Tarkistin just meidän taloyhtiön lämpötolpat ja tosiaan, sukon reiät ovat vaakatasossa ja pistorasia on niin jyrkässä kulmassa että L-mutkan voi olla vaikea mahtua siihen, kumminkaan päin... Oletan L-mutkan olevan kuitenkin tarpeellinen etteivät liitokset löysty jos tulee jotain vetorasitusta kaapeliin, esim. se iso latausmötikkä putoaa maahan tms.
Taloyhtiön luvalla vaihdoin ko. lämpötolpan tilalle EV Aseman myymän supersuko-latausaseman, ja siinä suko-reiät ovat puolestaan pystyssä, eli johto osoittaa tuon L-mutkan jälkeen sivulle. Mahtuu kyllä.
Satmatic latausrasia. Erinomainen sähköauton latauslaite taloyhtiöille: edullinen, helppokäyttöinen ja vakiona sähkönkulutusmittari.
evasema.fi
Sinänsä mielenkiintoista että aikoinaan joku lataushybreilijä kyllä lataili autoaan lämpötolpasta (ja hän sai taloyhtiön hallitukselta nootin että lopetas tuo, sen jälkeen tuli tuo linjaus että lämpötolppia saa omakustanteisesti vaihdattaa lataustolpiksi), mietin miten hän sitten onnistui lataamaan... Käyttikö lyhyttä välijohtoa tms. (joka ei sekään välttämättä ole suositeltavaa, jatkojohtojen käyttö latauksessa yleisesti kielletään tai ainakaan sitä ei suositella, pitäisi varmistaa että jatkojohto kestää jatkuvaa kuormitusta jne.; olen pari kertaa silti lataillut pitkän jatkojohdon varassa).
Tai sitten hän sai latausjohdon sittenkin juuri ja juuri mahtumaan jomminkummin päin, testasitko jo itse ettei onnistu?