Sähköauton kotilataus

En tiedä mistään Fingrid-sovelluksista mitään, mutta oma helenistä käyn kyllä joka iltapäivä kurkkaamassa tulevan vuorokauden hinnat oli autoa tai ei. Sähkölämmitteisessä talossa ja pörssisähkösopparilla se on mielestäni vähän niin kuin koko homman juju, jos siitä jotain haluaa hyötyä.

No sovelluksia ja nettisivuja on useita, mutta ajatus on että HA hoita sähkön hinnan vahtimisen. Meillä auto on suurin yksittäinen sähkökuluttaja ja sen takia haluan sen automatisoida.

Defa power + balancer ollut käytössä 6kk.
Asennuksen aikaan sähkäri oli tehnyt kytkennät ja liittänyt ethernetillä laitteet verkkoon ja loppu jäikin sitten allekirjottaneen vastuulle.
Power Setup applari ei kyllä saa kovinkaan korkeita pisteitä, aika tuskasta oli kamppeet conffata ylös BT:n yli. Applarin kun
käynnisti niin vähän tuulesta kiinni, että millon se löytää vehkeitä ja millon ei. Mistä lie johtuu..

Itse DEFA Power applari ok, esim pörssisähköajastuksen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia (autona IX1). Joku täällä taisi kritisoida ettei Balancerista
saa juurikaan mitään irti tuon applarin kautta ja olen kyllä samaa mieltä. Vaikka jotain vastaavaa vaiheiden kuormitusseurantaa kuin VOOL:lla voisivat tuohon devata,
niin olisi ainakin tiedossa että kampe on pelissä mukana. Tällä hetkellä olen oikeestaan sen ledi-tiedon varassa, vihreänä palaa sähkökaapilla joten kai se on ok. Itse applari sanoopi
Balancerista ainoastaan että "Ei aktiivinen" (Asetukset ==> Verkko ==> Kuormanhallinta).

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
265 988
Jäsenet
75 745
Uusin jäsen
Juokkis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom