RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
13 057
Ketjun aloittajan tunnus poistettu, alkuperäinen keskustelunavaus:

---

Kerätäänpäs tänne kokemuksia ja linkkejä "ihmeitä" tekevistä aineista.

Tuli tämmöinen "ProEngine Ultra" vastaan. Melko tuuheat mainospuheet :D

Et maksa senttiäkään, ennen kuin moottorisi on alkanut kuluttaa polttoainetta 15 % vähemmän ja teho lisääntynyt vähintään 15 hevosvoimaa !

Tämä ei ole pilailua - voit todellakin vapauttaa autosi väsyneessä ja pitkään palvelleessa moottorissa olevat KÄTKETYT VOIMAT. Voit ihastella kiihtyvyttä ja alkaa säästää polttoainekuluissa. Ja moottorista tulee niin kestävä vikoja vastaan, että unohdat mekaanikkosi naaman..

auto.jpg


Hei, olen autotekniikan professsori Adam Lander 20 vuoden kokemuksella. Haluan selvittää Sinulle yhden asian...

Sillä ei ole väliä, onko autollasi ajettu 300, 500, vai jopa 900 000 kilometriä ja onko siinä diesel- vai bensiinimoottori...

Ei ole väliä sllläkään, miten kehnossa kunnossa se on.. Tupruttaako pakoputki ja tiputtaako se öljyä ja juoko polttoainetta. kuin lohikäärme.

Noilla seikoilla ei todellakaan ole merkitystä, koska riippumatta siitä, paljonko moottorisi korjauksen arvelet voivan maksaa, 30 päivässä:

VOIT vähentää polttoaineen kulutusta 10-15 % ja öljyn 19 %
VOIT lisätä moottorin nimellistehoa vähintään15 hevosvoimaa
VOIT vähentää moottorin metallipintojen kitkaa ja kulumista 89 %
VOIT saada takaisin ajamisen ilon - nyt tulee loppu vioille ja kylmäkäynnistysvaikeuksille

Tämä kaikki onnistuu ilman perusteellista remonttia, moottorisi osia uusimatta, korjaamolla käymättä


Missä salaisuus piilee? Se on yhtä helppo kuin tämä uskomaton menetelmä...
chart1.jpg
kitkakerroinaika
Ennen ProEngine Ultra:n käytön aloittamista

ProEngine Ultra:n käytön jälkeen

Autosi moottori menettää teräänsä jokaisen tuhatkilometrisen jälkeen. Polttoainejärjestelmään alkaa kertyä palojätteen karstaa. Moottorin osat kuluvat käyttökitkasta ja niihin ilmestyy huismurtumia.

Lopulta turboahdin, polttoainesuuttimet ja muut aliyksiköt ovat menneet niin huonoon kuntoon, että moottori toimii korkeintaan 40-50 %:sella teholla. Kiihtyvyys on kadonnut ja moottori alkaa savuttaa. Ollaan yhä lähempänä konerikkoa.

Miksi tämä kaikki on päässyt tapahtumaan? No, siksi, että kukaan ei ole näyttänyt Sinulle oikeata tapaa, jolla huolehtia moottorista ja pidentää sen käyttöikää.

Ja juuri siksi haluan tässä nyt kertoa Sinulle saksalaisten insinöörien kehittämästä moottorin uudistavasta nesteestä, joka pystyy palauttamaan moottorillesi sen alkuperäisen täyden nimellistehon.

Tämä uskomaton aine:

  • puhdistaa polttoainejärjestelmän
  • lujittaa moottorin metalliosat
  • poistaa heikkolaatuisesta polttoaineesta aiheutuvat ongelmat
Tätä käyttävät jatkuvasti lukuisat autoilijat Keski-Euroopassa, mutta Suomessa se on vielä uutuus. Säännöllisesti käytettynä se suojaa moottoria tehokkaasti kitkan vaikutuksilta, tehon menetykseltä ja kaikkia aliyksiköitä ylipäätään kulumiselta. Siten se poistaa ongelmien aiheuttajat jo ennen itse ongelmien ilmaantumista.

NYT voit omatoimisesti palauttaa moottorin tehon, alentaa polttoaineen kulutusta ja ehkäistä moottoriviat. Tämä on mahdollista ilman remontteja, korkeita kustannuksia ja korjaamokäyntejä.
Vaikka vakimekaanikkosi, jolle autosi on ollut mainio tulolähde, olisikin eri mieltä, moottorin uudistaminen ja alkuperäisten suoritusarvojen palauttaminen on YKSINKERTAISTA.. Sinun ei tarvitse maksaa itseäsi kipeäksi saadaksesi autosi moottorin taas toimimaan kuin uutena ilman peruskorjausta ja kalleimmalla polttoaineella tankkaamista.Kaiken takana on... ,

Munchen Automobil-Institut -tutkimuslaitoksen insinöörien keksintö, jonka avulla pääset taas nauttimaan autosi parhaimmista suoritusarvoista !

Tämä ainutlaatuinen keksintö on kuuden vuoden intensiivisten kemiallisten tutkimusten ja lujuustestien tulosta. Tutkimusryhmän onnistui luoda erityinen kitkkaa poistava neste, joka vaikuttaa kokonaisvaltaisesti kaikissa moottorin yksiköissä. Perusasia siinä ovat patentoidut GP -molekyylit. Ne ovat älykkäitä mikrohiukkasia, jotka tunkeutuvat moottoriin ja vaikuttavat sen toimintaan neljällä tavalla:

  • jalostavat polttoaineen
  • täyttävät metallin mikrohalkeamat erityisellä suojaavalla ja uudistavalla kalvolla
  • ehkäisevät korroosiota
  • pienentävät kitkaa
Tarkista itse saksalaisinsinöörien valmisteen tehokkuus ja vapaudu kerralla moottoriongelmista!
vizual.jpg

ENNEN

JÄLKEEN

GP -molekyylien moottoria uudistava vaikutusteho on tarkastettu kymmenin testein ja kokein ja vahvistettu erityisellä laatusertifikaatilla.Sinun ei kuitenkaan tarvitse uskoa, mitä sanotaan.Siksi pyydän, että annat minun lähettää osoitteeseesi tämä erikoisvalmiste ProEngine Ultra .Se on ainut polttoaineen lisäaine, jossa on GP -molekyyli

Kun saat valmisteen, kaada sitä välittömästi tankkiin. Ja sitten tee testi eli lähde ajoretkelle vaikkapa viikonloppuna. Jo muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen vakuutut, että ProEngine Ultra:n ansiosta moottorisi alkaa toimia aivan eri tavalla. Et kuule mitään sivuääniä ja nikotteluja. Ja ohituksissa huomaat, miten autosi kiihtyy uudella voimalla ja sallii reippaan ajon. .




Seuraavassa siitä, mitä muut ProEngine Ultra:tä jo käyttävät kuljettajat siitä ajattelevat
2.jpg

Moottori heräsi uuteen elämään
"Autoni ikään kuin heräsi henkiin. En olettanut, että tällä ajaminen voisi enää ikinä olla ilo. ProEngine Ultra:n käyttämisen aloittaminen on ollut fiksuimpia päätöksiäni pitkään aikaan."

Paavo Metsäaukio
3.jpg

Säästöjä syntyy!
"Paljonko olenkaan säästänyt rahaa ProEngine Ultra:n ansiosta ! Autoni on vielä melko uusi, mutta valitettavasti vikoja on usein. Ennen kuin aloin käyttää tätä ainetta, jouduin käymään korjaamolla muutamia kertoja kuukaudessa. Jatkuvasti jotakin ongelmaa! -Ja jatkuvasti rahanmenoa. Tiedättehän, ettei kukaan osaa lypsää rahaa asiakkaalta kuten automekaanikko. Mutta ainakin minun vakimekaanikolta loppui tämä ilo. Nyt kierrän korjaamot kaukaa".

Taneli Takkinen
4.jpg

Mielenrauha ja mukavuus
"Oli aika, että häpesin autoani. Moottori kävi fosi äänekkäästi ja katkonaisesti. En viitsinyt tarjota kenellekään kyytiä. Minusta tuntui, että kadulla ihmiset katsovat perääni ihmetellen, millaisella rottelolla joku viitsii ajaa. Uuteen autoon ei ollut rahaa.Piti yrittää pärjätä jotenkin. Lopulta löysin ProEngine Ultra:n. En pysty kuvailemaan muutosta.-Ihan kuin moottori olisi vaihdettu uuteen."

Kristian Hampaala
5.jpg

Ongelmia ratkaisevasti vähemmän
" Olen nainen, enkä ymmärrä moottoreista. Eivätkä minua nämä kaikki auton osat kiinnostakaan. Ajan, kun on tarvetta ja halua. Ja kun tulee vikaa, annan mekaanikolle. Tietyssä vaiheessa oli asiaa mekaanikolle aivan liian usein. pienemmissä ja isommissa ongelmissa. Lopulta hän suositteli ProEngine Ultra:tä. Sanoi, että auttaa moottoria, jos sitä kaataa säännöllisesti tankkiin. Hän oli oikeassa. Ongelmat hävisivät kokonaan."

Marleena Haapakorpi
6.jpg

Täysi suojaus
ProEngine Ultratäytti tehtävänsä mallikelpoisesti. Se ehosti kaikki aliyksiköt ja poisti ongelmat. Nyr istun autoon, starttaan ja ajan. Ei sivuäänäi, nikotteluja, polttoaineen ahmimista eikä yllättäviä moottorin sammumisia. Mainio lisäaine." .

Einari Ruukkunen
7.jpg

Vähemmän polttoainetta
" Minulle suurin hyöty ProEngine Ultra:n käytöstä on tullut polttoaineen kulutuksen vähenemisestä. Ja se on huomattava väheneminen. En olisi olettanut, että lisäaine voimalaitteiston nesteisiin voi tehdä tällaisen vaikutuksen moottorin toimintaan. Minulle tämä oli todella mullistava keksintö. Autoni pelastui rappiolta. "

Janne Orponen
8.jpg

Moottorin suojakilpi
"Entinen vakimekaanikkoni on varmaan jo unohtanut naamani. Huoltamolla poikkean vain renkaiden vaihdossa tai katsastuksen edellä. Muuten kierrän ne kaukaa.ProEngine Ultraantoi moottorilleni täyden suojan.Kaikki toimii paremmin - edes vaimolle ei tee tepposia".

Risto Suokorpi
9.jpg

Mikä teho !
"Olen todella tyytyväinen tämän valmisteen tehoon.Vahinko, etten itse ole keksinyt sitä.Sitä voi verrata sähkölampun tai tietokoneen keksimiseen. Kaikki, mitä ennen ajattelin moottorin korjauksista ja toiminnasta on nyt toisin,. ProEngine Ultra:n ansiosta saan nyt autostani irti kaikki sen ominaisuudet.Näen jo miten tämä menetelmä vaikuttaa vääntömomenttiin ja se taas moottorin tehoon."

Mikko Kauriinlaakso
10.jpg

Tätä en vaihtaisi muuhun
"Tuntuu kuin Joulupukki olisi tullut lahjoineen viikkoja etuajassa. ProEngine Ultra oli tämä lahja. Siis sen erinomaiset vaikutukset oli tämä lahja.Joku lahjoitti nopeasti ajamisen ilon. Sain taas kipinän, joka oli joskus ajamisessa.Turboahdin, männät, tehon nousu. Autoni on kokenut uuden nuoruuden - ja minä myös.".

Anton Jauhonen

Nämä kaikki vaikutukset ovat tulleet mahdollisiksi erityisen GP -molekyylin ansiosta, josta puhuin. Nämä "ihmehiukkaset" vaikuttavat moottoriisi kolmessa voimakastehoisessa vaiheessa.

VAIHE 1 - POLTTOAINEJÄRJESTELMÄN PUHDISTUMINEN
Moottorisi alkaa puhdistua itsestään vuosien mittaan kertyneistä pikikarstoista siitä hetkestä, kun kaadat tänkkiin tätä uutta polttoaineen lisäainetta. Musta kerrostuma, joka nyt on takertuneena moottorin sisäseinämiin kerääntyneenä palokammioihin ja tukiten suuttimia, poistetaan täysin. Tämä parantaa heti palamisprosessin arvoja ja ajon taloudellisuutta.. Tämän ansiosta polttoainelaskut pienenevät 10-15%.


VAIHE 2 - MOOTTORIN LIIKKUVIEN METALLIOSIEN VÄLISEN KITKAN PIENENEMINEN
Parhainkaan moottoriöljy ei estä moottorivikoja. Starttaushetkestä lähtien moottorissa alkaa voimakas liikkuvien osien hiertävä kontakti pintojen tuhansien mikrovaurioiden kesken.Nämä mikrohalkeamat suurenevat, jos niitä ei täytetä ajoissa. Seuraksena moottori lakkaa toimimasta oikein. Kitka kasvaa ja käyntiäänessä kuuluu kolinaa ja muuta epämääräistä. Kuulemme myös kierrosluvun huojuvan.. Nyt on korkea aika alkaa tehdä jotakin. . .

Kun mootfori saa GP -molekyylejä, niistä muodostuu kasvava uudistava ja suojaava pinta, joka täyttää kaikki mikrohalkeamat ja estää uusien muodostumisen.Näin moottorin metallipinnat tasoittuvat ja uudistuvat ja halkeamat täyttyvät. Lujuus- ja kestävyystestit ovat osoittaneet, että jos aloitat pian moottorin suojaamisen tällä tavoin ja teet sitä säännöllisesti, voit jopa kolminkertaistaa moottorisi käyttöiän


VAIHE -3 MOOTTORIN TEHON NOSTAMINEN
Vain voimakas ja nopea auto voi antaa kuljettajalle vahvan adrenaliinipaukun.Käyttämällä säännöllisesti GP -molekyylejä sisältävää polttoaineen lisäainetta moottorin teho kasvaa päivä päivältä. Kasvu vakiintuu noin 100 km ajon jälkeen, ja moottorista on tullut noin 15 hevosvoimaa tehokkaampi.



Entä Sinä? Mikä näistä muutoksista tekee Sinuun suurimman vaikutuksen: moottorin pienentynyt polttoaineen kulutus, kasvanut teho vai käyttöiän piteneminen?
chart2.jpg
tehoKierrosluku
Moottorin teho ennenProEngine Ultra:n käytön aloittamista 192km

Moottorin teho ProEngine Ultra:n käytön jälkeen 207km

Ajattele tätä ja muista, että voit saavuttaa tuon kaiken omistamalla moottorin hoitamiselle alle minuutin päivittäin.Riittää, että lisäät ProEngine Ultra-lisäainetta tankkiin ennen tankkausta. Se on Suomen markkuinoiden ainut polttoaineen lisäaine,, joka sisältää patentoitua GP -molekyyliä (lisäämistä suositellaan 10 000 km välein) Käytä sitä ikään kuin ennalta ehkäisevästi, ja myöhemmin voit tyytyväisin mielin laskeskella, paljonko olet säästänyt polttoaine- ja öljykustannuksissa.

ProEngine Ultra -polttoaineen lisäaineen vaikutukset tilastona esitettyinä / %

moottorin melun vähentäminen
77
moottorin tehon lisäys - kiihtyvyyden paraneminen vähintään 40 %
89
polttoaineen ja öljyn kulutuksen aleneminen
93
kitkan alaisten moottorin osien lujuuden kasvu
87
savutuksen vähentäminen
86
0
10
20
30
40
50
60
70
80
90
100



Usko muutokseen, jonka on tapahduttava - ottamatta minkäänlaista riskiä
Toden sanoakseni, ProEngine Ultrasallii tuntea eron loppuun kulutetun ja epätaloudellisen ja voimakkaan, kunnossa olevan moottorin välillä. Ainakaan tähän saakka kukaan ei ole keksinyt parempaa tapaa palauttaa moottori kuntoon näin nopeasti ja näin halvalla.

Kuitenkin vieläkin tärkeämpää on, että voit uudistaa moottorisi ilman mitään riskiä. Valmistaja antaa Sinulle ehdottoman takuun ! ProEngine Ultra:n on täytettävä kaikki lupaukset, jotka on esitetty tällä sivustolla. Jos näin ei tapahdu, saat rahasi takaisin viimeistä senttiä myöten.

money-back.png

Ainutlaatuiset takuuehdot
Jos ProEngine Ultra ei 30 päivän kuluessa lisää moottorisi tehoa vähintään 15 hevosvoimalla ja vähennä polttoaineen kulutusta tai jos et mistä tahansa muusta syystä ole siihen 100% tyytyväinen, lähetä meille tyhjä tuotepakkaus, ja palautamme Sinulle kaikki maksamasi rahat ilman mitään selvitysvaatimuksia. Ainut, mitä pyydämme, on, että käytätProEngine Ultra:tä täydet 30 päivää saadaksesi todeta sen täyden voiman. Jos tänä aikana olet tyytymätön, ota meihin yhteyttä täyden hyvityksen saadaksesi.Jos et saavuta taattuja tuloksia, emme mekään halua rahojasi !


Miten voi saada ProEngine Ultra -hoidon edullisesti?

Saksalaiset insinöörit omistivat 6 vuotta tämän valmisteen kehittelyyn. Tutkimukset maksoivat kymmeniä miljoonia euroja. Siksi saatat olettaa, että tällainen arvokas, patenttisuojattu tuote on varmasti myös hyvin kallis. Mutta asia ei ole niin...

Miksi valmistaja on päättänyt alentaa hintaa ja tarjoaaProEngine Ultra:tä halvemmalla 47%kaikille, jotka vierailevat ensimmäsitä kertaa tällä sivustolla?

TARJOUSHINTAAN etuklubiin liittymisestä hinta on 169 € 89 € .

Tarjous on voimassa VAIN TÄNÄÄN, siksi sinun on toimittava nopeasti!

Klikkaa, Lisää ostoskoriin jaProEngine Ultra saapuu käyttöösi 72 tunnin kuluessa tilauskaavakkeen täyttämisestä.

Toivotan Sinulle menestystä,
prof. Adam Lander


GP -molekyylillinen polttoaineen lisäaine etuklubin jäsenyyden kautta
nettopaino: 1500 mg

proengineul_small.png

169 € 89 €
http://terve-moottori.eu/proengine/sale/


RVS on ainut ihmeaine, jota olen moottorissa, vaihteistossa ja perässä käyttänyt, enkä sitä nyt suoralta kädeltä miksikään huuhaaksi luokittele.

SÄÄSTÄ, SUOJAA JA KUNNOSTA AJAESSASI Säästä polttoainetta ja suojaa ja kunnosta autosi moottori, vaihteisto, taka-akseli tai syöttöpumppu ajaessasi
 
Domainin tiedot..

Technical:

Name: Michal Pleban
Organisation: Michau Enterprises, Limited
Language: en
Phone: +357.22761649
Fax: +357.22767543
Email: domains@dropped.pl
 
Tuskin tuolta mitään tuotetta edes saa, saati sitten rahojansa takaisin.
 
Ainoa käyttämäni "ihmeaine" on Liquimolyn öljyn lisäaine, se musta mönjä joka sisältää molybdeenisulfidia. Audista hiljeni hydraulisten venttiilinostajien mekaaniset äänet tuolla aineella. Hinta on ihan täyspäinen noin 8 euroa / pullo tuosta mönjästä. Öljynvaihdon teen itse pihalla, ja laitan ennen vaihtoa lämpimään koneeseen pari desiä naftaa ihan vain saadakseni kaikki paskat ulos koneesta. Annan koneen käydä 10-15 minuuttia tyhjäkäynnillä (auto on silloin jo pukeilla) tuon naftalisäyksen jälkeen. Konetta ei saa enää lisäyksen jälkeen kuormittaa yhtään. Nuo keinot olen itse havainnut hyviksi ja konetta hoitaviksi. Noin muuten en oikein usko näihin "ihmeaineisiin".
Auton käyttö on aika vähäistä, vuosi kertymä on noin 10-12 tuhatta kilometriä. Vaihdan long-life öljyt (= VW 507) kerran vuodessa ja kesäaikana. Parin vuoden välein ne kaikki muut nesteet myös. Myös sen ikävästi vaihdettavan ohjaustehostimen öljynkin, josta saan kerralla aina pois noin 80-90% yläkautta imien. Kyllä se noinkin uusiutuu ihan tyydyttävälle tasolle. Joka öljynvaihtokerta tietenkin myös uusi öljynsuodatin, ja sellaista mallia, että se ylivuoto venttiili on metallinen ja jousikuormitteinen. Suodattimissa on keskinäisiä eroja tuossa kohden. En luota mihinkään peltiläpyskään tuossa kohden. Jos se ei jostain syystä toimikaan, niin se on koneen meno. Audin oma merkkisuodatinkaan ei maksa kuin 8 euroa / kappale, ja niihin hyväksytään vain 1% hajonta. Tuo noin kahden euron hintaero tuossa kohden kannattaa siis maksaa ihan suosiolla.
 
Kirjoitetaan nyt nopeasti tännekin.

Omistin aiemmin erään korkeaviritteisen turboahdetun auton, jonka bensankulutuksesta pidin kirjaa ihan sen hankinnasta saakka (ostettaessa ajettu n.101tkm). 150tkm huollon aikaan tein sille RVS-tuplakäsittelyn eli aineet sisään 200-400km ennen huoltoa (öljynvaihtoa) ja huollon jälkeen uusi RVS-tuubi koneeseen. Kulutus todellakin laski sellaiset 0,1-0,4L/100km sen mitä autolla vielä tuon jälkeen ajelin, noin 25tkm.

Eli tuon tuplapakkauksen hankinta, jotain 100e (?), ei todellakaan mennyt hukkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoitetaan nyt nopeasti tännekin.

Omistin aiemmin erään korkeaviritteisen turboahdetun auton, jonka bensankulutuksesta pidin kirjaa ihan sen hankinnasta saakka (ostettaessa ajettu n.101tkm). 150tkm huollon aikaan tein sille RVS-tuplakäsittelyn eli aineet sisään 200-400km ennen huoltoa (öljynvaihtoa) ja huollon jälkeen uusi RVS-tuubi koneeseen. Kulutus todellakin laski sellaiset 0,1-0,4L/100km sen mitä autolla vielä tuon jälkeen ajelin, noin 25tkm.

Eli tuon tuplapakkauksen hankinta, jotain 100e (?), ei todellakaan mennyt hukkaan.

Sisältö
2 x 1500 mg
Lähetyskulut
0 € 178 €

"CAS: 64742-54-7, CAS: 64742-55-8, CAS: 64742-65-0."

Jos katsot nuo kemikaalinumerot (CAS-numero, Chemical Abstract Service), niin huomaat että olet ostanut tislattua raaka-öljyä 3 grammaa parin sadan euron hintaan.

Polttoaineenkulutukseen moisella moskalla ei ole mitattavaa vaikutusta. Ehkä sillä pieni teoreettinen vaikutus voi olla sitä kautta että lompakko on kevyempi kuskilla ja sitä kautta säästänyt muutaman gramman polttoainetta kymmenien tuhansien kilometrien matkalla.
 
Sisältö
2 x 1500 mg
Lähetyskulut
0 € 178 €

"CAS: 64742-54-7, CAS: 64742-55-8, CAS: 64742-65-0."

Jos katsot nuo kemikaalinumerot (CAS-numero, Chemical Abstract Service), niin huomaat että olet ostanut tislattua raaka-öljyä 3 grammaa parin sadan euron hintaan.

Polttoaineenkulutukseen moisella moskalla ei ole mitattavaa vaikutusta. Ehkä sillä pieni teoreettinen vaikutus voi olla sitä kautta että lompakko on kevyempi kuskilla ja sitä kautta säästänyt muutaman gramman polttoainetta kymmenien tuhansien kilometrien matkalla.

RVS G4 moottorin käsittely | Motonet Oy

39,90e x 2

Muuhun en ota kantaa, omat vuotuiset, kuukausittaiset kulutuskäppyrät löytyy vanhasta excelistä sekä internetistä tankkaus.com -saitilta.
 
Sisältö
2 x 1500 mg
Lähetyskulut
0 € 178 €

"CAS: 64742-54-7, CAS: 64742-55-8, CAS: 64742-65-0."

Jos katsot nuo kemikaalinumerot (CAS-numero, Chemical Abstract Service), niin huomaat että olet ostanut tislattua raaka-öljyä 3 grammaa parin sadan euron hintaan.

Polttoaineenkulutukseen moisella moskalla ei ole mitattavaa vaikutusta. Ehkä sillä pieni teoreettinen vaikutus voi olla sitä kautta että lompakko on kevyempi kuskilla ja sitä kautta säästänyt muutaman gramman polttoainetta kymmenien tuhansien kilometrien matkalla.

Tislattu raakaöljy viitannee noihin mukana tuleviin öljypurkkeihin. Lisäksi on nuo pienet tuubit tuota taika-ainetta. Ne voi sekoittaa suoraan koneen sisässä oleviin öljyihin tai sitten mukana tulevaan perusöljyyn.
Tuon ihmeaineen pitäisi tehdä joku taikapinta kitkapintojen päälle ja sen pitäisi kestää 100 tkm tuolla tuplakäsittelyllä. Aineen tarttuminen on hidasta uusilla laatuöljyillä, mutta jollain käytetyllä kurapaskalla pinnoituksen pitäisi hoitua nopeammin.
Joskus luin tuosta enemmänkin juttua ja aika moni toitotti tuota muutaman desin polttoainesäästöä satasella ja kone kuulemma pyörii pidempään, kun auton sammuttaa.
Kylmästartit myös helpottuivat ja öljyn "syöminen" väheni monessa vehkeessä, koska tuo pinnoittaa myös männänrenkaat sillä "metallikeramiikalla" tjs. käärmeöljymyyjän mukaan siis.
Ihan hyvät katteet pitää olla on kun muutama gramma maksaa satasia.
Jos maksaisi 20 euroa niin voisin testata tieteen nimissä, mutta 60 euroa menisi oman kärryn käsittelyyn, joten ei kiitos.
Jotain urbaania legendaa tuosta on, että alkuperäinen versio aineesta olisi kehitetty sota-ajoneuvoihin. Jos vehkeestä ammuttiin öljyt pihalle, niin matka jatkui vielä pitkään.
Ideanahan tuossa on lähinnä vähentää moottorin kitkoja, mutta ei taida olla mitään luotettavaa tutkimusta tehty tuostakaan, joten hieman hankala uskoa.
Varmaan yhtä tehokasta kun ostaa Ebaysta muutamalla eurolla molybdeenipulveria ja lusikoi sitä öljyn sekaan jokaisessa öljynvaihdossa.
 
Tislattu raakaöljy viitannee noihin mukana tuleviin öljypurkkeihin. Lisäksi on nuo pienet tuubit tuota taika-ainetta. Ne voi sekoittaa suoraan koneen sisässä oleviin öljyihin tai sitten mukana tulevaan perusöljyyn.
Tuon ihmeaineen pitäisi tehdä joku taikapinta kitkapintojen päälle ja sen pitäisi kestää 100 tkm tuolla tuplakäsittelyllä. Aineen tarttuminen on hidasta uusilla laatuöljyillä, mutta jollain käytetyllä kurapaskalla pinnoituksen pitäisi hoitua nopeammin.
Joskus luin tuosta enemmänkin juttua ja aika moni toitotti tuota muutaman desin polttoainesäästöä satasella ja kone kuulemma pyörii pidempään, kun auton sammuttaa.
Kylmästartit myös helpottuivat ja öljyn "syöminen" väheni monessa vehkeessä, koska tuo pinnoittaa myös männänrenkaat sillä "metallikeramiikalla" tjs. käärmeöljymyyjän mukaan siis.
Ihan hyvät katteet pitää olla on kun muutama gramma maksaa satasia.
Jos maksaisi 20 euroa niin voisin testata tieteen nimissä, mutta 60 euroa menisi oman kärryn käsittelyyn, joten ei kiitos.
Jotain urbaania legendaa tuosta on, että alkuperäinen versio aineesta olisi kehitetty sota-ajoneuvoihin. Jos vehkeestä ammuttiin öljyt pihalle, niin matka jatkui vielä pitkään.
Ideanahan tuossa on lähinnä vähentää moottorin kitkoja, mutta ei taida olla mitään luotettavaa tutkimusta tehty tuostakaan, joten hieman hankala uskoa.
Varmaan yhtä tehokasta kun ostaa Ebaysta muutamalla eurolla molybdeenipulveria ja lusikoi sitä öljyn sekaan jokaisessa öljynvaihdossa.
Kyllä tuo on TUV testattu saksassa, keskim. 4,3% kulutukset tuossa testissä tippuneet. http://www.rvs.fi/pdf/FINAL_REPORT_PB2010-08-18_RVS_10-00053-UA-GBM-00.pdf
 
Näistä moottorin ihmeaineista ainoa oikea ja testattu tuote on RVS-sarjan tuotteet ja nuo perustuvat johonkin keraamisen pinnan syntymiseen kitkapinnoille. Aine on löydetty neuvostoliitossa, kun öljynporauksessa käytetty tuntien puolesta vaihtokuntoinen terä olikin hyvässä kunnossa. Itse ajattelin ainakin laittaa omaan moottoriini ennen seuraavaa öljynvaihtoa ja öljynvaihdon jälkeen vielä uuden setin. Eipä tuo autoilun kuluissa haittaa kokeilla.
 
Saa olla jo vähän enemmän takeita homman luonnistumisesta ja hyödyistä jos meinaa 8 litran öljytilavuudella olevaan tehdä. 4 pakettia eli 160 euron edestä kunnostuskäsittelyyn. Isoin paketti kun on vaan 6 litran tilavuuteen.
Tuo on edelleenkin TUV testattu tuote. En usko, että uusille tai lähes uusille autoille tuosta on välttämättä hyötyä, mutta harrasteajoneuvoihin yms vanhempiin, mutta silti arvokkaisiin peleihin varmasti ihan kelpo kamaa
 
RVS Master - engine treatment products Mikähän putiikki tuo on, aika selvää kopio kamaa? Hinnat puolet suomesta ostettuun RVS tavaraan.

RVS Master is a Finnish-based company specialising in repairing and restoration compositions (RRC). :lol:

Jossain foorumilla tuohon törmäsin ja sinne tuli tämän Suomi-rvs:n edustaja kertomaan, että tuolla ei ole mitään tekemistä Suomi-taikatavaran kanssa ja selitti, että kyseisellä firmalla olisi joku pöytälaatikkofirma Suomessa, joten sen takia Suomi voidaan mainita tuotetiedoissa tjs. Tämän jälkeen tuli joku randomi selittämään, että testasi ainetta, eikä siitä ollut mitään hyötyä.
Eli tuosta päätellen saattaa olla hyvin pitkälti samaa tavaraa.
 
En tiedä meneekö tämä OT, mutta niitä autoja (myös vanhempina) kannattaa todellakin huoltaa, pysyy hevosvoimat tallessa:



-Eli 90-luvun puolivälin VR6 moottoriseen VW Corradoon saadaan 11hv laitumille karanneita hevosia takaisin vain ns. "laajalla" huollolla ja tuollaisella Fuel System Cleanerilla.
 
Mä muistan 15v takaa missä gti-lehti teki vastaavia testejä, vw jetalle, laaja huolto, öljyt, suodattimet, tulpat ja kaikki sytkäosat, vaihdelaatikon öljyt niin saivat n. 20hv enemmän mitattua. Autolla oli ajettu sen 300tkm ja sytkäosat ja laatikkoöljyt alkuperäisiä tai ainakin hyvin vanhoja ja noi oli kuulemma suurin syy kasvaneeseen tehoon.
 
Mitä näitä ees pohtimaan? Jos nyt oikeasti joku ihme-aine löytyisi niin se ostettaisiin tai lisensoitaisiin välittömästi jonkun auto/öljyjätin toimesta. Että se niistä.
 
Itselläni olisi tarkoitus keväällä kesäautoon vetää RVS käsittely ennen kun vien dynolle säätöön uusia modeja varten. Hepat nousevat ja sitämyöten kuormitus ja voin raportoida, huomaanko esim nostajien hiljenemistä tms.

Kaverin faija on tuttuja noiden rvs toiminnan joidenkin johtohenkilöiden kanssa. Hän on yrittäjänä stadissa ja yritykseen sisältyy tollasia turistiristeilylaivoja. Niihin on ainakin vuosikymmenen ajan tehty käsittelyt ja aina huolloissa moitteeton kondis. Laittoi myös uuteen a7 audiinsa käsittelyn ennen softauksen lisätehoja
 
Tein omaan Preludeen (H22A8) tuon RVS-käsittelyn joskus... 2011 tai 2012. Käsittelyn jälkeinen persdyno kertoi väännön parantuneen hieman ja lämpömittarin saaminen normaalilukemiin samalla työmatkalla kesti jonkin verran pidempään, arviolta 2-2,5km. Autolla liikuttiin n 2km ennen moottoritienopeuksia ja vasta siellä alkoi lämmöt nousta. Tarkkaa lämpömittariahan tuossa ei ole, joten lämmöt on "normaalit" jo 60 asteen jälkeen.

Sisälle puhaltavan ilman lämpö oli se josta asian huomasi helpoiten. Auto ei vain lämmennyt enää normaalissa nurkka-ajossa, vaan vaati kunnolla kierroksia muutaman kiihdytyksen verran.
 
Termostaatin vaihto ehjään olisi ehkä ollut parempi sijoitus.
Eiköhän tässä ole haettu kuitenkin sitä, että kun moottorin sisäinen kitka pienenee, niin kaikki valoissa tms tyhjäkäynnillä seisominen kuluttaa vähemmän bensaa ja lämmittää konetta vähemmän. Lisäksi öljyt yms saattavat lämmetä vähemmän tuon moottorin kitkan alenemisen takia.
 
Tuollaiset vaikutukset siinä merkittavyydessään kuin kuvailtu olisi näkynyt järkyttävänä muutoksena polttoaineen kulutukses jos nyt edes olisi mahdollisia. Mutta uskoo ken tahtoo.
No en mäkään tota nyt täysin purematta niele, mutta keskikulutusta jos laskee vaikka 5% niin eiköhän se korostu siinä jos auto on tyhjäkäynnillä tai todella pienillä nopeuksilla. Isolla nopeudella ulkoiset vastustekijät, lähinä ilmanvastus ovat niin isoja, että bensaa poltetaan lähinä sitä varten, moottorin sisäinen vastus on pientä. Jos sen sijaan auto käy tyhjää niin moottorin sisäinen vastus on ainoa mitä vastaan kamppaillaan.

Se, onko ero noin dramaattinen pelkällä rvs käsittelyllä on nyt vähän niin ja näin, mutta sinänsä kuvailtu ilmiö nimenomaan sopii yhteen sen kanssa, mitä rvs käsittelyn sanotaan tekevän.

Summa summarum, RVS käsittely tuskin on peruskäytössä oleville perusautoille tarpeellinen ellei autoa aio ajaa ns loppuun. Sen sijaan harrastepeleille, softatuille autoille sekä öljyä syöville koneille tuo todennäköisesti antaa selkeää hyötyä tai ainakin lisäturvaa koneen keston suhteen.

Rvs on kuitenkin näistä öljyn lisäaineista toistaiseksi ainoa, joka kiistattomasti tekee minkä lupaa eli paikkaa kulumia ja muodostaa suojaavan pinnan metallille. Se, näkyykö tuo edes kulutuksessa vaikkapa uudehkolla autolla on kyseenalaista, mutta ainakin kulutuksenkesto moottorin sisällä kasvaa testatusti.
 
Kyllä vähän arastelisin laittaa niihin VAGin moottoreihin joissa todettu olevan liian pienet kanavat öljyrenkailla syy öljynsyöntiin. Yhdessä karstasta tukkiutuvien kanavien kanssa väkisin kuulostaa yhtälöltä joka tukkii lopullisesti kanavan. Vaikka ovatkin väittäneet auttavan noihinkin.
Se RVS ainehan ei keräänny sinne öljyrenkaan katkoväliin, koska siinä ei ole kitkaa. Juttelin yhden audin merkkihuollon työntekijän kanssa niin sanoi, että ihan noista long life öljyistä luopumalla ja ölppävaihtovälin puolittamalla tuota ongelmaa ei suurella todennäköisyydellä esiinny. Tuo RVS ainehan vanhalla moottorilla puhdistaa sillä ekalla käsittelyvaiheella melkoisesti paskaa koneesta, joten voisi olla ihan mahdollista, että kone siitä jonkun verran elpyisikin kun tuon käsittelyn tekisi.
 
Termostaatin vaihto ehjään olisi ehkä ollut parempi sijoitus.

Hyvin kommentoitu siellä takana.

--
Tuo RVS oli ihan kokeilumielessä tehty kun yksi tuttu siitä mainitsi ja sanoi aineen oikeasti vaikuttaneen. Mitään suoraa tarvetta sille ei ollut, korkeintaan se ettei ollut mitään tietoa miten autoa oli aiemmin pidetty. Tulihan sieltä myöhemmin toista asiaa selvitettäessä ilmi että öljynvalokin oli joskus vilahtanut, eli on ajettu aivan liian vähillä öljyillä. Nykyään tuo on harrastepeli, joten kilometrit on aika vähäisiä ja öljynvaihto tehdään kuitenkin kerran kesässä. En tiedä onko tuo auttanut, mutta n. 80tkm sillä on ajettu käsittelyn jälkeen ilman mitään ongelmia.
 
Oman kauppakassin moottorin tuo RVS ainakin pelasti vähäksi aikaa. Tein siihen aikoinaan koneremppaa missä purin kaiken ja mitenlie päässyt käymään niin että öljytikku rupesi valehtelemaan reilulla sentillä. Aikani ajelin dynaamisesti liian vähillä öljyillä ja aika nopeaan rupesi rallatus kuulumaan.

Syyn selvittyä pistin testimielessä RVSt sisään ennen laakerien vaihtoa ja rupesin sitten tekemään analyysiä. Kampiakseli oli käynyt niin kuumana että 1 pytyn kaulan ympärille oli ottanut jo väriä. Laakerit oli tietenkin entiset mutta kampiakselin puolelta laakeripinnat taas olivat yllätys yllätys täysin virheettömät ja sileät. Uusilla laakereilla nippuun ja eikun kovaa ajoa. Öljynkulutuskin putosi reilusti eli ilmeisesti jotain edistystä oli tapahtunut sylintereissäkin. Todennäköisesti kampiakseli ei täysin suora enää ole mutta ajaa tuolla vielä paaliin asti.
 
Jotain RVS:n tapaista meinasin seuraavassa öljynvaihdossa laittaa vm 2003 VW Boralle (1.4i).
Auton mittarissa vain 55tkm, ja meilläkin on aikasta pienellä käytöllä.
Auto seisoi käytännössä 2,5 vuotta, kunnes sen ajoon otin ~2v sitten. Siitä asti venat naputtaneet aika kovin, tiedä jos auttaisi siihen. Tuskin hirveästi mitään menettääkään kokeillessa.
 
Aikoinaan laitoin harrastepirssiin sisään nuo RVS:n aineet koneeseen ja laatikkoon. Kulutus laski jotain puoli litraa satasella, vaihdelaatikon synkrot pelasivat paremmin ja käynti tasaantui. Purin koneen jotain 50tkm aineilla ajon jälkeen ja jos ei muuta, niin ainakin tuo värkki oli kiillottanut nokka-akselit aivan uudennäköisiksi, ennen tuota käsittelyä oli havaittavissa selvää kulumista. Eli kyllä tuolla aineella jotain vaikutusta on.
 
Oliskohan tosta sit hyötyä noille nokkasorvikoneille kuten 2.5 tdi v6 ja 1.4 tdci...ainakin ennaltaehkäisevästi luulis että on.
 
Aikoinaan laitoin harrastepirssiin sisään nuo RVS:n aineet koneeseen ja laatikkoon. Kulutus laski jotain puoli litraa satasella, vaihdelaatikon synkrot pelasivat paremmin ja käynti tasaantui. Purin koneen jotain 50tkm aineilla ajon jälkeen ja jos ei muuta, niin ainakin tuo värkki oli kiillottanut nokka-akselit aivan uudennäköisiksi, ennen tuota käsittelyä oli havaittavissa selvää kulumista. Eli kyllä tuolla aineella jotain vaikutusta on.

Samat kokemukset omasta turboahdetusta harrastepirssistä. Useamman vuoden excelillä seurattu kulutus laski käsittelyn jälkeisen 1,5v ajaksi ennen auton myyntiä, eli mitään tilastollista tai ajotavallista laskua se ei ollut.
 
Nostellaampa. Laitoin ensimmäisen käsittelyn muutama päivä sitten tuohon 2litraseen skyllen moottoriin. Sen puolen tunnin tyhjäkäynnin aikana hävisi jo merkittävä osa venttiilikoneiston rallatuksesta (hydrauliset nostajat). Käytännössä käsittelyn jälkeen en enää kuullut konetta imuääniltä moottoritilassa. Käyntiin muuten tuo ei vaikuttanut eikän sinänsä yllätä sillä 90k km kohdalla tuo moottori on käytetty auki ja silloin sylinteriseinämät jne olivat vielä uudenveroisessa kunnossa. Valitettavasti bensankulutusta en ole taulukoinut eikä sen mittaaminen tuolla 5000km ajolla viimekesänä olisi mitään hyödyttänytkään koska en aja rauhallista ajoa pidempää matkaa jotta kulutuslukemista voisi tehdä johtopäätöksiä. Seuraava käsittely menee pikapuoleen sisään ja voin käydä kommentoimassa jos huomaan jotain erikoista.
 
Nostellaampa. Laitoin ensimmäisen käsittelyn muutama päivä sitten tuohon 2litraseen skyllen moottoriin. Sen puolen tunnin tyhjäkäynnin aikana hävisi jo merkittävä osa venttiilikoneiston rallatuksesta (hydrauliset nostajat). Käytännössä käsittelyn jälkeen en enää kuullut konetta imuääniltä moottoritilassa. Käyntiin muuten tuo ei vaikuttanut eikän sinänsä yllätä sillä 90k km kohdalla tuo moottori on käytetty auki ja silloin sylinteriseinämät jne olivat vielä uudenveroisessa kunnossa. Valitettavasti bensankulutusta en ole taulukoinut eikä sen mittaaminen tuolla 5000km ajolla viimekesänä olisi mitään hyödyttänytkään koska en aja rauhallista ajoa pidempää matkaa jotta kulutuslukemista voisi tehdä johtopäätöksiä. Seuraava käsittely menee pikapuoleen sisään ja voin käydä kommentoimassa jos huomaan jotain erikoista.

Seuraava käsittelyhän tehdään vasta vähintään 400km ajon jälkeen, että se ehtii muodostaa sinne sitä pintaa. Rvs oma kommentti oli joskus, että voi ihan hyvin ajaa jopa 1000km ennen sitä seuraavaa käsittelyä niin se ehtii muodostaa sinne kunnon pinnan.
 
Seuraava käsittelyhän tehdään vasta vähintään 400km ajon jälkeen, että se ehtii muodostaa sinne sitä pintaa. Rvs oma kommentti oli joskus, että voi ihan hyvin ajaa jopa 1000km ennen sitä seuraavaa käsittelyä niin se ehtii muodostaa sinne kunnon pinnan.
Rvs:n oma ohje on 3-400km ekassa vaiheessa joka mulle on kohtapuoleen. Toisekseen heidän ohjeissaan nimenomaan sanovat että yli 400km ajoa tulisi välttää ekassa vaiheessa, sillä tuo ilmeisti irroittaa likaa koneesta ja öljy on hetkessä vaihtokunnossa vanhalla koneella. Sori, mutta uskon heidän kirjallisia ohjeitaan enkä sun kuulopuheita :)
 
Rvs:n oma ohje on 3-400km ekassa vaiheessa joka mulle on kohtapuoleen. Toisekseen heidän ohjeissaan nimenomaan sanovat että yli 400km ajoa tulisi välttää ekassa vaiheessa, sillä tuo ilmeisti irroittaa likaa koneesta ja öljy on hetkessä vaihtokunnossa vanhalla koneella. Sori, mutta uskon heidän kirjallisia ohjeitaan enkä sun kuulopuheita :)

Voit ihan itse tuolta käydä asiasta lukemassa, mutta ei tarvitse toki uskoa

Siellä on rvs vastaus kysymykseen ja sama löytyy rvs omalta Facebook sivulta.
 
Onko tuolla vaikutusta turbon kestoikään? Itsellä turbo vinkuu jo kohtalaisesti (284tkm) niin auttaisko siihen niin ettei heti tarvii olla vaihtamassa sitä?
 
Onko tuolla vaikutusta turbon kestoikään? Itsellä turbo vinkuu jo kohtalaisesti (284tkm) niin auttaisko siihen niin ettei heti tarvii olla vaihtamassa sitä?
Laakeriin pitäis auttaa mutta sulla voi olla siivetkin jo melko kuluneet
 
Ei ole muuta kuin hieman heittoa. Ainakaan silmämääräisesti ja käsin huoltomiehen kokeilemana.
 
Ei toi rvs tollasia heittoja laakerista paikkaa, mut auttanee siihen, että kestäis viel jonku aikaa. Riippuu kans onko kuulis vai liukulaakeri.

Ite laitoin pari tonnii sit rvs:t ja en huomannu kyl mitää eroa. En tosin dokumentoi tankkauksia.
 
Kerrotko hieman enemmän. Auton polttoaine, ajotapa, jne...

Polttoaine on 95e10. Ajotapa ei ole käsittelyn aikana muuttunut mitenkään vaan ajot koostuu suurimmaksi osin autolla töihin menosta kehä 1 pitkin ja sieltä takaisin ruuhka-aikoihin ja sitten ihan kaupassa käyntejä kodin lähistöllä taajama-alueella.
2007vm bensa honda cr-v ei mikään taloudellisin auto ole jos tällä hetkellä kulutus on 10,7l/100km ja ennen käsittelyä se oli sen litran enemmän vähintään. Kulutuksen pudotus tuli esiin jo tuon ensimmäisen käsittelykerran aikana eli kai se jotain autolle on tehnyt, kun kulutus laskee ja onhan se tuv testeissäkin todettu, että se laskee kulutusta ainakin jonkin verran.

2x rvs g4 ja öljynvaihto eli kustannukset tuosta on 140 euron luokkaa eli aika kauan menee, että tuo pudotettu kulutus maksaa itsensä takaisin.
 
Polttoaine on 95e10. Ajotapa ei ole käsittelyn aikana muuttunut mitenkään vaan ajot koostuu suurimmaksi osin autolla töihin menosta kehä 1 pitkin ja sieltä takaisin ruuhka-aikoihin ja sitten ihan kaupassa käyntejä kodin lähistöllä taajama-alueella.
2007vm bensa honda cr-v ei mikään taloudellisin auto ole jos tällä hetkellä kulutus on 10,7l/100km ja ennen käsittelyä se oli sen litran enemmän vähintään. Kulutuksen pudotus tuli esiin jo tuon ensimmäisen käsittelykerran aikana eli kai se jotain autolle on tehnyt, kun kulutus laskee ja onhan se tuv testeissäkin todettu, että se laskee kulutusta ainakin jonkin verran.

2x rvs g4 ja öljynvaihto eli kustannukset tuosta on 140 euron luokkaa eli aika kauan menee, että tuo pudotettu kulutus maksaa itsensä takaisin.
Eipä toi nyt mitään perusautoihin kannattavaa litkua olekaan. Korkeammin viritettyihin koneisiin tai ehkä aivan uuteen autoon, niin saisi hyödyn heti alusta asti. Veikkaisin silti, että pientä liiottelua sun kohdalta toi kulutuksen lasku, koska TUV:n raportoima kulutuksen lasku taisi olla suurimmillaankin n. 5% luokkaa.
 
Eipä toi nyt mitään perusautoihin kannattavaa litkua olekaan. Korkeammin viritettyihin koneisiin tai ehkä aivan uuteen autoon, niin saisi hyödyn heti alusta asti. Veikkaisin silti, että pientä liiottelua sun kohdalta toi kulutuksen lasku, koska TUV:n raportoima kulutuksen lasku taisi olla suurimmillaankin n. 5% luokkaa.

Jos lasketasn että se perusautoilija ajaa 15tkm vuodessa ja auto kuluttaa 7l/100km niin vuodessa maksaa jo rvs;n tuplakäsittely itsenä takaisin mikäli säästö on toi 5%. Yli viiden prossan säästöjäkin kuulee jatkuvasti mutta näiden todentaminen on aina hankalaa..

Itse olen eriautoihin kokeillut stp:n, redlinen ja muiden mömmöjä, toi rvs on ainoa mikä oikeasti auttaa.. en tiedä mikä siinä lisäaineessa on se vaikuttava tekijä mutta ainoa lisäaine minkä vaikutuksen huomaa moottorinkäyntiäänessä ja polttoaineen kulutuksessa.
 
Jos lasketasn että se perusautoilija ajaa 15tkm vuodessa ja auto kuluttaa 7l/100km niin vuodessa maksaa jo rvs;n tuplakäsittely itsenä takaisin mikäli säästö on toi 5%. Yli viiden prossan säästöjäkin kuulee jatkuvasti mutta näiden todentaminen on aina hankalaa..

Itse olen eriautoihin kokeillut stp:n, redlinen ja muiden mömmöjä, toi rvs on ainoa mikä oikeasti auttaa.. en tiedä mikä siinä lisäaineessa on se vaikuttava tekijä mutta ainoa lisäaine minkä vaikutuksen huomaa moottorinkäyntiäänessä ja polttoaineen kulutuksessa.
Kyl mulla venttiilikoneisto tollasessa vanhassa turboahdetussa kutoskoneessa hiljeni ton käsittelyn myötä, mutta ajotapa tolla autolla ei kyl mahdollista mitään kulutusseurantaa. Voimansiirrossa on vaan paljon muitakin häviöitä kuin moottori ja nopeuden noustessa muiden häviöidenkin määrä pienenee reippaasti suhteessa ilmanvastukseen, että tollanen 5% toteutuu varmaan jossain kaupunkiajossa tai muussa hitaassa ajossa, kun ilmanvastuksen voittamiseen ei kuluteta suurta osaa bensasta.
 
Omassa autossa tippui n. 5% ja ajo motaria ja valtatietä (motaria n. 80% kaikesta ajosta). Kyseessä vielä normaalistikkin n.6-6,2l kulutukseen päåsevä 2008 dieseli. Samalla autolla pelkkä 80km/h ajo, nii. pääsis varmaan vitosen kulutuksella, toi moottoritien iso osuus nostaa dieselissäkin kulutusta väkisin. Ajomäärät viikottain hyvinkin samoja, samaa työmatkaa kun tulee rullattua.
 
Eipä toi nyt mitään perusautoihin kannattavaa litkua olekaan. Korkeammin viritettyihin koneisiin tai ehkä aivan uuteen autoon, niin saisi hyödyn heti alusta asti. Veikkaisin silti, että pientä liiottelua sun kohdalta toi kulutuksen lasku, koska TUV:n raportoima kulutuksen lasku taisi olla suurimmillaankin n. 5% luokkaa.

Kulutus on ajotietokoneen mukaan katsottu ilman mitään nollauksia.
 
Huomenna olis tarkotus tuikata rvs uusien manuaalilaatikkoöljyjen mukaan reilu 500tkm ajettuun vm. 2003 skoodaan. Mielenkiinnolla odotan josko vaihteet rupeis menemään pykälää paremmin sisään.
 
Ei kai siellä ole liian hyvät öljyt sisälle vaihdettu. Ei niitä GL4/GL5 öljyjä vaan pelkästään GL4 jos haluaa synkrojen toimivan tehokkaammin.

Paitsi omaan autoon pitää laittaa GL4+ ja pitäisi vielä tietyillä lisäaineluokituksella laatikkoon. Ja osaan saabbien manuaalilaatikoista menee ihan 10w-30 moottoriöljyä.
 
10k pääsivät ilman öljyä (tai hyvin hyvin minimaalisella määrällä) rvs:t sisässä

 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 532
Viestejä
4 539 515
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom