Kalanruodosta en osaa sanoa, itse olen sen blokannut pois, kun ei kasetti varmasti kestäisi jo valmiiksi vaikean mallisiin huoneisiin sitä latoa.
Tuolla on aina silloin tällöin hyviä tarjouksia, jos kalanruoto ei ole ehdoton. Ja askeläänieriste löytyy suurimmasta osasta integroituna.
Vinyylilattia – seuraava valinta kotiisi - Vinyylilattiakauppa
Laadukkaisiin vinyylilattioihin – täydellinen valinta kotiisi! Kestävä, helppohoitoinen ja tyylikäs lattiaratkaisu jokaiseen huoneeseen.vinyylilattiakauppa.fi
Kalanruoto olisi mielestäni makea ja kerranhan se vain asennetaan..
Juu tuota vinyylilattiakauppaa on tullut katseltua myös, mutta tuntuu aina pomppaavan integroidun alusmateriaalin kanssa hinta tai saatavuus huono ja mielestäni tuo alusmateriaalin hinta on tuolla raju 5,9€/m2.
Tässä on nyt paisunu koko homma (perinteisesti) pienestä varsin isoksi. Pienestä rappukäytäväprojektista ympäriämpäri taloa, pari ulko-ovea, lukkoa, kattopaneelia yms..
Tuo kärkkäisen tarjoushinta 14,9€ / m2 alkoi vaan himottamaan, joskaan esim Alusmateriaalirulla Vinyylilattialle Soft Sound 1,2 mm kanssa ei hintakaan karkaa kuin 18,16€/m2. Omakotitalo kyseessä eikä ole näiden lattioiden alla kerroksia..
Toki voisihan nuo tilata ja kokeilla pienelle alueelle ilman, jos tuntuu huonolta niin Byggmaxiin ei ole pitkä matka hakemaan tuota alusmateriaalia.
Tuon alusmateriaalin kanssa tulisi myös n 5mm lattian korkeudeksi, kun on mitoitettu uudet raput lepotasoineen korkoon:
nykyinen laminaatti+alusmateriaali = 9mm miinus uusi vinyylilankku integroidulla eristeellä. 5mm = 4mm aiemmin mitoitettua alemmas.
Tuo winclic+soft sound tulisi juuri tuohon 5mm korkoon..
Tässä olen huomannut että ärsyttävintä remontoimisessa on päätösten teko, koska niiden kanssa joutuu sitten itse elämään