Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsekin olen vähän karsastanut näitä aliexpress/temu/alibaba/yms kiinahalpakauppoja, kun ulkonäöstä ei välttämättä voi olla varma onko siellä kuorien sisällä samaa tavaraa kuin täällä paikallisen kaupan hyllyssä olevassa samannäköisessä vermeessä.Tämä(kin) on ihan hyvä todiste siitä että aliexpress-kriittisille puheille on katetta.
Aika usein tässäkin ketjussa on ollut väittelyitä tyyliin "ihan sama se on, miksi maksaisin x verran enemmän suomesta kun saan saman halvemmalla aliexpressistä".
No, mutta kun ei edelleenkään voi olla varma että se on sama. Kiinan pojat voi koska tahansa päättää että tämä kovin kallis suojalaite on täysin turha komponentti ja jättää sen pois.
Ja ihan alkeellisetkin asiat kuten riittämätön eristysväli verkkojännitteen ja toision välillä esim. usb-latureissa osoittaa, että mitään takeita ei ole turvallisuudesta.
Tämmöiset valikot löytyvät Enyaqista liittyen kaksisuuntaiseen lataukseen = V2G
Tuo 10 000 kWh rajoitus tarkoittaa esimerkiksi minun tapauksessa sitä, että ilman sähköauton latauksia pystyisin 2 vuoden ajan juoksuttamaan kaiken kiinteistön käyttämän sähkön auton aukun kautta.
![]()
![]()
![]()
Kaveri tutki ja näyttää mahdollisesti koskevan myös Nord Plugitin myymiä Togo latureita, ainakin schuko adapterilla antoi 122,5 Vac pihalle.Nakataas Fabossa eteen tullut uutislinkki tännekin.
Etenkin tuota uutisessa mainittua Motorwerkin latauslaitetta löytynee myös foorumaisten talleista.
![]()
Nämä kaksi auton varustetta vedettiin pois kauppojen hyllyiltä – sähköiskun vaara
Tukes on määrännyt molemmat tuotteet markkinoilta poistettaviksi.www.is.fi
![]()
![]()
Koskee ainakin tätä '22 valmistettua 3-vaihe-motorwerkkiä. Jos nyt en onnistunut mittausta jotenkin mokaamaan. Oli sekä N että PE jännite, kun mittasi sähkökaapin vaihetta vasten. Mutta joo, mielenkiintoista olisi tietää, miten laitteen AC vikavirtasuojaus toimii schuko-adapterin kanssa. Jos on oikein tehty, niin ei pitäisi olla väliä, mitenpäin nolla/vaihe on. Eli että saako siitä oikeasti tappavan vaikka sukkapuikkoja sinne Type2 tunkisi tai johdon leikkaisi poikki.Tämäkin voi koskea vain Motorwerkkiä joka on voimavirtaversio jonka mukana on tullut suko-voimavirta -adapteri. Koskettaneeko niitä Motorwerkkejä jotka on natiivisti pelkällä kiinteällä suko-pistokkeella.
Jep. Tässäkin kohtaa Tukes olisi voinut ilmoituksessaan täsmentää, että mahdollinen vaaratilanne tulee vain käyttäessä sukoadapteria. Jos kaapelia käyttää voimavirtapistorasian kanssa, ei ole mitään vaaraa.Koskee ainakin tätä '22 valmistettua 3-vaihe-motorwerkkiä. Jos nyt en onnistunut mittausta jotenkin mokaamaan. Oli sekä N että PE jännite, kun mittasi sähkökaapin vaihetta vasten. Mutta joo, mielenkiintoista olisi tietää, miten laitteen AC vikavirtasuojaus toimii schuko-adapterin kanssa. Jos on oikein tehty, niin ei pitäisi olla väliä, mitenpäin nolla/vaihe on. Eli että saako siitä oikeasti tappavan vaikka sukkapuikkoja sinne Type2 tunkisi tai johdon leikkaisi poikki.
edit,. luin vastaamani viestin väärin. Itsellä siis 3-vaihe motorwerk eikä siinä mitään adapteria tullut mukana. 1-vaihelatureista (schuko) ei ole tietoa - laite näyttää samalta. Toki mahdollista, että (vanhoissa) voisi olla sama ongelma niissäkin. Näitä kun on paljon käytössä, niin ehkäpä joku osaava taho testaa ja tiedottaa. Tukes ei paljon näemmä detaileja jaksa jakaa.
(kaikista sähkölaitteista, joita käytössä on ja miten väärin niitä voi käyttää, näiden latausjohtojen vaarallisuus ei liene pahimmasta päästä)
Mielenkiintoista olisi tietää miten VAG tuohon rajoutukseen on päätynyt? Onkohan muilla merkeillä vastaavaa?Semmoinen lisäys vielä liittyen noihin tuntimäärä ja kWh rajoituksiin, että 11 kW kotilatauksen kautta ominaisuutta käytettäessä tunnit tulevat huomattavasti aikaisemmin vastaan.
Kuvassa verkosta autoon noin vuoden lataukset eli rajoitus tulisi toisinpäin käyttäessä vastaan noin 1,6 vuodessa.
![]()
Mielenkiintoista olisi tietää miten VAG tuohon rajoutukseen on päätynyt? Onkohan muilla merkeillä vastaavaa?
Meillä jos kaiken sähkön tuota kautta ajaisi niin ilman auton lataamistakin alle 6 kk napsahtaisi rajoitin päälle. Jos olisi oma auto niin jotenkin pitäisi pystyä laskemaan hyöty / kustannus.
Voimavirrasta lataillut tuollaisella 11 kW matkalaturilla jo pidempään. Käytännössä 3,6kW tahdilla latailen. Nyt olis tarvetta saada latausta vähän kauemmas, noin viiden metrin lisämatkan päähän. Olisikohan turvallista vetäistä jollain laadukkaalla voimavirtajatkojohdolla lisäpituutta lataukselle? Vai meneekö ne samaan kategoriaan suko-jatkojohtojen kanssa?
Voimavirrasta lataillut tuollaisella 11 kW matkalaturilla jo pidempään. Käytännössä 3,6kW tahdilla latailen. Nyt olis tarvetta saada latausta vähän kauemmas, noin viiden metrin lisämatkan päähän. Olisikohan turvallista vetäistä jollain laadukkaalla voimavirtajatkojohdolla lisäpituutta lataukselle? Vai meneekö ne samaan kategoriaan suko-jatkojohtojen kanssa?
Tää taitaa olla jo OT?
En tiedä mitä säädökset sanoo joten omalla vastuulla, mutta maalaisjärjellä ajateltuna jos lataat 16A komivaihepistorasiasta vain noin 5A virralla per vaihe niin en näe että tuossa tulisi ongelmaa jatkojohdon lämpenemisen kanssa.
Hukkalämpö jää pieneksi jos virta on noin pieni.
Paljon kiitos kattavasta vastauksesta (ja vielä oikeassa ketjussaTuo menettelytapa vaatii mielestäni hieman varovaisuutta ja ennakkotarkistuksia, jotta se on varmasti turvallista mutta oikein tehtynä riski on hyvin, hyvin pieni.
Nyt vaan bongaamaan joku sopivan laadukas jatkojohto.
Millaisen latausaseman saa kytketettyä keskukseen jonka kyljessä lukee 25 A ? 11kW AC lataus onnistunee ?
Sähkötekniikan opinnot olivat yhtä helvettiä aikoinaan. Nää ampeerit, voltit , watit ja oomit ei tosiaankaan ole vahvin ala. Mitä et näe, niin niitä ei voi ymmärtää. Samaa sarjaa kuin Jeesus jutut.
11kW ottaa 16A.Millaisen latausaseman saa kytketettyä keskukseen jonka kyljessä lukee 25 A ? 11kW AC lataus onnistunee ?
Halvinta ja helpointa olisi toki ladata yöllä pörssisähköä 11kW teholla ja sitäkin vain halvimpina öinä (ja silloinkin vasta vuosikausien kuoletuksen jälkeen), mutta ei se nyt mikään iso nakki ole käyttää edukkaita asiointilatauksia ja pikalatureita vain jos on tarve. Toki meilläkin lopulta se kotilataus varmaan laitetaan, mutta kiirettä sen suhteen ei ole ja hintaansahan se ei ehkä tule kuolettamaan elinaikanaan (ellei sitten laske jotain arvonnousua kämpälle) jos pelkällä sähkön erotuksella miettii.
Minä laskin että kotilatauspiste (johtojen veto, voimavirtapistorasiat ja 11 kWn "matkalaturi") säästää hintansa verran energiakuluissa enintään kahdessa vuodessa. Ja jos panisin asunnon myyntiin, mahdollisuus sähköauton lataukseen nostaisi asunnon arvoa varmasti vähintään investoinnin verran. Ja on se nyt "hiukan" vaivattomampaa tökätä oma piuha autoon,kuin alkaa etsiä reissusta paluun jälkeen vapaata latauspaikkaa. Silloin voi myös aina surutta ajaa auton hyvin pienille varausasteille, kun kotona on aina se piuha odottamassa.Olisi kyllä varsin mielenkiintoista nähdä minkälaisella laskutoimituksella päädyit tuohon, että "kotilaturi ei ikinä maksa itseään takaisin"?
Mitä nyt itse tuossa äsken nopeasti pyörittelin numeroita, niin kyllä löytänyt sellaista skenaariota melkeinpä olenkaan, jossa se kotilaturi ei maksaisi itseään takaisin käytännössä parissa vuodessa.
Mitä enemmän ajaa ja mitä isompi kulutus, sitä nopeampi TMA tietysti vielä on. Meidän ajoilla menisi vähän yli vuosi. Toki jos ajaa vähän niin TMA on pitkä, mutta silloin toisaalta ne on sähköautolla aika kalliita kilometrejä latasipa sitten missä tahansa.
11kw on 3,7kw(16A*230V) x 3-vaihetta eli 16A per vaihe ottaa tuo 11kw laturi. Jos nallit punasena ryystää autoon atomia niin 9A(2kw) per vaihe jää muuhun käyttöön, esimerkiksi sähkösaunalle, uunille, sähkölämmitykselle yms. Mikäli lämmitys hoituu vaikka kaukolämmöllä niin voi laittaa 11kw latausaseman ilman kuormanhallintaa, kunhan sähkösaunaa tai vastaavaa paljon tehoa vaativaa käyttelee eri aikoihin tai rajaa auton lataustehoa. Kiukaan tehosta riippuen voipi 25A pääsulake olla koetuksella kun autoa ladataan ja saunaa lämmitellään samaan aikaan. Jos varman päälle haluaa tehdä niin joko rajoittaa aseman tehoa tai asennuttaa kuormanhallinnan kaveriksi. Itsellä 25A pääsulakkeiden kanssa 11kw latausasema ilman kuormanhallintaa, asema rajoitettu 10A eli 6,9kw tehoon ja kiuas on 6kw kiuas niin onnistuu samanaikainen käyttö.Millaisen latausaseman saa kytketettyä keskukseen jonka kyljessä lukee 25 A ? 11kW AC lataus onnistunee ?
Sähkötekniikan opinnot olivat yhtä helvettiä aikoinaan. Nää ampeerit, voltit , watit ja oomit ei tosiaankaan ole vahvin ala. Mitä et näe, niin niitä ei voi ymmärtää. Samaa sarjaa kuin Jeesus jutut.
Minä ainakin saunon tosi harvoin kello 01-06, mikä on tyypillinen ajastettu latausaikani. Käytännössä aina sähkö on halvinta just noihin aikoihin. Ja jos pörssisähkösopimusta ei vielä ole, se kannattaa ehdottomasti tehdä sitten kun auto tulee. 11 kWn teho mahdollistaa juuri edullisimpien tuntien hyödyntämisen silloinkin, kun kilometrejä ja latauksia tulee paljon.Kaukolämmöllä lämpiää asunto, ja kiuaskaan ei ole kuin sen 8kW.
Luulisein että ei koskaan tue tarvetta ladata ja saunoa samaan aikaan. Tai ainakin sen saa jotenkin ajatetettua että näin ei tapahdu.
Laita kuitenkin se 11 kW säädettävä asema (hintaero pieni pienempään) ja rajoita se lataus johonkin 7 kW tai vähemmän. Yöllä kun todennäköisesti enimmäkseen lataat nopeus on riittävä ja jää vähän pelivaraa käyttää vaikka järeitä GPU:ita ja saunaa samaan aikaan. Akkukin tykkää hitaammasta latauksesta.Millaisen latausaseman saa kytketettyä keskukseen jonka kyljessä lukee 25 A ? 11kW AC lataus onnistunee ?
Laita kuitenkin se 11 kW säädettävä asema (hintaero pieni pienempään) ja rajoita se lataus johonkin 7 kW tai vähemmän. Yöllä kun todennäköisesti enimmäkseen lataat nopeus on riittävä ja jää vähän pelivaraa käyttää vaikka järeitä GPU:ita ja saunaa samaan aikaan. Akkukin tykkää hitaammasta latauksesta.
Joo kyllä. Itsellä vielä back-upina 11 kW matkalaturi jolla voi kiireen tullessa käydä voimavirtapistorasiasta lataamassa.Joo joku 3x8 tai 3x9 A riittää paremmin ku hyvin yöllä lataavalle ja vaikka 30 tkm vuodessa ajavalle 99 % kotilataajalle. Mulla säädetty 3x9 A ja vähempiki riittäs helposti.
En ole pörssissä, mutta nykyinen kiintäeähintainen on katkolla vuodenvaihteessa.Ja jos pörssisähkösopimusta ei vielä ole, se kannattaa ehdottomasti tehdä sitten kun auto tulee. 11 kWn teho mahdollistaa juuri edullisimpien tuntien hyödyntämisen silloinkin, kun kilometrejä ja latauksia tulee paljon.
20 000km ajo ja 20 kWh/100km kulutus tekee 4 000 kWh lisäkulutusta vuodessa. Ja tuo kulutuskin voi olla pieni, kun huomioi lataushäviöt ja auton lämmitykset. Itsellä Model 3 LR ja katsoin juuri viimeisen vuoden kulutukset ja oli noin 26kWh/100km, vaikka auto matka ajossa kuluttaa reilusti alle 20kWh/100km, mutta talvella tulee todella paljon pätkäajoa, jossa esilämmitykseen kuluu sähköä varmaan enemmän kuin auton liikuttamiseen.En ole pörssissä, mutta nykyinen kiintäeähintainen on katkolla vuodenvaihteessa.
En tiedä uskallanko lähteä pörssitouhuun, kun ei ole minkäänmoista halua ja mielenkiintoa alkaa tarkkaisemana sähkön hintaa ja sovittaa omia toimia sen mukaan. Auton toki voisin ladata aina yöllä , mutta muun elämisen sovittaminen ei onnistu/kiinnosta.
10000kWh nykyinen kulutus ja sähköauto varmaan lisää kulutusta 1000kWh, joten vaikutus ei ole mikään iso vuosikulutukseen (20000km/vuosi , auton kulutus 20kWh/100km ==> 1000kWh. Eikös se näin lasketa ?)
Olen laskenut että omalla kulutusprofiililla säästäisi pörssissä keskimäärin 40 EUR/kk. Onko vaivan arvoista ?
Tuo 20k ajomäärä vie 4000 kWh tuolla kulutuksellaEn ole pörssissä, mutta nykyinen kiintäeähintainen on katkolla vuodenvaihteessa.
En tiedä uskallanko lähteä pörssitouhuun, kun ei ole minkäänmoista halua ja mielenkiintoa alkaa tarkkaisemana sähkön hintaa ja sovittaa omia toimia sen mukaan. Auton toki voisin ladata aina yöllä , mutta muun elämisen sovittaminen ei onnistu/kiinnosta.
10000kWh nykyinen kulutus ja sähköauto varmaan lisää kulutusta 1000kWh, joten vaikutus ei ole mikään iso vuosikulutukseen (20000km/vuosi , auton kulutus 20kWh/100km ==> 1000kWh. Eikös se näin lasketa ?)
Olen laskenut että omalla kulutusprofiililla säästäisi pörssissä keskimäärin 40 EUR/kk. Onko vaivan arvoista ?
Tuo 20k ajomäärä vie 4000 kWh tuolla kulutuksella
Eikös tuo Teslan seinälaturi sellainen ns. perushyvä värkki? Oleellisimmat ominaisuudet itselle oikeastaan vain, että lataustehoa pystyy säätämään ja vehje näyttää kuinka paljon sähköä on kulunut ja nämä ilmeisesti pitäisi molemmat hoitua tuolla? Mitään kuormantasauksia tai muita hienouksia en luultavasti 35A päänallien ansiosta tarvitse.
Perushyvä värkki on ollut. Max lataustehon pystyy valitsemaan laitteen asennusvaiheessa selainpohjaiselta asetussivulta. Jos laturin saa wifiin niin näkyy Tesla sovelluksessa ja siellä on lataushistoria.Eikös tuo Teslan seinälaturi sellainen ns. perushyvä värkki? Oleellisimmat ominaisuudet itselle oikeastaan vain, että lataustehoa pystyy säätämään ja vehje näyttää kuinka paljon sähköä on kulunut ja nämä ilmeisesti pitäisi molemmat hoitua tuolla? Mitään kuormantasauksia tai muita hienouksia en luultavasti 35A päänallien ansiosta tarvitse.
No niin tietysti. En ymmärrä mitä laskin. Kiitos korjauksesta.
Tuolla voi myös ajastaa lataukset, vaikka ei Teslaa olisikaan. Värkissä ei sinällään ole kuormanhallintaa, mutta jos tontille tulee lisää Wallchargereita, niille voi kyllä määrittää samanaikaisen maksimitehon (yksi latureista toimii masterina, muut alisteisina sille). Laitteen konfigurointi tehdään nykyään Tesla One-äpillä.Eikös tuo Teslan seinälaturi sellainen ns. perushyvä värkki? Oleellisimmat ominaisuudet itselle oikeastaan vain, että lataustehoa pystyy säätämään ja vehje näyttää kuinka paljon sähköä on kulunut ja nämä ilmeisesti pitäisi molemmat hoitua tuolla? Mitään kuormantasauksia tai muita hienouksia en luultavasti 35A päänallien ansiosta tarvitse.
Olisi kyllä varsin mielenkiintoista nähdä minkälaisella laskutoimituksella päädyit tuohon, että "kotilaturi ei ikinä maksa itseään takaisin"?
Mitä nyt itse tuossa äsken nopeasti pyörittelin numeroita, niin kyllä löytänyt sellaista skenaariota melkeinpä olenkaan, jossa se kotilaturi ei maksaisi itseään takaisin käytännössä parissa vuodessa.
Mitä enemmän ajaa ja mitä isompi kulutus, sitä nopeampi TMA tietysti vielä on. Meidän ajoilla menisi vähän yli vuosi. Toki jos ajaa vähän niin TMA on pitkä, mutta silloin toisaalta ne on sähköautolla aika kalliita kilometrejä latasipa sitten missä tahansa.
Itellä ollut pari vuotta TWC gen3 eli se nykyinen generaatio. Hyvin on toiminut, ollaan ladattu Model 3:sta että Pösön e-208 sillä. 3x25A päänallit ja kesät talvet ladattu autoja 3x16A eli 11kW teholla eikä ole nalli lentänyt vielä kertaakaan. Toki siinä saa itse toimia kuormanhallitsijana, eli ei kannata napsauttaa sähkökiuasta ja autoa lataamaan samaan aikaan.Eikös tuo Teslan seinälaturi sellainen ns. perushyvä värkki? Oleellisimmat ominaisuudet itselle oikeastaan vain, että lataustehoa pystyy säätämään ja vehje näyttää kuinka paljon sähköä on kulunut ja nämä ilmeisesti pitäisi molemmat hoitua tuolla? Mitään kuormantasauksia tai muita hienouksia en luultavasti 35A päänallien ansiosta tarvitse.
Tässä meidän tiedoilla, nämähän on riippuvaisia sähkön hinnastam, siitä miten paljon ajaa, siitä kuinka kallista on vetää se kolmivaihevirta sinne jonnekin parkkikselle jne.
No jos oletetaan, että sähköä tosiaan ladattaisiin vain öisin ja pörssisähköllä eli kalleimpina öinä olisi lataus pois päältä, oletetaan ladatun sähkön maksavan keskimäärin 5snt/kWh yöllä, siihen 3,25snt/kWh siirtomaksu päälle, johon sähkövero päälle 2,83 snt/kWh eli tässä vaiheessa sähkön hinta on 11,08 snt/kWh.
No verrataan sitä siihen asiaointilatauksen hintaan ja ollaan realistisia. Eli asiointilatauksen hinnat vaihtelee 0snt-25snt/kWh hinnoissa, mutta kaikki alle 15snt on harvinaisia ja epärealistisia (olisko ilmaista sähköä tullut ladattua huimat 1h koko viime kuussa) eli lasketaan keskihinnaksi 20snt/kWh
Eli tässä vaiheessa latauksen hintaero on n. 9snt/kWh. Meille tuo 11kW kolmivaihelataus tulee maksamaa n. 2000€ töineen eli sähköä pitää ladata yli 22200 kWh että hinta kuolettuu. Siinä on aika ajaminen kaupunkiolosuhteissa, että meillä tuo kuolettuisi ennenkuin on tekniikan osalta jotenkin turha tai ollaan muutettu pois. Teoriassa se saattaa nostaa asunnon arvoa tai sitten saattaa olla nostamatta jos ostaja ei arvosta kämpän mittarilta vedettyä kolmivaihevirtaa taloyhtiön omistaman parkkiruudun seinään.
Hinnan lisäksi tuossa on vielä vaivannäön tuoma etu/haitta joka pitää arvioida ja se voi olla tulevaisuudessa ihan eri kuin nyt. Tällä hetkellähän latureita alkaa olemaan jo siellä täällä, mutta sähköautoja on niukasti. Toisaalta markkinatalous ei vielä oikein toimi latausoperaattoreiden osalta koska on paljon operaattoreita jotka ei jostain syystä edes halua kenenkään lataavan heidän latureillaan ja sitten taas suosituimmilla latureilla on aina lataajia. Hintojen ja toimivuuden osalta sähköauton lataus on kuin villi länsi, jossa ei ole mitään järkeä. On minuuttiperusteista saalistushinnoittelua (varsinkin EU:n tukemat julkisyhteisöjen laturit kirjastoilla jne. on kyllä aika turhaa kusta ja paskaa) sitten on niitä asiointilatureita jotka ei toimi kenelläkään ja sitten on se ABC-lataus jo imee 95% asiakkaista koska laturit on kempowerin hyviä latureita ja hinnat bonusaisiakkaille hyvät pikalatauksissa, ja hidaslatauksetkin vain hiukan kalliimpia kuin asiointilataukset.
En minäkään kotilatausasemaa hanki varsinaisesti taloudellisten seikkojan takia, vaan käyttömukavuuden. Takaisinmaksuaika lienee hyvin pitkä, mutta saattaapi silla olla myös joskus jotain arvoa kämppää myydessä että onko latausasema vai ei.
Teslan laturiin voi asentaa nykyään myös kuormanhallinnan. Lisää infoa löytyy mm. täältä Tesla Wall Connector v.3 ja kuormanhallinta - Tesla Owners FinlandTuolla voi myös ajastaa lataukset, vaikka ei Teslaa olisikaan. Värkissä ei sinällään ole kuormanhallintaa, mutta jos tontille tulee lisää Wallchargereita, niille voi kyllä määrittää samanaikaisen maksimitehon (yksi latureista toimii masterina, muut alisteisina sille). Laitteen konfigurointi tehdään nykyään Tesla One-äpillä.
Onko vielä käytössä ja oletko yhä tyytyväinen hankintaan? Etsintöjen perusteella tuo on hinnan ja ominaisuuksien osalta vieläkin varsin pätevä laite.Beny asennettiin maanantaina (3x20A + kuormanhallinta, 3x25A pääsulakkeet) ja samalla rinnalle yksi ”supersuko”. Toistaiseksi ollaan ihan tyytyväisiä.
Blaukkarista kokemuksia kohta ~3v. Hyvin toimii kelissä kuin kelissä. Vie kyllä tilaa, mutta mukana tulee laukku (kai kaikkiin muihinkin tosin) jossa kulkee siististi.Mikä on tällä hetkellä se 11 kW mukana kulkeva laturi, joka kannattaa ostaa?
Blaukkarista kokemuksia kohta ~3v. Hyvin toimii kelissä kuin kelissä. Vie kyllä tilaa, mutta mukana tulee laukku (kai kaikkiin muihinkin tosin) jossa kulkee siististi.
![]()
Blaupunkt sähköauton voimavirta-latauslaite säätimellä 8m, Voimavirta-Type 2, 11 kW
Blaupunkt sähköauton voimavirta-latauslaitteella sähköauton lataus voimavirtapistokkeesta suoraan ilman lisälaitteita. Maksimi virrantuotto on 3x16 A eli 11 kW. Latauslaitteen type 2 -latauskaapeli on 8 m pitkä.www.broshop.fi
Toi Metron on kyllä aika filthy, kun ei ole mitään erillistä mötikkää. Kallis kyllä, mutta jos ykköskriteeri että mahtuu pieneen tilaan, ei taida olla voittajaa METRON Voimavirtalatauskaapeli 11kW - evasema.fi