Moottorina kiinalainen Bafang ja muutenkin halvimmat mahdolliset osasarjat --> jättäisin kauppaan. Ketjusta pitäisi löytyä muutaman viimeisen sivun lukaisemalla vinkkejä vastaavaan tarpeeseen.
Et kertonut onko ostopaikalla merkitystä, niin en lähde tähän hätään kaivelemaan mitään tiettyä malleja.
Tämä on vähän makuasia, mutta minun mielestäni ei kannata törsätä senttiäkään enempää täysjoustoon, jos ei sitä tiedä erityisesti tarvitsevansa. Se vaan nostaa hintaa ja pyörän painoa ja on lisäksi yksi huoltokohde lisää muiden päälle. Läskipyörää nyt ei ainakaan kannata hommata, jos ei ajele sellaisessa maastossa ja olosuhteissa missä se läskipyörä on tarpeen. Muuten sen hyödyt kääntyvät helposti haitoiksi.
Minä ajelen työmatkoja ja kuntolenkkiä asfaltilla ja lisäksi satunnaisesti polkuja maastossa. Näillä tarpeilla ostaisin laadukkailla komponenteilla varustetun 29er jäykkäperämaasturin (mahdollisesti plus-koon renkailla). Joku muu on varmasti eri mieltä ja hyvä niin, koska tämä ei ole sellainen keskustelu, jossa olisi yhtä ainoaa oikeaa mielipidettä/vaihtoehtoa.
Tämä ei liity suoraan sinun tarpeisiin, mutta työsuhdepyörä tarkoittaa yleensä lunastuksen jälkeen jotain 20-25% etua alkuperäisestä hankintahinnasta ja lisäksi osamaksua, joka pidätetään suoraan palkasta. Tuon melko maltillisen kokonaisalennuksen vuoksi vähän ihmettelen sitä miksi niin usein nykyään hullaannutaan ja valitaan mahdollisimman kallis pyörä, vastasi se nyt sitten omia tarpeita tai ei.
Vapauden sivuilla on tästä ihan hyvä esimerkkilaskelma:
Työsuhdepyörä on kätevä tapa hankkia laadukas polkupyörä edullisesti. Tässä kaikki mitä sinun tarvitsee tietää pyöräedun verotuksesta, kannattavuudesta ja käytöstä.
www.vapaus.io
Pyöräedusta taisi tosin olla foorumilla kokonaan oma ketjunsa, joten siitä ei ehkä kannata jatkaa täällä syvällisemmin.