Sähköauton kotilataus

Kyllä se 1-vaihelaturi paukuttaa niitä sulakkeita vähintäänkin samalla lailla. Se 8A 1-vaihelaturi polttaa sulakkeet helpommin kuin 3-vaiheinen 6A latauksella. Ihan yhtä suuri tarve on kuormanhallinnalle, oli laturi 1 tai 3 vaiheinen.

Se sulake rajoittaa virtaa, ei tehoa. Ja 1 vaihelatauksessa virtaa tarvitsee kolminkertaisen määrän saman lataustehon saavuttamiseksi.
yhä edelleen onko muka matkalatureissa säätö? eikös ne paina vaan sen maksimin?? kyllä mä ny sen tiedän että latausasemaa saa rajotettua, nyt onkin kyse matkalaturista!
 
yhä edelleen onko muka matkalatureissa säätö? eikös ne paina vaan sen maksimin?? kyllä mä ny sen tiedän että latausasemaa saa rajotettua, nyt onkin kyse matkalaturista!
Ainakin kärkkäisen kaikista halvimmassa mallissa on, luulisin että kaikissa muissakin.
 
Mikas nykyaan on sitten paras budjettiluokan latausasema kun Ellien hinnat rajahti? Onko se taas Teslan laatikko?
Matkalaturi on budjettivaihtoehto.
Go-e charger maksaa reilu 500€, ja taitaa olla aikalailla markkinoiden monipuolisin laturi. Tätäkin saa kolmivaihepistokkeella ja ilman.

Kaikilla lataus jokatapauksessa toimii samalla lailla, ei se laturi siihen mitenkään vaikuta.
 
Yksi sähköauto kotilatauksessa ei vielä aiheuta juuri minkäänlaista tarvetta kuormanhallinnalle jos ei nyt ihan hölmöilemään lähde. 25A sulakkeet kestää perus omakotitalon kuorman ja sähköauton latauksen helposti kun sähköt on suunniteltu fiksusti ilman suurempaa vinokuormaa.
Juu, yleensä kestää. Mutta ei välttämättä <-25 pakkasella, kun sopivasti useampi lämmityshärveli käynnistyy samaan aikaan ja ottaa hetken aikaa piikkitehoa. Ja on optimistina laittanut auton latauksen esim 3*12A yöksi. 25A pääsulakkeet kestää hetken ehkä sen 35A.
Noh, vahingosta viisastuneena nyt on porsliini-pääsulakkeita jemmassa. 25 pakkasella klo 02:30 niitä kyllä saa, mutta ei ihan joka kaupasta.
 
Hybridille laturihommia pohdin, autopaikan vieressä n. 1m olisi kolmivaihetöpseli. Laittaisko tuohon töpseliin jonku laturin kiinni, vai olisiko parempi asentaa erillinen laturi kuitenkin? Hybridi osaa käyttää 2 vaihdetta, jos sillä nyt merkitystä on.
 
Itsellä ladattavassa hybridissä se blaupunktin kolmivaihetöpselillinen. Tuossa siis säädetään lataustehoa 8A-16A (kaikkiin vaiheisiin). Itsellä auto lataa vain yhdestä vaiheesta. Auton päässä olen laittanut ajastuksen klo 02-13 ladataan. KIAssa nappulana ratin vasemmalla puolella kojelaudassa Off nappula, josta voi ohittaa ajastuksen jos lataa muuna aikana. Ajastus on klo 13 asti, koska ajellessa töihin ja tökätessä kiinni auto lataa eikä tarvitse joka päivä tökkiä nappulaa (auto ehtii lataamaan kyllä yöaikaan halvalla sähköllä).

Kolmen vuoden aikana kerran mennyt johonkin jumiin eikä auto ladannut. Pistoke irti, takaisin kiinni ja taas toimii. Joku ajastuskin tuossa laturissa kait on, mutta en ole tutustunut.
 
Kiitoksia hyvistä perusteluista. Rahasta ei varsinaisesti pulaa, mutta en haluaisi tonnia maksaa jostain minkä hyöty on parhaimmillaankin nimellinen.
Tämä tietty vähän riippuu aikajänteestäkin. Jos sähköistä autoilua on samassa osoitteessa luvassa vaikka 10 vuotta, mukavuuden ja sähköturvallisuuden puolesta tämä olisi aika helppo valinta (ja olikin itselle).
 
yhä edelleen onko muka matkalatureissa säätö? eikös ne paina vaan sen maksimin?? kyllä mä ny sen tiedän että latausasemaa saa rajotettua, nyt onkin kyse matkalaturista!
Kia mukana tulleessa 1-vaihe laturissa on myös. Samaten kahdessa eri 3-vaihe matkalaturissa joita olen käyttänyt. Joten vielä ei ole tullut vastaan laitetta jossa ei olisi säätöä.
 
Kia mukana tulleessa 1-vaihe laturissa on myös. Samaten kahdessa eri 3-vaihe matkalaturissa joita olen käyttänyt. Joten vielä ei ole tullut vastaan laitetta jossa ei olisi säätöä.
Ei ainakaan mun id3:sen mukana tulleessa yksvaihelaturissa ole mitään säätöä, 10A ottaa jos lataa, thats it. Kerran lainannut kaverilta 11kw matkalaturia ja en muista et siinäkään ois ollu mitään mistä ois päässy säätelee, täysillä meni vaan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 031
Viestejä
4 430 518
Jäsenet
73 488
Uusin jäsen
petteri444

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom