Tuli eilen vaihdeltua GBA:n kuoret ja näyttö,
funnyplaying ips v2 -modilla. Ajattelin ensin, että kolvaan tietenkin kirkkaudensäädön johdot mukaan, mutta lopullinen vaihtotyö meni niin kovaksi tappeluksi (jatkuvasti pölyä, sormenjälkiä tai muuta näytössä/näyttölasin takana), että meni 1,5+h tapellessa pelkästään vaihdon kanssa vaikka operaation olisi pitänyt olla helppo. Kaikissa videoissa menee hienosti näyttö ja lasi ykkösellä - no, ei mennyt mulla. Lasin irrotin aika rujosti mattoveistä hyötykäyttäen 3-4 kertaa, ja jouduin putsaamaan näyttöä ja lasia moneen kertaan. Lasin liima on tuskin enää niin hyvin pysyvää kun sen pitäisi olla, mutta tällä mennään, ja lopputulokseen olen melko tyytyväinen kuitenkin. Katsotaan jaksanko jälkikolvata sen kirkkauden säädön, kun sen voi vielä lisätä myöhemmin.
Nyt on sitten omistuksessa sekä GBA AGB-001 IPS-näyttömodilla (+ kuoret vaihdettu) että GBA SP AGS-101 (kuoret vaihdettu).
Täydellistä GBAta en edelleenkään omista. Tuosta ips-modatusta puuttuu se taustavalon säätö, ja pakko sanoa että GBA:n ristiohjain (ennen ja jälkeen 3rd-party kuorten vaihdon) ei ole mitenkään lempparini. Liian pehmeä. Muistaakseni tässä saattoi myös kuulokeportin ääni olla jotenkin rohiseva.
AGS-101 virtakytkin on kehno (saa usein moneen kertaan yrittää että käynnistyy), olkapäänapit ovat AGB-001 ihanasti kliksuviin verrattuna kämäiset, ja kuulokkeita varten tarttee epämääräisesti toimivia ja varsin helposti rikkoutuvia adaptereja.
En ole keräilijä, en pitänyt GBA-pelien hamstraamisesta hyllyyn, joten pelimoduulina toimii EZ-flash IV, joka palvellut ihan hyvin nyt viitisen vuotta. Aikaisemmin omistin vielä GBA SP AGS-001 (eli etutaustavalolla varustetun), varsin hyväkuntoisen paketteineen ja ohjeineen, mutta kun itse laitetta ei tullut käytettyä, niin myin tuon sitten pois nurkista.