Tätä tukee myös ihan älyttömät öljynvaihto välit.Meinasin juuri ettei tehdas halua käyttää mitään tuotteita jotka pidentää tuotteen käyttöikää...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätä tukee myös ihan älyttömät öljynvaihto välit.Meinasin juuri ettei tehdas halua käyttää mitään tuotteita jotka pidentää tuotteen käyttöikää...
Kysyit miksi isot öljy-yhtiöt ei ole ostanut kys. Aineen valmistajaa, johon vastasin tuolla castrol&Mobil keissillä. Ei formuloissa, mutta moni kotimainen moottoriurheilija käyttää rvs:sää.En näe yhteyttä tuon Castrol - Mobil -oikeudenkäynnin ja näiden tv-shop -nanotribokeraamisten voiteluaineiden välillä.
Tuon testin mukaan ajoneuvon kulutus ei ainetta lisäämällä laske vähempää kuin pelkällä öljynvaihdolla, mikä on kieltämättä tosi hyvä juttu
Aika monessa formulatallissa luulis olevan käyttöä tuollaisille ihmeaineille, kannattaa varmaan vinkata kun niillä pyörii jotku mobil ykköset yms budjettiöljyt siellä koneissa kuitenki.
Eli jos heitän ukon nimen googleen, niin löydänkö RVS:n tarrat tuon kyseisen hepun kulkuvälineen kyljestä?
Osa sponsoreista taitaa jopa odottaa jonkinlaista peeärrää ja myynnin edistämistä sponsoroitaviltaan.
Luulin että keskusteltaisiin ölpän lisäaineista, mut tehän keräätte tänne argumentaatiovirheiden näyttelyä.
Kehnojen Argumenttien Kuvakirja (Suomeksi kääntäneet Mikko Muilu et al)
Sivu 12:
Olkinukke
Olkinukkea vastaan hyökkäämisellä tarkoitetaan vastaväittäjän argumentin tarkoituksellista vääristelyä, jonka jälkeen hyökätään vääristeltyä, eikä todellista argumenttia vastaan.
Jos se ei jostain syytä ole käytössä F1 -moottorissa, missä käytetään ihan eri materiaaleja, vallitsee eri olosuhteet ja vaatimukset, ei se toimi tavallisessa moottorissakaan.
Löytyisiköhän niitä lisää... Hmm...
Varmasti toimisikin, uskon vahvasti että noissa f1 moottereissa on omat pinnoitteensa jo sisällä, joka noilla budjeteilla on tod.näk. huomattavan paljon kalliimpaa kuin rvs.Heitin tuon F1:n vain pikaisena esimerkkinä moottorista, jossa useimmiten käytetään oman aikansa parasta teknologiaa.
En ole mikään moottoriekspertti, mutta kai noissakin on liikkuvia osia ja voideltavia laakeripintoja?
Miksi RVS ei toimisi F1:n moottoreissa, jos se toimii esim. vanhassa japanilaisessa perheautossa?
Siellä on varmasti viimeisimmät käärme öljyt käytössä.Varmasti toimisikin, uskon vahvasti että noissa f1 moottereissa on omat pinnoitteensa jo sisällä, joka noilla budjeteilla on tod.näk. huomattavan paljon kalliimpaa kuin rvs.
Siellä on varmasti viimeisimmät käärme öljyt käytössä.
Moottorin sisäiset pinnoitteet - Keraamiset pinnoitteet - Tuotteet ja palvelut
Ai on vai? Onko laittaa mitään mittauksia kys. Aineiden mahdollisista hyödyistä?Nuo taitavat olla ihan oikeita pinnoitteita. Käärmeöljyillä viitataan huijaustuotteisiin.
Snake oil - Wikipedia
Ai on vai? Onko laittaa mitään mittauksia kys. Aineiden mahdollisista hyödyistä?
Kuten jo kertaalleen totesin niin tiedän että tätä rvs:ää käyttää eräs kotimainen turistiristeily-yrittäjä laivoissaan koska on lähipiirissä ja heillä havaittiin tiettyjen kuluvien osien käyttötuntien tuplaantumista karkeasti. Heillä nämä on olleet käytössä ilmeisesti toistakymmentä vuotta ja rvs tekee tuotteet kustomoituna niihin laivan moottoreihin.
Tossa aineessa on selkeä vaikutusmekanismi eli kemiallinen sitoutuminen kuumaan metallipintaan joten en näe syytä epäillä etteikö noin kävisi etenkin kun omin silmin tämän pystyn nokka-akseleista todistamaan omassa autossani.
Se vähenikö bensankulutus tai tuliko koneelle tuplat kestoa on arvuutus, mutta varmasti se ainakin aikansa vähentää kulumista, kun koneenosien sijaan kuluu se pinnoite. Alakerran laakereihin toi ei kauheasti voi kyllä vaikuttaa, kun ne laakeripinnat ei oo terästä ja kampura pääosin kelluu sielä laakeripintojen keskellä.
Linkkihän on sinun eikä minun. Alkaa mennä melko mielenkiintoiseksi tämä "keskustelu".
Jaa että mittatilausvoiteluaineita joihinkin turistiristeilyaluksiin?
Kai niistä laivoista pari koneen osaa liikenis esim. VTT:lle lähetettäväksi että niistä kitkapinnoista saisi edes kunnolliset kuvat ja vähän tarkempia testejä.
Alkaa koko ketjun anti olemaan niin korkealentoista juttua että taidan vetäytyä sivummalle.
Pitäisi vaikuttaa kaikkeen metalli-metalli pareihin joissa tarpeeksi kova lämpö ja kitka. Itse olen testannut joskus ja tuli selkeästi mustempaa öljyä ulos kuin normaalisti eli ainakin puhdistaa. Toisen satsin laitoin öljynvaihdon jälkeen ja jatkoin elämää. Vaikea sanoa palautuko puristukset tai teho mutta jos se edelleen konetta suojaa niin hyvä.Vaikuttaako turbon laakeripintoihin?
300tkm ajettuun Volvon vitoskoneeseen ei ainakaan vaikuttanut yhtään mitään.
E: Siis tuo RVS
300tkm ajettuun Volvon vitoskoneeseen ei ainakaan vaikuttanut yhtään mitään.
E: Siis tuo RVS
Joo, voihan tuo olla vain uudistettu, koska on läpikuultava. Mutta miksi sitä on 1ml enemmän...
Oliko se pakkaus täynnä? Voihan se olla, että 10ml pakkaukset loppu ja tilalle laitettu tuo isompi mihin laitettu 10ml sisään. Toisaalta en edes tiedä onko tuo 10ml pakkauskaan aivan täyteen laitettu.
Montako käsittelyä teit?
Mikä oli tavoite käsittelylle, millaisen käsittelyn teit?
Tein ihan ohjeiden mukaan, eli oliko niitä sitten yhteensä sen kaksi käsittelyä. Ajattelin saada käynnistyksessä vähän helähtävät hydrauliset nostajat hiljenemään/mielenkiinnosta, mutta mitään vaikutusta ei ollut ääniin. Ei siis mitään. Ja kulutukseen ei vaikuttanut mitään, paitsi siinä alussa kun ajoi sitä "sisäänajoa" oikein kevyellä pedaalilla.
Et taida kovin paljoa tietää moottoreiden toiminnasta?
Ymmärrän kritiikin, mutta esim puristuspaineita ei mikään hiomatahna nosta ja niistä oli dokumentoitua tietoa tuolla linkkaamassani dnsf foorumin postauksissa.Ah, vanha kunnon RVS. Lueskelin nuo nettisivulla olevat nykyiset testitulokset ihan mielenkiinnosta läpi:
1. Oil-free powertrain
RVS sanoo "Pinnankarheus oli vähentynyt ennen testiä mitatusta Ra=0,2 µm:stä testin jälkeen mitattuun Ra=0,05 µm:iin (sivu 57). Alkuperäinen, kappaleiden liikesuuntaan nähden poikittainen hiomajälki ei ollut enää näkyvissä."
Testiraportti sanoo "The surface looked like a lapped surface, the hard magnesium-silicium particles moving through the disc contact could act as abrasives."
RVS on siis hiomatahna?
2. Fraunhofer-instituutti
Testiraportista löytyy tällainen päätelmä: "Revitalization permits the engine to idle without oil for at least 1 hour (test duration selected as part of this study). The engine operates smoothly over this period. This test therefore confirms the existence of a coating resulting from the application of RVS-technology® gel."
Öljytön moottori käy tunnin tyhjäkäyntiä ongelmitta, tämä on siis kiistaton todiste tribokeraamisen pinnan olemassaolosta? Mitäpä sitä turhaan tarkistamaan sen kummemmin.
3.TÜV SÜD
Testiajo kadulla liikenteen seassa, joten hirvittävästi muitakin muuttujia jotka vaikuttavat testituloksiin. Pääosin testi kertoo kuitenkin sen, että öljyt vaihtamalla moottorin kulutus hieman pienenee(tai suurenee).
4. 2009 BMW 328i -dynotesti
3-5% muutos keskikierroksilla. Tämän eron voi saada aikaan jo ihan peräkkäisillä dynovedoilla. Tässä tapauksessa otettiin vielä lisää hajontamahdollisuuksia eri lämpötilalla, eri polttoaineella ja taas kerran niillä tuoreilla moottoriöljyillä.
5. Bochum Graufleckentest
On tuo tekninen saksa vähän hukassa, mutta onko tässäkin taas käytetty ensin RVS-hiomatahnaa kahden metallikappaleen välissä ja todettu kitkan olevan pienempi tasaisemmilla pinnoilla?
6. BBC Sealand
Laivan motti syö öljyä, koska sylinterit on karstoittuneet. Jäi nyt epäselväksi putsasiko RVS karstat vai pinnoittiko keraameilla kaikki paikat. Puristukset parani KESKIMÄÄRIN 40%. Toi kertois jo huippuarvonakin jostain ihan oikeasta viasta moottorissa, saatika sitten vielä keskiarvona.
Lopussa mainittu vaihteiston pelastaminen on mielenkiintoinen. Ennen hajos kolmessa kuukaudessa, nyt kesti neljä.
Mitään todistetta ei tässä ole RVS-aineen vaikutuksista, mutta ihan kiva tarina.
7. Misrpetrol
Noniin, taas saatiin öljyt vaihtamalla vanha John Deere ja Fiat 131 maakaasuauto toimimaan paremmin. Testiraportti näppärästi arabiaksi.
8. Rautaruukki
Kulmavaihteen toiminta parani, kun siihen vaihdettiin kaksi kertaa öljyt. Mikä siinä on että ekoja vertailuarvoja ei koskaan voida ottaa tuoreilla öljyillä?
9. 4x4 Magazinen testi
Ja taas vaihdettiin kahteen vanhaan paskaan uudet öljyt. Tulokset parempia kuin vanhoilla öljyillä.
10. Vestas, tuuliturbiinitesti
Tässä on otettu vertailuarvot tuoreilla öljyillä, kymmenen pistettä. Käsittääkseni noissa tuulimyllyissä suurin osa äänestä tulee kuitenkin tuon potkurin liikkeestä, joten vaihdelootan melumittaus kymmenien metrien päästä ei ihan kuulosta minun mielestäni tieteelliseltä.
11. AUDI A6 TDI:N TEHO- JA OHIVUOTOTESTI, TANSKA
Tehoa tuli hienosti lisää. Mitenkähän tuo vanha taksi olisi muuttunut ihan taas pelkällä öljynvaihdolla?
12. Lentokonetesti, Tšekki
Laitetaan kuluneeseen mottiin lisäainetta ja puretaan se. Todetaan että sen nokka-akseli, toisen moottorin nokka ja uusi nokka näyttää erilaiselta. Minun silmään käsitelty nokka on eniten kulunut, raportin mukaan siinä näkyy paljaalla silmällä tribokeraaminen pinta. Ota nyt näistä selvää.
13. RVS laivasovelluksissa
Tästä on paha löytää merkittäviä vikoja. Vaihdettiinko testikappaleet uusiin kakkosvaiheen testeissä? Testitulokset voisivat hyvin näyttää tuolta, kun ensin öljyllä hinkattujen palojen väliin tuupataan RVS-hiomatahnaa ja jatketaan hieromista.
14. SEW-Eurodrive
Hienosti kestivät RVS-käsitellyt vaihteet enemmän käyttöä kuivana. Olisi ollut ihan hienoa nähdä, missä kunnossa nämä 17-vuotiaat vaihteet olivat ennen testiä.
Kiistatonta näyttöä ei aineen tehosta ole. Höpöhöpötutkimuksia on tehty roppakaupalla ja käyttäjien persdynojuttuja sitten vieläkin enemmän. En laittaisi autoihini, vaikka ilmaiseksi saisin.
Yksi moottoriöljyn tehtävistä on tiivistää tuo männänrenkaan ja sylinterin väli. Tuossakin tapauksessa oli öljy vaihdettu selvästi tuoreempaan mittausten välissä. Ei siis näyttöä siitä, että puristusten nousu olisi nimenomaan lisäaineesta johtuvaa.Ymmärrän kritiikin, mutta esim puristuspaineita ei mikään hiomatahna nosta ja niistä oli dokumentoitua tietoa tuolla linkkaamassani dnsf foorumin postauksissa.
Onkos sulla kokemusta öljyn tuoreuden vaikutuksista puristuspaineisiin? Kummasti esimerkiksi kylmällä koneella puristukset on paskemmat vaikka öljykin jäykempää... Kiinnoataisi kyllä noataako öljyn tuoreus puristuksia kun en itse taas sitä usko ainakaan normi auositusten mukaisilla vaihtoväleilläYksi moottoriöljyn tehtävistä on tiivistää tuo männänrenkaan ja sylinterin väli. Tuossakin tapauksessa oli öljy vaihdettu selvästi tuoreempaan mittausten välissä. Ei siis näyttöä siitä, että puristusten nousu olisi nimenomaan lisäaineesta johtuvaa.
Kyllä tuo voi toimia. Jumalakin voi olla olemassa. Kumpaankaan en vaan usko, ennen kuin näen.
Jos tuo ei olisi niin kallista niin melkeimpä kiinnostaisi kokeilla omassa pumppusuutin-tdi volkkarissa jonka nokka-akseli on aika loppu ja pitää ikävää ääntä jo. Olisi ainakin helppo nähdä moottoria purkamatta että onko sillä RVS käsittelyllä mitään efektiä. Noissa pumpparikoneissa on vielä nokassa semmoiset pintapaineet ja liukunopeudet että jos siinä välissä rvs ei saa mitään aikaiseksi niin ei sitten missään.
Ei ole, kiinnostaisi kyllä. Moottorin lämpötila vaikuttaa puristuksiin selvästi enemmän, koska lämpölaajeneminen.Onkos sulla kokemusta öljyn tuoreuden vaikutuksista puristuspaineisiin? Kummasti esimerkiksi kylmällä koneella puristukset on paskemmat vaikka öljykin jäykempää... Kiinnoataisi kyllä noataako öljyn tuoreus puristuksia kun en itse taas sitä usko ainakaan normi auositusten mukaisilla vaihtoväleillä
Vaikea uskoa, että öljyn iällä niin kauhean suurta vaikutusta olisi. Puristuksiinhan vaikuttaa pääasiassa huono männänrenkaan ja sylinteriseinän kontakti, männänrenkaan katkovälit, mahdolliset murtumat ring landeissa ja sitten tietysti nämä kannen asiat, joilla ei ole öljyn kanssa tekemistä. Toki sillä voisi olla ja tuo voisi olla ihan perusteltua esim niin, että ensin tuoreilla öljyillä puristukset, sitten käytetyillä ennen ekaa rvs käsittelyä ja siitä sit sen jälkeen. Vaihtoehtosesti toki sen rvs kierroksen jälkeen vois ajaa yhdet öljyt myös loppuun ja tsekata sitten.Ei ole, kiinnostaisi kyllä. Moottorin lämpötila vaikuttaa puristuksiin selvästi enemmän, koska lämpölaajeneminen.
Joku kun tekisi testit tosiaan tuoreella öljyllä, niin tulokset olisivat uskottavampia. Nyt kun kaikissa testeissä on vertailuarvona vanhalla paskalla öljyllä otetut luvut, ei niillä ole mitään arvoa.
Miten voi pito parantua jos tarkoituksena on puhdistaa pinta ja pienentää kitkaa? En tiedä tarkkaan miten moottoripyörän kytkin toimii, onko noi kaikki terästä eikä massakytkimiä ollenkaan?
Mitä tarkoitat metallipinnalla ja kytkinlevyllä, eikös nuo kaikki levyt/kytkimet ole metallia? Silloin kaikkien pinnalla luulisi olevan äärimmäisen kova ja liukas pinta mistä ei mitään paskaa irtoa eikä kulumaa tapahdu. Näihän se toimii sylinterin seinämillä.Pito paranee, kun RVS tekee metallipintaan kalvon, ettei kytkinlevyst tartu paskaa siihen.
Mitä tarkoitat metallipinnalla ja kytkinlevyllä, eikös nuo kaikki levyt/kytkimet ole metallia? Silloin kaikkien pinnalla luulisi olevan äärimmäisen kova ja liukas pinta mistä ei mitään paskaa irtoa eikä kulumaa tapahdu. Näihän se toimii sylinterin seinämillä.
Lämpöhakuinen aine muodostaa metallipinnoille keraamisen luistokerroksen.