RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Sampsa, 08.03.2017.

  1. Sampsa

    Sampsa Sysop Ylläpidon jäsen Team PUBG Team Stream Team H2O

    Viestejä:
    7 434
    Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    Ketjun aloittajan tunnus poistettu, alkuperäinen keskustelunavaus:

    ---

    Kerätäänpäs tänne kokemuksia ja linkkejä "ihmeitä" tekevistä aineista.

    Tuli tämmöinen "ProEngine Ultra" vastaan. Melko tuuheat mainospuheet :D

    http://terve-moottori.eu/proengine/sale/


    RVS on ainut ihmeaine, jota olen moottorissa, vaihteistossa ja perässä käyttänyt, enkä sitä nyt suoralta kädeltä miksikään huuhaaksi luokittele.

    SÄÄSTÄ, SUOJAA JA KUNNOSTA AJAESSASI Säästä polttoainetta ja suojaa ja kunnosta autosi moottori, vaihteisto, taka-akseli tai syöttöpumppu ajaessasi
     
  2. jamb0

    jamb0

    Viestejä:
    40
    Rekisteröitynyt:
    07.12.2016
    Domainin tiedot..

    Technical:

    Name: Michal Pleban
    Organisation: Michau Enterprises, Limited
    Language: en
    Phone: +357.22761649
    Fax: +357.22767543
    Email: domains@dropped.pl
     
  3. Manne

    Manne

    Viestejä:
    1 583
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    "Ainutlaatuiset takuuehdot
    Jos ProEngine Ultra ei 30 päivän kuluessa lisää moottorisi tehoa vähintään 15 hevosvoimalla ja vähennä polttoaineen kulutusta tai jos et mistä tahansa muusta syystä ole siihen 100% tyytyväinen, lähetä meille tyhjä tuotepakkaus, ja palautamme Sinulle kaikki maksamasi rahat ilman mitään selvitysvaatimuksia. Ainut, mitä pyydämme, on, että käytätProEngine Ultra:tä täydet 30 päivää saadaksesi todeta sen täyden voiman. Jos tänä aikana olet tyytymätön, ota meihin yhteyttä täyden hyvityksen saadaksesi.Jos et saavuta taattuja tuloksia, emme mekään halua rahojasi !"

    Pitäisiköhän hommata Fiat 500 ja testata tuota, joko helvetin halpa viritys tai rahat takaisin.
     
  4. jamb0

    jamb0

    Viestejä:
    40
    Rekisteröitynyt:
    07.12.2016
    Tuskin tuolta mitään tuotetta edes saa, saati sitten rahojansa takaisin.
     
  5. RieskaMies

    RieskaMies Ketä tappaa prossut Platinum-jäsen Team H2O

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    :facepalm:
    Nytvittuoikeesti.PNG
    Millä muulla aineella voi ehostaa aliyksiköt?
     
  6. tle88

    tle88 BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    885
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Ainoa käyttämäni "ihmeaine" on Liquimolyn öljyn lisäaine, se musta mönjä joka sisältää molybdeenisulfidia. Audista hiljeni hydraulisten venttiilinostajien mekaaniset äänet tuolla aineella. Hinta on ihan täyspäinen noin 8 euroa / pullo tuosta mönjästä. Öljynvaihdon teen itse pihalla, ja laitan ennen vaihtoa lämpimään koneeseen pari desiä naftaa ihan vain saadakseni kaikki paskat ulos koneesta. Annan koneen käydä 10-15 minuuttia tyhjäkäynnillä (auto on silloin jo pukeilla) tuon naftalisäyksen jälkeen. Konetta ei saa enää lisäyksen jälkeen kuormittaa yhtään. Nuo keinot olen itse havainnut hyviksi ja konetta hoitaviksi. Noin muuten en oikein usko näihin "ihmeaineisiin".
    Auton käyttö on aika vähäistä, vuosi kertymä on noin 10-12 tuhatta kilometriä. Vaihdan long-life öljyt (= VW 507) kerran vuodessa ja kesäaikana. Parin vuoden välein ne kaikki muut nesteet myös. Myös sen ikävästi vaihdettavan ohjaustehostimen öljynkin, josta saan kerralla aina pois noin 80-90% yläkautta imien. Kyllä se noinkin uusiutuu ihan tyydyttävälle tasolle. Joka öljynvaihtokerta tietenkin myös uusi öljynsuodatin, ja sellaista mallia, että se ylivuoto venttiili on metallinen ja jousikuormitteinen. Suodattimissa on keskinäisiä eroja tuossa kohden. En luota mihinkään peltiläpyskään tuossa kohden. Jos se ei jostain syystä toimikaan, niin se on koneen meno. Audin oma merkkisuodatinkaan ei maksa kuin 8 euroa / kappale, ja niihin hyväksytään vain 1% hajonta. Tuo noin kahden euron hintaero tuossa kohden kannattaa siis maksaa ihan suosiolla.
     
  7. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Team R&T

    Viestejä:
    309
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2017
    Kirjoitetaan nyt nopeasti tännekin.

    Omistin aiemmin erään korkeaviritteisen turboahdetun auton, jonka bensankulutuksesta pidin kirjaa ihan sen hankinnasta saakka (ostettaessa ajettu n.101tkm). 150tkm huollon aikaan tein sille RVS-tuplakäsittelyn eli aineet sisään 200-400km ennen huoltoa (öljynvaihtoa) ja huollon jälkeen uusi RVS-tuubi koneeseen. Kulutus todellakin laski sellaiset 0,1-0,4L/100km sen mitä autolla vielä tuon jälkeen ajelin, noin 25tkm.

    Eli tuon tuplapakkauksen hankinta, jotain 100e (?), ei todellakaan mennyt hukkaan.
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2017
  8. Lucas

    Lucas

    Viestejä:
    2 812
    Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Sisältö
    2 x 1500 mg
    Lähetyskulut
    0 € 178 €

    "CAS: 64742-54-7, CAS: 64742-55-8, CAS: 64742-65-0."

    Jos katsot nuo kemikaalinumerot (CAS-numero, Chemical Abstract Service), niin huomaat että olet ostanut tislattua raaka-öljyä 3 grammaa parin sadan euron hintaan.

    Polttoaineenkulutukseen moisella moskalla ei ole mitattavaa vaikutusta. Ehkä sillä pieni teoreettinen vaikutus voi olla sitä kautta että lompakko on kevyempi kuskilla ja sitä kautta säästänyt muutaman gramman polttoainetta kymmenien tuhansien kilometrien matkalla.
     
  9. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Team R&T

    Viestejä:
    309
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2017
    RVS G4 moottorin käsittely | Motonet Oy

    39,90e x 2

    Muuhun en ota kantaa, omat vuotuiset, kuukausittaiset kulutuskäppyrät löytyy vanhasta excelistä sekä internetistä tankkaus.com -saitilta.
     
  10. Nervous

    Nervous

    Viestejä:
    445
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tislattu raakaöljy viitannee noihin mukana tuleviin öljypurkkeihin. Lisäksi on nuo pienet tuubit tuota taika-ainetta. Ne voi sekoittaa suoraan koneen sisässä oleviin öljyihin tai sitten mukana tulevaan perusöljyyn.
    Tuon ihmeaineen pitäisi tehdä joku taikapinta kitkapintojen päälle ja sen pitäisi kestää 100 tkm tuolla tuplakäsittelyllä. Aineen tarttuminen on hidasta uusilla laatuöljyillä, mutta jollain käytetyllä kurapaskalla pinnoituksen pitäisi hoitua nopeammin.
    Joskus luin tuosta enemmänkin juttua ja aika moni toitotti tuota muutaman desin polttoainesäästöä satasella ja kone kuulemma pyörii pidempään, kun auton sammuttaa.
    Kylmästartit myös helpottuivat ja öljyn "syöminen" väheni monessa vehkeessä, koska tuo pinnoittaa myös männänrenkaat sillä "metallikeramiikalla" tjs. käärmeöljymyyjän mukaan siis.
    Ihan hyvät katteet pitää olla on kun muutama gramma maksaa satasia.
    Jos maksaisi 20 euroa niin voisin testata tieteen nimissä, mutta 60 euroa menisi oman kärryn käsittelyyn, joten ei kiitos.
    Jotain urbaania legendaa tuosta on, että alkuperäinen versio aineesta olisi kehitetty sota-ajoneuvoihin. Jos vehkeestä ammuttiin öljyt pihalle, niin matka jatkui vielä pitkään.
    Ideanahan tuossa on lähinnä vähentää moottorin kitkoja, mutta ei taida olla mitään luotettavaa tutkimusta tehty tuostakaan, joten hieman hankala uskoa.
    Varmaan yhtä tehokasta kun ostaa Ebaysta muutamalla eurolla molybdeenipulveria ja lusikoi sitä öljyn sekaan jokaisessa öljynvaihdossa.
     
  11. Habazon

    Habazon

    Viestejä:
    1 305
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kyllä tuo on TUV testattu saksassa, keskim. 4,3% kulutukset tuossa testissä tippuneet. http://www.rvs.fi/pdf/FINAL_REPORT_PB2010-08-18_RVS_10-00053-UA-GBM-00.pdf
     
  12. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Näistä moottorin ihmeaineista ainoa oikea ja testattu tuote on RVS-sarjan tuotteet ja nuo perustuvat johonkin keraamisen pinnan syntymiseen kitkapinnoille. Aine on löydetty neuvostoliitossa, kun öljynporauksessa käytetty tuntien puolesta vaihtokuntoinen terä olikin hyvässä kunnossa. Itse ajattelin ainakin laittaa omaan moottoriini ennen seuraavaa öljynvaihtoa ja öljynvaihdon jälkeen vielä uuden setin. Eipä tuo autoilun kuluissa haittaa kokeilla.
     
  13. Habazon

    Habazon

    Viestejä:
    1 305
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    RVS Master - engine treatment products Mikähän putiikki tuo on, aika selvää kopio kamaa? Hinnat puolet suomesta ostettuun RVS tavaraan.

    RVS Master is a Finnish-based company specialising in repairing and restoration compositions (RRC). :lol:
     
  14. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Tuo on edelleenkin TUV testattu tuote. En usko, että uusille tai lähes uusille autoille tuosta on välttämättä hyötyä, mutta harrasteajoneuvoihin yms vanhempiin, mutta silti arvokkaisiin peleihin varmasti ihan kelpo kamaa
     
  15. Nervous

    Nervous

    Viestejä:
    445
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jossain foorumilla tuohon törmäsin ja sinne tuli tämän Suomi-rvs:n edustaja kertomaan, että tuolla ei ole mitään tekemistä Suomi-taikatavaran kanssa ja selitti, että kyseisellä firmalla olisi joku pöytälaatikkofirma Suomessa, joten sen takia Suomi voidaan mainita tuotetiedoissa tjs. Tämän jälkeen tuli joku randomi selittämään, että testasi ainetta, eikä siitä ollut mitään hyötyä.
    Eli tuosta päätellen saattaa olla hyvin pitkälti samaa tavaraa.
     
  16. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Team R&T

    Viestejä:
    309
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2017
    En tiedä meneekö tämä OT, mutta niitä autoja (myös vanhempina) kannattaa todellakin huoltaa, pysyy hevosvoimat tallessa:



    -Eli 90-luvun puolivälin VR6 moottoriseen VW Corradoon saadaan 11hv laitumille karanneita hevosia takaisin vain ns. "laajalla" huollolla ja tuollaisella Fuel System Cleanerilla.
     
  17. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 773
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mä muistan 15v takaa missä gti-lehti teki vastaavia testejä, vw jetalle, laaja huolto, öljyt, suodattimet, tulpat ja kaikki sytkäosat, vaihdelaatikon öljyt niin saivat n. 20hv enemmän mitattua. Autolla oli ajettu sen 300tkm ja sytkäosat ja laatikkoöljyt alkuperäisiä tai ainakin hyvin vanhoja ja noi oli kuulemma suurin syy kasvaneeseen tehoon.
     
  18. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    550
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
  19. MedHot

    MedHot

    Viestejä:
    894
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mitä näitä ees pohtimaan? Jos nyt oikeasti joku ihme-aine löytyisi niin se ostettaisiin tai lisensoitaisiin välittömästi jonkun auto/öljyjätin toimesta. Että se niistä.
     
    Vuorito tykkää tästä.
  20. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    848
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    ainakin mos2-lisäaine on turhaa:
     
    anonyymi tykkää tästä.
  21. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    550
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Entä Liqui Moly Ceratec ?
     
  22. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Itselläni olisi tarkoitus keväällä kesäautoon vetää RVS käsittely ennen kun vien dynolle säätöön uusia modeja varten. Hepat nousevat ja sitämyöten kuormitus ja voin raportoida, huomaanko esim nostajien hiljenemistä tms.

    Kaverin faija on tuttuja noiden rvs toiminnan joidenkin johtohenkilöiden kanssa. Hän on yrittäjänä stadissa ja yritykseen sisältyy tollasia turistiristeilylaivoja. Niihin on ainakin vuosikymmenen ajan tehty käsittelyt ja aina huolloissa moitteeton kondis. Laittoi myös uuteen a7 audiinsa käsittelyn ennen softauksen lisätehoja
     
  23. Lyd

    Lyd

    Viestejä:
    37
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Tein omaan Preludeen (H22A8) tuon RVS-käsittelyn joskus... 2011 tai 2012. Käsittelyn jälkeinen persdyno kertoi väännön parantuneen hieman ja lämpömittarin saaminen normaalilukemiin samalla työmatkalla kesti jonkin verran pidempään, arviolta 2-2,5km. Autolla liikuttiin n 2km ennen moottoritienopeuksia ja vasta siellä alkoi lämmöt nousta. Tarkkaa lämpömittariahan tuossa ei ole, joten lämmöt on "normaalit" jo 60 asteen jälkeen.

    Sisälle puhaltavan ilman lämpö oli se josta asian huomasi helpoiten. Auto ei vain lämmennyt enää normaalissa nurkka-ajossa, vaan vaati kunnolla kierroksia muutaman kiihdytyksen verran.
     
  24. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Eiköhän tässä ole haettu kuitenkin sitä, että kun moottorin sisäinen kitka pienenee, niin kaikki valoissa tms tyhjäkäynnillä seisominen kuluttaa vähemmän bensaa ja lämmittää konetta vähemmän. Lisäksi öljyt yms saattavat lämmetä vähemmän tuon moottorin kitkan alenemisen takia.
     
  25. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    No en mäkään tota nyt täysin purematta niele, mutta keskikulutusta jos laskee vaikka 5% niin eiköhän se korostu siinä jos auto on tyhjäkäynnillä tai todella pienillä nopeuksilla. Isolla nopeudella ulkoiset vastustekijät, lähinä ilmanvastus ovat niin isoja, että bensaa poltetaan lähinä sitä varten, moottorin sisäinen vastus on pientä. Jos sen sijaan auto käy tyhjää niin moottorin sisäinen vastus on ainoa mitä vastaan kamppaillaan.

    Se, onko ero noin dramaattinen pelkällä rvs käsittelyllä on nyt vähän niin ja näin, mutta sinänsä kuvailtu ilmiö nimenomaan sopii yhteen sen kanssa, mitä rvs käsittelyn sanotaan tekevän.

    Summa summarum, RVS käsittely tuskin on peruskäytössä oleville perusautoille tarpeellinen ellei autoa aio ajaa ns loppuun. Sen sijaan harrastepeleille, softatuille autoille sekä öljyä syöville koneille tuo todennäköisesti antaa selkeää hyötyä tai ainakin lisäturvaa koneen keston suhteen.

    Rvs on kuitenkin näistä öljyn lisäaineista toistaiseksi ainoa, joka kiistattomasti tekee minkä lupaa eli paikkaa kulumia ja muodostaa suojaavan pinnan metallille. Se, näkyykö tuo edes kulutuksessa vaikkapa uudehkolla autolla on kyseenalaista, mutta ainakin kulutuksenkesto moottorin sisällä kasvaa testatusti.
     
  26. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Se RVS ainehan ei keräänny sinne öljyrenkaan katkoväliin, koska siinä ei ole kitkaa. Juttelin yhden audin merkkihuollon työntekijän kanssa niin sanoi, että ihan noista long life öljyistä luopumalla ja ölppävaihtovälin puolittamalla tuota ongelmaa ei suurella todennäköisyydellä esiinny. Tuo RVS ainehan vanhalla moottorilla puhdistaa sillä ekalla käsittelyvaiheella melkoisesti paskaa koneesta, joten voisi olla ihan mahdollista, että kone siitä jonkun verran elpyisikin kun tuon käsittelyn tekisi.
     
    Jonasz tykkää tästä.
  27. Lyd

    Lyd

    Viestejä:
    37
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Hyvin kommentoitu siellä takana.

    --
    Tuo RVS oli ihan kokeilumielessä tehty kun yksi tuttu siitä mainitsi ja sanoi aineen oikeasti vaikuttaneen. Mitään suoraa tarvetta sille ei ollut, korkeintaan se ettei ollut mitään tietoa miten autoa oli aiemmin pidetty. Tulihan sieltä myöhemmin toista asiaa selvitettäessä ilmi että öljynvalokin oli joskus vilahtanut, eli on ajettu aivan liian vähillä öljyillä. Nykyään tuo on harrastepeli, joten kilometrit on aika vähäisiä ja öljynvaihto tehdään kuitenkin kerran kesässä. En tiedä onko tuo auttanut, mutta n. 80tkm sillä on ajettu käsittelyn jälkeen ilman mitään ongelmia.
     
  28. Niklaaja

    Niklaaja

    Viestejä:
    10
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Oman kauppakassin moottorin tuo RVS ainakin pelasti vähäksi aikaa. Tein siihen aikoinaan koneremppaa missä purin kaiken ja mitenlie päässyt käymään niin että öljytikku rupesi valehtelemaan reilulla sentillä. Aikani ajelin dynaamisesti liian vähillä öljyillä ja aika nopeaan rupesi rallatus kuulumaan.

    Syyn selvittyä pistin testimielessä RVSt sisään ennen laakerien vaihtoa ja rupesin sitten tekemään analyysiä. Kampiakseli oli käynyt niin kuumana että 1 pytyn kaulan ympärille oli ottanut jo väriä. Laakerit oli tietenkin entiset mutta kampiakselin puolelta laakeripinnat taas olivat yllätys yllätys täysin virheettömät ja sileät. Uusilla laakereilla nippuun ja eikun kovaa ajoa. Öljynkulutuskin putosi reilusti eli ilmeisesti jotain edistystä oli tapahtunut sylintereissäkin. Todennäköisesti kampiakseli ei täysin suora enää ole mutta ajaa tuolla vielä paaliin asti.
     
  29. mailman

    mailman

    Viestejä:
    257
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jotain RVS:n tapaista meinasin seuraavassa öljynvaihdossa laittaa vm 2003 VW Boralle (1.4i).
    Auton mittarissa vain 55tkm, ja meilläkin on aikasta pienellä käytöllä.
    Auto seisoi käytännössä 2,5 vuotta, kunnes sen ajoon otin ~2v sitten. Siitä asti venat naputtaneet aika kovin, tiedä jos auttaisi siihen. Tuskin hirveästi mitään menettääkään kokeillessa.
     
  30. JMO

    JMO

    Viestejä:
    13
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Aikoinaan laitoin harrastepirssiin sisään nuo RVS:n aineet koneeseen ja laatikkoon. Kulutus laski jotain puoli litraa satasella, vaihdelaatikon synkrot pelasivat paremmin ja käynti tasaantui. Purin koneen jotain 50tkm aineilla ajon jälkeen ja jos ei muuta, niin ainakin tuo värkki oli kiillottanut nokka-akselit aivan uudennäköisiksi, ennen tuota käsittelyä oli havaittavissa selvää kulumista. Eli kyllä tuolla aineella jotain vaikutusta on.
     
  31. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    848
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Oliskohan tosta sit hyötyä noille nokkasorvikoneille kuten 2.5 tdi v6 ja 1.4 tdci...ainakin ennaltaehkäisevästi luulis että on.
     
  32. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Team R&T

    Viestejä:
    309
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2017
    Samat kokemukset omasta turboahdetusta harrastepirssistä. Useamman vuoden excelillä seurattu kulutus laski käsittelyn jälkeisen 1,5v ajaksi ennen auton myyntiä, eli mitään tilastollista tai ajotavallista laskua se ei ollut.
     
  33. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Nostellaampa. Laitoin ensimmäisen käsittelyn muutama päivä sitten tuohon 2litraseen skyllen moottoriin. Sen puolen tunnin tyhjäkäynnin aikana hävisi jo merkittävä osa venttiilikoneiston rallatuksesta (hydrauliset nostajat). Käytännössä käsittelyn jälkeen en enää kuullut konetta imuääniltä moottoritilassa. Käyntiin muuten tuo ei vaikuttanut eikän sinänsä yllätä sillä 90k km kohdalla tuo moottori on käytetty auki ja silloin sylinteriseinämät jne olivat vielä uudenveroisessa kunnossa. Valitettavasti bensankulutusta en ole taulukoinut eikä sen mittaaminen tuolla 5000km ajolla viimekesänä olisi mitään hyödyttänytkään koska en aja rauhallista ajoa pidempää matkaa jotta kulutuslukemista voisi tehdä johtopäätöksiä. Seuraava käsittely menee pikapuoleen sisään ja voin käydä kommentoimassa jos huomaan jotain erikoista.
     
  34. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Seuraava käsittelyhän tehdään vasta vähintään 400km ajon jälkeen, että se ehtii muodostaa sinne sitä pintaa. Rvs oma kommentti oli joskus, että voi ihan hyvin ajaa jopa 1000km ennen sitä seuraavaa käsittelyä niin se ehtii muodostaa sinne kunnon pinnan.
     
  35. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Rvs:n oma ohje on 3-400km ekassa vaiheessa joka mulle on kohtapuoleen. Toisekseen heidän ohjeissaan nimenomaan sanovat että yli 400km ajoa tulisi välttää ekassa vaiheessa, sillä tuo ilmeisti irroittaa likaa koneesta ja öljy on hetkessä vaihtokunnossa vanhalla koneella. Sori, mutta uskon heidän kirjallisia ohjeitaan enkä sun kuulopuheita :)
     
  36. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Voit ihan itse tuolta käydä asiasta lukemassa, mutta ei tarvitse toki uskoa

    Siellä on rvs vastaus kysymykseen ja sama löytyy rvs omalta Facebook sivulta.
     
  37. sm81

    sm81

    Viestejä:
    588
    Rekisteröitynyt:
    30.12.2017
    Onko tuolla vaikutusta turbon kestoikään? Itsellä turbo vinkuu jo kohtalaisesti (284tkm) niin auttaisko siihen niin ettei heti tarvii olla vaihtamassa sitä?
     
  38. lepi

    lepi

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Laakeriin pitäis auttaa mutta sulla voi olla siivetkin jo melko kuluneet
     
  39. sm81

    sm81

    Viestejä:
    588
    Rekisteröitynyt:
    30.12.2017
    Ei ole muuta kuin hieman heittoa. Ainakaan silmämääräisesti ja käsin huoltomiehen kokeilemana.
     
  40. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Ei toi rvs tollasia heittoja laakerista paikkaa, mut auttanee siihen, että kestäis viel jonku aikaa. Riippuu kans onko kuulis vai liukulaakeri.

    Ite laitoin pari tonnii sit rvs:t ja en huomannu kyl mitää eroa. En tosin dokumentoi tankkauksia.
     
  41. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Litralla tippui omasta autosta kulutus rvs-käsittelyn jälkeen.
     
  42. sm81

    sm81

    Viestejä:
    588
    Rekisteröitynyt:
    30.12.2017
    Kerrotko hieman enemmän. Auton polttoaine, ajotapa, jne...
     
  43. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Polttoaine on 95e10. Ajotapa ei ole käsittelyn aikana muuttunut mitenkään vaan ajot koostuu suurimmaksi osin autolla töihin menosta kehä 1 pitkin ja sieltä takaisin ruuhka-aikoihin ja sitten ihan kaupassa käyntejä kodin lähistöllä taajama-alueella.
    2007vm bensa honda cr-v ei mikään taloudellisin auto ole jos tällä hetkellä kulutus on 10,7l/100km ja ennen käsittelyä se oli sen litran enemmän vähintään. Kulutuksen pudotus tuli esiin jo tuon ensimmäisen käsittelykerran aikana eli kai se jotain autolle on tehnyt, kun kulutus laskee ja onhan se tuv testeissäkin todettu, että se laskee kulutusta ainakin jonkin verran.

    2x rvs g4 ja öljynvaihto eli kustannukset tuosta on 140 euron luokkaa eli aika kauan menee, että tuo pudotettu kulutus maksaa itsensä takaisin.
     
  44. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Eipä toi nyt mitään perusautoihin kannattavaa litkua olekaan. Korkeammin viritettyihin koneisiin tai ehkä aivan uuteen autoon, niin saisi hyödyn heti alusta asti. Veikkaisin silti, että pientä liiottelua sun kohdalta toi kulutuksen lasku, koska TUV:n raportoima kulutuksen lasku taisi olla suurimmillaankin n. 5% luokkaa.
     
  45. kilroy1

    kilroy1

    Viestejä:
    426
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Jos lasketasn että se perusautoilija ajaa 15tkm vuodessa ja auto kuluttaa 7l/100km niin vuodessa maksaa jo rvs;n tuplakäsittely itsenä takaisin mikäli säästö on toi 5%. Yli viiden prossan säästöjäkin kuulee jatkuvasti mutta näiden todentaminen on aina hankalaa..

    Itse olen eriautoihin kokeillut stp:n, redlinen ja muiden mömmöjä, toi rvs on ainoa mikä oikeasti auttaa.. en tiedä mikä siinä lisäaineessa on se vaikuttava tekijä mutta ainoa lisäaine minkä vaikutuksen huomaa moottorinkäyntiäänessä ja polttoaineen kulutuksessa.
     
  46. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    2 008
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Kyl mulla venttiilikoneisto tollasessa vanhassa turboahdetussa kutoskoneessa hiljeni ton käsittelyn myötä, mutta ajotapa tolla autolla ei kyl mahdollista mitään kulutusseurantaa. Voimansiirrossa on vaan paljon muitakin häviöitä kuin moottori ja nopeuden noustessa muiden häviöidenkin määrä pienenee reippaasti suhteessa ilmanvastukseen, että tollanen 5% toteutuu varmaan jossain kaupunkiajossa tai muussa hitaassa ajossa, kun ilmanvastuksen voittamiseen ei kuluteta suurta osaa bensasta.
     
  47. kilroy1

    kilroy1

    Viestejä:
    426
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Omassa autossa tippui n. 5% ja ajo motaria ja valtatietä (motaria n. 80% kaikesta ajosta). Kyseessä vielä normaalistikkin n.6-6,2l kulutukseen päåsevä 2008 dieseli. Samalla autolla pelkkä 80km/h ajo, nii. pääsis varmaan vitosen kulutuksella, toi moottoritien iso osuus nostaa dieselissäkin kulutusta väkisin. Ajomäärät viikottain hyvinkin samoja, samaa työmatkaa kun tulee rullattua.
     
  48. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Kulutus on ajotietokoneen mukaan katsottu ilman mitään nollauksia.
     
  49. SuperBeast

    SuperBeast

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Huomenna olis tarkotus tuikata rvs uusien manuaalilaatikkoöljyjen mukaan reilu 500tkm ajettuun vm. 2003 skoodaan. Mielenkiinnolla odotan josko vaihteet rupeis menemään pykälää paremmin sisään.
     
  50. kurkimies

    kurkimies

    Viestejä:
    2 226
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2017
    Paitsi omaan autoon pitää laittaa GL4+ ja pitäisi vielä tietyillä lisäaineluokituksella laatikkoon. Ja osaan saabbien manuaalilaatikoista menee ihan 10w-30 moottoriöljyä.