Joitain senttejä. Joka 5. päivä (tai siis kuukausisäästöä edeltävänä päivänä, mikä se sitten sattuu olemaankaan) laitan kaiken mikä tililtä löytyy sijoituksiin.
En näe mitään järkevää syytä, pitää tilillä rahaa makaamassa.
(ja älkää verratko itseänne johonkin Buffettiin. Skaalassa on yli Megan tai jopa miljardin ero)
Osalla sijoittajista on merkittäviä määriä sijoituslainaa antamassa heille vipua?
Jos minulla tulee joku akuutti tarve rahalle, en sitten vain sijoita siinä kuussa tai tulevissa. Jos tuo ei riitä, niin minulla on luottokortteja. Jos tuokaan ei riitä, niin minulla on sijoituksia lähes 100 000€. Voinhan minä niitä myydä. Eikö se ole sijoituksien perimmäinen tarkoitus? Että niitä myydään jossain vaiheessa, kun tarve ilmenee?
Edit. Sanotaan nyt vielä, että tällaisena taviksena, jonka liksa on aina ollut alle kuusi numeroa (eikä tule koskaan olemaan sen yli), asuntolainaa on, vakinainen duuni, mutta löytyy se merkittävä jakamaan elämän ja myös talouden menot, niin joka kuukausi pystyy kyllä sijoittamaan, vaikka kuinka eläisi kesälomaa.
Edit2. Luin vielä tarkemmin noita vastauksia sinulle. Mihin he tarvitsevat monta kiloa tilille? Työttömyyteen? Jos siellä tilillä ei ole jotain 700000€ FIRE summaa, niin mitä apua on muutamasta kilosta?
Kuukausi YT ilmoituksesta. Pari kuukautta neuvotteluihin. Kuusi kuukautta irtisanomisen ajan palkka. Vuosi ansiosidonnaista, kunnes putoaa. Kyllä tuossa mielestäni ehtii varautua ja ei kyllä mitkään esikilot tilillä lämmitä paljon pakkaspissaa enemmän.