Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rvs löytyy myös bensan sekaan laitettava aine suuttimille.Ei mitään vakavampaa vaan lähinnä ennaltaehkäisyyn.
Oletko testannut?Rvs löytyy myös bensan sekaan laitettava aine suuttimille.
Olen vain öljyjen sekaan menevää käyttänyt ja siitä jäi ainakin ihan positiivinen kuva. Tarkoitus ollut myös tuota ostaa kokeiluun vaikka se kohtuu hintavaa onkin.Liqui Moly näytti saavan yhtä monta tähteä tuossa testissä kuin Forte, ja Fixuksella maksaa vain 10.50€.
Oletko testannut?
Tiedän tuon, mutta 6e on pieni hinta kokeilusta.Rvs löytyy myös bensan sekaan laitettava aine suuttimille.
Rvs löytyy myös bensan sekaan laitettava aine suuttimille.
Oletko testannut tuota?
Rvs:ltä olen itse käyttänyt vain moottoriöljyn sekaan laitettavaa ainetta ja se on ollut kyllä ihan hintansa arvoista tavaraa.
Dieselkoneisiin ei rvs:ltä löydy polttoaineen sekaan laitettavaa lisäainetta.
RVS pesee kyllä itsessnMikähän olis tehokkain moottorin sisäpesuaine? Eli ennen öljynvaihtoa olis tarkotus huuhtasta ja kohteena Ford Duratec 2.0 bensakone ajomäärällä 240 tkm.
Tulee mieleen lähinnä Forte (varmaankin kallein), Pro-Tec, Motul (Motonetissa 10€). Liekö noissa isompia eroja?
RVS pesee kyllä itsessn
Rvs pesee itsessään ja siitä syystä laitetaan kaksi käsittelyä?
Liekö noissa moottorin pesuaineissa suurta keskinäistä eroa.. muistaa vaan käytellä riittävän pitkään, jotta mahdollinen karsta lähtisi irti.
Eipä toi ole nyt niin vaikea imusarjaan ruuttaavissa todeta ja puhdistus aineiden vaikutus on ollut näkyvääkin sekä mitattavissa. Etanolilla ajavilla tapana välillä tankillinen ajella bensalla kun bensa vahvempi liotin ja liottaa mitä etanoli ei. Eri liottimet kun tehoaa eri aineisiin ja kertymät tulee aineista joita liotin jota käytetään ei poista. Se riittääkö polttoaineen seassa oleva aina liottamaan niin ei tietenkään. Aina ei edes riitä irttoitettuna kylvyssä pitäminenkään. Näis mitattavuus suht helppoakin.Mistä tiesit, että suuttimet tarvitsivat alun perinkään puhdistusta?
Klassinen käärmeöljyjen perustelu. Josta vaan enemmän jää mielikuvat sissimarkkinoinnista. Öljyyn on toki lisäaineita mitkä toimii hyvin ja joita on jouduttu poistamaankin niistä aikojen saatosssa.Onko sinulla kokemuksia tai tietoa kyseisestä tuotteesta?
RVS pesee kyllä itsessn
Rvs pesee itsessään ja siitä syystä laitetaan kaksi käsittelyä
Omassa tapauksessa vertailua häiritsee viskon vaihtuminen 5w40:stä 0w30:seen. itse odotan 0w30:llä bensankulutuksen pienenemistä maks n.3dl satasella et jos yli sen pienenee reippaammin niin sen voi sitten jo laittaa rvs:n piikkiin.Tuli joskus yli 10 vuotta sitten tehtyä RVS käsittely kaasutin Corollaan. Pieni öljyn kulutus pieneni käsittelyn jälkeen, sekä osakaasulla tuntui kulkevan herkemmin.
Tarkemmin ei tullut mittailtua, enkä muista nousiko tyhjäkäynti, niin kuin joskus kerrotaan käyneen.
Kohta pitäisi tehdä sama käsittely vanhaan Nissan Almera N15 -kulkineeseen. Tässä tulen mittaamaan kulutusta ennen ja jälkeen käsittelyjen, sekä
mittaamaan puristukset ennen ja jälkeen käsittelyjen.
En tiedä, huomaisiko käyntiäänessä eroa, nätisti tuo nytkin käy. Voihan sitä nyt kuitenkin ottaa ääninäytteet, nyt kun otit asian esille.
Kari Kulmala Neste Oiliilta on tehnyt tutkimuksen, jossa hän on mitannut moottoripenkissä ja kenttätesteillä eri moottoriöljyjen
vaikutusta polttoaineen kulutukseen kahdella eri raskaan kaluston moottorilla, Volvon ja Scanian.
Tutkimuksessa kävi ilmi että vaihtamalla 15W-40 moottoriöljy 0W-/5W-/ tai 10W-30 luokan moottoriöljyyn mahdollisti
noin 2 % pienemmän polttoaineen kulutuksen Volvon moottoreissa ja ≤1%Scanian moottoreissa.
Noista hurjista väitteistä tulee mieleen Pari polttoöljyn lisäaine. Kas kun sitä ei dieseliin ole sekoiteltu. Moni väittää sen tehoavan ja TM testasi.30l kulutuksella 2% olis 6dl vähemmän satasella. Omassa tapauksessa n. 2dl, mitä voi olla aika vaikea nähdä, mutta rvs:n kanssa luulis jo näkyvän, tai sitten ei, toisilla kulutus on kuulemma pudonnut puoli litraa ja toiset väittävät pudonneen jopa litran, on sitten näitäkin kenellä ei ole pudonnut yhtään. no myöhemmin näkee miten omassa autossa käy.
Eka satsi laitettu G4:sta öljyjen joukkoon, n. 100km ajettu ja kurkkasin öljytikkuun miltä näyttää, no mustaahan se aika hyvin jo oli, et aika kiitettävästi irrottaa paskaa koneesta kyllä jo 100km aikana, 300km vielä jäljellä.
Joo no siitähän sen parhaiten näkee, mutta tossa 100km matkalla öljyt on mustunu ihan selvästi, eli kyllä se paskaa näyttää irrottavan niin ku sen kuuluiskin tehdä.Tuo olisi ehkä parempi ollut tarkistaa öljynsuodattimesta onko sinne tullut jotain, väri ei oikein kerro mitään.
Eli ei se korvaa moottoripesuainetta. Epäpuhtaudet lähtee ainoastaan niiltä alueilta mihin ite RVS vaikuttaa. Eli siis semmosilta missä on jotain mekaanista hankausta tjsp.
Joo no siitähän sen parhaiten näkee, mutta tossa 100km matkalla öljyt on mustunu ihan selvästi, eli kyllä se paskaa näyttää irrottavan niin ku sen kuuluiskin tehdä.
Minulla taas öljyn väri ei silmin nähden muuttunut lainkaan ensimmäisen käsittelyn jälkeen, yhtä läpikuultavaa oli.
"Aja ensimmäiset 400 km (8 tuntia) normaaliin tapaan, mutta vältä moottorin suurta kuormittamista (totutusajo). RVS-aine on jäljellä moottorissa seuraavaan normaaliin öljynvaihtoon saakka, mielellään kuitenkin vähintään 1500–2000 kilometriä (30–40 tuntia). Käsittely on loppuunsuoritettu n. 1500–2000 kilometrin (30–40 tunnin) ajon jälkeen. "On jäänyt vähä epäselväksi tuo ohjeissa mainittu totutusajo, eli sen 400km jälkeen toisesta käsittelystäkö voi alkaa taas antaa autolle happea kunnolla vai vasta tuon 1500-2000km jälkeen kun käsittely on valmis?
Tuskin se on niinkään kierroksista kiinni vaan enemmänkin kuormasta.Eli 400km jälkeen voi laittaa taas kaasun pohjaan. Ja mikähän sitten on sitä normaalia ajoa ja ne suuret rasitukset/kierrokset, no itse en ole nostanut kierroksia yli 2500rpm, ei ainakaan voi itseä syyttää että olisi rasitettu liikaa.
Olisi niin helppo kokeilla tuota RVS eukolle kun kirjaa kaikki kulutukset yms. todella tarkkaan ylös, mutta omassa dieselissä se kokeilu oikeasti olisi tarpeen. Pitää kyllä luonnostaankin niin karkeaa meteliä, mutta jos vähän saisi ääntä leikattua.
Vaihdelaatikossa taas onkin jo vittumainen vika, nelonen täryyttää lämpimänä, siihen taas voisi tosissaan kokeilla RVS:ää. Käytetty vaihdelaatikko suabbi purkamolla näytti olevan n.500€, siihen työt päälle niin toi 63€ kokeilu voisi olla ihan hyvä arpa. Taidan mötönetin lahjakortin käyttää vaihdelaatikkoon ja sitten seuraava puteli eukolle "salaa".
On muuten IKH ottanut RVS:t myyntiin myös ja löytyy paketit 30l moottoreillekin.
Vaiko pikemminkin, että katteet on kunnossa. IKH:n hinnat on aika sikamaiset siihen nähden, että myyvät kiinantinaa omalla leimallaan. Nehän jäi myös hiljattain kiinni hintojen sanelusta, ettei tulisi liikaa kilpailua jälleenmyyjien kesken.IKH tuskin ottaisi valikoimaan jos ei olisi luottoa aineeseen. Eli ei se mikään turha käärmeöljy ole.
Oho, siitä riittää sitten 15 käsittelyä normi kahden litran myllyyn!
Eihän mikään aine ehjän koneen kulusta pienennä. RVS saattaa auttaa jos kulunut kone ja vanhan vaihteiston (ja perän) käsittely saattaa herkistää sen verran että kulutusero olisi mitattavissa. Taitaa suurimmat hyödyt ja käytöttarkoitus olla muualla kuin kulutuksen pienentäminen.Mikähän aine sopii polttoaineen kulutuksen laskemiseen ja voisi kerta käsittely riittää? Onko vaihdelaatikon lisäaineista ja öljyn lisäaineista kokemuksia?
Mikähän aine sopii polttoaineen kulutuksen laskemiseen ja voisi kerta käsittely riittää? Onko vaihdelaatikon lisäaineista ja öljyn lisäaineista kokemuksia?
Seuraavana testaana euron poteloja huvikseni sukulaisten kanssa. Muiden tilauksien yhteydessä euron ulkomaisista lisäaineista ei lompakkoa paina.