Stiga autoclip 225S (code 302)
Hei
Robottiruohonleikkuri Stiga autoclip 225s ollut käytössä 4 kesää. Piha-alue noin 600 m2 yhteensä. Takapihalle kannamme robotin noin kerran viikossa (maasto sellaista, että robotti ei itse pääse etupihalta takapihalle). Leikkuujälki ollut hyvää ja toiminut lähes moitteetta.
Ongelmana on se, että 3v käytön jälkeen tuli code 302 vikailmoitus. Kaverillani sama leikkuri ja hänellä kävi myös samalla tavalla muutaman vuoden käytön jälkeen. Valmistajan ohjeenmukaan tuolloin tarve vaihtaa emolevy ja ohjelmoida uudelleen. Kuten kaverini koneelle tehtiinkin (hinta 800e).
Googletin itse asiaa ja löysin ruotsinkieliseltä keskustelupalstalta että vikana emolevyn 2e pariston loppuminen. Sen pariston voi juottaa itse helposti irti ja esim Turun seudulla Triopak oy myy ko paristoja. Sitten se pitää viedä ohjelmoitavaksi, mikä kustansi 32,5e. Sen jälkeen laite on taas toiminut.
Lähinnä haluan tuoda tämän tietoonne että mikäli teillä on stigan robottiruohonleikkuri ja herjaa code 302, niin kannattaa tarkistaa emolevyn pariston virta ja mikäli se on loppu niin paristonvaihdolla ja ohjelmoinnilla selviää, eikä kokoemolevyä tarvitse vaihtaa. Stigan maahantuojalta kysyin asiasta myös ja he sanoivat että Pohjoissuomessa osa huoltoliikkeistä tekee näin, mutta Eteläsuomessa vaihtavat koko emolevyn. Sanoivat myös, että koska tuote yli 2v vanha niin ei enää takuuta ja itse saa pariston vaihtaa ja viedä ohjelmoitavaksi.
Älytöntä että jos 2e paristo loppuu ja pitää vaihtaa kokoemolevy, mikä vaihdettuna n.800e.
Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen stiga autoclip 225s robottileikkuriin