RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Laitoin rvs:t laatikkoonkin ja koneesta vaihdoin 3000 ajetut rvs mömmöt poiskin jo. Ainakaan moottorin kanssa en huomannut muuta kuin laahaaviin nokka-akseleihin tulleen sinertävän pinnan. Laatikossa vähän rattaat ujeltaa kuluneisuuttaan niin katsotaan auttaako siihen. Ainakaan koneessa ei mitään heikennystä tapahtunut kun penkissä tuli just ne tehot mitä pitikin tulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
17
Jos haluaa budjetti ratkaisun tehdä, löytyy ukrainasta Xado merkkistä ainetta jolla myös TÜV:n tekemät tutkimukset. Ebay:stä kannattaa katsella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
17
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 551
jos joku muuten tarttee mulla löytyy muutama ylimääråinen pullo Forten mönjiä.. ainakin dpf cleaneria ja sitä moottorinpesuainetta.. noitahan ei yleensä saa kuin korjaamot, maahantuoja ei myy niitä yksityisille.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 713
Laitoin rvs:t laatikkoonkin ja koneesta vaihdoin 3000 ajetut rvs mömmöt poiskin jo. Ainakaan moottorin kanssa en huomannut muuta kuin laahaaviin nokka-akseleihin tulleen sinertävän pinnan. Laatikossa vähän rattaat ujeltaa kuluneisuuttaan niin katsotaan auttaako siihen. Ainakaan koneessa ei mitään heikennystä tapahtunut kun penkissä tuli just ne tehot mitä pitikin tulla.
Miten kävi laatikon kanssa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Ajattelin omaan työkulkineeseen koitella noita ihmeaineita. Autona Volle S70 2,5 tdi, eli sillä volkkarin koneella. 680+ tkm ajettu, evry-modattu (harvemmin tulee kyllä evryä käytettyä). Ihan soiva kampe mutta kalkattelleehan tuo jo jonkuverran. Hieman syö öljyä, muttei ollenkaan pahasti.

Tupla-RVS moottorille, mutta mitähän mömmöä vois suihkuille ja ruiskupumpulle tarjota, olisko ideoita?

Olen kyllä tosi skeptinen näitten ihmeaineitten suhteen, mutta pittää mielenkiinnosta koittaa. Tarkat kulutusmittaukset löytyy parin vuoden takaa noin vuoden ajalta, ainaki sen puolen pystyy todentaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
No lähinnä ruiskujen kunnostus oli mielessä, lomalla ko käy maalikylissä niin olis suht näppärä, kustannus on sitte eri asia. Alkuperäset nuo varmaan on, tai ainaki tarpeeks ajettu. Toki jos uudet ruiskut järkihintaan löytys niin eihän se poissuljettu vaihtoehto ole. Kumminkaan noin vanhaan, vaikkaki kohtuukunnossa olevaan ei arvais ihan hullun kalliita remppoja alkaa tekemään. Mutta pitääpä tutkailla.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 905
Oli joo, nyt jostain syystä väittävät, ettei öljyllä olisikaan niin väliä. Ei varmaan moni modernimpaan moottoriin mitään mineraalilitkuja uskalla laittaa, niin ovat muuttaneet suositusta. Ei varmasti yhtä tehokkaasti toimi synteettisten, kuin mineraalien kanssa.
Varsinkaan lootaan en menisi pistämään kuin sitä, mitä valmistaja suosittelee. Ainakin Ranskalaiset autot ovat hyvinkin nirsoja, että siellä on 110% oikealla lisäaineella olevat litkut.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
Tuli muuten mieleen että joskus 35v sitten moposport tai vastaava möi jotain sylinterin "tiivistys" ainetta (öljyn tai bensan sekaan??) .. jotenkin tuntuu että liekkö ollut sama RVS tai Xado tyylinen mönjä..
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
Se oli käärmeöljyjen kulta-aikaa. Lie lisännyt vain öljyn viskositeettia.
Ei, kyllä oli kuvituskuvaa ja tekstiä nimenomaan sylinteriin kiinnittyvästä aineesta ja öljy vs. bensa nyt valemuistojen siivittämänä kallistuu bensan puolelle.. (edit. joka ei paljoa muuta asiaa kun silloinhan 2t koneet oli valtavirtaa..)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Ei, kyllä oli kuvituskuvaa ja tekstiä nimenomaan sylinteriin kiinnittyvästä aineesta ja öljy vs. bensa nyt valemuistojen siivittämänä kallistuu bensan puolelle.. (edit. joka ei paljoa muuta asiaa kun silloinhan 2t koneet oli valtavirtaa..)
RVS:n perustana olevaa innovaatiota ei ollut tuolloin, joten tuo on täysi mahdottomuus, että olisi edes etäisesti RVS:n kaltainen tuote.
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Lähti yhdestä autosta ohjeustehostimesta surinat/huminat rvs:llä.
Omassa käkkylässä alkaa ohjaustehostaja vinkumaan vaikka öljyä on mittatikun mukaan yli alarajan, joo jostain tihkuu vähän mutta ei ole "ehtinyt" tutkia, mutta ääni häviää kun täyttää säiliön ylämerkkiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
a4 b5:ssä ja muissa vastaavissa missä hammastanko on suht ylhäällä korissa, on toi sama homma. Säiliö pitää olla lähellä max merkkiin täytetty, kun se on niin matalalla. Riittää meinaan että ajaa jyrkkään ylämäkeeen niin jo vetää ilmaa hydelinjaan jos on vajausta säiliössä.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 287
RVS suojaa metallipinnat kaikissa olosuhteissa

Oy RVS Technology Ltd on täysin kotimainen yritys, joka on 90-luvulta lähtien kehittänyt edistyksellistä RVS-tuoteperhettä nykytekniikan vaatimusten mukaisesti. RVS-tuotteiden avulla asiakkaan koneiden sekä laitteiden luotettavuus ja tehokkuus paranevat, huoltovälit sekä käyttöikä kasvavat ja energiankulutus pienenee, jonka kautta myös päästöt sekä käyttökustannukset laskevat.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
980
Hammastanko tiputti läpi ohjaustehostimen nesteitä kunnolla, siitä jo viimevuonna katsuri kirjoitti korjauskehotuksen rekkariin, niin nyt kävin kaiken uhallakin ostamassa Motonetistä "ihmeainetta":
MAG1 Ohjaustehostimen tiivistysaine 354ml | Motonet Oy

Tippuminen ainakin väheni huomattavasti, en ole auton alle jaksanut mennä katsomaan tilannetta tarkemmin, mutta ainakin uusi leima tuli huomautuksetta
:cigar:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
700
Hammastanko tiputti läpi ohjaustehostimen nesteitä kunnolla, siitä jo viimevuonna katsuri kirjoitti korjauskehotuksen rekkariin, niin nyt kävin kaiken uhallakin ostamassa Motonetistä "ihmeainetta":
MAG1 Ohjaustehostimen tiivistysaine 354ml | Motonet Oy

Tippuminen ainakin väheni huomattavasti, en ole auton alle jaksanut mennä katsomaan tilannetta tarkemmin, mutta ainakin uusi leima tuli huomautuksetta
:cigar:
Eihän tuon pitäisi pystyä mitään valtavia vuotoja korjaamaan, mutta eiköhän se öljy tule noillakin paineilla ulos pelkän kovettuneen tiivisteen takia, joten voi hyvinkin olla ihan fiksu korjaus. Itsekin olisin tuossa tilanteessa testannut, koska vaihtoehtoisesti olisi pitänyt purkaa puoli autoa lumihangessa kontaten.

Eipä tuossa aineessa mielestäni mitään ihmeellistä ole. Itsekin laitoin vastaavaa litkua moottoriin, kun mm. venttiilikopan tiiviste hikoili. Hikoilu väheni selvästi jollei sitten loppunut kokonaan. Kuivalta ainakin näyttää.
Katsastusmies ei toki vielä valittanut, mutta vituttaa räplätä öljyistä konetta ja pakosarjan päällä käryävä öljytippa haisee pahalle.
Samalla pehmeni kaikki muutkin kumitiivisteet ennaltaehkäisevästi.
Ei tuommoiseen vanhaan paalipaskaan kannata edes venttiilikopan tiivisteitä vaihtaa, jos ei ole ihan pakko. Usemman kympin arvoinen setti, koska siihen kuuluu vaikka mitä tilpehööriä. Ja joku uusi kiinakumi voi pahimmassa tapauksessa vuotaa vielä enemmän.
Motox öljyvuodonesto 500 ml | Motonet Oy Tuosta riittää useampaan romuun, jos tarvitsee muitakin paskoja elvytellä ja hintakin on melko kohtuullinen varsinkin jos tuolla onnistuu "korjaamaan" jonkun aavistuksen pöllyttävän venttiilikumin tmv. työlään kohteen.

Öljypohjakin hikoilee vanhan romun tapaan, mutta se on tehtaalla liimalla tiivistetty, joten siihen tuo kumia pehmentävä/turvottava litku ei tietenkään toimi. Sama koskee luonnollisesti rikkinäisiä tiivisteitä.
Onhan tuolla samalla aineella "korjailtu" esim. hallitunkkejakin ym. romuja.
En jaksa uskoa, että tämän aineen teho perustuisi taikuuteen tai joukkohallusinaatioon.
Muistaakseni moottoriöljytkin sisältävät enempi tai vähempi lisäainetta, minkä pitäisi pitää tiivisteet kunnossa.
"Korjauksen" kestosta ei ole käytännön kokemusta, mutta joku jenkki väitti, että hallitunkki ei ollut tihkunut 20 vuoteen tuon käsittelyn jälkeen. Liekö totta vai tarua.
Entisöinnissä vaihdetaan toki kaikki mahdolliset tiivisteet tuoreisiin, mutta minun tapauksessa riittää sekin, että öljyt pysyy suurinpiirtein koneessa vielä parin vuoden ajan.

Pehmensin minä vanhat koppurat talvikumitkin dieselin ja moottoriöljyn seoksella. Muutaman päivän niitä pariin otteeseen pensselillä sudin pakkaskelissä ja hetken jo luulin, että muuttuivat liian pehmeäksi.
En oleta, että paremmasta pidosta saa nauttia edes talven yli, mutta tulipahan mielenkiinnosta testattua, koska tuotakin on väitetty mahdottomaksi.
Uusille kumeille saattaisin tarjota ruokaöljyä kesän ajaksi.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 348
Miten kun RVS G2, G4 ja G6 tuotteissa tulee kaikissa isossa purkissa ilmeisesti öljyä, ja sitten tuubissa 10ml itse "rvs-ainetta".

Onko noiden sisältö oikeasti sama, vaikka ovat tarkoitettu eri öljytilavuuksille?

Itse olen vähän sitä mieltä että ovat täysin sama tavara, vain eri hintaisessa pakkauksessa.

Pistin emännän 3litraiseen kutos koneeseen sisään G6 aineen tuossa viikonlopusta. Taidan toiseen käsittelyyn ostaa suoriltaan G2.

Onko kenelläkään tiedossa faktoja?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Miten kun RVS G2, G4 ja G6 tuotteissa tulee kaikissa isossa purkissa ilmeisesti öljyä, ja sitten tuubissa 10ml itse "rvs-ainetta".

Onko noiden sisältö oikeasti sama, vaikka ovat tarkoitettu eri öljytilavuuksille?

Itse olen vähän sitä mieltä että ovat täysin sama tavara, vain eri hintaisessa pakkauksessa.

Pistin emännän 3litraiseen kutos koneeseen sisään G6 aineen tuossa viikonlopusta. Taidan toiseen käsittelyyn ostaa suoriltaan G2.

Onko kenelläkään tiedossa faktoja?
Mikset lähesty yritystä suoraan? Suomalainen firma kuitenkin. Kysy mistä erot tulevat kun se pikkutuubi on kaikissa samankokoinen
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Miten kun RVS G2, G4 ja G6 tuotteissa tulee kaikissa isossa purkissa ilmeisesti öljyä, ja sitten tuubissa 10ml itse "rvs-ainetta".

Onko noiden sisältö oikeasti sama, vaikka ovat tarkoitettu eri öljytilavuuksille?

Itse olen vähän sitä mieltä että ovat täysin sama tavara, vain eri hintaisessa pakkauksessa.

Pistin emännän 3litraiseen kutos koneeseen sisään G6 aineen tuossa viikonlopusta. Taidan toiseen käsittelyyn ostaa suoriltaan G2.

Onko kenelläkään tiedossa faktoja?
Muistaakseni facebook kerrottu erot ja on niissä tuubien sisällöissä eroa vaikka tuubit samanlaisia ovatkin kooltaan. Se koostumus ainakin oli yksi kerrottu ero.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 348
Sivuillaan sitä ei ainakaan kerrota, että mitä eroja niissä sitten olisi. Meiliä laitettu, eivät ole vielä vastanneet.

Taloudessa on 4kpl kutoskoneista autoa, johon olisi kyllä jokaiseen tehtävä RVS -käsittely, mikäli tällä yhdellä koekaniililla eroja havaitaan.
Ei tee mieli maksaa turhasta, 120€ x 4 = 480€. Puhumattakaan laatikon ja ohjaustehostimen aineista, jos oikeasti moottoriinkin auttaa, niin tulee laatikkoonkin kokeiltua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Miten kun RVS G2, G4 ja G6 tuotteissa tulee kaikissa isossa purkissa ilmeisesti öljyä, ja sitten tuubissa 10ml itse "rvs-ainetta".

Onko noiden sisältö oikeasti sama, vaikka ovat tarkoitettu eri öljytilavuuksille?

Itse olen vähän sitä mieltä että ovat täysin sama tavara, vain eri hintaisessa pakkauksessa.

Pistin emännän 3litraiseen kutos koneeseen sisään G6 aineen tuossa viikonlopusta. Taidan toiseen käsittelyyn ostaa suoriltaan G2.

Onko kenelläkään tiedossa faktoja?
Ainakin joskus kannatti ostaa vaihteistolle tarkoitettu pakkaus koska siinä tuli samalla värillä koodattu 10ml tuubi kuin jossain moottoripaketissa....ainoastaan sitä lisäöljyä ei vissiin ollu mukana = silkkaa säästöä
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 348
Ainakin joskus kannatti ostaa vaihteistolle tarkoitettu pakkaus koska siinä tuli samalla värillä koodattu 10ml tuubi kuin jossain moottoripaketissa....ainoastaan sitä lisäöljyä ei vissiin ollu mukana = silkkaa säästöä
Motonetin katalogia kun katson niin näyttäisi G6 sekä P2 olevan samanvärisellä tuubilla. 60€/20€.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 348
..koska?

Miksi tuubit ovat samanvärisiä?
Tämä muakin ihmetyttää tuossa. Kun on niitä myös erivärisinä, eli selkeästi eri tavaraa. Jos ne olisivat eri tavaraa, ja samannäköisessä tuubissa, niin mistäpä jannut edes RVS:llä tietäisivät mikä on mikäkin käyttötarkoitus tuubin sisällölle.

Tai sitten ovat vain eri erästä olevia tuubeja kuvissa, että ovat jossain vaiheessa vaihtaneet vain väriä.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 348
Kysy valmistajalta. Niiden vastaus on ettei ne eri paketeissa olevat ole täysin samaa.
Ja siitä päästäänkin siihen, että sanovatko he niin vain että ostaisin sen kalliimman tuotteen? Koska tavantallaajalla ei ole mitään mahdollisuuksia tutkia sen tavaran koostumusta, niin voisivat aivan hyvin sanoa noin.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 883
Enpä usko että sillä RVS-käärmeöljytuubin värillä on loppupeleissä mitään merkittävää eroa.
Mitäs luulette, paljonko isot öljy-yhtiöt olisivat valmiita maksamaan puolen millin liikevaihtoa tekevästä firmasta, joka on kehittänyt ratkaisevan läpimurron voiteluteknologiassa jonka avulla metallipinnatkin eheyttävät itse itsensä? :think:
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 173
Enpä usko että sillä RVS-käärmeöljytuubin värillä on loppupeleissä mitään merkittävää eroa.
Mitäs luulette, paljonko isot öljy-yhtiöt olisivat valmiita maksamaan puolen millin liikevaihtoa tekevästä firmasta, joka on kehittänyt ratkaisevan läpimurron voiteluteknologiassa jonka avulla metallipinnatkin eheyttävät itse itsensä? :think:
Meinasitko että isojen öljy-yhtiöiden tarkoituksena on kehittää paras öljy, eikä suinkaan tahkota voittoa osakkaille?
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 348
Sain vastauksen kysymykseen "mitä eroa G2, G4 ja G6 tuotteilla?"
Hei

Tuotteet perustuvat kaikki samaan teknologiaan, mutta vaikuttavien ainesosien määrä, tuotteen ’vähvuus’, vaihtelee. Ölymäärä indikoi aika hyvin kitkapintojen määrää ja mitä enemmän kitkapintaa sitä enemmän täytyy olla RVS partikkeleita.
Uskokoon tätä ken tahtoo. Luulen, että halvemmaksi tulee tehdä vain yhtä geeliä.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 883
Meinasitko että isojen öljy-yhtiöiden tarkoituksena on kehittää paras öljy, eikä suinkaan tahkota voittoa osakkaille?
Meinaatko että öljy-yhtiölle ei olisi eduksi että voiteluaine toimisi tehokkaammin kuin muut, voitelisi vaikka ilman öljypohjaa ja itsekseen kasvattelisi laakeripinnat ehjiksi?
Ja veikkaanpa että noissa 40e satseissa on kate ihan kohdillaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Jos kyse olisi jostain käärmeöljyfirmasta eikä kotimaisesta yrityksestä, niin voisin uskoakin, että eri tuotteita myytäisiin samana. Koska näin ei kuitenkaan ole, niin en näe syytä epäillä firmaa. Ennemmin näkisin tuon pakkauskokojen homogeenisuuden syyn siinä, että yhdellä tuotantolinjalla voidaan pullottaa ja pakata kaikki tuotteet. Siinä pikkuputelissa olevan aineen vahvuus voi hyvinkin vaihdella ja olla halvempi pakata erivahvuisia aineita vakiopakkaukseen etenkin kun sitä vaikuttavan aineen vahvuutta voidaan säädellä lisäämällä siihen sitä samaa öljyä, jota niillä siinä isommassa pullossa tulee.

Jos joku ei tohon rvs tuotteeseen usko, niin ei ole mun ongelma. Itse näen sen pinnoittumisen selkeästi laahaavien nokkien pinnasta kun öljykorkin avaa. Ei siitä myöskään ainakaan haittaa ollut kun rääkkäsin autoa radalla.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 173
Meinaatko että öljy-yhtiölle ei olisi eduksi että voiteluaine toimisi tehokkaammin kuin muut, voitelisi vaikka ilman öljypohjaa ja itsekseen kasvattelisi laakeripinnat ehjiksi?
Ja veikkaanpa että noissa 40e satseissa on kate ihan kohdillaan.
Mistäs ne castrol ja Mobil kävi oikeutta aikanaan?
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 173
Sain vastauksen kysymykseen "mitä eroa G2, G4 ja G6 tuotteilla?"


Uskokoon tätä ken tahtoo. Luulen, että halvemmaksi tulee tehdä vain yhtä geeliä.
En kyllä itsekkään usko tuohon, mutta onhan tuo liikevaihdon kannalta järkevää.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 883
Mistäs ne castrol ja Mobil kävi oikeutta aikanaan?
No kerro toki äläkä pidä jännityksessä?



Jos kyse olisi jostain käärmeöljyfirmasta eikä kotimaisesta yrityksestä, niin voisin uskoakin, että eri tuotteita myytäisiin samana. Koska näin ei kuitenkaan ole, niin en näe syytä epäillä firmaa. Ennemmin näkisin tuon pakkauskokojen homogeenisuuden syyn siinä, että yhdellä tuotantolinjalla voidaan pullottaa ja pakata kaikki tuotteet. Siinä pikkuputelissa olevan aineen vahvuus voi hyvinkin vaihdella ja olla halvempi pakata erivahvuisia aineita vakiopakkaukseen etenkin kun sitä vaikuttavan aineen vahvuutta voidaan säädellä lisäämällä siihen sitä samaa öljyä, jota niillä siinä isommassa pullossa tulee.

Jos joku ei tohon rvs tuotteeseen usko, niin ei ole mun ongelma. Itse näen sen pinnoittumisen selkeästi laahaavien nokkien pinnasta kun öljykorkin avaa. Ei siitä myöskään ainakaan haittaa ollut kun rääkkäsin autoa radalla.
Eli nokka-akselisi pintaan on muodostunut lämmön ja kitkan vaikutuksesta se suuresti mainostettu pinta? Joka ei kuitenkaan jostain syystä muodostu esim. männänrenkaille, vaikka siellä on takuulla enemmän lämpöä ja kitkaa...

Mulla vähän rassaa toi kun hyväuskoisilta ihmisiltä viedään rahat tv-shop -tyyliin teknisellä jargonilla, hyvä että sulla ei.

Tiedätkös muuten mitä tarkoittaa termi "tieteellinen metodi"?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
No kerro toki äläkä pidä jännityksessä?





Eli nokka-akselisi pintaan on muodostunut lämmön ja kitkan vaikutuksesta se suuresti mainostettu pinta? Joka ei kuitenkaan jostain syystä muodostu esim. männänrenkaille, vaikka siellä on takuulla enemmän lämpöä ja kitkaa...

Mulla vähän rassaa toi kun hyväuskoisilta ihmisiltä viedään rahat tv-shop -tyyliin teknisellä jargonilla, hyvä että sulla ei.

Tiedätkös muuten mitä tarkoittaa termi "tieteellinen metodi"?
No en oo kyllä avannut konetta, että näkisin sylinteriseinämien tilanteen, mutta sen verran voin sanoa, että laahaavassa nokassa on takuulla enemmän kitkaa kuin sielä männänrenkaissa, koska venttiilin jouset painaa sitä nostajan kuppia aika kovalla voimalla nokka-akseliin. Oon kyllä lukenut ja nähnyt kuvia, kuinka tollanen pinta muodostuu myös sinne sylinteriseinämiin. En missään nimessä usko, että toi olisi mikään uskomaton ihmeaine, mutta uskon, että sillä on joku vaikutus, vaikka pieni olisikin ja kun käytössä on tollanen vanhempi urheiluauto, niin ei se koneelle varmaan haitaksikaan ole.

Castrolin ja Mobilin oikeusjuttu taisi olla sellainen, että joskus viime vuosituhannen puolella (varmaan 80 lukua näin hatusta heittäen) toinen firma noista alkoi myydä synteettisenä öljynä öljyä joka ei ole aidosti synteettistä. Nykyisissä synteettisissä öljyissä on käytössä raaka-aineluokat III, IV ja V, joista III on vetykrakattua mineraaliöljyä, eli mineraaliöljyä jossa öljymolekyylin pituudet on säädelty tuollaisella vetkäsittelyllä (kuumennus, vedyn tuominen -> pitkät hiilivedyt pilkkoutuvat lyhyemmiksi). IV puolestaan sisältää PAO:t eli polyalfaolefiinit ja V taas Esterit ja vastaavat. IV ja V raaka-aineluokat valmistetaan täysin kemiallisesti eli ovat täysin synteettisesti tuotettuja molekyylejä. Jompikumpi näistä firmoista toi sitten III luokan öljyä markkinoille synteettisenä jolloin toinen firma haastoi tämän ensimmäisen oikeuteen siitä, että huonompaa öljyä myydäänkin yllättäen synteettisenä. Oikeuden linjaus oli sellainen, että koska öljyn koostumukseen vaikutetaan niin sitä saa myydä synteettisen. Tämän päätöksen jälkeen käytännössä kaikki kilpailijat alkoivat myydä synteettisenä öljynä tuollaista "semi synteettistä".
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 883
Mobil tosiaan haastoi castrolin ja hävisi jutun. Käärme motor upit ei muuten laske kulutusta 4,3% kuten rvs tekee.
TÜV SÜD - RVS Technology
En näe yhteyttä tuon Castrol - Mobil -oikeudenkäynnin ja näiden tv-shop -nanotribokeraamisten voiteluaineiden välillä.
Tuon testin mukaan ajoneuvon kulutus ei ainetta lisäämällä laske vähempää kuin pelkällä öljynvaihdolla, mikä on kieltämättä tosi hyvä juttu :facepalm:

Aika monessa formulatallissa luulis olevan käyttöä tuollaisille ihmeaineille, kannattaa varmaan vinkata kun niillä pyörii jotku mobil ykköset yms budjettiöljyt siellä koneissa kuitenki.
 
Viimeksi muokattu:

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 883
No etsipä testi, joka todistaa väitteesi todeksi. :D
No nyt aletaan menemään kunnon uskovaislinjalle argumentoinnin suhteen, taitaa todistustaakka olla siellä teidän ussarien puolella.
Mun väite on että noilla tököteillä ei ole juurikaan vaikutusta ja tähänastiset faktat ja terve logiikka tukee mun mielipidettä.

- Miksi tätä maagista rvs-teknologiaa ei ole lisensioitu millekkään muulle yhtiölle? Rahaa irtoais noilla mainostekstien puheilla helposti miljardeja.
- Jos aine on niin tehokasta, niin autotehtaat ihan varmasti ostais purkkeja vaikka suoraan valmistajalta ulosmyyntihintaan, koska moottorien kulutus putoaa ja tehot paranee.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Kulutus putoaa, tehot paranee ja moottori kestää pidempään... kannattavaa tehtaalle?
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Kulutus putoaa, tehot paranee ja moottori kestää pidempään... kannattavaa tehtaalle?
Uusissa koneissa hyödyt on muuenkin olemattomat, kun koneistuksen laatu on parempaa, kuin joskus muinoin. Moottorit kuitenkin kestää takuuajan yli, niin ei moiselle ole mitään tarvetta autovalmistajien puolelta. Käsittely maksaisi ylimääräisen öljynvaihdon myötä ~100€/auto, niin siinä alkaa aika isot summat pyörimään.

RVS:n hyödyt olen todennut useammassa autossa ja aion niitä jatkossakin käyttää. Juuri ostin motonetin 10% alekupongilla täyden kierroksen aineita. Täytyy ne tuossa keväämmällä taas moottoriiin ja vaihteistoon laitella.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Meinasin juuri ettei tehdas halua käyttää mitään tuotteita jotka pidentää tuotteen käyttöikää...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 201
Viestejä
4 194 541
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom