RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ohjeissa ei mainita mitään muuta kuin se, että ei sovelly erittäin kuluneeseen koneeseen.
Tottakai valmistaja korvaa jos mainostaa tuotetta sopivaksi esim. bensamoottoreille eikä erikseen mainitse niitä moottoreita joihin tuote ei käy.
Ei tätä voi kiertää sanomalla että ei käy mihin vaan moottoriin.
 
Ohjeissa ei mainita mitään muuta kuin se, että ei sovelly erittäin kuluneeseen koneeseen.
Tottakai valmistaja korvaa jos mainostaa tuotetta sopivaksi esim. bensamoottoreille eikä erikseen mainitse niitä moottoreita joihin tuote ei käy.
Ei tätä voi kiertää sanomalla että ei käy mihin vaan moottoriin.
Tosielämässähän vaurio ei johdu RVS:n käytöstä vaan sattuu muuten vaan. Kielletyn lisäaineen käyttö kuitenkin näkyy. Aineen valmistaja ei korvaa, autonvalmistaja ei korvaa. Maksaja näkyy peilissä.
 
Kiva selittää kuluttajariitalautakunnassa, että kaadoin käärmeöljytököttiä moottoriin mutta ei se vaikuttanut moottorin hajoamiseen millään tavalla.
 
Takuu on mennyttä jo ohjekirjan vastaisella toiminnalla. Aine näkyy moottorissa ja siihen lopuun valmistajan vapaaehtoiset takuut ja vastuut näyttää. Virhevastuu ja oletettavissa oleva ikään vetoominen on kuluttajan todistamisen vastuulla.
 
Autovalmistajat ottaa näytteen öljyistä jos epäillään voiteluvikaa. Se ihan oikeasti laitetaan öljylabraan ja labra kertoo mitä öjyissä oli ja vastasiko öljy kunnoltaan sitä mitä huolto-ohjelman mukaan huolletussa autossa pitäisi olla.

Tiedän tapauksen missä öljyissä oli laboratorion mielestä huomattavahko määrä jäähdytysnestettä vaikka vuotoa jäähdytysjärjestelmästä öljytilaan ei löytynyt -> autovalmistaja oli tiukasti sitä mieltä että öljyyn oli lisätty jäähdytysnestettä itse eivätka laakerivaurioista moottoria korvanneet takuuseen.
 
No takuunalaisiin/uudehkoihin autoihin ei nyt muutenkaan tarvitse kaataa mitään lisäaineita.

Öljynvaihtovälin voi vaikka puolittaa, jos haluaa suojella moottoria, siitä ei takuut mene.
 
240tkm ajettuun bensa volvoon ajattelin tehdä rvs käsittelyn. Kannattaako ennen öljynvaihtoa laittaa 1 satsi rvs:ää moottoriin ja öljynvaihdon jälkeen toinen vai olisiko ennen öljynvaihtoa kannattavaa tehdä esim forte käsittely ja vain öljynvaihdon jälkeen rvs moottoriin?
 
240tkm ajettuun bensa volvoon ajattelin tehdä rvs käsittelyn. Kannattaako ennen öljynvaihtoa laittaa 1 satsi rvs:ää moottoriin ja öljynvaihdon jälkeen toinen vai olisiko ennen öljynvaihtoa kannattavaa tehdä esim forte käsittely ja vain öljynvaihdon jälkeen rvs moottoriin?
1 ennen vaihtoa ja ajat sen ohjeistetun määrän ja sitten uusiin lisäät uuden.
 
No takuunalaisiin/uudehkoihin autoihin ei nyt muutenkaan tarvitse kaataa mitään lisäaineita.

Öljynvaihtovälin voi vaikka puolittaa, jos haluaa suojella moottoria, siitä ei takuut mene.
No ei toki tarvitse. Koko asiaa pohditaan vain siksi, että jotkut arvelevat RVS:n käärmeöljyn parantavan myös uuden tai uudehkon moottorin ominaisuuksia. He saattavat olla tapauskohtaisesti aivan oikeassa.
 
Tuo G4 riittää 4 litran öljytilavuuteen asti ja laitetaan öljyn sekaan. Paketissa ohjeet ja sivuilla myös. Vanhoihin autoihin suositellaan 2 käsittelyä ja öljynvaihto välissä ennen toista.
Kiitos! Eli mittatikun reiästä sisään. Tiedätkö onko käsittelyjen välillä väliä? Öljyt vaihdettu syyskuussa ja seuraava samaan aikaan 2020. Eli toinen käsittely tulisi vasta vuoden päästä?

-07 bensa cee'd kyseessä.
 
Kiitos! Eli mittatikun reiästä sisään. Tiedätkö onko käsittelyjen välillä väliä? Öljyt vaihdettu syyskuussa ja seuraava samaan aikaan 2020. Eli toinen käsittely tulisi vasta vuoden päästä?

-07 bensa cee'd kyseessä.

No ei, vaan öljykorkki auki ja siitä. Öljynvaihto pitäs suorittaa hetikohta siitä ensimmäisen purkin laitosta. Seuraa ohjeita mitkä tulee sen mukana
 
Kiitos! Eli mittatikun reiästä sisään. Tiedätkö onko käsittelyjen välillä väliä? Öljyt vaihdettu syyskuussa ja seuraava samaan aikaan 2020. Eli toinen käsittely tulisi vasta vuoden päästä?

-07 bensa cee'd kyseessä.
Etkai sä nyt mittatikun reijästä öljyäkään koneeseen lisää :D

Eli ihan siitä normaalista öljyntäyttökorkista mömmöt koneeseen.

Ja rvs:sän sivulta lainattu:
Huomaa, että ellei autosi tai moottoripyöräsi ole uusi (enintään n. 40 000 km ajettu), suosittelemme siihen kahta käsittelyä, joihin tarvitaan kaksi pakkausta. Toinen käsittely kannattaa tehdä n. 400 km ensimmäisen jälkeen. Mikäli moottoriöljy on hyvin likaista ennen toista käsittelyä, vaihda öljy ennen toista käsittelykertaa.

Eli tee käsittely vasta vähän (toi 400km) ennen öljynvaihtoa. Eli silloin ~vuoden päästä, tai sitten tarvii tehdä ylimääräinen öljynvaihto.
 
No ei, vaan öljykorkki auki ja siitä. Öljynvaihto pitäs suorittaa hetikohta siitä ensimmäisen purkin laitosta. Seuraa ohjeita mitkä tulee sen mukana
Mikäs aivopieru nyt pääsi. Toki öljyreikää mietin kun kirjoitin.

Kiitos ohjeista!

Jos nuo ohjeet on mallia "suositellaan" niin ehkä heitän yhden purkin enkä ala enempää lotrailemaan.
 
Suosittelisin ainakin kymmentä käsittelyä ja uusintakäsittely vähintään kerran vuodessa, että saan myytyä enemmän :cigar2:
Kyllä siinä ainakin moottorin ääni vaimenee, vaikkei muuta vaikutusta huomaisi.
Itse laitoin just yhden G4:n.
Eli ohjeet on: Tuubin sisältö pulloon, ravistelu, puoli pulloa moottoriin, tyhjäkäyntiä 15min, kaadetaan loputkin moottoriin, ajellaan vähintään puoli tuntia yhteen menoon.

Onkohan missään todistettavasti laitettu autoon jossa ei ole automaattista tyhjäkäynnin säätöä, ja tyhjäkäyntikierrokset olisi kasvanut? Sehän ainakin todistaisi että se poistaisi kitkaa.
edit. tai ruohonleikkuri, mopo, moottorisaha..
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan missään todistettavasti laitettu autoon jossa ei ole automaattista tyhjäkäynnin säätöä, ja tyhjäkäyntikierrokset olisi kasvanut? Sehän ainakin todistaisi että se poistaisi kitkaa.

Aion ainakin kokeilla RVS:ää, kun saan nippuun tuon yhden 2.0l kaasutinkoneen (täysin uudelleenrakennettu kone)...
 
Mb sprinter 2010, 310tkm ohjaustehostin alkoi selvästi ääntelemään. Asentaja sanoi että menee kohta vaihtoon, parempi vaihtaa ennen kuin leviää kunnolla tien päällä.
Laitoin RVS setin ja äänet lakkasi viikossa. Joka arkipäivä tulee noin 100km, eli jotain 12000km ajeltu. Vähintään.

Tämä auto on ollut jo uudella omistajalla yli vuoden. 3kk sitten ei ohjaustehostinta ole vieläkään vaihdettu. Arkipäivisin tulee noin 100km yhä.
 
Oma kokemukseni rvs kanssa oli enemmän kuin positiivinen. Laitoin tätä ihme ainetta omaan hondan moottoripyörään puol läpällä, ajattelin motonetin tiskillä jo että mihin mää oon rahojani taas törsäämässä. En siis tosiaan odottanut mitään vaikutusta mihinkään :D. Noh laiton jälkeen n. 100km ajaneena en vielä huomannut mitään, mutta seuraavana päivänä voi pojat. Rupesin kiihdytyksissä ihmettelemään miten tää tärisee vähän normaalia kovemmin ja tuntuu ku vääntäs jo pintakaasulla nii birusti, noh hidastin vauhtia ja laitoin 2 silmään ja löin kaasun pohjaan ja nokka nous välittömästi kohti taivasta. Pyörä ei siis aijemmin 2 nostanut ilman pientä nykäsyä keulaa ilmaan ja nyt nousee yrittämättä. Myös käynti ääni muuttui möreemmäksi. Päätin myös mittauttaa puristuspaineet kun olin muutama kuukaus aijemmin mitannut 65psi puolipuristin käytössä, nyt oli noussut 85 psi. Uudessa pyörässä pitäisi olla 90psi puolipuristimen kanssa eli lähes tehdas arvoihin oli noussut. Eli itse voin ainakin sanoa että oli varmasti paras 25e mitä oon pyörääni laittanut.
 
Voisihan tuota testailla reilut 380tkm ajetussa Nissan Almerassa, jossa avaamaton moottori (mukaan lukien jakopää). Ihan nätisti kyllä käy eikä öljykään maistu,
mutta ihan mielenkiinnosta. Puristukset pitää kyllä ensin mitata, että tuleeko siihen muutosta. Polttoaineen kulutuksesta on käsitys ja voisi testin vuoksi
kiertää jotain vakio lenkkiä.. :hmm:
 
Oliko RVS vaan rauta-rauta kontaktiin?Nykyään kun käytetään paljon alumiinia ja alusil ym. pinnoitteita eipä taidan sitten paljon reagoida.

Itsekkin ainetta joskus kokeilin, ainoa hyöty jonka muistan on ulisevan perän vaimeneminen 80-luvun autossa. Hämärä muistikuva on myös tyhjäkäynnin nousemisesta niin paljon että piti säätää uudestaan (ruuvia kääntämällä vähemmän ilmaa koneelle).

Jos se olisi niin toimiva kuin mainostavat niin mielestäni RVS pitäisi olla isompi business.
 
Facen ryhmä "Rvs kokemuksia käyttäjiltä" on ihan hyvä paikka kuulla muiden kokemuksista ja testailuista. Omat kokemukset 300tkm ajettuun dieseliin oli ihan positiivinen. Ei mikään maailman seitsemäs ihme mutta selkeimmät asiat olivat moottorin äänten hiljeneminen (olisi tietty pitänyt mitata ennen koneeseen laittoa, nyt mentiin ihan korvakuulolla) ja kulutuksen lasku n. 0,3l/100km. Toi kulutuksen lasku oli helppo mitata koska silloinen työmatka oli aika vakio ja pari vuotta oli joka tankin kulutus parin desin tarkkuudella saman verran.

2x d6 laitoin koneeseen, ensimmäinen n. 500km ennen öljynvaihtoa ja toinen öljynvaihdon jälkeen.
 
Jos se olisi niin toimiva kuin mainostavat niin mielestäni RVS pitäisi olla isompi business.

Eipä tuo helppoa ole ihmisiä vakuuttaa, että tämä tuote oikeasti toimiikin, kun markinat on täynnä kaikenlaisia ihmelitkuja. Kannattaisi varmaan joillekin vanhoja koneita rassaaville tubettajille lähetellä tuotepaketit, niin voisi lähteä myynnit nousuun.
 
Tai litku ei oikeasti ole niin toimiva koska muuten olisi helppo osoittaa sen teho käsittelemällä huonokuntoinen moottori ja penkittämällä se ennen ja jälkeen käsittelyn. Tämän kun tekee jokin luotettava ja riippumaton kolmas taho ja dokumentoi kaiken tarkasti niin avot. Taitaa teho perustua kuitenkin lähinnä placeboon joten sitä ei kannata tutkia liian tarkasti, saattaisi tulla valmistajan kannalta väärä tulos ;)
 
Tai litku ei oikeasti ole niin toimiva koska muuten olisi helppo osoittaa sen teho käsittelemällä huonokuntoinen moottori ja penkittämällä se ennen ja jälkeen käsittelyn. Tämän kun tekee jokin luotettava ja riippumaton kolmas taho ja dokumentoi kaiken tarkasti niin avot. Taitaa teho perustua kuitenkin lähinnä placeboon joten sitä ei kannata tutkia liian tarkasti, saattaisi tulla valmistajan kannalta väärä tulos ;)

Onko sinulla kokemuksia tai tietoa kyseisestä tuotteesta?
 
Tai litku ei oikeasti ole niin toimiva koska muuten olisi helppo osoittaa sen teho käsittelemällä huonokuntoinen moottori ja penkittämällä se ennen ja jälkeen käsittelyn. Tämän kun tekee jokin luotettava ja riippumaton kolmas taho ja dokumentoi kaiken tarkasti niin avot. Taitaa teho perustua kuitenkin lähinnä placeboon joten sitä ei kannata tutkia liian tarkasti, saattaisi tulla valmistajan kannalta väärä tulos ;)
Onhan tuv jo tuon testannut ja todennut hyötyjä olevan ja eihän tuon ole tarkoituskaan mitään rikkinäistä moottoria korjata.
 
Tuli tänään laitettua RVS ohjaustehostimeen. Ei nyt mitään vikaa pumpussa ollut, mutta jospa se vähän senkin käyttöikää pidentäisi. Eniten tuossa RVS litkussa ihmetyttää ne tuubit. Tuntuu, että niissä on aina sama määrä tavaraa oli sitten 4l moottorinkäsittely tai 2l vaihteisto tai tehostinkäsittely.
 
Onko sinulla kokemuksia tai tietoa kyseisestä tuotteesta?
Ei tuosta mutta polttoaineen lisäaineita on tullut testattua helppouden vuoksi, suuttimia puhdistavaa ja polttoainepumppua suojaavaa muun muassa. Ei ollut mitään huomattavissa olevaa vaikutusta.
 
Ei tuosta mutta polttoaineen lisäaineita on tullut testattua helppouden vuoksi, suuttimia puhdistavaa ja polttoainepumppua suojaavaa muun muassa. Ei ollut mitään huomattavissa olevaa vaikutusta.

Suuttimien puhdistuminen jollain lisäaineella on todella epätodennäköistä. On erittäin haastava paikka minkään aineen puhdistaa.

Miten totesit, että polttoainepumppu ei tullut suojatuksi käsittelyllä?
 
Ei tuosta mutta polttoaineen lisäaineita on tullut testattua helppouden vuoksi, suuttimia puhdistavaa ja polttoainepumppua suojaavaa muun muassa.
Ei ollut mitään huomattavissa olevaa vaikutusta.

Mistä tiesit, että suuttimet tarvitsivat alun perinkään puhdistusta?
 
Suuttimien kohdalla on sama kuin rikkinäisen perän, vaihteiston tai moottorin korjsasmisessa.. Jos suuttimet ovat jo tukossa ei sellaista polttoaineen joukkoon lisättävää litkua olekaan mikä sen avaisi.

Moottori on varmaan helpoin paikka huomata muutokset ilman tuhansia (tai kymppitonneja) maksavia testauksia.
 
Pariin 200-300 tkm väliltä ajettuun autoon olen laittanut ja meinasin että pistetään täyslaidallinen jos huomaisi jotain piristymistä, kun tukkeumaa on varmaan joka puolella. Toisesta löytyi vuotta myöhemmin rikkoutunut suutin, kun tyhjäkäynti kylmänä oli huonohko ja pientä epäröintiä silloin tällöin. Mahdotontahan tuosta on sanoa liian pienellä otannalla mutta omalla kohdallani oli täyttä rahan haaskaamista.
 
Eipä tuo helppoa ole ihmisiä vakuuttaa, että tämä tuote oikeasti toimiikin, kun markinat on täynnä kaikenlaisia ihmelitkuja. Kannattaisi varmaan joillekin vanhoja koneita rassaaville tubettajille lähetellä tuotepaketit, niin voisi lähteä myynnit nousuun.

Toki ne tubettajien tulokset ovat sitten sitä brosciencea. Suomessa vanhan autokannan takia on hyvät markkinat tällaisille.

Itsellä ristiriitaiset fiilikset mutta en täysin tyrmää kun on pari onnistunutta kokeilua. Kokeilut maksoivatkin sitten 300-400 euroa eli ainakin ennen ollut kallis tuote - en tiedä nykyhintoja. Jos aikoo pitää samaa vanhaa rautapataista autoa vuosia niin miksei käsittely olisi kannattava. Myös vanhalle vaihdelaatikolle voi ehkä ostaa lisäaikaa.

Täällä mainitut parin desin kulutuksen vähenemiset kuulostavat plasebolta vaikka aina ajaisi saman reitin...sori. Mutta saahan siitä ainakin hyvän mielen.
 
Itsellä ristiriitaiset fiilikset mutta en täysin tyrmää kun on pari onnistunutta kokeilua. Kokeilut maksoivatkin sitten 300-400 euroa eli ainakin ennen ollut kallis tuote
- en tiedä nykyhintoja. Jos aikoo pitää samaa vanhaa rautapataista autoa vuosia niin miksei käsittely olisi kannattava. Myös vanhalle vaihdelaatikolle voi ehkä ostaa lisäaikaa.

Tuolta selviää jotain hinnoista: RVS-tuotteet | Motonet Oy
 
Tänään tuli kaadettua G6 öljyjen sekaan. Vähän tuo on alakanttiin öljytilavuuteen nähden, mutta on sen verran hintavaa niin saa riittää, ja jää sitten nähtäväksi onko tuolla vaikutusta. Ehkä toivoisin pientä vaikutusta jonkinlaiseen laahaavaan ääneen mikä kuumalla moottorilla tulee kuuluviin. Raportoin jos tulee vaikutuksia...
X-1R kokeilin edellisillä öljyillä ja sillä ei vaikutuksia juuri tuntunut olevan.
 
Tänään tuli kaadettua G6 öljyjen sekaan. Vähän tuo on alakanttiin öljytilavuuteen nähden, mutta on sen verran hintavaa niin saa riittää, ja jää sitten nähtäväksi onko tuolla vaikutusta. Ehkä toivoisin pientä vaikutusta jonkinlaiseen laahaavaan ääneen mikä kuumalla moottorilla tulee kuuluviin. Raportoin jos tulee vaikutuksia...
X-1R kokeilin edellisillä öljyillä ja sillä ei vaikutuksia juuri tuntunut olevan.

Ensikäsittely vanhaan koneeseen kannattaa tehdä vähintään kahteen kertaan ja mieluummin reilulla määrällä.
 
Ensikäsittely vanhaan koneeseen kannattaa tehdä vähintään kahteen kertaan ja mieluummin reilulla määrällä.
Onhan se noin, mutta että alkaa +200€ laittamaan näihin litkuihin niin pitäisi olla jotain mustaa valkoisella että varmasti auttaa. Tämä on nyt tälläinen testi jos jotain pientä hyötyä edes näkyy niin laitetaan sitten lisää.
 
Laitoin itse omaan 90-luvun 150tkm rullattuun turbojapsiin käsittelyn ennen kuin aloin kenkimään radalla eikä ainakaan mennyt huonompaan suuntaan mikään
 
Veikkaan että mitä kuluneempi moottori, sitä suuremman eron voi käsittelyn jälkeen huomata. Autossa kun muutaman hevosvoiman lisäystä on perstuntumalla lähes mahdotonta huomata. 2-pyöräsissä taas ne muutamat hävinneet hevoset voi huomata todellakin helposti, etenkin kun oma pyöräni on 1-pyttynen eikä siinä voimaa muutenkaa ihan kauheesti ole.
 
Voisihan tuota testailla reilut 380tkm ajetussa Nissan Almerassa, jossa avaamaton moottori (mukaan lukien jakopää). Ihan nätisti kyllä käy eikä öljykään maistu,
mutta ihan mielenkiinnosta. Puristukset pitää kyllä ensin mitata, että tuleeko siihen muutosta. Polttoaineen kulutuksesta on käsitys ja voisi testin vuoksi
kiertää jotain vakio lenkkiä.. :hmm:

Aloitetaan vähitellen... Eli nyt n.383tkm ajetussa 1.4 N15 Nissan Almerassa on nyt pyörinyt n. 1100km Teboilin 10W-30 mineraali kesäöljyt.
Ostin Motonetistä tällaisen puristupainemittarin.
Mitattu lämpimästä moottorista, kahden mittauksen keskiarvo jakopäästä lukien ovat: 15,05 / 15.45 / 15,50 / 15,40
Melko kovat lukemat, kun uutena ilmoitettu on 13,5kg/cm2. Liekö mittarin tarkkuus sinne päin.
No, samaa mittaria käyttäen saadaan ainakin tulevat mahdolliset erot selville. :)
 
Aloitetaan vähitellen... Eli nyt n.383tkm ajetussa 1.4 N15 Nissan Almerassa on nyt pyörinyt n. 1100km Teboilin 10W-30 mineraali kesäöljyt.
Ostin Motonetistä tällaisen puristupainemittarin.
Mitattu lämpimästä moottorista, kahden mittauksen keskiarvo jakopäästä lukien ovat: 15,05 / 15.45 / 15,50 / 15,40
Melko kovat lukemat, kun uutena ilmoitettu on 13,5kg/cm2. Liekö mittarin tarkkuus sinne päin.
No, samaa mittaria käyttäen saadaan ainakin tulevat mahdolliset erot selville. :)
Tai sitten siihen on tehty kansiremppa, mutta japsithan on tekniikaltaan kestäviä joten voi olla siitäkin...
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole tehty kansirempaa, ostettu 100tkm ajettuna täydellisellä huoltohistorialla.
Ei näistä jakopäätäkään avata ennen 300tkm.. tästä ei ole avattu vielä ensimmäistäkään kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tai sitten siihen on tehty kansiremppa, mutta japsithan on tekniikaltaan kestäviä joten voi olla siitäkin...

Tai sitten jokasessa pytyssä on vähän öljyä ja muuta paskaa mikä tiivistää hyvin.

Laittaa vaikka lusikallisen öljyä jokaseen niin ei edes painemittarin asteikko riitä näyttämään lukemia :D

Ei noi lukemat kerro paljoakaan muihin moottoreihin vertailtavia tuloksia, muuta kuin sen oleellisen että ne on samat joka sylinterissä.
 
Ei siellä mitään öljyä ollut, tämä moottori ei käytännössä syö öljyä. Taskulampulla näkyi mäntien laet ja kuivaa karstaa näkyi. Tulpat olivat karstattomat ja valkoiset/laihan kaakaon väriset.

Löysin muuten Nissanin huoltokirjan. Olin mitannut puristukset myös neljä vuotta sitten toisella puristuspainemittarilla: 14,0 / 13,7 / 13,8 / 13,7 KM lukemalla 293000.
Valmistajan ilmoittama uutena on siis 13,5kg/cm2.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 302
Viestejä
4 508 719
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom