- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 487
Voidaan kysyä myös toisinpäin:Miksi kantaa akkua ja moottoria mukana jos avustusta ei käytetä
miksi polkea, jos kantaa akkua ja moottoria mukana?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voidaan kysyä myös toisinpäin:Miksi kantaa akkua ja moottoria mukana jos avustusta ei käytetä
Kuntoilun takiaVoidaan kysyä myös toisinpäin:
miksi polkea, jos kantaa akkua ja moottoria mukana?
Osaatko sanoa minkä malliset näyttö & kontrolleri pyörässä?Toiseen pyörääni saisin toteutettua tuon, mutta siinä on muutenkin liikennevakuutus joten ei tarvetta.
Reittejä en suunnittele, mutta Trailmap sovellus monesti auki niin näkee tulevat polut että mistä pääsee minne ja että on ylipäätänsä edes ajettavissa koko polku.Mitäs sovellusta porukka suosii reittisuunnitteluun ja seurantaan? Itsellä on nyt Komoot ja Strava harkinnassa, mutta onko jotain parempia tänne Suomen maalle?
Komootissa kiinnostaisi tuo että periaatteessa siitä selviäisi yhdellä kertamaksulla, Stravassa taas on enemmän ominaisuuksia, mutta kk-maksu.
Nämä kaksi harkinnassa koska löytyy integroitu tuki Huawein Health sovellukselle.
Tällaisella pelillä tulee jatkossa koluttua maastoja
Reittejä en suunnittele, mutta Trailmap sovellus monesti auki niin näkee tulevat polut että mistä pääsee minne ja että on ylipäätänsä edes ajettavissa koko polku.
Trailmapissa vai? Ainakin kun gpx-tiedoston heittää tuonne, niin tuon saa navigoimaan, kun painaa ylhäältä oikealta tuota nuoli/navigointi-nappia. Ja jos haluaa että kartta kääntyy menossa mukana, niin napauttaa yläpuolella ilmestynyttä "ruori"-nappiaTossa olis vaan kiva jos sais siitä navin päälle ja trackattua etukäteen tehtyä reittiä. Sitä varten tarvii sit toisen sovelluksen.
Mitäs sovellusta porukka suosii reittisuunnitteluun ja seurantaan?
Trailmapissa vai? Ainakin kun gpx-tiedoston heittää tuonne, niin tuon saa navigoimaan, kun painaa ylhäältä oikealta tuota nuoli/navigointi-nappia. Ja jos haluaa että kartta kääntyy menossa mukana, niin napauttaa yläpuolella ilmestynyttä "ruori"-nappia
eBike Flow on siis Boschin (Smart System) järjestelmällisille pyörille tarkoitettu softa, jolla voi tämän reittiopastuksen kohdalla siirtää navigoinnin sovelluksesta pyörän näytölle (Kiox 300 ja 500) ja puhelimen voi pitää taskussa/repussa.No näin tekeekin. Kiitos. Mikä lisähyöty näistä mainituista flow yms sovelluksista on?
eBike Flow on siis Boschin (Smart System) järjestelmällisille pyörille tarkoitettu softa, jolla voi tämän reittiopastuksen kohdalla siirtää navigoinnin sovelluksesta pyörän näytölle (Kiox 300 ja 500) ja puhelimen voi pitää taskussa/repussa.
Lisäksi Flow:lla päivitetään firmikset, säädetään avustustasoja ja pyörän sähköisiä lukituksia jne. Kyseistä softaa ei erityisesti tarvitse, jos ei tuota Boschin moottoria ole ensinnäkään tai jos on vanhempi Boschin moottori.
Trailmap ei ole mitenkään hieno tai ihmeellinen sovellus ja vähän ehkä jopa vanhahtava, mutta näyttää polut omasta mielestäni parhaiten ja on toiminut nyt pari vuotta ilman yhtään ongelmaa...Joo Shimanon moottori nii flowsta ei iloa ole. Ehkä opettelen trailmapin käyttöä paremmin nii ajaa varmasti asiansa.
Trailmap ei ole mitenkään hieno tai ihmeellinen sovellus ja vähän ehkä jopa vanhahtava, mutta näyttää polut omasta mielestäni parhaiten ja on toiminut nyt pari vuotta ilman yhtään ongelmaa...
Ainoa moite tulee siitä ettei ymmärrä kääntää näyttöä vaakatasoon jos puhelimen kääntää telineessä vaakatasoon.
Saa pysymään auki. Vasemmassa reunassa on tuo auringon kuvake, "pidä päällä -toiminto".Pysyykö muuten näyttö auki kun trailmapissa seuraa reittiä? Mä olen siis tota mun lenkeillä käyttänyt siten, että se on telineessä ja katson sit mihin suuntaan mistäkin haluan mennä. Mulla näyttö menee pimeäksi puhelimen asetuksen mukaisesti. Kivahan olisi, jos tossa pysyis jotenkin näyttö auki (navi-tilassa) eikä tarvis koko ajan irrotella kättä stongalta sormenjäljentunnistukseen. Tai sitten pitää bixbyllä tehdä sääntö sovellusta varten..
Saa pysymään auki. Vasemmassa reunassa on tuo auringon kuvake, "pidä päällä -toiminto".
Saa pysymään auki. Vasemmassa reunassa on tuo auringon kuvake, "pidä päällä -toiminto".
Sulla ilmeisesti selainversio käytössä. Lataa se ihan softa tuolle niin toimii paremmin ja saa pitämään näytön päällä.Mikä auringon kuvake? :O
Mikä auringon kuvake? :O
EDIT: Siis nyt meillä on joku ihan eri appi vai mikä juttu?
Joo selainversiolta tuo näyttäisi. Lataa siis tämä:Sulla ilmeisesti selainversio käytössä. Lataa se ihan softa tuolle niin toimii paremmin ja saa pitämään näytön päällä.
Sulla ilmeisesti selainversio käytössä. Lataa se ihan softa tuolle niin toimii paremmin ja saa pitämään näytön päällä.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että melko hassu tapaus. Mä siis olen asentanut Trailmap-sovelluksen, mutta en muista miten ja mistä. Kaupasta kun etsin, niin sieltä löytyi sovellus jota en ole asentanut.
Tuossa ylemmällä rivillä oleva on se nykyinen appi, joka ei siis näytä samalta kuin Teidän. Sen pystyy uninstalloimaan, joten onko tämä asentunut selaimen kautta sitten jotenkin. Anyways, nyt näyttää Trailmappi paljon hienommalta kuin tähän mennessä Kiitos oikean sovelluksen.
Olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen sähköpyörä (työsuhdepyörä), pääasiallinen käyttö olisi töihin pyöräily ja siinä ohessa viedä lapsi päiväkotiin pyörävaunulla. Päivässä tulisi poljettua noin 27km sekä kesällä että talvella. Koko matka taittuu asvaltilla, talvella voi olla tiet huonommin auratut niin koen että 29 tuumainen renkaat voisi olla aika hyvät. Luomuna on tullut vedettyä nytten kesällä ja syksyllä mutta toivoisin että omistaisin sähköpyörän ennen lumen tuloa.
Puntaroin tällä hetkellä kahden pyörän välillä:
1) Trek Powerfly 5 Gen 4 (625 Wh), hinta paikallisesta kivijalkaliikkeestä 4200€ (tarjouksessa)
2) Grand Canyon:ON 8 (750 Wh), netistä tilattuna 4000€ (normi hinta)
Trek Powerfly 5
Grand Canyon:ON 8
Canyonin sivuilla lukee ettei pyörä sovellu pyörävaunun vetämiseen, oletan että se liittyy pelkästään siihen että tarvitsee taka-akselille tietyn erillisen sovittimen, vai olenko väärässä? Lataus hoitunee lämmitetyssä ulkovarastossa niin akkua ei tarvitse irroittaa. Trekissä ei ole droppostia kun taas Canyonissa sellainen löytyy, onko dropposteissa hyötyä tavallisessa (ei maastomaisessa) käytössä?
Minkä pyörän ostaisit itse? Onko jotain muuta ehdotusta?
Olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen sähköpyörä (työsuhdepyörä), pääasiallinen käyttö olisi töihin pyöräily ja siinä ohessa viedä lapsi päiväkotiin pyörävaunulla. Päivässä tulisi poljettua noin 27km sekä kesällä että talvella. Koko matka taittuu asvaltilla, talvella voi olla tiet huonommin auratut niin koen että 29 tuumainen renkaat voisi olla aika hyvät. Luomuna on tullut vedettyä nytten kesällä ja syksyllä mutta toivoisin että omistaisin sähköpyörän ennen lumen tuloa.
Puntaroin tällä hetkellä kahden pyörän välillä:
1) Trek Powerfly 5 Gen 4 (625 Wh), hinta paikallisesta kivijalkaliikkeestä 4200€ (tarjouksessa)
2) Grand Canyon:ON 8 (750 Wh), netistä tilattuna 4000€ (normi hinta)
Trek Powerfly 5
Grand Canyon:ON 8
Canyonin sivuilla lukee ettei pyörä sovellu pyörävaunun vetämiseen, oletan että se liittyy pelkästään siihen että tarvitsee taka-akselille tietyn erillisen sovittimen, vai olenko väärässä? Lataus hoitunee lämmitetyssä ulkovarastossa niin akkua ei tarvitse irroittaa. Trekissä ei ole droppostia kun taas Canyonissa sellainen löytyy, onko dropposteissa hyötyä tavallisessa (ei maastomaisessa) käytössä?
Minkä pyörän ostaisit itse? Onko jotain muuta ehdotusta?
Kävin tätä Bikeshopissa katsomassa. Koeajaan pystyi vain hiilarivaersiota, M-koko tuntu sopivalta, mutta myyjä suosittelin kuitenkin s-mallia, että voi hyödyntää täysin hissitolpan korkeuden yläasennossa. Mitähän tällä tarkoitti? Että hissitolpan voi säätää ylimmillään sopivaan korkeuteen? Eikö tämä korjaannu hissitopan vaihtamalla lyhyempään? Geometriaa vaikeampi korjata... Ennen mulle on suositeltu kahden koon väliltä aina isompaa, nyt meni toisin päin. Painoksi sanoi myös 24kg alumiiniversiolle ja hiilareiden painavan 20kg, eli ei vastaavia kevyempi, tai sitten puhui ihan puuta heinää.Mikäli pyörän saa pistorasian viereen lataukseen(akkua ei saa irroitettua), niin usein suosittelemani vaihtoehto jolla itseajan, eli kevytsähkö
Orbea Rise H30 2022
Rise beyond! Täysin uudenlainen sähköavusteinen maastopyörä, nyt myös alumiinirunkoisena! Rise kuuluu testivalikoimaamme, testaa tositoimissa ennen ostoa! HUOM! Tarjoushinta vain oman varastommewww.bikeshop.fi
Joo, ergonomia on se nro 1 speksi. Tolpan voi vaihtaa lyhyempään, jos M koossa oli liian pitkä. Ei se kyllä mahdottoman pitkä ole, että tiedä sitten mihin perustui tuo ajatus. Tietenkin hissitolppaakin pystyy mabuaalisesti myös säätämäänKävin tätä Bikeshopissa katsomassa. Koeajaan pystyi vain hiilarivaersiota, M-koko tuntu sopivalta, mutta myyjä suosittelin kuitenkin s-mallia, että voi hyödyntää täysin hissitolpan korkeuden yläasennossa. Mitähän tällä tarkoitti? Että hissitolpan voi säätää ylimmillään sopivaan korkeuteen? Eikö tämä korjaannu hissitopan vaihtamalla lyhyempään? Geometriaa vaikeampi korjata... Ennen mulle on suositeltu kahden koon väliltä aina isompaa, nyt meni toisin päin. Painoksi sanoi myös 24kg alumiiniversiolle ja hiilareiden painavan 20kg, eli ei vastaavia kevyempi, tai sitten puhui ihan puuta heinää.
No ei tarvi miettiä, tarjouspyörät jokapatapauksessa loppuneet jo ja ei taida tuohon hintaan mistään enää saada. Canyoneita kävin koeajamassa koeajopäivillä. Neuron 8 ja Spectral 8 tuntui menevän koon puolesta, tosin noissakin eroja mallien välissä, uusissa malleissa geometria muuttunut ja koot mennyt ylöspäin, Shimano vaihtunut Bochiin. Neuron 6 mitä hinnan puolesta katselin, niin vähän pienempi S-koossa. Onko Neuron 6:n ja noiden hiilarimallien(Nuron, Spectral) välillä laadussa ja osissa suuret erot, että kannattaisi suunnata katse ennemmin niihin, jos tulee sopivia tarjouksia, että mahtuu budjettiin?
Cube kannattaa myös tsekata: Reaction Hybrid SLX 750 black´n´reflex
Tulee myös tuo kiox 300 mukana.
Tilasin maaliskuussa edellisen sukupolven Grand Canyon:ON 8:n Shimanon tekniikalla ja en kyllä edes ole osannut ajatella, että valmistaja olisi kieltänyt kärryn vetämisen. Missä tuo sivuilla lukee, ettei saisi vetää kärryä?
Mounting pannier racks, internal gear hubs, trailers, child seats, and electrically driven hubs
Kun selailin sivuja niin törmäsin tähän sivuun. Siinä on muutama malli jotka ovat yhteensopivia pyörävaunujen kanssa. Grand Canyon mallisto ei ole luettelossa, canyonin sivuilla on myös myynissä pieni Croozer adapteri, varmaankin juuri noihin yhteensopiviin malleihin. Itsellä on Thulen peräkärryt niin pitää kummiskin ostaa Thulen Thru Axle, yllättävän hintavia kyllä ovat nää läpiakselit.
Hyvä tietää että kärryn vetäminen on sujunut hyvin Grand Canyonilla, se on yksi tärkeimmistä ostokriteereistäni.
Itsellä on painoa vähän yli 120kg ja toi XL-koko olisi oikein passeli koon puollesta, Grand Canyonin pitäisi kestää 60cm hyppyjä alle 120kg painoisen kuljettajan alla, niin toivon ettei pyörä hajoa käsiin vaikka painoraja vähän ylittyy.
Monessa uudessa mallissa taitaa olla Boschin Cx moottori ja boschin akut, ei varmaankaan ole kenelläkään ollut ongelmia näitten kanssa talvella
Jos pyörän on tarkoitus olla huoleton jokapäiväinen työjuhta niin ehkä painottaisin sitä huolettomuutta pyörän valinnassa. Erityisesti huoltokohteiden minimoimiseen kiinnittäisin huomiota. Hihnavetoisella pyörällä jäisi ketjun pesut ja öljyämiset pois ja kokonaisuutenakin voimansiirron pitäisi olla paljon huolettomampi.Olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen sähköpyörä (työsuhdepyörä), pääasiallinen käyttö olisi töihin pyöräily ja siinä ohessa viedä lapsi päiväkotiin pyörävaunulla. Päivässä tulisi poljettua noin 27km sekä kesällä että talvella. Koko matka taittuu asvaltilla, talvella voi olla tiet huonommin auratut niin koen että 29 tuumainen renkaat voisi olla aika hyvät. Luomuna on tullut vedettyä nytten kesällä ja syksyllä mutta toivoisin että omistaisin sähköpyörän ennen lumen tuloa.
Puntaroin tällä hetkellä kahden pyörän välillä:
1) Trek Powerfly 5 Gen 4 (625 Wh), hinta paikallisesta kivijalkaliikkeestä 4200€ (tarjouksessa)
2) Grand Canyon:ON 8 (750 Wh), netistä tilattuna 4000€ (normi hinta)
Trek Powerfly 5
Grand Canyon:ON 8
Canyonin sivuilla lukee ettei pyörä sovellu pyörävaunun vetämiseen, oletan että se liittyy pelkästään siihen että tarvitsee taka-akselille tietyn erillisen sovittimen, vai olenko väärässä? Lataus hoitunee lämmitetyssä ulkovarastossa niin akkua ei tarvitse irroittaa. Trekissä ei ole droppostia kun taas Canyonissa sellainen löytyy, onko dropposteissa hyötyä tavallisessa (ei maastomaisessa) käytössä?
Minkä pyörän ostaisit itse? Onko jotain muuta ehdotusta?
Ilmakeulan täyshuollon tapauksessa ilmajousi ja vaimennin puretaan, putsataan ja vaihdetaan tiivisteet. Tarkastetaan keula kokonaisuudessaan kulumilta ja vauriolta, putsataan läpikotaisin ja lisäksi pölytiivisteet ja öljyt vaihdetaan.Mitä jousto haarukoille tehdään vuosihuollossa ?
Tässä sama videomuodossa:Ilmakeulan täyshuollon tapauksessa ilmajousi ja vaimennin puretaan, putsataan ja vaihdetaan tiivisteet. Tarkastetaan keula kokonaisuudessaan kulumilta ja vauriolta, putsataan läpikotaisin ja lisäksi pölytiivisteet ja öljyt vaihdetaan.
Riippuu varmaankin mitä haluat säätää ja mikä firmisversio pyörässä onOlikos ep8 mahdollista tuunata stunlockerilla bluetoothia käyttäen vai vaatiiko kaapelin aina väliin?
Jos pyörän on tarkoitus olla huoleton jokapäiväinen työjuhta niin ehkä painottaisin sitä huolettomuutta pyörän valinnassa. Erityisesti huoltokohteiden minimoimiseen kiinnittäisin huomiota. Hihnavetoisella pyörällä jäisi ketjun pesut ja öljyämiset pois ja kokonaisuutenakin voimansiirron pitäisi olla paljon huolettomampi.
Olethan myös huomioinut, että jousitettu haarukka tulisi huoltaan ainakin nyt kerran vuoteen (n. 170€ liikkeessä)? Jättäisin itse sen pois arkipyörästä. Toki jos pyörä on tarkoitus viedä maastoonkin niin sitten joku 29" jäykkäperä lienee hyvä kompromissi.
Siis stunlockerin sivuilla on kuvattu mitä kaikkea sillä voi tehdä ja lisäksi mainitaan että toimii uusimmassa firmiksessäkin. Mutta missään ei lue pitääkö säätää winukalla kaapelia käyttäen vai onnistuuko bt:lla puhelimella.
Emax ohjelmointi PC:llä Shimanon ohjelmointilaitetta käyttäen
- Sisältää:
- Mahdolliset ohjelmistopäivitykset
- Vikakoodien luvun
- Emax lisenssin aktivoinnin
- Asiakkaan haluaman maakoodin vaihdon (esim. USA 32km/h)
- Renkaan ympärysmitan muutoksen
- EP8rs --> EP8 muutos
Tässä sama videomuodossa:
Ja jos kyse on täysjoustopyörästä, niin vastaavat toimet pitää tehdä myös takaiskarille.
Ei toki ole pakko, mutta käytännössä kaikkien valmistajien huolto-ohjeet näin kuitenkin sanelevat. Ainakin yllä mainittu alajalkojen huolto olisi syytä tehdä edes kerran vuoteen vaikka nyt sitten ilman tiivisteiden vaihtoa.Kysyjän tapauksessa tosin oli aikomus ajaa pyörällä myös talvella mahdollisesti heikosti auratuilla teillä. Joustokeulattomissa vaihtoehdoissa yleensä myös rengastila on pienempi, mikä pienentää vaihtoehtojen määrää. Moneen maasturiin sopii nykyään aika iso ja leveä rengas, joka helpottaa heikosti auratuilla teillä ajelua merkittävästi. Fatbike on tietysti paksummassa pöperössä hyvä, mutta siinä on normaaliolosuhteissa omat huonot puolensa.
Ja kyllähän se keulan huoltotarve riippuu käytöstäkin, en sanoisi että joka pyörän keula on pakko huoltaa kerran vuodessa. Jos ajaa tasaisessa maastossa hyvissä olosuhteissa niin kerta vuoteen kuulostaa yliampuvalta. Jos taas reilua maastoajoa mutaisissa/hiekkaisissa oloissa niin ehkä useamminkin kuin kerta vuoteen voi olla tarpeen.
Totta joo. Alajalkojen huolto ja täyshuolto ovat tosiaan hieman eri asioita. Keulan täyshuolto on pykälää suurempi homma, mutta sitä en ole vaivautunut tekemään vuosittain, enkä aina edes joka toinen vuosi, mutta vähintään tuo videossakin näytettävä toimenpide olisi syytä tehdä kerta vuoteen, jos ei sitten ajele koko ajan lukko päällä, tai ei muuten vain välitä keulan jouston toiminnasta. Jos ajelee pääosin asfaltilla, niin eipä sen keulan toiminta nyt niin kovin olennaista ole.Videolla kyseessä kevyempi versio tuosta täyshuollosta.
En tiedä millaisia osia on ollut fillarissasi, mutta normaalissa käytössä ketjut/rattaat eivät kulu tuolla tavalla. Yksi takapakka kestää normaalisti suunnilleen mainitsemasi 5000km ja jos sinulla on siinä ajassa mennyt kolme, niin jotain on ollut pielessä, eikä edes tuo rajoituksen ohitus kuulosta siltä, että se voisi syödä osia tuolla tavalla. Ketjuja tuossa matkassa menee yleensä korkeintaan kahdet.Jos meinaa työmatkaa 5000km ajaa ympärivuoden, niin ottasin kyllä hihnavetoisen ehdottomasti. Ite ajanu reilun vuoden 65nm moottorilla rajoitus ohitettuna sulan maan aikaan lähinnä ja kurakelejä välttäen. Nyt mittarissa 5000km ja kolmas takapakka menossa ja onko neljännet ketjut. Vähän olisin voinut paremmin hoitaa ketjuja ja vaihdella ajoissa, mutta aika hurjaa on silti kuluminen. Veikkaan että pitkässä juoksussa noilla kilometreillä säästää aikaa, rahaa ja hermoja kun ottaa hihnan.
Ne suositukset ovat tosiaan tavallisessa käytössä ihan puutaheinää. Ne on laskettu rankimman mahdollisen käytön mukaan ja lisäksi tietenkin valmistaja haluaa myydä mahdollisimman paljon virallisia osasarjoja.Piti oikein tarkistaa valmistajan sivuilta, että mikä on huoltoväli omalle keulalle.
50h ajot alajalkojen huolto ja 200h täyshuolto.
Jos nyt vaikka miettii että ajoa tulisi lapsi päiväkotiin+työmatkat skenaariossa 2h päivässä 5pv/vk niin tuo tulisi täyteen reilu kuukaudessa.
Kaikki lienee yhtä mieltä siitä, että peruskäytössä keulan huoltaminen reilu kk välein ei ole mitään järkeä.
Itsellä tulee ajoa about 13-14 000km vuodessa (kelviä ja maastoa jne). Täysjoustoläski kyseessä. Keulaan teen "alajalkahuollon" (oikeasti yläjalka, koska usd keula) noin 4-5x vuodessa (lähinnä kun paras alkuherkkyys on kadonnut ja keulasta tulee "pintakova" ja kerran vuodessa täysihuollon yhden noista huollon yhteydessä, eli silloin vaihtuu tiivisteet jne. Vaahtomuovit vaihdan ehkä joka kolmas huolto, lähinnä puhdistan ne öljyssä ja öljyän uudelleen jos eivät ole liian likaiset. Takana on coil iskari, sille on riittänyt kerta vuoteen huoltoa.Piti oikein tarkistaa valmistajan sivuilta, että mikä on huoltoväli omalle keulalle.
50h ajot alajalkojen huolto ja 200h täyshuolto.
Jos nyt vaikka miettii että ajoa tulisi lapsi päiväkotiin+työmatkat skenaariossa 2h päivässä 5pv/vk niin tuo tulisi täyteen reilu kuukaudessa.
Kaikki lienee yhtä mieltä siitä, että peruskäytössä keulan huoltaminen reilu kk välein ei ole mitään järkeä.
Omien havaintojen mukaan joku 10% pyöräilijöistä ei esim. ole kuullut koskaan sellaisesta jutusta kuin ketjujen voitelu/rasvaus. Pahimmillaan ketjut ovat jopa ruosteiset.Videolla kyseessä kevyempi versio tuosta täyshuollosta.
Ei toki ole pakko, mutta käytännössä kaikkien valmistajien huolto-ohjeet näin kuitenkin sanelevat. Ainakin yllä mainittu alajalkojen huolto olisi syytä tehdä edes kerran vuoteen vaikka nyt sitten ilman tiivisteiden vaihtoa.
Jos keskimääräisen pyöräilijän kulkinetta katsoo niin voisi päätellä, että huoltoa ei ylipäätänsäkään ole pakko tehdä.
Kannattaa googlailla löytyisikö paikkakunnalta/alueelta paja jolla on emax softa käytössä. Esim. pirkanmaalla Bikidotrial tarjoaa softausta Shimanon EP8:lle.
Okei, näitähän on nyt sitten nippu kaikenlaisia millä voi pyörän softaa säätää. Onko täällä valistunut ymmärrys siitä, että mikä on paras ja mikä huonoin suhteessa hintaan. Jos tuon pajan säätö maksaa 30€ kerta, ja sillä saa lisenssiin niin ymmärsinkö oikein, että jatkossa käyttäjä voi itse käyttää Emaxia?
Mutta tosiaan, mikä tekee Emaxista paremman kuin esim. Stunlocker?
Tohon hintaan täytyy lisätä vielä se Emax lisenssi joka on pyöräkohtainen. Se taitaa maksaa jotain +100€. Bikidohan myy myös tuota Speedboxia, sekin on yksi vaihtoehto.