RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

tuota vois heittää diisseli koneeseen ootteko testannu tiktokissa hienoja testivideoita aineesta että toimii.

Laitoin hiljattain 2.0 dieselimyllyyn eikä se ainakaan huonommaksi ole mennyt koska ekaa kertaa saavutttiin 7.1l/100km lukema, aina ollut vähän enemmän kulutus.
 
Laitoin hiljattain 2.0 dieselimyllyyn eikä se ainakaan huonommaksi ole mennyt koska ekaa kertaa saavutttiin 7.1l/100km lukema, aina ollut vähän enemmän kulutus.
JES tota saa tankkiilaitettavaa kamaa kanssa! paljo pitää laittaa deseissä ku öljytilavuus on 6.5l koneessa.
 
Eli 2desiä vaa?


X-1R Metallinhoitoaine / öljyn lisäaine 100 ml
noita kaks sinne löräyttää
 
Taitaa se RVS:n irroittama lika heikentää öljyn ominaisuuksia, siinä kohtaa kun ekalla käsittelyllä 400km ajetut öljyt lasketaan koneesta, on öljy varsin mustaa ja vetistä lirua.
Jos se RVS tai mukana tullut öljy eka vaihe heikentää moottorin öljyä niin eikös se toinen käsittelyvaihe yhtälailla tee niin?
Mites on, auttaako RVS käsittely venttiilien naputtamiseen?
 
Jos se RVS tai mukana tullut öljy eka vaihe heikentää moottorin öljyä niin eikös se toinen käsittelyvaihe yhtälailla tee niin?
Mites on, auttaako RVS käsittely venttiilien naputtamiseen?
Ei se rvs mihinkään moottoriöljyn laatuun merkittävästi vaikuta, mutta jos huolettaa, niin voinet sotkea sen vaikuttavan aineen pikkutuubin vaikkapa siihen samaan moottoriöljyyn mitä muutenkin käytät ja lurauttaa sekaan. Venttiilikoneistoon rvs ei käytännössä vaikuta, koska venojen naputus johtuu siitä, että hydrauliset nostajat on väljät eikä siellä alueilla sellaisia kitkoja ole, että rvs tiivistäisi ne uudestaan.
 
Kaadoin noin 225 000 km ajetun 2.5 DCi Renault Traficin tankkiin pullollisen tuota Pro-Tec / Blue Chem kamaa ja yllättäen alle 100 km ajon jälkeen jumittava VNT ahdin heräsi eloon ja alkoi taas ahtaa alle 2000 kierroksen.

Eli jotainhan tuo tekee, mutta ei tuosta taida pysyvää iloa olla, vaan pitää ruveta suunnittelemaan turbon vaihtoa.
 
Kaadoin noin 225 000 km ajetun 2.5 DCi Renault Traficin tankkiin pullollisen tuota Pro-Tec / Blue Chem kamaa ja yllättäen alle 100 km ajon jälkeen jumittava VNT ahdin heräsi eloon ja alkoi taas ahtaa alle 2000 kierroksen.

Eli jotainhan tuo tekee, mutta ei tuosta taida pysyvää iloa olla, vaan pitää ruveta suunnittelemaan turbon vaihtoa.

Nyt kun kaikki toimii, on hyvä aika laittaa auto kiertoon.
 
Nyt kun kaikki toimii, on hyvä aika laittaa auto kiertoon.

Ei hyvää ja halpaa pakua kannata laittaa kiertoon, kun sitä tarvitsee lähes päivittäin.

Korvaavan tuotteen hankintaan menee äkkiä monta tonnia "ylimääräistä", kun varsinkin pakut ovat nyt hinnoissaan, osti sitten jonkun remonttia vaativan 5 tonnin torahampaan tai uuden neliveto Viton/Portterin.
Toki tuosta nykyisestä hankintahinnaltaan parin tonnin torahampaasta saisi varmaan 3-4 tonnia voittoa.

Eli ei se auta kun remontoida nykyistä ja vaihtaa uudempaan sitten kun perinteisten pöllö-öljy polttimien hinnat laskevat tai omaan käyttöön kelvollisia sähkökikottimia alkaa saaman 50 k€ hintaluokassa.

Jos ID Buzzin tavaratila olisi ollut pykälää isompi ja siihen olisi saanut 4 k€ hankintatukea ( nyt jää Buzzin kantavuus 40 kiloa alle tukirajan ) niin voi olla että sellainen olisi jo alla, kun muutama maahan tuleva yksilö olisi kuulemma ollut ostettavissa tammikuussa.
 

tuota vois heittää diisseli koneeseen ootteko testannu tiktokissa hienoja testivideoita aineesta että toimii.

Ensin heitin Hondan lumilinkoon. Kovalla kuormituksella jaksaa paljon paremmin ja raastava käyntiääni hiljeni 4/5

Volvo 5cyl diesel. Ääni pehmeni ja kulutus tippui samalla ajolla noin 0.5l/100km. 5/5

Kyllähän nuo Suomen voiteluainekaupan videot osoittaa että aine vähentää kitkaa ja myös että RVS on ihan pilipalituote X1R:ään verrattuna.

Videot: LubeHakkiz (@lubehakkiz) | TikTok
 
Viimeksi muokattu:
Ensin heitin Hondan lumilinkoon. Kovalla kuormituksella jaksaa paljon paremmin ja raastava käyntiääni hiljeni 4/5

Volvo 5cyl diesel. Ääni pehmeni ja kulutus tippui samalla ajolla noin 0.5l/100km. 5/5

Kyllähän nuo Suomen voiteluainekaupan videot osoittaa että aine vähentää kitkaa ja myös että RVS on ihan pilipalituote X1R:ään verrattuna.

Videot: LubeHakkiz (@lubehakkiz) | TikTok

Sulla taisi mennä brändit väärinpäin?
 
Ei mennyt. RVS on se pilipalituote:

Ei tossa sun videossa ole mitään tolkkua. RVS:n ideana ei ole mikään hyvä pintapaineen kesto, vaan käytössä syntyvän kitkan myötä keraamisen pinnan syntyminen metallin pinnalle. Se, että leivotaan joku metallipala kerrasta kiinni, kun perusöljyn ominaisuus loppuu ei ole suinkaan se mihin tota rvs lisäainetta on tarkoitus käyttää vaan toistuvaan pienikitkaiseen kuluttavaan käyttökohteeseen, missä ajan kautta tuota keraamista pintaa syntyy.
 
Ohjeessa lukee, että eka käsittelyssä pitäis ajaa se 400km ennen öljynvaihtoa. Onko huono juttu jos kilometrit ylittyy reippaasti sen 400km?
 
Mielellään ei ylittyisi. Sen voi tehdä myös ilman tuota ajoa.
Ilman ajoa: Kaataa RVS sisään ja vaihtaa samantien öljyt, vai mitä tarkoitat? :hmm:

Varmaan ei haittaa vaikka ajaa pari sataa kilometriä liikaa. Ideahan on vain puhdistaa moottoria sillä eka käsittelyllä. Jos irronnut lika ei ehdi tarttua takaisin kovin paljon niin varmaan ihan sama.
 
Halvemmaksi tulee laittaa vaan joku alle 10 euron motor flush ennen RVS:n laittoa. Ajanee saman asian?

En sinänsä ole RVS:ää vastaan, erinomainen tuote vanhaan rautamottiin.
 
Ilman ajoa: Kaataa RVS sisään ja vaihtaa samantien öljyt, vai mitä tarkoitat? :hmm:

Varmaan ei haittaa vaikka ajaa pari sataa kilometriä liikaa. Ideahan on vain puhdistaa moottoria sillä eka käsittelyllä. Jos irronnut lika ei ehdi tarttua takaisin kovin paljon niin varmaan ihan sama.

Aja ennemmin n. tunti, ja sitten öljynvaihto + uusi RVS. Jos se menee tuolla 200km yli niin alkaa olemaan haittaa.
 
Aja ennemmin n. tunti, ja sitten öljynvaihto + uusi RVS. Jos se menee tuolla 200km yli niin alkaa olemaan haittaa.
Sanoisit mihin neuvosi perustuu. 600km on vain 50% ylitys ohjeeseen, tunnin ajo on jotain 20% ohjeen matkasta.
Jotain vartenhan se niiden ohje sanoo 400km.
 
Ilman ajoa: Kaataa RVS sisään ja vaihtaa samantien öljyt, vai mitä tarkoitat? :hmm:

Varmaan ei haittaa vaikka ajaa pari sataa kilometriä liikaa. Ideahan on vain puhdistaa moottoria sillä eka käsittelyllä. Jos irronnut lika ei ehdi tarttua takaisin kovin paljon niin varmaan ihan sama.
Puhdistus on vain "lisä extraa" ja tarkoitus on tehdä pintaa ekalla käsittelyllä. Tuotteen edustajan kanta on ettei yli 400km tulisi ajaa koska epäpuhtaudet alkaa tarttumaan takaisin pinnoille.
 
Puhdistus on vain "lisä extraa" ja tarkoitus on tehdä pintaa ekalla käsittelyllä. Tuotteen edustajan kanta on ettei yli 400km tulisi ajaa koska epäpuhtaudet alkaa tarttumaan takaisin pinnoille.
No, en tiennyt että se oli 300-400km eikä 400km, mutta miten se tekee pintaa lyhyessä ajassa jos heti laittaa toisen käsittelyn jälkeen, ja jos lika ei ole vielä edes irronnut?

Toinen käsittely tehdään 300–400 km:n ajon (tai 6–8 käyttötunnin) jälkeen ensimmäisestä käsittelystä laskettuna:
HUOM! Toista käsittelyä ei ole syytä lykätä kauemmaksi, koska käsiteltävistä pinnoista öljyyn irtoava lika voi
alkaa tarttua takaisin puhdistuneisiin pintoihin.



Siinä sanotaan myös että "tai 6-8 käyttötunnin jälkeen". Jos ajat satasta 8 tuntia, pääset jo 800 km, eli sekin on hyväksyttyä, jos käyttötunniksi lasketaan myös ajot. :lol:


 
Jos kysyt neuvoa ylittymisasiaan ja saat vastaukseksi myös valmistajan vastauksen, jossa sanotaan ettei ole syytä ylittää tuota, mutta päätät silti, ettei siitä ole haittaa, niin sit vaan teet niinkuin katsot parhaaksi ja homma rokkaa eteenpäin!
 
No, en tiennyt että se oli 300-400km eikä 400km, mutta miten se tekee pintaa lyhyessä ajassa jos heti laittaa toisen käsittelyn jälkeen, ja jos lika ei ole vielä edes irronnut?
En ihan tajunnut kysymystä. Ensimmäinen tunti on kaikkein tärkein, pinnanmuodostuksen kannalta ja aineen leviämisen kannalta. 300-400km ajon jälkeen laitat toisen satsin ja se jatkaa käsittelyä useamman tuhannen kilometrin ajan.

Käyttötunnit taitaa koskea esim. työkoneita ja 2-tahtipyöriä.

Facebookissa on hyvä ryhmä jossa myös valmistajan vastauksia aina silloin tällöin. RVS kokemukset käyttäjiltä | Facebook
 
En ihan tajunnut kysymystä. Ensimmäinen tunti on kaikkein tärkein, pinnanmuodostuksen kannalta ja aineen leviämisen kannalta. 300-400km ajon jälkeen laitat toisen satsin ja se jatkaa käsittelyä useamman tuhannen kilometrin ajan.

Käyttötunnit taitaa koskea esim. työkoneita ja 2-tahtipyöriä.

Facebookissa on hyvä ryhmä jossa myös valmistajan vastauksia aina silloin tällöin. RVS kokemukset käyttäjiltä | Facebook
Jos (jostain) tiedät että ensimmäinen tunti on kaikkein tärkein niin sitten se on.

Optimaalisin ajankohta lienee kuitenkin 400km paikkeilla koska tuossa sanotaan niin, mutta itse en usko että se on niin tip top tarkkaa:

MILLOIN ON PARAS HETKI KÄSITELLÄ AUTON POLTTOMOOTTORI, ENNEN ÖLJYNVAIHTOA VAI SEN JÄLKEEN?
Kumpikaan tapa ei ole väärä. Uusissa tai melkein uusissa moottoreissa asialla ei ole edes juuri väliä.
Mitä enemmän moottorilla on ajettu, sitä likaisempi se yleensä on. Käsiteltäviltä pinnoilta irtoaa käsittelyn yhteydessä likaa öljyyn, ja öljy kannattaa usein vaihtaa ennen toista käsittelykertaa, jota suosittelemme yli 40000 km ajetuille moottoreille. Siksi optimaalisin ajankohta käytetyn moottorin RVS-käsittelylle on n. 400 km ennen tulossa olevaa öljynvaihtoa. Toinen käsittelykerta tehdään heti öljynvaihdon jälkeen, eikä uutta öljynvaihtoa tarvita.



Ohjeessa lukee, että eka käsittelyssä pitäis ajaa se 400km ennen öljynvaihtoa. Onko huono juttu jos kilometrit ylittyy reippaasti sen 400km?
Sanoisin jos olet ehtinyt ajaa nuo ylimääräiset kilometrit:
Jos toisessa käsittelyssä öljy muuttuu tummaksi niin eka käsittelyssä olisi ollut parantamisen varaa. Jos ei niin se meni just niinkuin pitikin.
 
Viimeksi muokattu:
RVS ryhmää, ohjeita ja kysymyksiä seuraamalla tuntuu että ohjeet on turhan yksinkertaiset, ihmiset ylianalysoi ja tekee omia ratkaisuja. Plus että ohjeet ei kata erikoistapauksia kuten pienet koneet joissa isompi öljypohja, moottoripyörät, isot v8 koneet joissa ihmeen pienet öljytilavuudet. Jenkeissä ainetta luokitellaan sylinterimäärän mukaan eikä öljytilavuuden.
 
Onhan tuo ohjeistus sylinteritilavuuden mukaan huomattavasti loogisempi.
 
RVS ryhmää, ohjeita ja kysymyksiä seuraamalla tuntuu että ohjeet on turhan yksinkertaiset, ihmiset ylianalysoi ja tekee omia ratkaisuja. Plus että ohjeet ei kata erikoistapauksia kuten pienet koneet joissa isompi öljypohja, moottoripyörät, isot v8 koneet joissa ihmeen pienet öljytilavuudet. Jenkeissä ainetta luokitellaan sylinterimäärän mukaan eikä öljytilavuuden.

X1R koneeseen ja toimii minuutin päästä laitosta, eikä tarvitse ihmetellä koska alkaa toimimaan, vai alkaako lainkaan...
 
RVS ryhmää, ohjeita ja kysymyksiä seuraamalla tuntuu että ohjeet on turhan yksinkertaiset, ihmiset ylianalysoi ja tekee omia ratkaisuja. Plus että ohjeet ei kata erikoistapauksia kuten pienet koneet joissa isompi öljypohja, moottoripyörät, isot v8 koneet joissa ihmeen pienet öljytilavuudet. Jenkeissä ainetta luokitellaan sylinterimäärän mukaan eikä öljytilavuuden.
Onhan tuo ohjeistus sylinteritilavuuden mukaan huomattavasti loogisempi.
Eikö öljytilavuuden mukaan mitoitus ole juurikin kaikista loogisin tapa? Jos laittaa sylinteritilavuuden mukaan RVS:ää pieneen koneeseen, jossa iso öljypohja, niin eikös tällöin voisi kuvitella olevan liian vähän ainetta öljyn seassa? Eli tavoitteena olisi aina samassa suhteessa RVS:ää ja öljyä riippumatta sylinteritilavuudesta.

Jenkeissä sylinteritilavuuden voisi kuvitella vaihtelevan paljon enemmän, kun siellä niitä isoja motteja suositaan. Sinne siis sylinteritilavuuden mukaan annostelu saattaa toimia paremmin.
X1R koneeseen ja toimii minuutin päästä laitosta, eikä tarvitse ihmetellä koska alkaa toimimaan, vai alkaako lainkaan...
Miksei molempia? Ihan eri aineet ja toimintaperiaate.
 
Eikö öljytilavuuden mukaan mitoitus ole juurikin kaikista loogisin tapa? Jos laittaa sylinteritilavuuden mukaan RVS:ää pieneen koneeseen, jossa iso öljypohja, niin eikös tällöin voisi kuvitella olevan liian vähän ainetta öljyn seassa? Eli tavoitteena olisi aina samassa suhteessa RVS:ää ja öljyä riippumatta sylinteritilavuudesta.

Jenkeissä sylinteritilavuuden voisi kuvitella vaihtelevan paljon enemmän, kun siellä niitä isoja motteja suositaan. Sinne siis sylinteritilavuuden mukaan annostelu saattaa toimia paremmin.
Yhtälailla sitä miettiin et miten se öljytilavuuden mukaan annostus riittää kaikille kitkapinnoille jos öljymäärä on pieni mutta kitkapintoja on paljon. No erikoistapauksissa kannattaa varmaan kääntyä valmistajan puoleen.
 
X1R:ää saa valmiina öljyseoksena esim. pienkoneisiin, esim. Euro pienkoneöljy 4T SAE 30 1,5L


Ei tossa sun videossa ole mitään tolkkua. RVS:n ideana ei ole mikään hyvä pintapaineen kesto, vaan käytössä syntyvän kitkan myötä keraamisen pinnan syntyminen metallin pinnalle. Se, että leivotaan joku metallipala kerrasta kiinni, kun perusöljyn ominaisuus loppuu ei ole suinkaan se mihin tota rvs lisäainetta on tarkoitus käyttää vaan toistuvaan pienikitkaiseen kuluttavaan käyttökohteeseen, missä ajan kautta tuota keraamista pintaa syntyy.

Pena sen sitten keksi: laitetaan kolmen euron yleisöljyyn RVS-tekstit kylkeen ja hinta 15 euroon.
 
X1R:ää saa valmiina öljyseoksena esim. pienkoneisiin, esim. Euro pienkoneöljy 4T SAE 30 1,5L




Pena sen sitten keksi: laitetaan kolmen euron yleisöljyyn RVS-tekstit kylkeen ja hinta 15 euroon.
No on tuosta rvs:stä nyt sen verran tutkimuksia että tollaset kusetusvihjailut varmaan voi jättää pois. Jos ei aineen hyötyjä omassa käytössään koe tarpeelliseksi niin sit vaan skippaa käytön, mutta toimintamekanismi on ihan aito juttu sentään.
 
No kerroppa nyt sitten miten RVS toimii yleisöljyssä? Ei ymmärrä.
Kerrataan: RVS:n tarkoituksena ei ole parantaa öljyn ominaisuuksia, esimerkiksi kasvattamalla pintapaineen kestoa. RVS:n tarkoituksena on tuoda moottoriöljyn mukana tuollainen keraaminen komponentti kitkapinnoille, joka kuumuuden seurauksena reagoi metallin kanssa muodostaen pinnalle kitkaa vähentävän kerroksen ja se voi samalla pieniä alkavia kulumia täyttää ja siloittaa pidentäen kuluvien osien käyttöikää.

Riippuu siis aika paljon käyttökohteesta, että onko tuosta rvs käsittelystä hyötyä. Jos ei lasketa tuota marginaalista parannusta polttoainetaloudellisuuteen, jota tuolla voi saavuttaa, niin silloin hyöty jää lähinä pidemmän kulutuskeston muodossa ja on vähän tapausriippuvaista, että kostutaanko tuosta jotain vai ei. Esimerkiksi moottoreissa, joissa on laahaava nokka-akseli ja esimerkiksi kovat nostajat, voidaan saada pientä hyötyä vaikkapa siinä, että venavälysten säädöntarpeen aikaväli voi pidentyä, tai joku lähes ikiliikkujadieselmoottori voi jossain työkoneessa pysyä pidempään voimissaan, kun männänrenkaiden tms ajoittaista uusintaa vaativien osien kuluminen hidastuu ajan kanssa.

Yksi mielenkiintoinen homma oli rvs lisäaineellisen ketjuöljyn vaikutus fillareiden voimansiirron tehohäviöissä, kun muutama prosentti saatiin leikattua tehohukkaa, josta hyötyvät esimerkiksi ammattitason pyöräijiät ja olisi tuolla varmaan jossain teräsrattaallisen vehkeen voimansiirrossakin kulumiskestävyyttä parantava vaikutus ketjuille ja rattaille, mutta sitä hyötyä ei varmaan fillareissa samaan tapaan nähdä, kun vähintään rattaat on yleensä alumiinia, jonka kanssa toi aine ei välttämättä toimi samaan tapaan kuin teräksen kanssa.

Vaikka toi rvs aine on ihan todistetusti hyvää tavaraa siinä mielessä, että eri osien välinen kitka pienenee, niin käytännön hyödyt normaalissa käytössä tuolla jäävät kieltämättä suhteellisen vähäisiksi ja jonkinlainen muu tuote voi tuoda käytännön tasolla paremmin havaittavissa olevia hyötyjä. RVS:n hyödyt lienevät kaikista arvokkaimpia ns erikoiskohteissa, joissain kilpatason moottoreissa jne, joissa rasitukset on kovia ja sellasia perusmoottorissa ei ikinä vaihdettavia osia vaihdellaan määrävälein.
 
Kaadoin noin 225 000 km ajetun 2.5 DCi Renault Traficin tankkiin pullollisen tuota Pro-Tec / Blue Chem kamaa ja yllättäen alle 100 km ajon jälkeen jumittava VNT ahdin heräsi eloon ja alkoi taas ahtaa alle 2000 kierroksen.

Eli jotainhan tuo tekee, mutta ei tuosta taida pysyvää iloa olla, vaan pitää ruveta suunnittelemaan turbon vaihtoa.
Jumittavan vnt-ahtimen korjaava ihmeaine on mr-muscle uuninpuhdistaja...
 
Ajattelin hemmotella 7 vuotta vanhaa 90tkm ajettua racing heritage Victory Rally Sportia vuosittaisen huollon yhteydessä RVS-käsittelyllä (Ocu RS230 ja APR-koodia).

Pari sataa kilsaa ennen öljynvaihtoa tyrkkäsin G6 koneeseen (5,7L öljytilavuus) ja vaihdon jälkeen vielä pienempi G4 sisään (oletan, että edellisestä jäänyt ja olen kitsas Skoda-kuski). Samalla laitoin kilpailevan valmistajan Fuel System Cleanerin edellisen tankkauksen yhteydessä.

Valitettavasti nyt pari sataa kilsaa huollon ja käsittelyjen jälkeen en huomaa mitään eroa. Kuitenkin näin Skoda RS-kuskina pitäisi ainakin placebo-efekti olla korkealla, mutta harmikseni en persdynossa tai moottorin käytöksessä huomaa eroa. Ehkä kirjainyhdistelmät RS ja APR on jo niin kovan luokan settejä ettei yksi RVS enää sitä paranna...

No leikki sikseen. En tosiaan eroa ole (vielä) huomannut, mutta tuskin nuo käsittelyt sitä konetta ainakaan huonommaksi tekee...
 
Parisataa kilsaa on vielä melko lyhyt matka huomata eroja. Ja toisaalta jos jotain eroa syntyy, se tapahtuu hiljalleen ja aistit ehtii tottumaan.
 
Ja muutenkin vähän ajetuissa ei todennäköisesti huomaa mitää eroa, koska luonnollista kulumaa on sen verran vähän, näkyvät erot tulee paremmin esille mitä enemmän ajettu kärry kyseessä. Pettyä ei silti tarvi, autos saa kuitenkin kestävän keraamipinnan kitkapinnoille kulumista hidastamaan ja antamaan turvaa mahdollisen katastrofin sattuessa.
 
Ajattelin hemmotella 7 vuotta vanhaa 90tkm ajettua racing heritage Victory Rally Sportia vuosittaisen huollon yhteydessä RVS-käsittelyllä (Ocu RS230 ja APR-koodia).

Pari sataa kilsaa ennen öljynvaihtoa tyrkkäsin G6 koneeseen (5,7L öljytilavuus) ja vaihdon jälkeen vielä pienempi G4 sisään (oletan, että edellisestä jäänyt ja olen kitsas Skoda-kuski). Samalla laitoin kilpailevan valmistajan Fuel System Cleanerin edellisen tankkauksen yhteydessä.

Valitettavasti nyt pari sataa kilsaa huollon ja käsittelyjen jälkeen en huomaa mitään eroa. Kuitenkin näin Skoda RS-kuskina pitäisi ainakin placebo-efekti olla korkealla, mutta harmikseni en persdynossa tai moottorin käytöksessä huomaa eroa. Ehkä kirjainyhdistelmät RS ja APR on jo niin kovan luokan settejä ettei yksi RVS enää sitä paranna...

No leikki sikseen. En tosiaan eroa ole (vielä) huomannut, mutta tuskin nuo käsittelyt sitä konetta ainakaan huonommaksi tekee...
Ei tossa kauhean isoa eroa tule, jos kone on puristuksiltaan normaalissa kunnossa, koska se muutaman prosentin bensansäästö on käytännössä tasakaasuajossa vähempi koneen sisäinen häviö kitkasta, mutta jos se normaalisti syö sen hevosvoiman verran vaikka 3000rpm kierroksilla sisäisenä kitkana ilman rvs käsittelyä niin se heppa hukkuu sinne pariinsataan heppaan. Tehonlisäyksen huomaa varmaan vasta, jos koneessa on oikeita ongelmia.
 
Niin vähän vielä ajettu, ei ole tullut vielä kulumaa, ja vielä user error. G4 riittää 4L öljytilavuuteen ja laitoit sen 5,7L tilavuuteen.

Mutta kyllähän nämä aineet ovat myös hyvä ennaltaehkäisemään.
 
Ei tossa kauhean isoa eroa tule, jos kone on puristuksiltaan normaalissa kunnossa, koska se muutaman prosentin bensansäästö on käytännössä tasakaasuajossa vähempi koneen sisäinen häviö kitkasta, mutta jos se normaalisti syö sen hevosvoiman verran vaikka 3000rpm kierroksilla sisäisenä kitkana ilman rvs käsittelyä niin se heppa hukkuu sinne pariinsataan heppaan. Tehonlisäyksen huomaa varmaan vasta, jos koneessa on oikeita ongelmia.
Mikä tuo parisataa on? Etkö huomannut racing heritage yhdistelmiä RS ja APR? Jokaisen Saabistin ja Motorsport-saksalaisen pelätyimmät kirjaimet... Ainakin siis se parisataa plus jotain päälle :lol:

Niin vähän vielä ajettu, ei ole tullut vielä kulumaa, ja vielä user error. G4 riittää 4L öljytilavuuteen ja laitoit sen 5,7L tilavuuteen.

Mutta kyllähän nämä aineet ovat myös hyvä ennaltaehkäisemään.
Huom G6 sitä ennen! Jos tuote toimii, sitähän pitäisi jäädä kitkapintoihin, joten miksi tarttisi uudelleen saman satsin?

No, oikeesti paikallisessa Motonetissa oli silloin viimeinen G6, niin tein tällaisen "järkilaskelman" :)

Enkä oikeasti odottanut perhevankkurini muuttuvan dragsteriksi. Kunhan vaan vinoilua RS-skodien vinoilijoille takaisin. Ihan toivon mukaan halpaa ennaltaehkäisevää hoitoa tavoittelin.
 
Ite täs kans just mietiskelin tota RVS yks päivä ja kattelin kulutuksia, vaikka tein vaa yhen käsittelyn öljynvaihdon yhteydessä et en edes laittan toista öljynvaihon jälkee, niin kulutus on tippunu 0.6l käsittelyn jälkee samanlaisessa ajossa.
14tkm ajalta meni ennen käsittelyä 7.2l/100km. matkapainotteista motari ajoa 90% ajosta.(12kk ajettu)
Käsittelyn jälkee(3.9.2022 tehty käsittely) 5tkm ajalta menny 7.2l/100km lyhyttä kaupunkipainotteista ajoa 90% (8kk ajettu, mut täs o vielä kesäkuukausia 4 jälellä et katotaa tippuuko vielä.)

Auto on n. 170tkm ajettu 1.8 140hv Honda Civic Sedan -08
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 888
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom