RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Sattumaa tai ei mutta joku 140km tästä toisesta käsittelystä meni ja tänään kone hajos.

Venttiilit kaiketi löi mäntiin käynnistäessä ja se oli sillä selvä. Otan kyllä kannen irti mutta tuskin sieltä mitään odottamatonta löytyy, tarkistin jo että jakopää on kunnossa. Hihna tallella, nokat on ajoitettu edelleen oikein, mutta puristukset hävis ja imuventtiilit vuotaa.

Tää on kolmas moottoririkko (ja kaikki eri autojen kanssa) mulla tänä vuonna joten alkaa jo syömään miestä. Kaikki autot toki RVS-käsiteltyjä.

Keväällä toisen auton kanssa kävi niin että kesken ajon yksi sylinteri tippui pois pelistä ja puristukset hävisi siitä. En ole vielä avannut mutta venttiilivialta vaikutti sekin.

Näillä näkymin en uskalla RVS:ää laittaa enää yhteenkään moottoriini.
Hydrauliset venttiilinnostimet(?), jos ni on sit on ihan mahollista et RVS / muut puhdistusaineet tukkii nostimen ja joku antaa periks siellä sen jälkee.. mut toi varmaanki vaatii paskasen / huonosti huolletun koneen..
 
Tilannepäivitys

Menin tutkimaan vielä autoa, ja kokeilin käsin vielä pyöritellä konetta. Huomasin heti että puristuksia on tullu takas!
No sehän sitten lähti käyntiin aluks yhdellä sylinterillä kun starttasin minuuttitolkulla, sitten toisella, kolmannella ja loppujen lopuksi kävi kaikilla.

Eli tää on se liimaventtiiili -ilmiö, aika v-mäinen sattuma että osuu kaikkiin sylintereihin yhtäaikaa. Vissiin kaks teoriaa mistä se johtuu: Venttiilivarteen takertuu jotain että se ei liiku ohjurissa kunnolla, tai sitten hydraulinostimet täyttyy liikaa öljyllä (jää liikaa painetta tms) ja ne jättää venttiilit kantamaan. Tiedä sitten mikä on totuus, aika harvinainen tapahtuma joka tapauksessa



:hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Seuraillut nyt tätä viestiketjua ja sopivasti törmännyt erilaisiin asiakirjoihin RVS:ään liittyen. Pistän nämä linkit jakoon.

HYDRAULISET NOSTIMET: MITÄ NE OVAT JA MIKSI HE KOPUTTAVAT (hydrauliset nostimet)

NELITAHTISTEN POLTTOMOOTTORIEN KÄSITTELY
RVS TECHNOLOGY® ENGINE PROTECTION & RESTORATION-TUOTTEELLA
(käyttöohje G2-G8 bensiinimoottoreille)

Product catalog - Neste Lubricants (Tietoa Nesteen eri moottoriöljyistä)

Eilen oli tarkoitus laittaa G6:sta koneeseen, mutta eipä ollut tölkkejä Motonetissä. G4:ia taas varmaan 100 pakettia. Näemmä Puuilo myy sentilleen samaan hintaan.
 
Tilannepäivitys

Menin tutkimaan vielä autoa, ja kokeilin käsin vielä pyöritellä konetta. Huomasin heti että puristuksia on tullu takas!
No sehän sitten lähti käyntiin aluks yhdellä sylinterillä kun starttasin minuuttitolkulla, sitten toisella, kolmannella ja loppujen lopuksi kävi kaikilla.

Eli tää on se liimaventtiiili -ilmiö, aika v-mäinen sattuma että osuu kaikkiin sylintereihin yhtäaikaa. Vissiin kaks teoriaa mistä se johtuu: Venttiilivarteen takertuu jotain että se ei liiku ohjurissa kunnolla, tai sitten hydraulinostimet täyttyy liikaa öljyllä (jää liikaa painetta tms) ja ne jättää venttiilit kantamaan. Tiedä sitten mikä on totuus, aika harvinainen tapahtuma joka tapauksessa



:hmm:
Olitko siirtäny autoa pienen matkan ennen kuin tämä tapahtui? Yleisin liimaventtiilin aiheuttaja taitaa olla lyhyt käyttö moottorille, faijalla kävi aikoinaan sama homma, tuli kotia jostain, kävi hetken päästä siirtämässä autoa muutaman metrin ja sen jälkeen ei enää millään käyntiin, taisi hinaamalla lähteä sit lopuksi käyntiin.
 
Ite laitoin rvs:t edelliseen ja nykyiseen skylineen. Molemmissa 6 mukinen hydraulisilla nostajilla oleva laahaavilla nokilla oleva motti. Eka skylle otti audikuskilta rajusti takaapäin, ja vakuutusyhtiö lunasti auton. Moottori siitä päätyi toiseen autoon ja on vieläkin ajossa. Nykyisessä rvs käsittelystä on 3 vuotta. En oo konetta aukonut muuten ku käyttänyt venttiilikopat irti ja ainoa mitä tossa nyt selkeästi näkee on että nokkien liukupintoihin on tullut sellanen kellertävä sävy. Mitään kulumaa noissa ei ollutkaan, joten vaikea sanoa, millasta hyöty on ollut, koneessa on puristukset ihan kunnossa yms eli käsittely oli lähinä tuollainen ennaltaehkäisevä.
 
Tilannepäivitys

Menin tutkimaan vielä autoa, ja kokeilin käsin vielä pyöritellä konetta. Huomasin heti että puristuksia on tullu takas!
No sehän sitten lähti käyntiin aluks yhdellä sylinterillä kun starttasin minuuttitolkulla, sitten toisella, kolmannella ja loppujen lopuksi kävi kaikilla.

Eli tää on se liimaventtiiili -ilmiö, aika v-mäinen sattuma että osuu kaikkiin sylintereihin yhtäaikaa. Vissiin kaks teoriaa mistä se johtuu: Venttiilivarteen takertuu jotain että se ei liiku ohjurissa kunnolla, tai sitten hydraulinostimet täyttyy liikaa öljyllä (jää liikaa painetta tms) ja ne jättää venttiilit kantamaan. Tiedä sitten mikä on totuus, aika harvinainen tapahtuma joka tapauksessa



:hmm:
Bemareissa aika normia, itellä e34 525i(-96) oli toi liimaventtiili homma "vähän väliä", ei lähten käyntii ollenkaa ilman hinaamista/työntämistä.. mut sen jälkee saatto taas toimia viikkoja tai kuukausia ilman et kävi tota.
 
Olitko siirtäny autoa pienen matkan ennen kuin tämä tapahtui? Yleisin liimaventtiilin aiheuttaja taitaa olla lyhyt käyttö moottorille, faijalla kävi aikoinaan sama homma, tuli kotia jostain, kävi hetken päästä siirtämässä autoa muutaman metrin ja sen jälkeen ei enää millään käyntiin, taisi hinaamalla lähteä sit lopuksi käyntiin.

Joo edellisenä päivänä oli siirretty n. 15m matka kylmällä koneella.
 
Kiva tietää tästä liimaventtiilistä. Toissa talvena yhtä autoa siirsin kovalla pakkasella 5-10 metriä ja sammutin heti, ja sen jälkeen startti pyöri huomattavan kevyesti ja oudosti eikä tietenkään käynnistynyt. Oma diagnoosi oli, että startti pyörii koska jotain vähää tapahtuu, muttei pyöritä konetta ollenkaan, ja vaihdoin pakkasessa startin. Ei auttanut mitään, niin hinautin korjaamolle. Korjaamon diagnoosi oli, että tulpat vaan olivat märät ja auto toimi. Mutta nyt ymmärrän, että tuo oli liimaventtiiliongelma. Kone ei tuntunut edes pyörivän, koska pyöri niin kevyesti kun ei ollut lainkaan puristuksia, ja korjaamolla auto suli, ja toimi tulppien vaihdon jälkeen (ellei jo sitä ennen, mutta kannattaahan se laskuttaakin jostain), joten totesivat ne vian aiheuttajiksi.
 
Joo tää on melko rajusti OT; mutta varsinkin Subaruissa (vastaisumoottori) tuo liimaventtiili on tosi yleinen. Tuon vuoksi itse jätän auton kuin auton hetkeksi käyntiin, jos siis siirsin niitä vain muutaman metrin. Varsinkin jos ns. kylmä kone.
 
Laitoin tänään RVS G6 BMW E46:een (1,8 L). Ajelin ensin 45 minuuttia ja sitten normaaliin tapaan kävin kaupoissa.

Kysymys: käyttekö kuinka pian motarilla ajelemassa 140 km/h (lue: 120 km/h rajoitusten mukaisesti)? Ts. tulisiko moottorin saada vaihtelevaa kierrosaluetta ja vääntöä, kuin myös moottorijarrutusta?

Sitten Off Topic tuntemuksia ihmeaineen laiton jälkeen. Suon itselleni korin kaljaa, mikäli jollain muullakin on ollut vastaavia fiiliksiä:
- "älä tule paha kakku, eiku älä tule ylitäyttöä, tule hyvä RVS-käsittely"
- mitä jos mällään liikenteessä ja suositeltu 30 - 45 minuutin ajo keskeytyy. täällä ruuhka-Suomessa ei voi koskaan taata mälläätkö vai mällätäänkö sinut liikenteessä
- kestääkö rakko tuon 30 - 45 min. ajan :-D

Placebotuntemuksia:
- jopa virta-avain menee liukkaamin avainpesään!
 
Joo tää on melko rajusti OT; mutta varsinkin Subaruissa (vastaisumoottori) tuo liimaventtiili on tosi yleinen. Tuon vuoksi itse jätän auton kuin auton hetkeksi käyntiin, jos siis siirsin niitä vain muutaman metrin. Varsinkin jos ns. kylmä kone.

Historian (Opel Club Finland - 2009) havinasta poiminta Teboilin ylisuuresta lisäainemäärästä bensiinissä ja ongelmista Opelien kanssa:

"Se oli vuonna kivikirves ja puumiekka ja koski vain joitain yksipisteruiskullisia moottoreita ja aiheutui lyijyä korvaavan lisäaineen väärästä annostelusta. Ongelman aiheutti itseasiassa lisäaineen kantoöljy (eli se mönjä millä se myrkky saatiin sekoittumaan bensaan) ja sekin vasta moninkertaisena yliannostuksena. Teboil osti Nesteeltä bensansa ilman lyijynkorviketta ja pönttökuskit annostelivat lisäaineen jakelun yhteydessä. Tällöin saattoi tapahtua tupla-annostusta tai huonoa sekoittumista, mitkä yhdessä ja kertautuessaan sitten johtivat noihin ongelmiin."
 
Historian (Opel Club Finland - 2009) havinasta poiminta Teboilin ylisuuresta lisäainemäärästä bensiinissä ja ongelmista Opelien kanssa:

"Se oli vuonna kivikirves ja puumiekka ja koski vain joitain yksipisteruiskullisia moottoreita ja aiheutui lyijyä korvaavan lisäaineen väärästä annostelusta. Ongelman aiheutti itseasiassa lisäaineen kantoöljy (eli se mönjä millä se myrkky saatiin sekoittumaan bensaan) ja sekin vasta moninkertaisena yliannostuksena. Teboil osti Nesteeltä bensansa ilman lyijynkorviketta ja pönttökuskit annostelivat lisäaineen jakelun yhteydessä. Tällöin saattoi tapahtua tupla-annostusta tai huonoa sekoittumista, mitkä yhdessä ja kertautuessaan sitten johtivat noihin ongelmiin."
Teboil Terra oli bensiini, tunnettiin myös nimellä Tarra. Mainostettiin lyijyttömien tullessa ainoana missä on lyijyn korvaava lisäaine.
 
Onko kukaan käyttänyt Liqui Molyn Cera Tec ja MoS2 ( molybdeenidisulfidi ) litkuja ja millä tuloksilla ?

Cera Tec:

CERA TEC on korkealaatuinen keraaminen kulumissuoja, joka sekoittuu
kaikenlaisiin öljyihin. CERA TEC vähentää kitkaa ja kulumista kemiallisesti ja
termisesti suuria kuormituksia kestävillä keraamisilla yhdisteillä. Se estää
suoran metalli -kontaktin ja pidentää laitteistojen käyttöikää. Käyntiä tasaava
vaikutus vähentää bensiini- ja dieselmoottorien polttoaineen kulutusta.


Cera Tec tarjoaa kaksinkertaisen suojan

MoS2:

Voiteluaineeseen sisältyvä molybdeenidisulfidi (MoS2) muodostaa kaikille metallisille liuku- ja kitkapinnoille suurta kuormitusta kestävän voiteluainekalvon. Se vähentää kitkaa ja takaa laitteistojen tasaisen käynnin. Se tarjoaa seuraavat edut: merkittävä polttoaineen ja öljyn kulutuksen väheneminen, tieteellisesti osoitettu kulumisen väheneminen, erittäin hyvä käyttövarmuus, kitkaa vähentävät ominaisuudet.


Voiteluaineeseen sisältyvä molybdeenidisulfidi (MoS2) –kulutussuoja
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin tuo vaihdelaatikkoon ja perään tarkoitettu aine tosiaan toimii. Bemarissa ja subarussa näitä käyttänyt, ei auttanut rvs mitään soivaan perään, odottelin 5000km vaikutusta ja ei mitään ,mutta tällä lähti ulinat: Pro-Line Gear Oil Additive
 
Kiassa on Borg Warner TOD-jakolaatikko. Sisällä on monilevykytkin, jolla kytketään neliveto. Voima siirtyy etuvedolle ketjulla. Eivät ole tunnettuja pitkästä iästään, vaan ketju venyy ja kytkin kulahtaa. 280tkm ajettu yksilö jo tekee öljystä metallinhohtomaalia, vaikka vaihdan öljyn kerran vuoteen (5-10tkm:n välein, Dexron 3). En aio korjata, vaan vaihdan, kun poikii. Uskaltaako tuohon kokeilla X-1R-lisäainetta? Aineen pitäisi maagisesti vähentää kitka metalli-metalli kosketuksista, mutta ei pitäisi vaikuttaa kitkamateriaalia sisältäviin pareihin. Pitäisi siis olla käytettävissä vaikka perinteiseen automaattilaatikkoon tai moottoripyörän märälle kytkimelle. Onko jollakin kokemuksia tästä taika-aineesta?
 
Kiassa on Borg Warner TOD-jakolaatikko. Sisällä on monilevykytkin, jolla kytketään neliveto. Voima siirtyy etuvedolle ketjulla. Eivät ole tunnettuja pitkästä iästään, vaan ketju venyy ja kytkin kulahtaa. 280tkm ajettu yksilö jo tekee öljystä metallinhohtomaalia, vaikka vaihdan öljyn kerran vuoteen (5-10tkm:n välein, Dexron 3). En aio korjata, vaan vaihdan, kun poikii. Uskaltaako tuohon kokeilla X-1R-lisäainetta? Aineen pitäisi maagisesti vähentää kitka metalli-metalli kosketuksista, mutta ei pitäisi vaikuttaa kitkamateriaalia sisältäviin pareihin. Pitäisi siis olla käytettävissä vaikka perinteiseen automaattilaatikkoon tai moottoripyörän märälle kytkimelle. Onko jollakin kokemuksia tästä taika-aineesta?
Unohda... Myy/romuta. Ei nuo aineet ihmeisiin pysty. Korkeintaan lyö lisäaineet myyntiä ennen jotta saat myytyä.
 
Unohda... Myy/romuta. Ei nuo aineet ihmeisiin pysty. Korkeintaan lyö lisäaineet myyntiä ennen jotta saat myytyä.
Vanhan jakovaihteiston voin myydä tai romuttaa, kun poikii, mutta ei koko autoa sen takia kannata. Ei kulahtanut jakovaihteisto oireile millään tavalla käytössä. Ovat liian kalliita tuoreemmat alennusvaihteella varustetut maasturit, eivätkä nekään murheettomia ole, ellei ihan uutta hanki.
 
Nus nus, mutta ketju ei varsinaisesti veny. Ketjutapit ja niiden reiät kuluvat, jonka seurauksena ketjuun tulee "väljää" mutta se ei ole sama asia kuin venyminen.

Itse tekisin tuohon RVS-käsittelyn. Siellä ketjutappien ja niiden reikien välissä on kitkaa, jonne RVS pystyy muodostamaan suojaavaa pintaa. X-1R ei tee samaa.
 
Nus nus, mutta ketju ei varsinaisesti veny. Ketjutapit ja niiden reiät kuluvat, jonka seurauksena ketjuun tulee "väljää" mutta se ei ole sama asia kuin venyminen.

Itse tekisin tuohon RVS-käsittelyn. Siellä ketjutappien ja niiden reikien välissä on kitkaa, jonne RVS pystyy muodostamaan suojaavaa pintaa. X-1R ei tee samaa.
Miksi ei tee samaa?
X-1R tunkeutuu kitkan ansiosta lämpenevän rautavaltaisen metallin pinnalla oleviin huokosiin, muodostaen kemiallisen reaktion kautta tiheämmän, kovemman ja tasaisemman metallipinnan. Kovettunut pinta vähentää metallipintojen välistä kitkaa ja kulumista.
 
Miksi ei tee samaa?
No joo, sinnepäin. Mutta ei pysy samalla tavalla kuin RVS joka kestää jopa 100tkm yhdellä käsittelyllä. Eikä se tuossakaan väitä muodostavansa uutta pintaa siten kuin RVS tekee.

Nyt kun joku kuitenkin väittää mua tän jälkeen RVS-myyjäksi, niin en ole. Mulla ei ole mitään tekemistä sen lafkan kanssa mutta tuotetta olen käyttänyt kohta 15 vuoden ajan. Ja kauniiksi lopuksi voin todeta, että tällä hetkellä mulla on koneessa X-1R sisällä kun halusin sitä kokeilla, edellisestä RVS-käsittelystä on ~60tkm.
 
Joo itselläkin kokemuksia kummastakin, yhtä paljon(vähän) ollut vaikutusta molemmilla niin ei pysty lyttäämään kumpaakaan.
No RVS jälkeen on kyllä öljyt ollu (pysyvästi) tummempia että kai se jotenkin konetta puhdistaa.
 
Oon varmaan tässäkin ketjussa jo aiemmin maininnut, mutta RVS hiljensi '62 Ramblerin lievästi ulisseen perävälityksen täysin muutaman sadan kilometrin ajon aikana. Vuonna 2009. On tietääkseni edelleen hiljainen.
 
Pinnan muodostamiseen liittyen RVS tiukentaa ainakin sahan, moottoripyörän ja jakopään ketjuja. Eli täyttää edes pienellä määrällä sitä kulumaa lenkeissä. Nämä on kokemuksia rvs-ryhmästä.
 
X-1R houkuttelee testaamaan aikalailla enemmän, koska maksaa Motonetissä 11,90. Jos uskaltaisi kokeilla RVS G2, joka on tarkoitettu moottoriöljylle, ei sekään tietysti konkurssia tekisi maksaessaan 24,90. Geelin voisi varmaan sekoittaa Dexron 3-öljyyn.

Tilanne jakolaatikossa kuitenkin on se, että jossain metallikosketuksessa on ihan liikaa pintapainetta, koska metallia tulee havaittavissa määrin öljyn joukkoon. Jos tuosta kosketuksesta saisi kitkan olemattomaksi, voisi hioutuminen loppua tai ainakin vähetä huomattavasti. Tästä sain lisää virtaa kintaisiin X-1R-kokeiluun seuraavan öljynvaihdon yhteydessä:


Jännittää silti, että tuo aine vaikuttaisi kytkimenkin toimintaan.
 
Erikoisen salamyhkäinen aine tämä RVS.
En ole nähnyt vielä yhtään täysin luotettavaa testiä kyseisestä käärmeöljystä, mutta x osa testanneista väittää aineen tekevän ihmeitä.
Jos tämä toimisi luvatulla tavalla, niin eikö sitä käytettäisi silloin kaikessa raskaassa kalustossa?

Eräs harrasterallihermanni käyttää tätä moottorissa, vaihteistossa ja perässä.
Ei yleensä puhu paskaa ja sanoi, että lämmöt laski koneessa havaittavasti käyttöönoton jälkeen, mikä tarkoittaisi käytännössä pienempää polttoaineen kulutusta, mistä herääkin taas kysymys raskaasta kalustosta.
Miljoonalla kilometrillä pitäisi säästyä jokunen litra löpöä, jos oletetaan aineen toimivan väitetyllä tavalla.
Lisäksi päästöluokitukset ja muu viherkusetus kiristyy kokoajan, joten eikö tämän käyttö pitäisi olla jo pakollista?

Minulla ei ole toistaiseksi kokemusta kuin spray-pullossa olevasta yleisöljystä. Tarvitsin siis oikeaa voiteluöljyä spray-purkissa ja tuo osui ekana käteen.
Öljyn spekseissä häiritsee hieman tuo biohajovuus, mutta tarina ei kerro, että mikä osa tuotteesta on biohajoavaa.
Tähän mennessä posiitiivisin havainto on parin saksalaisen halpispihdin nivelet.
Tehdasöljyillä takertelevat aina enempi tai vähempi ns. sisäänajon aikana.
RVS:n öljyn kanssa ei tarvinnut kauaa nitkutella kun noista tuli jokseenkin täydellisen smoothit.
Itse ihmeaineen ei pitäisi toimia noin nopeasti, joten ehkäpä samaan lopputulokseen pääsee monella muullakin öljyllä.
Tarina ei kerro, että kuluuko nivel väljäksi ennen aikojaan, mutta sen tiedän, ettei ehdi minun käytössäni sitä tekemään.
Öljy tuntuisi siis äkkiseltään riittävän toimivalta käyttööni, mutten keksi tapaa millä saisi luotettavasti todistettua itse ihmeaineen vaikutusta.
Mikäli tuo poikkeavan tyydyttävä nivelen toiminta olisi sitä, niin voisin harkita tunkevani tätä aivan joka paikkaan.

Käteeni sattui myös purkki aseenkäsittelyyn sopivaa ainetta noin neljän euron hintaan. Tuon pitäisi sisältää aika reilusti itse ihmeainetta, jotta tuolla määrällä saisi luvatun vaikutuksen aikaan. Tuolla voisin yrittää taikoa sitä taikapintaa johonkin, kunhan sopiva kohde tulee vastaan.
Internet kohisi, että joku aseguru käyttää tuota ja lukot pelaa kuin unelma, mutta tuokin todistaa vain sen, että joku on nettiin noin kirjoittanut.

Ei tuo paljoa maksaisi testata nykyisen kulkineeni moottoriinkaan, mutta sillä on ajettu aikaisemmin jokunen vuosi 2-3 vuoden öljynvaihtoväleillä, josta johtuen uudetkin öljyt muuttuivat välittömästi mustiksi.
Moottori (bensa) on siis standardieni mukaan niin paskainen sisältä, että pitää aluksi "pestä" sitä pelkällä tiheällä öljynvaihdolla, koska en halua ottaa sitä pientäkään riskiä öljysihdin tukkeutumisesta.
RVS on ilmeisesti överitehokas moottorin pesuun, joten ehkä parempi jättää toistaiseksi testaamatta, vaikka miljoonaa tyyppiä vannookin, että koskaan ei ole mitään mennyt tukkoon.

Tuo X-1R:n testi olisi paljon myyvempi, jos ennen ihmeainetta olisi lisätty pelkkää molybdeenia öljyn joukkoon.
 
X-1R houkuttelee testaamaan aikalailla enemmän, koska maksaa Motonetissä 11,90. Jos uskaltaisi kokeilla RVS G2, joka on tarkoitettu moottoriöljylle, ei sekään tietysti konkurssia tekisi maksaessaan 24,90. Geelin voisi varmaan sekoittaa Dexron 3-öljyyn.
Voi jäädä G2 käsittely vajaaksi tuossa kohteessa. Vaihdeaineissa on enemmän ja karkeampaa partikkelia. Laita T3 ja raportoi tänne miten toimii.
 
Öljy tuntuisi siis äkkiseltään riittävän toimivalta käyttööni, mutten keksi tapaa millä saisi luotettavasti todistettua itse ihmeaineen vaikutusta.
RVS muodostunutta pintaa voi kokeilla yleismittarilla. Ei johda kovin hyvin sähköä. Kerta se vaatii lämpöä ja kitkaa niin ei varmaan oven saranoihin tai pihteihin muodostu ikinä.
Säästöihin liittyen kyllä raskasta kalustoa teho-ohjelmoidaan jolla saavuttaa säästöjä. RVS käytöstä sillä alalla en tiedä. Teollisuuden huoltoihin myyvät suoraan sitä ammattigeeliä ja varmasti pidentää laitteiden ikää.
 
RVS muodostunutta pintaa voi kokeilla yleismittarilla. Ei johda kovin hyvin sähköä. Kerta se vaatii lämpöä ja kitkaa niin ei varmaan oven saranoihin tai pihteihin muodostu ikinä.

Jonkun videon tosiaan näin vähän aikaa sitten, jossaa mittailtaa nokkaa tai jotain. Oli siinä ainakin jotain paskaa pinnassa.
Ja nyt kun muistutit, niin tuo lämpöhommeli tuossa on aina häirinnyt.
Moottoreihin tarkoitetuissa purkeissa lukee, ettei saa säilyttää yli 40 asteen lämmössä tjs. joka viittaisi, että lämpöä tarvitaan johonkin, mutta esim. tuon yleisöljyn tapauksessa ei mainita lämmöstä mitään. Tai on tuossa se perus 50 asteen varoitus, mutta se koskee about kaikkia painepakkauksia.

No eihän mikään estä lämmittämästä osaa kohteista, mutta samallalla pitäisi olla sitä kitkaa ja ilmeisesti tuntien ajan.
Yritin analysoida tuota öljyä nenälläni ja äkkiseltään tulee mieleeni eltaantunut paistorasva.
Purkissa ei itse asiassa kielletä tuotteen juomista tai silmiin ruiskimista, joten perusaine voi hyvinkin olla peräisin jostain nakkikioskilta.

Pitänee seurailla, että miten hyvin tämä säilyy voitelkohteissani ja aiheuttaa pidemmän päälle ylimääräistä kulumista.
Luotto on kova.
 
Luulen vähän, että aika monessa käyttökohteessa, esim raskas liikenne yms on noi huoltohommat ja takuuhommat uudemmalla kalustolla pikkasen sellasia, että ylimääräsiä aineita ei varmuuden vuoksi laiteta, vaikka niillä pientä kulutussäästöä saisikin. Sen sijaan esim yhden tutun perheellä on tollasia pk seudun turistiristeilyhommia pyörittävä firma ja niiden sellasissa n. 100-200 matkustajan veneissä tai laivoissa mitä ikinä ovatkaan, on kyllä käytetty rvs käsittelyä siten, että firmalta on ihan tilattu noille moottorikokoluokille yms sopivat tavarat ja ilmeisesti ihan positiivisia tuloksia oli saatu ainakin sen suhteen, että kuluma moottoreissa oli vähentynyt ja koneet toimivat yleisesti paremmin, isoa polttoainesäästöä ei ollut kuulema tullut, mutta sitä on ilmeisesti vähän haastavaa mitata muutenkin, kun vesillä ajetaan aina aika isoa vastusta vasten, jolloin tehohäviöiden osuus jää pieneksi ja eri tuulet ja virtaukset vaikuttavat niin isosti kulutukseen.
 
Internetin kohinan ja monen taviksen tekemän videon perusteella voi todeta, että jotain taikaa tuossa RVS:ssä täytyy olla, mutta hieman ihmetyttää, että miksei nuo kehittäjät ole jo miljardöörejä.

Onko joku joskus todistanut tuon TUV SUD:n testiraportin legitiksi (10-00053-UA-GBM-00). Eli kysynyt TUVilta että oletteko tehneet kyseisen testin.
Testiraportteja ei taideta arkistoida heidän omille sivuilleen tai ei ainakaan minuutissa löytynyt.
Jotenkin epäilyttävän suppea testi tuommoisen puljun tekemäksi, mutta ehkä nilltä on tilattu halvin vaihtoehto.
Mikäli testiautojen kulutukset oli alkujaan uuden auton lukemissa, niin tuommoinen yli kolmen prosentin polttoaineen säästö pitäisi mieltää jokseenkin mullistavaksi isommassa mittakaavassa.

Mitä tulee noihin väitettyihin vaikutuksiin, niin pidän suurinta osaa ihan uskottavana ilman tribokeraamista pinnoitettakin.
Olen saanut koneen yläkerran hiljenemään jonkin verran pelkällä öljyn/öljymerkin vaihtamisella. Onnistuu pelkillä lisäaineistuksillakin.
Vaihteiston rattaista peräisin oleva jollotus hiljeni ns. vitusti, kun vaihtoi yli 20-vuotiaan litkun uuteen öljyyn.
Ei se sentään suorahampaiselta kuulostanut, mutta pidemmän päälle hieman epäterve saundi silti.

Moottoripesulla voi saada monessa tapauksessa puristuksia takaisin spekseihin. Jotkin moottorit ovat erityisen alttiita männänrenkaiden urien karstoittumiseen ja tämä tarkoittaa monesti jumissa olevia renkaita.
Ja jos puristukset paranee, niin tokihan se vaikuttaa polttoainetalouteen ja suorituskykyyn. Sekä tietenkin öljynkulutukseen jos öljyrengaskin on ollut enemmän tai vähemmän jumissa.

Jos ajelee kolmen litran öljytilavuudella 30 tkm vaihtoväleillä, niin ei tuo nyt mikään ihme ole jos sinne vähän paskaa kertyy.

Karstaa sanee aikaiseksi tukkoisilla suutimillakin, jonka takia ajan ainakin tankillisen ruiskunpuhdistusaineen kera aina kun auto vaihtuu.
Tuotakin ainetta saisi ehkä vitoselle loppuelämän tarpeiksi, jos tietäisi mitä liuotinta se sisältää. Muistaakseni Liqui Molyn tuotos löyhkäsi tinnerilä.
Ei siitä pitkä aika ole kun kaveri valitteli, että yksi pytty taitaa käydä vähän kehnosti. Tulppahan siellä oli tummempi ja päädyyttiin testaamaan ennen puolajumppaa ruiskulitkua, koska ei siitä haittaakaan ole. Viimeeksi se ainakin väitti, että nyt käy kone taas hyvin ja kulutus laski jonkin verran.
Kuulostaa liian helpolta korjaukselta, joten eiköhän se viimeistään huomenna ala taas vittuilemaan.

(Jossain muussa yhteydessä kyseli merkkihuollosta bensansuodatinta ja sieltä sanottiin, ettei semmoista ole eikä uusissa autoissa tarvita semmoista.
Konehuoneesta ei ainakaan pönttöä löytynyt, joten liekö totta toinen puoli. Suodattimen tarve ei ole ainakaan poistunut meikäläisen standardeilla.)

Päästöistä päätellen omakin romu saattoi hyötyä litkusta vaikka käytänkin sitä lähinnä enneltaehkäisevästi. Ei siinä ennenkään ole erikoisen paskat päästöt olleet, mutta nyt varmaan niin hyvät kuin mihin tuo paska kykenee. Vaihtui siihen toki prreeemium-tulpat ja johdotkin tuossa välissä ja saattoihin siinä olla kuumempi kattikin tällä kertaa sekä mittauslaitekin varmaan arpoo mitä sattuu, joten jäänee mysteeriksi.

Moottoripesun voi suorittaa esim. öljyn sekaan lisätyllä valopetrolilla tai dieselillä ja pidetään vähintään vartti 2000 rundia mittarissa. Autolla ei pidä tietenkään ajaa metriäkään ohennetut litkut koneessa.
En tietenkään suosittele näin tekemään, mutta itse saatan tarvittaessa näin toimia. Saahan sitä pesuainetta kalliimmallakin hinnalla kaupoista, mutta ei se oletettu lentopetrooli ole välttämättä sen tehokkaampaa. Pienkoneisiin on helppo ruikkia löpöä suoraan pyttyyn, jos haluaa liotella karstoja irti ajan kanssa.

Lähteenä tietenkin kuulopuheet ja nähdyt sekä koetut asiat, joten jokainen voi arvioida ihan itse paskapuheen määrän.

Kovasti haluaisin uskoa tuohon tribokeraamiseen pinnoitteseekin, mutta hieman kiinnostaisi, että mitä mineraalia siellä kuuden kilometrin syvyydestä on silloin aikojen alussa löytynyt.
Sehän on toki loogisesti ajatellen tarkoin varjeltu liikesalaisuus, jos skenaarioidaan, että tuo viileähkö ryssätarina on totta.
Veikataan jotain silikaattia ja nyt joku kemiaguru voisi heittää parit kaavat, etää miten tuommoisen saa tarttumaan molekyylisidoksilla rautametalleihin.

Väitän ihan pokkana faktaksi, että jos tuon muutaman tuhannen prosentin katteilla myytävän tuotteen hintaa laskisi 30% niin myynti nousisi vähintään 500%.

Yritin tonkia tuota X-1R:ää, mutta eipä tarvitse tuon videon jälkeen enää kaivella.
Se nyt vaan menee tosielämässä niin, että kukaan ei dumppaa minkään lentokoneen öljyjä pihalle kesken lennon.
Bonuksena vielä väkijoukko odottelemassa, että tippuuko kone heidän päällensä.
Luulin tuota hetken parodiaksi, mutta kyllä se taitaa ihan aito TV shop mainos olla.
Tuo on jopa jenkkilän standardeilla niin absurdia settiä, että tuli pakottava tarve nauraa ääneen.



On ne tuollakin litkulla mittailleet hiljaisempia käyntiääniä, mutta jos tuo on aito mainosvideo, niin en halua ostaa kyseistä tuotetta.
 
Viimeksi muokattu:
Niin tuo X-1R on ainaki oman käsityksen mukaan ihan vaan molybdeenisulfaattilisäaine, tekee kaiken mos2:n avulla liukkaammaksi mihin se pääsee. En kyllä minäkään sen hankkimistä näe tarpeellisena, jos sitä tarttis vielä lisätä öljyihin niin sitä olis öljyissä jo valmiina. Tosin eikös moottoriöljyjä myydä, tai joskus myyntiin "+mos2" lisälläkin. Oikeasti hyötyä vai markkinointikikka, veikkaan jälkimmäistä. Tai ehkä joissain tapauksessa moottori sit pyörii vähemmällä kitkalla ja tehokkuus paranee yms?

Tää aineen mahdollinen hyötyhän sitten häviää kun öljyt vaihdetaan takaisin normaaleihin öljyihin ilman lisäainetta, eli aine poistuu kierrosta.

1666654224095.png
 
Jos tuo X-1R on mustaa niin silloin siinä on erittäin todennäköisesti molya.
Helvetin kallista semmoista. Satasen litra.

Voihan tuota kokkailla itsekin, jos sattuu saamaan halvalla molypulveria.
Ei kyllä mitään hajua, että monenko mikronin tavaraa noissa käytetään vai käytetäänkö peräti montaa eri kokoa.
Käsittääkseni estää tehokkaasti kiinnileikkaamisen jos öljykalvo pettää syystä ö.
Onhan tuo ns. liukastakin, mutta enpä osaa sanoa, että paljonko perumoottorin häviöt tuolla pienenee.
Moly on ihan hyvää tavaraa rasvoissa, öljyissä tai kuivana, mutta enpä välttämättämättä tuhlaisi auton moottoriin.
Ehkä tuolla jonkin nokkasorvin käyttöikää pidentää.

MoS2-öljyjä on tosiaan myyty aikojen alusta asti.
 
Motonet järkipäivillä nyt halvennuksessa RVS G4

Olisi käyttöä kahdelle G6-setille, joita en ole ikinä bongannut tarjouksessa. Kaavailin ostaa kolme G4 settiä ja jakaa yhden setin puoliksi. Oliko niin, että kaikki taika on Geelissä ja mukana tulevan öljytilkan jakamisesta ei ole hyötyä? Onko missään peloteltu geelin happanemisella, kun tuubi on pari viikkoa auki?
 
Omassa autossa öljytilavuus 4,5 litraa. Mitenhän hyvin yksi G4 riittäisi vanhoihin öljyihin ja toinen G4 uusiin?
 
Omassa autossa öljytilavuus 4,5 litraa. Mitenhän hyvin yksi G4 riittäisi vanhoihin öljyihin ja toinen G4 uusiin?
Laittaisin vanhoihin öljyihin puhdistavaan käsittelyyn G4 ja uusiin G6. Tee mieluummin reilummalla käsittelyllä ettei jää vajaaksi.
 
Motonet järkipäivillä nyt halvennuksessa RVS G4

Olisi käyttöä kahdelle G6-setille, joita en ole ikinä bongannut tarjouksessa. Kaavailin ostaa kolme G4 settiä ja jakaa yhden setin puoliksi. Oliko niin, että kaikki taika on Geelissä ja mukana tulevan öljytilkan jakamisesta ei ole hyötyä? Onko missään peloteltu geelin happanemisella, kun tuubi on pari viikkoa auki?
RVS mukana tulevassa öljyssä ei ole mitään vaikuttavaa ainetta ja sen sijaan voit käyttää omaakin öljyä. Jos epäilyttää tuubin aukisäilyminen niin kääri kelmuun.
 
Jos tuo X-1R on mustaa niin silloin siinä on erittäin todennäköisesti molya.
Helvetin kallista semmoista. Satasen litra.

Voihan tuota kokkailla itsekin, jos sattuu saamaan halvalla molypulveria.
Ei kyllä mitään hajua, että monenko mikronin tavaraa noissa käytetään vai käytetäänkö peräti montaa eri kokoa.
Käsittääkseni estää tehokkaasti kiinnileikkaamisen jos öljykalvo pettää syystä ö.
Onhan tuo ns. liukastakin, mutta enpä osaa sanoa, että paljonko perumoottorin häviöt tuolla pienenee.
Moly on ihan hyvää tavaraa rasvoissa, öljyissä tai kuivana, mutta enpä välttämättämättä tuhlaisi auton moottoriin.
Ehkä tuolla jonkin nokkasorvin käyttöikää pidentää.

MoS2-öljyjä on tosiaan myyty aikojen alusta asti.
Tuskin on Molybdeenistä kyse. X-1R näyttää moottoriöljyltä. Ainakin tämä MOS2 lisäaine näyttää ylikuormitetun perän vanhalta öljyltä. Ei myöskään testissä tehnyt mitään.
 
Eikö joku palstan hifisti voisi 'tieteen nimissä', tehdä moottorin desibelitestit ennen ja jälkeen RVS käsittelyä. Mielellään videoiden koko prosessin. Loistava Youtube proggis jollekkin.
 
Eikö joku palstan hifisti voisi 'tieteen nimissä', tehdä moottorin desibelitestit ennen ja jälkeen RVS käsittelyä. Mielellään videoiden koko prosessin. Loistava Youtube proggis jollekkin.
Äänethän vaimenee selkeästi. Taitaa palautua kuitenkin sitten hitaasti ennalleen.


Onko tästä ollut puhetta? Ajoivat joku vuosi sitten öljyttä RVS käsittelyn jälkeen 4000+ km ennen kuin moottori alkoi uuvahtamaan. Sitten laittoivat uuden käsittelyn ja kiertokangen laakeri leikkasi kiinni 11 000 km kohdalla.
Kai sillä jotain vaikutusta on, ei kai öljyttä luulisi muuten niin pitkään pystyvän ajamaan.
 
Joo tää on melko rajusti OT; mutta varsinkin Subaruissa (vastaisumoottori) tuo liimaventtiili on tosi yleinen. Tuon vuoksi itse jätän auton kuin auton hetkeksi käyntiin, jos siis siirsin niitä vain muutaman metrin. Varsinkin jos ns. kylmä kone.
Subarukuski kuittaa tämän. Muutaman kerran käynyt Impulla ja Forella tuo talvella. Syynä juurikin tuo lyhyt käyttö ja sammuksiin. Jos ei kiire ole, niin lohkolämmitin pariksi tunniksi päälle ja "liima" hellittää otteensa ja puristukset palaavat.
 
En tiedä oliko tarjouksessa vai mitä, mutta tänään motonet tarjosi RVS:n tuotteita ~20% halvemmalla, kuin mitä on tuolla RVS:n kaupassa ja esimerkkinä D4 on tuon koodin jälkeenkin ~10€ kalliimpi kuin motonet.
 
En tiedä oliko tarjouksessa vai mitä, mutta tänään motonet tarjosi RVS:n tuotteita ~20% halvemmalla, kuin mitä on tuolla RVS:n kaupassa ja esimerkkinä D4 on tuon koodin jälkeenkin ~10€ kalliimpi kuin motonet.

Poistomyynnissä?

Ei ainakaan motonetin nettisivut edes tunne diesel-koneiden RVS:ää, ainoastaan RVS G6:n...
 
Poistomyynnissä?

Ei ainakaan motonetin nettisivut edes tunne diesel-koneiden RVS:ää, ainoastaan RVS G6:n...
On siellä d4,6,8. En usko rvs poistomyynteihin kun ovat yhteistyössä jollain lailla. Motonetilla on oma rvs moottoriöljy ja huolloissa tekevät käsittelyjä.
 
On siellä d4,6,8. En usko rvs poistomyynteihin kun ovat yhteistyössä jollain lailla. Motonetilla on oma rvs moottoriöljy ja huolloissa tekevät käsittelyjä.

Helpottais ehkä myyntiä jos laittaisivat hinnat myös sivustolle. Tai ilmottaisivat alennusmyynnistä.

Puuilolla on muuten kanssa nyt RVS-tarjouksia
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 877
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom