Niin siinä vaan sanotaan koska ruokamyrkytyksen välttämiseksi ei ole suositeltavaa pitää mitään ruokaa lämpimänä tuntikausia. Mutta oikeasti tuo lämpimänäpitotoiminto pysynee päällä niin kauan kuin haluaa jos siinä ei ole automaattista aikakatkaisua, tuskin noin yksinkertaisessa laitteessa sellaista on. Jossain hienommassa japanilaisessa fuzzy logic keittimessä olisi vielä kahta eri lämpötilaa lämpimänäpitoon eikä se estä käyttämästä niitä pidempään, yhdessä ohjekirjassa varoiteltiin montako tuntia kullakin lämpötilalla saisi pitää ruokaa lämpimänä.Jos luet kuvauksen siinä mainitaan mm. seuraavia asioita:
"Automaattinen lämpimänäpito-toiminto pitää riisin lämpimänä valmistuksen jälkeen vielä tuntikausia."
+
"Höyryventtiili poistaa höyryä riisinkeittimestä asteittain - sisällä oleva vesi voi kiehua pitkiäkin aikoja ilman ylikiehumista."
Itse tulkitsisin asian seuraavasti: tuota voi käyttää ja se pitää valmistetun ruuan lämpimänä tunteja. EI viikkoja.
Voit toki yrittää laittaa asiakaspalveluun viestiä ja kysyä kiehuuko sisällä oleva vesi tarvittaessa useampia viikkoja pitäen sisällä olevan ruuan lämpimänä sen pari-kolme viikkoa putkeen. Itse väittäisin että ei.
Itse ruoanvalmistukseen käytettävä teho ei toki pysy päällä ilman rautamodifikaatioita. Sehän perustuu siihen että veden haihtuessa asian pohjassa oleva magneetti alkaa kuumenemaan kun lämpö ei enää kulu veden haihduttamiseen. Tietyssä lämpötilassa magneetti menettää magneettisuutensa ja jousi napsauttaa sen irti astiasta, sammuttaen keittimen.