Rakentaminen, remontointi ja sisustus

Mietinnässä olisi ostaa vuonna 83 valmistunut puuparitalo, pitäisi ennen muuttoa tehdä täydet rempat, putket, kylppäri ja sauna, seinät ja sähköt uusiksi, ilmanvaihto tms Kattorempat tehty ja kuntokartoitus tehty. Mitenhän nopeasti tämmösiä urakoita on saatu valmiiksi, aattelin jos 2kk saisivat kaikki tehtyä ennen muuttoa mutta tekeekö kukaan tämmösiä?
 
Onko kukaan vaihtanut tällaisen takan luukun / leivinuunin luukun kätisyyttä? Tuossa on putkisokat (2 lyhyttä sokkaa, luukun sokanreikä on vain n. 4-5cm syvä eli ei mene läpi ylhäältä alas). Putkisokkia ei saa siis lyötyä niin syvälle, että sokat menisi reunuksen 'yli' jaluukun saisi irti, ja myöskään sokkia ei saa mitenkään nostettua pois koska tilaa on niin vähän, että sinne ei pääse edes kärkipihdeillä (saati että saisi tarpeeksi hyvän otteen sokasta).

Onko ainoa keino sahata sokat poikki ja hankkia uudet?
 

Liitteet

  • 20210606_131019.jpg
    20210606_131019.jpg
    1,2 MB · Luettu: 87
Onko kukaan vaihtanut tällaisen takan luukun / leivinuunin luukun kätisyyttä? Tuossa on putkisokat (2 lyhyttä sokkaa, luukun sokanreikä on vain n. 4-5cm syvä eli ei mene läpi ylhäältä alas). Putkisokkia ei saa siis lyötyä niin syvälle, että sokat menisi reunuksen 'yli' jaluukun saisi irti, ja myöskään sokkia ei saa mitenkään nostettua pois koska tilaa on niin vähän, että sinne ei pääse edes kärkipihdeillä (saati että saisi tarpeeksi hyvän otteen sokasta).

Onko ainoa keino sahata sokat poikki ja hankkia uudet?
Tehokas magnetti ja luukkua hieman kääntelemällä haet kohdan jollon se ei lepää ton saranan varassa, pitäs nousta magneetin mukana ylös paikaltaan...
 
Onko maalareita kuulolla. Tarve olisi "paikkauskynälle" tai -tussille. Olen käyttänyt mustaa permanenttitussia kohtuu hyvin menestyksin, mutta etenkin auringossa tussin muste haalistuu hieman ja joskus muuttuu hitusen sinertäväksi.

Onko olemassa mitään kynää tai tussia, missä on kestäväpigmenttistä mustaa öljymaalia joko valmiiksi ladattuna tai mahdollista itse täyttää.
 
Onko maalareita kuulolla. Tarve olisi "paikkauskynälle" tai -tussille. Olen käyttänyt mustaa permanenttitussia kohtuu hyvin menestyksin, mutta etenkin auringossa tussin muste haalistuu hieman ja joskus muuttuu hitusen sinertäväksi.

Onko olemassa mitään kynää tai tussia, missä on kestäväpigmenttistä mustaa öljymaalia joko valmiiksi ladattuna tai mahdollista itse täyttää.
Miksei voi ostaa pikkupurkkia maalia ja levittää pikkusiveltimellä tai vaikka pumpulipuikolla?
 
Millaisia tikkaita porukalta löytyy, jotta pääsisi 6m korkeudessa olevaan sisäkattoon käsiksi? Tulisi tietenkin muuhunkin käyttöön.

Bauhausilla myynnissä tällaiset:
169€

Muualla tuntuu maksavan moninkertaisesti vastaavat.
Minulla on noista pykälää pienemmät ja voin lämpimästi suositella. Tukevat ja hyvin säädettävät.
 
Minulla on noista pykälää pienemmät ja voin lämpimästi suositella. Tukevat ja hyvin säädettävät.
Jotenkin meni ohi, mitä tuolla max. työskentelykorkeudella tarkoitetaan. 7,2m on ilmeisesti nojatikkaina käytettynä. Tarvitsisi päästä kiinni keskelle sisäkattoa, joka on 6m korkeudessa.
Tikkaiden ollessa. ns. A-mallissa on työskentelykorkeus max. 4,30 metriä. Mikäli siihen lisää vielä kolmannen osan on työskentelykorkeus max. 5,35 metriä tikkaiden alaosan ollessa A-mallisesti.

Vai ymmärsinkö väärin?
 
Itsellä on 3x10 mallinen ja kyllähän sillä yltää reilu 6 metriseen sisäkattoon jos riittää vaan uskallus nousta niin ylös tikkailla. Tuossakin on varmaan merkitty se ylin tikas jolle jalat voi laittaa sen ollessa pidennettynä. Omassa se on neljänneksi ylin.
 
tikas.png

Käytännössä siis omien strategisten mittojen perusteella vyötärön ollessa mitassa 4,60m, loppuu sormilla tehtävä työskentelykorkeus 5,80m :hmm: Ledit ovat kiinteät. Onko tuo sitten hyvä vai huono asia...

Ehketi kävisin jossain myymälässä vastaavia kokeilemassa ennen ostopäätöstä. Ei noilla työskentely (keikkuminen) kovin houkuttelevaa ole jos käsi ojossa näppituntumalla joutuu jotain tekemään.
 
Täällä päätin alottaa laavun teon "takapihalle" (rivitalo) kun saipi luvan tehdä ja naapuritki toivonu pitemmä aikka. Kukaa ei oo ruvennu vua tekemää.. jote ite sit alotin ja teen kait yksin loppuu asti.

Betonit loppu keske, pitää hakia lissää joku päivä. Mutta pikkuhiljaa etenee :)

1623254392336.png
 
Viimeksi muokattu:
Mitä pinnoitetta verstastilan betonilattiaan? Mieluiten sileä pinta puhtaanapidon helpottamiseksi ja vähän iskunkestävyyttäkin pitäisi olla.
Ihan pelkkä maali tuskin riittää. Jossain olen nähnyt jotain massaa, mistä oli tehty useita millejä paksu kerros. Se olisi tietysti hienoa ainetta, mutta hinta varmaan karkaa niin suureksi, ettei ole enää perusteltavissa harrastetilaan.
 
Mitä pinnoitetta verstastilan betonilattiaan? Mieluiten sileä pinta puhtaanapidon helpottamiseksi ja vähän iskunkestävyyttäkin pitäisi olla.
Ihan pelkkä maali tuskin riittää. Jossain olen nähnyt jotain massaa, mistä oli tehty useita millejä paksu kerros. Se olisi tietysti hienoa ainetta, mutta hinta varmaan karkaa niin suureksi, ettei ole enää perusteltavissa harrastetilaan.

Kaksikomponentti(epoksi)lattiamaali, ei se mahdottoman kallista ole :hmm:
 
Mitä pinnoitetta verstastilan betonilattiaan? Mieluiten sileä pinta puhtaanapidon helpottamiseksi ja vähän iskunkestävyyttäkin pitäisi olla.
Ihan pelkkä maali tuskin riittää. Jossain olen nähnyt jotain massaa, mistä oli tehty useita millejä paksu kerros. Se olisi tietysti hienoa ainetta, mutta hinta varmaan karkaa niin suureksi, ettei ole enää perusteltavissa harrastetilaan.
Tikkurilan Temafloor 3000 on meillä käytössä tuotantotiloissa. Tuo toimii mutta en tiedä onko saatavissa miten hyvin rautakaupasta.
 
Alumiini-ikkunoiden maalaus olisi edessä.
Löytyi siis muuten täydelliset ikkunat edukkaasti, mutta väärän värisenä ulkopuolelta.

Purettiin ikkunat irti, karmien pystylistat jäi karmeihin, mutta vaakalistat sai ujutettua pois.

Millä lähtisitte karhentamaan? Pohjalle Rostex super ja päälle unica akva (2x?)

Viikonloppuna olisi tarkoitus puuhastella ja jos saisi ensi viikolla paikalleen.
 
1623497342082.png


Millä tuo näppärin korjata, eli "korkannut" tuo lastulevypuu ja irtoaa tuo sarana.. Millä kantsii korjaa tuota ovea. Kyseessä pari metriä korkea vaatekaapin ovi.
 
Itse korjaisin tuon niin että poraisin pienet pultit läpi ja sillä kiinnittäisin, siistiä siitä ei saa mutta ei tuota varmaan muuten lujaksi saa.
 
1623497342082.png


Millä tuo näppärin korjata, eli "korkannut" tuo lastulevypuu ja irtoaa tuo sarana.. Millä kantsii korjaa tuota ovea. Kyseessä pari metriä korkea vaatekaapin ovi.
Saranasta ruuvit irti ja reikään lasikuitukittiä. Kitti kannattaa oikein hieroa lastulevyn, jotta menee kaikkiin huokosiin. Sitten Kitin kovettuminen ajaksi puristimella sarana kiinni. Kovettumisen jälkeen kittiin reiät ruuveille ja ruuvit perään. Euroruuvit voi korvata tavallisilla 4*15 uppokantaisilla yleisruuveilla, jotta onnistuu asennus ilman saranan irrotusta. Jos saranan irtoaminen kitistä helposti on tärkeää, kannattaa se käsitellä muottivahalla.
 
Kerrostaloasunnon muovimaton repiminen ja liimojen poisto olisi edessä. Sekaan näyttäisi vielä tulevan ainakin yhden huoneen lattian tasoitusta, sillä menee vinyylilankun suoruussuositusten yli muutama kupru. Onko vinkkejä liiman poistoon ja voiko tuon tasoituksen tehdä amatöörinä itse? On paikkatasoitetta ja löysää itsensätasoittavaa vaihtoehtoa.
 
Mikä ois hyvä ja halpa rakenneilmaisin ? Vanhan rintamamies talon seiniä ois tarkotus skannata väliseiniä tehdessä. Joskus kokeilin 10€ pilipali vehjettä ja sillä ei ainakaan mitään tehnyt.
 
Kerrostaloasunnon muovimaton repiminen ja liimojen poisto olisi edessä. Sekaan näyttäisi vielä tulevan ainakin yhden huoneen lattian tasoitusta, sillä menee vinyylilankun suoruussuositusten yli muutama kupru. Onko vinkkejä liiman poistoon ja voiko tuon tasoituksen tehdä amatöörinä itse? On paikkatasoitetta ja löysää itsensätasoittavaa vaihtoehtoa.
Onkos minkäikäinen matto? Sen verran kommenttina, että aikanaan (70-80 luvulla ainakin) muovimatot sisälsivät usein asbestia.
 
Kerrostaloasunnon muovimaton repiminen ja liimojen poisto olisi edessä. Sekaan näyttäisi vielä tulevan ainakin yhden huoneen lattian tasoitusta, sillä menee vinyylilankun suoruussuositusten yli muutama kupru. Onko vinkkejä liiman poistoon ja voiko tuon tasoituksen tehdä amatöörinä itse? On paikkatasoitetta ja löysää itsensätasoittavaa vaihtoehtoa.

Onkos minkäikäinen matto? Sen verran kommenttina, että aikanaan (70-80 luvulla ainakin) muovimatot sisälsivät usein asbestia.

Ei ne matot, vaan niissä käytetty liima. Jos ne liimat poistetaan hiomalla, voi tulla kallis keikka. Asbestikartoitusten ja kaikkien kanssa.

Suosittelen vaan päällerakentamista. Näin vaan itse tein eteiseen ja kouluarvosanan 6 antaisin itselleni, mutta ihan hyvin se on nyt pari vuotta toiminut uusi lattia.
 
Ei ne matot, vaan niissä käytetty liima. Jos ne liimat poistetaan hiomalla, voi tulla kallis keikka. Asbestikartoitusten ja kaikkien kanssa.

Suosittelen vaan päällerakentamista. Näin vaan itse tein eteiseen ja kouluarvosanan 6 antaisin itselleni, mutta ihan hyvin se on nyt pari vuotta toiminut uusi lattia.
Kyllä niissä vanhoissa muovimatoissa on myös käytetty asbestia. Tässä infoa.https://kariparila.fi/contact/raksatuntija/muovimatot.html.
 
Vaihdoin syksyllä keittiön lattian laattaan ja jouduin poistamaan laminaatin alta löytyneen muovimaton vuodelta -85. Asbestikartoitus matto + liima maksoi 255€.

Liiman hioin rälläkällä käyttäen timanttilaikkaa.
 
Mikä ois hyvä ja halpa rakenneilmaisin ? Vanhan rintamamies talon seiniä ois tarkotus skannata väliseiniä tehdessä. Joskus kokeilin 10€ pilipali vehjettä ja sillä ei ainakaan mitään tehnyt.

Ittelläni on tälläinen, ainakin ihan hyvin tuntunu toimiva. Itse ostin halpahallista n. 50€ hintaan.

 
1623497342082.png


Millä tuo näppärin korjata, eli "korkannut" tuo lastulevypuu ja irtoaa tuo sarana.. Millä kantsii korjaa tuota ovea. Kyseessä pari metriä korkea vaatekaapin ovi.
Itse korjasin niin, että ovi irti, minkä jälkeen tuolta oven saranapuolelta poraa mahdollisimman suuret reijät ruuvien kohdalle mitkä ylttää noiden ruuvien yli. Eli siis tuolta oven kapeasta reunasta keskelle päin. Sitten reikiin liimaa ja puutapit. Mitä isommat saa laitettua siististi, sen parempi. Lopuksi laitetaan sarana takaisin ja ruuvit niihin puutappeihin.
 
Onkos minkäikäinen matto? Sen verran kommenttina, että aikanaan (70-80 luvulla ainakin) muovimatot sisälsivät usein asbestia.
Asbestikartoitus hoidettu puhtain paperein. Päälle latomista harkitsen vakavasti, mutta muutama painaumakohta mietityttää esim. 3m suorasta lattialistasta huomaa keskellä 2-4 millin syvyisen painauman noin metrin matkalla, sama todettavissa vatupassilla.

Lankkuvalmistajat suosittelevat maks 5mm 2 metrin matkalla. Alle tulee joka tapauksessa vaimennusmatto, mutta voisiko sitä näissä kriittisimmissä kohdissa laittaa esim. kaksi kerrosta päällekkäin vähän auttamaan?
Kai tuonkin harjaantunut silmä osaisi katsoa, että onko liikaa painautunut. Vaakakupissa muovimaton repiminen, hionta ja tasoitus, sekä päälle latominen.
 
100-vuotias hirsitalo. 2000-luvun alussa vintille rakennetun kylppärin kattorakenne sisältäpäin on paneeli, koolaus, levytys, ilmarako, höyrynsulku, kivivilla jne. Levytys on sivelty vihreällä kosteudensulkuaineella. Levytyksen ja höyrynsulun ilmarako jatkuu kuvien mukaan myöskin seinille. Katosta tulee kolme läpivientiä höyrynsulun läpi: kaksi sähkörasiaa sekä huipparin poisto. Näitä läpivientejä ei ole tiivistetty levytykseen, jotta vältytään päällekkäisiltä höyryn-/kosteussuluilta. Rakennekuvissakin on mainittu, että näin ei saa tehdä. Läpiviennit on tiivistetty höyrynsulkumuoviin ilmastointiteipillä, joka ei enää ole tiivis. Kokemuksesta tiedän, että suoralla osalla alkuperäinen teippi pitää edelleen hyvin ja on tiukasti kiinni, mutta läpivientien kohdalta teippi on irronnut, koska on ollut asennettaessa "jännityksessä".

Purin paneelin pois ja isonnan levytyksen aukkoja niin, että pääsen vaihtamaan läpivientien ilmastointiteipin Sitkoon. Ajattelin jokatapauksessa tiivistää sähkörasiat myös levytykseen, mutta jättää huipparin poiston auki. Vaihtoehtoisesti tiivistäisin myös huipparin kanavan levyyn ja tekisin huipparin poistokanavaan ilmaraon kohdalle esim. 4mm reiän, jolloin aina päällä oleva huippari imisi hieman ilmaa myös ilmaraosta. Kumpi lienee parempi? En täysin luota siihen, että rakenteet ovat ilmatiiviitä ja ilmarakoon päätynyt kosteus ei aiheuttaisi ongelmia, vaikka mitään viitteitä ei tästä olekaan tullut esiin. Tosin pelkästä huipparin läpiviennistä tuskin kovin paljon kosteaa ilmaa ilmarakoon pääsee, koska imu on aina päällä.
 
IMG_20210616_160745.jpg


Sähköyhtiön alihankkijat kävi korjailemassa maakaapeloinnin jälkiä, olivat kauhaisseet tehdessä tien ja tontin välisestä ojasta samalla salaojien purkuputkea vituralleen.

Tyhjensin putkien suut hiekasta ja mullasta ja väänsin pystyyn kääntynyttä putkea suoremmaksi, vasemman puoleisen putken halkeama suulla tuskin toimintaan vaikuttaa mitenkään?

Noita kun ei pitemmälle oltu kaivettu rikki niin tuskin vaikuttaa toimivuuteen? Ojasta taloon n. 20m matkaa.
 
IMG_20210616_160745.jpg


Sähköyhtiön alihankkijat kävi korjailemassa maakaapeloinnin jälkiä, olivat kauhaisseet tehdessä tien ja tontin välisestä ojasta samalla salaojien purkuputkea vituralleen.

Tyhjensin putkien suut hiekasta ja mullasta ja väänsin pystyyn kääntynyttä putkea suoremmaksi, vasemman puoleisen putken halkeama suulla tuskin toimintaan vaikuttaa mitenkään?

Noita kun ei pitemmälle oltu kaivettu rikki niin tuskin vaikuttaa toimivuuteen? Ojasta taloon n. 20m matkaa.
Tuskin, jos vesi on edessä näkyvään ojaan tarkoitus johtaa. Sen vieressä sähkömaakaapelisi ovat kyllä turhan pinnassa ja ilmaan suojakourua.
 
Mikä ois hyvä ja halpa rakenneilmaisin ? Vanhan rintamamies talon seiniä ois tarkotus skannata väliseiniä tehdessä. Joskus kokeilin 10€ pilipali vehjettä ja sillä ei ainakaan mitään tehnyt.
Älä osta ainakaan Stanley Fatmax S300:sta. Ainoa mitä se osaa ilmoittaa kohtalaisella tarkkuudella on sähköjohto. Koolauksen löytäminen on ihan tuuripeliä, paremmin löytää itse koputtelemalla. :beye:
 
Älä osta ainakaan Stanley Fatmax S300:sta. Ainoa mitä se osaa ilmoittaa kohtalaisella tarkkuudella on sähköjohto. Koolauksen löytäminen on ihan tuuripeliä, paremmin löytää itse koputtelemalla. :beye:
Koolauksien ettimiseen paras keino on yleensä tosiaan koputtelu ja voimakas magneetti. Yhden pystyn kun löytää ruuveineen niin siitä on helppo siirtyä 40-50-60cm sivuun ja ettiä seuraava, aikakaudesta ja rakentajasta hieman riippuu millä välityksellä se on tehty, mutta ruuveilla/nauloilla ne levyt on aina kiinni jotka magneetti löytää tapetin ja pakkelin alta :)
 
Koolauksien ettimiseen paras keino on yleensä tosiaan koputtelu ja voimakas magneetti. Yhden pystyn kun löytää ruuveineen niin siitä on helppo siirtyä 40-50-60cm sivuun ja ettiä seuraava, aikakaudesta ja rakentajasta hieman riippuu millä välityksellä se on tehty, mutta ruuveilla/nauloilla ne levyt on aina kiinni jotka magneetti löytää tapetin ja pakkelin alta :)
Joo, tuohon Stanleyyn en luota. Bosch Gms 120:lla löytyy jo koolauskin luotettavasti, mutta hintaa on ~100€.
 
Haluaisin vaihtaa keittiön kaappien saranat hitaasti sulkeutuviin. Mitä pitäisi katsoa, että olisi yhteensopiva?
 

Liitteet

  • IMG_20210617_112741.jpg
    IMG_20210617_112741.jpg
    2,6 MB · Luettu: 76
  • IMG_20210617_112752.jpg
    IMG_20210617_112752.jpg
    1,4 MB · Luettu: 77
Täällä tuas laavun rakennus jatkuu kun jaksaa töitte jälkehe tehä.. tänäpe sai runkotolpat väkerrettyä sentäs.. nyt jääpi työmaa muutamaks päiväks ainaki, siks aikaa laitoin pikasesti nuo laudat vaa tuoho kiinni (jos sattuu vaikka kovempi myräkkä tulemaa)
IMG_20210619_185302.jpg
 
Pitäisi pari taulua laittaa seinälle ja asentaa verhokiskot. Tämä rakennus on rakennettu 2015 ja jostain luin että uusiin kiviseiniin ei saa edes taulukoukkua hakattua.. Mitenkäs noita kannattaisi kiinnittää?
 
Juu tämä nyt oli tiedossa, mutta millasellahan poralla ja terällä tuohon pitää vetää? Itsellä joku boschin peruspora, sillä tuohon seinään saa varmaan vaan naarmuja.
Poravasara ja siihen kiviterä. Clas ohlson jos läheltä löytyy niin sieltä saa pienellä maksulla koneen lainattua jos ei omaa halua ostaa. Myös monista kirjastoista löytyy lainattavaksi.
 
Itse kävin Rentalta vuokraamassa. Poravasara ja 6mm terä tais olla 22€ vuorokausi jos oikein muistan.
 
Nyt, jos aloittelijat saa kysyä: Meillä on vanhalla tontilla järjestely, jossa varsinaisella mökillä on oma sähköliitäntä ja sitten "saunamökillä" oma sähköliitäntä. "Saunamökin" sähköillä pyöritetään varsinaisen mökin kupeessa olevaa porakaivon pumppua (jossa ei mitään automatiikkaa). Pumpun käyttö on kytkimen päässä ulkona saunamökillä kaukana oikeasta veden käyttöpisteestä. Kuvan 1 mukainen kytkin pitäisi väliaikaisesti siirtää takaisin alkuperäiselle mökille ennen kuin aikanaan sähköt ja vedot uusitaan. Onko mitään kauko-ohjainratkaisuja olemassa kaupallisesti vai pitääkö joka tapauksessa vedellä kymmenien metrien sähköveto väliaikaiseenkin ratkaisuun?

Porakaivo pitäisi jossain vaiheessa huoltaa täysin (kuva 2). Kyseessä ehkä 90-luvulla tehty kaivo, josta ei mitään tarkempia tietoja. Käytetty aikanaan lähinnä käsien pesuun tms. Tuli meille as is eli ilman lisätietoja. Tällä hetkellä ongelmana on se, että pumppu tuottaa vettä aika huonosti eli luokkaa alle 10 litraa/min ja pitemmässä juoksutuksessa tulee jopa välillä ihan liruen. Vesi sinänsä on ihan hyvää. Onko mitään keinoa tietää onko ongelma pumpussa vai onko porakaivon vedentuotto surkea? Kaivollahan ei mitään ulkosuojauksia tai painosäiliöitä ole, ilmeisesti pelkkä pumppu reiässä. Ongelma on se, että kaivoa ei varmasti ole huollettu 15-20 vuoteen eikä viitsisi sitä huollattaa/lisäporata ja tilpehöörejä uusia, jos kuitenkin pitää tehdä uusi kaivo. Miten kannattaisi edetä kaivon suhteen?
 

Liitteet

  • thumbnail_IMG_0506.jpg
    thumbnail_IMG_0506.jpg
    277,8 KB · Luettu: 64
  • thumbnail_IMG_0507.jpg
    thumbnail_IMG_0507.jpg
    606 KB · Luettu: 66
Täällä tuas laavun rakennus jatkuu kun jaksaa töitte jälkehe tehä.. tänäpe sai runkotolpat väkerrettyä sentäs.. nyt jääpi työmaa muutamaks päiväks ainaki, siks aikaa laitoin pikasesti nuo laudat vaa tuoho kiinni (jos sattuu vaikka kovempi myräkkä tulemaa)
IMG_20210619_185302.jpg


Ja tänäpe jälleen hommat jatkui. Saipi helteellä paarma / mäkäräparven keskellä tehtyä katon pohjan valmihiksi :smile: Muutamine edellisinä vapaina tehny kattopalkit yms alustavat hommat..
Tuohon vua aluskate ja palahuopaa sitte seuraavana vapaana. Kuvat otettu tossa päivemmällä, niin ei näy reunalaudat yms.

1625671415793.png


1625671059078.png



Tuollasen pienemmän laudan laitoin tuohon myös joka sivulle, siihen aattelin että sen huovan kiinnittäs niin tiputtas veden siitä sitte? Ettei valuta tuonne alaspäit enempää.
1625671133791.png
 
Ja tänäpe jälleen hommat jatkui. Saipi helteellä paarma / mäkäräparven keskellä tehtyä katon pohjan valmihiksi :smile: Muutamine edellisinä vapaina tehny kattopalkit yms alustavat hommat..
Tuohon vua aluskate ja palahuopaa sitte seuraavana vapaana. Kuvat otettu tossa päivemmällä, niin ei näy reunalaudat yms.

1625671415793.png


1625671059078.png



Tuollasen pienemmän laudan laitoin tuohon myös joka sivulle, siihen aattelin että sen huovan kiinnittäs niin tiputtas veden siitä sitte? Ettei valuta tuonne alaspäit enempää.
1625671133791.png

Muuten jees, mutta raakapontit on asennettu väärinpäin :/
 
Muuten jees, mutta raakapontit on asennettu väärinpäin :/


Hetkinen, ne piti siis alaspäin laittaa ne vajaasärmät? voi v....

Mie ajattelin että paljon nätimmän näkönen sisältä on, kun onpi tasanen. Haittaako nuo vajaasärmät kuinka paljon tuossa puolen, kun laittoo aluskattee ja palahuovan?
 
Hetkinen, ne piti siis alaspäin laittaa ne vajaasärmät? voi v....

Joo siitä oli tarkotus tulla sisäkatto, siks siinä on se viiste että on siistimmän näköinen. Huovan alle kuuluu olla tasainen alusta. Jos laittaa noin päin niin ei välttämättä ole kovin pitkäikäinen ratkaisu kun alusta ei ole yhtä tukeva. (osa huovasta jää tyhjän päälle.)
 
Uusi sohvapöytä vihdoin valmis ja hyvähän siitä ainakin omaan silmään tuli. Design omaa ja vaimon käsialaa, vaimon veli väkersi puuosat verstaallaan tammilevystä ja jalat Pinnijalkapojilta.
20210706_203456.jpg
20210707_210657.jpg

Edit. Samaa sarjaa aiemmin keväällä valmistuneen sivupöydän kanssa:
20210707_215447.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 787
Viestejä
4 499 074
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom