- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 113
Löytyisikö uudempia testejä?
https://www.facebook.com/pg/RVS-Technology-119295108099343/posts/
en tiedä teinkö linkin oikein mutta pikkasen vajaa 11tkm öljyttömällä peugeotilla, rvs:t koneessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Löytyisikö uudempia testejä?
https://www.facebook.com/pg/RVS-Technology-119295108099343/posts/
en tiedä teinkö linkin oikein mutta pikkasen vajaa 11tkm öljyttömällä peugeotilla, rvs:t koneessa.
Sanotaanko näin että tiedän tapauksen jossa vanhalla Nissanilla ajettu tyäsin öljyittä yllättävän pitkät matkat (28km)
ilman RVS lisäaineita. Tuolloinkin jäähdyttyään ja öljyjen laiton jälkeen liikkui omin voimin huoltoon.
Tottakai. Eihän kukaan jatka "lämpöleikanneella" moottorilla pidempään. Tapauksen moottorissa sylinterin seinämät hieman kiiltäviä, laakeriliuskat kuluneet. Kampiakseli ja nokat oli säästyneet. Vähempi ajettu kolaroidun japanituonti moottori meni tilalle kun eivät maksaneet juuri mitään.Jossa vaihdettiin mm. moottori..
Tottakai. Eihän kukaan jatka "lämpöleikanneella" moottorilla pidempään. Tapauksen moottorissa sylinterin seinämät hieman kiiltäviä, laakeriliuskat kuluneet. Kampiakseli ja nokat oli säästyneet. Vähempi ajettu kolaroidun japanituonti moottori meni tilalle kun eivät maksaneet juuri mitään.
Pointti oli se että noi öljyittä niin ja niin kauan on aika tyhjän kanssa.
Olihan siellä puskurin testissä nokka-akselin laakeri leikannut kiinni testissä. Mutta kun ei voitu varmaksi sanoa oliko tämä öljykanavilla voideltu laakeri leikannut öljyttömyyden takia niin eiköhän kerro koko testistä kaiken. Eikä testissä edes katsottu alakerran laakeripintoja. Nokka-akselissa sanottiin olevan lämpöjälkiäkin eli sen lujuus on kokenut muutoksia ja vaihdettava..Puskurin RVS testissä moottoriin ei tullut vaurioita.
Uskoo ken haluaa moisiin määriin. Lisäaineen pitäisi täyttää välyksetkin jotka öljykalvon luomia ettei alakerta kolise kuin viimeistä päivää. Puskurin videosta jaksa alkaa edes katsomaan oliko tuon koneessa nostimet kovat palat väliin pistettävillä paloilla säädettävät. Öljypaineiden kadotessa kun myös hiljalleen katoaa nykynostimien nosto. Sinetillä ainakaan mitään virkaa kun öljyt saa sisään ja ulos vaikka mitä kautta. Eikä se näyttäny estävän 3.5minuutin kohdalla öljyjen lisäämistä kun jäi tienvarteen kuumentuneena matkalla Helsingistä hiukan ennen Tamperetta.Siis tuossa on Peugeot jolla ajettu ilman öljyjä 11000 kilometriä vs Nissan jolla ajettu ilman öljyjä 28 kilometriä?
Eihän se nosto mihinkään katoa. Ääntä alkavat pitämään kun öljynpaine ei pidä enää nostimien välyksiä kurissa mutta ei se nostoon vaikuta. Miten edes voisi vaikuttaa kun nokka painaa venttiilin alas ja jousi nostaa takaisin ylös?Öljypaineiden kadotessa kun myös hiljalleen katoaa nykynostimien nosto.
Tuskin kulkee mikään Nissan ilman moottoriöljyä yli 50 km.
Tuossa oli video mersulla ajosta ilman öljyä ja kone räjähti 17 minuutin kuluessa.
Voisin uskoa mersun koneen lujemmaksi kuin Nissanin.
Itselläni sattui että laitoin tuota rvs-tököttiä koneeseen ja ajelin n.1000km.
Sitten aloin ihmettelemään keväällä käynnistyksessä kuuluvaa outoa ääntä.
Ajelin silti mutta sitten seuraavassa öljynvaihdossa huomattiin että Fram öljynsuodattimen sisuskalut olivat menneet aivan läjään. Tuskin öljyt olivat paljon kiertäneet.
Kuitenkin moottori toimii edelleen vuosia myöhemmin aivan mainiosti.
Rvs:n ansiota ettei vaurioita tullut vaiko hyvää säkää??
Jos on hydraulinen venttiilinnostin niin moottoriöljy on väliaineena tehden myös noston eikä pelkästään välyksien kurissa pito.Eihän se nosto mihinkään katoa. Ääntä alkavat pitämään kun öljynpaine ei pidä enää nostimien välyksiä kurissa mutta ei se nostoon vaikuta. Miten edes voisi vaikuttaa kun nokka painaa venttiilin alas ja jousi nostaa takaisin ylös?
Jos suodatin menee tukkoon öljy kiertää yleensä suodattimen ohitse.Tuskin kulkee mikään Nissan ilman moottoriöljyä yli 50 km.
Tuossa oli video mersulla ajosta ilman öljyä ja kone räjähti 17 minuutin kuluessa.
Voisin uskoa mersun koneen lujemmaksi kuin Nissanin.
Itselläni sattui että laitoin tuota rvs-tököttiä koneeseen ja ajelin n.1000km.
Sitten aloin ihmettelemään keväällä käynnistyksessä kuuluvaa outoa ääntä.
Ajelin silti mutta sitten seuraavassa öljynvaihdossa huomattiin että Fram öljynsuodattimen sisuskalut olivat menneet aivan läjään. Tuskin öljyt olivat paljon kiertäneet.
Kuitenkin moottori toimii edelleen vuosia myöhemmin aivan mainiosti.
Rvs:n ansiota ettei vaurioita tullut vaiko hyvää säkää??
Se suodatin oli sisältä aivan läjässä. Kaveri joka öljyt vaihtoi katsoi suodatinta ja totesi että taitaa olla kone entinen.Jos suodatin menee tukkoon öljy kiertää yleensä suodattimen ohitse.
Toi RVS irrottaa vissiin toimiessaan kaikkea paskaa niin mennyt vaan suodatin tukkoon ja sitten kun kyseessä on pahvisilla sisuskaluilla oleva fram niin se vaan antautui tukkosena.Se suodatin oli sisältä aivan läjässä. Kaveri joka öljyt vaihtoi katsoi suodatinta ja totesi että taitaa olla kone entinen.
En kyllä ymmärrä mikä voima voi rutata suodattimen sisuskalut läjään?
No enpä tiedä kun ei se öljy vaikuttanut edes kovin mustalta kyseessä 2,8 litran bensakone. Suodattimet nimittäin eivät mene tukkoon edes dieselautojen mustasta tervasta.Toi RVS irrottaa vissiin toimiessaan kaikkea paskaa niin mennyt vaan suodatin tukkoon ja sitten kun kyseessä on pahvisilla sisuskaluilla oleva fram niin se vaan antautui tukkosena.
Huono suodatin tai virheellinen asennus runtaten pois paikaltaan olevan väkisin kasaan.Se suodatin oli sisältä aivan läjässä. Kaveri joka öljyt vaihtoi katsoi suodatinta ja totesi että taitaa olla kone entinen.
En kyllä ymmärrä mikä voima voi rutata suodattimen sisuskalut läjään?
"mä en vie tätä tohon ihan alle, koska sielt tulee viel öljypisaroita"
Ja autolla on siis ajettu juuri 2600km ilman öljyjä? Anteeksi mutta mitä vittua?
Yleensä RVS:n kanssa on mainittu tuo puhdistava vaikutus. Ite oon käyttänyt 150tkm rullattuun japsiharrasteeseen eikä mitään erikoista seurannut. Kai se ainakin lisää riskiä tukkia filtteriä.Voiko RVS tukkia suodattimen?
Yleensä RVS:n kanssa on mainittu tuo puhdistava vaikutus. Ite oon käyttänyt 150tkm rullattuun japsiharrasteeseen eikä mitään erikoista seurannut. Kai se ainakin lisää riskiä tukkia filtteriä.
No se ei tee mitään filtterilleTarkoitun RVS:ää itsessään, en sen irrottamaa kuonaa.
Jää sinne öljyä, moneenkin paikkaan. Se öljy, joka on paikoissa joista voi valua, valuu kuitenkin öljypohjaan 2600km aikana. Olisi melkoisen sottaista puuhaa tehdä mitään alakerran remppaa moottoreihin, jos se valuttaisi öljyä kuukausitolkulla öljypohjan irroituksen jälkeen.Jos autosta otetaan öljyt pois niin kuvitteletko ettei sinne muka jäisi senkin jälkeen vielä öljyä sisään? Aina sinne sitä öljyä jonkun verran jää.
No tavallaan mutta kyllähän se nostajan sisäinen liikkumavara on niin pieni, ettei se venttiilin nostoon käytännössä juuri vaikuta. Konekin käy ihan nätisti - nostajien kalkatusta lukuun ottamatta - vaikka yläkerran öljynpaineet heikkenisivätkin.Jos on hydraulinen venttiilinnostin niin moottoriöljy on väliaineena tehden myös noston eikä pelkästään välyksien kurissa pito.
No tavallaan mutta kyllähän se nostajan sisäinen liikkumavara on niin pieni, ettei se venttiilin nostoon käytännössä juuri vaikuta. Konekin käy ihan nätisti - nostajien kalkatusta lukuun ottamatta - vaikka yläkerran öljynpaineet heikkenisivätkin.
Forté Seal Conditioner tarjoaa seuraavat hyödyt:
• Vähentää öljynkulutusta ja savutusta vuotavien venttiilivarren tiivisteiden takia.
• Vähentää öljyvuotoja ajoneuvojen ja teollisuussovellusten tiivisteissä.
• Palauttaa kumitiivisteiden, O-renkaiden sekä muiden tiivisteiden joustavuuden ja
toimintaominaisuudet esim. hydraulisylintereissä.
• Estää vaahtoamisen.
Onkos kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä: Forté > Kotisivu > Forté-tuotteet > Autot > Moottori > Seal Conditioner
Itse tuossa juuri yhteen kohta 30v täyttävään diktaattorien valintaan vaihtelin moottorin tiivisteitä, niin tuli mieleen että saisiko tuollaisella vuoden-pari elin aikaa lisää noille vanhoille tiivisteille?
Toki tässä tapauksessa muutamakin tiiviste oli niin kova, että kun käteen sai ja vähän taittoi niin lenteli palasina lattialle, siihen tuo tuskin pystyisi
Kyllähän ne toimii. Scotty suosittelee tätä.
Voi hyvinkin olla. Jos se kuiva paska ei ole paikallaan hajonnut, niin ehkä se aineella hieman pehmenee ja kestää vielä hetken kun ei sorki.Onkos kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä: Forté > Kotisivu > Forté-tuotteet > Autot > Moottori > Seal Conditioner
Itse tuossa juuri yhteen kohta 30v täyttävään diktaattorien valintaan vaihtelin moottorin tiivisteitä, niin tuli mieleen että saisiko tuollaisella vuoden-pari elin aikaa lisää noille vanhoille tiivisteille?
Toki tässä tapauksessa muutamakin tiiviste oli niin kova, että kun käteen sai ja vähän taittoi niin lenteli palasina lattialle, siihen tuo tuskin pystyisi
"We should note that this Civic, according to an RVS rep on Audizine, is running without a thermostat."
Ei kukaan uskalla kokeilla, kun ei ole mitään pätevää näyttöä aineen hyödyistä. Saisi sillä näppärästi takuut mitätöityä uudemmasta autosta.Onko kukaan laittanut RVS:ää tuoreempiin moottoreihin vai onko vain vanhojen luuskien hyväksi? Potentiaalista haittaa tuoreemmille koneille? En nyt heti olisi laittamassa, toistaiseksi öljynvaihto kerran vuoteen saa ajaa asiansa kun ajettu vasta 20t km autolla, tulee kilsoja yleensä 15t km per vuosi. Mitenkäs kokemukset esim. Liqui Molyn Ceratecista?
Ei se mihinkään auton takuisiin vaikuta yhtään mitenkään.Ei kukaan uskalla kokeilla, kun ei ole mitään pätevää näyttöä aineen hyödyistä. Saisi sillä näppärästi takuut mitätöityä uudemmasta autosta.
Noin vähän ajetulla autolla ei tarvita edes sitä välivaihtoa. Se tupla tehdään vain vanhempiin autoihin. Jos uskallat liqui molya laittaa niin ihan yhtä hyvin uskallat rvs myös laittaa. Toinen vaan tarjoaa paremmat hyödyt.Onko kukaan laittanut RVS:ää tuoreempiin moottoreihin vai onko vain vanhojen luuskien hyväksi? Potentiaalista haittaa tuoreemmille koneille? En nyt heti olisi laittamassa, toistaiseksi öljynvaihto kerran vuoteen saa ajaa asiansa kun ajettu vasta 20t km autolla, tulee kilsoja yleensä 15t km per vuosi. Mitenkäs kokemukset esim. Liqui Molyn Ceratecista?
Riittää syyksi maahantuojalle kieltäytyä korvaamasta sentin jeniä moottorivauriosta. Aivan satavarmasti kieltävät muiden kuin hyväksymiensä lisäaineiden käytön moottoreissa, jos asiaa kysyt. Se, repivätkö mottia niin pitkälle auki että näkisivät jälkiä käytöstä, on sitten eri asia.Ei se mihinkään auton takuisiin vaikuta yhtään mitenkään.
Riittää syyksi maahantuojalle kieltäytyä korvaamasta sentin jeniä moottorivauriosta. Aivan satavarmasti kieltävät muiden kuin hyväksymiensä lisäaineiden käytön moottoreissa, jos asiaa kysyt. Se, repivätkö mottia niin pitkälle auki että näkisivät jälkiä käytöstä, on sitten eri asia.
Pitääkö maahantuojan pystyä osoittamaan, että aina on aiheuttanut vaurion... tietenkään käytöstä ei kannata sanoa mitään.
Sulla on varmaan jotain näyttöä näistä hajonneista autoista?RVS näkyy kyllä metallipinnoilla selvästi. Kyllä siinä kuluttaja heikoilla on, ja jos ei halua oikeudessa asiasta vääntää, niin kannattaa takuuaika ajella ihan öljyjen varassa.
Sulla on varmaan jotain näyttöä näistä hajonneista autoista?
Ei se mihinkään auton takuisiin vaikuta yhtään mitenkään.
Huom:Älkää käyttäkö öljyjen lisäaineita tai muita moottorin lisäaineita. Ne voivat aiheuttaa moottorivahinkoja tietyissä olosuhteissa.
Lisätkää Fordin laatuvaatimusten mukaista moottoriöljyä. Katsokaa kapasiteetit ja tekniset tiedot (sivu 257).
Huom: Käyttäkää nesteitä, jotka täyttävät ilmoitetut tekniset tiedot tai laatuvaatimukset. Muiden nesteiden käyttäminen saattaa johtaa vaurioon, jota autonne takuu ei korvaa.
Materiaalit
Moottoriöljy - 5W-20 WSS-M2C948-B
Se pitää kyetä todistamaan, että se aineesta johtuu ja silloin aineen valmistaja korvaa. Näytä yksikin tuon rikkoma moottori?Kyllä varmasti saat pussata hyvästit auton takuulle, jos moottori pasahtaa ja todetaan että olet käyttänyt lisäaineita, joita auton valmistaja ei ole listannut normikuluttajalle. Otteita Fordin käyttöohjeesta:
Eihän ole. Ei tuossa niin sanota. Ihme mutuilua vaan. Näytä yksikin tapaus missä takuu tuon takia olisi evätty.Yhtä kaikki, takuu on mennyttä. En puhu korvauskysymyksistä, eikä ole tarvista näyttää yhtään sen rikkomaa moottomia. Kyse oli takuusta.
Se pitää kyetä todistamaan, että se aineesta johtuu ja silloin aineen valmistaja korvaa. Näytä yksikin tuon rikkoma moottori?