Rainbow Six: Siege

Aika huvittavaa oli tuo kuinka Kantoraketti kantoi ainakin ekassa matsissa koko tiimiä johon se tuli vain tuuraamaan :D

Ja kaiken lisäksi tuo Fabian noissa introissa painotti kuinka pelit tulevat menemään luultavasti perseelleen, koska joutuvat subin kanssa pelaamaan. Taisi Fabian itse olla tiiminsä huonoin lähes jokaisessa mapissa :facepalm:

Se on Kantoraketti. Hemmetin hyvä pelaamaan, mutta samalla hyvinkin epätasainen. Hyvänä päivänä tekee melkein mitä haluaa, mutta huonona päivänä. Noh esimerkkinä Invitational LANit.

Ihan tottahan tuo Fabian tuossa puheli. Subin kanssa kanssa pelaaminen on aina täysin eri asia ja varsin todennäköistä, että kaikki ei mene ihan putkeen. Ja syitä tähän on monia: Kommunikaatio, pelityylit, yms. PL tasolla se ero joukkueiden välillä on niin pieni, että tällainen asia voi helpostikin olla ero rundin voiton ja tappion välillä ja sitä kautta myös koko otteluun.

Joo ei ollut eilen Fabianilla paras päivä, mutta tekee silti roolinsa, koska on EU:n ellei koko PL paras IGL tällä hetkellä. Se antaa aina hiukan anteeksi
 
Noh nyt on Y3S1 pelattu ja voisiko sanoa, että hiukan yllättäen Liquid veikin voiton Pentasta ja vei ensimmäistä kertaa Pro Liigan mestaruuden LATAMiin.

Peli oli yksi viihdyttävimmistä matseista mitä on tullut katsottua. Penta oli aivan ylivoimainen Bankissa, joka on yleensä ollut LATAMin joukkueiden lempikartta ja näyttikin siltä, että Liquidilla ei vain millään riitä Pentaa vastaan. Toisena karttana pelattiin Border ja silloin Penta näytti ensimmäistä kertaa hiukan haavoittuvaiselta ja Liquid veikin lopulta kentän nimiinsä ja vei matsin viimeisen kenttään eli Consulateen. Tässä vaiheessa tuskin monikaan vielä hirveästi uskoi Liquidin saumoihin, koska Consulate on ollut Pentan "kotikenttä". Noh Liquid veikin jopa hiukan näytöstyyliin Consulaten ja sitä kautta myös Y3S1 PL Mestaruuden.

Eilen myös esiteltiin uudet operaattorit ja uusi kenttä. Operaattoreista ei oikein hirveästi osaa vielä sanoa. Alibi on siis 3/1 (eli 3 speed ja 1 armor) operaattori, jolla on ominaisuutena "hologrammeja", jotka ovat samannäköisiä kuin itse operaattori, mutta tavallisella uniformulla ja headgearilla. Abilityn juju/vahvuus on enemmänkin siinä, että kun hyökkääjä ampuu hologrammin, niin hänen sijaintinsa paljastuu "pingeinä" eli hyvin samalla tavalla kuin Jackalin tapauksessa.

Maestro taas on 1/3 (Eli 1 speed ja 3 armor), jonka ability on 2 "tykkiä" jotka voi laittaa Jägerin ADS:n tavoin kiinni seinään ja lattiaan. Tykkiä voivat kaikki puolustajat käyttää kamerana (jolla näkee savun läpi), mutta Maestro voi käyttää tykkiä myös muuhun. Maestro voi tykillä ampua "lasersäteitä"/tms, jolla se voi tuhota hyökkääjien droneja, gadgetteja, yms. Lisäksi sillä voi ampua hyökkääjiä (1 säde/tms tekee 5 dmg).

Eivät nuo niin pahat ollut, mitä aluksi pelkäsin, mutta tiistaina vasta pääsee oikeasti testaamaan Test Serverille (vain PC). Samoin tiistaina Test Serverille tulee uusi kenttä pelattavaksi. En oikein osaa sanoa, millainen uusi kenttä tulee olemaan. Hiukan pelottavasti tuli itselle kentästä Bartlett Universityn ja Meme (Theme) Parkin yhdistelmä, mikä taas ei ole kovinkaan hyvä asia.
 
Tosiaan eilenhän tuo TTS tuli pelattavaksi. Itse en vielä eilen ehtinyt sitä kokeilemaan, mutta tänään olisi tarkoitus. Kuulemma uusi kenttä on varsin hyvä, mutta äänet kuulemma siinä on ihan sekaisin. Samoin uusi Club House on huomattavasti parempi kuin vanha.

Alibi on kuulemma ehkä hiukan op, mutta en osaa sen tarkemmin sanoa. Illalla sitten tietää paremmin.

Muita huomiota (en muista mainitsinko viimeksi) patch notesta. 3 speedin operaattoreita hidastettu hiukan ja 3 speedin operaattoreita hiukan nopeutettu. Drop shottia nerfattu. Lisäksi leanaamiselle on tehty jotain. Myös (ainakin itselle) mieluinen bugikorjaus on Ryzenilla satunnainen kaatuilu.
 
Onko tämän pelin hiiriohjaus jotenkin jäykempi tai vähemmän sulava kuin muihin PC-räiskytteleihin verrattuna. Jotenkin tuntuu itsestä siltä. Pelaan pääosin konsoleilla, mutta tietokoneellakin tulee jonkin verran pelattua juuri kaikenmaailman PUBG:eja sun muita.
 
Onko tämän pelin hiiriohjaus jotenkin jäykempi tai vähemmän sulava kuin muihin PC-räiskytteleihin verrattuna. Jotenkin tuntuu itsestä siltä. Pelaan pääosin konsoleilla, mutta tietokoneellakin tulee jonkin verran pelattua juuri kaikenmaailman PUBG:eja sun muita.
Oman kokemuksen mukaan fps lukemat pitää olla siellä 120+ että tuntuu "oikealta" ja Windows 10:n mouse smoothing pois päältä. Steel Series enginen kanssa toimii hyvin. Tosin pelaajat, joilla paska pingi tuhoaa tänkin pelin tehokkaasti. Yleensä onneksi potkaistaan jo lobbyssä.
 
Oman kokemuksen mukaan fps lukemat pitää olla siellä 120+ että tuntuu "oikealta" ja Windows 10:n mouse smoothing pois päältä. Steel Series enginen kanssa toimii hyvin.

Voiko tästä siis tulkita, että ohjattavuuden "kömpelyys" on tosiasia eikä vain kuvitelmaani? FPS-lukemat ovat 60:ssä vsyncin vuoksi ja windows 10 -käyttistä en omista.
 
Voiko tästä siis tulkita, että ohjattavuuden "kömpelyys" on tosiasia eikä vain kuvitelmaani? FPS-lukemat ovat 60:ssä vsyncin vuoksi ja windows 10 -käyttistä en omista.
Vsync varsinkin 60Hz näytöllä lisää sellaiset input lagit että ei voi pelata muuten kuin juuri ja juuri jotain yksinpeliä ehkä. Heitäpä se nyt alkujaan pois, ongelma ratkennee sille.

Ja käytä myös vain fullscreeniä, älä borderless fullscreeniä tai windowia ikinä.
 
Voiko tästä siis tulkita, että ohjattavuuden "kömpelyys" on tosiasia eikä vain kuvitelmaani? FPS-lukemat ovat 60:ssä vsyncin vuoksi ja windows 10 -käyttistä en omista.

Kömpelyyden takana sulla on tuo vsync. Ota se pois. Vsync tuo kymmeniä millisekunteja lisää input lagia, eikä sovi FPS-peleissä käytettäväksi. Lisäinfoa alla olevasta videosta.
 
Otin vsyncin pois päältä, niin pelistä tuli aivan pelikelvoton tökkimissimulaatio. Ongelmaani auttoi, kun laitoin borderless window tilaan ja sitten task managerista priority high:lle. Hiiriohjaus tuntuu ainakin luonnollisemmalta nyt kuin aikaisemmin.
 
Otin vsyncin pois päältä, niin pelistä tuli aivan pelikelvoton tökkimissimulaatio. Ongelmaani auttoi, kun laitoin borderless window tilaan ja sitten task managerista priority high:lle. Hiiriohjaus tuntuu ainakin luonnollisemmalta nyt kuin aikaisemmin.

Mitkäs sulla on koneen specsit jos saan udella? Ja Vsync kannattaa aina olla pois päältä ku Siegeä pelaa.

Ja tosiaan uusin season alkaakin vasta torstaina. Hiukan harmillista, kun tänään olisi jo hyvin ehtinyt aloittaa grindauksen kun olisi ollut koko ilta vapaata.
 
Mitkäs sulla on koneen specsit jos saan udella? Ja Vsync kannattaa aina olla pois päältä ku Siegeä pelaa.

Ja tosiaan uusin season alkaakin vasta torstaina. Hiukan harmillista, kun tänään olisi jo hyvin ehtinyt aloittaa grindauksen kun olisi ollut koko ilta vapaata.

Näyttiksenä 1060 3Gb. FPS:t on aina reilusti yli 60, että ei oo siitä kiinni.
 
Toki toki, mutta yleensä Siegessä prossu on se joka menoa rajoittaa. Varsinkin jos on Inteliä alla ja sattuu tulemaan CPU bugi.
Öö nyt taitaa olla vähän mutua tämä - itselläni pyöri i5 6500 + gtx 1060 6gb yhdistelmällä aivan sulavasti ultra-asetuksilla ja -tekstuureilla. Ei todellakaan ole raskas peli pyörittää.
 
Öö nyt taitaa olla vähän mutua tämä - itselläni pyöri i5 6500 + gtx 1060 6gb yhdistelmällä aivan sulavasti ultra-asetuksilla ja -tekstuureilla. Ei todellakaan ole raskas peli pyörittää.

Ei oo vissiin tullu vastaan siis tuo Intelin CPU bugi siegessä? Eli toisin sanoen vetää prossun käytön 100% jolloin alkaa ongelmat. Tuo taitaa olla mahdollista saada kaikilla Intelin normikuluttajaprossuilla, vaikka onkin harvinaisempi Coffee Lakella, mutta hyvinkin yleinen neliytimisillä.

Ryzenillä tuota bugia ei ole. Sen sijaan Ryzenillä on ollut bugi, joka aiheuttaa kaatuilua silloin tällöin, mutta tuo viimein on saatu korjattua nyt Para Bellumissa.

Ja mikä lasketaan sulavaksi? Itse lasken sen pyörivän tarpeeksi hyvin kun average on vähintään sen 144. Ja kyllähän tuohon pääsee, mutta on tuo FPS laskenut tasaiseen tahtiin aina uusien päivitysten tullessa.
 
Isellä aikaisemmin ollut i5-6500 + gtx 1060 3gb kyllä pyöritti ihan hyvin peliä, mutta cpu käyttöaste oli koko ajan 100%
 
Isellä aikaisemmin ollut i5-6500 + gtx 1060 3gb kyllä pyöritti ihan hyvin peliä, mutta cpu käyttöaste oli koko ajan 100%

Tuo on juurikin se bugi, mistä mainitsin edellisessä viestissä. Joku tuota taisi joskus yrittää selvitellä ja jos muistan oikein (en hirveästi kiinnittänyt huomiota kun ei itseä koskenut) niin saattoi liittyi jotenkin Intelin mikrokoodiin, jonka takia tuota bugia ei ole vielä saatu korjattua.
 
Tuo on juurikin se bugi, mistä mainitsin edellisessä viestissä. Joku tuota taisi joskus yrittää selvitellä ja jos muistan oikein (en hirveästi kiinnittänyt huomiota kun ei itseä koskenut) niin saattoi liittyi jotenkin Intelin mikrokoodiin, jonka takia tuota bugia ei ole vielä saatu korjattua.
Kaverilla on juuri parhaillaan toi bugi 6600K:lla ja mulla oli myös yli vuosi sitten kun vielä oli sama prossu.

Joku jutteli että siihenkin tulisi fixi nyt Parabellumissa :confused: Onko jollain tietoa onko toi riivannut pelkästään i5 vai myös i7 käyttäjiä?
 
Kaverilla on juuri parhaillaan toi bugi 6600K:lla ja mulla oli myös yli vuosi sitten kun vielä oli sama prossu.

Joku jutteli että siihenkin tulisi fixi nyt Parabellumissa :confused: Onko jollain tietoa onko toi riivannut pelkästään i5 vai myös i7 käyttäjiä?

Ei mun tietääkseni ole tullut tuohon fixiä mutta voin vilkasta kohta.

Riivaa myös i7 käyttäjiä, mutta huomattavasti yleisempää i5 käyttäjillä. Myöskin harvinaisempaa CoffeeLaken kuusi ytimisillä, mutta olen kuullut myös sieltä muutamia tapauksia
 
Itsellä i5-3570k ja cpu melkein kokoajan 100%. Itse peli kuitenkin pyörii sulavasti 110-130fps.

BF1 toisaalta pelikelvoton kun cpu 100%.
 
Noniin pari päivää normaalia myöhemmin tulossa Operaatio Para Bellum, kun se tänään tulee PC:lle ladattavaksi noin kello 16.00.

Paljon uutta hyvää tulossa tänään kuten dropshotin nerffaus, Club Housen uusi versio, tähtäinten korjaus, liikkumisnopeuksien muutokset ja paljon muuta. Ja vielä tuossa pari päivää sitten julkaistiin myös, että Tower poistuu Ranked Map Poolista. Tuo oli erinomainen päätös, koska kenttä on aivan uskomattoman pahasti epäonnistunut.

Pro Liigan kannalta hiukan ikävää tämä viivästyminen, koska NA tiimeillä on aikaa treenata vain kolmisen päivää ennen ensimmäisiä pelejä.

Tästä päästäkin siihen, että myös Pro Liigassa tapahtui suuria muutoksia. Ensinnäkin turnausformaatti muuttuu liigamaisemmaksi eli jokainen joukkue pelaa kahdesti oman alueensa (EU, NA, APAC, LATAM) joukkueita vastaan. Pelit muuttuvat Bo3 matseista Bo1 matseihin. Peleissä joukkueet eivät enää vaihda puolia kierrosten välissä, (hyökkääjät, puolustajat) vaan ensin toinen joukkue hyökkää 5 kertaa ja sitten vaihtuu toisin päin. Kumpi voittaa ensin 6 kierrosta, voittaa ottelun.

Myös map pool muuttuu, kun entisen 9 sijasta vain 7 kenttää on uudella kaudella. Entisistä kentistä Chalet, Skyscraper ja Kafe Dostoyevsky poistuvat ja uusi kenttä Villa tulee tilalle. Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin ottelut tulevat olemaan Bo1. 7 kentästä vain 5 on valittavissa, sillä 2 edellisten viikkojen kentistä eivät ole valittavissa (en muista oliko joukkuekohtainen vai liigakohtainen), joista molemmat bannaavat 2 kenttää.

Ja vielä kolmas iso muutos on operaattoribannit. Eli ensin toinen joukkue bannaa yhden operaattorin (olikohan hyökkääjän), jonka jälkeen toinen joukkue bannaa yhden hyökkääjän ja yhden puolustajan ja sen jälkeen ensimmäinen joukkue vielä bannaa yhden operaattorin (olikohan puolustajan). Tämä on ehkä se kuitenkin suurin muutos itse peleissä, koska esimerkiksi Mira ja Hibana/Termiitti kuuluvat suurimpaan osaan taktiikoista.

Encestä vielä sen verran, että Pannarille on löydetty korvaaja, kun belgialainen Gomfi liittyi joukkueen vahvuuteen. Tämä on sinänsä iso muutos Encelle, koska ensimmäistä kertaa joukkueen historiassa kokoonpano ei ole täysin suomalainen. Kokoonpanoon saattaa vielä tulla muutoksia, kun Pentan Shatte siirtyi varapelaajaksi ja Encen Kantorakettia on vahvimmin huhuttu paikkaamaan Shatte kokoonpanossa.
 
Jaahas, nyt sitten tämän pätsin jälkeen parin minuutin välein cräshää työpöydälle.

Onko muilla mitään ongelmia?
 
Jaahas, nyt sitten tämän pätsin jälkeen parin minuutin välein cräshää työpöydälle.

Onko muilla mitään ongelmia?
Jotain yleisempää isoa ongelmaa nyt liikkeellä Siegessä, joten et ole ainoa. Ubisoft supportin twiitin mukaan yrittävät matchmakingiä nyt korjata.
 
Itse on tullut nyt muutama tunti hakattua bara bellumia.. Huomioita alla.

-Matchmaking on tosiaan ihan hirveetä (taas). 9 kertaa kymmenestä joinaa johonkin keskeneräiseen matsiin tyyliin 10 sekunttia matchmakingin aloittamisen jälkeen. Mielellään odottaisin vaikka sen 2 minuuttia, että pääsee puhtaalta pöydältä pelaamaan.

-Pelin fps-droppailu on edelleenkin läsnä.. Luulisi, että i7-6700 ja gtx1080 jaksaisi pyörittää peliä sujuvasti siellä 120-150fps hujakoilla.. mutta ei. Vaikka texturet heittää mediumille niin silti niitä 50-70fps droppeja vaan tulee vittumaisen tasaiseen tahtiin.

-Kaikki näppäimistö asetukset ovat menneet defaulteille. Kiva oli huomata pätsin jälkeen eka matsi ja sekin vielä uudessa mapissa, että näppäimet on ihan päin persettä.

-Pelaaminen itsessään tuntuu kylläkin paremmalle kaikesta edellä mainitusta huolimatta. Hitreg tuntuu toimivan paremmin kuin ennen pätsiä. Liekö vain hetkellinen mielenhäiriö tämäkin.

-Alibi tuo kyllä veikeän twistin peliin, mitä nyt kymmenkunta rundia tullu pelattua.
 
Itse on tullut nyt muutama tunti hakattua bara bellumia.. Huomioita alla.

-Matchmaking on tosiaan ihan hirveetä (taas). 9 kertaa kymmenestä joinaa johonkin keskeneräiseen matsiin tyyliin 10 sekunttia matchmakingin aloittamisen jälkeen. Mielellään odottaisin vaikka sen 2 minuuttia, että pääsee puhtaalta pöydältä pelaamaan.

-Pelin fps-droppailu on edelleenkin läsnä.. Luulisi, että i7-6700 ja gtx1080 jaksaisi pyörittää peliä sujuvasti siellä 120-150fps hujakoilla.. mutta ei. Vaikka texturet heittää mediumille niin silti niitä 50-70fps droppeja vaan tulee vittumaisen tasaiseen tahtiin.

-Kaikki näppäimistö asetukset ovat menneet defaulteille. Kiva oli huomata pätsin jälkeen eka matsi ja sekin vielä uudessa mapissa, että näppäimet on ihan päin persettä.

-Pelaaminen itsessään tuntuu kylläkin paremmalle kaikesta edellä mainitusta huolimatta. Hitreg tuntuu toimivan paremmin kuin ennen pätsiä. Liekö vain hetkellinen mielenhäiriö tämäkin.

-Alibi tuo kyllä veikeän twistin peliin, mitä nyt kymmenkunta rundia tullu pelattua.

Ylin varmaan vain casualissa? Ainakaan rankedissa ei tullut vastaan mitä tuossa eilen nuo placementit pelasin alta pois.

Tuohon FPS -droppailuun niin pitää kysyä, että oletko milloin viimeksi asentanut pelin? Itsellä teki tuota samaa, mutta pelin uudelleenasennuksella helpotti + fps parani.

Itsellä kävi sinänsä tuuri tuon näppäimien muutoksien takia, että huomasin sen lämmitellessä Thuntissa, mutta olihan tuo silti ikävä yllätys. Mites muuten lukiko tuosta edes patch noteissa? Itse en ainakaan huomannut.

Peli kyllä tuntuu varsin hyvältä pitkään aikaan. Varsinkin osissa kenttien valaistusta/seinien väritystä muutettu valoisempaan suuntaan, joka on huomattava parannus entiseen. Hyvänä esimerkkinä Oregon.

Mitä nyt tuossa tuli eilen jauhettua, niin todennäköisesti Alibi tulee olemaan hemmetin hyvä rankedissa, mutta kilpailullisesti näkyy ehkä harvemmin kuin Maestroa. Kunnon dronetus kuitenkin counteraa varsin hyvin Alibin abilityn ja kunnon dronetus on harvinaisempaa rankedissa.

Villasta sen verran, että onhan siinä äänet vieläkin paikoitellen rikki. En nyt muistaa tarkkaa sijaintia, mutta eräässä kohdassa äänet sekoittuu eri kerroksien välillä täydellisesti. Muutenkin erikoista että laittavat Villan suoraan map pooliin (kilpailulliseen), vaikka tuo onkin parempi kuin Tower.
 
Ylin varmaan vain casualissa? Ainakaan rankedissa ei tullut vastaan mitä tuossa eilen nuo placementit pelasin alta pois.

Tuohon FPS -droppailuun niin pitää kysyä, että oletko milloin viimeksi asentanut pelin? Itsellä teki tuota samaa, mutta pelin uudelleenasennuksella helpotti + fps parani.

Itsellä kävi sinänsä tuuri tuon näppäimien muutoksien takia, että huomasin sen lämmitellessä Thuntissa, mutta olihan tuo silti ikävä yllätys. Mites muuten lukiko tuosta edes patch noteissa? Itse en ainakaan huomannut.

Peli kyllä tuntuu varsin hyvältä pitkään aikaan. Varsinkin osissa kenttien valaistusta/seinien väritystä muutettu valoisempaan suuntaan, joka on huomattava parannus entiseen. Hyvänä esimerkkinä Oregon.

Mitä nyt tuossa tuli eilen jauhettua, niin todennäköisesti Alibi tulee olemaan hemmetin hyvä rankedissa, mutta kilpailullisesti näkyy ehkä harvemmin kuin Maestroa. Kunnon dronetus kuitenkin counteraa varsin hyvin Alibin abilityn ja kunnon dronetus on harvinaisempaa rankedissa.

Villasta sen verran, että onhan siinä äänet vieläkin paikoitellen rikki. En nyt muistaa tarkkaa sijaintia, mutta eräässä kohdassa äänet sekoittuu eri kerroksien välillä täydellisesti. Muutenkin erikoista että laittavat Villan suoraan map pooliin (kilpailulliseen), vaikka tuo onkin parempi kuin Tower.

Juu casualissa tosiaan tuo mm:n toimimattomuus. En ole vielä kehannu lähteä yolottelemaan rankediin, kun ei meinaa peliporukassa olla peli-intoa.

Notesissa en nähnyt missään mainintaa tuosta bindausten muuttumisesta eikä missään YouTube videoissakaan siitä mainintaa/valitusta ole ollut.

Peli tuli asennettua uudelleen tuossa oisko noin 1-2kk takaperin. Syytä tuohon en kyllä muista. Oisko ollu silloinkin tuo droppailu. Jotenkin en vaan nyt huomannut ennen Bara bellumia juurikaan tuota droppailua vaan tuli häiritseväksi taas pätsin jälkeen.

Mutta tosiaan itse pelaaminen tuntuu silti hyvälle.. katotaan muuttuuko fiilikset viikonlopun pelaamisen jälkeen x)

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Jaahas, nyt sitten tämän pätsin jälkeen parin minuutin välein cräshää työpöydälle.

Onko muilla mitään ongelmia?

Tuleeko jokin virheilmoitus?

Minulla alkoi noin 1-2kk sitten satunnainen kaatuilu, jossa peli ikään kuin sammui ilman virheilmoituksia. Noin 2vko sitten olin kokeillut Googlella löytämäni keinot, ja laitoin ticketin Ubisoftin tukeen. Nyt kun olen saanut linkin ainakin kolmesti Ubisoftin "PC Troubleshooting Guideen" ja asentanut pelin tuen ohjeiden mukaisesti eri asetuksilla noin 5 kertaa, niin ilmeisesti seuraavaksi tuki eskaloi tuon ratkaisun eteenpäin. Tiedä sitten. Mukavahan tuota olisi Rankedina pelata pitkästä aikaa.
 
Ei mitään virheilmoitusta.

Näköjään rauhottu ku nostin näyttiksen power limittiä afterburnerista.
 
Ps. jos jollakulla kaatuilee peli usein, niin laita kaikki overlayt, myös Shadowplay pois päältä. Itsellä juuri tuo Shadowplay tuotti ongelmia.
 
Pelailin nyt Siegeä pitkästä aikaa ja meni kyllä useampi erä casualia, että omat jalat löytyivät taas. Onko toi matchmaking todella noin rikki, kuin miltä vaikuttaa? Hirveitä 3-0 jyräyksiä melkein joka peli.
 
Kyllä niitä 3-0 jyräyksiä tulee vähän liikaa. Matsit löytyvät nopeasti mutta pelaajien tasossa on paljon vaihtelua.
 
Pelailin nyt Siegeä pitkästä aikaa ja meni kyllä useampi erä casualia, että omat jalat löytyivät taas. Onko toi matchmaking todella noin rikki, kuin miltä vaikuttaa? Hirveitä 3-0 jyräyksiä melkein joka peli.

Kyllä niitä 3-0 jyräyksiä tulee vähän liikaa. Matsit löytyvät nopeasti mutta pelaajien tasossa on paljon vaihtelua.

Season vaihtui viime viikolla ja käsittääkseni myös Casual MMR nollaantuu kuten Rankedinkin MMR.

Casualissa ei tosin taida niin paljoa olla hackereita vastassa. Rankedissa tulee vähän turhankin paljon vastaan tällä hetkellä.
 
Joo, seasonin vaihdon jälkeen on aika kaaoottista, ja silloin myös ne 1000h pelanneet veteraanit tulevat onkaloistaan pubstomppaamaan.
 
Oppivatpa olemaan. Jonkun täytyy olla edelläkävijä, ja nostan hattua Ubille kyllä tästä.

Tulispa cs:ssäki vittuilu paskan jauhamis loukkaava keskustelu seteistä bänniä mut imo bännin pitäs tapahtua pelin jälkeen jos ei hax tai pitäs tulla ainaki joku kerta varotus et jos vielä toistat nii tulee bänniä.
 
Miten tää siege voi olla rikki edelleen 4 vuoden jälkee :o Casuaalia jos pelaa nii vähä väliä vastaan tulee jotain lvl100 tyyppejä joihin ei oo mitään jakoa. Rankedia jos pelaaa nii tulee vittuilua et mene pelaa casuaalia koska matchaa lvl 100-200:n kans vaikka rankin saaminen on kesken. Edelleen tulee vastaan myös näitä tilanteita et omasta näkövinkkelistä vihu tappaa sut sekunnissa ja kill camissa näkyy et se tulee ja spreijailee sua 15sekunttia. Noista lisäri op ukoista ja "wallhack" ominaisuuksista kannata alkaa ees puhua. Harmillista kun potentiaalia ois niin paljon. Pelissä on myös ihan liikaa odottelua, odota että mm löytää matsin, odota että lataa ukko valikkoon, kun ukkelit on valittu odota lisään koska jollain aina tiimalasi pyörii valikossa jne.
 
Miten tää siege voi olla rikki edelleen 4 vuoden jälkee :eek: Casuaalia jos pelaa nii vähä väliä vastaan tulee jotain lvl100 tyyppejä joihin ei oo mitään jakoa. Rankedia jos pelaaa nii tulee vittuilua et mene pelaa casuaalia koska matchaa lvl 100-200:n kans vaikka rankin saaminen on kesken. Edelleen tulee vastaan myös näitä tilanteita et omasta näkövinkkelistä vihu tappaa sut sekunnissa ja kill camissa näkyy et se tulee ja spreijailee sua 15sekunttia. Noista lisäri op ukoista ja "wallhack" ominaisuuksista kannata alkaa ees puhua. Harmillista kun potentiaalia ois niin paljon. Pelissä on myös ihan liikaa odottelua, odota että mm löytää matsin, odota että lataa ukko valikkoon, kun ukkelit on valittu odota lisään koska jollain aina tiimalasi pyörii valikossa jne.

Mistäs repäisit tuon 4 vuotta? Kolmas vuosi tällä hetkellä käynnissä. Toki pelissä on edelleen paljon bugeja ja muuta, mutta onhan tuo silti mennyt huimasti eteenpäin.

Tuo 15s kuulostaa aika paskeelta. Toki edelleen välillä tulee näitä, että pingin takia kuolee, mutta nykyään tuo tilanne on jo varsin siedettä ja siitä (korkeasta) pingistä on oikeasti haittaa.

Operaattoreista nyt osittain samaa mieltä. Lion, Dokkaebi ja Finka nyt ovat vain typerästi suunniteltuja ja joita ei saa järkeviksi ilman totaalista uudelleen tekemistä. Blitz ja Glaz ovat edelleen loistavia esimerkkejä kuinka ei buffata operaattoreita.

Loppujen lopuksi Siegessä on varsin vähän odottelua. Ranked matsi löytyy helposti nopeammin kuin esimerkiksi CS:GO:ssa
 
Mistäs repäisit tuon 4 vuotta? Kolmas vuosi tällä hetkellä käynnissä. Toki pelissä on edelleen paljon bugeja ja muuta, mutta onhan tuo silti mennyt huimasti eteenpäin.

Tuo 15s kuulostaa aika paskeelta. Toki edelleen välillä tulee näitä, että pingin takia kuolee, mutta nykyään tuo tilanne on jo varsin siedettä ja siitä (korkeasta) pingistä on oikeasti haittaa.

Operaattoreista nyt osittain samaa mieltä. Lion, Dokkaebi ja Finka nyt ovat vain typerästi suunniteltuja ja joita ei saa järkeviksi ilman totaalista uudelleen tekemistä. Blitz ja Glaz ovat edelleen loistavia esimerkkejä kuinka ei buffata operaattoreita.

Loppujen lopuksi Siegessä on varsin vähän odottelua. Ranked matsi löytyy helposti nopeammin kuin esimerkiksi CS:GO:ssa

Toki itse peli löytyy nopeammin kuin cs:ssä mutta lämmittelyn jälkeen cs:ssä ei ole odottelua enää. R6:ssa on joka rundin jälkeen odottelua ku pitää vähä animaatioita pyöritellä kuka on attacki ja defenderi, jokaisen rundin alussa kun ukot on valittu niin rdy ruudussa odotellaan tiimalasi miehiä parhaimmillaan minuutin (tämä alkaa turhauttaa aika nopeesti).

Muutenkin tuo maksulliset lisäoperaattorin on vähän sellainen juttu mikä jakaa pelaaja kuntaa kun 25k kappaleelta saa useemman tunnin hakata et saa edes yhden auki (siltikään ei tiedä onko se valittu ukko useless paska). Noi wallhack, kännypirisijä ukot onki sit eri juttu vois sitä ominaisuutta saada käyttää vaikka vaan kerran matsissa eikä 3 kertaa. Sekin on imo typerää ettei kartaa näe ingamessa missään niin vaikeuttaa paikkojen opetelua kun mappeja on useampi ja moni taloisia/kerroksisia niin ei kovin helposti lähetyttävä ratkaisu.

Jos mulla oli pinki joku 30-45 ja vasta puoli tulee ikkunasta läpi ja speirjaa kunnon sarjan ja tappaa mun takana olevanki ja mun näkökulmasta se tulee sieltä ja sekunnis päähän :/ Samaa paskaa mistä netissäki videoita ollu. Matchmakingille vois tehdä kyl jotain et matchais vaikka sen pelaaja levelin mukaa jos ei oo rankkia auki nykysellään ihan vitsi mennä pelaamaan joidenki 100-200lvl jätkien peleihin.
 
Noh, eipä se äijien level kerro mitää muuta kuin sen, kuinka paljon ko. tilillä on pelattu. Minään hyvyyden mittarina tuota on turha pitää.
 
Juurikin tuo.. Itse olen pelannut peliä noin 700 tuntia (170lvl) ja silti pyörin siinä silver 1:n ja gold 1:n välillä k/d ratiolla 1.28. En siis ole sen kummoisempi pelaaja vaikka leveliä ja tunteja onkin takana. Tosin ei se minua ole haitannutkaan =)

Tuo mitä tuohon mapin olemattomuuteen tulee niin mielestäni Siege ei sitä kaipaakaan. Custom gamea saa ja kannattaa hakata reilusti, jos haluaa huippustratsit ja anglet hallita. Ja mikäli pelistä oikeasti haluaa nauttia niin full premade porukka on se ratkaisu. Soolo YOLOttelu no noh.. juurikin sitä ajanvietettä mitä en näe kovinkaan vakavasti otettavaksi muutenkaan.

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Siege ei todellakaan kaipaa mappia. Ja kuten monet muut ovat jo aikaisemmin sanoneet, niin eipä se levelit kerro Siegessä yhtää mitään.

Ja monesti toki full premade on parempi, mutta itse täytyy myöntää että lähiaikoina olen nauttinaut huomattavasti enemmän solona pelatessa.

Ja imho ei Siegestä saa kaikkea irti pelatessa vain Rankedia/Casualia. Kuten olen jo aikaisemmin tainnut sanoa, niin ilman comp -skeneä itsellä Siege tunnit olisi loppuneet varmaan sinne 1000h paikkeille.
 
Peli jää aina päälle, ellei sitä sulje resurssienhallinnasta. Tämä vika on tosin vain fullscreen modessa. Onko muilla samaa ongelmaa? On koitettu verifioida tiedostot ja kaikki on kuten pitää.

Nyt test serverillä pelattavissa uusi päivitys.
 
Samaa on täällä alkanut käymään että peli jää päälle.
Sama ongelma täälläkin. Poistin pelin ja uplayn ja asensin uudestaan, mutta ei mitään vaikutusta. Toinen ongelma on ollu jo jonkin aikaa se ettei pelin sisällä pääse viikkohaasteisiin käsiks. Pitää uplayn kautta säätää ne :comp2:
 
Alkuun itseä ärsytti että casuaalissa vastaan tuli himoja, näin jälkeen päin tajuan kuinka paljon niiltä on tullut opittua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 744
Viestejä
4 497 470
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom