Koivuvanerista täyskorkea osioTuleeko mieleen miten tästä saisi siistin sovituksen? Ajattelin leikata sormipaneelista pois ne sormet katkaisijan kohdalta, mutta tuleeko muita ratkaisuja mieleen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koivuvanerista täyskorkea osioTuleeko mieleen miten tästä saisi siistin sovituksen? Ajattelin leikata sormipaneelista pois ne sormet katkaisijan kohdalta, mutta tuleeko muita ratkaisuja mieleen?
Mökin kylppäriremontissa (eli kylppärin rakentamisessa) oven vieressä sijaitsevat valokatkaisija ja lattiatermari ovat kapeassa välissä. Molemmat kuvassa näkyvät seinät tulevat sormipaneelista, joten katkaisijat/termari jää osittain ikään kuin viereisen seinän sisään, tai ainakin vähintäänkin kehys.
Tuleeko mieleen miten tästä saisi siistin sovituksen? Ajattelin leikata sormipaneelista pois ne sormet katkaisijan kohdalta, mutta tuleeko muita ratkaisuja mieleen?
Jälkiviisaautena sanoisin että sähkökatkaisijan paikka on huono. Se olis pitänyt siirtää esim tuohon isolle seinälle reunaan.
Yks vaihtoehto olis irrottaa tuo pieni soiro ja taltata puuta sen verran että saat sen mahdollisimman oikeeseen reunaan jotta se paneeli mahtuisi tuohon. Ovilistan kanssa sulla joka tapauksessa taitaa tulla ongelmia ja joudut sen koloamaan jotenkin rumasti jotta saat mahtumaan. Tarkkaa mittausta tuohon tarvitaan jotta saisit sormipaneelit ehjänä paikalleen ja mahdollisimman siistin ovilistan.
Miks tuonne paneelin taakse on edes laitettu toi märkätila levy? Senhän olis voinut tehdä esim foliolla niin olis säästänyt paksuudessa, vai onko toi ulkoseinä johon on haluttu lisälämmöneristystä?
Poraat tohon rasian oik. reunaan reikiä /pistosahaat ja siirrät rasiaa ja paikaat reiän vas.sivun siirrät vain sen verran mitä on tarvis. Tossa on vaakalaudoitus koolinkin alla, joten pitäs onnistua. Laiskana tekisin itse kuten jo pähkäilit. Uskon että siitä tulee niinkin hyvä ja parin kuukauden päästä tuskin edes huomaat.Mökin kylppäriremontissa (eli kylppärin rakentamisessa) oven vieressä sijaitsevat valokatkaisija ja lattiatermari ovat kapeassa välissä. Molemmat kuvassa näkyvät seinät tulevat sormipaneelista, joten katkaisijat/termari jää osittain ikään kuin viereisen seinän sisään, tai ainakin vähintäänkin kehys.
Tuleeko mieleen miten tästä saisi siistin sovituksen? Ajattelin leikata sormipaneelista pois ne sormet katkaisijan kohdalta, mutta tuleeko muita ratkaisuja mieleen?
Onko joku perehtynyt uuteen rakennuslakiin kun siinähän vapautettiin alle 30/m2 rakennukset rakennusluvista niin mulla on ollut pari kolme vuotta täällä syrjäkylillä itsetehty pihasauna pihassa ja on ollut kovassa käytössä, mutta en lupaprosessien raskaudesta jaksanut hakea siihen mitään lupia aikanaan.
Kaikki sinällään on ok eli asianmukaisesti tehty saunakaivoineen ja rakennusoikeutta löytyy mutta
koska kyseltyäni olisi pitänyt hommata pääsuunnittelijat ja valvojat ja mitä kaikkea olikaan, ja
minulla oli kaikki saunaan tarvittavat hilppeet valmiina niin skippasin nämä lupavaiheet niin kuin
lukuisat muutkin tällä perällä.
Nyt ajattelin että pitääkö tuon uuden lain myötä että pitääkö tuo nyt virallistaa ja ilmoittaa että
tällainen on nyt tehty niin mitä tuossa pitää ottaa huomioon kun kaveri väitti että pitäisi olla
vieläkin esittää pääsuunnittelijat, ja valvojat vaikka varsinaista rakennuslupaa ei vaaditakaan ja
kysymys koskee Oulun aluetta.
Noitahan on vaikea näin jälkikäteen mistään saada ja jos sellaisia vaatimuksia on niin jatketaan entiseen malliin ja jos vaikeuksia jossain vaiheessa tulee on mulla mahdollisuus nostaa koko laitos
akselin päälle ja jatkaa kärrysaunalla.
Kannattaa tosiaan rakennusvalvontaan olla yhteydessä, että tarvitseeko se lupaa vai ei. Kuitenkin asia menee pääpiirteissään siten, että mikäli se tarvitsi aiemmin luvan, mutta enää ei, muuttui se nyt lailliseksi siltä osin. Toisaalta jos se on kuitenkin rakennettu määräysten vastaisesti, on se edelleen määräysten vastainen ja pitää hoitaa kuntoon/purkaa.Onko joku perehtynyt uuteen rakennuslakiin kun siinähän vapautettiin alle 30/m2 rakennukset rakennusluvista niin mulla on ollut pari kolme vuotta täällä syrjäkylillä itsetehty pihasauna pihassa ja on ollut kovassa käytössä, mutta en lupaprosessien raskaudesta jaksanut hakea siihen mitään lupia aikanaan.
Kaikki sinällään on ok eli asianmukaisesti tehty saunakaivoineen ja rakennusoikeutta löytyy mutta
koska kyseltyäni olisi pitänyt hommata pääsuunnittelijat ja valvojat ja mitä kaikkea olikaan, ja
minulla oli kaikki saunaan tarvittavat hilppeet valmiina niin skippasin nämä lupavaiheet niin kuin
lukuisat muutkin tällä perällä.
Nyt ajattelin että pitääkö tuon uuden lain myötä että pitääkö tuo nyt virallistaa ja ilmoittaa että
tällainen on nyt tehty niin mitä tuossa pitää ottaa huomioon kun kaveri väitti että pitäisi olla
vieläkin esittää pääsuunnittelijat, ja valvojat vaikka varsinaista rakennuslupaa ei vaaditakaan ja
kysymys koskee Oulun aluetta.
Noitahan on vaikea näin jälkikäteen mistään saada ja jos sellaisia vaatimuksia on niin jatketaan entiseen malliin ja jos vaikeuksia jossain vaiheessa tulee on mulla mahdollisuus nostaa koko laitos
akselin päälle ja jatkaa kärrysaunalla.