RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Kaveri oli ostanut näitä erillaisia rvs pöniköitä, kaikissa näyttää olevan tuo sama tuubi itse ainetta.. järkevintä lienee siis ostaa halvin paketti ja käyttää sen tuubi mihin ikinä keksiikään työntää.
Partikkelikoko ja määrä vaihtelee. Suuttimille et voi laittaa vaihteisto rvs. Ja on niissä muutakin hienoista eroa.
 
Tuossa ainakin Seafoam-niminen tuote saa karstoja irti moottorista ja nakutus hiljenee:

 
Mietin vaan, et on se pakkaaminen aika hankalaa ku eri tavaraa on samanlaisissa tuubeissa.
 
Samaa itsekkin miettinyt, luulis että olis edes värikoodattuja.
 
Samaa itsekkin miettinyt, luulis että olis edes värikoodattuja.
Oli ne ainakin ennen väriraidalla merkattuja. Nyt en muista miltä näytti viimeksi. RVS-kokemukset käyttäjiltä -facebook ryhmässä saa muuten helposti vastauksia firman edustajilta.
 
Oli ne ainakin ennen väriraidalla merkattuja. Nyt en muista miltä näytti viimeksi. RVS-kokemukset käyttäjiltä -facebook ryhmässä saa muuten helposti vastauksia firman edustajilta.
Tässä ainakin saman väriset tuubit.
 

Liitteet

  • 94BFF6C9-F97B-445E-8F0F-954E5D9B355F.png
    94BFF6C9-F97B-445E-8F0F-954E5D9B355F.png
    3,8 MB · Luettu: 258



Tommonen tuli vastaa tässä muutama viikko sitte, tuossa ainaki ollu hyötyä jo yhestä käsittelystä, jopa ihan mittaukset todistamassa sitä.

Toi RVS on kyllä mielenkiintonen aihe, itellä on öljynvaihto edessä ni tunkasin sitte -08 civiccii tommoset sisälle, tuskin siellä mitää ihmeellistä käy ku 167tkm vasta mittarissa, eikä siellä o mitää vikaa.. noh saa nähä :)
 
TT:hen vaihdoin uuden käytetyn moottorin, ja tottakai RVS sisään uusiin öljyihin. Pelkkiä hyviä juttuja on tullut havaittua sen kanssa, mm. eräs 450tkm ajettu hammastanko/ohjaustehostin lopetti "muljauttelun" käännöksissä.

Tuon pikkutuubin kun leikkaa vielä auki niin sieltä saa reilusti geeliä valutettua lisää öljyn sekaan.
 
Noissa RVS käsittelyissä pitää muistaa se, että ihan kaikkea noi ei korjaa, jos esim männänrengasväleissä on murtumia tms, niin silloin puristukset ei kyllä tuolla käsittelyllä nouse, mutta tekee varmaan ihan hyvää koneelle noin yleensä, etenkin jos on laahaavaa nokkaa jne, kun sisäiset häviöt pienenevät, niin terveelläkin koneella pikkasen konetyypistä riippuen voi kyllä polttoainesäästöjä tulla. Jos koneessa on esim rullilla olevat nostajat nokan alla jne, niin silloin voi olla, ettei ihan samanlaisia hyötyjä saada.
 
Haittaakohan se että puhdistuskäsittelyn ja toisen satsin väliin tuli 1000-2000km ajoa. Eli uusilla öljyillä on nyt ajettu ton verran. Tuli venytettyä kun halusin nähdä meneekö auto leimasta. No sehän -98 Audi meni kertaheitolla joten saa nauttia RVS-käsittelyn...
 
Haittaakohan se että puhdistuskäsittelyn ja toisen satsin väliin tuli 1000-2000km ajoa. Eli uusilla öljyillä on nyt ajettu ton verran. Tuli venytettyä kun halusin nähdä meneekö auto leimasta. No sehän -98 Audi meni kertaheitolla joten saa nauttia RVS-käsittelyn...
Ei se mitään haittaa kun ei ne uudet öljyt ja kone ole kuitenkaan ehtineet likaantua siinä määrin, että olisi vaikutusta. Sen ekan käsittelyn jälkeen pitää vältellä ylimääräisiä kilsoja.
 
Noni nyt on saanu kilometrejä alle YHDEN RVS käsittelyn jälkee ennen öljynvaihtoa(500km tuli ajettua RVS kanssa ja sitten öljynvaihto), 1200km kerkes ajaa enneku nää kelit vaihtu mikä nostaa kulutusta, mut ton 1200km mukaa kulutus on tippunu noin 0.5l/100km kaupunki painotteisessa pätkäajossa.
Eli kohde on Honda Civic 1.8(r18a2) Sedan -08 ja 168tkm ajettu, kulutus tippu samanlaisessa ajossa 6.7-6.8l/100km--> 6.2-6.3l/100km, lämpö tuli samaa aikaa alaspäin et ei nyt ihan vertailu kelposta koska RVS käsittelyn jälkee on kokoajan viilentyny vaa kelit, eli todellisuudessa ero saattais olla vielä isompi, mut näillä mennnää.

Toista käsittelyä en viittin tehä ku en halua jättää sitä pyörimää tonne loputtomii.
 
Mulla on RVS:stä niin hyvät kokemukset useammista vanhoista moottoreista ja kai manuaaliaskistakin (vai olikohan siellä vaan yksi ylimääräinen laakeri jonka jauhautuminen jauhoksi ei muutenkaan olisi menoa haitannut?), että ajattelin jossain kohtaa tehdä RVS-käsittelyn kunnostettuunkin moottoriin. Mutta missä kohtaa? Hyöty varmaan on aika olematon jos heti uuteen moottoriin laittaa, vaikka eka vuosi talvisine kylmäkäynnistyksineen nyt mentiinkin niin että 1/8 öljyistä oli sisäänajosta jäänyttä mineraaliöljyä.

Automaattiaskeista luettu sen verran tarinoita etten ole laittamassa, mieluummin sitten suoraan vaihtolaatikkoa tai vanhan kunnostusta jos toiminta jossain vaiheessa sakkaa.
 
Se toinen käsittelyhän tekee varsinaisen työn. Eka käsittely on tarkoitettu irrottamaan moskaa koneen sisältä, minkä takia tehdään öljynvaihto niin pian. Toka käsittely alkaa muodostamaan kulumiin uutta pintaa.
Molemmat tekee samaa asiaa, eka myös puhistaa.. mut en mä ala noin löysää litkua öljyn seassa pitämää pidempiä aikoja.
 
Molemmat tekee samaa asiaa, eka myös puhistaa.. mut en mä ala noin löysää litkua öljyn seassa pitämää pidempiä aikoja.
Löysää? Se vaikuttava ainehan on tuubissa ja huomattavasti paksumpaa kuin mikään öljy, rasvaksi voisi kuvailla, siksi se sekotetaan siihen toiseen purkkiin, missä on öljy valmiina. Jokanenhan tekee käsittelyn kuinka parhaaksi näkee, mutta vajaaksi jää käsittely.
 
Löysää? Se vaikuttava ainehan on tuubissa ja huomattavasti paksumpaa kuin mikään öljy, rasvaksi voisi kuvailla, siksi se sekotetaan siihen toiseen purkkiin, missä on öljy valmiina. Jokanenhan tekee käsittelyn kuinka parhaaksi näkee, mutta vajaaksi jää käsittely.
Taitaa se RVS:n irroittama lika heikentää öljyn ominaisuuksia, siinä kohtaa kun ekalla käsittelyllä 400km ajetut öljyt lasketaan koneesta, on öljy varsin mustaa ja vetistä lirua.
 
Halvimmaksi taitaisi tulla kun vanhoihin moottoreihin eka käsittelyn sijaan käyttäisi varsinaista moottorinpuhdistusainetta. Tuskin ne RVS tyypit itse sitä kertoisi...

Mulla on RVS:stä niin hyvät kokemukset useammista vanhoista moottoreista ja kai manuaaliaskistakin (vai olikohan siellä vaan yksi ylimääräinen laakeri jonka jauhautuminen jauhoksi ei muutenkaan olisi menoa haitannut?), että ajattelin jossain kohtaa tehdä RVS-käsittelyn kunnostettuunkin moottoriin. Mutta missä kohtaa? Hyöty varmaan on aika olematon jos heti uuteen moottoriin laittaa, vaikka eka vuosi talvisine kylmäkäynnistyksineen nyt mentiinkin niin että 1/8 öljyistä oli sisäänajosta jäänyttä mineraaliöljyä.

Automaattiaskeista luettu sen verran tarinoita etten ole laittamassa, mieluummin sitten suoraan vaihtolaatikkoa tai vanhan kunnostusta jos toiminta jossain vaiheessa sakkaa.
Odotatko että moottori ensin kuluu, ja sitten RVS?:)
 
Löysää? Se vaikuttava ainehan on tuubissa ja huomattavasti paksumpaa kuin mikään öljy, rasvaksi voisi kuvailla, siksi se sekotetaan siihen toiseen purkkiin, missä on öljy valmiina. Jokanenhan tekee käsittelyn kuinka parhaaksi näkee, mutta vajaaksi jää käsittely.
Paskat... sekotettuna löysää ku helevetti toi RVS verrattuna perus öljyy(ei sitä sekotettavaa ainetta siellä RVS paketissa oikeesti ole kovinkaa montaa millilitraa) ja kyl ne suosittelee ihan hyvä kuntosille koneille yhtä käsittely kertaa myös, kuluneille kahta.. en nyt näe et toi oma on vieläkää kovinkaa kulunu noilla kilometreillä, johkuu loppuu ajettuu koneesee ymmärrän kyl et tehää 2 käsittelyä.
 
Taitaa se RVS:n irroittama lika heikentää öljyn ominaisuuksia, siinä kohtaa kun ekalla käsittelyllä 400km ajetut öljyt lasketaan koneesta, on öljy varsin mustaa ja vetistä lirua.
Joo ekassa käsittelyssä kyllä, siksihän ne vaihdetaanki jo 400km jälkeen, mutta tässähän puhutaan toisesta käsittelystä.
 
Molemmat tekee samaa asiaa, eka myös puhistaa.. mut en mä ala noin löysää litkua öljyn seassa pitämää pidempiä aikoja.
Sen geelin voi halutessaan sekoittaa omiin öljyihin. Ei sitä mukana tulevaa purkkia ole pakko käyttää. Se geeli on se itse aine mikä sen työn tekee. Halutessaan voi vaikka pelkät geelit heittää koneen sisään öljyntäyttöaukosta ja saman hyödyn saa.
 
Paskat... sekotettuna löysää ku helevetti toi RVS verrattuna perus öljyy(ei sitä sekotettavaa ainetta siellä RVS paketissa oikeesti ole kovinkaa montaa millilitraa) ja kyl ne suosittelee ihan hyvä kuntosille koneille yhtä käsittely kertaa myös, kuluneille kahta.. en nyt näe et toi oma on vieläkää kovinkaa kulunu noilla kilometreillä, johkuu loppuu ajettuu koneesee ymmärrän kyl et tehää 2 käsittelyä.
Se öljyn määrä on niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä auton kannalta.
 
En nyt ehkä tuubista suoraan ruuttais öljyntäyttökorkista sisään, ku ei tiedä kuinka nopeasti/hyvin se sinne öljyyn sekottuu.
 
Se öljyn määrä on niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä auton kannalta.
No emt... se 2dl mitä tonne lisätää RVS on oman auton mittatikun low/high väli.. 3.7l kokonaistilavuus, mut niinku sanottu, ite en noita litkuja sinne halua pyörimää 10tkm ajaks, jokanen tehköö ite omat päätköksesä :)
Paskaa se irrotti sieltä ainaki, se riittää mulle, 7tkm öljyt oli ihan pikimustat öljynvaihossa.

Viime 14tkm ajalta meni bensaa 7.2l/100km.. jos on alempi kulutus seuraavalla 14tkm ni katsomme yhden käsittelyn toimineeksi ;)
 
Odotatko että moottori ensin kuluu, ja sitten RVS?:)
Sitähän tässä juuri pohditaan. Kuluneeseen moottoriin auttaa selkeästi, mutta johtuuko se puhdistavasta vaikutuksesta vai nönnönnöö taikapinnasta. Uskoako myyjän väitettä, että nönnönnöö taikapinta ehkäisee kulumista uudessa.
 
Sitähän tässä juuri pohditaan. Kuluneeseen moottoriin auttaa selkeästi, mutta johtuuko se puhdistavasta vaikutuksesta vai nönnönnöö taikapinnasta. Uskoako myyjän väitettä, että nönnönnöö taikapinta ehkäisee kulumista uudessa.
Saahan moottorin puhdistusaineillakin sen puhdistavan vaikutuksen.
Jos ei usko taikapintaan, niin ei ehkä kannata käyttää ollenkaan. Pointtihan on että se antaisi kovan/vähäkitkaisen pinnan niihin kohtiin jotka kuumenee eniten.
Sehän oli myyjien mukaan keksitty kun Venäjällä oli porattu maansisään ja huomattu ettei poranterä kulu yhtään tietyissä paikossa jossa oli sitä ainetta luonnostaan.
 
Viimeksi muokattu:
Muistan myös nähneeni jollain foorumilla kuvia jostain maatalouteen liittyvästä koneesta, jossa oli kuluvaa osaa käsitelty testimielessä RVS:llä. Niissä näkyi ihan selkeää uutta kiiltävämpää pintaa kulumien kohdalla kun aine oli vaikuttanut pitkään.
 
(Liitän kysymykseni nyt tänne kun ehdin aloittaa uuden viestiketjun, koska "RVS" hakusanana on niin lyhyt ettei se mennyt läpi haulta enkä siten huomannut tätä viestiketjua. Enkä hoksannut käyttää hakusanaa "käärmeöljy" tai "taika-aine". =) Laitan aloittamaani viestiketjuun ylläpidolle kehotuksen poistaa sen.)


Olisi öljynvaihto suunnitelmissa ja olen nyt katsonut pari Youtube-videota asiasta. Bemu Expert teki käsittelyn wanhalle Pallosalamalle (Opel), NosSami Golfilleen ja Remppooja Volvolleen.

Alkuun mieleeni heränneitä kysymyksiä asiasta:

  • olen käyttänyt aina BMW:n suosittelemaa moottoriöljyä (Nesteen Pro C2/C3 5W-30 Fully Synthetic Motor oil; MID SAPS Technology, BMW Longlife -04, MB-Approval 229.52), jossa lienee vastaavia lisäaineita kitkan pienentämiseen. Onko RVS:lle tarvetta? Riittääkö ekaan käsittelyyn 400 km?
  • onko RVS-käsittely tällaisille autoilijoille, jotka eivät ole käyttäneet suositeltua moottoriöljyä, vaan sitä edullisinta "markettimoottoriöljyä"?
  • tekeekö RVS-käsittely karhunpalveluksen sille, että moottorissa olisi huolto paikallaan, mutta pursotettava silikoninen ihmeaine vain peittää käyntiääntä hiljaisemmaksi?
  • tukkiiko RVS:n ihmeaine hienojakoisia öljykanavia tai suuttimia?
  • RVS:n kotisivujen mukaan pönikkäkoko moottorilleni olisi G6 (moottoriöljyn tilavuus 4,2 litraa). Toisekseen ylitäytön estämiseksi moottorissa voisi olla tasan 4 litraa ja tuo lisäys toisi 2 dl lisää eli 4,2 L. Olen kerran laittanut moottorinpuhdistaja-ainetta ja tuli ylitäyttö; auto piti hinata huoltoon
  • mitähän öljyä tuo RVS:n öljy on? Mitä viskositeetiltään? Ajatuksessani olisi lisätä se tuohon Nesteen Proohon ja näin moottorissa ei olisi kahta eri sekoitusta. Onko OK?

Sitten positiivisia mielleyhtymiä RVS-käsittelystä:

  • lienee wanhemmalle polttomoottorille ihan hyväksi, koska jos puhdistaakin moottoria. Omalla BMW E46 316i:llä on ajettu 157 500 km ja olen käyttänyt urhoollisesti E5 98-oktaanista bensiiniä. Ja koska auto on automaattivaihteistolla, niin moottori käy siinä 1 500 - 2 400 kierrosalueella vaihtaen aina itse sopivan vaihteen (5-vaihteinen loota). Ts. moottoria ei tarvitse kierrättää isoilla lukemilla
  • kotimainen keksintö, joten luuloluottamus on kovempi
 
@n0ppa Kannattaiskohan tehdä niinkuin valmistaja ohjeistaa?
Se geeli ei missään nimessä ole 2dl, ja sä voit vaikka sen sekotuspurkin tyhjentää ja laittaa omaa öljyä sinne ja sekottaa sen kanssa. Mutta sekottaa se jokatapauksessa pitää, kuten ohjeissakin sanotaan.

Itse aina kun ostan auton niin laitan moottorille sopivan tuubis RVS:ää sisään, sen oman öljynsä kanssa, ja ajan sen n. 400km ja sitten vaihdan Mobil 1 öljyt sisään ja uuden RVS tuubillisen.

Käsittely kestää n. 100tkm, vielä en ole ajanut yhdelläkään käsittelemälläni autolla niin pitkään, mutta n. 30tkm jälkeen käsittelyn tuo pinta näkyy edelleen, ja toki pidän öljynvaihto välinä 10tkm.
 
RVS-kokemukset käyttäjiltä -facebook ryhmässä saa muuten helposti vastauksia firman edustajilta.

Kysytkö siellä käykö RVS lokasil-pinnoitetulle sylinterille. En ole facessa. Laitoin joskus mailia mutta ei vastausta, ehkä facen ryhmäpaine auttaa.

Pahinhan tuossa olisi että aine hioo pinnoitteen pois.
 
@n0ppa Kannattaiskohan tehdä niinkuin valmistaja ohjeistaa?
Se geeli ei missään nimessä ole 2dl, ja sä voit vaikka sen sekotuspurkin tyhjentää ja laittaa omaa öljyä sinne ja sekottaa sen kanssa. Mutta sekottaa se jokatapauksessa pitää, kuten ohjeissakin sanotaan.

Itse aina kun ostan auton niin laitan moottorille sopivan tuubis RVS:ää sisään, sen oman öljynsä kanssa, ja ajan sen n. 400km ja sitten vaihdan Mobil 1 öljyt sisään ja uuden RVS tuubillisen.

Käsittely kestää n. 100tkm, vielä en ole ajanut yhdelläkään käsittelemälläni autolla niin pitkään, mutta n. 30tkm jälkeen käsittelyn tuo pinta näkyy edelleen, ja toki pidän öljynvaihto välinä 10tkm.
Tottakai se tehtii valmistajan ohjeiden mukaa, öljynvaihto väli vähä venähti kiireiden takia mut samapa se kun tiesin ettei auton moottori o huonosti pidetty kun koko ikänsä on pidetty öljynvaihto välit 10tkm tai alle.
Siellä on se 2dl tavaraa 11ml+190ml öljyä joten... missää välissä väittänkä et se tuubi olis ollu 2dl vaan se koko paska mikä tulee mukana ja miks kävisin ostamassa omaa öljyä kun tuotteen mukaan öljyt, ei toi Honda vie edes mittatikun täyttövälin vertaa öljyä tossa 10tkm öljynvaihto välillä joten ei tarvetta pitää öljyä hyllyissä.

1662297122875.png

Eikhää toi vajaa 500km käsittelyn jälkee mee vielä tohon noin 400km käsitteen sisälle.


(ei sitä sekotettavaa ainetta siellä RVS paketissa oikeesti ole kovinkaa montaa millilitraa)
Niinkuin eilen sanoin jo.. "ei kovinkaa montaa millilitraa RVS ainetta siellä"
 

Liitteet

  • 1662296648782.png
    1662296648782.png
    56 KB · Luettu: 69
Viimeksi muokattu:
Kysytkö siellä käykö RVS lokasil-pinnoitetulle sylinterille. En ole facessa. Laitoin joskus mailia mutta ei vastausta, ehkä facen ryhmäpaine auttaa.

Pahinhan tuossa olisi että aine hioo pinnoitteen pois.
Kuulemma pyttyyn ei muodostu mutta mäntään kyllä. En tiedä toimintamekanismia että miksi näin. Mitä tuo lokasil on?

Huom ei ollut yrityksen edustaja vaan harrasta mm jääratapyörien kokemuksella.
 
Kuulemma pyttyyn ei muodostu mutta mäntään kyllä. En tiedä toimintamekanismia että miksi näin. Mitä tuo lokasil on?

Huom ei ollut yrityksen edustaja vaan harrasta mm jääratapyörien kokemuksella.
Lokasil on pinnoite sylinterissä. Käytetty eri nimillä sama tyyppisiä pinnoitteita vaihtelevalla menestyksellä. Tavoitteena pienempi kitka, parempi kulutuksen kesto jne.
 
Rvs prätkään? Ostin -98vm 600cc gixxerin. Onko kytkimet samalla öljyllä ja aiheuttaako ongelmaa?
Kyseissä mopossa on märkä kytkin ja tosiaan moottori, laatikko ja kytkin ovat kaikki samassa öljyssä. Pidä suuri varaus kaikkiin lisäaineisiin märän kytkimen kanssa. Selvitä RVS valmistajan ohjeet asian suhteen.
 
Kyseissä mopossa on märkä kytkin ja tosiaan moottori, laatikko ja kytkin ovat kaikki samassa öljyssä. Pidä suuri varaus kaikkiin lisäaineisiin märän kytkimen kanssa. Selvitä RVS valmistajan ohjeet asian suhteen.
Ei vaikuta kytkimeen eikä ole öljyn lisäaine. Muistaakseni moottoripyöriin suositeltiin yhtä askelta isompaa purkkia kuin öljytilavuudesta voisi olettaa koska enemmän kitkapintoja.
 
Aivan hyvin toimii rätkässä, märkäkytkin tai ei.
Omaani laittelin 2. käsittelyn vajaa pari tonnia sitten.
 
Haittaakohan se että puhdistuskäsittelyn ja toisen satsin väliin tuli 1000-2000km ajoa. Eli uusilla öljyillä on nyt ajettu ton verran. Tuli venytettyä kun halusin nähdä meneekö auto leimasta. No sehän -98 Audi meni kertaheitolla joten saa nauttia RVS-käsittelyn...


Ei se mitään haittaa kun ei ne uudet öljyt ja kone ole kuitenkaan ehtineet likaantua siinä määrin, että olisi vaikutusta. Sen ekan käsittelyn jälkeen pitää vältellä ylimääräisiä kilsoja.

Sattumaa tai ei mutta joku 140km tästä toisesta käsittelystä meni ja tänään kone hajos.

Venttiilit kaiketi löi mäntiin käynnistäessä ja se oli sillä selvä. Otan kyllä kannen irti mutta tuskin sieltä mitään odottamatonta löytyy, tarkistin jo että jakopää on kunnossa. Hihna tallella, nokat on ajoitettu edelleen oikein, mutta puristukset hävis ja imuventtiilit vuotaa.

Tää on kolmas moottoririkko (ja kaikki eri autojen kanssa) mulla tänä vuonna joten alkaa jo syömään miestä. Kaikki autot toki RVS-käsiteltyjä.

Keväällä toisen auton kanssa kävi niin että kesken ajon yksi sylinteri tippui pois pelistä ja puristukset hävisi siitä. En ole vielä avannut mutta venttiilivialta vaikutti sekin.

Näillä näkymin en uskalla RVS:ää laittaa enää yhteenkään moottoriini.
 
Oisko venttiilit takertunu kiinni ohjureihin, menny välykset sielä liian pieneksi.
Vähän hassulta tuntuu silti, kun kylmässä koneessa välykset on kuitenkin suuremmat kuin lämpimässä. Kerro ihmeessä mitä löytyy sitten kun kannen otat pois.
 
Sattumaa tai ei mutta joku 140km tästä toisesta käsittelystä meni ja tänään kone hajos.

Venttiilit kaiketi löi mäntiin käynnistäessä ja se oli sillä selvä. Otan kyllä kannen irti mutta tuskin sieltä mitään odottamatonta löytyy, tarkistin jo että jakopää on kunnossa. Hihna tallella, nokat on ajoitettu edelleen oikein, mutta puristukset hävis ja imuventtiilit vuotaa.

Tää on kolmas moottoririkko (ja kaikki eri autojen kanssa) mulla tänä vuonna joten alkaa jo syömään miestä. Kaikki autot toki RVS-käsiteltyjä.

Keväällä toisen auton kanssa kävi niin että kesken ajon yksi sylinteri tippui pois pelistä ja puristukset hävisi siitä. En ole vielä avannut mutta venttiilivialta vaikutti sekin.

Näillä näkymin en uskalla RVS:ää laittaa enää yhteenkään moottoriini.

Olin ajatellut tehdä RVS-käsittelyn, koska koneesta on jotenkin puhti kadonnut ja ajattelin että käsittely voisi parantaa tilannetta. Tämän viestin jälkeen kyllä kierrän tuon aineen kaukaa.
 
Olin ajatellut tehdä RVS-käsittelyn, koska koneesta on jotenkin puhti kadonnut ja ajattelin että käsittely voisi parantaa tilannetta. Tämän viestin jälkeen kyllä kierrän tuon aineen kaukaa.
Mitään näyttöä ei ole, että se tuosta johtuisi. Jos kykenet näyttämään toteen, että johtuu tuosta niin niiden vakuutus korvaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 980
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom