Grazer
Make ATK Great Again
- Liittynyt
- 30.10.2016
- Viestejä
- 1 823
On kyllä aivan uskomatonta paskaa Liikennevirta Oy:n (eli Virran) touhu. Miten voi olla mahdollista että yhteen ja samaan yhtiöön on osunut kaikki osaamattomimmat työntekijät.
Asiakkuus heidän kanssaan on meillä ollut jatkuvaa tervanjuontia, kun tiketteihin vastaillaan ehkä muutaman kuukauden päästä ja vaikka tikettiin vääntää rautalangasta, mikä on vikana, niin vastauksena tulee joko a) kehotus ottaa latausasemasta virta pois ja laittaa takaisin tai b) kysymys että niin mikä se ongelma olikaan. Tämä siis siitäkin huolimatta että viestissä on kertonut että sähköjen pois ottamista on jo kokeiltu ja itse vika ja korjaus, joka tarvitaan on sekin viestiin rautalangasta väännetty. Yksikin tiketti kun ei ollut muutaman kuukauden väännöllä selvinnyt, laitoin viestiä toimitusjohtaja Palolalle. Sen jälkeen sentään hommaan tuli ryhtiä sen tiketin käsittelyn ajaksi. Ei valitettavasti yhtään pidemmäksi aikaa.
Ongelmahan on myös, että Virran aspassa työskentelee paljon ilmeisesti tekniikkaa täysin taitamattomia ulkomaalaislähtöisiä. Jälkimmäisessä ei sinällään ole mitään väärää eikä vikaa mutta kun eivät ne perhanat osaa välttämättä kunnolla edes englantia. Yritä siinä sitten ratkoa ongelmia kun ne pitäisi asiakaspalvelijoiden nimistä päätellen ratkoa unkariksi, bulgariaksi tai jollakin vastaavalla Itä-Euroopan kielellä.
Laskutus on toinen, itsellä on hallinnassa yksi saitti, johon on koko sen olemassaoloajan tulleet laskut puutteellisin viitetiedoin. Lasku on kuitenkin hyväksytty aina, koska ei ole jaksettu lähteä hyvityslaskurumbaan. Toki Virralle on joka kerta laitettu rautalangasta vääntäen, että seuraavaan laskuun laitettava nämä ja nämä viitteet. Ei vaan onnistu.
Ja jotenkin kirsikkana kakun päälle. Virta ilmoitti keväällä uudistavansa sopimusehtojaan ja yksi heidän "Customer Operation Specialisteista" lähetti lyhyen sähköpostin, jossa kerrottu että ehdot uudistuvat ja mukana oli suorilta linkki sähköiseen allekirjoituspalveluun. Eli ei laitettu edes sopimusluonnosta etukäteen tarkastettavaksi. Pyysin sen sitten pdf:nä ja totesin että ei hyvää päivää. Sopijaosapuolena aivan väärä yhtiö konsernista ja sopimusehdot Virralle todella edulliset, tilaajalle eivät. Sopimuksella Virralle olisi annettu suhteellisen mielivaltainen oikeus muuttaa sopimuksen sisältöä tai hinnoittelua miten itse haluavat. Ei-kiireellisiin tiketteihin vastaamiseen ei oltu määritelty mitään vasteaikaa ja tästä huomautinkin että kokemukseen pohjautuen itse saattaisin jopa vaatia vasteaikoja ja niissä pysymisen sanktioimista. Sopimusehdotuksessa kovasti hehkutettiin myös positiivisen asiakaskokemksen tarjoamista, josta huomautin että emme valitettavasti ole sitä huomanneet.
Kysyin että mitä jos uutta sopimusta ei allekirjoita. Noh, kuulemma sitten palvelun tarjoaminen loppuu nykyisen sopimuksen päättymiseen elokuuhun 2024, eikä asemia voi enää Virran palvelun kautta käyttää. Totesin että emme allekirjoita uutta sopimusta ja ei haittaa vaikka operointi päättyy. Tuossa elokuun alussa siirrätin asemat huomattavasti asiakaspalvelukykyisemmälle ja hinta/laatusuhteeltaan paremmalle kilpailijalle ja ajattelin että se oli siinä. Noh, eipä ollut, vaan tänään esimies kyseli että mikäs tällainen Virran lasku hänelle tuli? Lasku seuraavan 12 kk ajan operoinnista. Ja laskun viitteet edelleen yhtä puutteelliset kuin aiemmillakin kerroilla. Sisäinen keskustelu näkyy Virralla puuttuvan kokonaan, kun myyjät touhuavat yhtä, laskutus toista ja asiakaspalvelu kolmatta. Laitoin laskun maksukieltoon, tein tuosta nyt reklamaation tikettijärjestelmän kautta ja totesin esimiehelle että totuttuun tapaan tuskin siihen kovin äkkiä reagoivat että ilmoittele sitten jos alkaa tulla karhukirjeitä.
Jos teille tulee eteen tilanne, että asennutatte latausasemia ja tarvitsette latausoperaattorin, niin valitkaa suosiolla eParking tai Plugit. Heillä homma toimii ja asiakkaan viesteihin reagoidaan.
Asiakkuus heidän kanssaan on meillä ollut jatkuvaa tervanjuontia, kun tiketteihin vastaillaan ehkä muutaman kuukauden päästä ja vaikka tikettiin vääntää rautalangasta, mikä on vikana, niin vastauksena tulee joko a) kehotus ottaa latausasemasta virta pois ja laittaa takaisin tai b) kysymys että niin mikä se ongelma olikaan. Tämä siis siitäkin huolimatta että viestissä on kertonut että sähköjen pois ottamista on jo kokeiltu ja itse vika ja korjaus, joka tarvitaan on sekin viestiin rautalangasta väännetty. Yksikin tiketti kun ei ollut muutaman kuukauden väännöllä selvinnyt, laitoin viestiä toimitusjohtaja Palolalle. Sen jälkeen sentään hommaan tuli ryhtiä sen tiketin käsittelyn ajaksi. Ei valitettavasti yhtään pidemmäksi aikaa.
Ongelmahan on myös, että Virran aspassa työskentelee paljon ilmeisesti tekniikkaa täysin taitamattomia ulkomaalaislähtöisiä. Jälkimmäisessä ei sinällään ole mitään väärää eikä vikaa mutta kun eivät ne perhanat osaa välttämättä kunnolla edes englantia. Yritä siinä sitten ratkoa ongelmia kun ne pitäisi asiakaspalvelijoiden nimistä päätellen ratkoa unkariksi, bulgariaksi tai jollakin vastaavalla Itä-Euroopan kielellä.
Laskutus on toinen, itsellä on hallinnassa yksi saitti, johon on koko sen olemassaoloajan tulleet laskut puutteellisin viitetiedoin. Lasku on kuitenkin hyväksytty aina, koska ei ole jaksettu lähteä hyvityslaskurumbaan. Toki Virralle on joka kerta laitettu rautalangasta vääntäen, että seuraavaan laskuun laitettava nämä ja nämä viitteet. Ei vaan onnistu.
Ja jotenkin kirsikkana kakun päälle. Virta ilmoitti keväällä uudistavansa sopimusehtojaan ja yksi heidän "Customer Operation Specialisteista" lähetti lyhyen sähköpostin, jossa kerrottu että ehdot uudistuvat ja mukana oli suorilta linkki sähköiseen allekirjoituspalveluun. Eli ei laitettu edes sopimusluonnosta etukäteen tarkastettavaksi. Pyysin sen sitten pdf:nä ja totesin että ei hyvää päivää. Sopijaosapuolena aivan väärä yhtiö konsernista ja sopimusehdot Virralle todella edulliset, tilaajalle eivät. Sopimuksella Virralle olisi annettu suhteellisen mielivaltainen oikeus muuttaa sopimuksen sisältöä tai hinnoittelua miten itse haluavat. Ei-kiireellisiin tiketteihin vastaamiseen ei oltu määritelty mitään vasteaikaa ja tästä huomautinkin että kokemukseen pohjautuen itse saattaisin jopa vaatia vasteaikoja ja niissä pysymisen sanktioimista. Sopimusehdotuksessa kovasti hehkutettiin myös positiivisen asiakaskokemksen tarjoamista, josta huomautin että emme valitettavasti ole sitä huomanneet.
Kysyin että mitä jos uutta sopimusta ei allekirjoita. Noh, kuulemma sitten palvelun tarjoaminen loppuu nykyisen sopimuksen päättymiseen elokuuhun 2024, eikä asemia voi enää Virran palvelun kautta käyttää. Totesin että emme allekirjoita uutta sopimusta ja ei haittaa vaikka operointi päättyy. Tuossa elokuun alussa siirrätin asemat huomattavasti asiakaspalvelukykyisemmälle ja hinta/laatusuhteeltaan paremmalle kilpailijalle ja ajattelin että se oli siinä. Noh, eipä ollut, vaan tänään esimies kyseli että mikäs tällainen Virran lasku hänelle tuli? Lasku seuraavan 12 kk ajan operoinnista. Ja laskun viitteet edelleen yhtä puutteelliset kuin aiemmillakin kerroilla. Sisäinen keskustelu näkyy Virralla puuttuvan kokonaan, kun myyjät touhuavat yhtä, laskutus toista ja asiakaspalvelu kolmatta. Laitoin laskun maksukieltoon, tein tuosta nyt reklamaation tikettijärjestelmän kautta ja totesin esimiehelle että totuttuun tapaan tuskin siihen kovin äkkiä reagoivat että ilmoittele sitten jos alkaa tulla karhukirjeitä.
Jos teille tulee eteen tilanne, että asennutatte latausasemia ja tarvitsette latausoperaattorin, niin valitkaa suosiolla eParking tai Plugit. Heillä homma toimii ja asiakkaan viesteihin reagoidaan.