Retropelaaminen, emulaattorit ja laitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Pientä jälkeä voi toki olla, mutta - jos tulee alkuperäisessä laatikossa - huolella ne on kyllä pakattu.
Mistä tilasit riserin? Olen sitä välillä harkinnut.

Kannattaa myös tutustua SaUCE-puoleen. Itselläni on sitä kautta parilla tikulla tavaraa.

Tiedoksi, että ArcadeNetin striimaus ei valitettavasti ole käyttökelpoinen Suomessa. Jos sen sijaan flipperit kiinnostavat, Farsightin pöydät latautuvat pelattavaksi usb-tikulta ja ovat varsin hyviä. Jossain vaiheessa Zaccarian pöydät ovat myös saatavilla tilauksen ajaksi pelattaviksi.

Olen itse siis ottanut ArcadeNetin 6 kk Standard-tilauksen.

Mieli tekisi myös hankkia Legends Pinball, mutta ainakaan Coolshop ei vielä pystynyt varmistamaan sen tuloa. Ranskalainen Just For Games mainostaa sen saapuvan heille kuunvaihteessa, mutta en ole vielä tiedustellut, toimittavatko Suomeen.
Autoon mahtui nippa nappa mutta autoon se myös jäi, ei siis mitään toivoa yksin tuollaista liikutella :)

Riserin tilasin täältä, hintaa tuli veroineen noin 120€.


Lisäsin tuotteen ensin ostoskoriin, vrk sisällä tuli 10% alennus tuotteeseen jos ostan 48h sisällä jonka sitten lunastin.

Flipperit kylläkin kiinnostaa, odottelen Legendsin settiä itsekin kunhan vain tulee saataville Suomessa, eiköhän tuo tule myös Gigantin valikoimiin mutta uskon kuitenkin että Coolshop tms. tuovat valikoimiin ensin jos on vain jakeluoikeus.

Aika paljon asioita mitä pitäisi tutkailla mutta pikku hiljaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Legends Ultimaten innoittamana aloin etsiä onko olemassa arcade movie kabinettia,
ja törmäsinkin urbaaniin legendaan: Polybius nimiseen arcade kabinettiin :D

Joskus vuonna 1981 kabinetti oli ilmestynyt Portlandiin, pari teiniä oli pelannut sitä ja sitten he olivat mystisesti kadonneet mustapukuisten miehien vieminä...
Kabinetti oli tietysti myös kadonnut ja nyt siitä joku tekee uutta versiota.



 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Legends Ultimaten innoittamana aloin etsiä onko olemassa arcade movie kabinettia,
ja törmäsinkin urbaaniin legendaan: Polybius nimiseen arcade kabinettiin :D

Joskus vuonna 1981 kabinetti oli ilmestynyt Portlandiin, pari teiniä oli pelannut sitä ja sitten he olivat mystisesti kadonneet mustapukuisten miehien vieminä...
Kabinetti oli tietysti myös kadonnut ja nyt siitä joku tekee uutta versiota.



Eli onko tämä semmoinen peli, joka vie mennessään :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5
Ajattelin hommata tuon Ultimatemister.comin Ultimate Mister Pro:n ja mietityttää nyt muutama asia:

Osaako MrFusionin skripti ladata eri corejen pelit vai pitääkö niitä lähteä erikseen metsästämään? Jos ei, niin mikä tapa olisi kaikista kivuttomin tapa ROMien hankkimiseen? Torrentit tulille?

Toinen asia on sitten SD-kortin koko: 256 gigaisen ja 512 Gt:n ero on 40 € eli aika vähän. Riittäkö 256 gigaa miten pitkälle?

Kolmantena sitten ohjaimet. Kannattaako hommata esim. sellainen 8BitDo:n M30-ohjain jossa on 3+3 nappia (ABC+XYZ)? X1:n ohjain on jo ennestään. Käyttääkö muut kuin tappelupelit tuota 3+3 -konfiguraatiota?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Ajattelin hommata tuon Ultimatemister.comin Ultimate Mister Pro:n ja mietityttää nyt muutama asia:

Osaako MrFusionin skripti ladata eri corejen pelit vai pitääkö niitä lähteä erikseen metsästämään? Jos ei, niin mikä tapa olisi kaikista kivuttomin tapa ROMien hankkimiseen? Torrentit tulille?

Toinen asia on sitten SD-kortin koko: 256 gigaisen ja 512 Gt:n ero on 40 € eli aika vähän. Riittäkö 256 gigaa miten pitkälle?

Kolmantena sitten ohjaimet. Kannattaako hommata esim. sellainen 8BitDo:n M30-ohjain jossa on 3+3 nappia (ABC+XYZ)? X1:n ohjain on jo ennestään. Käyttääkö muut kuin tappelupelit tuota 3+3 -konfiguraatiota?
Mr. Fusion ei lataa yhtäkään peliä (eli ROMia), vaan pelkästään itse "järjestelmän" ja coret. ROM:it ja joidenkin corejen vaatimat bios-filet täytyy siis joka tapauksessa itse hankkia ja siinä hommassa Google on paras kaveri. On olemassa paikkoja, mistä löytää suurin piirtein kaiken tarvittavan helposti, mutta niitä nyt ei kehtaa tähän linkkailla.

256 gigainen kortti riittää tällä hetkellä hyvin. Esim. itelläni on sellaisessa sisällä koko SNES, NES, Mega Drive, Master System, Sega CD, NeoGeo, TurboGrafx ym. kirjasto. Eli ihan tuhottomasti tavaraa ja vielä tilaakin on. Tilanne toki muuttuu siinä vaiheessa, jos Misterille saadaan aikaan PS1 ja Saturn coret.

8BitDo M30 on suosittu ohjain Misterin kanssa, joten ihan hyvä hankinta. Itselläni on myös mm. 8BitDo SF30 ja N30 ohjaimet ja ties mitä muita (olen hurahtanut ohjaimiin). Segan omista peleistä taitaavat olla suurin osa juuri tappelupelejä (mm. Mortal Kombat, Street Fighter), missä tuota 6 nappista tarvitaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos pelaat samalla ohjaimella esim. SNES pelejä, ei vähemmällä nappimäärällä tule oikein toimeen, mutta tuo M30 toki palvelee hyvin oikeastaan mitä tahansa konsolia.

Jos hommaat 8BitDo M30 bluetooth version, tarvitset tietysti sitten vielä Misterin päähän bluetooth donglen. Sen hankinnassa kannattaa olla tarkka, sillä ihan kaikki eivät välttämättä toimi Misterin kanssa. Samat sanat wlan donglen kanssa, jos siis meinaat kytkeä purkin langattomaan verkkoon. Yksi ihan kätevä lisävaruste on muuten myös erillinen virtakytkin. Misterissä itsessäänhän ei ole virtapainiketta (paitsi UltimateMisterin ns. digital versiossa taitaa olla).

Hyvä paikka lisähärpäkkeiden hankkimiseen on esim. tämä: Buy MiSTer Expansion Boards & Accessories

Kannattaa tosin ottaa huomioon, että brexitistä johtuen tuoltakin kulkee nyt tavara aika hitaasti ja tulee hoidettavaksi tullihommat, jos hintarajat ylittyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5
Mr. Fusion ei lataa yhtäkään peliä (eli ROMia), vaan pelkästään itse "järjestelmän" ja coret. ROM:it ja joidenkin corejen vaatimat bios-filet täytyy siis joka tapauksessa itse hankkia ja siinä hommassa Google on paras kaveri. On olemassa paikkoja, mistä löytää suurin piirtein kaiken tarvittavan helposti, mutta niitä nyt ei kehtaa tähän linkkailla.

256 gigainen kortti riittää tällä hetkellä hyvin. Esim. itelläni on sellaisessa sisällä koko SNES, NES, Mega Drive, Master System, Sega CD, NeoGeo, TurboGrafx ym. kirjasto. Eli ihan tuhottomasti tavaraa ja vielä tilaakin on. Tilanne toki muuttuu siinä vaiheessa, jos Misterille saadaan aikaan PS1 ja Saturn coret.

8BitDo M30 on suosittu ohjain Misterin kanssa, joten ihan hyvä hankinta. Itselläni on myös mm. 8BitDo SF30 ja N30 ohjaimet ja ties mitä muita (olen hurahtanut ohjaimiin). Segan omista peleistä taitaavat olla suurin osa juuri tappelupelejä (mm. Mortal Kombat, Street Fighter), missä tuota 6 nappista tarvitaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos pelaat samalla ohjaimella esim. SNES pelejä, ei vähemmällä nappimäärällä tule oikein toimeen, mutta tuo M30 toki palvelee hyvin oikeastaan mitä tahansa konsolia.

Jos hommaat 8BitDo M30 bluetooth version, tarvitset tietysti sitten vielä Misterin päähän bluetooth donglen. Sen hankinnassa kannattaa olla tarkka, sillä ihan kaikki eivät välttämättä toimi Misterin kanssa. Samat sanat wlan donglen kanssa, jos siis meinaat kytkeä purkin langattomaan verkkoon. Yksi ihan kätevä lisävaruste on muuten myös erillinen virtakytkin. Misterissä itsessäänhän ei ole virtapainiketta (paitsi UltimateMisterin ns. digital versiossa taitaa olla).

Hyvä paikka lisähärpäkkeiden hankkimiseen on esim. tämä: Buy MiSTer Expansion Boards & Accessories

Kannattaa tosin ottaa huomioon, että brexitistä johtuen tuoltakin kulkee nyt tavara aika hitaasti ja tulee hoidettavaksi tullihommat, jos hintarajat ylittyy.
Kiitos vastauksesta.

Wifi- ja BT -palikoiden tarpeesta olin tietoinen jo. Githubissa Mister-develin wikissä oli listattuna muutama toimiva BT/wifi-malli, pitää katsella mistä saa halvimmalla toimivaksi tiedetyn.

Tuolla linkkisi paikassa olisi kyllä kaikki tarvittava (paitsi metallikotelo) ja tullienkin kanssa olisi halvempaa ottaa sieltä verrattuna Ultimateen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Kiitos vastauksesta.

Wifi- ja BT -palikoiden tarpeesta olin tietoinen jo. Githubissa Mister-develin wikissä oli listattuna muutama toimiva BT/wifi-malli, pitää katsella mistä saa halvimmalla toimivaksi tiedetyn.

Tuolla linkkisi paikassa olisi kyllä kaikki tarvittava (paitsi metallikotelo) ja tullienkin kanssa olisi halvempaa ottaa sieltä verrattuna Ultimateen.
Ne listatut eivät kuitenkaan ole ainoita toimivia. Itselläni oli esimerkiksi ylimääräisenä joku XyZel pulikka, jota ajattelin kokeilla. Se toimi heittämällä eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ihan sama juttu myös TP-link nano -pulikan kanssa. Eli jos vaan joku wlan-dongle jo löytyy, kannattaa sitä ehkä ensin kokeilla. Tosin kalliitahan nuo eivät ole.

Tuo Mister.fpga.uk on tosiaan hyvä myyjä. Itse olen sieltä pariin kertaan tavaraa tilannut ilman ongelmia. Ei ole UltimateMisterin kotelokaan muuten metallia, vaikka kuvissa voi siltä näyttää. Tiedän sanoa varmuudella, kun itse sellaisen omistan. Alumiinikoteloa sai jossain vaiheessa Amerikasta (on muuten helkatin siisti): Same but different
 
Liittynyt
12.02.2021
Viestejä
10
Löytyy PS1, PS2 ja Gameboy retrovalikoimastani. Gameboyssa ärsyttää se, että en ole löytänyt toimivaa 2gen Pokémon-peliä, joutuu Yellowiin tyytymään, vaikka on se hyvä
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
58
Onkos täällä minkäverran commodore 64 pi1541 omistajia? Itsellä käytössä pi zeron päälle rakennettu hattu v.1.23 softalla.
Semoiseen ongelmaan törmäsin, että vaikka laite muuten toimii moitteettomasti, niin mars saga pelissä ei onnistu disketin vaihto. Eli ku aloitan uuden pelin kone kysyy peli levyä, levyä ei saa tehtyä eikä peli suostu ottamaan mitään vicellä tehtyä levyä, kun hatulla vaihtaa levyn, luku valo välähtää kerran eikä kone enää reagoi. Kokeilin useilla eri versioilla pelistä, ja vicellä emuloituna toimii normaalisti. Josko joku pi1541:sen omistava viitsisi omallaan testata niin olisin kiitollinen.
Muissa peleissä levyn vaihto toimii normaalisti.
Kokeilin tehdä tunnukset lemon64 sivustolle, vaankun sinne ei voi rekisteröityä jos on gmail sähköposti :x3::x3::x3:
Noniin itse itselleni vastaten :cautious:
Elikkäs pi1541 vaatii monilevy peliä pelatessa sen että peli käynnistetään .lst tiedostosta johon on lisätty halutut levykuvat. Tämän jälkeen pelin vaatiessa disketin vaihtoa, vaihdetaan tiedoston sisällä levykuvaa... vaatii siis näytöllisen pi1541 hatun. Tuohon ei vain oikein helpolla löytynyt dokumentaatiota :sad:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Mistä tilasit riserin? Olen sitä välillä harkinnut.

Mieli tekisi myös hankkia Legends Pinball, mutta ainakaan Coolshop ei vielä pystynyt varmistamaan sen tuloa. Ranskalainen Just For Games mainostaa sen saapuvan heille kuunvaihteessa, mutta en ole vielä tiedustellut, toimittavatko Suomeen.
Viikko sitten tuli asenneltua riser ja omalla kohdallani tuo nousi ehkä pikkasen hieman liikaa (olen 178cm), lisäksi ulkonäöllisesti aateltuna tuli hieman takapakkia.

Irti ei parane enää kuitenkaan ottaa koska luulen että siitä jäisi jälkiä kun riser on aika tiukasti kabinetissa kiinni.

Kysyin tuosta Pinballin toimituskuluista, vastasivat "Shipping costs would be 200 euros as the pinball is very large (two boxes on a pallet)".

Kysyin myös miten hoitavat mahdolliset takuuasiat, "We have some spare sparts we can send over to you if necessary,"

Odotellaan siis josko Gigantti & Coolshop saisivat lisättyä tuon valikoimiinsa kun ihan noin paljon en ole itse valmis maksamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Rantautui minullekin viimein tuollainen Analogue SuperNt viimeisimmästä restockista, joka oli tarjolla kokonaiset 30 minuuttia. Onhan se hieno laite kyllä. Nyt alkaa olla oma retropelisetuppi aika bueno. Vielä kun Misteriin tulisi se PS1 core. Ja jos joskus tilaa siunaantuu, niin pitää toki Saturn ja Dreamcast hommata.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Rantautui minullekin viimein tuollainen Analogue SuperNt viimeisimmästä restockista, joka oli tarjolla kokonaiset 30 minuuttia. Onhan se hieno laite kyllä. Nyt alkaa olla oma retropelisetuppi aika bueno. Vielä kun Misteriin tulisi se PS1 core. Ja jos joskus tilaa siunaantuu, niin pitää toki Saturn ja Dreamcast hommata.
Olin jossain välissä näkevinäni twitterissä että Saturninkin mister core tekee edistystä, en sen enempää asiaa tutkinut mutta voi sellainenkin sieltä ilmestyä jossain välissä. Eli ei ehkä välttämättä aitoa rautaa tarvitse hankkia ellei erikseen halua sen kohdalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Olin jossain välissä näkevinäni twitterissä että Saturninkin mister core tekee edistystä, en sen enempää asiaa tutkinut mutta voi sellainenkin sieltä ilmestyä jossain välissä. Eli ei ehkä välttämättä aitoa rautaa tarvitse hankkia ellei erikseen halua sen kohdalla.
Joo ei sen toteutuessa tietenkään pakollinen, mutta olisihan se sekin hieno omistaa ja pitää hyllyssä. Sehän siinä ongelmaksi muodostuu Misterinkin kohdalla noiden CD-formaattia käyttävien konsoleiden kanssa, että alkaa olla MicroSD:n koon tarve niin suuri, että tarpeeksi suuri kortti tuo mukavasti lisähintaa. Mulla taitaa olla nyt käytössä 256GB, mutta jos PS1 ja Saturn putkahtaisivat ulos, ei siihen mahtuisi enää lähellekään kaikki olennainen noilta konsoleilta, puhumattakaan siitä, että saatavilla olisi ns. koko kirjasto.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Joo ei sen toteutuessa tietenkään pakollinen, mutta olisihan se sekin hieno omistaa ja pitää hyllyssä. Sehän siinä ongelmaksi muodostuu Misterinkin kohdalla noiden CD-formaattia käyttävien konsoleiden kanssa, että alkaa olla MicroSD:n koon tarve niin suuri, että tarpeeksi suuri kortti tuo mukavasti lisähintaa. Mulla taitaa olla nyt käytössä 256GB, mutta jos PS1 ja Saturn putkahtaisivat ulos, ei siihen mahtuisi enää lähellekään kaikki olennainen noilta konsoleilta, puhumattakaan siitä, että saatavilla olisi ns. koko kirjasto.
Ei kai niiden kaikkien tarvitse siellä yhdellä kortilla samanaikaisesti olla. Ja vaikka PS1 on minun henkkohtainen suosikkikonsolini, ei siitä mihinkään pääse etteikö valtaosa sille julkaistuista peleistä ole ihan rehellisesti jöötiä. Ei tosiaankaan tarvitse koko pelikirjastoa hankkia :think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Ei kai niiden kaikkien tarvitse siellä yhdellä kortilla samanaikaisesti olla. Ja vaikka PS1 on minun henkkohtainen suosikkikonsolini, ei siitä mihinkään pääse etteikö valtaosa sille julkaistuista peleistä ole ihan rehellisesti jöötiä. Ei tosiaankaan tarvitse koko pelikirjastoa hankkia :think:
Itselläni on Misteri tuolla televisiotason perimmäisessä nurkassa, tökkäsen siihen vain virrat päälle ulkopuolelle jäävästä kytkimestä. Pariin kertaan olen jo tähän mennessä onnistunut tekemään sen, että kun olen lisännyt rommeja tai bios-filejä kortille ja laittanut sitä takaisin paikalleen, olen tökkäissyt kortin vähän vinoon sillä seurauksella, että se on tippunut kotelon sisään. No siinäpä on sitten saanut nyhrätä koteloa auki ja kaivella korttia sieltä. Eli korttien vaihtelu ei kyllä ole mitään käytettävyyden juhlaa, vaikka toki sinällään mahdollista.

Se on kyllä varmasti totta, että PS1 pelikirjasto on niin tolkuttoman iso, että siellä on satoja gigoja ihan hirveää kuraa, mihin ei kuitenkaan koskaan koskisi. Kai se ratkaisu olisi sitten valita vaikka 50 parasta peliä, kun niitähän sitä kuitenkin pääasiassa pelaisi.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Itselläni on Misteri tuolla televisiotason perimmäisessä nurkassa, tökkäsen siihen vain virrat päälle ulkopuolelle jäävästä kytkimestä. Pariin kertaan olen jo tähän mennessä onnistunut tekemään sen, että kun olen lisännyt rommeja tai bios-filejä kortille ja laittanut sitä takaisin paikalleen, olen tökkäissyt kortin vähän vinoon sillä seurauksella, että se on tippunut kotelon sisään. No siinäpä on sitten saanut nyhrätä koteloa auki ja kaivella korttia sieltä. Eli korttien vaihtelu ei kyllä ole mitään käytettävyyden juhlaa, vaikka toki sinällään mahdollista.

Se on kyllä varmasti totta, että PS1 pelikirjasto on niin tolkuttoman iso, että siellä on satoja gigoja ihan hirveää kuraa, mihin ei kuitenkaan koskaan koskisi. Kai se ratkaisu olisi sitten valita vaikka 50 parasta peliä, kun niitähän sitä kuitenkin pääasiassa pelaisi.
Juuri näin, PS1 oli niin iso menestys että siinä ei paljoa laadunvalvonta joillain kiinnostanut pelejä tehdessä vaan kaikki työnnettiin ulos mitä vaan käsiin saatiin. Plus vielä järkyttävä määrä lisenssipelejä joka helvetin elokuvasta. Tästä kun vielä miinustaa urheilupelit jos ne ei kiinnosta, niin johan on pelivalikoima supistunut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Sehän siinä ongelmaksi muodostuu Misterinkin kohdalla noiden CD-formaattia käyttävien konsoleiden kanssa, että alkaa olla MicroSD:n koon tarve niin suuri, että tarpeeksi suuri kortti tuo mukavasti lisähintaa.
Pelit voi ajaa suoraan verkkolevyltä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Pelit voi ajaa suoraan verkkolevyltä?
Täytyy tunnustaa, että en ole Misterin verkkopuoleen perehtynyt muutoin kuin laittanut wlanin toimimaan ja ajelen silloin tällöin muistaessani update -skriptin. Mutta joo kai sekin olisi mahdollista. Tai toinen vaihtoehto taitaisi olla ulkoinen kovalevy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Huomasin että uusi Citra niminen 3ds emu on julkaistu, vaikuttaa kyllä hyvälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Huomasin että uusi Citra niminen 3ds emu on julkaistu, vaikuttaa kyllä hyvälle.
:confused:

Citrahan on jo aika vanha kötöstys. Ellei sit kyse jostain uudesta päivityksestä, mutta ite emulaattori on kyllä ollu jo olemassa aika pitkäänkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
:confused:

Citrahan on jo aika vanha kötöstys. Ellei sit kyse jostain uudesta päivityksestä, mutta ite emulaattori on kyllä ollu jo olemassa aika pitkäänkin.
No niinpä näköjään onkin (2014) :D Huomasin sen nyt vasta ja vilkaisin vain wikistä että Nightly preview release on julkaistu april 3 2021. Canary on julkaistu march 12 2021. 3ds:llehän on julkaistu paljon hyviä pelejä esim. Bravely Default, joka on Final Fantasy tyyppinen rpg peli.
Yhtälailla tietämättömissä ovat myös muiden käsikonsolien pelit ja niiden emut. Voisivat olla vaikka kuinka hyviä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Tuli törmättyä noihin FPGA-vehkeisiin ja herätti kyllä vahvan kiinnostuksen.

Osaako joku avata mikä ero noissa ultimatemister.comin Pro ja Pro Digital Edition paketeissa nyt todellisuudessa on? Ilmeisesti tuohon DE10:n saa HDMI:n kiinni ilman I/O lisäkorttiakin, ja Digital Editionin taas kiinni CRT-monitoriin jollain lisäkaapelilla - kumpi noista on järkevämpi jos haluaisi käyttää telkkarissa nyt ja ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa CRT-näytöllä?

Ei tuota kokonaisuutta varmaan halvemmalla mistään saa? Sain juuri sulateltua tuon ~350€:n hinnan, mutta siihenhän tuleekin vielä satanen lisää veroja kassalla. Tuohon joku arcadeohjain lisäksi niin hintaa on enemmän kuin Playstation 5:llä :hmm:

Olisiko tämä muuten hyvä valinta tikuksi vai onko suositella jotain parempaa? 8BitDo Arcade Stick | 8BitDo
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
No niinpä näköjään onkin (2014) :D Huomasin sen nyt vasta ja vilkaisin vain wikistä että Nightly preview release on julkaistu april 3 2021. Canary on julkaistu march 12 2021. 3ds:llehän on julkaistu paljon hyviä pelejä esim. Bravely Default, joka on Final Fantasy tyyppinen rpg peli.
Yhtälailla tietämättömissä ovat myös muiden käsikonsolien pelit ja niiden emut. Voisivat olla vaikka kuinka hyviä :)
Jos tollaset käsikonsoli JRPG:t 3DS:llä maistuu niin Shin Megami Tensei IV, IV Apocalypse ja Strange Journey Redux kannattaa tarkistaa. Hyviä pelejä jokainen, vaikkakin Strange Journey on erilainen noihin kahteen verrattuna (perinteinen dungeon crawler vrt noi ekat kaks on ihan 3D JRPG:eitä)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Tuli törmättyä noihin FPGA-vehkeisiin ja herätti kyllä vahvan kiinnostuksen.

Osaako joku avata mikä ero noissa ultimatemister.comin Pro ja Pro Digital Edition paketeissa nyt todellisuudessa on? Ilmeisesti tuohon DE10:n saa HDMI:n kiinni ilman I/O lisäkorttiakin, ja Digital Editionin taas kiinni CRT-monitoriin jollain lisäkaapelilla - kumpi noista on järkevämpi jos haluaisi käyttää telkkarissa nyt ja ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa CRT-näytöllä?

Ei tuota kokonaisuutta varmaan halvemmalla mistään saa? Sain juuri sulateltua tuon ~350€:n hinnan, mutta siihenhän tuleekin vielä satanen lisää veroja kassalla. Tuohon joku arcadeohjain lisäksi niin hintaa on enemmän kuin Playstation 5:llä :hmm:

Olisiko tämä muuten hyvä valinta tikuksi vai onko suositella jotain parempaa? 8BitDo Arcade Stick | 8BitDo
Siinä Pro mallissa löytyy VGA-liitäntä eli jos on aikomuksena joskus CRT-monitoriin kytkeä, niin tuolla se onnistuu ilman mitään adaptereita. Pro Digital -mallissa taas ei ole VGA-liitäntää, mutta siinä on puolestaan virtakytkin ja GPIO slotti, jota ehkä joskus tulevaisuudessa tarvitsee (tai sitten ei). Ja tosiaan DE10 nano sisältää itsessään HDMI-liitäännän, joten se on mukana joka tapauksessa. Jos Misteriä haikailee, niin nyt lienee oikea hetki tilata, koska oletettavasti hinnat kohta nousee, koska ilmeisesti siihen keskeisimpään osaan eli DE10 nanoon on tulossa useamman kymmenen dollarin hinnankorotus.

8BitDo tuotteita käytän itse paljon ja olen niistä lähes poikkeuksetta pitänyt, joten uskoisin, että hyvä on tuo tikku. En juuri tuota kuitenkaan omista, joten omakohtaisia kokemuksia tuosta ei ole.

Niin ja tosiaan itsekin tilasin tuolta Ultimatemisteristä tuollaisen kokonaisen setin joskus vuodenvaihteessa. Toinen paikka, mistä olen Mister-romua tilannut, on tämä: Buy MiSTer Expansion Boards & Accessories
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
101
En sitten jaksanut odotella ranskalaista kauppaa edullisempaa paikkaa AtGamesin flipperin hankkimiseen, joten päädyin ostamaan suomalaiselta kaverilta hänen rakentamansa Win10-pohjaisen kabinetin. Itselläni ei riitä kädentaidot tuohon kabinetin rakentamiseen, muuhun muokkaamiseen kyllä.

Ihan hyvin on pelittänyt, tätä sitten modailen oman makuni mukaiseksi. Liikkeentunnistin tönimisiä varten tuli jo tilattua.
 

Liitteet

Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
En sitten jaksanut odotella ranskalaista kauppaa edullisempaa paikkaa AtGamesin flipperin hankkimiseen, joten päädyin ostamaan suomalaiselta kaverilta hänen rakentamansa Win10-pohjaisen kabinetin. Itselläni ei riitä kädentaidot tuohon kabinetin rakentamiseen, muuhun muokkaamiseen kyllä.

Ihan hyvin on pelittänyt, tätä sitten modailen oman makuni mukaiseksi. Liikkeentunnistin tönimisiä varten tuli jo tilattua.
Joku tämmöinen pitäisi itsekkin joskus väkertää, kun sais aikaiseksi. Jokunen muukin aloitettu projekti on keskeneräisenä. Mutta vuoden vaihteessa käytöstä poistettu 27" monitori olisi kyllä sopiva itselleni pelipöydäksi. Siihen kaveriksi hommaa vielä pienemmän taustaksi. Myös vanhan tietokoneen sisuskalut ois vielä tallella virtalähdettä lukuunottamatta. Kabinetin väkertäminen on se, mikä oikeastaan eniten askarruttaa mieltä.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
101
Joku tämmöinen pitäisi itsekkin joskus väkertää, kun sais aikaiseksi. Jokunen muukin aloitettu projekti on keskeneräisenä. Mutta vuoden vaihteessa käytöstä poistettu 27" monitori olisi kyllä sopiva itselleni pelipöydäksi. Siihen kaveriksi hommaa vielä pienemmän taustaksi. Myös vanhan tietokoneen sisuskalut ois vielä tallella virtalähdettä lukuunottamatta. Kabinetin väkertäminen on se, mikä oikeastaan eniten askarruttaa mieltä.
Jos löytyy osaamista, tämä on kyllä erinomainen ohje:
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
212
Tuli törmättyä noihin FPGA-vehkeisiin ja herätti kyllä vahvan kiinnostuksen.

Osaako joku avata mikä ero noissa ultimatemister.comin Pro ja Pro Digital Edition paketeissa nyt todellisuudessa on? Ilmeisesti tuohon DE10:n saa HDMI:n kiinni ilman I/O lisäkorttiakin, ja Digital Editionin taas kiinni CRT-monitoriin jollain lisäkaapelilla - kumpi noista on järkevämpi jos haluaisi käyttää telkkarissa nyt ja ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa CRT-näytöllä?

Ei tuota kokonaisuutta varmaan halvemmalla mistään saa? Sain juuri sulateltua tuon ~350€:n hinnan, mutta siihenhän tuleekin vielä satanen lisää veroja kassalla. Tuohon joku arcadeohjain lisäksi niin hintaa on enemmän kuin Playstation 5:llä :hmm:

Olisiko tämä muuten hyvä valinta tikuksi vai onko suositella jotain parempaa? 8BitDo Arcade Stick | 8BitDo
Itsellä Mister Pro Digital Edition tilauksessa, odottaa toimitusta. Ei ihan halpaa hupia, mutta koin tarpeelliseksi :rolleyes:

8BitDon Arcade Stick ollut nyt muutaman päivän käytössä, ja ei ainakaan tässä vaiheessa itsellä mitään valittettavaa. Latenssi ei tunnu pahalta PC:llä eikä Switchillä. Erittäin kova meininki kun pelasi Switchille julkaistun Capcom Arcade Stadiumin vertikaalisia shoot em upeja (erityisesti 19XX!) monitori 90 asteen kulmassa, tuolla tikulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Itsellä Mister Pro Digital Edition tilauksessa, odottaa toimitusta. Ei ihan halpaa hupia, mutta koin tarpeelliseksi :rolleyes:
Päädyin itse tuohon normaaliin Pro-versioon, jostain syystä houkuttelisi palata kunnolla sinne 90-luvulle ja laittaa vielä se kuvaputkinäyttö/telkkarikin johonkin nurkkaan jos sattuu jostain löytymään. Tuo 8BitDon arcadetikku ja pari SN30 ohjainta lähti myös tilaukseen.

Vähän vaivalloista asiointi tuon ultimatemister.comin kanssa, liekkö sitten kielimuuria ja kiireitä. Toki vähän omaakin vikaa kun pistin ensin tilaukseen Mouserilta DE10:n ja virtalähteen ja loput osat ultimatemisteriltä, mutta eivät saaneetkaan Mouserilta toimittaa virtalähteitä tänne. Peruutin sitten sen koko tilauksen ja pyysin tuolta tilauksen muuttamista koko settiin. Sitä on nyt viikon verran koitettu edistää jotenkin.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 505
Jos joku käyttää alkuperäisiä 80-90 luvun konsolien lineaarisia virtalähteitä, kannattaa tsekata mitä jännitettä ne nykyisin pukkaavat ulos.

Itsellä on käytössä 3 kpl Segan virtalähteitä omissa retrokonsoleissa. Kaikki olleet alunperin 10V ja nyt jokainen puski ulos lähes 15V ilman rasitusta. Avasin nuo ja jokaisesta oli konkat vuotaneet nesteet ympäriinsä ja niiden kapasitanssit olivat ihan pielessä ja jokainen konkka oli muuttunut pieneksi vastukseksi, lähellä oikosulkua.

Vanhimmassa lähteessä (1991) oli jopa yksi diodi elkon nesteiden korroosion peittämä ja hajonnut. Täytyy vaihtaa nuo 85C elkot 105C elkoihin jos ne kestäisi edes hiukan pidempään.

2021-05-06 14.56.18.jpg 2021-05-06 15.23.53.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Vähän vaivalloista asiointi tuon ultimatemister.comin kanssa, liekkö sitten kielimuuria ja kiireitä. Toki vähän omaakin vikaa kun pistin ensin tilaukseen Mouserilta DE10:n ja virtalähteen ja loput osat ultimatemisteriltä, mutta eivät saaneetkaan Mouserilta toimittaa virtalähteitä tänne. Peruutin sitten sen koko tilauksen ja pyysin tuolta tilauksen muuttamista koko settiin. Sitä on nyt viikon verran koitettu edistää jotenkin.
Mitä itse olen tätä Mister-skeneä seurannut, niin Ultimatemister on nyt viimeaikoina saanut vähän pyyhkeitä tuosta, että tavaran saaminen postiin kestää ja yhteydenpitokin voi olla heikohkoa (ennen nämä oli kunnossa). Itsellänikin oli tuonne yksi takuuhomma ja eihän se ihan putkeen mennyt. Mitään kusetusta / ilkeyttä en usko tässä taustalla olevan, vaan yksinkertaisesti vain sen, että kiinnostus Misteriä kohtaan on kasvanut aika jyrkästi, mutta näitä myyjiä on edelleen vaan kourallinen ja kyseiset puljut ovat ns. yhden miehen kioskeja. On varmasti kädet täynnä töitä, että pystyy jotenkin järkevästi vastaamaan kysyntään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Jos joku käyttää alkuperäisiä 80-90 luvun konsolien lineaarisia virtalähteitä, kannattaa tsekata mitä jännitettä ne nykyisin pukkaavat ulos.

Itsellä on käytössä 3 kpl Segan virtalähteitä omissa retrokonsoleissa. Kaikki olleet alunperin 10V ja nyt jokainen puski ulos lähes 15V ilman rasitusta. Avasin nuo ja jokaisesta oli konkat vuotaneet nesteet ympäriinsä ja niiden kapasitanssit olivat ihan pielessä ja jokainen konkka oli muuttunut pieneksi vastukseksi, lähellä oikosulkua.

Vanhimmassa lähteessä (1991) oli jopa yksi diodi elkon nesteiden korroosion peittämä ja hajonnut. Täytyy vaihtaa nuo 85C elkot 105C elkoihin jos ne kestäisi edes hiukan pidempään.

Kiitos varoituksesta. Täytynee lainata yleismittari ja mittailla, mitä omat virtalähteet antaa ulos. Segaa löytyy parin kappalein ja myös useampi alkuperäinen SNES-virtalähde.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
212
Mitä itse olen tätä Mister-skeneä seurannut, niin Ultimatemister on nyt viimeaikoina saanut vähän pyyhkeitä tuosta, että tavaran saaminen postiin kestää ja yhteydenpitokin voi olla heikohkoa (ennen nämä oli kunnossa). Itsellänikin oli tuonne yksi takuuhomma ja eihän se ihan putkeen mennyt. Mitään kusetusta / ilkeyttä en usko tässä taustalla olevan, vaan yksinkertaisesti vain sen, että kiinnostus Misteriä kohtaan on kasvanut aika jyrkästi, mutta näitä myyjiä on edelleen vaan kourallinen ja kyseiset puljut ovat ns. yhden miehen kioskeja. On varmasti kädet täynnä töitä, että pystyy jotenkin järkevästi vastaamaan kysyntään.
Vähän sama kokemus itsellä - tilauksesta pari viikkoa, ei mitään päivityksiä siitä että missä mennään. Eilen laitoin kyselyä että liekö kaikki OK niin vastaus tulikin reilussa tunnissa. Tilauksen ID taisi itsellä olla lähellä 10000 rajapyykkiä, siitä voi varmaan jotain päätellä kiireestä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Mitään kusetusta / ilkeyttä en usko tässä taustalla olevan, vaan yksinkertaisesti vain sen, että kiinnostus Misteriä kohtaan on kasvanut aika jyrkästi, mutta näitä myyjiä on edelleen vaan kourallinen ja kyseiset puljut ovat ns. yhden miehen kioskeja. On varmasti kädet täynnä töitä, että pystyy jotenkin järkevästi vastaamaan kysyntään.
Joo kysyntää näyttää olevan. Nyt saatiin tuo aiempi tilaus peruutettua ja uusi sisään, yli sata tilausta oli tilausnumeroiden perusteella ehtinyt siinä reilun viikon aikana tulla eli onhan siinä yhdelle miehelle jo hommaa. Nyt taisi lähteä heti pakettikin matkaan ja -10% kupongin vinkkasi vielä ennen tilausta joten hyvä maku jäi kuitenkin ainakin toistaiseksi. Tuo koodi muuten on "MADLITTLEPIXEL" jos joku on tilailemassa!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Onhan siinä hommaa ja siis hommahan ei rajoitu pelkästään siihen tilausten postitukseen, vaan siinä sivussa pitää kasailla niitä itse settejä, juotella kasaan SDRAMmeja ja ties mitä.

Eikun vaan joku laittamaan sivubisnes pystyyn, niin saataisiin pohjolaankin misterkauppias. :) Ei taida Euroopasta löytyä, kun tuo Ultimatemister Portugalista, Mister.fapga.uk Briteistä (ei enää niin houkuttava, koska brexit) ja sitten taitaa olla joku Saksassa. Mahdollisesti on toki joku muukin vielä, mutta pieniä tekijöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
212
tänään tuli kuittaus, että tilaus käsitelty, seurantatunnuksen kera.
22.4. tilattu.

tuli myös tilattua ranskan amazonilta coregrafx mini kun sattui kerrankin löytymään varastosta, tämäkin tulee kai ensi viikolla postissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Olikos täällä jollain käytössä Misterin kanssa 8BitDo Arcade Stick? Joku taisi olla hankkimassa sellaista, mutta lieneekö jo saapunut? Tänään tuli vähän syvennyttyä Misterissä noihin arcade coreihin, niin tuollaistahan se alkoi tehdä mieli. Siisti olis Street Fighteriä tuolla hakata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Olikos täällä jollain käytössä Misterin kanssa 8BitDo Arcade Stick? Joku taisi olla hankkimassa sellaista, mutta lieneekö jo saapunut?
Minä hankin tuon, hetken PC:llä testailin vasta. Yllättävän tukevan tuntuinen vehje, painoa reilusti. Napit on aika tunnottoman oloiset, ei nyt ihan tuoreessa muistissa ole miltä ne on aikoinaan pelihallissa tuntuneet mutta odotin vähän näpäkämpää tuntumaa. Ei tuo tosin pelatessa varsinaisesti haitannut ja saa nuo vaihdettua jos parempia on olemassa.

MiSTer-pakettikin saapui eilen, koitan tässä juuri raapia kasaan rommeja ja biosseja sun muita ympäri nettiä, ei tämä ollutkaan niin suoraviivainen prosessi kuin kuvittelin. Ilmeisesti archive.orgista on poistettu lähiaikoina kattavat juuri MiSTerille tehdyt kokoelmat syystä tai toisesta :confused2:
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 505
Useamman vuoden pitänyt kokeilla GBA modailua, sopivan porno aihio löydetty ja osia laitettu tilaukseen ympäri maailmaa. Alkuunsa ainakin IPS näyttö, läpinäkyvät kuoret ja äänenlaatumodit.

2021-05-15_12.58.32.jpg


To be continued.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Minä hankin tuon, hetken PC:llä testailin vasta. Yllättävän tukevan tuntuinen vehje, painoa reilusti. Napit on aika tunnottoman oloiset, ei nyt ihan tuoreessa muistissa ole miltä ne on aikoinaan pelihallissa tuntuneet mutta odotin vähän näpäkämpää tuntumaa. Ei tuo tosin pelatessa varsinaisesti haitannut ja saa nuo vaihdettua jos parempia on olemassa.

MiSTer-pakettikin saapui eilen, koitan tässä juuri raapia kasaan rommeja ja biosseja sun muita ympäri nettiä, ei tämä ollutkaan niin suoraviivainen prosessi kuin kuvittelin. Ilmeisesti archive.orgista on poistettu lähiaikoina kattavat juuri MiSTerille tehdyt kokoelmat syystä tai toisesta :confused2:
Rommeista sen verran, että ainakin Redditistä löytynee rommeille omistettu subreddit, mistä löytyy hyvin todennäköisesti linkit kaikkeen tarvittavaan. Sitten muutoin biosejen ja muiden haaliminen käy kaikkein helpoiten, kun käytät update_all -scriptiä. Jos olet kiinnostunut myös arcade coreista, niin nekin hoituvat siinä samalla.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
824
Useamman vuoden pitänyt kokeilla GBA modailua, sopivan porno aihio löydetty ja osia laitettu tilaukseen ympäri maailmaa. Alkuunsa ainakin IPS näyttö, läpinäkyvät kuoret ja äänenlaatumodit.



To be continued.
Vastaava projekti on kiinnostanut jo tovin. Mistä kaikkialta olet osia tilannut?
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 505
Vastaava projekti on kiinnostanut jo tovin. Mistä kaikkialta olet osia tilannut?
Funnyplaying:
IPS näytön flex-kaapeli/kontrolleri
Etusuoja karkaistusta lasista
Kirkas kuori
Uudet napit/kumit

Hand Held Legend:
IPS näyttö (tilasin pari varmuuden vuoksi jos yksi hajoaa asennuksessa)
Uudet OEM tarrat

Micomputer:
EZ-Flash Omega Definitive Edition

Kokeilen jos konkkien vaihdolla saa äänen suhinat pois, jos ei niin sitten Retrosixiltä myöhemmin täysi audio-paketti.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
212
Kuinka kauan UltimateMister.comista tilanneilla on kestänyt saada pakettinsa? Paketinseuranta tietää että olisi viikko sitten lähtenyt Portugalista, mutta ei ole tullut mitään lisätietoa asiasta sen jälkeen, eikä mikään seuranta tiedä asiasta enempää :cautious:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Kuinka kauan UltimateMister.comista tilanneilla on kestänyt saada pakettinsa? Paketinseuranta tietää että olisi viikko sitten lähtenyt Portugalista, mutta ei ole tullut mitään lisätietoa asiasta sen jälkeen, eikä mikään seuranta tiedä asiasta enempää :cautious:
Eipä mitään syytä huoleen tuossa vaiheessa. Itse olen kahdesti sieltä tilannut. Eka paketti taisi matkata noin 2 viikkoa ja toisessa meni yli 3 viikkoa.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 545
Minä hankin tuon, hetken PC:llä testailin vasta. Yllättävän tukevan tuntuinen vehje, painoa reilusti. Napit on aika tunnottoman oloiset, ei nyt ihan tuoreessa muistissa ole miltä ne on aikoinaan pelihallissa tuntuneet mutta odotin vähän näpäkämpää tuntumaa. Ei tuo tosin pelatessa varsinaisesti haitannut ja saa nuo vaihdettua jos parempia on olemassa.
Japanilaiset kytkimet (sanwa etc.) on tosiaan tommosia suht tunnottomia (vrt. cherry mx red). Jos haluaa naksuvat napit niin jenkkikaapeissa oli tyypillisesti esim. hiirissä käytettyjä kytkimiä vastaavat klikkaavat mikrokytkimet. Noi jenkkikytkimet on yleensä ollu huomattavasti korkeampia ja en ole varma että mahtuisko moiset edes tonne 8bitdo tikun koteloon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Ei liity retroon mutta täällä asiantuntijoita jote kysytääs..

Onko noi ohjanten analogisensorit geneerisiä? Voin ottaa vaikka xbox onesta sellaisen ja laittaa ds4?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Ei liity retroon mutta täällä asiantuntijoita jote kysytääs..

Onko noi ohjanten analogisensorit geneerisiä? Voin ottaa vaikka xbox onesta sellaisen ja laittaa ds4?
Ai siis tatit vai mitkä?
Jos tateista kyse niin eivät ole tai ainakin jo pelkästäään DS3:ssa on ollu vuosien varrella vissiin 3 eriä tattia ja pinni järjestys eri kaikissa... DS4 enkä onesta tiiä onko niissä sitten mitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Ai siis tatit vai mitkä?
Jos tateista kyse niin eivät ole tai ainakin jo pelkästäään DS3:ssa on ollu vuosien varrella vissiin 3 eriä tattia ja pinni järjestys eri kaikissa... DS4 enkä onesta tiiä onko niissä sitten mitä.
Kiitos tästä.

Tarkoitus olisi vaihtaa ohjaimeen Razer Raiju Tournament Edition (ps4) koska senssi on(merkittävästi) hitaampi oikealle kuin vasemmalle oikeaa tikkua liikuteltaessa.

Googlettelin kaikilla mahdollisilla sanayhdistelmillä mutta en löytänyt mistään päin maailmaa myynnistä moisia. Apuja? :tdown:

ps: Jos vaihdan oikean analogisensorin vasemalle ja toisinpäin jolloin tuo analogin hitaampi liike ei haittaisi. Onko noissa sama komponentti molemmilla analogeilla yleisesti? Jotain huomioitavaa?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
PS1 mister coren pääjehu näemmä lähtenyt kävelemään projektistaan, mennyt ilmeisesti sukset ristiin jonkun muun projektiin osallistuneen kanssa ihan kunnolla.

Saa nähdä milloin tuo nyt sitten valmistuu vai valmistuuko ollenkaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 509
Viestejä
4 164 673
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom