Robottiruohonleikkuri kokemuksia

Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
64
Alkaa olemaan kohta taas se aika vuodesta, että on laitettava robotit talviteloille. Kertyy kyllä uskomaton kasa skeidaa näiden kuorien sisälle kauden aikana. Tämänkin olen pessyt ja harjannut kuoren alta n. 10 kertaa tämän kauden aikana ja aina löytyy kaikkea kivaa, kun kuoren napsauttaa irti.
Eikö tuo nyt ala jo sotia koko robottiruohonleikkurin ideaa vastaan, jos se 2viikon välein pitäisi purkaa ja puhdistaa. Itse putsaan leikkurin vain syksyllä kun laitan sen varastoon. Ei sille kesän aikana mitään tarvi tehdä.
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Eikö tuo nyt ala jo sotia koko robottiruohonleikkurin ideaa vastaan, jos se 2viikon välein pitäisi purkaa ja huoltaa. Itse putsaan leikkurin vain syksyllä kun laitan sen varastoon. Ei sille kesän aikana mitään tarvi tehdä.
Eipä oikeastaan. Sen verran monta vuotta noita korjaillut ja huoltanut, että eipä tuo toimenpide kestä kuin sen 5 minuuttia. Esim. tuon kuvan koneen kuorien alle olivat muurahaiset alkaneet tehdä pesää. Ja ne kun innostuvat ja alkavat mennä tuonne kuorien sisään, niin se on herkästi isompi remontti edessä.

Ja kyllä robotteihinkin pätee sama asia kuin muihinkin laitteisiin. Ei säännöllinen putsaus niille ainakaan pahaa tee.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
64
No joo, saahan sen robotin toki vaikka vahata viikottain jos energiaa riittää.

Itsellä avainasia on nimenomaan vaivattomuus, joten keväällä pihaan ja syksyllä varastoon. Tänä vuonna tosin joutui kesken kesänkin robottiin koskemaan kun akku väsähti ja piti vaihtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
61
Ainaki itsellä melko moitteetonta toimintaa. Appi toimii, jos toimii, mutta kun sai kerran asetettua sopivat aikataulut ja sadeasetukset, niin hyvin on nyt useamman viikon leikannut.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Ainaki itsellä melko moitteetonta toimintaa. Appi toimii, jos toimii, mutta kun sai kerran asetettua sopivat aikataulut ja sadeasetukset, niin hyvin on nyt useamman viikon leikannut.
Eikö ole koskaan ollut jumissa? Se oli kysymykseni, kun en tiedä miten sen kuuluisi toimia. McCulloch kuitataan ja meno jatkuu. Brücke sammuttaa itsensä eikä lähde päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
61
Muistelisin, että kerran on jäänyt jumiin, kun kaatui rajalangan päälle lauta. Vikakoodi näkyi ruudussa. Laite piti siirtää ja laittaa jatkamaan. Kerran on ajanut asfaltille rajalangan yli ja sammunut. Piti siirtää ja käynnistää. Ei kumminkaan mitään oikeaa ongelmaa.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Brücken appissa huomasin, että jos on pelkkä wifi-yhteys käytössä, ei päivitä laitteen tilaa, schedulea jne oikein. Vasta kun yhdistää BT:llä, tila päivittyy oikeaksi ja voi onnistuneesti muuttaa esim schedulea.

FWn päivitys ei kyllä onnistunut BT:lläkään. Aloitti päivittämisen, leikkurissa "ota", sitten leikkuri käynnistyy uudestaan. Appista kun katsoo, nii näyttää kuitenkin edelleen olevan wanha versio....

Muuten kyllä toiminut hyvin. Rajalankaa täytyy vähän fixailla, kun tuli laitettua täältä saadun neuvon perusteella liian lähelle terassia. Kyllä se sen ~30cm vaatii, kun on kulkemassa lankaa pitkin esim kotiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
61
Itellä on tällä hetkellä käytännössä niin lähellä kuin mahdollista. Reilu 20cm on terassien vieressä. Katoin myös kulmat niin, että mahtuu kääntymään. Nyt riittää yks veto siimaleikkurilla siistimiseen.
 
Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
39
Kyyllä mulla brücke käynnnistyy napista jos on sammuttanut itsensä jumiutuneen leikkuuterän tai esteeseen takertumisen takia.
Joskus käynnistyksen jälkeen näyttöön ilmestyy OTA-teksti, jolloin kone täytyy bootata vielä kerran. En tiiä mitä päivitystä se rupee toisinaan hakemaan nappistartin jälkeen...
 
Liittynyt
14.09.2021
Viestejä
5
Minulla kans Brucke toista päivää käytössä. En malttanut olla painamatta OTA updatea (vaikka arvelin, että riskinsä siinä on ja sinänsä turhaa kun hyvin toimii ilman päivitystä) ja sen jälkeen ei olekaan App toiminut kunnolla. Sanoo, että device is being upgraded, please wait. Appin kanssa on kyllä erittäin hyvä kapistus. Sen verran katselin akkua ja apin kautta löytyviä käyttöohjeita, että isomman alueen malli taitaa olla sama isommalla akulla (4Ah, ja 3A lataus). Meidän firma (Kravee) itseasiassa tekee kennotuksia niin luultavammin teen tuosta 6,7Ah version isommalla virtalähteellä. Ainakin sitten kun takuu on päättynyt. Nyt vaan pitää odotella alkaisiko appi toimimaan. Edelleen lukee OTA päivityksessä versio 10800 (optimize robot to recognize its own border) saatavilla, mutta ei anna nyt edes yrittää kun valittaa, että päivitys menossa. Nyt versio 10709 käytössä. Apin ohjeissa lukee että päivitykset tehdään Flash muistitikulla. Kun muistitikku paikallaan niin se lataa uuden ohjelmiston automaattisesti. Mitään ei lukenut Wifin kanssa päivityksestä.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
En malttanut olla painamatta OTA updatea....

Sen verran katselin akkua ja apin kautta löytyviä käyttöohjeita, että isomman alueen malli taitaa olla sama isommalla akulla (4Ah, ja 3A lataus).
Mä taistelin viikonloppuna ton päivityksen kanssa pitkään. Näytti päivittyvän ok, mutta kun käynnistyi uudestaan, appi näytti että vanha fw. No, eilen maanantaina tuo päivitys mystisesti onnistui, ja nyt myös app näyttää uusinta. Eli kannattaa vaan yrittää uudestaan. Tosin sulla oli erilaiset ongelmat kuin mulla....

Oon ite miettinyt samaa akun suhteen. Mittailitko, että sinne mahtuis noin paljon kennoja? 4Ah riittäis mulle varmaan suht hyvin. Toi poweri on kyllä silloin vähän alitehoinen, minkälaista aattelit tilalle?
 
Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
39
Eikai sitä poweria tarvi suurentaa vaikka akun kapasiteettia lisäisikin...?
Toki täyteen lataaminen ottaa enempi aikaa, mutta onko sillä väliä kestääkö lataus 2 vai 4 tuntia. Vakio akun tilalle varmasti kyllä mahtuu 5s2p 18650 tai 5s2p 21700
 

Liitteet

Liittynyt
14.09.2021
Viestejä
5
Ei kai sitä virtalähdettä ihan pakko ole vaihtaa, mutta jos tuleekin tilanne, että pitäisi saada kone käymään niin pitkä aika odotella esim. 6 tuntia. Sunseeker näytti laittaneen 3A virtalähteen. Sitten olisi n. 6Ah tunnin akku reilussa parissa tunnissa valmis. 5s2p 18650 varmaan olisi sinne hyvä.

Mulla se ei nyt lähde ollenkaan sitä päivitystä ajamaan. Taidan antaa olla. Kun kokeilin bluetoothin kautta niin sillä näytti asentavan ajastukset päälle, eli pystyy siten käyttämään hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
32
Tulihan se Worx M500 plus vihdoin testialueen tein. Ilmeisesti ruoho on liian pitkä ja tuuhea. Arvioisin, että noin 55mm korkea.

Testissä Worx upotti etupyörän välillä ruohomattoon ja etuosa ja kyljet laahasi täten ruohomattoa pitkin. Tuskaista oli meno. Leikkuukorkeutena oli 60mm. Rajalankakin jäi lähinnä kellumaan nurmikkomaton pintaan. Oikean asennuksen teen upottamalla.

Keväältä säännöllinen leikkaus matalemmalla tasolla korjannee asian. Nyt ei viitsi klaniksi vetää, koska epäilen että nyt matalaksi vetämällä saan ruskean nurmikon.

Eikai ruoho liian tuuhea voi robotille olla? Eli pituutta epäilen. Toki sitten sen näkee kun saa asennettua kunnolla.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Ei kai sitä virtalähdettä ihan pakko ole vaihtaa, mutta jos tuleekin tilanne, että pitäisi saada kone käymään niin pitkä aika odotella esim. 6 tuntia. Sunseeker näytti laittaneen 3A virtalähteen. Sitten olisi n. 6Ah tunnin akku reilussa parissa tunnissa valmis. 5s2p 18650 varmaan olisi sinne hyvä.

Mulla se ei nyt lähde ollenkaan sitä päivitystä ajamaan. Taidan antaa olla. Kun kokeilin bluetoothin kautta niin sillä näytti asentavan ajastukset päälle, eli pystyy siten käyttämään hyvin.
Tota just mietin että joku 2-3A laturi ois hyvä 4Ah akulle. Löytyisköhän jostain (Aliexpress?) valmista laturia johon vaan vaihtais johdon?

Mulla BTllä päivitys aiheutti jonkun errorin. Wifillä se lopulta tais mennä läpi.
Semmosen oon huomannut, että wifi-yhteydellä kestää jopa yli minuutin ennenkuin laitteen tila, skedulet jne näkyy oikein apissa. Bluetoothilla tosiaan päivittyy heti.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Eikai ruoho liian tuuhea voi robotille olla? Eli pituutta epäilen. Toki sitten sen näkee kun saa asennettua kunnolla.
Voi se liian pitkä olla, varsinkin jos on vielä tuuhea. Ohjeissa yleensä sanotaan että alkuun max leikkuukorkeus, ja sit pikku hiljaa lasketaan sitä. TAI ajat one more time perinteisellä ensin, jos liian pitkä.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
32
Voi se liian pitkä olla, varsinkin jos on vielä tuuhea. Ohjeissa yleensä sanotaan että alkuun max leikkuukorkeus, ja sit pikku hiljaa lasketaan sitä. TAI ajat one more time perinteisellä ensin, jos liian pitkä.
Pitääpä seurata mitä tapahtuu, kun saa asennukset valmiiksi.

Mitä muuten teette talvella latausasemalle?
Poistatteko asennuksen talveksi vai jätättekö paikalleen (toki sähköttömäksi)?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Pitääpä seurata mitä tapahtuu, kun saa asennukset valmiiksi.

Mitä muuten teette talvella latausasemalle?
Poistatteko asennuksen talveksi vai jätättekö paikalleen (toki sähköttömäksi)?
Telakka kuivaan ja lämpöiseen. Ei ainakaan manuaalin mukaan saa pitää talvea ulkona. Eihän siinä muuta kuin johdot irti ja kainaloon.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Pitääpä seurata mitä tapahtuu, kun saa asennukset valmiiksi.

Mitä muuten teette talvella latausasemalle?
Poistatteko asennuksen talveksi vai jätättekö paikalleen (toki sähköttömäksi)?
Joo sisälle talteen. Nythän aletaan oleen aikoja, että nurmikko ei enää kasva. Joten liian lyhyeksi ei pidä ajaa. Talviteloille joutaa, kunhan olet päässyt koeajamaan.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
3
Onkos kellään ollut tuon Tokmannin leikkurin kanssa sellaista ongelmaa, että ei lähde päälle? Näytössä vaan pyörii viivat ympärillä hetken ja sitten sammuu. Ensimmäisen kerran kun laitoin telakkaan ja vaihdoin pin-koodin laite toimi, mutta rajakaapelin asennuksen jälkeen ei enää käynnisty. Koitin tuota appia asettaa myös mutta ei saa yhteyttä kun ei mene päälle. Jos virtapainiketta pitää pitkään pohjassa saa yhteyden appiin mutta heti kun painikkeesta päästää irti kone sammuu.
 
Liittynyt
03.09.2021
Viestejä
5
Onkos kellään ollut tuon Tokmannin leikkurin kanssa sellaista ongelmaa, että ei lähde päälle? Näytössä vrobotic-mover aan pyörii viivat ympärillä hetken ja sitten sammuu. Ensimmäisen kerran kun laitoin telakkaan ja vaihdoin pin-koodin laite toimi, mutta rajakaapelin asennuksen jälkeen ei enää käynnisty. Koitin tuota appia asettaa myös mutta ei saa yhteyttä kun ei mene päälle. Jos virtapainiketta pitää pitkään pohjassa saa yhteyden appiin mutta heti kun painikkeesta päästää irti kone sammuu.
Mulla teki saman. Luulen, että vika tuli softan päivityksen yhteydessä mutta en voi olla asiasta varma. En kokeillut roboa ensin vaan päivitin softan heti robotic-mover connect aplikaatiolla. Leikkuri on ollut nyt 2 viikkoa huollossa. Kävin hakemassa uuden, kun on niin halpa. Siihen en ole uskaltanut softaa päivittää, mutta asetukset muutin bluetoothin kautta. Toistaiseksi toimii hyvin. Toimiiko tuo start point ominaisuus muilla kuinka hyvin? Äsken asetin , niin ei ole vielä kokemuksia.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Onkos kellään ollut tuon Tokmannin leikkurin kanssa sellaista ongelmaa, että ei lähde päälle? Näytössä vaan pyörii viivat ympärillä hetken ja sitten sammuu. Ensimmäisen kerran kun laitoin telakkaan ja vaihdoin pin-koodin laite toimi, mutta rajakaapelin asennuksen jälkeen ei enää käynnisty. Koitin tuota appia asettaa myös mutta ei saa yhteyttä kun ei mene päälle. Jos virtapainiketta pitää pitkään pohjassa saa yhteyden appiin mutta heti kun painikkeesta päästää irti kone sammuu.
Juuri tuota on tehnyt mun robo jos katsot mun edelliset viestit. Kerran kävi emolevyn vaihdossa. Koko kesä mennyt harakoille, kun ei kerkeä koko ajan viemään huoltoon. Tuntuu että rahat meni hukkaan..
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
3
Täytyy varmaan kiikuttaa tuo sitten huoltoon. Onkos kukaan koittanut päivittää tuota USB:n kautta tai lähinnä onko kukaan löytänyt mistään mistä päivityksen pääsisi lataamaan tikulle? Jossain luki, että sunseekerpower sivulta löytyisi ajuri, mutta itse en sitä sieltä löytänyt.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Sain tänään rahat takaisin Brückestä, kattelen ens kesänä uudestaan. En ollut tyytyväinen. Esim toi ei leikata viikonloppuna on perseestä. Appin sotkemalla luultavasti sekoitat laitteistoa. Eli ei minulle sopiva laite, eroa McCullochiin ymmärrettävästi.
 
Liittynyt
14.09.2021
Viestejä
5
Semmoinen tilannepäivitys, että mulla toimii taas kaikki moitteettomasti. Nyt on 10800 versio käytössä. Näyttäisi siltä, että se pilvipalvelu ei päivity kun firmiksen päivittää. Sitten jollain aikaväleillä tekevät varmaan jonkun ajon sinne tietokantaan ja sitten taas toimii.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Sain tänään rahat takaisin Brückestä, kattelen ens kesänä uudestaan. En ollut tyytyväinen. Esim toi ei leikata viikonloppuna on perseestä. Appin sotkemalla luultavasti sekoitat laitteistoa. Eli ei minulle sopiva laite, eroa McCullochiin ymmärrettävästi.
Tässä käyn kiistaa Tokmannin kanssa kun esim. Appi ei toiminut ja voisin palauttaa mutta pitäs kaivaa rajalangat maasta ylös ja kaikki kepit. Itsellä suurin osa langasta on upotettu niin ei tekisi mieli repiä pois kun tuohon meni aikaa niin paljon. Pitikö kaikki viedä takaisin?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
Tässä käyn kiistaa Tokmannin kanssa kun esim. Appi ei toiminut ja voisin palauttaa mutta pitäs kaivaa rajalangat maasta ylös ja kaikki kepit. Itsellä suurin osa langasta on upotettu niin ei tekisi mieli repiä pois kun tuohon meni aikaa niin paljon. Pitikö kaikki viedä takaisin?
o_O Perustuiko sun ostopäätös tuohon appiin, jota Tokmanni ei edes ole julkaissut? Aika paljon on ongelmia tyypeillä ollut tuon apin kanssa ja monella ei varmaan ole tainnut olla ihan täyttä ymmärrystä, että ihan omalla vastuulla noita appeja, firmiksiä yms. päivitellään kun virallista tukea ei ole. Siihen voi olla joku syy, miksi ei ole appia julkaistu...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
o_O Perustuiko sun ostopäätös tuohon appiin, jota Tokmanni ei edes ole julkaissut? Aika paljon on ongelmia tyypeillä ollut tuon apin kanssa ja monella ei varmaan ole tainnut olla ihan täyttä ymmärrystä, että ihan omalla vastuulla noita appeja, firmiksiä yms. päivitellään kun virallista tukea ei ole. Siihen voi olla joku syy, miksi ei ole appia julkaistu...
Ostopäätös kyllä ihan perustui hintaan. Tuossa vaan ollut vähän kaikenlaista.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Tässä käyn kiistaa Tokmannin kanssa kun esim. Appi ei toiminut ja voisin palauttaa mutta pitäs kaivaa rajalangat maasta ylös ja kaikki kepit. Itsellä suurin osa langasta on upotettu niin ei tekisi mieli repiä pois kun tuohon meni aikaa niin paljon. Pitikö kaikki viedä takaisin?
En puhunut mitään appeista, heillä ei ollut antaa uutta laitetta koska nyt syksy. Eikä nähty järkeä lähettää samaa laitetta samasta viasta huoltoon. (Olisivat lähettäneet jos olisin halunnut). Rajalangat jäi maahan, laturin, telakan ja robotin vein, kun luulin että menee huoltoon. Rahanpalautus oli mulle ok.
 

JPN

Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
227
Tässä käyn kiistaa Tokmannin kanssa kun esim. Appi ei toiminut ja voisin palauttaa mutta pitäs kaivaa rajalangat maasta ylös ja kaikki kepit. Itsellä suurin osa langasta on upotettu niin ei tekisi mieli repiä pois kun tuohon meni aikaa niin paljon. Pitikö kaikki viedä takaisin?
Myyjällä on aina oikeus pyrkiä korjaamaa laite. Kuluttajavalituslauttakunta on linjannut mm. kännyköissä, että kolmannen huoltokiekan jälkeen rahojen palauttaminen voisi olla aiheellista.

Kuvauksesi perusteella kaupanpurun perusteet eivät vielä olisi täyttyneet, vaan liikkeeltä ollaan tultu vastaan 'Good WIll' -hengessä.

Mutta kyllä, kaikki tuotteeseen liittyvä pitäisi palauttaa. 100m lankaa ja tapit voivat maksaa 5-60,- joten onhan tuo huomattava osuus tuotteen hinnasta.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Mutta kyllä, kaikki tuotteeseen liittyvä pitäisi palauttaa. 100m lankaa ja tapit voivat maksaa 5-60,- joten onhan tuo huomattava osuus tuotteen hinnasta.
Käyttöön ne ei pitäisi enää mennä, joten sikäli pitäisi olla turhaa "jätettä". Ehkä siellä joku meinaa talon sisältä uusio käyttää kotona..
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
32
Tyytyväinen olen Worx:n toimintaan ollut. Rajalangan upotin, sellaiset 230m sitä meni. Muutama kohta piti laittaa uudestaan, kun robotti raapi kylkensä esteisiin. Lisäksi käytän alueita, niiden pullonkaulat piti muuttaa 15cm-->7cm ettei Worx karkaisi alueeltaan, no kerran onnistunut tuosta 7cm aukostakin tähtäämään toiselle alueelle.

ACS, ehkä pieni pettymys. Valkoisia rouhepinnotteisia (yki sokkelirouhe) 40-60cm korkeita kukka-altaita ei mukamas välillä huomaa, vaan puskee päin. Trampoliinin jalkoihin asennetut 120mm laudat se on huomannut, Tekeekö sitten tuo kevyt rouhepinnoite, ettei ultraääni kimpoudu esteestä takaisin...
 
Liittynyt
20.09.2021
Viestejä
1
Semmoinen tilannepäivitys, että mulla toimii taas kaikki moitteettomasti. Nyt on 10800 versio käytössä. Näyttäisi siltä, että se pilvipalvelu ei päivity kun firmiksen päivittää. Sitten jollain aikaväleillä tekevät varmaan jonkun ajon sinne tietokantaan ja sitten taas toimii.
Moi, mitä teit että lähti toimimaan? Mulla just sama ongelma. Viime viikolla vielä toimi hienosti, tänään ei enää lähde käyntiin. Sovelluksessa näyttää versiota 10800.
 
Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
39
Täällä myös oli sydän syrjällään kun brücke mykistyi pariksi päiväksi..
Eli ~3 päivää sitten leikkuri oli sammuksissa laturissa, ja painoin napista päälle. Näyttöön ilmestyi LOADing tjms.. En ole ihan varma onnistuiko päivitys, mutta tämän jälkeen kone siis käynnistyi, mutta sammmui noin 10sek jälkeen, eikä jäänyt millään päälle.
En tiedä auttoiko eilen iltasella tekemäni temput, eli puhelimen bluetooth päälle, leikkurin virtanappia pohjassa pitäen sain koneen pysymään niin kauan päällä että puhelimen BT ja wifi yhdistyi, menin updateen ja äppi rupesi lataamaan päivitystä.. Homma keskeytyi kun puhelin rupesi soimaan ja häippäsin..
Tänään kone sitten lähti normalisti napista päälle ja leikkaamaan..:tup:
Äppin mukaan koneessa on nyt 10800 firmis.
Taidan nyt suosiolla laittaa "automatic updaten" pois päältä...
 
Liittynyt
12.07.2021
Viestejä
18
Elää kyllä tuo Gardenan sensor control ihan omaa elämäänsä. Mulla on ajastettu nyt klo.10-18 ajoaika. Sensor control on keskitasolla. Vielä pari viikkoa sit se leikkas sen tunnin tai 2 ja lopetti. Nyt se ajoaika on vaan venynyt ja venynyt. Laitoin viikonloppuna sen controllin korkeaksi ja ei vaikutusta. Just äsken lähti taas ajelemaan vielä illan viimeisen reissun ennen kuin päivän ajoaika tulee päätökseen.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
3
Mulla lähti tänään toi Brücke omia aikojaan toimimaan, täytyy seurata kuinka pelittää jatkossa
 
Liittynyt
09.12.2019
Viestejä
176
Tässä käyn kiistaa Tokmannin kanssa kun esim. Appi ei toiminut ja voisin palauttaa mutta pitäs kaivaa rajalangat maasta ylös ja kaikki kepit. Itsellä suurin osa langasta on upotettu niin ei tekisi mieli repiä pois kun tuohon meni aikaa niin paljon. Pitikö kaikki viedä takaisin?
Millä laitoit langat maahan? Olisi sama operaatio edessä itselläni niin vinkit jakoon.
 
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
124
Elää kyllä tuo Gardenan sensor control ihan omaa elämäänsä. Mulla on ajastettu nyt klo.10-18 ajoaika. Sensor control on keskitasolla. Vielä pari viikkoa sit se leikkas sen tunnin tai 2 ja lopetti. Nyt se ajoaika on vaan venynyt ja venynyt. Laitoin viikonloppuna sen controllin korkeaksi ja ei vaikutusta. Just äsken lähti taas ajelemaan vielä illan viimeisen reissun ennen kuin päivän ajoaika tulee päätökseen.
McCullohissa olen huomannut saman ilmiön. Haluaa nyt leikata selvästi useammin kuin pari viikkoa sitten. Veikkaisin, että tämä johtuu pudonneista lehdistä, neulasista yms. Eli terässä tuntuu enemmän vastusta, ei leikkuri tajua leikkaako se ruohoa vai silppuaako lehtiä. Annan koneen leikata, onpahan vähemmän haravoitavaa ja nurmikko saa lannoitusta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Mowox leikannu täällä kesän ku unelma, pitää ens viikolla kerätä pois kulkemasta.

Jos vielä keväällä lähtee toimii niin ostan toisen pitämään toisen nurmialueen myös kunnossa.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Mä tein 3mm katkaisulaikalla, mutta se oli vähän liian kapea. Piti vedellä edestakas, että sai tarpeeksi leveän uran helppoon upotukseen. Moottorisahan terä varmaan leveämpi -> parempi.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Tein Brückelle syysputsauksen. Kansiosa lähti kahdessa osassa irti, toinen klipsuilla ja isompi osa 4kpl kumitateilla.
IMG_20210925_115638.jpg
IMG_20210925_115245.jpg
IMG_20210925_120431.jpg

Akku oli irtotelineellä "laatikossaan". Telineen kun irrotti, niin näki että sinne mahtuis hyvin toinen rivi 18650 akkuja. Sais sitten 5S2P tyyppisen huomattavasti isomman akun. Akun kutistemuovin alla oli bms pcb. Tietääkö joku onko ok vaan lyödä sinne rinnalle 5kpl isompi-kapasiteettisia akkuja? Vai pitääkö kaikkien olla saman kapasiteetin? Mietin siis että osaako bms hanskata sen.
 
Liittynyt
23.06.2021
Viestejä
159
Elää kyllä tuo Gardenan sensor control ihan omaa elämäänsä. Mulla on ajastettu nyt klo.10-18 ajoaika. Sensor control on keskitasolla. Vielä pari viikkoa sit se leikkas sen tunnin tai 2 ja lopetti. Nyt se ajoaika on vaan venynyt ja venynyt. Laitoin viikonloppuna sen controllin korkeaksi ja ei vaikutusta. Just äsken lähti taas ajelemaan vielä illan viimeisen reissun ennen kuin päivän ajoaika tulee päätökseen.
Ite otin sensor controllin pois käytöstä kokonaan. Ei toiminut kummassakaan (Sileno+ ja Sileno) kunnolla, mökillä meinasin kompastua aamuyöstä leikkuriin kun se hortoili neljän maissa pitkin pihaa. Kävi leikkaamassa pari kertaa päivässä ihan miten sattuu ja ruoho kasvoi yli.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
135
Brücke tuli myös nyt hommattua ja tarkoitus olisi vielä tänä syksynä hieman testata. Kelpasiko tähän joku Bilteman jatkokaapeli kaveriksi, jos tuo mukana tullut ei riitä?
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Telineen kun irrotti, niin näki että sinne mahtuis hyvin toinen rivi 18650 akkuja. Sais sitten 5S2P tyyppisen huomattavasti isomman akun. Akun kutistemuovin alla oli bms pcb. Tietääkö joku onko ok vaan lyödä sinne rinnalle 5kpl isompi-kapasiteettisia akkuja? Vai pitääkö kaikkien olla saman kapasiteetin? Mietin siis että osaako bms hanskata sen.
Mitä hyödyt ylikapasiteetti akustosta, kun aluetta et voi isontaa samaa tahtia?
 
Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
39
Kyllä se bms varmasti "handlaa" eri arvoiset kennot, mutta mielestäni kaikkien kennojen olis hyvä olla samanlaisia jottei kennot kulu/rasitu epätasaisesti. eli itse laittaisin vtc4 kennoja kun alkuperäisetkin on niitä.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Kyllä se bms varmasti "handlaa" eri arvoiset kennot, mutta mielestäni kaikkien kennojen olis hyvä olla samanlaisia jottei kennot kulu/rasitu epätasaisesti. eli itse laittaisin vtc4 kennoja kun alkuperäisetkin on niitä.
Joo näin on. Opiskelin itselle uutta asiaa, ja kyllä se paras ois olla samoja akkuja ja vielä samasta erästä. Ja samanikäisiä.
Eli näitäkö siellä on Akku ?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 427
Viestejä
4 161 314
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom