Ei tehty, rakentaja myönsi virheen ja lähti korjaamaan ilman mittauksia. Myös Akukonilta näkivät turhaksi teetättää mittaukset etukäteen, kun korjaavista toimenpiteistä oli ilmoitettu. Normaalitilanteessa oletusarvo kun on, että hiljaista pitäisi olla. Toki nuo ennen/jälkeen -arvot olisi kiinnostaneet, mutta olisi mennyt etukäteen tehdyt mittaukset sitten omaan piikkiini, kun ongelman olemassaolo oli tässä kohtaa riidaton.
Tuo oviratkaisu on erittäin mielenkiintoinen - varsinkin nyt, kun tuohon tuli karmit eteen. Tarkoittaa sitä, että PILP ei syvennyksestään enää lähde karmeja purkamatta. Olen myös hyvin varovainen korvausten osalta, aivan mitä vain en hyväksy. Tuota ovea tarjottiin jo aiemmin syksyllä, ja sanoin tuolloin, että hyväksyn ratkaisun jolla ongelma korjataan ja lopputulos vastaa sitä, mistä olen alunperin maksanut. Olivat heti ovea tilaamassa ja totesin vielä, että miettikää nyt rauhassa, jotta ratkaisu kestää tarkastelua. Tämä ratkaisu ei kyllä taida kestää.
Ja tosiaan tästä projektista en saanut kuvausta, vaikka ennen remontin aloittamista sitä pyysin. "Tullaan asentamaan ovi" - oletusarvo minulla oli tottakai jonkinlainen liukuoviratkaisu (toki tällainen voi olla turha toivo, jos ääntä halutaan eristää, mutta sitä minun ei tarvitse tietää), koska sellainen siinä alunperinkin oli.
Kerään voimia, jotta jaksan taas ottaa yhteyttä rakentajan suuntaan...