RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös tuo mahdollinen äänen hiljeneminen johdu siitä että rvs korjaa moottorin kuluneisuutta tekemällä pintaa kitkapinnoille jolloin välykset pienenee moottorissa. Paljoko @Warra on kilsoja kertyny?
Juuri sisäänajettu, eli 304tkm.

Eihän tuo käyntiääni toki mikään kuten bemarin rivikutonen bensalla ole, mutta ero on silti erittäin selvä vs. ennen rvs.
 
Jos linkkari käytössä niin tuossa bmw korjaamon kokemuksia. Puristukset kasvoivat, mutta jäivät toki liian alhaisiksi edelleen +200tkm ajetussa 4-syl mootttorissa.

Näyttökuva 2022-1-23 kello 12.12.24.png


 
Mites selität sitten esim. puristusten kasvun ennen ja jälkeen käsittelyiden?

edit.
RVS:n mukaan 0.001mm - 0.03mm paksuuden kuulemma tekee.
DACCA8F4-6AB8-44F8-9D2D-39436C9627DF.png
13D5D0D6-B7BB-4612-88CE-A73E34C0DA43.png
No esim sylinteriseinän epätasaisuudet mikrotasolla pienenevät, mutta jos on vaikka kovat nostajat ja välystä koneistossa niin ei se sitä poista.
 
Jos linkkari käytössä niin tuossa bmw korjaamon kokemuksia. Puristukset kasvoivat, mutta jäivät toki liian alhaisiksi edelleen +200tkm ajetussa 4-syl mootttorissa.

Näyttökuva 2022-1-23 kello 12.12.24.png


Tässä on todennäköisesti ihan mekaaninen vika, männänrenkaat kuoleentunu ja siihen ei rvs:kään auta, vaan uudet männänrenkaat, puristuksia puuttuu sen verran reilusti, kympissä pitäisi olla.
 
Minun 1.8 duratec edelleen kuluttaa öljyä. Ehkä käyntiääni ja vääntö parantui.

Mutta joo eipä se auta jos öljyrenkaat jumissa. Taitaa nää duratecit suunniteltu niin että syö öljyä
 
Minun 1.8 duratec edelleen kuluttaa öljyä. Ehkä käyntiääni ja vääntö parantui.

Mutta joo eipä se auta jos öljyrenkaat jumissa. Taitaa nää duratecit suunniteltu niin että syö öljyä
Kuinka paljon kilsoja uusilla öljyillä?
 
Minun 1.8 duratec edelleen kuluttaa öljyä. Ehkä käyntiääni ja vääntö parantui.

Mutta joo eipä se auta jos öljyrenkaat jumissa. Taitaa nää duratecit suunniteltu niin että syö öljyä
Mun 300tkm ajettu ei syönnyt öljyä, eikä siihen oltu tehty mitään käsittelyitä
 
  • Tykkää
Reactions: Jny
Sorruin itsekin ostamaan 280tkm:ä ajettua Köyhän Ihmisen Autoa varten RVS -käärmeöljyn. Kaadan keväällä ennen öljynvaihtoa moottoriin ja ostan sitten vielä uuden purkin, jos ei henkilökohtainen konkurssi korjaa ennen sitä. Mitään vikaa moottorissa ei ole, mutta hieman huolettaa, kuinka ehtoon puolella 3.3-Lambda-moottori jo on.
 
Mitenkähän nuo hiukkassuodattimen puhdistusaineet toimivat? DPF ei varsinaisesti ole vielä tukossa, mutta hiljalleen täyttöaste nousee ja voi olla jo vaikutusta tehoihin ja kulutukseen. 230tkm ajettu Common Rail -diesel kyseessä.

Muuten näistä ihmeaineista on vain positiivisia kokemuksia:
- STP engine flush korjasi edellisessä autossa jakoketjun pärähdyksen käynnistyksissä. Ketju ja kiristin oli vaihdettu, mutta silti öljynpaine ei ennen käsittelyä tuntunut ehtivän kiristämään ketjua tarpeeksi.
- STP engine flush korjasi nostajien naputuksen kylmäkäynnistyksen yhteydessä nykyisessä autossa. 50tkm ajettu käsittelyn jälkeen, eikä ole sekuntiakaan kuulunut naputusta sinä aikana.
- STP suuttimien puhdistusaine suoraan polttoainesuodattimeen laski suuttimien korjausarvoja tuntuvasti nykyisessä autossa (2.0 -> 0.5).
- RVS vaihteiston lisäaine sai vaihteistosta selvästi notkeamman. Esimerkiksi pienessä vauhdissa ykkönen sujahti tuon jälkeen kevyesti sisään, kun aiemmin takerteli. Samoin rusahdukset kovilla pakkasilla katosivat täysin. Öljyt oli vaihdettu jo aiemmin. Vielä 30tkm käsittelyn jälkeen vaihteisto pelaa kuin unelma ja kaverikin omaa autoani ajettuaan totesi, että onpas kevyet vaihteet.
 
Motonetissä on nyt ihmeaine RVS G4 tarjouksessa.

Itselläni odottaa Köyhän Ihmisen Autoon kaatoa RVS G4 ja G6. Öljytilavuus on 5,2l, eli G4 jää hieman lyhyeksi. Öljyillä on ajettu noin 7000km. Mitä mieltä käärmeöljyekspertit ovat, kummassa järjestyksessä käytän törpöt? Jos ensimmäisen käsittelyn on tarkoitus puhdistaa, järkeilin itse, että pienempi törppö kannattaa käyttää ensin ja jättää sitten täysi setti pidemmäksi aikaa öljynvaihdon jälkeen. Moottorista ovat olleet venttiilikopat auki, ja niiden näkymien perusteella ei suuria puhdistustarpeita ole.
 
Motonetissä on nyt ihmeaine RVS G4 tarjouksessa.

Itselläni odottaa Köyhän Ihmisen Autoon kaatoa RVS G4 ja G6. Öljytilavuus on 5,2l, eli G4 jää hieman lyhyeksi. Öljyillä on ajettu noin 7000km. Mitä mieltä käärmeöljyekspertit ovat, kummassa järjestyksessä käytän törpöt? Jos ensimmäisen käsittelyn on tarkoitus puhdistaa, järkeilin itse, että pienempi törppö kannattaa käyttää ensin ja jättää sitten täysi setti pidemmäksi aikaa öljynvaihdon jälkeen. Moottorista ovat olleet venttiilikopat auki, ja niiden näkymien perusteella ei suuria puhdistustarpeita ole.
Näin tein itsekkin, eka käsittely g4 ja lopuksi öljynvaihdon jälkeen g6.
 
Vähän yli 100 000 km ajettu vm. 2015 etanoli-Golf tuntuu vievän öljyä aika paljon, joten ajattelin kokeilla RVSää nyt kun öljynvaihto olisi tulossa ensi viikolla ja sattuu tuo Motonetin tarjous sopivasti. Ilmeisesti öljynkulutus on joku Volkkarien ominaisuus, mutta mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako siihen mitenkään. Auto on muutenkin vaimon töiden takia melkoisessa pätkäajossa, joten ei varmaan haittaa jos koneen osat saa vähän parempaa huolenpitoa.
 
Tuli tehtyä Ford Focus 1.8TDCi koneelle RVS D6 x2 käsittely. Reilut 400km ajoin ensimmäisellä käsittelyllä ja äsken vaihdoin öljyt ja tein toisen käsittely. Onhan öljy aina dieselissä mustaa, mutta näillä oli ajettu vain 10tkm vs. normaaliin 20tkm millä olen vaihtanut ja vanhat öljyt olivat kuin hiiltä. Ei paljon valo läpäissyt mustaa väriä. Siis likaisemmat mitä olen vielä koskaan nähnyt.

N. 100km ajon jälkeen ensimmäisestä käsittelystä huomasi että moottorin ääni oli todella paljon hiljaisempi. Ei ollutkaan traktorimainen kuten fordin pikku nelonen on aina ollut, vaan muuttui paljon pehmeämmäksi. Muutenkin tuntuu rullaavan kone herkemmin. Kulutuslukemia en ole vielä päässyt stabiileissa olosuhteissa testaamaan mutta varmaan lähiviikkoina sen näkee..

Tähän käsittelyyn minut ajoi vian selvitys. Ajossa auto äänsi ja pitkän tutkimuksen jälkeen vian epäilin olevan joko kaksoismassavauhtipyörässä tai turbossa. Ajattelin että jos kyseessä on turbo, niin mitä paljon keskusteluja luin niin voi olla että laakerin ääni hiljenisi käsittelyn myötä edes hieman -> tietäisin syyn. Noh, heti RVS käsittelyn jälkeen sain syyn eri kautta varmistettua tuohon kytkimen kaksoismassavauhtipyörään ja käsittely tuli tehtyä "turhaan".

Päivittelen myöhemmin jonkun 2000km jälkeen kokemuksia tarkemmin mutta jo pelkästään käyntiäänen hiljeneminen näin radikaalisti olisi itselläni jo perusteltu syy laittaa tämä aine. Tehoja/vääntöä tms. en osaa vielä sanoa kun tuossa ensimmäisessä käsittelyssä neuvottiin kuitenkin olemaan rasittamatta konetta liikaa.. Ei voi sanoa olevan mutu tuntumaa kun on aivan kuin yöllä ja päivällä käyntiäänen ero RVS:n hyväksi tämän 400km jälkeen.

Olin ennen käsittelyä varovaisen skeptinen näitten RVS aineiden suhteen, mutta nyt olen varovaisen positiivinen että ehkä nämä tekevätkin mitä valmistaja lupaa - ainakin osittain.
Nyt 4kk kokemuksella (6000km):
Ääni on jäänyt hiljaisemmaksi. Väännössä tai tehossa en ole huomannut perstuntumalla eroa, en ole tehnyt kiihtyvyys mittailuja gps:llä. Öljynkulutus on hieman pienentynyt sillä mittatikku on vieläkin maksimissa kun se ennen vajui hieman jo tässäkin vaiheessa. Polttoaineen kulutus on tippunut samanlaisella ajolla ja samalla keskinopeudella 0.2-0.3l/100km (auton keskikulutus oli melkein järjestään laskettuna 5.5-5.8l/100km, pl. kovimmat pakkaset ja eberin huudatus sekä matka-ajot).

Jälkikäteen ihan myönteiset fiilikset on RVS:stä jäänyt. Tekisin uudestaankin.
 
Onko kellään kokemusta BG servicen huolloista? Niissä kai saadaan öljynkulutusta oikeasti pienemään puhdistuksen ja lisäaineiden avulla?
 
Juttu ei ole luettavissa ilman maksua. Referoisiko jou lopputuleman?
Vanos-solenoidit meni tukkoon ja antoi vikakoodia. Moskaa irronnut, solenoidit puhdistettiin ja tulivat kuntoon.

Kun ennen RVS-käsittelyä puristuspaineet olivat 10–15 bar (keskiarvo 12,83 bar, suurin ero sylinterien välillä 5 bar), käsittelyn jälkeen puolestaan 15,5–16,25 bar (keskiarvo 15,7 bar, suurin ero sylinterien välillä 1,25 bar). Korkeita paineita tärkeämpää moottorin keston kannalta on nimenomaan tulosten tasaisuus.

Ohivirtausmittauksissakin vaikutus näkyy, ennen käsittelyä ohivirtauksissa oli heittoa 4,25 prosenttiyksikön verran, mutta käsittelyn jälkeen enää 1,25 prosenttiyksikköä


Itse olen käyttänyt monessa autossa ja aina 2. käsittelyn jälkeen öljyt pysyvät huomattavasti puhtaampana. Varsinaisia kulumisen oireita ei ole ollut eikä siten huomattavaa vaikutustakaan ole tapahtunut. Puristuksia en ole koskaan mitannut.
 
Juttu ei ole luettavissa ilman maksua. Referoisiko jou lopputuleman?

Erityisesti puristuspaineiden osalta lukemat ovat leukoja loksauttavaa luettavaa. Kun ennen RVS-käsittelyä puristuspaineet olivat 10–15 bar (keskiarvo 12,83 bar, suurin ero sylinterien välillä 5 bar), käsittelyn jälkeen puolestaan 15,5–16,25 bar (keskiarvo 15,7 bar, suurin ero sylinterien välillä 1,25 bar). Korkeita paineita tärkeämpää moottorin keston kannalta on nimenomaan tulosten tasaisuus.

Ohivirtausmittauksissakin vaikutus näkyy, ennen käsittelyä ohivirtauksissa oli heittoa 4,25 prosenttiyksikön verran, mutta käsittelyn jälkeen enää 1,25 prosenttiyksikköä.

Mittaustulokset erityisesti puristuspaineiden osalta olivat uusintamittauksen jälkeen hämmästyttävää luettavaa.

Loppupäätelmä

Mutta vaikuttiko aine myös subjektiivisesti? Mahdollisesti.

Konehuoneen tuntumasta mitattuna auton käyntiääni ei hiljentynyt, mutta hyvällä tahdolla moottoriäänen voisi kuvailla hieman pehmentyneen entisestä. Polttoaineen kulutusmittauksissa BMW vaikuttaisi vievän hieman vähemmän bensiiniä kuin ennen: loppusyksyn ja poikkeuksellisen kylmän kevään välillä ei lämpötilassa ole mainittavia eroja, ja kun molemmat testit ajettiin samoilla kesärenkailla, samoilla rengaspaineilla ja yhden hengen kuormalla, ei rengastuskaan pääse vaikuttamaan asiaan.

Toki esimerkiksi tuuliolosuhteet saattavat vaikuttaa kulutukseen jonkin verran, mutta samantyyppisillä ajotottumuksilla vaikuttaisi että BMW 630Ci:n polttoaineenkulutus olisi laskenut käsittelyn jälkeen noin 3–4 desiä sadalla kilometrillä.

Joka tapauksessa mittaustulokset kertovat omaa kieltään siitä, että moottorin puristuspaineet ovat nousseet ja tasoittuneet, samoin ohivirtausarvot ovat tasoittuneet huomattavasti. Ehkei pulloissa sitten ole pelkkää käärmeöljyä?


-Tuo kulutuksen pienentyminen tukee omia kokemuksia em. aineesta noin 25tkm matkalta turboahdetussa, korkeaviritteisessä (130hv/litra) autossa. Kulutusta olin seurannut exceliin auton hankinnasta (ajettu n.100tkm) lähtien, RVS-"tuplakäsittely" tehtiin 150tkm huollossa, jonka jälkeen omistin auton ~179tkm saakka. Kulutus pieneni parilla-kolmella desillä auton käytön, ajotavan, asuinpaikan ja jopa rengastuksen pysyessä aivan samana. Muuhun en osaa ottaa kantaa.
 
Kippari 7/2015 on ollut testi suuttimien puhdistusaineista.
Testissä hyvin pärjännet olivat:

- Forte Fuel System Cleaner *****
- Forte Gas Treatment *****
- Liqui Moly Fuel Injection Cleaner *****
- Liqui Moly Carburettor & Valve Cleaner *****
- Star Tron Entsyymi Polttoaineen lisäaine ****
- STP Complete Fuel System Cleaner ****
- Red Line SI-1 ****
- CRC Injector Cleaner ****
- CRC Gasoline Additive ****
- Biltema Bensiinin lisäaine ****

Auttaakohan mikään "Fuel cleaner" liuottamaan karstoja mäntien päältä bensakoneessa? Paksua nokilastua näkyi tulpan rei'istä mutta en tiedä haittaako se. Päästöt kuitenkin kunnossa mutta esim. tehon alenemaa on vaikea huomata.
 
Auttaakohan mikään "Fuel cleaner" liuottamaan karstoja mäntien päältä bensakoneessa? Paksua nokilastua näkyi tulpan rei'istä mutta en tiedä haittaako se. Päästöt kuitenkin kunnossa mutta esim. tehon alenemaa on vaikea huomata.

Veden sumuttaminen imuilman joukkoon auttaa tehokkaasti. Häviää kyllä karstat männän päältä.
 
Auttaakohan mikään "Fuel cleaner" liuottamaan karstoja mäntien päältä bensakoneessa? Paksua nokilastua näkyi tulpan rei'istä mutta en tiedä haittaako se. Päästöt kuitenkin kunnossa mutta esim. tehon alenemaa on vaikea huomata.
Kuten TeknoR tuossa totesi, vesi auttaa. Kone ensin kunnolla lämpimäksi, sitten pidetään kierroksia jossain 2-2,5 tuhannessa ja sumutinpullolla pikkuhiljaa vettä imusarjaan. Kymmeniä vuosia vanha konsti.
 
Kuten TeknoR tuossa totesi, vesi auttaa. Kone ensin kunnolla lämpimäksi, sitten pidetään kierroksia jossain 2-2,5 tuhannessa ja sumutinpullolla pikkuhiljaa vettä imusarjaan. Kymmeniä vuosia vanha konsti.
Eipä oo perus moottorilla ihan yksinkertanen homma. Ensinnäkin imuilma saatetaan imeä turbojen jne kautta ja vähintään ilmamassamittarin läpi, jolloin kone sammuu jos sinne ruiskitaan vettä.
 
Laitoin kerran bemarin suoraruiskukoneeseen crc gdi cleaneria maffin jälkeiseen imuputkistoon. Eli näissä kerää imuventtiilit karstaa. Kunnon savut tuli jo 2000rpm pidellessä ja moottoritiellä aivan musta utupilvi. En kuitenkaan usko että se kaikista paksuin kova kerros siitä mihinkään lähtee ilman mekaanista rassausta.

P_20211012_173106.jpg
 
Joo, taitaa tulla isompaa vahinkoa, jos menee vettä ruiskimaan antureiden läpi ilmanottoon. Onkohan vesisumutus jäänne kaasutinajalta, jos on kymmeniä vuosia vanha tapa.

Kokemusta on pienkoneista, joista olen teräsharjalla poistanut noet männästä, kun ei muuten lähtenyt. Autossa kannen poisto on vaan isompi homma. Netissä joku mainosti suihkauttamaan wd40 tulpanrei'istä, kun öljy tunkeutuu nokeen ja ehkä irrottaa tai sitten ei.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, taitaa tulla isompaa vahinkoa, jos menee vettä ruiskimaan antureiden läpi ilmanottoon. Onkohan vesisumutus jäänne kaasutinajalta, jos on kymmeniä vuosia vanha tapa.

Kokemusta on pienkoneista, joista olen teräsharjalla poistanut noet männästä, kun ei muuten lähtenyt. Autossa kannen poisto on vaan isompi homma. Netissä joku mainosti suihkauttamaan wd40 tulpanrei'istä, kun öljy tunkeutuu nokeen ja ehkä irrottaa tai sitten ei.
Ei siinä sen isompaa vahinkoa tule muuta kuin, että MAF eli Mass Airflow Sensor eli suomeksi ilmamassa/ilmamäärämittari toimii siten, että jännite lämmittää vastuslankaa, jonka resistanssia mitataan, ilmavirta laskee lämpötilaa sitä enemmän, mitä enemmän ilmaa imetään ja kone pystyy päättelemään siitä ilman määrän ja laittaa sopivan määrän polttoainetta. Jos ilmassa on vettä pisaroina tuo vastuslanka jäähtyy reippaasti normaalia enemmän, jolloin koneeseen koitetaan syöttää niin paljon bensaa, ettei sillä ole edellytyksiä käydä. Jokatapauksessa modernissa autossa imuilmaan veden ruiskuttaminen on käytännössä mahdotonta siten, että auto myös kävisi tuosta syystä ja toimii lähinä vain kaasutinautoissa. Ainakin harrastepiireissä vanhempiin autoihin saatetaan laittaa MAP anturi, joka mittaa ennemmin painetta imusarjassa ja yhdistettynä koneen kierroslukuun auto voidaan säätää pelkästään tuolla painedatalla, mutta koska siinä käytännössä arvioidaan tuo ilmamäärä, ei se ole riittävä keino polttoainetaloudelliseen lopputulokseen, joka tehdasvalmisteisissa autoissa on hyvinkin tarkkaan säädeltyä, mutta tuolta kautta voisi löytyä poikkeustapaus ruiskukoneelle. Toki jos tekee jonnekin imuputkeen reijän josta saa sivusta vettä niin sekin toimii.
 
Jokatapauksessa modernissa autossa imuilmaan veden ruiskuttaminen on käytännössä mahdotonta siten, että auto myös kävisi tuosta syystä ja toimii lähinä vain kaasutinautoissa.
Ilmamassamittarin jälkeen imuputki auki. Ja jos on ahdettua auto niin turbon jälkeen jostain putki auki ja sumuttelee vedet ynm puhdistusaineet.
 
Jos ilmassa on vettä pisaroina tuo vastuslanka jäähtyy reippaasti normaalia enemmän, jolloin koneeseen koitetaan syöttää niin paljon bensaa, ettei sillä ole edellytyksiä käydä. Jokatapauksessa modernissa autossa imuilmaan veden ruiskuttaminen on käytännössä mahdotonta siten, että auto myös kävisi tuosta syystä ja toimii lähinä vain kaasutinautoissa.

höpönlöpön, nyt kyllä tehdään asiasta turhan vaikeaa. Ei seossäätö toimi pelkän ilmamassamittarin tai lämpöanturin varassa, en usko moiseen. Ettäkö se esimerkiksi vikaantuisi niin auto ei käy ollenkaan.

omassani tekisin niin että maffista liitin irti, irti maf putkesta ja kone käyntiin. sumutinpullosta vettä sisään. lopuksi vikakoodien nollaus. Niitä varmasti muutama tuossa tulee.
 
Ainakin harrastepiireissä vanhempiin autoihin saatetaan laittaa MAP anturi, joka mittaa ennemmin painetta imusarjassa ja yhdistettynä koneen kierroslukuun auto voidaan säätää pelkästään tuolla painedatalla, mutta koska siinä käytännössä arvioidaan tuo ilmamäärä, ei se ole riittävä keino polttoainetaloudelliseen lopputulokseen, joka tehdasvalmisteisissa autoissa on hyvinkin tarkkaan säädeltyä
On tehdasvalmisteisia autoja joissa on vain MAP, ei MAFia. Yhdessä lambdan antamien tietojen kanssa pelkkä MAP riittää kyllä hyvin. Toki lisäämällä MAF päästään vielä tarkempaan tulokseen, mutta MAPilla pärjää.
 
On tehdasvalmisteisia autoja joissa on vain MAP, ei MAFia. Yhdessä lambdan antamien tietojen kanssa pelkkä MAP riittää kyllä hyvin. Toki lisäämällä MAF päästään vielä tarkempaan tulokseen, mutta MAPilla pärjää.
Osaatko antaa esimerkkejä? Luulisi, että ei ainakaan ihan nykyautoista näillä päästöluokituksilla ole enää tuollaisia ratkaisuja.
 
...Netissä joku mainosti suihkauttamaan wd40 tulpanrei'istä, kun öljy tunkeutuu nokeen ja ehkä irrottaa tai sitten ei.

Itse kuullut että osa laittanut dieseliä tulpan rei'istä siään ja antaneet muhia yön yli. Pääfocus on tainut olla jumiutuneiden öljyrenkaiden irroitus.
 
Itse kuullut että osa laittanut dieseliä tulpan rei'istä siään ja antaneet muhia yön yli. Pääfocus on tainut olla jumiutuneiden öljyrenkaiden irroitus.
Kuinkahan hyvin se moska vaan poistuu sieltä sylinteristä tollasella keinolla, kun kone on aamulla kylmä ja se likainen diesel-seos pitäisi saada poltettua välittömästi tai tungettua venttiilistä ulos?
 
Osaatko antaa esimerkkejä? Luulisi, että ei ainakaan ihan nykyautoista näillä päästöluokituksilla ole enää tuollaisia ratkaisuja.
Mä elän menneisyydessä. Saab 9000 oli tuollainen. Vanhemmissa versioissa oli MAF mutta kun Trionic-moottorinohjaus tuli joskus 91-92, MAF putosi pois ja siirryttiin pelkkään MAPiin. Toki ysitonnari oli varsin tunnettu siitä, että sen päästöt olivat aikalaisekseen hyvin pienet ja moottorinohjaus edistyksellinen, se mm. haisteli palotapahtumaa sytytystulppien kautta.
 
Osaatko antaa esimerkkejä? Luulisi, että ei ainakaan ihan nykyautoista näillä päästöluokituksilla ole enää tuollaisia ratkaisuja.
Esim. Chevrolet Aveo, jossain maailmankolkissa vieläkin tänä päivänäkin lisenssillä tuotannossa moottoreilla joissa ei ilmamassamittaria vaan pelkkä painetunnistin.
 
RVS:ää käytin äskettäin järjestyksessään toiseen autooni, ja tällä kertaa vaikutus oli sellainen että aineen käyttö piti lopettaa kesken n.300km sen jälkeen kun aine oli kaadettu öljyjen sekaan. Moottori alkoi nimittäin naputtaa yhtäkkiä erään lämpimänä käynnistyksen jälkeen, luultavimmin hydr.venttiilinnostin mutta kuitenkin säikäytti sen verran että öljynvaihtopumpulla imin hieman yli puolet öljytilavuudesta pois, ja puhdasta öljyä tilalle. Vieläkään moottori ei ole palautunut ennalleen vaan naputtaa n.10min ajan kylmäkäynnistyksen jälkeen kun öljynpaineet ovat korkealla. Laitoin eilen Liqui Molyn venttiilinnostaja puhdistajan öljyihin ja ajan niillä varmaan pari sataa kilometriä ja sitten vielä puhtaat öljyt(+öljynsuodatin) sisään. Arvauksia voiko olla jokin muu tuo naputuksen aiheuttaja kuin nostaja(t)? Naputus on aika harvaa kierroslukuun nähden mutta kuitenkin nousee kierrosluvun mukana. Moottori on bemarin M62B35 bensakasi, aiemmin toimi virheettömästi :(
N. 2tkm ajettu öljy koneessa oli melko tummaa ennen RVS lisäämistä ja musteni kyllä lisää sen lyhyen käytön aikana
 
Viimeksi muokattu:
RVS:ää käytin äskettäin järjestyksessään toiseen autooni, ja tällä kertaa vaikutus oli sellainen että aineen käyttö piti lopettaa kesken n.300km sen jälkeen kun aine oli kaadettu öljyjen sekaan. Moottori alkoi nimittäin naputtaa yhtäkkiä erään lämpimänä käynnistyksen jälkeen, luultavimmin hydr.venttiilinnostin mutta kuitenkin säikäytti sen verran että öljynvaihtopumpulla imin hieman yli puolet öljytilavuudesta pois, ja puhdasta öljyä tilalle. Vieläkään moottori ei ole palautunut ennalleen vaan naputtaa n.10min ajan kylmäkäynnistyksen jälkeen kun öljynpaineet ovat korkealla. Laitoin eilen Liqui Molyn venttiilinnostaja puhdistajan öljyihin ja ajan niillä varmaan pari sataa kilometriä ja sitten vielä puhtaat öljyt(+öljynsuodatin) sisään. Arvauksia voiko olla jokin muu tuo naputuksen aiheuttaja kuin nostaja(t)? Naputus on aika harvaa kierroslukuun nähden mutta kuitenkin nousee kierrosluvun mukana. Moottori on bemarin M62B35 bensakasi, aiemmin toimi virheettömästi :(
N. 2tkm ajettu öljy koneessa oli melko tummaa ennen RVS lisäämistä ja musteni kyllä lisää sen lyhyen käytön aikana
Yleensä huonoksi menneet nostajat naputtaa käynnistyksen jälkeen ja hiljenevät sitten hetken kuluttua ja tuo johtuu siitä, että jos se nostaja on kulunut/väljä miten tuota nyt kuvailisi, niin sieltä katoaa öljyä koneen seistessä ja käynnistyksen jälkeen kestää hetken ennen kuin nostaja itsekseen ilmaantuu ja täyttyy öljyllä. Toi on ihan vakioääni esim kaikissa jossain ysärinissaneissa jne, sopivan ajetuissa hytikkavehkeissä, eli en ois niin huolissaan. Eipä toi mitään muutakaan voi olla, koska mikä tahansa laakerivika tms vakavampi joka ääntä pitää ei kyllä katoa kun kone lämpenee. RVS:n käytön osuminen nostajan feilaamisen ajankohtaan voi olla täysin sattumaakin.
 
Motonetissä on nyt ihmeaine RVS G4 tarjouksessa.

Itselläni odottaa Köyhän Ihmisen Autoon kaatoa RVS G4 ja G6. Öljytilavuus on 5,2l, eli G4 jää hieman lyhyeksi. Öljyillä on ajettu noin 7000km. Mitä mieltä käärmeöljyekspertit ovat, kummassa järjestyksessä käytän törpöt? Jos ensimmäisen käsittelyn on tarkoitus puhdistaa, järkeilin itse, että pienempi törppö kannattaa käyttää ensin ja jättää sitten täysi setti pidemmäksi aikaa öljynvaihdon jälkeen. Moottorista ovat olleet venttiilikopat auki, ja niiden näkymien perusteella ei suuria puhdistustarpeita ole.

Paljonko oli motonetin tarjoushinta?
 
Kaveri oli ostanut näitä erillaisia rvs pöniköitä, kaikissa näyttää olevan tuo sama tuubi itse ainetta.. järkevintä lienee siis ostaa halvin paketti ja käyttää sen tuubi mihin ikinä keksiikään työntää.
 
Valmistaja sanoo että eivät ole samaa vaikka tuubit on samanlaiset, vaikuttavan aineen määrä vaihtelee pakkauksen mukaan, tiedä sitten, eikä siinä oikeen auta kuin luottaa siihen mitä valmistaja sanoo.
 
Valmistaja sanoo että eivät ole samaa vaikka tuubit on samanlaiset, vaikuttavan aineen määrä vaihtelee pakkauksen mukaan, tiedä sitten, eikä siinä oikeen auta kuin luottaa siihen mitä valmistaja sanoo.


Täytyy tutkia asiaa, töissä olis labra missä jäbät varmaan sais selkoa asiaan.
 
Laitoin eilen Liqui Molyn venttiilinnostaja puhdistajan öljyihin ja ajan niillä varmaan pari sataa kilometriä ja sitten vielä puhtaat öljyt(+öljynsuodatin) sisään.

Itsellä toimi kun laitoin saman valmistajan engine flush ennen öljynvaihtoa ja öljynvaihdon jälkeen hydraulic lifter additive. Tuota ennen kesti noin 5 minsaa että hiljeni toiselta puolelta moottoria ja 10 min jälkeen kaikki. Nyt ei kuulu mitään, saa nähdä kuinka kauan kestää.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 980
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom