Robottiruohonleikkuri kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Husqvarnan HSS terillä meni koko viime kesä, vaihdoin nyt keväällä uusiin samanlaisiin. Leikkuri leikkaa 12h päivässä.

"Hyvännäköiset" oli vielä ja leikkasivat, mutta joitain juuria pihalla ja pari kertaa kesässä tapahtunut kukkapenkin kivireunalle nousu (nyt korjattu), niin halusin testata miten vertautuvat uusiin.
Leikkuupinnoilta ei puutu isoja paloja niin kuin normiteristä, mutta ei ole enää kovin terävä yhden kesän jäljiltä. Teränpäädyissä näkyy kiviin osumiset metallireunan taittumisena.

20250608_114111.jpg

20250608_114128.jpg
Olen näitä hss endurance teriä miettinyt mutta Puuilo myy grimsholmin teriä 36kpl/10€ (näyttävät täysin samoilta kuin alkuperäiset, eri logo vaan) kun taas nämä hss endurancet tällä hetkellä 19,90€ 6kpl. Jotkut kaupat myy johonkin 32,90€ hintaan.
Terien vaihto on helppo taski tarvittaessa samalla kun puhdistaa leikkuria säännöllisesti.

Olen näitä hss endurance teriä miettinyt mutta Puuilo myy grimsholmin teriä 36kpl/10€ (näyttävät täysin samoilta kuin alkuperäiset, eri logo vaan) kun taas nämä hss endurancet tällä hetkellä 19,90€ 6kpl. Jotkut kaupat myy johonkin 32,90€ hintaan.
Terien vaihto on helppo taski tarvittaessa samalla kun puhdistaa leikkuria säännöllisesti.
Joo, terienvaihto yksinäänkin on helpoin huolto ko. laitteisiin. Kolme ruuvia ja kaikki terät jo irti, takaisin menevät yhtä nopeasti.

Alunperin parempien terien kaipuu alkoi, kun oli halvemmista lohkeillu sen kokosia palasia, että alkoi pienten lasten isänä hirvittää. Nuo paremmat maksaa nyt 10€/kausi eivätkä lohkeile, joten tulen jatkossa käyttämään vain niitä.

Viimeksi muokattu:
Olisiko jollain tiedossa kuinka korkea on yuka minin latausasema? Mietin josko sen saisi terassin alle.
"Charging Station Size (L x W x H)
617 x 437 x 263mm"

Julasta ostin juurikin näitä samoja teriä ja ei kyllä vakuuttaneet kestoltaan. Toki halpoja ovat ja jos jaksaa parin-kolmen viikon välein vaihdella, niin ei sitten ole huono vaihtoehto hintansa puolesta.

Rajalanka on poikki ja vähän mietin osittain uudelleen vetämistä. Vieläkö jossain myydään semmosia työkaluja jolla voi lankaa upottaa maahan?

Upotus o musta ihan turhaa, viikko kaks ni lanka jääny nurmikon alle, laittaa vaan kiinikkeet siten ettei jää lanka koholleen, ja eka ajaa leikkurilla ihan alhaalta rajakohdan

varmaan stiga ei ole robottileikkuri? Ehkä kannattaa unohtaa sellaset vertaukset.

Ainakin 100h välein kannattaa nuo terät tarkistaa ja puhdistaa koska tota ruohosilppua kertyy aika reippaasti ja renkaat mutaantuu. Tottakai valmistaja laittaa 100h vaihtovälin koska heidän tavoite on myydä lisää teriä.
Kyllä hänellä on Stiga merkkinen robottiruohonleikkuri.

Moikka,
Minulla on pihassa isohko saareke (noin 300m2) jolloin leikattavaa alaa jää noin 1500m2. Asennusta odottaa autotallissa Gardena sileno life 1500 - eli rajalangallinen versio. Kuvassa on kuvattuna rajalangan ja saarekkeen muoto, sekä telakan tuleva sijainti. Kuinka laittaisitte hakulangan tässä tapauksessa? Onko kokemuksia, voiko sen jättää ns vain yläpihalle - vai pitääkö viedä kapean alapihan läpi myös? Löytyykö kokemusta tämän tyyppisestä pihasta? Edellinen Robomow jäi kiertämään aina tuota isoa saareketta.

Näyttökuva 2025-06-09 134244.jpg

Moikka,
Minulla on pihassa isohko saareke (noin 300m2) jolloin leikattavaa alaa jää noin 1500m2. Asennusta odottaa autotallissa Gardena sileno life 1500 - eli rajalangallinen versio. Kuvassa on kuvattuna rajalangan ja saarekkeen muoto, sekä telakan tuleva sijainti. Kuinka laittaisitte hakulangan tässä tapauksessa? Onko kokemuksia, voiko sen jättää ns vain yläpihalle - vai pitääkö viedä kapean alapihan läpi myös? Löytyykö kokemusta tämän tyyppisestä pihasta? Edellinen Robomow jäi kiertämään aina tuota isoa saareketta.

Kyllähän tuonne hakulanka kannattaa vetää niin pitkälle kuin saa, että saa sen ohjattua sinne aloituspisteillä ja että löytää takaisin kohtuu ajassa, ettei jää sinne poukkoilemaan.
Edit: Ja hakulankahan yhdistetään telakkaan keskimmäiseen liittimeen kiinni, eli telakasta läpi koko pihan perimmäiseen nurkkaan reunalankaan kiinni.

Vaikka tähän tapaan

Viimeksi muokattu:
Osaako kukaan sanoa miten helppo Deame A1 Pro:ssa on siirtää laturin paikkaa? Ois hirvee hinku laittaa se tänään tulille, mutta hellapoliisila voi olla myöhemmin eriävä mielipide paikasta.

Yuka 800 saapui tänään, 20min firmis päivitys mukaan luettuna opetin 250m2 alueen, aiitä saakke leikannut sitä ja kohta valmis 🥰 vanha worx nököttää mottellansa ko kaveri tuli korvaan, viisvuotta hänkin leikkas pihaa, mut ny laatu, ääni, esteiden väistö, kuopat, ja jyrkät ojat o ihan eri kauraa! Yoka nenee missä worx ois saanu itkupotkuraivarit, ja si peruttaa pois..
Works on kyl edelleen käypä peli jollei ois esteitä ihan näis paljon ja myyrien koloja yms tälvenjäliltä
Mites tolle ois paras opettaa tarkka raja? Nyt ajelin manuaalisesti ekan alueen mut melko ikävää ajaa koko piha.. aattelin jos seurais vanerilevyn kanssa sitä ko kartottaa automaattisesti? Tekis sillä siis esteitä mihin ei sitä halua?
Ps manuaalia en oo avannukkaan viellä 😁🤣mä oon miäs.. mä niitä luje 🤣
edit: ja kyllä musta tuo worx oli aikansa legenda, se oli kova peli, ja on edelleen, mutta auttamatta jää kehityksestä jälkeen viisvuotta vanhalla raudalla ja tekniikalla, väittäisin et rajalangalliset edellen peittoo melkeen kaikki vaikka muut ois uudempia

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
279 521
Jäsenet
77 943
Uusin jäsen
jumbo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom