Rainbow Six: Siege

Mikä on muuten teidän syy ostaa Season Pass? Itse en näe syytä kun operaattorien julkaisujen välillä kerkeää enemmän kuin mainiosti keräämään rahat tuleviin operaattoreihin.

Itse ostin pelin julkaisun aikoihin, maksoikohan noin 20€ kun ostin Nvidia-näytönohjaimen mukana tulleen koodin. Pelitunteja on kertynyt lähemmäksi 300, en ole aikaisemmin ostanut mitään season passia yms. ja Humble Wallettiinkin on kertynyt mukavasti yli 30€, niin ajattelin että voisi sitä peliä ehkä tukea rahallisesti.
 
Mikä on muuten teidän syy ostaa Season Pass? Itse en näe tarvetta kun operaattorien julkaisujen välillä kerkeää enemmän kuin mainiosti keräämään rahat tuleviin operaattoreihin.
Sinähän sen sanoit, renownit kerkeää hommata ihan kepeesti ennen kuin seuraavat operaattorit tulevat ja ei tuo viikon odottelu ole yhtikäs mitään kunnes pääsee ne ostamaan. Omasta mielestä ei wörtti.
 
Mikä on muuten teidän syy ostaa Season Pass? Itse en näe tarvetta kun operaattorien julkaisujen välillä kerkeää enemmän kuin mainiosti keräämään rahat tuleviin operaattoreihin.

Lähinnä halu tukea peliä josta pitää paljon. Nykyisin muita pelejä ei juurikaan tule pelattua, joten samahan se sijoittaako Season Passiin vai peliin jota ei kuitenkaan tule pelattua. :)
 
Mikä on muuten teidän syy ostaa Season Pass? Itse en näe tarvetta kun operaattorien julkaisujen välillä kerkeää enemmän kuin mainiosti keräämään rahat tuleviin operaattoreihin.
Juurikin tuo, että peliä saataisiin kehitettyä ja sitä myötä keräisi lisää pelaajia. Mielummin ostelen season passeja ja jotain elite settejä kuin pelejä, joita ei välttämättä jaksa pelata ensimmäistä kertaa enempää.

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Ela & enemmän yllättäen Twitch nerffit (mm) ovat tulossa testiin. Elan Scorpionin lippaan koko pienennetään 10:llä 40:een, kun taas Twitchin dronelta poistetaan 10 panosta, eli aiemman 30 panoksen sijaan molemmilla droneilla on yhteensä enää 10.

Myös Capitaon ase sai mukavan 5 dmg:n buffin.

Mitä mielipiteitä herättää? Omasta mielestä tuo Twitchin nerffi oli melko kova isku, tykkäsin paljon pelata sitä hahmoa mutta nyt täytyy muuttaa pelityyliä sillä aika paljon.
 
Ela & enemmän yllättäen Twitch nerffit (mm) ovat tulossa testiin. Elan Scorpionin lippaan koko pienennetään 10:llä 40:een, kun taas Twitchin dronelta poistetaan 10 panosta, eli aiemman 30 panoksen sijaan molemmilla droneilla on yhteensä enää 10.

Myös Capitaon ase sai mukavan 5 dmg:n buffin.

Mitä mielipiteitä herättää? Omasta mielestä tuo Twitchin nerffi oli melko kova isku, tykkäsin paljon pelata sitä hahmoa mutta nyt täytyy muuttaa pelityyliä sillä aika paljon.

Eilen sain unlockattua elan. En tiennyt että toi on noin op, mutta muutaman erän jälkeen elalla k/d ratio 6 :D
Muilla on alle 1.
30h pelasin, että oli varaa unlockata, eli hiton moista grindaamista tämä on jos haluaa kaikki operaattorit auki. Varmaan tulen ostamaan seasonpassin, koska omalla pelaamisella toi 30h tulee noin parissa kuukaudessa..
 
Itse en pidä Elaa mitenkään erityisen ylivoimaisena. Kokemusta on reilusti aseen etu- sekä takapuolelta.

Ase on toki hyvä, mutta ability mielestäni ei kovinkaan kummoinen. Itse valitsen mieluummin jonkun hyödyllisemmän abilityn omaavan puolustajan. Hyökkääjille Ela on vaarallinen lähietäisyydeltä, mutta pieni välimatka + acogilla päöosuma auttaa vastaamaan tuohon korkeaan firerateen.

Siinä omat kultatason mielipiteeni, w/l 1.4 ja kdr 1.7
 
Ubin puheitten perusteella ovat sitä mieltä, että tiettyjä classeja valitaan "liian usein", ts. olet melkein varmasti hyökkäjänä törmäämässä Elaan. En usko että tuo nerffi mikä hänelle nyt tuli, muttaa mitään, vaikka askel oikeaan suuntaan onkin. Lipas on edelleen keskivertoa isompi, olemattomalle rekyylille ei tehty mitään ja damage pysyi ennallaan.

Tämä siis vain unrankedin mielipide joka pelaa pelkkää casualia toistaiseksi.
 
Ela & enemmän yllättäen Twitch nerffit (mm) ovat tulossa testiin. Elan Scorpionin lippaan koko pienennetään 10:llä 40:een, kun taas Twitchin dronelta poistetaan 10 panosta, eli aiemman 30 panoksen sijaan molemmilla droneilla on yhteensä enää 10.

Myös Capitaon ase sai mukavan 5 dmg:n buffin.

Mitä mielipiteitä herättää? Omasta mielestä tuo Twitchin nerffi oli melko kova isku, tykkäsin paljon pelata sitä hahmoa mutta nyt täytyy muuttaa pelityyliä sillä aika paljon.


Tässä vielä ne notesitkin:

Operation White Noise - Mid-Season Reinforcements

 
Viimeksi muokattu:
Itse en pidä Elaa mitenkään erityisen ylivoimaisena. Kokemusta on reilusti aseen etu- sekä takapuolelta.

Ase on toki hyvä, mutta ability mielestäni ei kovinkaan kummoinen. Itse valitsen mieluummin jonkun hyödyllisemmän abilityn omaavan puolustajan. Hyökkääjille Ela on vaarallinen lähietäisyydeltä, mutta pieni välimatka + acogilla päöosuma auttaa vastaamaan tuohon korkeaan firerateen.

Siinä omat kultatason mielipiteeni, w/l 1.4 ja kdr 1.7

Kyllähän tuo Ela on ollut aika ylivoimainen. Ei tuo nerffi ole vielä edes tarpeeksi mutta muutos on oikeaan suuntaan.

Elassahan ongelma on nimenomaan siinä, että aseessa ei käytännössä ole rekyyliä, 50 panoksen lipas, kova tulinopeus eikä myöskään dmg ole mitenkään huono. Tähän kun yhdistetään Elan 3 speed niin yhdistelmä on naurettavan hyvä.

Elan lippaan koko ja 3 speed on tarkoittanut sitä että pystyt käytännössä piikkaamaan jokaisen kulman erittäin aggressiivisesti ja runsaalla prefirella.

Kyllähän se jostain kertoo, että Ela oli kevyesti Top-5 valittu operaattori Pro-Liigassa.

Gadget on myös erittäin hyvä ja monikäyttöinen. Heitettävä eli tarkoittaa sitä että voit piilottaa sen sellaiseen paikkaan, ettei hyökkääjä voi sitä ampua etukäteen. Sumentaa näkökentän, vaikuttaa sensseihin, estää plantin, pitää kovan äänen aktivoituessaan (kukaan ei pääse äänettö flankkaamaan).

Tämä tarkoittaa että Elan gadget on hemmetin monikäyttöinen ja toimii täydellisesti roamerin tukena (Ela piikkaa heti ansan räjähdyksen prefirella). Lisäksi toimii vielä rundin lopussa kun hyökkääjät yrittävät planttia saada kiinni. Harvemmin tähän käytetty mutta toimii myös hätätapauksissa.

Aseen nerffi liian vähän vielä, mutta en tiedä vielä kuinka paljon tuo gadgetin nerfaus tuntuu, niin siihen en ota kantaa.

Ja Ela (ja Zofia) tosiaan ainoat kenellä on pistooleissa kunnon tähtäimet.
 
Ja Ela (ja Zofia) tosiaan ainoat kenellä on pistooleissa kunnon tähtäimet.
Tällä viikolla just näin jonkun tappavan Glazin onetap-headshotilla etäisyydeltä tuolla Elan pistoolilla, kun Glaz yritti viimeisenä vartioida defuseria :D Mun mielestä Blitz, IQ ja esim. Thatcher ansaitsis samanlaisen tähtäimen pistooleihinsa.
 
Tällä viikolla just näin jonkun tappavan Glazin onetap-headshotilla etäisyydeltä tuolla Elan pistoolilla, kun Glaz yritti viimeisenä vartioida defuseria :D Mun mielestä Blitz, IQ ja esim. Thatcher ansaitsis samanlaisen tähtäimen pistooleihinsa.

Melkein sais olla jokaiselle mahdollisuus tai poistaa myös Elalta ja Zofialta.

Acogit ovat myös ehkä hiukan ongelmallisia tällä hetkellä. Omasta mielestä pitäisi antaa myös puolustajille enemmän mahdollisuukoa Acogiin tai sitten poistaa myös hyökkääjiltä muilta kuin 1 speed operaattoreilta. Toinen vaihtoehto ois myös että 1 speed ja DMR saisivat Acogin.

Ongelma korostuu varsinkin rankedissa, jossa hyökkääjätä usein vain pitävät acogilla pikselikulmaa, jota ei voi mitenkään voittaa ilman Acogia. Compissa tätä ongelmaa ei onneksi ole (koska peli on muutenkin niin erilaista), mutta ei voi koko ajan pelata vain comp/scrimmi.
 
Mitenkähän tota vois parantaa kun vihu on seinää vasten niin sitä ei millään meinaa erottaa? Vai onko se vaan ominaisuus.

Ja näköjää 20-30 leveliset vetää nykyää menemään kuin pro pelaajat.
 
Viimeksi muokattu:
20-30 leveliset vetää nykyää menemään kuin pro pelaajat
Nää on melko varmasti smurffeja eli kakkos-accounteja, kun joulualesta taas saanut pelin halvalla. Kaverilla 4 accountia :rolleyes:
 
Johtuukohan nyt tosta prossuhässäkästä kun freimit tippu 20:llä ja sellasia ihme hikkakohtauksia välillä.

Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Johtuukohan nyt tosta prossuhässäkästä kun freimit tippu 20:llä ja sellasia ihme hikkakohtauksia välillä.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Mahdollisesti fps-bugi. Kokeilitko käynnistää pelin uudestaan? Entä tietokonetta? Mikä prossu sulla on?
 
Niinku sitä vaan että onko ne päivitykset jo tullu mikkä alentaa sitä cpu:n tehoa? Prossuna i5-3570k 4.5 ghz.

Täs pari viime päivän aikana selvästi tuntuu jotenkin tahmeemmin pyörivän. Näköjää cpu:n käyttö on kokoajan nyt 100%.

Ennen se heitteli siinä 90 ja 100 välillä.
 
Niinku sitä vaan että onko ne päivitykset jo tullu mikkä alentaa sitä cpu:n tehoa? Prossuna i5-3570k 4.5 ghz.

Täs pari viime päivän aikana selvästi tuntuu jotenkin tahmeemmin pyörivän. Näköjää cpu:n käyttö on kokoajan nyt 100%.

Ennen se heitteli siinä 90 ja 100 välillä.

Onnittelut! Sullakin on siis Siegen/Ubisoftin CPU Bugi, jolloin CPU käyttö on se 100% ja peli lagaa ihan vitusti. Tuo on ubilla tiedossa, mutta päivitys siihen tulee joskus jos tulee.
 
Nyt on alkanut rahasampo jytisemään kun Ubisoft korotti kaikkien eri myytävien versioiden hintoja. Hieman ketuttaa kun on ollut taukoa pelaamisesta ja ei virtuaalimassia ostaa enää suoraan uusia operaattoreita, että pitäisi maksaa lähes uuden pelin hinta saadakseen uudet operaattorit pelattavaksi silloin kun tulee itse välillä pelattua. Tilanne on ollut näin toki alusta asti, mutta nyt tiedän miltä tuntuu siltä joka pelaa peliä vain harvakseltaan.

Peli on kuitenkin toiminut mainiosti itsellä mitä tässä viikko sitten pelasin ja tällä viisiin uskallan sanoa että peli on erittäin jouhevasti toimiva kokonaisuus, missä ei tarvitse tuskastella teknisiä ongelmia.
 
Nyt on alkanut rahasampo jytisemään kun Ubisoft korotti kaikkien eri myytävien versioiden hintoja. Hieman ketuttaa kun on ollut taukoa pelaamisesta ja ei virtuaalimassia ostaa enää suoraan uusia operaattoreita, että pitäisi maksaa lähes uuden pelin hinta saadakseen uudet operaattorit pelattavaksi silloin kun tulee itse välillä pelattua. Tilanne on ollut näin toki alusta asti, mutta nyt tiedän miltä tuntuu siltä joka pelaa peliä vain harvakseltaan.

Peli on kuitenkin toiminut mainiosti itsellä mitä tässä viikko sitten pelasin ja tällä viisiin uskallan sanoa että peli on erittäin jouhevasti toimiva kokonaisuus, missä ei tarvitse tuskastella teknisiä ongelmia.
Itse meinasin ostaa Year 3 passin ihan vain tukeakseni peliä, taitaa jäädä kaupan hyllylle.

Enemmän ketuttaa rankedin toimimattomuus. Jos vastustajilla on diamondia ja copperia samassa squadissa, niin niiden ei pitäisi tulla vastaan kulta-tasolla. Ennemminkin pitäisi matchata sinne platina-diamond tasolle tuollaiset squadit.
 
Nyt on alkanut rahasampo jytisemään kun Ubisoft korotti kaikkien eri myytävien versioiden hintoja. Hieman ketuttaa kun on ollut taukoa pelaamisesta ja ei virtuaalimassia ostaa enää suoraan uusia operaattoreita, että pitäisi maksaa lähes uuden pelin hinta saadakseen uudet operaattorit pelattavaksi silloin kun tulee itse välillä pelattua. Tilanne on ollut näin toki alusta asti, mutta nyt tiedän miltä tuntuu siltä joka pelaa peliä vain harvakseltaan.

Peli on kuitenkin toiminut mainiosti itsellä mitä tässä viikko sitten pelasin ja tällä viisiin uskallan sanoa että peli on erittäin jouhevasti toimiva kokonaisuus, missä ei tarvitse tuskastella teknisiä ongelmia.
Tuokin on vanhaa tietoa. Standardin hinta ei muutu.

Ja tuota en ymmärrä miks kaikki uus sisältö pitäis olla ilmaseks saatavilla. Paljon mielenkiintoisempaa se on kun joutuu näkemään vaivaa.
 
Tuokin on vanhaa tietoa. Standardin hinta ei muutu.

Ja tuota en ymmärrä miks kaikki uus sisältö pitäis olla ilmaseks saatavilla. Paljon mielenkiintoisempaa se on kun joutuu näkemään vaivaa.

Jos tarkkoja ollaan, niin alunperin olivat poistamassa standard editionin kokonaan. Saivat asiasta niin paljon paskaa niskaansa somessa, että eivät poistakaan sitä. Lisäksi jokainen joka pelaa matsin onlinessa nyt - maaliskuun 6. päivä saavat ilmaiseksi Ashin eliten.
 
Ja tuota en ymmärrä miks kaikki uus sisältö pitäis olla ilmaseks saatavilla. Paljon mielenkiintoisempaa se on kun joutuu näkemään vaivaa.

Tämä on se pohimmainen syöpä mikä nykypelejä ja pelikulttuuria vaivaa. En minä pelaa pelejä sen vuoksi että voin duunata siinä yhtä sun toista itselleni, kun on kyse moninpelistä, missä pelin voittaminen erä erältä on tärkeintä. Tietyn laisissa peleissä tämän ymmärtäisin, kuten esimerkiksi Terraria, missä pitää edetäkseen kaivaa paljon malmia maasta, mutta Siegen kaltaisessa moninpelissä ainut tarkoitus on voittaa yksittäisiä eriä ja tähän tarvitaan Siegessä operaattoreita. Peli heikentää omaa laatuaan sillä että sitä aktiivisesti pelaava pelaaja ei pääse käsiksi kaikkeen sisältöön ja kokemaan moninpeliä kaikilla haluamillaan operaattoreilla.

Toinen perspektiivi on sitten se, että peliä pelataan muuten vaan huvikseen omaksi iloksi, tiimipelillä ja voittamisella ei ole niinkään väliä, ikään kuin muut ihmiset eivät olisi olemassakaan. Samalla heijastetaan omaa identiteettiä tai muuta egoon liittyvää kaiken maailman visuaalisella rihkamalla ja koetaan suoriutumisen tunnetta siitä, että jaksoi vain tahkoa samaa toistoa niin kauan että sai jotakin vastineeksi, mikä olisi muuten lukossa. Tuohon avaamisen kun riittää pelkkä häviäminenkin. Suoriutumisen tunne tulee siis laiskasta itseään toistavasta pelaamisesta ja siitä kun peli ilmoittaa että nyt saat jotain, eikä siitä että parannat taitojasi ja voitat pelejä yhä useammin.

Tämä on lyhyt ja ytimekäs fakta: kaiken laiset avattavat lisäsisällöt moninpeleissä ovat haitaksi näille peleille ja niitä ei tulisi missään tapauksessa olla olemassa.

Samaa logiikkaa voi hyödyntää myös esimerkiksi työelämässä: sen sijaan että saa suoriutumisen tunnetta tekemällä työnsä hyvin ja iloitsemalla sen tuloksesta, toinen ei välitä "työelämän tiimipelistä" vaan pyrkii keinolla millä tahansa parempiin palkkoihin ja virkoihin välittämättä siitä mitä oikeasti tuli tehtyä tai opittua siinä matkalla. Pakkohan ei ole edes pyrkiä mihinkään, työnsä kun voi tehdä muutenkin vaan huonosti.

Vedän peleissä rajan noihin visuaalisiin tavaroihin, jos joku niitä haluaa metsästää ja tahkota niin antaa mennä vaan, kun ei se minulta ole pois. Operaattorit Siegessä on essentiaalinen osa koko kokemusta ja nyt on tilanne se, etten minä kuten moni muukaan pääse noilla uusimmilla pelaamaan pakosti ollenkaan, joka minun silmissäni heikentää koko tuotteen arvoa ja tuottaa turhanpäiväistä harmistusta monelle. Joka nyt ostaa pelin standardi version, avaa suht nopeasti alkuperäiset operaattorit ja sitten tajuaa millainen tahkoaminen on edessä, tai vaihtoehtona ostaa pelistä toinen kattavampi versio, niin voi kuvitella tunteen. Ubihan tässä ammuskelee itseään nilkkaan kuten aina, mutta toivonpa vain etteivät tekisi näin.
 
Tämä on se pohimmainen syöpä mikä nykypelejä ja pelikulttuuria vaivaa. En minä pelaa pelejä sen vuoksi että voin duunata siinä yhtä sun toista itselleni, kun on kyse moninpelistä, missä pelin voittaminen erä erältä on tärkeintä. Tietyn laisissa peleissä tämän ymmärtäisin, kuten esimerkiksi Terraria, missä pitää edetäkseen kaivaa paljon malmia maasta, mutta Siegen kaltaisessa moninpelissä ainut tarkoitus on voittaa yksittäisiä eriä ja tähän tarvitaan Siegessä operaattoreita. Peli heikentää omaa laatuaan sillä että sitä aktiivisesti pelaava pelaaja ei pääse käsiksi kaikkeen sisältöön ja kokemaan moninpeliä kaikilla haluamillaan operaattoreilla.

Toisaalta voi olla vahvasti myös niin, että nimenomaan aktiivisesti pelaava kaivaa sitä kuvetta puolipakon edessä ja ostelee sitten "tukeakseen hyvää peliä" niitä season passeja ja taas kerran päästään sen perimmäisen äärelle, eli kunhan ubin pomot saavat naurettua paskaisesti matkalla pankkiin. Itse pelaan siegea hyvin satunnaisesti, ja en tosiaan tunne peliä kovin hyvin. Sen olen huomannut että tässä "taktisessa ja strategisessa shooterissa" iso osaa näyttelee se että tee joku millin reikä johonkin ihme paikkaan josta voi sitten suolata sen 500h vähemmän pelanneen joka ei tunne kaikkia niksejä.

Ettei menisi liikaa offtopiciksi niin kysytään että onko täällä kellään oikeita kokemuksia millaisen kaistan peli vaatii isommalla porukalla saman yhteyden takaa? Yritys olisi pitää jonkinlaiset 4-5 hengen minilanit ja pelailla joitain coop pelejä, mutta 5 hengen tiimillä olisi mukava myös pelailla netissä. Onko joku 8/1mb adsl tai 4g täysin no no?
 
Tämä on se pohimmainen syöpä mikä nykypelejä ja pelikulttuuria vaivaa. En minä pelaa pelejä sen vuoksi että voin duunata siinä yhtä sun toista itselleni, kun on kyse moninpelistä, missä pelin voittaminen erä erältä on tärkeintä. Tietyn laisissa peleissä tämän ymmärtäisin, kuten esimerkiksi Terraria, missä pitää edetäkseen kaivaa paljon malmia maasta, mutta Siegen kaltaisessa moninpelissä ainut tarkoitus on voittaa yksittäisiä eriä ja tähän tarvitaan Siegessä operaattoreita. Peli heikentää omaa laatuaan sillä että sitä aktiivisesti pelaava pelaaja ei pääse käsiksi kaikkeen sisältöön ja kokemaan moninpeliä kaikilla haluamillaan operaattoreilla.

Toinen perspektiivi on sitten se, että peliä pelataan muuten vaan huvikseen omaksi iloksi, tiimipelillä ja voittamisella ei ole niinkään väliä, ikään kuin muut ihmiset eivät olisi olemassakaan. Samalla heijastetaan omaa identiteettiä tai muuta egoon liittyvää kaiken maailman visuaalisella rihkamalla ja koetaan suoriutumisen tunnetta siitä, että jaksoi vain tahkoa samaa toistoa niin kauan että sai jotakin vastineeksi, mikä olisi muuten lukossa. Tuohon avaamisen kun riittää pelkkä häviäminenkin. Suoriutumisen tunne tulee siis laiskasta itseään toistavasta pelaamisesta ja siitä kun peli ilmoittaa että nyt saat jotain, eikä siitä että parannat taitojasi ja voitat pelejä yhä useammin.

Tämä on lyhyt ja ytimekäs fakta: kaiken laiset avattavat lisäsisällöt moninpeleissä ovat haitaksi näille peleille ja niitä ei tulisi missään tapauksessa olla olemassa.

Samaa logiikkaa voi hyödyntää myös esimerkiksi työelämässä: sen sijaan että saa suoriutumisen tunnetta tekemällä työnsä hyvin ja iloitsemalla sen tuloksesta, toinen ei välitä "työelämän tiimipelistä" vaan pyrkii keinolla millä tahansa parempiin palkkoihin ja virkoihin välittämättä siitä mitä oikeasti tuli tehtyä tai opittua siinä matkalla. Pakkohan ei ole edes pyrkiä mihinkään, työnsä kun voi tehdä muutenkin vaan huonosti.

Vedän peleissä rajan noihin visuaalisiin tavaroihin, jos joku niitä haluaa metsästää ja tahkota niin antaa mennä vaan, kun ei se minulta ole pois. Operaattorit Siegessä on essentiaalinen osa koko kokemusta ja nyt on tilanne se, etten minä kuten moni muukaan pääse noilla uusimmilla pelaamaan pakosti ollenkaan, joka minun silmissäni heikentää koko tuotteen arvoa ja tuottaa turhanpäiväistä harmistusta monelle. Joka nyt ostaa pelin standardi version, avaa suht nopeasti alkuperäiset operaattorit ja sitten tajuaa millainen tahkoaminen on edessä, tai vaihtoehtona ostaa pelistä toinen kattavampi versio, niin voi kuvitella tunteen. Ubihan tässä ammuskelee itseään nilkkaan kuten aina, mutta toivonpa vain etteivät tekisi näin.
Mikään operaattori ei ole ylivoimainen eikä minkään tietyn operaattorin avulla ole voitto sen varmempaa. Tässä pelissä kun pitäisi muutenkin miettiä mitä operaattoria tiimi tarvitsee eikä sitä mitä itse tekee mieli pelata.
 
Ettei menisi liikaa offtopiciksi niin kysytään että onko täällä kellään oikeita kokemuksia millaisen kaistan peli vaatii isommalla porukalla saman yhteyden takaa? Yritys olisi pitää jonkinlaiset 4-5 hengen minilanit ja pelailla joitain coop pelejä, mutta 5 hengen tiimillä olisi mukava myös pelailla netissä. Onko joku 8/1mb adsl tai 4g täysin no no?

Oikeita kokemuksia ei ole mutta peli lataa dataa noin 60MB ja lähettää 26MB tunnin pelailussa. Teoriassa siis 8/1 riittää. 4G toimii myös mutta pingit (riippuen sijainnista) ovat mahdollisesti normaalia korkeammat.
 
rb6_chimera_keyart1_wide_logo_318131.jpg


Year 3 Season 1 Kickoff and Sneak Peek - Operation Chimera and Outbreak Event
 
Ettei menisi liikaa offtopiciksi niin kysytään että onko täällä kellään oikeita kokemuksia millaisen kaistan peli vaatii isommalla porukalla saman yhteyden takaa? Yritys olisi pitää jonkinlaiset 4-5 hengen minilanit ja pelailla joitain coop pelejä, mutta 5 hengen tiimillä olisi mukava myös pelailla netissä. Onko joku 8/1mb adsl tai 4g täysin no no?

Tässä tilastoa datakäytöstä tunnin ajalta.
 
pitkästä aikaa pelailin rankedeita ni mitäs nää on kun 3 peliä pelasin niin sellasiin peleihin pääsin missä oli just vika roundi köynnissä? Jokaisessa pelissä joku teamkillaa... Muutenkin tää peli ihan vitun paskassa maineessa ni taitaa koko ajan mennä huonompaan suuntaan. Ei taida vissiin olla muuta peliä joka olisi näin syöpää joka kerta? Ei taida tässä voida päästä ku ala platinnaan? Voin vaan kuvitella mitä tää on alle ton :D
 
Viimeksi muokattu:
pitkästä aikaa pelailin rankedeita ni mitäs nää on kun 3 peliä pelasin niin sellasiin peleihin pääsin missä oli just vika roundi köynnissä? Jokaisessa pelissä joku teamkillaa... Muutenkin tää peli ihan vitun paskassa maineessa ni taitaa koko ajan mennä huonompaan suuntaan. Ei taida vissiin olla muuta peliä joka olisi näin syöpää joka kerta? Ei taida tässä voida päästä ku ala platinnaan? Voin vaan kuvitella mitä tää on alle ton :D
Nyt oot kyllä eksynyt casuaaliin, ei rankedissa voi joutua keskeneräiseen peliin.

Enpä ole kuullut, että olisi huonossa maineessa. Itse aloin tahkomaan peliä vasta joulun aikaan kunnolla ja nyt tunteja onkin jo 220 takana. Ite oon Gold 3 atm. Saan voitoista vaan +25 tai häviöistä -25 niin eipä tässä juuri mihinkään liikuta. Joskus tullut platinum tason pelaajia vastaan, en nyt koe että olisi mitenkään erityisen paljon parempia vrt. gold luokkaan.
Oon pelannut nyt runsaasti rankedia ja tänään oli paskin peli kun yks tyyppi omassa tiimissä ampui meitä ja kuoltuaan selosti chatissa missä mennään. Tietysti hävittiin 4-0. Harvemmin tulee siis ainakin gold-liigassa tuollaisia pellejä vastaan.
 
Nyt oot kyllä eksynyt casuaaliin, ei rankedissa voi joutua keskeneräiseen peliin.

Enpä ole kuullut, että olisi huonossa maineessa. Itse aloin tahkomaan peliä vasta joulun aikaan kunnolla ja nyt tunteja onkin jo 220 takana. Ite oon Gold 3 atm. Saan voitoista vaan +25 tai häviöistä -25 niin eipä tässä juuri mihinkään liikuta. Joskus tullut platinum tason pelaajia vastaan, en nyt koe että olisi mitenkään erityisen paljon parempia vrt. gold luokkaan.
Oon pelannut nyt runsaasti rankedia ja tänään oli paskin peli kun yks tyyppi omassa tiimissä ampui meitä ja kuoltuaan selosti chatissa missä mennään. Tietysti hävittiin 4-0. Harvemmin tulee siis ainakin gold-liigassa tuollaisia pellejä vastaan.

Bronze ja silver on käytännössä samoja ja godi ja plat on kans aivan samaa. Ehkä platit vähän enemmän syöpää mitä goldit
 
yks tyyppi omassa tiimissä ampui meitä ja kuoltuaan selosti chatissa missä mennään. Tietysti hävittiin 4-0.
Juuri tämän vuoksi pelissä on kick-mahdollisuus! Toki aina voi olla kaveri mukana joka ei kickaa :confused2: Mun mielestä sais kolmekin ääntä riittää, jos on teamkillannut.
 
Juuri tämän vuoksi pelissä on kick-mahdollisuus! Toki aina voi olla kaveri mukana joka ei kickaa :confused2: Mun mielestä sais kolmekin ääntä riittää, jos on teamkillannut.

Korjaa toki jos olen väärässä, mutta Rankedissa ei tietääkseni pysty votekickaamaan?
 
Korjaa toki jos olen väärässä, mutta Rankedissa ei tietääkseni pysty votekickaamaan?

Ei ole pitkään aikaan pystynyt.

Bronze ja silver on käytännössä samoja ja godi ja plat on kans aivan samaa. Ehkä platit vähän enemmän syöpää mitä goldit

Nojaa riippuu aika pitkälle mitä plattia tarkoitat? + Siegen rankedsysteemi on kohtuullisen typerää, koska käytännössä ensimmäiset 30 matsia päättävät rankin hyvin pitkälle (ainakin platinasta ylöspäin) ja sen jälkeen rankin nostaminen on erittäin hidasta grindaamista. Tämä tosin tarkoittaa myös sitä, että jos joku kantaa sut noiden matsien aikana ylös, niin hyvin pitkään myös pysyt korkealla. Ja myös pelimuoto vaikuttaa erittäin paljon siegessä siihen, että minkä tasoista vastustajaa vastaan pelaat.

Mitä tarkoitat platinoiden syöpäisyydellä?
 
Nyt oot kyllä eksynyt casuaaliin, ei rankedissa voi joutua keskeneräiseen peliin.
On näitäkin nähty, mutta tainnut olla vain Ubisoftin syytä.

Mitä tarkoitat platinoiden syöpäisyydellä?
Esimerkiksi sitä, että platinakaveri ottaa mukaansa copper/silverkaverinsa, jolloin rankkisysteemi luulee heidän olevan taidoiltaan kultatasoa (squadina). Tämä kyseinen platina sitten tuhoaa koko vastapuolen tiimin, jos on vähänkään parempi taidoiltaan. Itse olen pelailen kaveriporukan kanssa kultatasolla, oma taso ehkä siellä kulta-platinan rajamaissa. Näitä tulee valitettavan usein vastaan.

Toisena esimerkkinä on se, että jos kuolet esimerkiksi spawnkilliin tai muuhun ärsyttävään kikkaan, niin sen tekijänä on aina se vastapuolen platinapelaaja. Pitäisi varmaan itsekin alkaa tekemään kovia ulosjuoksuja spawniin ja katsoa YouTubesta kaikki spawnkill-videot, niin löytäisin hyvät spotit niiden tekemiseen. Ei kuitenkaan minusta kuulu pelin henkeen, niin jätän välistä.
 
On näitäkin nähty, mutta tainnut olla vain Ubisoftin syytä.


Esimerkiksi sitä, että platinakaveri ottaa mukaansa copper/silverkaverinsa, jolloin rankkisysteemi luulee heidän olevan taidoiltaan kultatasoa (squadina). Tämä kyseinen platina sitten tuhoaa koko vastapuolen tiimin, jos on vähänkään parempi taidoiltaan. Itse olen pelailen kaveriporukan kanssa kultatasolla, oma taso ehkä siellä kulta-platinan rajamaissa. Näitä tulee valitettavan usein vastaan.

Nojoo. Tämäkin on sinänsä vähän kakspiippuinen juttu. Ymmärrän kyllä, että ihmisillä saattaa olla kavereita jotka ovat alempirankkisia ja haluavat pelata yhdessä. Mutta jotkut taas käyttävät tätä kikkaa vain boostatakseen itseään, joka on perseestä enkä arvosta ollenkaa. Toisaalta aika vaikea tätä on estää järkevästi (ilman että aiheuttaa jotain muuta ongelmaa)

Toisena esimerkkinä on se, että jos kuolet esimerkiksi spawnkilliin tai muuhun ärsyttävään kikkaan, niin sen tekijänä on aina se vastapuolen platinapelaaja. Pitäisi varmaan itsekin alkaa tekemään kovia ulosjuoksuja spawniin ja katsoa YouTubesta kaikki spawnkill-videot, niin löytäisin hyvät spotit niiden tekemiseen. Ei kuitenkaan minusta kuulu pelin henkeen, niin jätän välistä.

Tämä nyt ei juurikaan yllättänyt. Haluaisin kuulla jotain perusteluja, miksi spawnpeek ei kuulu pelin henkeen? Nyt pitää tosiaan erottaa spawnkill ja spawnpeek. Spawnkill on sellainen, että kuolet spawniin ilman että saat mahdollisuutta tehdä yhtää mitään. Spawnpeek eroaa siten, että siihen voit itse vaikuttaa. Spawnpeekeissä ei ole mitää väärää, eikä Ubisoft yritäkään puuttua niihin. Spawnkillit Ubisoft taas yrittää poistaa. Spawnpeekit kun opettelee niin ovat 99% ajasta ilmaisia tappoja hyökkääjille
 
Luovuttaa pelin ja rupeaa perseilemään helpommin mitä goldit jos on tiukka peli tai jos vihu perseraiskaa



2 eri rankki sarjaa. Nyjyisen rinnalle pelkka solo.

Luovuttaa pelin miten? Ampuu omia, afkaa vai miten? En itse ainakaa ole tuommoista huomannut kuin muutaman kerran.

Miten tuo 2 eri rankki sarjaa ratkaisee tuon ongelman? Omasta mielestä peliin saisi tulla erikseen soloq ja squad matchmaking, mutta se ei silti ratkaise tuota ongelmaa.

Jos taas meinasit, että pitäisi kokonaan olla erikseen soloq rank ja ei soloq rank, niin menee melko turhaksi säätämiseksi. Jos tuo toteutuu, niin samalla sitten pitäisi myös muuttaa myös pelimuodoille rankit.
 
Tk, afkaa tai sit vaan juoksee ja ei edes yritä ampua että peli loppuisi nopeammin :D

Miten tuo 2 eri rankki sarjaa ratkaisee tuon ongelman? Omasta mielestä peliin saisi tulla erikseen soloq ja squad matchmaking, mutta se ei silti ratkaise tuota ongelmaa.

Jos taas meinasit, että pitäisi kokonaan olla erikseen soloq rank ja ei soloq rank, niin menee melko turhaksi säätämiseksi. Jos tuo toteutuu, niin samalla sitten pitäisi myös muuttaa myös pelimuodoille rankit.

Juu meinasin erikseen kummatkin.
 
Ubi taas tekemässä oikean irvikuvan tästäkin pelisarjasta kun tuleva Operation Outbreak tuo peliin zombeja tai mutantteja. Eihän tällaiset teemat sovi millään lailla Rainbow Sixiin. Ei myöskään anime.

Eikö kukaan välitä tämän pelin tunnelmasta ja viestistä terrorismia vastaan mitä se kantaa? Pelkkä ammuskelu siinä missä muut ilmeisesti.
 
Ubi taas tekemässä oikean irvikuvan tästäkin pelisarjasta kun tuleva Operation Outbreak tuo peliin zombeja tai mutantteja. Eihän tällaiset teemat sovi millään lailla Rainbow Sixiin. Ei myöskään anime.

Eikö kukaan välitä tämän pelin tunnelmasta ja viestistä terrorismia vastaan mitä se kantaa? Pelkkä ammuskelu siinä missä muut ilmeisesti.

Koska Ubisoft haluaa kasuaalipelaajien rahat tekemällä zombie/mikälienytikinätuleeolemaankaan -moden.

Minulle Siege on ihan puhtaasti kilpailullinen FPS-peli ja siihen tuo peli on suunniteltukin.
 
Tulipas tehtyä smurffi-accountti tähän ja on täysin confirmed että pelissä on peliä tasottava ja "tasaiseksi" muuttava handicap systeemi.

Vedin alussa likelle 10KDR:llä miten halusin muutaman pelin, sitten pari peliä (edelleen jotain rank3 uunoja vastassa) niin ne tappaa tashankan yhdellä luodilla mahaan, blitziä kilpeen(kliks, menee vaan läpi) 1 luoti ja tappaa, hibanan ase tekee 55in1hit(eli kahdella tappaa mahaan), smoken smg-11 (21dmg tjms) tekee 40in1hit ja sit vastapainoksi esim +60daman pistoolilla itse sai tehdä 5 osumaa eikä se tappanut, jäi joku 20hp.

Lagistakaan ei ole kiinni sillä pingit näennäisesti joku 10-40 kaikilla. Tosin onhan se nyt hauskaa kun peli on jännittävän kutkuttavan tasaista, mutta on melko surullista tämä. Tätä nimittäin epäilin tossa normaalisti pelatessaankin, että välillä et vaan saa tappaa ketään, vaikka miten pääset selkään niin ei voi tappaa. Välillä taas aimassistia tulee apuun ja vihuja kuolee vasemmalta ja oikealta headshotteihin vaikket oikeasti edes ammu hyvin.
 
Välillä taas aimassistia tulee apuun ja vihuja kuolee vasemmalta ja oikealta headshotteihin vaikket oikeasti edes ammu hyvin.

Siegessä ei ole konsoleilla aim assistia muuta kuin PVE-pelimuodoissa. Eli botteja vastaan pelatessa on aim assisti, mutta ihmisiä vastaan pelatessa ei ole aim assistia vaikka kuinka haluaisi.
 
Tuli hetki sitten tämä uusien operaattorien traileri. Aivan loistavasti tehty ja luo kyllä fiilistä. Nyt vaan toivotaan että anime-peikot sun muut feminismit on unohdettu ja tällä alkuperäisellä linjalla jatketaan. Ei sekoiteta uskontoa ja politiikkaa, kuin ei myöskään taidetta (luovuutta) ja politiikkaa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Täältä etusivulta voi tutkia operaattoreiden ominaisuuksia. Ei mielestäni tarvitsisi uppoutua näinkään syvästi hahmojen sielun elämään apinoimalla Overwatchia, vaan mennä ihan puhtaalla virallisella kansainvälisen turvallisuuden puollustuksen periaatteella, ettei mennä liialti sisään persoonaan. Vaikka Overwatch on täysin eri laisena räiskintänä hauska peli, mitä olen itsekin paljon pelannut, niin sen maailmasta ja apinaorkesterista ei kannata missään tapauksessa ottaa mallia yhtään mihinkään peliin.
 
Tuli hankittua ennakkoon season pass taas, mutta taidan skipata tämänkin kauden, kun peli kulkee tosiaan CoD -suuntaan, eikä ole oikein kiinnostanut enää. Seuraavassa seasonissa varmaan taikureita ja lohikäärmeitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 345
Viestejä
4 974 239
Jäsenet
79 753
Uusin jäsen
eevsu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom