- Liittynyt
- 29.09.2017
- Viestejä
- 2 781
Siinä vaiheessa jos männänrenkaat ei enää liiku koloissaan on peli menetetty. Siihen saakka ne kokee myös kitkavoimia mäntään nähden.
Oy RVS Technology Ltd

Tuolta lukemaan jos asia askarruttaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siinä vaiheessa jos männänrenkaat ei enää liiku koloissaan on peli menetetty. Siihen saakka ne kokee myös kitkavoimia mäntään nähden.
Joo ei tosiaan vaikuta mitenkään ja se öljyrenkaiden tukkeutumis ongelma koskee uudempaa ea888 moottoria (gen1 ja gen2) tässä vanhemmassa ea113 moottorissa ei ole tuota ongelmaa.Rohkeeta vetää pintoihin jäävää lisäainetta koneisiin joissa männissä öljykanavien tukkeutumisen ongelmia.
Auto on sen verran vähän ajettu että et välttämättä mitään huomaa, koska kulumaa ei pitäisi paljoa vielä olla, (riippuen öljynvaihto väleistä) ajotietokone voi kyllä näyttää vähän pienempää kulutusta. Suojauksen antaa moottorille, joten normi kuluminen pienenee ja siten käyttöikä pitenee.Tänään löräytin RVS:t 120 tkm ajettuun 1.5 Ecoboost -moottoriin. Mielenkiinnolla odottelen tuloksia.![]()
Aikaisemmin olen tuplakäsitellyt PSA:n EW10-moottorin. Siinä persdyno havaitsi alavääntöä tulleen lisää ja ääni muuttui sivistyneemmäksi. Kaikki muu sitten lopulta hajosikin siitä autosta.Auto on sen verran vähän ajettu että et välttämättä mitään huomaa, koska kulumaa ei pitäisi paljoa vielä olla, (riippuen öljynvaihto väleistä) ajotietokone voi kyllä näyttää vähän pienempää kulutusta. Suojauksen antaa moottorille, joten normi kuluminen pienenee ja siten käyttöikä pitenee.
Päivitelläänpäs tätä kohta vuoden takaista käsittelyä, öljynkulutus ei loppunutkaan kokonaan, toisen käsittelyn yhteydessä laitoin ensimmäistä kertaa autoon LL öljyt, viskositeetti 0w30 ja tätä on palanut nyt 1.5dl/1000km, kohta vaihtuu takaisin perinteiseen 5w40 öljyyn mitä on tullut käytettyä niin näkee sen todellisen kulutuksen. Vääntö on edelleen tallella. Taisi myös rvs pelastaa viime talvena moottorin sihdin jäädyttyä ajon aikana, moottori käy edelleen normaalisti, eikä mitään ylimääräsiä ääniä kuulu koneesta eikä turbosta, tuolloin oli ajettu 4000km toisen käsittelyn jälkeen.Nyt on n. 1470km ajettu toisen rvs käsittelyn jälkeen ja ne vaikutukset? Öljyn kulutus loppunut kokonaan, ennen käsittelyä öljy on maistunut koneelle 1.5-2dl/1000km, castrolia paloi 1.5dl ja edellinen öljy mobil x1 paloi 2dl, nyt 1470km myöhemmin tikku on edelleen ylärajassa.Alavääntöä on tullut selkeästi lisää tuosta 1500rpm alaspäin, nyt voi ajaan yhden vaihteen isommalla ilman että tekee pahaa auton puolesta, myös käyntiääni pehmeni vähäsen. Eli omassa tapauksessa ainakin toimi paremmin kuin hyvin, eikä rahat menny hukkaan, öljynkulutus loppui kokonaan, alavääntöä tuli lisää ja auto käy vähän pehmeemmin, kulutuksesta en osaa sanoa oikeen mitään kun ajot on ollut niin sekalaista tässä lomautuksen aikana.
Päivitelläänpäs tätä kohta vuoden takaista käsittelyä, öljynkulutus ei loppunutkaan kokonaan, toisen käsittelyn yhteydessä laitoin ensimmäistä kertaa autoon LL öljyt, viskositeetti 0w30...
Meinasin lähinnä tuota viskositeettia, aikaisemmin ilmoittamani öljynkulutus on ollut ajettu 5w40 öljyillä, eikä kokemusta oo tässä koneessa kulutuksesta ohkasilla öljyillä. Ei tuossa kuulemma muuta haittaa oo ajaa paremmilla öljyillä ku se että pinta muodostuu hitaammin.Suositushan on tai on ollut, ettei käsittelyn yhteydessä käytettäisi "liian" hyviä öljyjä.
Rvs-facebook sivuilta kysymällä saat varmimmin vastauksen mutta muistaakseni jossain foorumeilla tätä puitu ja vasta sisäänajon jälkeen puhtaan öljyn sekaan. Tällainen muistikuva.Olisi moottoripyörässä uusi sylinteri mäntineen menossa paikalleen, kun kerkeäisi asentamaan, niin kannattaisikohan RVS:t heittää heti kärkeen sisään vaiko ajella ensin normaalia sisäänajoa?
Jos vain käytit moottorin lämpimäksi, ehtiköhän edes termostaatti avautua? Ties vaikka suurin osa jäähdytinnesteestä oli vielä kylmää.Tuli kokeiltua STP:n jäähdyttimenpaikkausainetta.
Kiireessä tuli tulkittua käyttöohjetta väärin, kun oletin lauseen "aja moottori lämpimäksi (ei kuumaksi)" viittaavan moottorin normaalin käyttölämpötilan saavuttamiseen. Ilmeisesti kuitenkin tökötti olisi ollut tarkoitus lisätä vain hiukan lämmenneeseen jäähdytinnesteeseen eikä normaalilämpöiseen sellaiseen, jotta tökötti ehtii jähmettyä moottorin vielä käydessä.
Mitä tuosta mokasta voi seurata? Aine tukkii jäähdyttimen kanavat?
Aineen lisäys tapahtui kauppareissun päätteeksi kotipihalla, kilometrejä tuli varmaankin parikymmentä. Eli eiköhän ihan kunnolla lämmin ollut.Jos vain käytit moottorin lämpimäksi, ehtiköhän edes termostaatti avautua? Ties vaikka suurin osa jäähdytinnesteestä oli vielä kylmää.
Eiköhän se silti ihan oikein mennyt. Lämmin tai kuuma, kuka sitä alkaa niin tarkasti mittaamaan.Aineen lisäys tapahtui kauppareissun päätteeksi kotipihalla, kilometrejä tuli varmaankin parikymmentä. Eli eiköhän ihan kunnolla lämmin ollut.
Jos tavallista enemmän syö niin ite tekisin ensi engine flush käsittelyn sen jälkeen tupla rvs käsittely perään ohjeiden mukaan, toisen rvs käsittelyyn öljyiks vielä valvolinen maxlifea tiivisteitä turvottamaan.Morot. Olis yks tämmönen mazda L (duratec) öljyä syövä kone. Pcv venttiili ja huohotinputki ok. Voisiko forte tai stp engine flusheilla ja/tai rvs aineilla saada tuon öljyn kulutuksen loppumaan tai edes vähenemään? Koneella ajettu 145tkm. Aikaisemmalta omistajalta oli jäänyt huomaamatta että termostaatti oli jumissa auki. Motin lämmöt nousi 65C maksimissaan. Voisiko tuollakin olla syynsä että esim mäntien öljyrenkaat on jumittuneet(oletetusti)?
Hyvän kun korjasit, joo niinhän se olikin että molybdeenia sisältäviä öljyjä ei kannata käyttää koska se tekee sen verran kestävän pinnan kitkapinnoille ettei rvs pääse läpäisemään sitä ja max life sisältää sitä aika paljon. Eli ei max lifea rvs käsittelyyn!RVS toimii kitkan avulla, joten öljyiksi niin "huonot" kuin kehtaa laittaa..
Vasta käsittelyn jälkeen ne Max Lifet tms.
Normaali öljynvaihtoväli ajetaan toisella käsittelyllä, eli se toinen rvs satsi saa jäädä koneeseen pyörimään vuodeksi, olettaen että vuosi/15.000km välein vaihdat öljyt. Vuoden päästä siis voi vaihtaa ne max lifet koneeseen jos siltä tuntuu. Itse käsittely pitäisi olla valmis 2000km jälkeen, mutta toiset sanoo että vaikutuksia tuli vasta 4000-5000km:ssä. Voi toki ne max lifet vaihtaa aikasemminki.Eli, nykyisiin öljyihin stp engine flush ja vaihdetaan öljyt. Ajattelin laittaa tota motorcraftin 5w30. Siihen lisätään rvs g6. Ajetaan min. 400km ja vaihdetaan taas öljyt. Taas motorcraft 5w30 ja lisätään taas rvs g6. Ajetaan ??? Km ja sitten valvolinen max lifet?
Meneekö oikein? Paljon tolla toisella rvs käsittelyllä ajetaan kunnes laitetaan max lifet sisään?
Itselläkin tuollainen 2.0 Duratec koneella varustettu Ford, mittarissa 213tkm. Huvituttavaa sinänsä että kun auton ostin, en katsonut öljyjä 5 kuukauteen. Sitten ihmettelin kun on aivan minimissä. Nyt on mennyt vajaa 5 litraa öljyä puolessa vuodessa. Ajoin kesällä Mikkeli - Järvenpää välin moottoritietä 140kmh vakkari päällä koko matka, kierrokset 4000 rpm niin öljyn mittatikku oli tuollaisella ajolla minimissä - ja hieman alle puolet tankistakin kului..
Normaalilla ajoprofiililla lisään n. 1dl joka viikko. Ajan melkein pelkästään nurkka-ajoa, tosin esilämmitän autoa lähes koko aika. Aina kun alle 5c.
Katsastuksista meni läpi ilman mitään huomautusta mistään. Menin tosin lämpimällä koneella varmuuden vuoksi. Arvoja en muista, mutta lambda ainakin oli alle 1.00.
Varsinainen kysymys on mitä mieltä tällaisesta:
BG Dynaaminen moottorin kunnostushuolto - BG Suomi
Kunnossapito huolto autosi moottorille. Se puhdistaa ja auttaa pysymään puhtaana.bgprod.fi
540€ eräässä paikassa koko setti. Vai onko parasta vain lisätä öljyä desi joka sunnuntai?
Ei muuta? Tarvitseeko tietää muuta erikoista vai tosiaan näin simppeli?Jos haluat tehdä tehopuhdistuksen niin moottoriöljyt pois koneesta, tilalle Puhdistusöljy ja sitten joku vartti tyhjäkäyntiä lämpimällä koneella. Pesuaineet ulos ja uudet moottoriöljyt tilalle.
Kiitos tiedosta. Mieluummin suoraan tehopuhdistus ilman lisäaineita.
Ei muuta? Tarvitseeko tietää muuta erikoista vai tosiaan näin simppeli?
Nyt on stp huuhtelu tehty ja uudet öljyt koneessa. Seuraavaksi rvs sisään. Mietin vain että miksi noilla ekoilla rvs:llä ajetaan se 400km mut sitten seuraavilla jo tuhansia? Eikö nyt uusiin öljyihin lisätty rvs riitä?
Sanovat että ensimmäinenkin käsittely tekee jo pintaa kitkapinnoille, tekisin varman päälle sen toisenkin käsittelyn.Rvs ei ole suoraan moottorin puhdistusaine mutta ensimmäinen käsittely myös puhdistaa moottoria ja saa paskan liikkeelle.. Tämän takia niin nopea öljynvaihto ensimmäisen käsittelyn jälkeen. Tietty jos on käyttänyt motor flushia ennen ensimmäistä käsittelyä voidaan miettiä tarvitseeko 400km jälkeen vaihtaa öljyt ja tehdä toinen käsittely..
Ilmottele ihmeessä auttoiko. Itse tein vastaavan käsittelyn 2.0 Duratec HE Focukseen, toistaiseksi öljy maistuu yhä mut 2. käsittelyn jälkeenkin ajettu vasta n. 1500 km. Täytyy vuoden päästä jos auto on yhä omistuksessa päivitellä onko öljynkulutus vähentynyt. Vetoja/vääntöä kyllä tuli RVS-käsittelyjen myötä lisää.Nyt on stp huuhtelu tehty ja uudet öljyt koneessa. Seuraavaksi rvs sisään. Mietin vain että miksi noilla ekoilla rvs:llä ajetaan se 400km mut sitten seuraavilla jo tuhansia? Eikö nyt uusiin öljyihin lisätty rvs riitä?
Millä tämä on mitattu?.....Vetoja/vääntöä kyllä tuli RVS-käsittelyjen myötä lisää.
Ihan perstuntumalla. Voi olla toki pelkkää kuvitelmaakin.Millä tämä on mitattu?
Eikös tuo mahdollinen äänen hiljeneminen johdu siitä että rvs korjaa moottorin kuluneisuutta tekemällä pintaa kitkapinnoille jolloin välykset pienenee moottorissa. Paljoko @Warra on kilsoja kertyny?Mistä käyntiäänen hiljeneminen johtuu? Olen luullut että diiselin karkea ääni tulee suuttimista/palotapahtumasta.
Ei johdu siitä, toi kerros on niin ohut, ettei se välyksiin vaikuta. Sellaseen toki voi vaikuttaa, että esim laahaavalla nokalla nokka liukuu entistä paremmin tms, eli venttiilikoneistossa voi jotain hiljenemistä tapahtua. Dieselissä tuskin ero niin iso on, mutta joissain bensakoneissa voi olla eroa. Omassa en huomannut eroa käyntiäänessä.Eikös tuo mahdollinen äänen hiljeneminen johdu siitä että rvs korjaa moottorin kuluneisuutta tekemällä pintaa kitkapinnoille jolloin välykset pienenee moottorissa. Paljoko @Warra on kilsoja kertyny?
Mites selität sitten esim. puristusten kasvun ennen ja jälkeen käsittelyiden?Ei johdu siitä, toi kerros on niin ohut, ettei se välyksiin vaikuta. Sellaseen toki voi vaikuttaa, että esim laahaavalla nokalla nokka liukuu entistä paremmin tms, eli venttiilikoneistossa voi jotain hiljenemistä tapahtua. Dieselissä tuskin ero niin iso on, mutta joissain bensakoneissa voi olla eroa. Omassa en huomannut eroa käyntiäänessä.
Juuri sisäänajettu, eli 304tkm.Eikös tuo mahdollinen äänen hiljeneminen johdu siitä että rvs korjaa moottorin kuluneisuutta tekemällä pintaa kitkapinnoille jolloin välykset pienenee moottorissa. Paljoko @Warra on kilsoja kertyny?
No esim sylinteriseinän epätasaisuudet mikrotasolla pienenevät, mutta jos on vaikka kovat nostajat ja välystä koneistossa niin ei se sitä poista.Mites selität sitten esim. puristusten kasvun ennen ja jälkeen käsittelyiden?
edit.
RVS:n mukaan 0.001mm - 0.03mm paksuuden kuulemma tekee.
![]()
![]()
Tässä on todennäköisesti ihan mekaaninen vika, männänrenkaat kuoleentunu ja siihen ei rvs:kään auta, vaan uudet männänrenkaat, puristuksia puuttuu sen verran reilusti, kympissä pitäisi olla.Jos linkkari käytössä niin tuossa bmw korjaamon kokemuksia. Puristukset kasvoivat, mutta jäivät toki liian alhaisiksi edelleen +200tkm ajetussa 4-syl mootttorissa.
![]()
![]()
Toimiiko RVS? | Jussi Rahkama
Toimiiko RVS? Kyseessä pieni neljä syl. bensa moottori ajettu +200 tkm. Oireena käyntihäiriö, moottorissa kaikki muu kunnossa paitsi puristukset. Ohivuoto männärenkaiden ohi. Käyntilämmin moottori, akku ladattu täyteen ja lisävirta kytketty autoon. Ohessa kaksi puristuspainemittausta. RVS D6...www.linkedin.com
No eihän se ihmeisiin pystykkään.No esim sylinteriseinän epätasaisuudet mikrotasolla pienenevät, mutta jos on vaikka kovat nostajat ja välystä koneistossa niin ei se sitä poista.