Retkeily, vaellus ja telttailu

Hyvin jos teltassa on vaan järkevästi toteutettu tuuletus, Itse tosin suosin metsäyöpymisissä (ei riskiä kovasta tuulesta) laavukankaita syksyllä/talvella kun ei ole ötököitä. Nuotion ääreen on mukava nukahtaa ja telttaan helposti kertyvä kosteus ei aiheuta laavussa ongelmia.
 
Kuinkas käytännössä 3 vuodenajan teltalla pärjää pikku pakkasille asti, ja pienessä lumisateessa? Tyyliin marraskuun eräilyä, talvella ei tule mentyä. Mietin vaan tota mongar 2 vs star river 2.
Pärjää ihan hyvin niin kauan kun tuuli ei tuiskuttele lunta telttaan tai satelee niin että tukkii ilmanvaihtoraot. Itse olen nukkunut ihan etelän tammikuussakin 3 va teltoilla kun ei jaksa kantaa raskaampaa telttaa mukana. Kylmimmillään -15 asteessa ja lunta ollut n. 40 cm asti. Pitää vaan pitää huoli että tuuletus pysyy toimivana jos se on pelkästään alakautta, eli lapio voi olla tarpeen jos lunta on enemmän.
 
Pärjää ihan hyvin niin kauan kun tuuli ei tuiskuttele lunta telttaan tai satelee niin että tukkii ilmanvaihtoraot. Itse olen nukkunut ihan etelän tammikuussakin 3 va teltoilla kun ei jaksa kantaa raskaampaa telttaa mukana. Kylmimmillään -15 asteessa ja lunta ollut n. 40 cm asti. Pitää vaan pitää huoli että tuuletus pysyy toimivana jos se on pelkästään alakautta, eli lapio voi olla tarpeen jos lunta on enemmän.
Tämä Mongar tuulettuu mielestäni ihan kivasti. Kaksi räppänää ylhäällä päissä ja alareunat tuulettaa ympäri reunoja.
 
Kovasti houkuttelisi bikepacking-hommiin teltta ja tuntuu olevan suht suosittuja nuo Naturehiken teltat etenkin hintalaatusuhteen puolesta. Cloud up-mallia tunnutaan kehuvan aika reilusti ja nythän tuosta Cloud up 2:sta on tullut Pro-versio, johon ajattelin taipua. Amazonistahan tuokin irtoaisi reiluun 160e hintaan ja Aliexpressistä vielä about 30 euroa halvemmalla. Kulkisi suht näppärästi pyörälaukussa tai tarakalla mukana ilman, että on aivan liian iso tai varsinkaan liian painava eikä maksa aivan mansikoita. Tulisi siis vain itselleni käyttöön, jolloin sisään mahtuisi myös mukana kulkevat laukut ja reput.

Kellään kokemusta etenkin tuosta Pro-versiosta ?
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 871
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom