RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeksi muokattu:
Sanotaanko näin että tiedän tapauksen jossa vanhalla Nissanilla ajettu tyäsin öljyittä yllättävän pitkät matkat (28km)
ilman RVS lisäaineita. Tuolloinkin jäähdyttyään ja öljyjen laiton jälkeen liikkui omin voimin huoltoon.

Jossa vaihdettiin mm. moottori..
 
Jossa vaihdettiin mm. moottori..
Tottakai. Eihän kukaan jatka "lämpöleikanneella" moottorilla pidempään. Tapauksen moottorissa sylinterin seinämät hieman kiiltäviä, laakeriliuskat kuluneet. Kampiakseli ja nokat oli säästyneet. Vähempi ajettu kolaroidun japanituonti moottori meni tilalle kun eivät maksaneet juuri mitään.

Pointti oli se että noi öljyittä niin ja niin kauan on aika tyhjän kanssa.
 
Tottakai. Eihän kukaan jatka "lämpöleikanneella" moottorilla pidempään. Tapauksen moottorissa sylinterin seinämät hieman kiiltäviä, laakeriliuskat kuluneet. Kampiakseli ja nokat oli säästyneet. Vähempi ajettu kolaroidun japanituonti moottori meni tilalle kun eivät maksaneet juuri mitään.

Pointti oli se että noi öljyittä niin ja niin kauan on aika tyhjän kanssa.

Puskurin RVS testissä moottoriin ei tullut vaurioita.
 
Puskurin RVS testissä moottoriin ei tullut vaurioita.
Olihan siellä puskurin testissä nokka-akselin laakeri leikannut kiinni testissä. Mutta kun ei voitu varmaksi sanoa oliko tämä öljykanavilla voideltu laakeri leikannut öljyttömyyden takia niin eiköhän kerro koko testistä kaiken. Eikä testissä edes katsottu alakerran laakeripintoja. Nokka-akselissa sanottiin olevan lämpöjälkiäkin eli sen lujuus on kokenut muutoksia ja vaihdettava..

Sillä Nissaninkin koneella ties kuinka kauan olisi voinut ajella vaihtamatta moottoria jos vaan ajettu. Kunnossa se ei silti ole jos alakerran liuskoissa erottuu kulumaa.
 
Siis tuossa on Peugeot jolla ajettu ilman öljyjä 11000 kilometriä vs Nissan jolla ajettu ilman öljyjä 28 kilometriä?
Uskoo ken haluaa moisiin määriin. Lisäaineen pitäisi täyttää välyksetkin jotka öljykalvon luomia ettei alakerta kolise kuin viimeistä päivää. Puskurin videosta jaksa alkaa edes katsomaan oliko tuon koneessa nostimet kovat palat väliin pistettävillä paloilla säädettävät. Öljypaineiden kadotessa kun myös hiljalleen katoaa nykynostimien nosto. Sinetillä ainakaan mitään virkaa kun öljyt saa sisään ja ulos vaikka mitä kautta. Eikä se näyttäny estävän 3.5minuutin kohdalla öljyjen lisäämistä kun jäi tienvarteen kuumentuneena matkalla Helsingistä hiukan ennen Tamperetta.

Katsoes tuon Facen Pösön mainosvideon niin kyllä se Nissanin kone laakereiltaan olikin paljon paremmassa kunnossa. Jäähdyttyään olisi todennäköisesti taas jatkanut matkaa ilman öljyjäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ostinpa testimielessä tuon RVS:n polttoainejärjestelmän käsittelyaineen. Käyttöohjeet vähän yllätti kun aineen lisäämisen jälkeen auton tulisi käydä 2h putkeen ja mielellään ajossa, jota pitäisi tulla 200-300km. Raportoinpa sitten kun olen käsittelyn tehny, että huomasko mitään eroa
 
Tuskin kulkee mikään Nissan ilman moottoriöljyä yli 50 km.
Tuossa oli video mersulla ajosta ilman öljyä ja kone räjähti 17 minuutin kuluessa.

