Retropelaaminen, emulaattorit ja laitteet

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
200
Käyttääkö kukaan Wii U:ta emulaatiohommiin? Modattuna näyttäisi kaikin puolin optimaaliselta paketilta ja kattaisi rpi4:n lisäksi n64:n (kunnolla), gamecuben ja tietysti wiin tarjonnan..
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Funnyplaying GBA paketti saapui nopeasti. Suureksi yllätykseksi flex kaapelin mukana tullut IPS paneeli näyttäisi olevan aito LG ... mistähän ovat saaneet lisävarastoa, kun nuo viimeiset LG:t myytiin jo reilu vuosi sitten valmistuksen loputtua.
Viime vuonna kaikki näytöt mitä FP lähetti oli Toppolyn surkeita LG kopioita, missä oli todella keltainen taustavalo ja melkein poikkeuksetta pari kuollutta pikseliä. Onpahan tulossa varalle pari varanäyttöä, ties vaikka rakentaisi pari muutakin konsolia eri kuorilla.

2021-05-28 15.01.14.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Tulipas ps2 slim löydettyä kirppikseltä niin onkos sellainen ps2 to hdmi kikkare kuinka käypä laite vai onko jotain parempaa vaihtoehtoa?
Ja mikäs on paras keino pelata toisen regionin pelejä, vai onko järkevintä vain hankkia mod chipi?
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Tulipas ps2 slim löydettyä kirppikseltä niin onkos sellainen ps2 to hdmi kikkare kuinka käypä laite vai onko jotain parempaa vaihtoehtoa?
OSSC tai RetroTink, nuo geneeriset PS2 HDMI kikkareet tuottavat melko jäätävää kuvanlaatua.
Tietty jos ei muutamaa peliä enempää pelaa, niin parin sadan investointi laadukkaaseen skaalaimeen/line doubleriin ei ehkä kannata paremman kuvanlaadun saamiseksi.
Ja mikäs on paras keino pelata toisen regionin pelejä, vai onko järkevintä vain hankkia mod chipi?
FreeMcBoot muistikortti ja ulkoinen kovalevy johon heität kaikki pelit.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
FreeMcBoot muistikortti ja ulkoinen kovalevy johon heität kaikki pelit.
Taitaa vaan aiheuttaa pätkimistä ainakin joissain peleissä kun PS2:sen usb 1.1 kaista ei oikein aina riitä, omakohtaista kokemusta ei kylläkään ole joten en tiedä kuinka paha ongelma tuo on.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Taitaa vaan aiheuttaa pätkimistä ainakin joissain peleissä kun PS2:sen usb 1.1 kaista ei oikein aina riitä, omakohtaista kokemusta ei kylläkään ole joten en tiedä kuinka paha ongelma tuo on.
Voi hyvin olla, itse olen vahvasti suosinut wanhaa paksua PS2:sta jossa mulla on IDE -> SATA adapterin kautta sisäinen SSD.
Onko noissa slimeissä verkkoadapteria? Se voisi olla yksi vaihtoehto, kun heittää kaikki pelien ISOt vaan johonkin NASsiin ja lataa sen yli, toimisi ainakin nopeammin kuin USB 1.1
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Kasassa on GBA... varmaan 50 kertaa piti näyttö laittaa kiinni ja pois, kun yritin ilman liimausta saada sitä pysymään paikallaan jos sattuisi menemään pölyä väliin, mutta aina yläoikea pompahti pois paikaltaan kasauksen viimeisessä vaiheessa.

Lopulta tuo näyttö oli pakko liimata kiinni, valitettavasti mukana tullut 2-puolinen teippi oli yläreunasta hiukan liian leveä ja se oli pakko leikata kolmeen osaan. Lopulta näytön ja lasin väliin jäi parikin pölyhiukkasta tuon kaiken taiteilun jälkeen ja pieni tahrakin eksyi sisäpuolelle, mutta ei enää vaan jaksanut tapella tuon kanssa.

Täyytyy joskus ostaa toinen kotelo/lasi ja teen tuon uudestaan, nyt kun tietää menetelmän ja sen, ettei ilman liimausta ole mitään toivoa ainakaan tämän kotelon kanssa.

2021-05-28 20.20.51.jpg
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
:)

Toivottavasti joku tietävä huomaa tämän tiedustelun.

Olen pari kolme päivää säätänyt Retroarchia. Aikamoisen joukon ytimiä olen saanut mukavasti toimimaan hyvällä kuvanlaadulla. Nintendo 64 aiheuttaa ongelmia. Kummallakaan corella en ole saanut ohjauntoimintoa kuntoon. Kummassakaan en ole saanut eteen- ja taakseohjausta aikaiseksi. Näissä ytimissä en ole myöskään saanut Vulkania toimimaan. Käyttämäni ohjain on Xbox 360.

On hienoa nähdä hyvin tehtyjä modauksia. Itselläni on tavoitteena saada käyttöön toimiva arcadekaappi riittävällä "moottorilla" varustettuna.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Nintendo 64 aiheuttaa ongelmia. Kummallakaan corella en ole saanut ohjauntoimintoa kuntoon. Kummassakaan en ole saanut eteen- ja taakseohjausta aikaiseksi. Näissä ytimissä en ole myöskään saanut Vulkania toimimaan. Käyttämäni ohjain on Xbox 360.
Settings>Inputs>Remap Binds Enable. Make sure it's OFF. Then I suggest double checking your Binds in the retroarch menu NOT the core.
Then save it and reset your core, should work. I have the same issue and it's going well on my GPD XD. I guess it's something g with the emulator overriding the controls.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
212
Kuinka kauan UltimateMister.comista tilanneilla on kestänyt saada pakettinsa? Paketinseuranta tietää että olisi viikko sitten lähtenyt Portugalista, mutta ei ole tullut mitään lisätietoa asiasta sen jälkeen, eikä mikään seuranta tiedä asiasta enempää :cautious:
Tilannepäivitys: saapunut lauantaina suomeen, nyt Posti on siirrellyt sitä paikasta toiseen jo kolmatta päivää. Lähetys on "pikakirje ilman sähköistä tietoa vastaanottajasta" niin sitä ei saa ohjattua lähimpään pakettiautomaattiin edes.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Tilannepäivitys: saapunut lauantaina suomeen, nyt Posti on siirrellyt sitä paikasta toiseen jo kolmatta päivää. Lähetys on "pikakirje ilman sähköistä tietoa vastaanottajasta" niin sitä ei saa ohjattua lähimpään pakettiautomaattiin edes.
Joo ne paketit menevät aina lähimpään postikonttoriin. Sinällään hämäävä tuo "pikakirje", kun kyllä se hyvinkin paketilta näyttää, kun käsiin saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Voi hyvin olla, itse olen vahvasti suosinut wanhaa paksua PS2:sta jossa mulla on IDE -> SATA adapterin kautta sisäinen SSD.
Onko noissa slimeissä verkkoadapteria? Se voisi olla yksi vaihtoehto, kun heittää kaikki pelien ISOt vaan johonkin NASsiin ja lataa sen yli, toimisi ainakin nopeammin kuin USB 1.1
IMG_20210602_195759795_HDR.jpg


Kiitän ideasta, vois tästä slimmistä tehdä tuollaisen nassikan päässä olevan laitteen. Free MCllä onnistuu? En ole PS2 modailua koskaan tehnyt

Vai onko toi fatin modaus free mc+sata adapteri helpoin?:comp:
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
FMCB:ssä tulee mukana PS2 OPL (Open Loader) äppi, joka pystyy käynnistämään pelit joko sisäiseltä kovalevyltä/ulkoisesti usbilta/verkon yli samballa.
Tuohon omaan fätti PS2:n asensin FreeHDBootin, joka on sama kuin FreeMcBoot, mutta käynnistyy suoraan sisäiseltä kovalevyltä eikä vaadi "modi" muistikorttia lainkaan.

Espanjan maalta saapui tänään Gameboylle EZ-Flash Omega DE. Olin kahden vaiheilla menisikö taas Everdrivella, mutta sen kehitys näyttää jääneen pahasti ajasta jälkeen.
Tämä Omega oli lähes puolet Everdriven hinnasta ja paljon paremmilla ominaisuuksilla. GBA Everdrive X5:n ainoa etu nykyisin taitaa olla hivenen pienempi virrankulutus, harmi ettei Krikzz jaksa kiinnostua X7 kehittämisestä kilpailemaan Omegaa vastaan.

2021-06-02 18.44.58.jpg 2021-06-02 18.48.54.jpg
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Settings>Inputs>Remap Binds Enable. Make sure it's OFF. Then I suggest double checking your Binds in the retroarch menu NOT the core.
Then save it and reset your core, should work. I have the same issue and it's going well on my GPD XD. I guess it's something g with the emulator overriding the controls.
:)

Voisitko täsmentää mihin tämä ohje liittyy. Olen jo aikaisemmin lukenut tämän vinkin, mutta en osannut soveltaa sitä. Olen vielä noviisi retroarchin kanssa.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Voisitko täsmentää mihin tämä ohje liittyy. Olen jo aikaisemmin lukenut tämän vinkin, mutta en osannut soveltaa sitä. Olen vielä noviisi retroarchin kanssa.
siis;
mene Retroarchin asetuksiin, et sen N64 Coren asetuksiin.
kato että tuo Remap Binds enable on OFFilla.
sitten katsot Retroarchin asetuksista ne ohjaimen bindaukset että ok.
resetoi N64 core, ja käynnistä.
eli missään vaiheessa et koske N64 coren ohjainasetuksiin.
ainoastaan Retroarchin omaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Onko porukalla antaa vinkkiä, mistä ostaa dvd-kotelon kokoisia suojakoteloita? Mielellään suomesta, olisi tarkoitus suojata muoveissa oleva wii peli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Onko porukalla antaa vinkkiä, mistä ostaa dvd-kotelon kokoisia suojakoteloita? Mielellään suomesta, olisi tarkoitus suojata muoveissa oleva wii peli.



Onhan noita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236



Onhan noita.
Ei ainakaan omaan silmään sattunut sopivaa koteloa, etsinnässä on siis sellainen niin kuin pelit ovat vaikka prismassa muovikotelon sisällä.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Nyt kun on tullut pelitunteja GBA:lla reilut kymmenen, aloin ihmettelemään miksi jotkut pelit on niin mielettömän ylikirkkaita. Pelästyin onkohan näytön asennus jotenkin vialla, mutta asiaa selviteltyäni kävikin ilmi, että Nintendo on "tahallaan" ylikirkastanut monia GBA pelejä.

Ilmeisesti ajatuksena on ollut tehdä ei-taustavalaistun näytön kanssa pelaamisesta hieman helpompaa, valitettavasti tuo tekee peleistä todella surkean näköistä katseltavaa kunnon taustavalaistulla näytöllä.

470screenshot1.png

Onneksi romhacking sivustolla on löytynyt suosituimpiin peleihin color/brightness fixit, noita on nyt tullut koko ilta ajeltua koko GBA ROM kirjaston läpi.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Nyt kun on tullut pelitunteja GBA:lla reilut kymmenen, aloin ihmettelemään miksi jotkut pelit on niin mielettömän ylikirkkaita. Pelästyin onkohan näytön asennus jotenkin vialla, mutta asiaa selviteltyäni kävikin ilmi, että Nintendo on "tahallaan" ylikirkastanut monia GBA pelejä.

Ilmeisesti ajatuksena on ollut tehdä ei-taustavalaistun näytön kanssa pelaamisesta hieman helpompaa, valitettavasti tuo tekee peleistä todella surkean näköistä katseltavaa kunnon taustavalaistulla näytöllä.



Onneksi romhacking sivustolla on löytynyt suosituimpiin peleihin color/brightness fixit, noita on nyt tullut koko ilta ajeltua koko GBA ROM kirjaston läpi.
Olenkin miettiny, kun kattelli noita GBA speedruneja, että miksi värit on jotenkin oudon oloiset. Tuossapa se syy. Täytyy tutustua noihin romhack korjauksiin, kun saan aikaiseksi modattua omat GBA:t. Suunitelmissa siis tehdä samanlainen modaus mikä sulla on, mutta komponentteja en ole vielä hommannut.

Toinen modi, mikä odottaa toteuttamista, johon siis komponentit olemassa, eli HDMI modi. Molempiin modauksiin on varta vasten hommattu "vialliset" GBA:t, johon löysinkin sopivat yksilöt yhdestä myynti ilmoituksesta, kun myytiin kahta GBA:ta viallisina 20€. Loppupeleissä tosiaan pikkuviallisia ja korjauksiin ei mennyt montaa minuuttia ja nämä raaskii modata. Hyväkuntoista GBA:ta en halunnut lähteä modaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
111
Uutisrintamalta:

Eilisiltana Commodore 64:n Uuno Turhapuro Muuttaa Maalle -levykeversio pelin tekijän Pasi Hytösen nimmarilla myytiin mukavaan 3712 euron hintaan :D
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 101
Uutisrintamalta:

Eilisiltana Commodore 64:n Uuno Turhapuro Muuttaa Maalle -levykeversio pelin tekijän Pasi Hytösen nimmarilla myytiin mukavaan 3712 euron hintaan :D
Olisikohan kukaan arvannut pelin julkkarissa että näin käy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Tuli siinä mielessä ihan hyvä olo, kun olen joskus tuskaillut, miten paljon on mennyt näihin retrohommiin rahaa. Mutta toisaalta Uuno Turhapuro -pelin hinnalla oon saanut kaikki Analoguen konsolit, Misterit ja ties mitä. :D
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Toisaalta tuossa tulee hyvin huomattua, ettei tällaisella tavallisella kuolevaisella ole enää mitään mahkuja esim PVM-markkinoilla, kun ökyrikkaat haalivat kaikki välittömästi talteen.

Saksan Ebayssä oli Sonyn GDM-FW900 alkuperäisessä laatikossa, loppuhinnaksi muodostui 17 000€. Itse luovutin tonnin kohdilla ajatellen, ettei tuo tuosta paljoa enempää voi nousta, toisin kävi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Aika hurjaksi menee touhu. Itselläni on tässä edessä muutta isompaan asuntoon ja vihdoin olisi tilaa hommata joku kunnollinen kuvaputki, mutta eipä taida kyllä olla mitään jakoa sellaista saada järkihintaan.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Euroopassa on sinänsä hyvät asetelmat, että perus 90-luvun Philipsin putkellakin saa hienoa jälkeä RGB:llä. Kunhan välttää viimeisiä myytyjä putkia, missä on 100Hz ja sitä kautta turhaa elektroniikkaa välissä sotkemassa analogista signaalia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 061
Toisaalta tuossa tulee hyvin huomattua, ettei tällaisella tavallisella kuolevaisella ole enää mitään mahkuja esim PVM-markkinoilla, kun ökyrikkaat haalivat kaikki välittömästi talteen.

Saksan Ebayssä oli Sonyn GDM-FW900 alkuperäisessä laatikossa, loppuhinnaksi muodostui 17 000€. Itse luovutin tonnin kohdilla ajatellen, ettei tuo tuosta paljoa enempää voi nousta, toisin kävi.
Totta, ja sitten jos myyvät eteenpäin niin varmasti vielä kalliimmalla toisille ökyille.

Uuno on taas ilmestynyt eri myyjällä myyntiin 2000e lähtöhinnalla :D
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Totta, ja sitten jos myyvät eteenpäin niin varmasti vielä kalliimmalla toisille ökyille.

Uuno on taas ilmestynyt eri myyjällä myyntiin 2000e lähtöhinnalla :D
Tuotakin on tullut nähtyä. Viime vuonna huuto.netissä kilpailin yhdestä AV Famicomista, joka oli modattu PlayChoicen RGB PPU:lla.

En muista mihin hintaan se lopulta meni kaupaksi, alle parin sadan kuitenkin. Ajattelin ainoastaan tuossa kohtaa, että toivottavasti menee laitetta arvostavaan ja hyvään kotiin.

Meni viikko ja täysin sama Famicom ilmestyi toriin lähes 500€ pyynnillä ja ilmoituksen teksti oli tyyliin "en tingi yhtään, köyhien ei tarvitse kysellä". Tuntuu, ettei jollain ihmisillä ole mitään häpeää, kun rahasta on kyse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 061
Jos tollaset käsikonsoli JRPG:t 3DS:llä maistuu niin Shin Megami Tensei IV, IV Apocalypse ja Strange Journey Redux kannattaa tarkistaa. Hyviä pelejä jokainen, vaikkakin Strange Journey on erilainen noihin kahteen verrattuna (perinteinen dungeon crawler vrt noi ekat kaks on ihan 3D JRPG:eitä)
Sattumoisin löysin Xanadu Next pelin ja pitihän se pelata läpi asti. Oli kyllä suurenmoinen kokemus :) Loppu oli surullinen, täytyi miekalla tappaa se black bride, olisipa ollut jokin toinen vaihtoehto.
Etsin sitten samankaltaisia pelejä ja niitähän löytyi vaikka kuinka paljon.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Tuli eilen vaihdeltua GBA:n kuoret ja näyttö, funnyplaying ips v2 -modilla. Ajattelin ensin, että kolvaan tietenkin kirkkaudensäädön johdot mukaan, mutta lopullinen vaihtotyö meni niin kovaksi tappeluksi (jatkuvasti pölyä, sormenjälkiä tai muuta näytössä/näyttölasin takana), että meni 1,5+h tapellessa pelkästään vaihdon kanssa vaikka operaation olisi pitänyt olla helppo. Kaikissa videoissa menee hienosti näyttö ja lasi ykkösellä - no, ei mennyt mulla. Lasin irrotin aika rujosti mattoveistä hyötykäyttäen 3-4 kertaa, ja jouduin putsaamaan näyttöä ja lasia moneen kertaan. Lasin liima on tuskin enää niin hyvin pysyvää kun sen pitäisi olla, mutta tällä mennään, ja lopputulokseen olen melko tyytyväinen kuitenkin. Katsotaan jaksanko jälkikolvata sen kirkkauden säädön, kun sen voi vielä lisätä myöhemmin.

Nyt on sitten omistuksessa sekä GBA AGB-001 IPS-näyttömodilla (+ kuoret vaihdettu) että GBA SP AGS-101 (kuoret vaihdettu).

gba_ips_v2.jpg


gba_sp_gba.jpg


Täydellistä GBAta en edelleenkään omista. Tuosta ips-modatusta puuttuu se taustavalon säätö, ja pakko sanoa että GBA:n ristiohjain (ennen ja jälkeen 3rd-party kuorten vaihdon) ei ole mitenkään lempparini. Liian pehmeä. Muistaakseni tässä saattoi myös kuulokeportin ääni olla jotenkin rohiseva.

AGS-101 virtakytkin on kehno (saa usein moneen kertaan yrittää että käynnistyy), olkapäänapit ovat AGB-001 ihanasti kliksuviin verrattuna kämäiset, ja kuulokkeita varten tarttee epämääräisesti toimivia ja varsin helposti rikkoutuvia adaptereja.

En ole keräilijä, en pitänyt GBA-pelien hamstraamisesta hyllyyn, joten pelimoduulina toimii EZ-flash IV, joka palvellut ihan hyvin nyt viitisen vuotta. Aikaisemmin omistin vielä GBA SP AGS-001 (eli etutaustavalolla varustetun), varsin hyväkuntoisen paketteineen ja ohjeineen, mutta kun itse laitetta ei tullut käytettyä, niin myin tuon sitten pois nurkista.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Samat tunnelmat oli tuon IPS modin kanssa. Tutoriaaleissa hemmot heittää näytön ja lasin suurinpiirtein sokkona kiinni yhdellä kädellä, mutta todellisuus on jotain ihan muuta jos haluaa virheettömän lopputuloksen ilman pölyä tai jälkiä.

Teen oman GBA:n kyllä uusiksi jossain kohtaa, kunhan vaan saisi toisen kotelon ja 3M teipin. Omaan kyllä juotin tuon kirkkaudensäädön, mutta sen johdot oli äärimmäisen penaalista saada menemään laitetta kasatessa niin, ettei ne purista mistään.

Rasittaa, kun Funnyplayingiltä loppui nuo läpinäkyvät kuoret, eivätkä ole vastanneet aspapyyntöön kahteen viikkoon mitään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Samat tunnelmat oli tuon IPS modin kanssa. Tutoriaaleissa hemmot heittää näytön ja lasin suurinpiirtein sokkona kiinni yhdellä kädellä, mutta todellisuus on jotain ihan muuta jos haluaa virheettömän lopputuloksen ilman pölyä tai jälkiä.
Minä tappelin näyttölasin sen keskimmäisen "suojatarran" kanssa aikani, oli näytössä jo sillä aikaa pölyä. Sitä kun yritin suhauttaa pois paineilmalla, niin tottakai ponneainetta tai kondensaatiovettä meni turaus näytölle. Tämän jälkeen tappelin pelkästään tuota näyttöä tasaiseksi ja puhtaaksi ties millä antistaattipyyhkeellä, puhdistusaineella ja muulla. Loppujen lopuksi voittava combo oli joku yleispuhdistusaine ja silmälasinpuhdistuskangas, ja lopuksi vielä varovaisesti näytön suhauttelu paineilmalla.

...ja sitten kun sain tuon hoidettua ja lasin kiinni, lasissa oli sormenjälki. Sisäpuolella. Tässä kohtaa alkoi mattoveitsirumba, koska seuraavalla kerralla näytön ja lasin välissä oli jälleen pölyhiukkanen. Tai näytöstä jäänyt joku ihan pieneen kohtaan puhdistusainetta. Tai jotain. Ihan hirveä homma tuo.

Tosta loppukuvasta näkyy oikeassa alareunassa kaiuttimen vieressä hyvin pienesti se kohta, josta mattoveitsellä lasia vetelin irti moneen kertaan. Edestä päin ja pelatessa ei sitten tietenkään enää erota, onneksi. Jääköön kauneusvirheenä.

Ja jostain syystä se näytön ympärille tuleva valmiiksi leikattu kaksipuoleinen teippi ei sopinut tuon valmiiksi muotoillun näytön kanssa. Se oli mun mielestä ainakin jotenkin väärinpäin, ikään kuin tuo asennusteipin rajat olisivat olleet peilikuvana. Tämä oli jo eka kohta kun olin hermorauniona, loppujen lopuksi meni suurin piirtein kohdilleen, mutta jouduin vielä siivoamaan reunoilta mattoveitsellä pois ylimääräisiä, jotka tuli yli. Tämäkään ei videoissa näkynyt lainkaan, koska videoissa oli ihan eri muotoinen tuo koko teippi, yleensä hioivat kuoret virallisista itse, ja käyttivät niitä kohdistuspaloja.

Että ei ollut kiva homma tämä ei, eikä yhtään niin suoraviivainen kun olin ymmärtänyt. Tuo GBA SP:n kuorten vaihtokin oli minun käsissäni joku lähes 2,5h homma, koska sen kanssa taas jouduin keskittämään näytön ~7 kertaa. Ja tämähän tarkoitti sitä, että laite piti purkaa ja koota tuon seitsämän kertaa lähes alusta loppuun.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Itse laitoin ihan ekana lasin kiinni etukuoreen, mikä oli näin jälkikäteen virhe. Tarkoituksena kun oli saada näyttö pysymään kiinni pelkästään kotelon sisäpuolen täbien avulla, kun joku YouTubettaja (TM) kertoi noiden Funnyplaying koteloiden olevan suoraan IPS yhteensopivia ilman liimaa tai teippejä. Paskat.

Kaksipuolista teippiä oli pakko käyttää IPS paneelissa ja siinä sitä pölyä ja sormenjälkiä meni myös lasiin tappelun tohinassa. Oma teippi ei myöskään ollut täysin 1:1 oikean kokoinen, yläreunaan olisi jäänyt melkein pari milliä teippiä näkyviin GBA:n edestä.

En koittanut lasia jälkikäteen ottaa irti sen jälkeen kun laite oli lopulta kasassa, kun jotkut ovat saaneet sen halki jos sitä on yrittänyt kotelosta pois repiä. FP lasin liima tuntui olevan sen verran tujua tavaraa, että noin uskoisin myös käyneen.

Toisella kertaa viisaampana ajattelin liimata näytön ekana kiinni koteloon WC:ssä jossa ei hirveästi pölyä leiju, ja sitten vasta lasi kiinni kotelon etupuoliskoon.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
joku YouTubettaja (TM) kertoi noiden Funnyplaying koteloiden olevan suoraan IPS yhteensopivia ilman liimaa tai teippejä. Paskat.

Kaksipuolista teippiä oli pakko käyttää IPS paneelissa ja siinä sitä pölyä ja sormenjälkiä meni myös lasiin tappelun tohinassa. Oma teippi ei myöskään ollut täysin 1:1 oikean kokoinen, yläreunaan olisi jäänyt melkein pari milliä teippiä näkyviin GBA:n edestä.
No tämä selittää, miksi minulla oli sen teipin kanssa niin julmetun hankalaa. Outoa, kun teipissä oli kuitenkin valmiina lovet, jotka kyllä osuivat kotelon vastaaviin nypyköihin, mutta juurikin jäi yläreunasta millin verran teippiä yli ja sitten taas alareunassa tuntui olevan liian kaukana reunasta. Ja kun teipin asensi, eihän sitä meinannut enää saada pois, enkä ollut tietoinen että voisi edes yrittää ilman. Mattoveitsellä päädyin sitten veistelemään nuo yläreunasta ylipursuavat teipit pois...

Minulla tosin kuori oli sen verran tiukka, että olisi saattanut jopa toimia ilman näytön teippaamista.

Ja mukana tuli myös se musta huokoinen pehmusta, joka oli ilmeisesti tarkoitus pistää näytön ja piirien väliin. Yritin kyllä, mutta kotelo ei mennyt enää kiinni, kun piiriä ei saanut ruuvattua pohjaan asti. Jäi sitten tuokin välistä, ja vähän sähköteippiä väliin pistin eristeeksi. Videoissa en tosin muista kenenkään käyttäneen tuota, vaan kaikki pistivät aina teipillä.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Oma näyttö ei ainakaan ilman teippiä suostunut millään pysymään millään paikallaan. Joku reuna näytöstä aina pompahti paikaltaan kotelon viimeistä ruuvia kiristäessä. Siinä muutama kirosana pääsi ilmaan, kun piti koko laitos taas purkaa atomeiksi melko useaan kertaan. Sen jälkeen kun 3M teipin leikkasi paloiksi, niin näyttö istui jo aika hyvin.

Vaahtomuovi vaikutti melko jäykältä tosiaan, mutta istui kyllä loppujen lopulta GBA-voileivän väliin. Alkuperäinen pehmeä vaahtomuovikin olisi varmaan mennyt, mutta heitin tuon sisään kun se mukana kitissä oli.

Näin jälkikäteen aika paljon tuossa projektissa kyllä oppi, sellaisia asioita, mitä missään videossakaan ei kerrottu aiheellisena tietää ekakertalaisena.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Tuotakin on tullut nähtyä. Viime vuonna huuto.netissä kilpailin yhdestä AV Famicomista, joka oli modattu PlayChoicen RGB PPU:lla.

En muista mihin hintaan se lopulta meni kaupaksi, alle parin sadan kuitenkin. Ajattelin ainoastaan tuossa kohtaa, että toivottavasti menee laitetta arvostavaan ja hyvään kotiin.

Meni viikko ja täysin sama Famicom ilmestyi toriin lähes 500€ pyynnillä ja ilmoituksen teksti oli tyyliin "en tingi yhtään, köyhien ei tarvitse kysellä". Tuntuu, ettei jollain ihmisillä ole mitään häpeää, kun rahasta on kyse.
Yhtä mahdotonta esim. noiden Analoguen konsoleiden kanssa. Porukkaa ostaa niitä maksimimäärän hintaan 189 USD / kpl ja sitten ne päätyvät Ebayhyn hintaan 500 USD / kpl.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Tullut näköjään uusi backlight kitti GBA:lle. Käyttää DSI:n alempaa näyttöä, eli sama pikselitiheys ja koko kuin alkuperäisessä GBA näytössä.


Mitä ehdin pikaisesti tutkimaan, aiemmat IPS näytöt tuottavat edelleen parhaan kuvanlaadun 2x skaalauksella ja IPS:n katselukulmilla. Virrankulutus on kuitenkin huikean pieni DS TFT:llä, eli ei pitäisi syödä paristoja yhtä nopeaan kuin IPS näytöt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Terveisiä Switch-emulaation ihmeellisestä maailmasta. Kehitys kehittyy ja tällä hetkellä on mainio hetki hypätä kelkkaan, jos homma kiinnostaa. Ryujinx on ottanut aimo harppauksia eteenpäin ja on siinä vaiheessa että moni peli on emuloituna parempi kokemus teknisestä näkökulmasta korkeamman resoluution ja 60 fps patchien myötä. Odotukset kannattaa toki pitää kurissa, sillä pieniä graafisia bugeja löytyy ja lukittu 60 fps on enemmänkin poikkeus kuin sääntö.

Olen kuluttanut noin 50h Fire Emblemin parissa, joka seilaa 30-60 fps välillä tilanteesta riippuen, yleisimmin tasoittuen 45-55 fps välimaastoon. Kaatuilua ilmeni silloin tällöin joskin viimeisimmät päivitykset vaikuttavat mutupohjalta parantaneen tilannetta. Reshaden serkku Gshade myöskin toimii, joskin itse totesin sen toimivan parhaiten lähinnä väribalanssin tuunaamiseen. 5000-sarjassa tuntuu olevan enemmän kuin tarpeeksi potkua sillä oma 5600x ei tuottanut mitään parannuksia ylikellotettuna, tosin en tiedä kuinka paljon Ryujinx tykkäisi lisäsäikeistä. Nopeammat muistit sen sijaan tuovat huomattavia parannuksia suorituskykyyn.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Tuli korjattua Japanista haettu PS1 SCPH-3500 mistä aiemmin nappasin NTSC kiteen toiseen projektiin, kun tuo konsoli oli myyjän mukaan rikkinäinen. Kuinka ollakkaan, konsoli heräsi heti henkiin kun juotin kiteen ja muut kamat takaisin. Vaihdoin levyasemaksi PS Onesta KSM-440BAM aseman, jossa on metallirunko ja muut herkut, vaikka enimmäkseen tulee PSIO kautta pelailtua SD kortilta pelejä.
Lähinnä tämä konsoli on käytössä sitä varten, kun mieli tekee fiilistellä komposiitin kautta PVM kuvaputkella. Toinen PS1 SCPH-7000 konsoli on kiinni MX7000:ssa RGB:llä. Noissa uudemmissa pleikoissa onkin hieman tarkempaa kuvaa tuottava RGB enkooderi, joka on silloin parempi kun ei komposiittia käytä.

2021-06-30 19.23.59.jpg

Päätin asentaa SIO-X switchboardin PSIO varten ja Arduino Pro Mini ajamaan PsNee koodia, jos jostain syystä tarvitsee poltettuja levyjä pelata.
Tokassa kuvassa on ensimmäinen PSIO switchboard asennus minkä tein tasan vuosi sitten SCPH-7000 konsoliin, SIO-X on huomattavasti kliinimpi.

2021-06-30 20.30.35.jpg 2020-10-10 11.26.55.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Kysyn taas täältä, koska teillä varmaan parasta tietoa.

Mistä kannattaa tilata "kiinanpaskaa" eli esim. analogitikkuja nyt kun kiinasta ne jää tullattavaksi. Tarkoituksena olisi päivittää DS3-ohjaimiin koverat ja hieman korkeammat tikut, mahdollisesti myös R2/L2 niin ehkä näitäkin ohjaimia voisi sitten käyttää..

E: Ja tietysti niin edullisesti kuin mahdollista, ei tässä ole tarkoitus alkaa kenenkään suomalaisen välikäden elintasoa ylläpitämään :smoke:
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Infinityn innoittamana tilasin viimein GBA päivityksiä, jotka tänään hain postista. Näytön mukana tuli näyttölasi, niin tuli vähän turhaan laitettua ostoskoriin lasi. Onneksi tuo nyt ei paljoo maksanu.

Kuoret ehkä pienoinen pettymys, kun kuvittelin tuon olevan vähän enemmän läpinäkyvä. Kyseessä on siis musta läpinäkyvä. Ja tietenkin kun kirkas pinta, niin sormenjälki magneettihan tuo on. Mutta enköhän mä tällä mene.

Parin viikon päästä alkaa kesäloma, niin varmaan tuolloin rupean noita asentamaan, kuten myös toiseen GBA:n HDMI modia. Näyttöpäivitykselliseen GBA:n tulee varmaan hommattua vielä USB ladattava akku. Jokunen pikkutyökalu tuli kans hommattua ja mielenkiinnolla odotan, että rupean testaamaan tuota pientä akkukolvia.
IMG_20210704_004350.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Kysyn taas täältä, koska teillä varmaan parasta tietoa.

Mistä kannattaa tilata "kiinanpaskaa" eli esim. analogitikkuja nyt kun kiinasta ne jää tullattavaksi. Tarkoituksena olisi päivittää DS3-ohjaimiin koverat ja hieman korkeammat tikut, mahdollisesti myös R2/L2 niin ehkä näitäkin ohjaimia voisi sitten käyttää..

E: Ja tietysti niin edullisesti kuin mahdollista, ei tässä ole tarkoitus alkaa kenenkään suomalaisen välikäden elintasoa ylläpitämään :smoke:
No enpä tiedä, onko tähän nyt tällä hetkellä mitään porsaanreikää olemassa. Kun kerran kaikki EU:n ulkopuolelta tuleva jää tulliin, niin eipä taida nyt olennaista säästöä syntyä mistään tilailemalla. Jos ei sitten esim. jostain Saksasta / Ranskasta löydy jotain puljua, jossa olisi suuremman volyymin myötä vähän halvemmat hinnat.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Näyttöpäivitykselliseen GBA:n tulee varmaan hommattua vielä USB ladattava akku. Jokunen pikkutyökalu tuli kans hommattua ja mielenkiinnolla odotan, että rupean testaamaan tuota pientä akkukolvia.
Kerro kokemuksia akkupaketista kun saat kiinni, itse menin siitä missä aita oli matalin ja heitin konsoliin Eneloopit.
Huomenna pitäisi saapua toinen kotelo ja IPS setti, jos tällä kertaa saisi tehtyä täydellisen asennuksen ilman pölyä lasin välissä.

2021-07-04 10.16.20.jpg
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Eivät ne automaattisesti tulliin jää mutta pitää maksaa oman tunnon mukaan jokaisesta ostoksesta verot Suomeen. Onhan tähänkin asti "pitänyt" jokainen yli parinkympin osto tullata..
Kyllähän 1.7 alkaen asiat ovat muuttuneet. Ilmeisesti alle 150€ tavara ei jää tullivarastoon jos sen tullaa OmaPostissa ennen kuin tavara ehtii saapumaan maahan. Yli 150€ tilaukset jatkossa aina tullivarastoon odottamaan tullausta + postin kiristysmaksun hoitamista.

Capture.PNG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Kyllähän 1.7 alkaen asiat ovat muuttuneet. Ilmeisesti alle 150€ tavara ei jää tullivarastoon jos sen tullaa OmaPostissa ennen kuin tavara ehtii saapumaan maahan. Yli 150€ tilaukset jatkossa aina tullivarastoon odottamaan tullausta + postin kiristysmaksun hoitamista.

Ei tuo kyllä pienen tavaran osalta miltään katastrofilta edelleenkään kuulosta. 0,90 € + alv., niin monessa tapauksessa jää silti vielä ostos suhteellisen halvaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 299
Viestejä
4 197 302
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom