En ole ostelemassa piuhoja yms. mitään itse kytkentään liittyvää, mutta saamissani asennustarjouksissa betoniporsaallle ja putkelle lyöty 200-300€ hintalappu vaikuttaa ensikuulemalta aika rapsakalta. Olen joskus lämpötolpan + porsaan ostanut ja hinta oli muistaakseni ennemminkin about 30-40€. Yhdessä tarjouksessa jopa mainittiin, että laturin + putken saa halvemmalla muualta kuin heiltä, kuten ainakin laturin osalta saikin.Jos ei ole mitään asennustarvikkeita valmiina niin äkkiä se satku menee kaikkeen sälään mitä tarvitsee. Jos on muutenkin DIY henkinen niin sitten eri juttu
Kaivuutyöt eivät myöskään kauheasti asentajia kiinnostele. Ei sen puoleen. Ei muakaan kiinnostelisi. N. 10m josta puolet hiekkatietä ja toinen puoli nurmea, hinnat 500€-1000€. Kyllä heilun tuohon rahaan jonkun tunnin pistolapion kanssa itse ja haen sen porsaan ja tolpankin asentajalle valmiiksi, tai teetän teineillä parilla sataa. Itse sähkötöiden osuus + tarvittavat kaapelit ja pientarvikkeet näyttävät olevan sitten 500-800€ haarukassa firmasta riippuen, joka alkaa olemaan jo ihan semijärkevä uhraus, vaikkakaan en ole ihan satavarma kuinka pitkään näitä vatkaimia jaksan.