Voisin uskoa mersun koneen lujemmaksi kuin Nissanin.

Itselläni sattui että laitoin tuota rvs-tököttiä koneeseen ja ajelin n.1000km.
Sitten aloin ihmettelemään keväällä käynnistyksessä kuuluvaa outoa ääntä.
Ajelin silti mutta sitten seuraavassa öljynvaihdossa huomattiin että Fram öljynsuodattimen sisuskalut olivat menneet aivan läjään. Tuskin öljyt olivat paljon kiertäneet.
Kuitenkin moottori toimii edelleen vuosia myöhemmin aivan mainiosti.
Rvs:n ansiota ettei vaurioita tullut vaiko hyvää säkää??
 
Viimeksi muokattu:
Öljypaineiden kadotessa kun myös hiljalleen katoaa nykynostimien nosto.
Eihän se nosto mihinkään katoa. Ääntä alkavat pitämään kun öljynpaine ei pidä enää nostimien välyksiä kurissa mutta ei se nostoon vaikuta. Miten edes voisi vaikuttaa kun nokka painaa venttiilin alas ja jousi nostaa takaisin ylös?
 
Tuskin kulkee mikään Nissan ilman moottoriöljyä yli 50 km.
Tuossa oli video mersulla ajosta ilman öljyä ja kone räjähti 17 minuutin kuluessa.

Voisin uskoa mersun koneen lujemmaksi kuin Nissanin.

Itselläni sattui että laitoin tuota rvs-tököttiä koneeseen ja ajelin n.1000km.
Sitten aloin ihmettelemään keväällä käynnistyksessä kuuluvaa outoa ääntä.
Ajelin silti mutta sitten seuraavassa öljynvaihdossa huomattiin että Fram öljynsuodattimen sisuskalut olivat menneet aivan läjään. Tuskin öljyt olivat paljon kiertäneet.
Kuitenkin moottori toimii edelleen vuosia myöhemmin aivan mainiosti.
Rvs:n ansiota ettei vaurioita tullut vaiko hyvää säkää??

Ps ei taida nuo Fram-suodattimet olla ihan parasta laatua https://keskustelu.suomi24.fi/t/9742958/fram-oljynsuodattimet-varokaa!
 
Eihän se nosto mihinkään katoa. Ääntä alkavat pitämään kun öljynpaine ei pidä enää nostimien välyksiä kurissa mutta ei se nostoon vaikuta. Miten edes voisi vaikuttaa kun nokka painaa venttiilin alas ja jousi nostaa takaisin ylös?
Jos on hydraulinen venttiilinnostin niin moottoriöljy on väliaineena tehden myös noston eikä pelkästään välyksien kurissa pito.

Jos kuvaa katsot niin varsinaisen välyksen poistaa jousi 5 ja öljy "kovettaa" jousen kanssa samassa kammiossa. Ilman öljypainetta hitaan vuodon takia toi öljy katoaa tuosta samasta kaamiosta missä jousi 5 ja sitä myöten katoaa nostokyky. Kuulaventtiili 2 kun pitää siitä huolen että sen aikana kunnei nostoa tapahdu kammio täyttyy uudelleen öljyllä.

hydr_vent_3.gif


Tappikoneissa eri kohdassa vaan vastaava periaate.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin kulkee mikään Nissan ilman moottoriöljyä yli 50 km.
Tuossa oli video mersulla ajosta ilman öljyä ja kone räjähti 17 minuutin kuluessa.

Voisin uskoa mersun koneen lujemmaksi kuin Nissanin.

Itselläni sattui että laitoin tuota rvs-tököttiä koneeseen ja ajelin n.1000km.
Sitten aloin ihmettelemään keväällä käynnistyksessä kuuluvaa outoa ääntä.
Ajelin silti mutta sitten seuraavassa öljynvaihdossa huomattiin että Fram öljynsuodattimen sisuskalut olivat menneet aivan läjään. Tuskin öljyt olivat paljon kiertäneet.
Kuitenkin moottori toimii edelleen vuosia myöhemmin aivan mainiosti.
Rvs:n ansiota ettei vaurioita tullut vaiko hyvää säkää??
Jos suodatin menee tukkoon öljy kiertää yleensä suodattimen ohitse.
 
Jos suodatin menee tukkoon öljy kiertää yleensä suodattimen ohitse.
Se suodatin oli sisältä aivan läjässä. Kaveri joka öljyt vaihtoi katsoi suodatinta ja totesi että taitaa olla kone entinen.
En kyllä ymmärrä mikä voima voi rutata suodattimen sisuskalut läjään?
 
Se suodatin oli sisältä aivan läjässä. Kaveri joka öljyt vaihtoi katsoi suodatinta ja totesi että taitaa olla kone entinen.
En kyllä ymmärrä mikä voima voi rutata suodattimen sisuskalut läjään?
Toi RVS irrottaa vissiin toimiessaan kaikkea paskaa niin mennyt vaan suodatin tukkoon ja sitten kun kyseessä on pahvisilla sisuskaluilla oleva fram niin se vaan antautui tukkosena.
 
Toi RVS irrottaa vissiin toimiessaan kaikkea paskaa niin mennyt vaan suodatin tukkoon ja sitten kun kyseessä on pahvisilla sisuskaluilla oleva fram niin se vaan antautui tukkosena.
No enpä tiedä kun ei se öljy vaikuttanut edes kovin mustalta kyseessä 2,8 litran bensakone. Suodattimet nimittäin eivät mene tukkoon edes dieselautojen mustasta tervasta.
 
Se suodatin oli sisältä aivan läjässä. Kaveri joka öljyt vaihtoi katsoi suodatinta ja totesi että taitaa olla kone entinen.
En kyllä ymmärrä mikä voima voi rutata suodattimen sisuskalut läjään?
Huono suodatin tai virheellinen asennus runtaten pois paikaltaan olevan väkisin kasaan.

Mutta riippuen autosta toi venttiili on suodattimessa tai suodatinkotelossa. Jos ei ole näitä metallisia valmiita pöniköitä vaan pelkkä suodatinosa niin venttiili löytyy sieltä telineestä ja suodattimen tukos ei kykene estämään öljykiertoa. Tässäkin tapauksessa epäilen moista koska metallitörpön sisällä olevan suodattimen kuntoa ei edes näe leikkaamatta metallitörppöä auki.

Metallitörpössäkään ei väliä suodattimen tukoksella jollei keskellä oleva reikänenkanava ole mennyt läjään. Niissä kun venttiili kanavan päässä.

Niin ja musta terva ja irtoava lieju on täysin erilaiset suodattimelle. Onhan noita pohjasihtejäkin mennyt tukkoon moottoripesujen jälkeen kun vanhat liat irronneet.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös ton RVS:n lisäämisen jälkeen kehoitettu vaihtamaan öljyt ja suodatin n. 300km ajon jälkeen?
 
"mä en vie tätä tohon ihan alle, koska sielt tulee viel öljypisaroita"
Ja autolla on siis ajettu juuri 2600km ilman öljyjä? Anteeksi mutta mitä vittua?
 
"mä en vie tätä tohon ihan alle, koska sielt tulee viel öljypisaroita"
Ja autolla on siis ajettu juuri 2600km ilman öljyjä? Anteeksi mutta mitä vittua?

Jos autosta otetaan öljyt pois niin kuvitteletko ettei sinne muka jäisi senkin jälkeen vielä öljyä sisään? Aina sinne sitä öljyä jonkun verran jää.
 
Jos autosta otetaan öljyt pois niin kuvitteletko ettei sinne muka jäisi senkin jälkeen vielä öljyä sisään? Aina sinne sitä öljyä jonkun verran jää.
Jää sinne öljyä, moneenkin paikkaan. Se öljy, joka on paikoissa joista voi valua, valuu kuitenkin öljypohjaan 2600km aikana. Olisi melkoisen sottaista puuhaa tehdä mitään alakerran remppaa moottoreihin, jos se valuttaisi öljyä kuukausitolkulla öljypohjan irroituksen jälkeen.
 
Jos on hydraulinen venttiilinnostin niin moottoriöljy on väliaineena tehden myös noston eikä pelkästään välyksien kurissa pito.
No tavallaan mutta kyllähän se nostajan sisäinen liikkumavara on niin pieni, ettei se venttiilin nostoon käytännössä juuri vaikuta. Konekin käy ihan nätisti - nostajien kalkatusta lukuun ottamatta - vaikka yläkerran öljynpaineet heikkenisivätkin.
 
No tavallaan mutta kyllähän se nostajan sisäinen liikkumavara on niin pieni, ettei se venttiilin nostoon käytännössä juuri vaikuta. Konekin käy ihan nätisti - nostajien kalkatusta lukuun ottamatta - vaikka yläkerran öljynpaineet heikkenisivätkin.

Kunnei se olekaan moottorin öljynpaine mikä sen avaa. Se on edelleen se jousi 5 joka pyrkii kommiota isontaa ja öljynpainetta tarvitaan vaan kuulan 2 jousen voittamiseksi. Se yksisuuntaventtiilin kuulaventtiili 2 kun estää öljyn palamisen silloin kun nokka puristaa. Ja siellä jousen 5 yhdeydessä olevassa kammiossa on öljynpainetta isompi paine puristumisen aikena. Ja jollei normaali 3.2mm noston häviäminen muka näy missään niin juupa juu. Noita on myös 6mm säädöllä ollut. Pienikin liru joka ylittää sen yksisuuntaventiilin jousen pitää öljyissä ja edes osittain kovana venttilin sen mukaan paljonko ehtii täyttymään. Täysin öljytön menettää kokonaan kovuutensa. 3-6mm välyksellä venttiileissä niin ei ajella pitkään kun hakattu pinnat hajalle eikä se edes paljoa jätä avaustakaan.

Enempää tästä jaksa kun ei edelleenkään ole katsottu oliko se Puskurin Ford hydraulisilla nostimilla. Peugeotissa selvästi oli kovat ruuvilla säädettävät nostimet, mutta jo sen verran lähtenyt lapasesta testin tuloksien esitys. Ettei sitä usko enää kukaan ettei peukaloitu tai emävale. Monta osa ilman öljyn jäähdyttävyyttä jo yksi iso syy vaikka kuinka ihme pinnoitteet olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä: Forté > Kotisivu > Forté-tuotteet > Autot > Moottori > Seal Conditioner

Forté Seal Conditioner tarjoaa seuraavat hyödyt:
• Vähentää öljynkulutusta ja savutusta vuotavien venttiilivarren tiivisteiden takia.
• Vähentää öljyvuotoja ajoneuvojen ja teollisuussovellusten tiivisteissä.
• Palauttaa kumitiivisteiden, O-renkaiden sekä muiden tiivisteiden joustavuuden ja
toimintaominaisuudet esim. hydraulisylintereissä.
• Estää vaahtoamisen.

Itse tuossa juuri yhteen kohta 30v täyttävään diktaattorien valintaan vaihtelin moottorin tiivisteitä, niin tuli mieleen että saisiko tuollaisella vuoden-pari elin aikaa lisää noille vanhoille tiivisteille?
Toki tässä tapauksessa muutamakin tiiviste oli niin kova, että kun käteen sai ja vähän taittoi niin lenteli palasina lattialle, siihen tuo tuskin pystyisi :D
 
Onkos kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä: Forté > Kotisivu > Forté-tuotteet > Autot > Moottori > Seal Conditioner



Itse tuossa juuri yhteen kohta 30v täyttävään diktaattorien valintaan vaihtelin moottorin tiivisteitä, niin tuli mieleen että saisiko tuollaisella vuoden-pari elin aikaa lisää noille vanhoille tiivisteille?
Toki tässä tapauksessa muutamakin tiiviste oli niin kova, että kun käteen sai ja vähän taittoi niin lenteli palasina lattialle, siihen tuo tuskin pystyisi :D

Kyllähän ne toimii. Scotty suosittelee tätä.

 
Onkos kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä: Forté > Kotisivu > Forté-tuotteet > Autot > Moottori > Seal Conditioner



Itse tuossa juuri yhteen kohta 30v täyttävään diktaattorien valintaan vaihtelin moottorin tiivisteitä, niin tuli mieleen että saisiko tuollaisella vuoden-pari elin aikaa lisää noille vanhoille tiivisteille?
Toki tässä tapauksessa muutamakin tiiviste oli niin kova, että kun käteen sai ja vähän taittoi niin lenteli palasina lattialle, siihen tuo tuskin pystyisi :D
Voi hyvinkin olla. Jos se kuiva paska ei ole paikallaan hajonnut, niin ehkä se aineella hieman pehmenee ja kestää vielä hetken kun ei sorki.

ATP Automotive AT-205 Re-Seal

Tämän merkkistä olen tunkenut erilaisiin kohteisiin. Traktorien vetopyörästöjen öljyvuodot ovat nähdäkseni vähentyneet(toki lämpötila ja käyttötapa vaikuttaa, mutta jos lisäystarve vaikka laskee neljäsosaan per käyntitunnit, niin sanoisin merkitseväksi). Samoin pahan japsiauton moottorin. Mikään vuoto ei loppunut. Etuakselin napavälityksen öljyn sekaan laitettuna ei auttanut paskaakaan. Toisaalta kohde on sellainen, jossa tiiviste ja öljy varmaan käy näistä kohteista viileimpänä.
 
Onko kukaan laittanut RVS:ää tuoreempiin moottoreihin vai onko vain vanhojen luuskien hyväksi? Potentiaalista haittaa tuoreemmille koneille? En nyt heti olisi laittamassa, toistaiseksi öljynvaihto kerran vuoteen saa ajaa asiansa kun ajettu vasta 20t km autolla, tulee kilsoja yleensä 15t km per vuosi. Mitenkäs kokemukset esim. Liqui Molyn Ceratecista?
 
"We should note that this Civic, according to an RVS rep on Audizine, is running without a thermostat."
Niin, mitä sitä turhaan ihan oikeasti rasittavissa oloissa normaalissa käyntilämpötilassa testaamaan.
Loistavaa markkinointia firmalta, siitä pisteet. Tieteellisessä mielessä tutkimuksena tosin täysin arvoton, kun puuttuu se verrokki joka painelisi öljyittä ilman RVS-käsittelyä.
 
Onko kukaan laittanut RVS:ää tuoreempiin moottoreihin vai onko vain vanhojen luuskien hyväksi? Potentiaalista haittaa tuoreemmille koneille? En nyt heti olisi laittamassa, toistaiseksi öljynvaihto kerran vuoteen saa ajaa asiansa kun ajettu vasta 20t km autolla, tulee kilsoja yleensä 15t km per vuosi. Mitenkäs kokemukset esim. Liqui Molyn Ceratecista?
Ei kukaan uskalla kokeilla, kun ei ole mitään pätevää näyttöä aineen hyödyistä. Saisi sillä näppärästi takuut mitätöityä uudemmasta autosta.
 
Onko kukaan laittanut RVS:ää tuoreempiin moottoreihin vai onko vain vanhojen luuskien hyväksi? Potentiaalista haittaa tuoreemmille koneille? En nyt heti olisi laittamassa, toistaiseksi öljynvaihto kerran vuoteen saa ajaa asiansa kun ajettu vasta 20t km autolla, tulee kilsoja yleensä 15t km per vuosi. Mitenkäs kokemukset esim. Liqui Molyn Ceratecista?
Noin vähän ajetulla autolla ei tarvita edes sitä välivaihtoa. Se tupla tehdään vain vanhempiin autoihin. Jos uskallat liqui molya laittaa niin ihan yhtä hyvin uskallat rvs myös laittaa. Toinen vaan tarjoaa paremmat hyödyt.
 
Ei se mihinkään auton takuisiin vaikuta yhtään mitenkään.
Riittää syyksi maahantuojalle kieltäytyä korvaamasta sentin jeniä moottorivauriosta. Aivan satavarmasti kieltävät muiden kuin hyväksymiensä lisäaineiden käytön moottoreissa, jos asiaa kysyt. Se, repivätkö mottia niin pitkälle auki että näkisivät jälkiä käytöstä, on sitten eri asia.
 
Riittää syyksi maahantuojalle kieltäytyä korvaamasta sentin jeniä moottorivauriosta. Aivan satavarmasti kieltävät muiden kuin hyväksymiensä lisäaineiden käytön moottoreissa, jos asiaa kysyt. Se, repivätkö mottia niin pitkälle auki että näkisivät jälkiä käytöstä, on sitten eri asia.


Pitääkö maahantuojan pystyä osoittamaan, että aina on aiheuttanut vaurion... tietenkään käytöstä ei kannata sanoa mitään.
 
Pitääkö maahantuojan pystyä osoittamaan, että aina on aiheuttanut vaurion... tietenkään käytöstä ei kannata sanoa mitään.

RVS näkyy kyllä metallipinnoilla selvästi. Kyllä siinä kuluttaja heikoilla on, ja jos ei halua oikeudessa asiasta vääntää, niin kannattaa takuuaika ajella ihan öljyjen varassa.
 
Ei se mihinkään auton takuisiin vaikuta yhtään mitenkään.

Kyllä varmasti saat pussata hyvästit auton takuulle, jos moottori pasahtaa ja todetaan että olet käyttänyt lisäaineita, joita auton valmistaja ei ole listannut normikuluttajalle. Otteita Fordin käyttöohjeesta:
Huom:Älkää käyttäkö öljyjen lisäaineita tai muita moottorin lisäaineita. Ne voivat aiheuttaa moottorivahinkoja tietyissä olosuhteissa.

Lisätkää Fordin laatuvaatimusten mukaista moottoriöljyä. Katsokaa kapasiteetit ja tekniset tiedot (sivu 257).

Huom: Käyttäkää nesteitä, jotka täyttävät ilmoitetut tekniset tiedot tai laatuvaatimukset. Muiden nesteiden käyttäminen saattaa johtaa vaurioon, jota autonne takuu ei korvaa.

Materiaalit
Moottoriöljy - 5W-20 WSS-M2C948-B
 
Kyllä varmasti saat pussata hyvästit auton takuulle, jos moottori pasahtaa ja todetaan että olet käyttänyt lisäaineita, joita auton valmistaja ei ole listannut normikuluttajalle. Otteita Fordin käyttöohjeesta:
Se pitää kyetä todistamaan, että se aineesta johtuu ja silloin aineen valmistaja korvaa. Näytä yksikin tuon rikkoma moottori?
 
Yhtä kaikki, takuu on mennyttä. En puhu korvauskysymyksistä, eikä ole tarvista näyttää yhtään sen rikkomaa moottomia. Kyse oli takuusta.
 
Se pitää kyetä todistamaan, että se aineesta johtuu ja silloin aineen valmistaja korvaa. Näytä yksikin tuon rikkoma moottori?

Oikeassa elämässä autovalmistaja sanoo, että RVS pilasi moottorin. Sinä viet auton ulkopuoliselle taholle tutkittavaksi omilla rahoilla ja aloitat vuosien käräjöinnin valmistajan ja RVS:n välillä, jonka lopputuloksesta ei ole mitään takeita. Varmempi homma ajella se takuuaika ilman taikaliemiä ja ottaa ne vasta sitten käyttöön.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 301
Viestejä
4 508 662
Jäsenet
74 350
Uusin jäsen
JMM333

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom