Robottiruohonleikkuri kokemuksia

Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
39
Joo näin on. Opiskelin itselle uutta asiaa, ja kyllä se paras ois olla samoja akkuja ja vielä samasta erästä. Ja samanikäisiä.
Eli näitäkö siellä on Akku ?
Ainakin mun Brückessä näytti olevan VTC4. eiköhän muissakin. Aidot VTC4/5/6 ovat ns. "premium"- kennoja Li-Io kennoja vertailtaessa. Omaavat siis suuren purkuvirran ilman jännitteen romahtamista. Jännä että tommoseen " halpis" brückeen on semmosia raaskittu laittaa. :)
 
Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
39
Tuon 10800 päivityksen myötä alkoi meikäläisen brückkekin jäämään telakkaan :cautious: ..
Toimii ok kun käy laittamassa napista päälle, mutta kun ajaa takaisin laturiin, niin sammuttaa itsensä muutaman tunnin jälkeen, eikä enään seuraavana päivänä starttaa itsestään.
Eli kannattaa välttää brücken käyttämistä äpillä.
(ehkä aikataulut yms. bluetoothilla, mutta älkää päivittäkö)
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
135
Mihin syvyyteen brücken hakukaapelin sopii syvimmillään asentaa? Koitin selailla manuaalia, mutta ei osunut omaan silmään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
Mihin syvyyteen brücken hakukaapelin sopii syvimmillään asentaa? Koitin selailla manuaalia, mutta ei osunut omaan silmään.
Tuotesivulta bongattu; ”Asenna rajalanka huolellisesti nurmikon päälle käyttäen apuna rajalangan kiinnitystappeja (älä upota rajalankaa maan alle). Rajalanka häviää näkyvistä ajan kuluessa nurmikon ja muun kasvillisuuden kasvaessa sen päälle.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
432
Tuotesivulta bongattu; ”Asenna rajalanka huolellisesti nurmikon päälle käyttäen apuna rajalangan kiinnitystappeja (älä upota rajalankaa maan alle). Rajalanka häviää näkyvistä ajan kuluessa nurmikon ja muun kasvillisuuden kasvaessa sen päälle.
Näinhän nämä langat on toimineet kaikissa malleista riippumatta - lanka pikkuhiljaa häviää kasvuston alle. Hieman ihmettelen noita moottorisaha yms. lankaojaviritelmiä...
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
135
Näinhän nämä langat on toimineet kaikissa malleista riippumatta - lanka pikkuhiljaa häviää kasvuston alle. Hieman ihmettelen noita moottorisaha yms. lankaojaviritelmiä...
Haravointi ja nurmikon ilmaaminen on ainakin hieman hankalaa, kun lanka on pinnassa.
 
Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
92
Näinhän nämä langat on toimineet kaikissa malleista riippumatta - lanka pikkuhiljaa häviää kasvuston alle. Hieman ihmettelen noita moottorisaha yms. lankaojaviritelmiä...
Samoin ainakin omalla tontilla on muutamia niin kuivia ja paahteisia paikkoja, ettei nurmikko tahdo viihtyä ja lanka yhden kesän jälkeen ihan yhtä esillä kuin asennusvaiheessakin.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Mä mietin että lapset varmaan kompastelisi pintalankoihin, kun juoksevat nurmikolla. Ja onhan se siistimpi kun lanka on heti poissa näkyvistä. Mullakin on jossain kohti sen verran kuivaa, ettei pintalangat kovin hyvin kasvaisi piiloon.

Mulla ne on noin 1-3cm syvyydessä riippuen mullan soraisuudesta, hyvin on toiminut.
 
Liittynyt
14.09.2021
Viestejä
5
Moi, mitä teit että lähti toimimaan? Mulla just sama ongelma. Viime viikolla vielä toimi hienosti, tänään ei enää lähde käyntiin. Sovelluksessa näyttää versiota 10800.
Minulla toimi koko ajan itse kone, mutta appi ei päivittynyt eli kun sinne muutti tietoja niin ei tapahtunut mitään. Lähti pelaamaan itsestään. Luulen, että app ja kone ei ollut paritettu kun sen firmis vaihtui. Parin päivän jälkeen sovellus pyysi kirjautumaan alusta asti uudestaan ja sitten on toiminut täysin ilman ongelmia. Hyvä masiina, ainakin hintansa väärti.
 

JPN

Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
229
Miten leikkureilta onnistuu pihalle kertyvien lehtien silpuamisessa?
TM:n testi Gardenalle homma vaikutti sen verran haasteelliselle, että haravointi :eek:on houkuttelevampi :eek: vaihtoehto.
 
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
134
eipä husqvarna ainakaan mitään silppua lähinnä räpsii lehtiä sinne tänne. eipä kyllä minua haittaa aina on lehdet kadonnut haravoimattakin.
 
Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
92
Miten leikkureilta onnistuu pihalle kertyvien lehtien silpuamisessa?
TM:n testi Gardenalle homma vaikutti sen verran haasteelliselle, että haravointi :eek:on houkuttelevampi :eek: vaihtoehto.
Ei taida oikein olla roboteissa sitä imutehoa / nostetta, joka normileikkureissa auttaa tuossa. Haravaan en henk.koht ole koskenut vuosiin. Stigan akkuleikkurilla hoidellut nurtsin ja lehdet ja "omenahillon" valmistuksenkin =) Nyt toki robo hoitaa tuon nurtsin osuuden, mutta omenien osalta hillousta tarvittiin kypsymisvaiheessa.
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Vieläkö porukalla leikkurit töissä vai oletteko jo laittanut talviteloille?
Just eilen keräsin leikkurit pois ja nostelin talliin. Pääsee huomenissa putsaamaan koneet ja laittamaan säilöön.

Edit: arsenaali odottelee putsausta ja talvisäilöön laittoa.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.07.2021
Viestejä
18
Just eilen keräsin leikkurit pois ja nostelin talliin. Pääsee huomenissa putsaamaan koneet ja laittamaan säilöön.

Edit: arsenaali odottelee putsausta ja talvisäilöön laittoa.
Ei ristus monta sulla noita oikein on? :rofl:
Oman Gardenan tänään kanssa purkasin ja putsasin. Nyt laitettu talviteloille.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Vieläkö porukalla leikkurit töissä vai oletteko jo laittanut talviteloille?
Eihän tuo nurmikko enää oikein kasvakaan. Olen "kotiuttanut" pari viikkoa sitten, eikä nurmikko ole kasvanut, vaikka lämmintä onkin vielä. Pitäs vaan jaksaa putsata ja säilöä.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
319
Itse kaivoin vkloppuna säilöön. Oli kyllä ryönänen muovien alta. Putsaukseen meni helposti yli tunti. Osa leikkuu paskasta oli ns sammaloitunut ja kovettunut niin sai oikein rapsia pois.
Purin siis muovi kuoret pois paikoiltaan. Kesällä pesin pari kertaa hyvin vedellä.
Täytyy jatkossa ottaa kerran kuussa kesällä kunnon putsaus sessiot.

Pitikö näissä jotain muuta tehdä talviteloille. Itse latasin täyteen ja sammutin. Latautuuko tuo sammutettuna kun talvella kerran pari lataa täyteen? Vai pitääkö olla käynnissä, jotenkin muistan että kesällä oli sellaista ongelmaa ettei sammutettuna virtanäppäimestä ladannut mutta voi olla huuhaa muisti koska tappelin tovin muutenkin keskellä kesää leikkurin kanssa kun oli vähän vastahakoinen.

Gardena Sileno+ Life 1100 siis kyseessä.
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Itse kaivoin vkloppuna säilöön. Oli kyllä ryönänen muovien alta. Putsaukseen meni helposti yli tunti. Osa leikkuu paskasta oli ns sammaloitunut ja kovettunut niin sai oikein rapsia pois.
Purin siis muovi kuoret pois paikoiltaan. Kesällä pesin pari kertaa hyvin vedellä.
Täytyy jatkossa ottaa kerran kuussa kesällä kunnon putsaus sessiot.

Pitikö näissä jotain muuta tehdä talviteloille. Itse latasin täyteen ja sammutin. Latautuuko tuo sammutettuna kun talvella kerran pari lataa täyteen? Vai pitääkö olla käynnissä, jotenkin muistan että kesällä oli sellaista ongelmaa ettei sammutettuna virtanäppäimestä ladannut mutta voi olla huuhaa muisti koska tappelin tovin muutenkin keskellä kesää leikkurin kanssa kun oli vähän vastahakoinen.

Gardena Sileno+ Life 1100 siis kyseessä.
Eipä tuossa muuta, kun napista virrat pois ja tammi-helmikuun taitteessa kerran yön yli latauksessa. Kyllä se latautuu, vaikka olisi virrat pois. Kannattaa toki tsekata myös ne telakan latauslirpakkeet, että onko hapettumia ja tarvittaessa pyyhkästä teräsvillalla puhtaaksi.
 
Liittynyt
25.10.2021
Viestejä
1
Onko kellään kokemusta Stiga autoclip 225 s tai ylipäätänsä stigan robottiruohonleikkureista? Saisin ko. mallin 1200€ eli 350€ halvemmalla mitä monet kaupat siitä pyytää. Worx landroid m 1000 sais 1000€ eli 200€ halvemmalla kuin stigan. Onko stiga hintansa arvoinen kapistus vrt. worx?
Stiga autoclip 225S (code 302)

Hei
Robottiruohonleikkuri Stiga autoclip 225s ollut käytössä 4 kesää. Piha-alue noin 600 m2 yhteensä. Takapihalle kannamme robotin noin kerran viikossa (maasto sellaista, että robotti ei itse pääse etupihalta takapihalle). Leikkuujälki ollut hyvää ja toiminut lähes moitteetta.

Ongelmana on se, että 3v käytön jälkeen tuli code 302 vikailmoitus. Kaverillani sama leikkuri ja hänellä kävi myös samalla tavalla muutaman vuoden käytön jälkeen. Valmistajan ohjeenmukaan tuolloin tarve vaihtaa emolevy ja ohjelmoida uudelleen. Kuten kaverini koneelle tehtiinkin (hinta 800e).

Googletin itse asiaa ja löysin ruotsinkieliseltä keskustelupalstalta että vikana emolevyn 2e pariston loppuminen. Sen pariston voi juottaa itse helposti irti ja esim Turun seudulla Triopak oy myy ko paristoja. Sitten se pitää viedä ohjelmoitavaksi, mikä kustansi 32,5e. Sen jälkeen laite on taas toiminut.

Lähinnä haluan tuoda tämän tietoonne että mikäli teillä on stigan robottiruohonleikkuri ja herjaa code 302, niin kannattaa tarkistaa emolevyn pariston virta ja mikäli se on loppu niin paristonvaihdolla ja ohjelmoinnilla selviää, eikä kokoemolevyä tarvitse vaihtaa. Stigan maahantuojalta kysyin asiasta myös ja he sanoivat että Pohjoissuomessa osa huoltoliikkeistä tekee näin, mutta Eteläsuomessa vaihtavat koko emolevyn. Sanoivat myös, että koska tuote yli 2v vanha niin ei enää takuuta ja itse saa pariston vaihtaa ja viedä ohjelmoitavaksi.

Älytöntä että jos 2e paristo loppuu ja pitää vaihtaa kokoemolevy, mikä vaihdettuna n.800e.

Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen stiga autoclip 225s robottileikkuriin
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
Stiga autoclip 225S (code 302)

Hei
Robottiruohonleikkuri Stiga autoclip 225s ollut käytössä 4 kesää. Piha-alue noin 600 m2 yhteensä. Takapihalle kannamme robotin noin kerran viikossa (maasto sellaista, että robotti ei itse pääse etupihalta takapihalle). Leikkuujälki ollut hyvää ja toiminut lähes moitteetta.

Ongelmana on se, että 3v käytön jälkeen tuli code 302 vikailmoitus. Kaverillani sama leikkuri ja hänellä kävi myös samalla tavalla muutaman vuoden käytön jälkeen. Valmistajan ohjeenmukaan tuolloin tarve vaihtaa emolevy ja ohjelmoida uudelleen. Kuten kaverini koneelle tehtiinkin (hinta 800e).

Googletin itse asiaa ja löysin ruotsinkieliseltä keskustelupalstalta että vikana emolevyn 2e pariston loppuminen. Sen pariston voi juottaa itse helposti irti ja esim Turun seudulla Triopak oy myy ko paristoja. Sitten se pitää viedä ohjelmoitavaksi, mikä kustansi 32,5e. Sen jälkeen laite on taas toiminut.

Lähinnä haluan tuoda tämän tietoonne että mikäli teillä on stigan robottiruohonleikkuri ja herjaa code 302, niin kannattaa tarkistaa emolevyn pariston virta ja mikäli se on loppu niin paristonvaihdolla ja ohjelmoinnilla selviää, eikä kokoemolevyä tarvitse vaihtaa. Stigan maahantuojalta kysyin asiasta myös ja he sanoivat että Pohjoissuomessa osa huoltoliikkeistä tekee näin, mutta Eteläsuomessa vaihtavat koko emolevyn. Sanoivat myös, että koska tuote yli 2v vanha niin ei enää takuuta ja itse saa pariston vaihtaa ja viedä ohjelmoitavaksi.

Älytöntä että jos 2e paristo loppuu ja pitää vaihtaa kokoemolevy, mikä vaihdettuna n.800e.

Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen stiga autoclip 225s robottileikkuriin
Mielenkiintoinen asia, tuosta joku innokas voisi päästä kunnolla riitelemään. Alkaa olla jo suunniteltu hajoaminen jos toista vai kolmatta tonnia maksava vehje hajoaa muutaman vuoden käytön jälkeen kun patteri loppuu.
Edit. Ja tuon hintaisessa vehkeessä pitäisi virhevastuukin olla voimissaan jos joku pokkana lyö käteen 800€ laskun korjauksesta :hmm:
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
88
GARDENA Sileno+ 1600 kohtuu halvalla (995€) k-raudassa PLUSSA-kortilla:

Tuossa vielä suora linkki:
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
314
Pistetään tännekkin vielä muistuksena, että robottiruohonleikkurit ovat vaaraksi pienille eläimille. Esimerikiksi siili voi jäädä alle kun niiden ainoa puolustaumistapa on mennä palloksi. Kun siili kuulee leikkurin tulevan, niin se menee palloksi eikä lähde karkuun. Robottiruohonleikkurit huomaavat huonosti siilejä ja muita pieniä eläimiä.
Tuossa hieman juttua leikureista ja siileistä Robottiruohonleikkurien yliajamat siilit kokevat usein tuskallisen kuoleman – Siilihotellia pitävä Annulii Koponen varoittaa myös muista kesän siiliriskeistä
Mikäli leikkurin alle jää pienten siilien emo, niin samalla kuolee useampi siili kun poikaset eivät pärjää ilman emoa.
1635354445288.png 1635354499535.png
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
88
Pistetään tännekkin vielä muistuksena, että robottiruohonleikkurit ovat vaaraksi pienille eläimille. Esimerikiksi siili voi jäädä alle kun niiden ainoa puolustaumistapa on mennä palloksi. Kun siili kuulee leikkurin tulevan, niin se menee palloksi eikä lähde karkuun. Robottiruohonleikkurit huomaavat huonosti siilejä ja muita pieniä eläimiä.
Tuossa hieman juttua leikureista ja siileistä Robottiruohonleikkurien yliajamat siilit kokevat usein tuskallisen kuoleman – Siilihotellia pitävä Annulii Koponen varoittaa myös muista kesän siiliriskeistä
Mikäli leikkurin alle jää pienten siilien emo, niin samalla kuolee useampi siili kun poikaset eivät pärjää ilman emoa.
Tuon ehkäisemiseen paras keino on ettei ajata leikkureita pimeällä. Eipä ne siilet valosan aikana liikuskele.

Toinen asia mikä monessa nykyleikkureissa on niin kun lähtee kipuamaan jonkun päälle (eturengas nousee ilmaan) niin terä ja leikkuri pysähtyy. Jos ei ole sen verran korkea esine että törmäystunnistin jo sen stoppaisi. Ainakin oma Landroidi pitää käydä välillä pelastamassa kun yrittäny kiivetä lasten lelujen päälle. Kakkoskakkosen päälle ei oma leikkuri kiipeä, joten vaikea uskoa että tuo siilen päälle lähtisi nousemaan.

Oman kokemuksen perusteella autoilu on todella paljon vaarallisempaa pienille (ja vähän isommillekkin) eläimille kuin robottileikkurit päiväsaikaan.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
66
Kesäksi pitäisi ostaa robottileikkuri. Mielessä pyöritellyt Husqvarnaa, Sthiliä ja Gardenan malleja. Neliöitä on noin 2000, tai ehkäpä enemmänkin mikäli robotti vaan selviytyy hieman erikoisesta pihan mallista.

isoin kysymys itselle on se, että osaako leikkurit siirtyä pihatien yli? Pitkänmallinen tontti, etupihan halkaisee pihatie. Takapihalle pääsee talon sivua pitkin reilun metrin leveää nurmikkokäytävää. Eli etupihan toinen puoli on muutama sataneliötä ja sitten suurempana alueena takapiha + etupihan toinen puoli. Pituutta leikattavalla alalla noin 100m.

onko robottileikkurilla (ja yhdellä sellaisella) tehtävä homma?
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Kesäksi pitäisi ostaa robottileikkuri. Mielessä pyöritellyt Husqvarnaa, Sthiliä ja Gardenan malleja. Neliöitä on noin 2000, tai ehkäpä enemmänkin mikäli robotti vaan selviytyy hieman erikoisesta pihan mallista.

isoin kysymys itselle on se, että osaako leikkurit siirtyä pihatien yli? Pitkänmallinen tontti, etupihan halkaisee pihatie. Takapihalle pääsee talon sivua pitkin reilun metrin leveää nurmikkokäytävää. Eli etupihan toinen puoli on muutama sataneliötä ja sitten suurempana alueena takapiha + etupihan toinen puoli. Pituutta leikattavalla alalla noin 100m.

onko robottileikkurilla (ja yhdellä sellaisella) tehtävä homma?
Riippuu pitkälti siitä, millainen pihatie on kyseessä. Jos on soralla tai kivituhkalla, onnistuu helpostikin kulkukäytävän teko upottamalla kaapelit suojaputkessa maan alle. Jos taas asfaltoitu, niin joutuu tekemään railot piuhalle.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
157
onko robottileikkurilla (ja yhdellä sellaisella) tehtävä homma?
No helposti uskaltaa vastata, että saa tehtyä yhdellä. Mutta käytännön toteutus voi olla helppo tai hankala.
Jos siirtymät mietityttää, niin tee omat alueensa ja siirrät latausasemaa tarpeen mukaan. Pihatie on välillä hankala riippuen miten autoilla liikutaan. Itse tulin neuroottiseksi ajaako joku vieras vahingossa koneen päälle.
 
Liittynyt
09.06.2020
Viestejä
34
Nyt kun K-Raudassa on tuo Gardenan Sileno+1600 malli hyvässä tarjouksessa niin alkoi kyllä kiinnostelemaan. Ensi kesäksi robotti pitäisi laittaa kun saan pihan tehtyä, nurmea tulee n.1500m2. Hussen olin ajatellut ostavani, luultavasti automower 315 (tai 415x). Kertokaa nyt viisaammat hyödynkö kalliimman hussen ostamisesta vai pitääkö tuommoinen gardena myös nurtsin siistinä itsenäisesti. Hussessa enemmän ominaisuuksia, mutta tarviiko niitä? Pihaa pystytään vielä muokkaamaan robotille sopivaksi, ei jyrkkiä rinteitä tai juuria ym.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
426
Kesäksi pitäisi ostaa robottileikkuri. Mielessä pyöritellyt Husqvarnaa, Sthiliä ja Gardenan malleja. Neliöitä on noin 2000, tai ehkäpä enemmänkin mikäli robotti vaan selviytyy hieman erikoisesta pihan mallista.

isoin kysymys itselle on se, että osaako leikkurit siirtyä pihatien yli? Pitkänmallinen tontti, etupihan halkaisee pihatie. Takapihalle pääsee talon sivua pitkin reilun metrin leveää nurmikkokäytävää. Eli etupihan toinen puoli on muutama sataneliötä ja sitten suurempana alueena takapiha + etupihan toinen puoli. Pituutta leikattavalla alalla noin 100m.

onko robottileikkurilla (ja yhdellä sellaisella) tehtävä homma?
Hyvin ainakin Husqvarna selviytyy pihatiestä. Itsellä on neljä pihan ylitystä koneella. Kaksi soratietä ja kaksi asfalttia. Asfaltin alle laitettiin johdot suojaputkeen ennen asfaltointia. Yhden kolhun on kone ottanut, kun rekka peruutti päälle. Sen jälkeen vaihdoin kuoren oranssiin, niin erottuu paremmin harmaasta asfaltista.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Näköjään Brückeen taas tullut uusi softa. Onko joku uskaltanut päivittää?
Screenshot_20211030-133416~2.jpg
 

JPN

Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
229
300,- akkuleikkuriin ei tarvitse saada varaosia neljän vuoden päästä.
Montakohan vuotta tonnin-kahden leikkuriin pitää löytyä osia???
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
157
Leikkurin putsaamisessa ylivoimaisesti helpoin tapa omasta mielestäni käyttää paineilmaa. Ei tarvitse kuin sopivalla pistoolipäällä suihkuttaa edes sinne suuntaan, niin kertynyt ruoho lähtee liikkeelle. Ja jos ei kesällä ole jaksanut puhdistaa, niin viimeistään näin talvea vasten. Ruohotupot heittelen kompostiin, kiihdyttää siellä prosessia.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
346
Tähän aikaan vuodesta robottileikkurit eivät ehkä ole ihmisten mielessä, itsellä tulee ensi keväänä piharemppa eteen ja mietin etupihan nurmikkoaluetta, joka on joka suunnalta asfaltin / kiveyksen ympäröimä. Ensin ajatus oli poistaa koko nurmikko ja laittaa jonkin sortin kivipuutarha tilalle, mutta kun suuri osa siitä on kunnan puolella (ja kivet ovat pirun kalliita) niin ehkäpä kuitenkin ohjaan Landroidin tuolle alueelle käyttäen tätä menetelmää kaapelin asfalttiin upottamiseen:



Kysymys kuuluukin, onko kukaan täällä Suomessa kokeillut samaa? Jos esim. rälläkän/upotussahan terä tekee juuri sopivan levyisen uran asfalttiin niin onko tuossa miten suuri riski että talvella routa katkaisisi kaapelin johonkin terävään asfaltin reunaan tms? En tiedä miten tuo asfaltti on perustettu mutta ei tuossa routavaurioita kyllä näy, tosin se on ollutkin siinä vasta yhden talven...

Tietysti sitä voisi aina myydä Worxin ja ostaa jonkun leikkurin joka pystyy vaihtamaan alueelle ilman yhtenäistä rajakaapelia, mutta kun oma leikkuri on vasta yhden kesän vanha ja ei viitsisi sijoittaa taas suuria summia...
 
Liittynyt
21.06.2021
Viestejä
12
Nyt kun K-Raudassa on tuo Gardenan Sileno+1600 malli hyvässä tarjouksessa niin alkoi kyllä kiinnostelemaan. Ensi kesäksi robotti pitäisi laittaa kun saan pihan tehtyä, nurmea tulee n.1500m2. Hussen olin ajatellut ostavani, luultavasti automower 315 (tai 415x). Kertokaa nyt viisaammat hyödynkö kalliimman hussen ostamisesta vai pitääkö tuommoinen gardena myös nurtsin siistinä itsenäisesti. Hussessa enemmän ominaisuuksia, mutta tarviiko niitä?
Gardena on Husqvarnan omistama joten osat käy suurelta osin ristiin ja takuuhuoltopaikat on yleensä samoja molempiin merkkeihin.

Itse puntaroin samojen merkkien välillä mutta Gardena Sileno Life 1250 tuli kun tonnilla sain. Ei ole etäkäyttöä kuin bluetoothilla mutta kun suht pieni tontti on kyseessä, silläkin pärjää. Lähinnä olen käyttänyt silloin kun tulee vettä taivaan täydeltä; olen käskenyt mennä telakkaan sateensuojaan (terassin alla).

Eka kesä meni hienosti, ei mitään vikaa. Välillä oli jumissa jossain mutta täysin jumimatonta pihaa ei saa ellei ole tasainen nurmikenttä ilman mitään esteitä.

Nyt lähinnä harmittaa etten ostanut robottia aiemmin, loppui se perhanan hikoilu ja säätiedotusten kyttääminen. Ja onhan se robotilla leikattu nurmikko upea; ei normileikkurin ajorantuja tai kuivanutta silppua. Ja moottoripyöräilyn harrastajana ne hyvät kelit voi huoletta käyttää ajeluun eikä nurmikon leikkuuseen. Etenkin alkukesästä menee helposti pari iltaa viikossa nurmikon leikkuuseen tavallisella koneella.

Täyteen latasin syksyllä ja nyt puolilämpimässä (+5-10) autotallissa; pitääkö tuota talvella välilatailla vai meneekö kesään asti tuolla syksyn latauksella?
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
432
Itse lataan syksyllä täyteen ja otan akun talveksi sisälle. Pienikokoinen on 1600-mallissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Nyt kannattaa ehkä laittaa jäitä hattuun ja tilailla tuossa kesän korvilla sitten Navimowia pihaan. Tehtaalla tuota jo valmistetaan, mutta toimitusaikataulut vielä auki mitä tuossa asiasta kävin netissä lukaisemassa. Betatestaajia ei Suomessa valitettavasti ollut, mutta muissa maissa kyllä ja hienosti on raporttien mukaan toiminut. Hinnat ovat todennäköisesti helvetin liikaa (1500-2000€), mutta ehkäpä sen asian kanssa voi jotenkin elää jos laite operoi sitten useamman vuoden pihaa kuntoon.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
157
Nyt kannattaa ehkä laittaa jäitä hattuun ja tilailla tuossa kesän korvilla sitten Navimowia pihaan. Tehtaalla tuota jo valmistetaan, mutta toimitusaikataulut vielä auki mitä tuossa asiasta kävin netissä lukaisemassa. Betatestaajia ei Suomessa valitettavasti ollut, mutta muissa maissa kyllä ja hienosti on raporttien mukaan toiminut. Hinnat ovat todennäköisesti helvetin liikaa (1500-2000€), mutta ehkäpä sen asian kanssa voi jotenkin elää jos laite operoi sitten useamman vuoden pihaa kuntoon.
Idea vaikuttaa olevan hyvä, mutta leikkuujälki jo mainosvideolla paljon karkeampi kuin Husqvarnalla kotioloissa.
 
Liittynyt
09.07.2021
Viestejä
28
Ajattelin tuossa kesällä hankkia tuon Tokmannin Brücke RM500 roboleikkurin. Onko kellään kokemusta, pystyykö sen kanssa rajalangalla ympyröimään esim. Kukkaistutuksia joille ei saisi mennä? (nämä istutukset ovat siis keskellä leikkausaluetta)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Ajattelin tuossa kesällä hankkia tuon Tokmannin Brücke RM500 roboleikkurin. Onko kellään kokemusta, pystyykö sen kanssa rajalangalla ympyröimään esim. Kukkaistutuksia joille ei saisi mennä? (nämä istutukset ovat siis keskellä leikkausaluetta)
Hmm..en ole kuullut leikkureista joilla tuo ei olisi mahdollista. Kaapeli se on Bruckellakin elinehto ja saarekkeita ei leikata.
 
Liittynyt
21.06.2021
Viestejä
11
Heräillään täältäkin kohti kevättä. Asennusta odottaa McCulloch S600 leikkuri. Onko täällä saman koneen omistajia? Vinkkejä?
Akun olen pariin kertaan ladannut ja päivittänyt uusimman softan sisään.
Piha ei ole ehkä se selkein kun on jos ja vaikka mitä, mutta toisaalta tuo on ylimitoitettu aika reilusti niin pitäisi ehtiä kurvailemaan.
Tuolle hakulangalle kaipaisin vinkkejä. Melkein pihan poikki saan sen hyvin laitettua mutta osaako suunnistaa trampoliinin alta vai vedänkö keinujen alta mistä on vapaampi reittti?
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Heräillään täältäkin kohti kevättä. Asennusta odottaa McCulloch S600 leikkuri. Onko täällä saman koneen omistajia? Vinkkejä?
Akun olen pariin kertaan ladannut ja päivittänyt uusimman softan sisään.
Piha ei ole ehkä se selkein kun on jos ja vaikka mitä, mutta toisaalta tuo on ylimitoitettu aika reilusti niin pitäisi ehtiä kurvailemaan.
Tuolle hakulangalle kaipaisin vinkkejä. Melkein pihan poikki saan sen hyvin laitettua mutta osaako suunnistaa trampoliinin alta vai vedänkö keinujen alta mistä on vapaampi reittti?
Jos trampoliinin jalkojen välissä oleva aukko on 60 cm tai suurempi, niin ei ole mitään ongelmaa. Tuossa S-mallissa on automaattinen käytävätunnistus, niin osaa kyllä orjallisesti seurata hakukaapelia. Kone seuraa hakukaapelia aina vasemmalla puolella telakkaan päin katsottuna, joten kannattaa asentaa se mahdollisimman oikealle telakasta katsottuna.

1646387528850.png
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 370
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 483
Viestejä
4 192 539
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Dunlop

Hinta.fi

Ylös Bottom