Rainbow Six: Siege

yks tyyppi omassa tiimissä ampui meitä ja kuoltuaan selosti chatissa missä mennään. Tietysti hävittiin 4-0.
Juuri tämän vuoksi pelissä on kick-mahdollisuus! Toki aina voi olla kaveri mukana joka ei kickaa :confused2: Mun mielestä sais kolmekin ääntä riittää, jos on teamkillannut.
 
Juuri tämän vuoksi pelissä on kick-mahdollisuus! Toki aina voi olla kaveri mukana joka ei kickaa :confused2: Mun mielestä sais kolmekin ääntä riittää, jos on teamkillannut.

Korjaa toki jos olen väärässä, mutta Rankedissa ei tietääkseni pysty votekickaamaan?
 
Korjaa toki jos olen väärässä, mutta Rankedissa ei tietääkseni pysty votekickaamaan?

Ei ole pitkään aikaan pystynyt.

Bronze ja silver on käytännössä samoja ja godi ja plat on kans aivan samaa. Ehkä platit vähän enemmän syöpää mitä goldit

Nojaa riippuu aika pitkälle mitä plattia tarkoitat? + Siegen rankedsysteemi on kohtuullisen typerää, koska käytännössä ensimmäiset 30 matsia päättävät rankin hyvin pitkälle (ainakin platinasta ylöspäin) ja sen jälkeen rankin nostaminen on erittäin hidasta grindaamista. Tämä tosin tarkoittaa myös sitä, että jos joku kantaa sut noiden matsien aikana ylös, niin hyvin pitkään myös pysyt korkealla. Ja myös pelimuoto vaikuttaa erittäin paljon siegessä siihen, että minkä tasoista vastustajaa vastaan pelaat.

Mitä tarkoitat platinoiden syöpäisyydellä?
 
Nyt oot kyllä eksynyt casuaaliin, ei rankedissa voi joutua keskeneräiseen peliin.
On näitäkin nähty, mutta tainnut olla vain Ubisoftin syytä.

Mitä tarkoitat platinoiden syöpäisyydellä?
Esimerkiksi sitä, että platinakaveri ottaa mukaansa copper/silverkaverinsa, jolloin rankkisysteemi luulee heidän olevan taidoiltaan kultatasoa (squadina). Tämä kyseinen platina sitten tuhoaa koko vastapuolen tiimin, jos on vähänkään parempi taidoiltaan. Itse olen pelailen kaveriporukan kanssa kultatasolla, oma taso ehkä siellä kulta-platinan rajamaissa. Näitä tulee valitettavan usein vastaan.

Toisena esimerkkinä on se, että jos kuolet esimerkiksi spawnkilliin tai muuhun ärsyttävään kikkaan, niin sen tekijänä on aina se vastapuolen platinapelaaja. Pitäisi varmaan itsekin alkaa tekemään kovia ulosjuoksuja spawniin ja katsoa YouTubesta kaikki spawnkill-videot, niin löytäisin hyvät spotit niiden tekemiseen. Ei kuitenkaan minusta kuulu pelin henkeen, niin jätän välistä.
 
On näitäkin nähty, mutta tainnut olla vain Ubisoftin syytä.


Esimerkiksi sitä, että platinakaveri ottaa mukaansa copper/silverkaverinsa, jolloin rankkisysteemi luulee heidän olevan taidoiltaan kultatasoa (squadina). Tämä kyseinen platina sitten tuhoaa koko vastapuolen tiimin, jos on vähänkään parempi taidoiltaan. Itse olen pelailen kaveriporukan kanssa kultatasolla, oma taso ehkä siellä kulta-platinan rajamaissa. Näitä tulee valitettavan usein vastaan.

Nojoo. Tämäkin on sinänsä vähän kakspiippuinen juttu. Ymmärrän kyllä, että ihmisillä saattaa olla kavereita jotka ovat alempirankkisia ja haluavat pelata yhdessä. Mutta jotkut taas käyttävät tätä kikkaa vain boostatakseen itseään, joka on perseestä enkä arvosta ollenkaa. Toisaalta aika vaikea tätä on estää järkevästi (ilman että aiheuttaa jotain muuta ongelmaa)

Toisena esimerkkinä on se, että jos kuolet esimerkiksi spawnkilliin tai muuhun ärsyttävään kikkaan, niin sen tekijänä on aina se vastapuolen platinapelaaja. Pitäisi varmaan itsekin alkaa tekemään kovia ulosjuoksuja spawniin ja katsoa YouTubesta kaikki spawnkill-videot, niin löytäisin hyvät spotit niiden tekemiseen. Ei kuitenkaan minusta kuulu pelin henkeen, niin jätän välistä.

Tämä nyt ei juurikaan yllättänyt. Haluaisin kuulla jotain perusteluja, miksi spawnpeek ei kuulu pelin henkeen? Nyt pitää tosiaan erottaa spawnkill ja spawnpeek. Spawnkill on sellainen, että kuolet spawniin ilman että saat mahdollisuutta tehdä yhtää mitään. Spawnpeek eroaa siten, että siihen voit itse vaikuttaa. Spawnpeekeissä ei ole mitää väärää, eikä Ubisoft yritäkään puuttua niihin. Spawnkillit Ubisoft taas yrittää poistaa. Spawnpeekit kun opettelee niin ovat 99% ajasta ilmaisia tappoja hyökkääjille
 
Luovuttaa pelin ja rupeaa perseilemään helpommin mitä goldit jos on tiukka peli tai jos vihu perseraiskaa



2 eri rankki sarjaa. Nyjyisen rinnalle pelkka solo.

Luovuttaa pelin miten? Ampuu omia, afkaa vai miten? En itse ainakaa ole tuommoista huomannut kuin muutaman kerran.

Miten tuo 2 eri rankki sarjaa ratkaisee tuon ongelman? Omasta mielestä peliin saisi tulla erikseen soloq ja squad matchmaking, mutta se ei silti ratkaise tuota ongelmaa.

Jos taas meinasit, että pitäisi kokonaan olla erikseen soloq rank ja ei soloq rank, niin menee melko turhaksi säätämiseksi. Jos tuo toteutuu, niin samalla sitten pitäisi myös muuttaa myös pelimuodoille rankit.
 
Tk, afkaa tai sit vaan juoksee ja ei edes yritä ampua että peli loppuisi nopeammin :D

Miten tuo 2 eri rankki sarjaa ratkaisee tuon ongelman? Omasta mielestä peliin saisi tulla erikseen soloq ja squad matchmaking, mutta se ei silti ratkaise tuota ongelmaa.

Jos taas meinasit, että pitäisi kokonaan olla erikseen soloq rank ja ei soloq rank, niin menee melko turhaksi säätämiseksi. Jos tuo toteutuu, niin samalla sitten pitäisi myös muuttaa myös pelimuodoille rankit.

Juu meinasin erikseen kummatkin.
 
Ubi taas tekemässä oikean irvikuvan tästäkin pelisarjasta kun tuleva Operation Outbreak tuo peliin zombeja tai mutantteja. Eihän tällaiset teemat sovi millään lailla Rainbow Sixiin. Ei myöskään anime.

Eikö kukaan välitä tämän pelin tunnelmasta ja viestistä terrorismia vastaan mitä se kantaa? Pelkkä ammuskelu siinä missä muut ilmeisesti.
 
Ubi taas tekemässä oikean irvikuvan tästäkin pelisarjasta kun tuleva Operation Outbreak tuo peliin zombeja tai mutantteja. Eihän tällaiset teemat sovi millään lailla Rainbow Sixiin. Ei myöskään anime.

Eikö kukaan välitä tämän pelin tunnelmasta ja viestistä terrorismia vastaan mitä se kantaa? Pelkkä ammuskelu siinä missä muut ilmeisesti.

Koska Ubisoft haluaa kasuaalipelaajien rahat tekemällä zombie/mikälienytikinätuleeolemaankaan -moden.

Minulle Siege on ihan puhtaasti kilpailullinen FPS-peli ja siihen tuo peli on suunniteltukin.
 
Tulipas tehtyä smurffi-accountti tähän ja on täysin confirmed että pelissä on peliä tasottava ja "tasaiseksi" muuttava handicap systeemi.

Vedin alussa likelle 10KDR:llä miten halusin muutaman pelin, sitten pari peliä (edelleen jotain rank3 uunoja vastassa) niin ne tappaa tashankan yhdellä luodilla mahaan, blitziä kilpeen(kliks, menee vaan läpi) 1 luoti ja tappaa, hibanan ase tekee 55in1hit(eli kahdella tappaa mahaan), smoken smg-11 (21dmg tjms) tekee 40in1hit ja sit vastapainoksi esim +60daman pistoolilla itse sai tehdä 5 osumaa eikä se tappanut, jäi joku 20hp.

Lagistakaan ei ole kiinni sillä pingit näennäisesti joku 10-40 kaikilla. Tosin onhan se nyt hauskaa kun peli on jännittävän kutkuttavan tasaista, mutta on melko surullista tämä. Tätä nimittäin epäilin tossa normaalisti pelatessaankin, että välillä et vaan saa tappaa ketään, vaikka miten pääset selkään niin ei voi tappaa. Välillä taas aimassistia tulee apuun ja vihuja kuolee vasemmalta ja oikealta headshotteihin vaikket oikeasti edes ammu hyvin.
 
Nyt jos linkittää ubisoft tilin twitchiin ja katsoon tällä viikolla pelattavaa 6Invitational turnausta voi saada pelin sisäisiä charmeja. Mainittakoon että koskee 16-18.2 välistä aikaa.
twitch%20drops%20charms_318962.jpg
Lisää infoa ja ohjeet linkittämiseen --> EARN IN-GAME CHARMS BY WATCHING THE SIX INVITATIONAL ON TWITCH!
 
Välillä taas aimassistia tulee apuun ja vihuja kuolee vasemmalta ja oikealta headshotteihin vaikket oikeasti edes ammu hyvin.

Siegessä ei ole konsoleilla aim assistia muuta kuin PVE-pelimuodoissa. Eli botteja vastaan pelatessa on aim assisti, mutta ihmisiä vastaan pelatessa ei ole aim assistia vaikka kuinka haluaisi.
 
Tuli hetki sitten tämä uusien operaattorien traileri. Aivan loistavasti tehty ja luo kyllä fiilistä. Nyt vaan toivotaan että anime-peikot sun muut feminismit on unohdettu ja tällä alkuperäisellä linjalla jatketaan. Ei sekoiteta uskontoa ja politiikkaa, kuin ei myöskään taidetta (luovuutta) ja politiikkaa.



Täältä etusivulta voi tutkia operaattoreiden ominaisuuksia. Ei mielestäni tarvitsisi uppoutua näinkään syvästi hahmojen sielun elämään apinoimalla Overwatchia, vaan mennä ihan puhtaalla virallisella kansainvälisen turvallisuuden puollustuksen periaatteella, ettei mennä liialti sisään persoonaan. Vaikka Overwatch on täysin eri laisena räiskintänä hauska peli, mitä olen itsekin paljon pelannut, niin sen maailmasta ja apinaorkesterista ei kannata missään tapauksessa ottaa mallia yhtään mihinkään peliin.
 
Invitational striimin operator balanssi panelista muutama huomio. Jos jotain meni multa ohi korjatkaa toki. Mitä mieltä näistä?
  • Ela nerf, lisää recoilia ja damage pienemmäksi. Edelleen läheltä tappava mutta medium ja pitkällä matkalla vaikeampi.
  • Bearing 9 nerf, Hibanalla sillä tapot liian korkealla prosenteilla etenkin platina-timantti tasolla.
  • Castle buff tulossa, pick & wins prosentit huonompi kuin jopa Tachankalla.
 
Tuli hankittua ennakkoon season pass taas, mutta taidan skipata tämänkin kauden, kun peli kulkee tosiaan CoD -suuntaan, eikä ole oikein kiinnostanut enää. Seuraavassa seasonissa varmaan taikureita ja lohikäärmeitä.
 
Kieltämättä aika naurettavia uudet operaattorit. Finnka menisi jotenkin pelkkänä hiilerinä, mutta lion menee jo täysin yli. :beye:
 
Zombit Siegeen? Seuraavaksi varmaan Battle Royale pelimuoto... :D
 
Kieltämättä aika OP :lta vaikuttaa toi Lion.
Toi ja Dokkaebi, niin aika kova kaksikko.
Kännykkähaksilla porukkaa vähä liikkeille, Lionin wallhackit käyttöön ja ei muuta kuin seinien läpi ampumaan.

 
Kieltämättä aika OP :lta vaikuttaa toi Lion.
Toi ja Dokkaebi, niin aika kova kaksikko.
Kännykkähaksilla porukkaa vähä liikkeille, Lionin wallhackit käyttöön ja ei muuta kuin seinien läpi ampumaan.
ESL Pro liigaan onneksi sentään tulee se banni muutos että per kartta molemmat saa bannia yhden hyökkäävän ja yhden puolustavan operaattorin. Jos kuvitellaan että bannitaan Lion, Dokkaebi, Ela ja Mira tai Lesion niin toihan tasottuu jo aika hyvin.
 
Erikoisia muutoksia Herefordiin ja Clubiin :eek:

Ilmeisesti Yacht nyt tulossa takasin casualiin, mutta onko Favela reworkista ja paluusta ollut mitään juttua?
 
Koska lisätään David Hasselhoff uikkareissa? Skill: naisoperaattorit pyörtyy nähdessään.
 
Technical test serveriä pelattuna muutamia huomioita:
Yacht ei ole saanut mitään reworkkia, mikä hieman harmitti.
Finka on hyvä lisäys peliin, tosin gadgetin määrän saisi pudottaa kahteen(nyt kolme) ja vaikutusaikaa pienentää 5-10sec.
Lionin gadget liian voimakas. Miksi pitää olla punainen siluetti kehon ympärillä? Muutenkin gadgetin pitäisi seurata vain silloin kun puolustaja liikkuu eli pysähtyminen lopettaisi paljastumisen. Puolustajan pitäisi myös saada kävellä hitaasti(alt) paljastumatta.
Blitz aivan liian voimakas!! :D tuntuu että sillä on speedhack päällä ja flash edessä 2m puukko kädellä on paljon tappava kombo.
Ela tuntuu nyt tasapainoiselta.

Uudet operaattorit tosin tarvii vielä paljon testausta ja etenkin "taktisia" roundeja hyödyllisyyden arvioimiseen. Nyt niiden gadgettejä lähinnä vaan spammitaan menemään.

Vault animaatio tuntuu olevan viimeinkin korjattu ja äänet tuntuvat tulevan helpommin seinistä läpi.
 
Nyt on vissiin kolme matsia pelattu TTS:ssää. Tällä hetkellä taitaa Siegeä olla pelattuna noin 2000 tuntia ja ensimmäistä kertaa sellainen fiilis, että pitää lopettaa koko paskan pelaaminen. Ei tässä nimittäin ole mitään järkeä.

Ajatuksia:
Kuten edellä mainittu, niin Yacht ihan samanlainen edelleen.
Lion ihan naurettavan op. Käytännössä synergiaa jokaisen operaattorin kanssa. Et voi liikkua koska silloin olet ilmainen maalitaulu seinien läpi. Jos et liiku niin sut joko nadetetaan/prefiretetaan siihen missä olet tai sitten sieltä tulee Blitz naamaan.
Finkasta nyt ei hirveästi vielä mitää, mutta ehkä turhan kova ability.
Blitz nyt aivan naurettavan op myös. Tällä hetkellä se on kuin juna, jolla on kilpi edessä ja jota ei pääse karkuun.

Nämä kaikki kun yhdistetään niin alkaa olla aikalailla rikkinäinen peli. Uudet operaattorit käytännössä tuhosivat roamaamisen pelissä. Ei enteile hyvää. Muutenkin tuntuu muuttuvan Siege kokoajan enemmän ja enemmän väärään suuntaan.
 
Onneksi noita operaattoreita ei ole vielä tuollaisenaan julkaistu ja minulla on kutina että Ubisoft vielä muokkaa ne järkeviksi, mutta onhan se niin että Ubisoft tykkää jostain syystä täydestä pelleilystä, kun katsoo firman pelisarjoja. Assassin's Creedin ensimmäinen osa oli juoneltaan aika asiallinen, mutta myöhemmissä osissa lisääntyi voimakkaasti pelleily. Far Cry 2 oli hyvinkin asiallinen teos, mutta sarja on nykyään spedeilyä. En tiedä muista firman lisensseistä, mutta luulen etteivät nämä ole ainoat spedeytykset. Nyt on pieni riski että Ubisoftin kultainen kosketus käy myös Rainbow Sixin yli ja klovniasussa juostaan heittäen teiniläppää, mutta pakkohan tämän jättiläisjulkaisijan on jossain vaiheessa tajuta oma onnettomuutensa, joten peukut pystyyn.

EDIT. Sitä seikkaa tämä touhu eniten peilaa, että Ubisoftin kehittäjät ovat varmastikin itse pelaajia ja tiimeistä löytyy paljon intohimoisia kehittäjiä, mutta itse julkaisija pääpomo ei varmaan edes pidä pelaamisesta ja on täysin irrallaan siitä mitä pelaaminen on ja mistä pelaajat nauttivat. Näkökulma haiskahtaa siltä, että pelaaminen on teini-ikäisten ja sitä nuorempien naurunalaista palloilua ja säntäilyä, mistä saadaan naurut kavereiden kanssa iltaa istuessa lyhyissä tunnin parin pelisessioissa kerrallaan. Ajatus siitä että pelit olisivat taiteellisia tai ajatusta ruokkivia teoksia on täysin naurettava, eikä firma voisi tällaista syntiä asiakkaillensa koskaan suoda. Karrikoidusti näin.
 
Viimeksi muokattu:
:sangry:
Ensin tekee kovan työn että saa wallhackerit bannattua ja yhtäkkiä antaa wallhackit itse kuvitellen ettei se olisi OP :dead: Kahdeksan/vuosi liian kova vauhti Ubishitille keksiä "rehellisiä" operaattoreita :confused::confused::confused: Lionin sais nerfata maanrakoon ja Finkalla sais imo olla esim. yksi healing charge ja yksi recoilia vähentävä/ADS nopeuttava charge, ei kolmea chargea jotka sisältää kummankin kerran vaikuttaa koko tiimiin.
 
Dokkaebin kännykkähackki oli omasta mielestäni melko huono/lapsellinen ja askel väärään suuntaan :beye: näistä uusista hahmoista puhummattakaan :facepalm:

Toisivat mielummin uusia mappeja peliin kuin noita väkisin väännettyjä operaattoreita.
 
Raw Input on PC
We will be implementing a new input method on PC. This raw input option reads mouse/keyboard values directly from the hardware, without any post-processing. This may slightly improve the responsiveness of the mouse/keyboard during heavy load. This option can be found under Controls > Raw Input.

Jahas, jospa nyt saisi hiiren tuntumaan yhtä responsiiviselta kuin BF1:ssä. Huomannut ihan päivänselvästi sen eron, varsinkin kun jos fps on jossain 100 tienoilla eikä 200:ssa.
 
Näin nopeasti vilkaistuna TTS-sub-redditin etusivulla on 15 keskustelua missä mainitaan Blitz otsikossa. Vakaasti uskon, että Ubisoft ei voi jättää palautetta huomioimatta.

Uusista operaattoreista, omasta mielestäni wallhack on ihan ok, ehkä rajoitus 2 per kierros. Se ei kuitenkaan tule yllätyksenä milloin vihut skannaa ja helppo pysyä näkymättömissä. Boostin voisi kanssa rajoittaa kahteen per kierros ja kestosta ottaa hiukan pois.

Finka+Buck :eek:

 
Viimeksi muokattu:
Näin nopeasti vilkaistuna TTS-sub-redditin etusivulla on 15 keskustelua missä mainitaan Blitz otsikossa. Vakaasti uskon, että Ubisoft ei voi jättää palautetta huomioimatta.

Uusista operaattoreista, omasta mielestäni wallhack on ihan ok, ehkä rajoitus 2 per kierros. Se ei kuitenkaan tule yllätyksenä milloin vihut skannaa ja helppo pysyä näkymättömissä. Boostin voisi kanssa rajoittaa kahteen per kierros ja kestosta ottaa hiukan pois.

Finka+Buck :eek:



Kyllä se on ongelmallista. Ei sillä ole väliä, vaikka tiedät millon et saa liikkua. Ongelma on siinä, ettet voi liikkua sinä aikana. Tämä kun yhdistetään oikeasti organisoituun toimintaan (eli enemmän comp), niin roamaaminen on käytännössä mahdotonta. Ei hyvä
 
Ei toi bliz kovin hauskalta vaikuta tuollaisena tankkina. Miksi sitä on pitäny upgreidata?
Puolustaminen ei muutenkaan vaikuta kovin hauskalta nyt..
 
Blitzin TTS nopeus tosiaan oli virheellinen, kun siitä puuttui kilpivähennys. Jostakin taisin lueskella että kilpivähennys olisi noin 12% base nopeudesta. Blitzin uutta nopeutta kuitenkin testattuna, tuntuu se edelleen aivan liian nopealta. Kilpivähennyksen pitäisi olla vähintään 50% tai blitz voisi olla vaikka 1speed ilman kilpivähennystä, jolloin sille saataisiin haluttua buffia mutta se ei menisi yli.

Nyt kun uusia operaattoreja on päässyt testaamaan enemmän, täytyisi molemmille antaa nerffiä ennen ulos työntöä. Alta löytyy minun ajatukseni muutoksille.

FINKA - Tarvitsee vain pieniä muutoksia
-Gadgetin määrä kahteen (esittelyn mukaan täytyisikin olla mutta jostain syystä pelissä 3kpl)
-Gadgetin kestoa lyhyemmäksi 5-10sec
-Gadgetin päällä ollessa tietyistä operaattorien aseista recoil kompensaatiota pienemmäksi

LION - Nykyisellä muodolla aivan liian OP kunhan käytetään oikein
-Punaiset siluetit pois ja paikannus samanlainen kuin caveiralla
-Hidastettu kävely ei laukaisisi paikannusta
-Vigilin gadget estäisi Lionin gadgetin
 
Pelaakos täällä muut AMD:n näyttiksillä siegeä? Mulla on RX570:n kanssa aina ollut sama ongelma, että fall creators updaten jälkeen 17.4.1 ajureista uudemmilla peli on satunnaisesti kaatuillut. Sama jatkuu edelleen uusimmilla vaikka jossain välissä väittivät fixanneen.
 
Pelaakos täällä muut AMD:n näyttiksillä siegeä? Mulla on RX570:n kanssa aina ollut sama ongelma, että fall creators updaten jälkeen 17.4.1 ajureista uudemmilla peli on satunnaisesti kaatuillut. Sama jatkuu edelleen uusimmilla vaikka jossain välissä väittivät fixanneen.

Millaisesta kaatumisesta on kyse? Itselläni ja muutamalla kaverilla peli vaan satunnaisesti sammuu lennosta kesken kaiken ja heittää työpöydälle. Kaikilla tosin nvidiaa.
 
Millaisesta kaatumisesta on kyse? Itselläni ja muutamalla kaverilla peli vaan satunnaisesti sammuu lennosta kesken kaiken ja heittää työpöydälle. Kaikilla tosin nvidiaa.

Heittää työpöydälle, äänet jää kuulumaan ja peli sammuu itsestään minuutin kuluttua ilman mitään virhekoodeja/TM:n kautta.

Googlettelun perusteella en koskaan yksin ole tästä joutunut kärsimään :joy: rainbow six siege amd crash - Google-haku

Mutta joo, pelata siegeä ei ongelman takia käytännössä voi, paitsi asentamalla yli vuoden vanhat ajurit, joiden takia taas sitten muiden pelien suorituskyky kärsii.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni ei ole enää ollut MADin kortin kanssa mitään ongelmia, jossain vaiheessa oli sellaista, että kaatui n. minuutin jälkeen, ihan sama mitä teit. Korjautui kun päivitti näyttiksen ajurit. Tosin mulla kyllä on vähän vanhempi kortti jo.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 762
Viestejä
4 498 202
Jäsenet
74 279
Uusin jäsen
Muskotti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom