No kerroppa nyt sitten miten RVS toimii yleisöljyssä? Ei ymmärrä.
Kerrataan: RVS:n tarkoituksena ei ole parantaa öljyn ominaisuuksia, esimerkiksi kasvattamalla pintapaineen kestoa. RVS:n tarkoituksena on tuoda moottoriöljyn mukana tuollainen keraaminen komponentti kitkapinnoille, joka kuumuuden seurauksena reagoi metallin kanssa muodostaen pinnalle kitkaa vähentävän kerroksen ja se voi samalla pieniä alkavia kulumia täyttää ja siloittaa pidentäen kuluvien osien käyttöikää.
Riippuu siis aika paljon käyttökohteesta, että onko tuosta rvs käsittelystä hyötyä. Jos ei lasketa tuota marginaalista parannusta polttoainetaloudellisuuteen, jota tuolla voi saavuttaa, niin silloin hyöty jää lähinä pidemmän kulutuskeston muodossa ja on vähän tapausriippuvaista, että kostutaanko tuosta jotain vai ei. Esimerkiksi moottoreissa, joissa on laahaava nokka-akseli ja esimerkiksi kovat nostajat, voidaan saada pientä hyötyä vaikkapa siinä, että venavälysten säädöntarpeen aikaväli voi pidentyä, tai joku lähes ikiliikkujadieselmoottori voi jossain työkoneessa pysyä pidempään voimissaan, kun männänrenkaiden tms ajoittaista uusintaa vaativien osien kuluminen hidastuu ajan kanssa.
Yksi mielenkiintoinen homma oli rvs lisäaineellisen ketjuöljyn vaikutus fillareiden voimansiirron tehohäviöissä, kun muutama prosentti saatiin leikattua tehohukkaa, josta hyötyvät esimerkiksi ammattitason pyöräijiät ja olisi tuolla varmaan jossain teräsrattaallisen vehkeen voimansiirrossakin kulumiskestävyyttä parantava vaikutus ketjuille ja rattaille, mutta sitä hyötyä ei varmaan fillareissa samaan tapaan nähdä, kun vähintään rattaat on yleensä alumiinia, jonka kanssa toi aine ei välttämättä toimi samaan tapaan kuin teräksen kanssa.
Vaikka toi rvs aine on ihan todistetusti hyvää tavaraa siinä mielessä, että eri osien välinen kitka pienenee, niin käytännön hyödyt normaalissa käytössä tuolla jäävät kieltämättä suhteellisen vähäisiksi ja jonkinlainen muu tuote voi tuoda käytännön tasolla paremmin havaittavissa olevia hyötyjä. RVS:n hyödyt lienevät kaikista arvokkaimpia ns erikoiskohteissa, joissain kilpatason moottoreissa jne, joissa rasitukset on kovia ja sellasia perusmoottorissa ei ikinä vaihdettavia osia vaihdellaan määrävälein.