Sähköauton kotilataus

Ensimmäinen sähköauto saapuu pihaan huomenna. Laturi pitäis löytää. Täällä olikin jo useita mielipiteitä.
Mitenkäs jos joskus toinenkin auto sähköistyy, kannattaako molemmille ostaa omat erilliset latausasemat vai pitäisikö jo nyt varautua ja ostaa kahdelle autolle sopiva latausasema? Jos sellaisia järkevän hintaisia nyt edes on.
 
Ensimmäinen sähköauto saapuu pihaan huomenna. Laturi pitäis löytää. Täällä olikin jo useita mielipiteitä.
Mitenkäs jos joskus toinenkin auto sähköistyy, kannattaako molemmille ostaa omat erilliset latausasemat vai pitäisikö jo nyt varautua ja ostaa kahdelle autolle sopiva latausasema? Jos sellaisia järkevän hintaisia nyt edes on.

Jos ajaa alle ~50 tkm vuodessa, niin eiköhän yhelläkin pärjää. Sit voi harkita paria, jos niillä kahdella autolla ajaa vaikka tuon yli yhteensä.
 
Ensimmäinen sähköauto saapuu pihaan huomenna. Laturi pitäis löytää. Täällä olikin jo useita mielipiteitä.
Mitenkäs jos joskus toinenkin auto sähköistyy, kannattaako molemmille ostaa omat erilliset latausasemat vai pitäisikö jo nyt varautua ja ostaa kahdelle autolle sopiva latausasema? Jos sellaisia järkevän hintaisia nyt edes on.
Me on ladattu auton mukana tulleella hitaalla laturilla, pistorasia ja johdot vaihdettiin järeämpiin . 100km päivä ajetaan. Homman voi tehdä monella tapaa
 
Kaks laturia pariin tulee halvemmaks kuin nuo tuplalaturit, vaikka Teslan.

Mut Wallbox, perus Walle 16, Go-E... Riippuu mitä laturilta kaipaat.
 
Ensimmäinen sähköauto saapuu pihaan huomenna. Laturi pitäis löytää. Täällä olikin jo useita mielipiteitä.
Mitenkäs jos joskus toinenkin auto sähköistyy, kannattaako molemmille ostaa omat erilliset latausasemat vai pitäisikö jo nyt varautua ja ostaa kahdelle autolle sopiva latausasema? Jos sellaisia järkevän hintaisia nyt edes on.
Meillä 2kpl Wallbox Pulsar Plussaa kuormanhallinnalla. Laitoin heti nämä kun sähköön siirryttiin. Ihan huippulaitteita ovat .

Yhdellä laitteella voi tulla tilanteita, että molemmat autot kaipaa latausta ja mitenkäs sen hoidat? Meillä nykyään kolme autoa ja kaksi laturia ja välillä saa tossakin säätää, että kaikki saa latinkia. Kuitenkin 99% ladataan vain öisin 01-07, kun pörssisähkössä ollaan.
 
Hyviä pointteja! Unohdetaan siis tuplalaturit ja ostetaan sitten vaan toinen rinnalle jos tulee joskus tarve.
Pitää noihin mainittuihin latureihin perehtyä. Defa Power oli itselle kiinnostava mutta lähinnä tutun brändin takia.
Kuormahallintaa ei luultavasti tarvitse eikä tällä tietoa pörssisähkö-ohjaustakaan koska kiinteä hinta vielä -26 loppuun asti. Ei näistä toki haittaakaa ole mutta lisähintaa jos tulee niin sitten ehkä turhia. Tällä hetkellä ainakin.

Ilmeisesti suositellaan ladattavan vain 80% jos ei välttämättä tarvitse täyttä rangea. Hoituukos tuon rajoittaminen auton vai laturin asetuksista?
 
Hyviä pointteja! Unohdetaan siis tuplalaturit ja ostetaan sitten vaan toinen rinnalle jos tulee joskus tarve.
Pitää noihin mainittuihin latureihin perehtyä. Defa Power oli itselle kiinnostava mutta lähinnä tutun brändin takia.
Kuormahallintaa ei luultavasti tarvitse eikä tällä tietoa pörssisähkö-ohjaustakaan koska kiinteä hinta vielä -26 loppuun asti. Ei näistä toki haittaakaa ole mutta lisähintaa jos tulee niin sitten ehkä turhia. Tällä hetkellä ainakin.

Ilmeisesti suositellaan ladattavan vain 80% jos ei välttämättä tarvitse täyttä rangea. Hoituukos tuon rajoittaminen auton vai laturin asetuksista?
No kahdella autolla kuormanhallinnan avulla laitteet osaavat ladata kahta autoa samaan aikaan polttamata pääsulakkeita. Meillä laitetaan illalla auton lataukseen ja 01 alkaa lataus, aika tasan 17kW ottaa, eli maksimin, mitä 3x25A pääsulakkeilla saa.

Alla esimerkki parin päivän takaa.
IMG_6150.jpeg
 
Hyviä pointteja! Unohdetaan siis tuplalaturit ja ostetaan sitten vaan toinen rinnalle jos tulee joskus tarve.
Pitää noihin mainittuihin latureihin perehtyä. Defa Power oli itselle kiinnostava mutta lähinnä tutun brändin takia.
Kuormahallintaa ei luultavasti tarvitse eikä tällä tietoa pörssisähkö-ohjaustakaan koska kiinteä hinta vielä -26 loppuun asti. Ei näistä toki haittaakaa ole mutta lisähintaa jos tulee niin sitten ehkä turhia. Tällä hetkellä ainakin.

Ilmeisesti suositellaan ladattavan vain 80% jos ei välttämättä tarvitse täyttä rangea. Hoituukos tuon rajoittaminen auton vai laturin asetuksista?
Normaalisti AC-laturi ei tiedä auton lataustilaa, joten rajoitus pitää hoitaa autosta. Tai sitten pitää olla joku hienompi integraatio jossa AC-laturi + Auto on kytketty Home Assistanttiin tai johonkin muuhun automaatiotyökaluun joka sitten ohjaa sitä latausta.
 
Defa Power oli itselle kiinnostava mutta lähinnä tutun brändin takia.
Ite on kyllä tykännyt tuosta Defa Powerista. Näyttö on kiva lisä kun siitä näkee suoraan mitä on tapahtumassa ja millä teholla ladataan ja paljonko on autoon ladattu yms.. Takuu tietty mukava 5v jota harvalla on. Toki tuo näyttö on vain kiva lisä ja varmaan tuossa maksetaan hieman Defa lisää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 420
Viestejä
4 592 965
Jäsenet
75 652
Uusin jäsen
Jakkehh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom