Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan se fakta että nämä muut huoltoasemat on maakunnissa hyvinkin ankeita.Vissiin sitten on vain pakko pysähtyä siellä aabeeceellä, vaikka missä tahansa muualla välttäisi ruuhkat.
Kuulostaa kyllä vähän joltain kuvitellulta ongelmalta. Kyllä mun kokemuksen mukaan esim. Shellin ja Nesteen asemilta löytyy se, mitä nyt huoltoasemalta yleensä voi kaivata.Onhan se fakta että nämä muut huoltoasemat on maakunnissa hyvinkin ankeita.
En nyt tiedä tuosta käyttäjäystävälliyydestä, tuollainen combolaturi vaatii kuitenkin omat johtimensa dc ja ac sähkölle, jolloin se pistoolille tuleva kaapeli on ainakin jöötimpi, joka ei erityisemmin käyttäjäystävällistä ole..Ratkaisu olisi käyttäjäystävällinen. Suurempi kokonaisteho vaatii paksumpaa johtoa koko matkalle ja voi maksaa aika paljon. Kun tämä suuri teho on sitten tyhjäkäynnillä yli 90% ajasta, niin maksaako se itseään takaisin? Uskoisin, että latureiden on pakko kehittyä, sillä ihmiset hakeutuvat toimivien ratkaisuiden ääreen. Jos kaikki latauspaikat ovat täynnä, niin helposti otetaan suunta seuraavaan paikkaan (jos virta riittää) ja pihvit jää myymättä.
Ajoin just eilen / tänään espanjasta himaan 1200km ja on kyllä ”pakko” pysähtyä ionityllä aina. Passport subilla hinta on n. 30% halvempi kuin kaikkialla muualla ja itseäni ainakin ärsyttäisi maksaa useita kymppejä extraa polttoaineesta. Ongelma on siis törkeä hintaero.Vissiin sitten on vain pakko pysähtyä siellä aabeeceellä, vaikka missä tahansa muualla välttäisi ruuhkat.
Ei sen laturin tarvitse millekään teholle siirtyä AC moodissa. Se vaan kertoo autolle että näistä pinneistä saa vetää max näin paljon ja auto hoitaa lataamisen.En nyt tiedä tuosta käyttäjäystävälliyydestä, tuollainen combolaturi vaatii kuitenkin omat johtimensa dc ja ac sähkölle, jolloin se pistoolille tuleva kaapeli on ainakin jöötimpi, joka ei erityisemmin käyttäjäystävällistä ole..
Lisäksi tulee vielä se kysymys missä tehossa sille ac lataukselle pitäisi siirtyä? Se pikalaturihan ei tiedä minkä kokoinen laturi autossa on.
Ei vaan jotta missä dc lataustehossa päätetään siirtyä ac lataukseen.Ei sen laturin tarvitse millekään teholle siirtyä AC moodissa. Se vaan kertoo autolle että näistä pinneistä saa vetää max näin paljon ja auto hoitaa lataamisen.
Samoilla linjoilla. Jos sähkön kanssa säheltäminen alkaa olemaan saman hintaista tai kalliimpaa kuin dieselillä niin lähden reissuun sitten dinoja poltellen. Pihassa kuitenkin on bensa, diesel ja sähkö. Ionityn voimalla on tuota Ruotsin läpi eurooppaan reittiä nyt suhattu ja se on ainoa oljenkorsi 800V autolle tällä hetkellä.Ajoin just eilen / tänään espanjasta himaan 1200km ja on kyllä ”pakko” pysähtyä ionityllä aina. Passport subilla hinta on n. 30% halvempi kuin kaikkialla muualla ja itseäni ainakin ärsyttäisi maksaa useita kymppejä extraa polttoaineesta. Ongelma on siis törkeä hintaero.
Olenko vaan köyhä ja saita kun pidän jotain 49snt tai 59snt/kWh pikalatausta törkeän kalliina?
Latasin kahteen päivään joku 255kWh Ionityllä ja keskihinta taisi olla tuollainen 35snt/kWh, kaikilla muilla latureilla olisi saanut maksaa luokkaa 49-79snt/kWh. 15snt/kWh erolla 255kWh on kuitenkin jo tuollainen 40€ jota pidän ihan merkittävänä rahana.
Jos jyvitän passportin hinnan neljälle pitkän matkan päivälle ja ~510kWh latauksille, niin se 12€/30day subi on halpaa hupia.
Käytännössä aino vaihtoehto olisi teslan 10€/kk subi ja superchargerit - pitää myös harkita sitä, mutta omalla reitillä superit ovat vähän huonoissa paikoissa.
Tietty jos kyse olisi jostain yhdestä 20kWh lirauksesta että pääsee perille, niin ihan se ja sama mitä maksaa että pääsee nopeammin maaliin, mutta yhtään pidempää matkaa ajavalle noista kertyy aika paljon.