Mr. Fusion ei lataa yhtäkään peliä (eli ROMia), vaan pelkästään itse "järjestelmän" ja coret. ROM:it ja joidenkin corejen vaatimat bios-filet täytyy siis joka tapauksessa itse hankkia ja siinä hommassa Google on paras kaveri. On olemassa paikkoja, mistä löytää suurin piirtein kaiken tarvittavan helposti, mutta niitä nyt ei kehtaa tähän linkkailla.
256 gigainen kortti riittää tällä hetkellä hyvin. Esim. itelläni on sellaisessa sisällä koko SNES, NES, Mega Drive, Master System, Sega CD, NeoGeo, TurboGrafx ym. kirjasto. Eli ihan tuhottomasti tavaraa ja vielä tilaakin on. Tilanne toki muuttuu siinä vaiheessa, jos Misterille saadaan aikaan PS1 ja Saturn coret.
8BitDo M30 on suosittu ohjain Misterin kanssa, joten ihan hyvä hankinta. Itselläni on myös mm. 8BitDo SF30 ja N30 ohjaimet ja ties mitä muita (olen hurahtanut ohjaimiin). Segan omista peleistä taitaavat olla suurin osa juuri tappelupelejä (mm. Mortal Kombat, Street Fighter), missä tuota 6 nappista tarvitaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos pelaat samalla ohjaimella esim. SNES pelejä, ei vähemmällä nappimäärällä tule oikein toimeen, mutta tuo M30 toki palvelee hyvin oikeastaan mitä tahansa konsolia.
Jos hommaat 8BitDo M30 bluetooth version, tarvitset tietysti sitten vielä Misterin päähän bluetooth donglen. Sen hankinnassa kannattaa olla tarkka, sillä ihan kaikki eivät välttämättä toimi Misterin kanssa. Samat sanat wlan donglen kanssa, jos siis meinaat kytkeä purkin langattomaan verkkoon. Yksi ihan kätevä lisävaruste on muuten myös erillinen virtakytkin. Misterissä itsessäänhän ei ole virtapainiketta (paitsi UltimateMisterin ns. digital versiossa taitaa olla).
Hyvä paikka lisähärpäkkeiden hankkimiseen on esim. tämä: Buy MiSTer Expansion Boards & Accessories
Kannattaa tosin ottaa huomioon, että brexitistä johtuen tuoltakin kulkee nyt tavara aika hitaasti ja tulee hoidettavaksi tullihommat, jos hintarajat ylittyy.
Kiitos vastauksesta.
Wifi- ja BT -palikoiden tarpeesta olin tietoinen jo. Githubissa Mister-develin wikissä oli listattuna muutama toimiva BT/wifi-malli, pitää katsella mistä saa halvimmalla toimivaksi tiedetyn.
Tuolla linkkisi paikassa olisi kyllä kaikki tarvittava (paitsi metallikotelo) ja tullienkin kanssa olisi halvempaa ottaa sieltä verrattuna Ultimateen.