Rainbow Six: Siege

Fixed - All equipped weapon skins, charms, uniforms and headgear (except those awarded by the Season Pass) are reset to default after losing connectivity.
Tää olikin mukava bugi kokea :darra: Sai laittaa kaikki attachmentit yli 30 operaattorille, vielä kun attachmentien lataaminen välillä kestää useampia sekunteja vaikka peli on 960 Evolla :shifty:
 
vielä kun attachmentien lataaminen välillä kestää useampia sekunteja vaikka peli on 960 Evolla :shifty:

Eipä se EVO 960 taida auttaa siihen, jos lataus johtuukin siitä että Uplay tarkistaa onko kys. tunnuksella käytöoikeutta kyseiseen attachmentiin. :)


ps. Italialainen operaattori:

 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan etteivät uskalla enää julkaista päivitystä missä pelkästään kolme mies operaattoria. Tasapaino naisten ja miesten välillä oli juurikin sopiva heti pelin julkaisussa. Kaksi naista siinä joukossa tuntui uskottavalta, mistä tässä pelissä pitäisi mielestäni olla aika pitkälle kyse voi vimmattu sentään...

EDIT. korjaus
 
Viimeksi muokattu:
kys. tunnuksella käytöoikeutta kyseiseen attachmentiin. :)
Kaikki attachmentit aukes jo kaikille, mutta voi silti Ubisoftin kohdalla pitää paikkaansa :lol:
Maestro näyttää ihan Capitãonilta mutta uudella maalilla :cigar2:
2405f37eb0d64a0f11cc5cf92b65e4f2.png

Käyny myös nenäleikkauksessa ;)
 
Nyt kun on hieman enemmän tullu pelattua eriä missä mukana uudet operaattorit, niin alkaa tämän pelin tarina tulemaan omalta osaltani päätökseen. Alkuperäisestä visiosta on menty liian kauas. Pelissä on nyt mitä typerämmän näköisiä hahmoja hameväkeineen, tyhmine kommentteineen, leluineen ja muineen. Kommunikaation merkitys on laskenut hahmojen myötä, jotka paljastavat kaikkien sijainnit ja keskittyminen tiimityöhön vähentynyt, kun lelujen räplääminen tai niiden väisteleminen vie leijonan osan ajasta. Tämä peli on nyt Ubisoftin rahasampo, jota lypsetään aikansa ja toivoa vain sopii, että alkuperäiset kehittäjät tekisivät jonkun uuden mainon Rainbow Six pelin tämän tilalle. Harmillista, mutta tähän on nyt tultu, eikä peli tunnu samalta mitä taipaleen alkupäässä.

GG
 
Nyt kun on hieman enemmän tullu pelattua eriä missä mukana uudet operaattorit, niin alkaa tämän pelin tarina tulemaan omalta osaltani päätökseen. Alkuperäisestä visiosta on menty liian kauas. Pelissä on nyt mitä typerämmän näköisiä hahmoja hameväkeineen, tyhmine kommentteineen, leluineen ja muineen. Kommunikaation merkitys on laskenut hahmojen myötä, jotka paljastavat kaikkien sijainnit ja keskittyminen tiimityöhön vähentynyt, kun lelujen räplääminen tai niiden väisteleminen vie leijonan osan ajasta. Tämä peli on nyt Ubisoftin rahasampo, jota lypsetään aikansa ja toivoa vain sopii, että alkuperäiset kehittäjät tekisivät jonkun uuden mainon Rainbow Six pelin tämän tilalle. Harmillista, mutta tähän on nyt tultu, eikä peli tunnu samalta mitä taipaleen alkupäässä.

GG

Itse käänsin katseeni aikoja sitten Ready or Not -peliin, joten sitä odotellessa :happy:
 
Nyt kun on hieman enemmän tullu pelattua eriä missä mukana uudet operaattorit, niin alkaa tämän pelin tarina tulemaan omalta osaltani päätökseen. Alkuperäisestä visiosta on menty liian kauas. Pelissä on nyt mitä typerämmän näköisiä hahmoja hameväkeineen, tyhmine kommentteineen, leluineen ja muineen. Kommunikaation merkitys on laskenut hahmojen myötä, jotka paljastavat kaikkien sijainnit ja keskittyminen tiimityöhön vähentynyt, kun lelujen räplääminen tai niiden väisteleminen vie leijonan osan ajasta. Tämä peli on nyt Ubisoftin rahasampo, jota lypsetään aikansa ja toivoa vain sopii, että alkuperäiset kehittäjät tekisivät jonkun uuden mainon Rainbow Six pelin tämän tilalle. Harmillista, mutta tähän on nyt tultu, eikä peli tunnu samalta mitä taipaleen alkupäässä.

GG
Ei kyllä pelin suunta yhtään ihmetytä kun katsoo foorumeita. Pelin polttavimmat ongelmanaiheet etusivulla nopeasti katsottuna:

-Näin rasismia ja pahoitin mieleni
-Skini ei toimi!
-Vihut sanoi "ez" voiton jälkeen! Vihapuhetta ja rasismia, pahoitin mieleni
-Lisää skinejä pliis!
-Missä tarkalleen voin reportata rasismia?
 
Nyt kun on hieman enemmän tullu pelattua eriä missä mukana uudet operaattorit, niin alkaa tämän pelin tarina tulemaan omalta osaltani päätökseen. Alkuperäisestä visiosta on menty liian kauas. Pelissä on nyt mitä typerämmän näköisiä hahmoja hameväkeineen, tyhmine kommentteineen, leluineen ja muineen. Kommunikaation merkitys on laskenut hahmojen myötä, jotka paljastavat kaikkien sijainnit ja keskittyminen tiimityöhön vähentynyt, kun lelujen räplääminen tai niiden väisteleminen vie leijonan osan ajasta. Tämä peli on nyt Ubisoftin rahasampo, jota lypsetään aikansa ja toivoa vain sopii, että alkuperäiset kehittäjät tekisivät jonkun uuden mainon Rainbow Six pelin tämän tilalle. Harmillista, mutta tähän on nyt tultu, eikä peli tunnu samalta mitä taipaleen alkupäässä.

GG
Itse on tullut yksi rundi pelattua viimeisimmän operaattoripäivityksen jälkee ja kiinnostus laskenut täysin koko peliä kohtaan.... ja täysin samaa mieltä siitä, että aika kauaksi ollaan menty alkuvaiheista ja Rainbow Six pelisarjasta muutenkin... omasta mielestä aivan saatanan lapsellisiksi mennyt koko peli ja operaattorit :facepalm:
 
Ei kyllä pelin suunta yhtään ihmetytä kun katsoo foorumeita. Pelin polttavimmat ongelmanaiheet etusivulla nopeasti katsottuna:

-Näin rasismia ja pahoitin mieleni
-Skini ei toimi!
-Vihut sanoi "ez" voiton jälkeen! Vihapuhetta ja rasismia, pahoitin mieleni
-Lisää skinejä pliis!
-Missä tarkalleen voin reportata rasismia?

Toissapäivänä kun pelasin, niin Bann feedissä jaettiin banneja pelkästää toxicista. Siis niitä tuli jatkuvasti.
Saako noi permabännit, vai esim päivän?
Ja mitäköhän toi toxicci on, kun jatkuvalla syötöllä saivat bänniä siitä.
 
Toissapäivänä kun pelasin, niin Bann feedissä jaettiin banneja pelkästää toxicista. Siis niitä tuli jatkuvasti.
Saako noi permabännit, vai esim päivän?
Ja mitäköhän toi toxicci on, kun jatkuvalla syötöllä saivat bänniä siitä.

Eiköhän tuohon lasketa ainakin kaikenlainen rasismi ja vastaava. Ihan hauskana huomiona, että muun muassa yksi hackeri oli saanu bannit nopeammin toxic-käytöksestä, eikä niinkään huijaamisesta.

Metasta voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkään, mutta en jaksa alkaa kännykällä pitkää romaania rustaamaan. Lion on aivan järkyttävän op. Se ei ole lähellekään niin paha rankedissa verrattuna comppiin. Jostainhan se kertoo, että Lionin pickrate ProLiigassa ekan viikon jälkeen oli 96%. Hauskana huomiona myös Blitzin 50% pickrate.

Toki jos jotakuta kiinnostaa, niin voin kirjottaa jo nyt pitempää pätkää.
 
Mitenkäs toi mikki/chat bänniminen käytännössä toimii? Jos pelaataan viiden tiiminä omien kavereiden kesken siten että mikkihuutelut kuuluu ainoastaan omalle tiimille, onko siinä joku autobannibotti silti poimimassa sanat ja antaa bannia vai tuleeko se ainoastaan silloin jos huutelee/kirjoittelee jotain älyttömyyksiä vihutiimille?

Eipä tässä nyt tule vihulaisille muuta laitettua kuin ehkä se gg aidosti hyvän matsin jälkeen, olisi vaan mukava tietää että tiimin sisällä (humalainen) kielenkäyttö ei aiheuta banneja tai muuta.
 
Ainoastaan tekstichatin sisältö huomioidaan tuossa.

Kannattaa muutenkin käyttää discordia eikä sitä pelin sisäistä chattia.
 
Tulipas ensimmäiset glitchaajat vastaan, kaksi shield glitchiä käyttävää tyyppiä. Aiemmin en oo törmännyt näihin tai oikeastaan muihinkaan selviin huijareihin, mutta nyt sitten. Ja molemmat vielä suomalaisia :facepalm:
 
Vaihdoin kortin 1060 -> rx 570 ja sen jälkeen ei ole voinut yhtään peliä pelata loppuun. Crashaa aina kesken pelin, kahdet ajurit koitettu. hohohohoh
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Hemmetin pitkästä aikaa kävin pelaamassa kun olivat näköjään saaneet muutaman kuukauden ihmettelyn jälkeen sen aimbot glitchin korjattua.

No, nyt täällä on taas klassinen vitun kova lagi läsnä kokoajan, pingit näyttää kaikille 20 mutta todellisuudessa viive sinun ja kanssapelaajan ohjastaman asian välillä on jotain 800ms. Ammu drone haulikolla, pumppaa hylsy pois, drone räjähtää tämän hirvittävän viiveen jälkeen naamallesi viimeisen rundin esimerkkinä ja samaa paskaa se oli kokoajan seinien taakse kuolemisten kanssa :facepalm:

Sit kuulemma tossa on taas joku uus yleinen tökkimislitchi millä saa rikottua koko pelin kaikilta että fps ikäänkuin tippuu johonkin 20. Ei vittu ubi, aivan naurettava lafka. Tuolla nyt ei itse saa etua, kun se on sama kaikilla mutta trollit gonna trolli.
 
Noniin. Viikonloppuna on siis taas Pro Liigan LANit. Ensimmäistä kertaa R6 PL historiassa Ence ei ole LANeilla mukana, kun pelasivat huonon kauden ja tippuivat Challenger Liigaan. Siegen eSport scenestä voin kirjottaa enemmänkin jos porukka haluaa/kiinnostaa tietää enemmänkin.

Mutta enemmänkin pointtina oli, että uusi seasoni on taas kohta ovella. Kuten jo sanoin, niin viikonloppuna on LANit jossa taas perinteiseen tapaan kerrotaan tarkemmin uusista operaattoreista yms.

Uusista operaattoreista eli Alibista ja Maestrosta ei hirveästi ole vielä infoa tullut, mutta Alibin erikoiskyky on hologrammien luonti. NEW DEFENDER: ALIBI Maestro taas ilmeisestikin omaa jonkinlaisen automaattisen tykkitornin/turretin NEW DEFENDER: MAESTRO

Sen perusteella mitä olen leakeista lukenut + kuullut uusista operaattoreista, niin nykyinen Lion meta ei ole mitään verrattuna siihen mitä ensi season tulee olemaan. Toki tämä vain sillä perusteella, että Ubisoft ei ole kuunnellut asiaan liittyviä mielipiteitä vaan julkaisevat ne niinkuin ovat alunperin suunnitelleet.

Muita isoja asioita mitä on todennäköisesti tulossa nyt ensi seasonin myötä. Club Housen rework, r/Rainbow6 - Club House Rework - Six Invitational 2018 Year 3 Panel (vanha linkki, mutta pitäisi edelleen olla oikein), ja ainakin kuvien perusteella vaikuttaa erittäin hyvältä ja on tuotu niitä asioita, mitä pelaajat ovat mappiin toivoneet. Muun muassa yläkertojen yhdistäminen helpottaa huomattavasti roamaamista.

Muita isoja asioita mitä pitäisi tulla uusimman seasonin mukana: 3 speedien hidastaminen 1 speedien nopeuttaminen, dropshotin nerffaus ja sight misaligmentin korjaus.

Ja toki myös taas tulossa uusi kartta: NEW MAP: VILLA Videon perusteella hiukan pelottaa, koska ulkokuva antaa hiukan Bartlett -fiiliksiä ja sisäkuvat taas Meme Park/Tower -fiiliksiä valoituksen ja huoneiden pimeiden kulmien perusteella. Noh en tuomitse vielä kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Lanit on sikäli mielenkiintoinen että Pentan Shatte jättää väliin nämä lanit ja tilalle Pentaan tuuraamaan tulee Encestä Kantoraketti. Encestä vielä sen verran että Pannarihan lähti ilmeisesti omasta halusta ja siirty T3H eSports:iin.

Kyllä. Pannarin lähtö nyt ei suoraan sanottuna hirveesti yllättänyt. Myöskään Kantoraketin lähtö ei tulisi suurena yllätyksenä, mutta toisaalta taas en tiedä mihin liittyisi. Pro Liigassa ei kuitenkaan ole kuin IDK (I Don't Know) ja Penta, jotka puhuvat englantia. Ja en usko, että kumpikaan lähtisi rosteria muuttamaan Kantoraketin takia. Tai ainakaan itse en tekisi sitä.

Tosiaan lauantaina alkaa LANit päivän/yön ehdottomasti mielenkiintoisin ottelu on Penta - EG (Evil Geniuses), jotka pelasivat vastakkain Invitationalin finaalissa. Tuossa ottelussahan EG johti jo 2-0, mutta Penta nousi hurjan taistelun jälkeen 2-3 voittoon. Oli varmaan paras matsi mitän olen katsonut pitkään aikaan.

Mielenkiintoista nähdä Kantoraketin rooli ja miten Penta tulee pelaamaan yhteen. Jos vähäänkään onnistuvat niin Penta on helposti oma voittajasuosikki koko LANien voittoon.
 
Hemmetin pitkästä aikaa kävin pelaamassa kun olivat näköjään saaneet muutaman kuukauden ihmettelyn jälkeen sen aimbot glitchin korjattua.

No, nyt täällä on taas klassinen vitun kova lagi läsnä kokoajan, pingit näyttää kaikille 20 mutta todellisuudessa viive sinun ja kanssapelaajan ohjastaman asian välillä on jotain 800ms. Ammu drone haulikolla, pumppaa hylsy pois, drone räjähtää tämän hirvittävän viiveen jälkeen naamallesi viimeisen rundin esimerkkinä ja samaa paskaa se oli kokoajan seinien taakse kuolemisten kanssa :facepalm:

Sit kuulemma tossa on taas joku uus yleinen tökkimislitchi millä saa rikottua koko pelin kaikilta että fps ikäänkuin tippuu johonkin 20. Ei vittu ubi, aivan naurettava lafka. Tuolla nyt ei itse saa etua, kun se on sama kaikilla mutta trollit gonna trolli.

Mitä sä selität? :D
 
Mitä sä selität? :D

Lyhyesti kiteytettynä itse käsitän viestin seuraavasti:

a) peli väittää viiveeksi 20ms vaikka todellisuudessa sitä on 1-2sek
b) peliin on "lisätty" joku bugi/glitchi, jotta kun pelaaja x tekee asian xyz = kaikilla droppaa fps 20 tai ainakin tuntuu että se olisi 20fps (eli pyörii aivan päin vittua) ja on pelikelvoton
 
Lyhyesti kiteytettynä itse käsitän viestin seuraavasti:

a) peli väittää viiveeksi 20ms vaikka todellisuudessa sitä on 1-2sek
b) peliin on "lisätty" joku bugi/glitchi, jotta kun pelaaja x tekee asian xyz = kaikilla droppaa fps 20 tai ainakin tuntuu että se olisi 20fps (eli pyörii aivan päin vittua) ja on pelikelvoton
Pelaatko PC vai konsolilla?

Tuo sinun viiveesi kuulostaa aivan helvetin oudolta, mikä sun FPS on? Onko muissa peleissä packet lossia tai jotain vastaavaa?

Itse en ole hirveästi törmäillyt glitcheihin/ glitchaajiin, tottakai peeker's advantagea löytyy mutta se nyt kuuluu plat 3:sta ylöspäin peliin joka tapauksessa ja pitää pelata sen mukaan.
 
Pelaatko PC vai konsolilla?

Tuo sinun viiveesi kuulostaa aivan helvetin oudolta, mikä sun FPS on? Onko muissa peleissä packet lossia tai jotain vastaavaa?

Itse en ole hirveästi törmäillyt glitcheihin/ glitchaajiin, tottakai peeker's advantagea löytyy mutta se nyt kuuluu plat 3:sta ylöspäin peliin joka tapauksessa ja pitää pelata sen mukaan.

Tuo viestini oli CTroylle, joka ihmetteli että mitä patteli puhuu. Onko kysymyksesi siis esitetty pattelille vai minulle?
 
Lyhyesti kiteytettynä itse käsitän viestin seuraavasti:

a) peli väittää viiveeksi 20ms vaikka todellisuudessa sitä on 1-2sek
b) peliin on "lisätty" joku bugi/glitchi, jotta kun pelaaja x tekee asian xyz = kaikilla droppaa fps 20 tai ainakin tuntuu että se olisi 20fps (eli pyörii aivan päin vittua) ja on pelikelvoton

Ymmärsin kyllä viestin sisällön, mutta itse olen pelannut peliä jokusen sata tuntia eikä itselläni ole koskaan tullut mitään vastaavia episodeja vastaan.
 
Aika huvittavaa oli tuo kuinka Kantoraketti kantoi ainakin ekassa matsissa koko tiimiä johon se tuli vain tuuraamaan :D
 
Aika huvittavaa oli tuo kuinka Kantoraketti kantoi ainakin ekassa matsissa koko tiimiä johon se tuli vain tuuraamaan :D

Ja kaiken lisäksi tuo Fabian noissa introissa painotti kuinka pelit tulevat menemään luultavasti perseelleen, koska joutuvat subin kanssa pelaamaan. Taisi Fabian itse olla tiiminsä huonoin lähes jokaisessa mapissa :facepalm:
 
Aika huvittavaa oli tuo kuinka Kantoraketti kantoi ainakin ekassa matsissa koko tiimiä johon se tuli vain tuuraamaan :D

Ja kaiken lisäksi tuo Fabian noissa introissa painotti kuinka pelit tulevat menemään luultavasti perseelleen, koska joutuvat subin kanssa pelaamaan. Taisi Fabian itse olla tiiminsä huonoin lähes jokaisessa mapissa :facepalm:

Se on Kantoraketti. Hemmetin hyvä pelaamaan, mutta samalla hyvinkin epätasainen. Hyvänä päivänä tekee melkein mitä haluaa, mutta huonona päivänä. Noh esimerkkinä Invitational LANit.

Ihan tottahan tuo Fabian tuossa puheli. Subin kanssa kanssa pelaaminen on aina täysin eri asia ja varsin todennäköistä, että kaikki ei mene ihan putkeen. Ja syitä tähän on monia: Kommunikaatio, pelityylit, yms. PL tasolla se ero joukkueiden välillä on niin pieni, että tällainen asia voi helpostikin olla ero rundin voiton ja tappion välillä ja sitä kautta myös koko otteluun.

Joo ei ollut eilen Fabianilla paras päivä, mutta tekee silti roolinsa, koska on EU:n ellei koko PL paras IGL tällä hetkellä. Se antaa aina hiukan anteeksi
 
Noh nyt on Y3S1 pelattu ja voisiko sanoa, että hiukan yllättäen Liquid veikin voiton Pentasta ja vei ensimmäistä kertaa Pro Liigan mestaruuden LATAMiin.

Peli oli yksi viihdyttävimmistä matseista mitä on tullut katsottua. Penta oli aivan ylivoimainen Bankissa, joka on yleensä ollut LATAMin joukkueiden lempikartta ja näyttikin siltä, että Liquidilla ei vain millään riitä Pentaa vastaan. Toisena karttana pelattiin Border ja silloin Penta näytti ensimmäistä kertaa hiukan haavoittuvaiselta ja Liquid veikin lopulta kentän nimiinsä ja vei matsin viimeisen kenttään eli Consulateen. Tässä vaiheessa tuskin monikaan vielä hirveästi uskoi Liquidin saumoihin, koska Consulate on ollut Pentan "kotikenttä". Noh Liquid veikin jopa hiukan näytöstyyliin Consulaten ja sitä kautta myös Y3S1 PL Mestaruuden.

Eilen myös esiteltiin uudet operaattorit ja uusi kenttä. Operaattoreista ei oikein hirveästi osaa vielä sanoa. Alibi on siis 3/1 (eli 3 speed ja 1 armor) operaattori, jolla on ominaisuutena "hologrammeja", jotka ovat samannäköisiä kuin itse operaattori, mutta tavallisella uniformulla ja headgearilla. Abilityn juju/vahvuus on enemmänkin siinä, että kun hyökkääjä ampuu hologrammin, niin hänen sijaintinsa paljastuu "pingeinä" eli hyvin samalla tavalla kuin Jackalin tapauksessa.

Maestro taas on 1/3 (Eli 1 speed ja 3 armor), jonka ability on 2 "tykkiä" jotka voi laittaa Jägerin ADS:n tavoin kiinni seinään ja lattiaan. Tykkiä voivat kaikki puolustajat käyttää kamerana (jolla näkee savun läpi), mutta Maestro voi käyttää tykkiä myös muuhun. Maestro voi tykillä ampua "lasersäteitä"/tms, jolla se voi tuhota hyökkääjien droneja, gadgetteja, yms. Lisäksi sillä voi ampua hyökkääjiä (1 säde/tms tekee 5 dmg).

Eivät nuo niin pahat ollut, mitä aluksi pelkäsin, mutta tiistaina vasta pääsee oikeasti testaamaan Test Serverille (vain PC). Samoin tiistaina Test Serverille tulee uusi kenttä pelattavaksi. En oikein osaa sanoa, millainen uusi kenttä tulee olemaan. Hiukan pelottavasti tuli itselle kentästä Bartlett Universityn ja Meme (Theme) Parkin yhdistelmä, mikä taas ei ole kovinkaan hyvä asia.
 
Tosiaan eilenhän tuo TTS tuli pelattavaksi. Itse en vielä eilen ehtinyt sitä kokeilemaan, mutta tänään olisi tarkoitus. Kuulemma uusi kenttä on varsin hyvä, mutta äänet kuulemma siinä on ihan sekaisin. Samoin uusi Club House on huomattavasti parempi kuin vanha.

Alibi on kuulemma ehkä hiukan op, mutta en osaa sen tarkemmin sanoa. Illalla sitten tietää paremmin.

Muita huomiota (en muista mainitsinko viimeksi) patch notesta. 3 speedin operaattoreita hidastettu hiukan ja 3 speedin operaattoreita hiukan nopeutettu. Drop shottia nerfattu. Lisäksi leanaamiselle on tehty jotain. Myös (ainakin itselle) mieluinen bugikorjaus on Ryzenilla satunnainen kaatuilu.
 
Onko tämän pelin hiiriohjaus jotenkin jäykempi tai vähemmän sulava kuin muihin PC-räiskytteleihin verrattuna. Jotenkin tuntuu itsestä siltä. Pelaan pääosin konsoleilla, mutta tietokoneellakin tulee jonkin verran pelattua juuri kaikenmaailman PUBG:eja sun muita.
 
Onko tämän pelin hiiriohjaus jotenkin jäykempi tai vähemmän sulava kuin muihin PC-räiskytteleihin verrattuna. Jotenkin tuntuu itsestä siltä. Pelaan pääosin konsoleilla, mutta tietokoneellakin tulee jonkin verran pelattua juuri kaikenmaailman PUBG:eja sun muita.
Oman kokemuksen mukaan fps lukemat pitää olla siellä 120+ että tuntuu "oikealta" ja Windows 10:n mouse smoothing pois päältä. Steel Series enginen kanssa toimii hyvin. Tosin pelaajat, joilla paska pingi tuhoaa tänkin pelin tehokkaasti. Yleensä onneksi potkaistaan jo lobbyssä.
 
Oman kokemuksen mukaan fps lukemat pitää olla siellä 120+ että tuntuu "oikealta" ja Windows 10:n mouse smoothing pois päältä. Steel Series enginen kanssa toimii hyvin.

Voiko tästä siis tulkita, että ohjattavuuden "kömpelyys" on tosiasia eikä vain kuvitelmaani? FPS-lukemat ovat 60:ssä vsyncin vuoksi ja windows 10 -käyttistä en omista.
 
Voiko tästä siis tulkita, että ohjattavuuden "kömpelyys" on tosiasia eikä vain kuvitelmaani? FPS-lukemat ovat 60:ssä vsyncin vuoksi ja windows 10 -käyttistä en omista.
Vsync varsinkin 60Hz näytöllä lisää sellaiset input lagit että ei voi pelata muuten kuin juuri ja juuri jotain yksinpeliä ehkä. Heitäpä se nyt alkujaan pois, ongelma ratkennee sille.

Ja käytä myös vain fullscreeniä, älä borderless fullscreeniä tai windowia ikinä.
 
Voiko tästä siis tulkita, että ohjattavuuden "kömpelyys" on tosiasia eikä vain kuvitelmaani? FPS-lukemat ovat 60:ssä vsyncin vuoksi ja windows 10 -käyttistä en omista.

Kömpelyyden takana sulla on tuo vsync. Ota se pois. Vsync tuo kymmeniä millisekunteja lisää input lagia, eikä sovi FPS-peleissä käytettäväksi. Lisäinfoa alla olevasta videosta.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Otin vsyncin pois päältä, niin pelistä tuli aivan pelikelvoton tökkimissimulaatio. Ongelmaani auttoi, kun laitoin borderless window tilaan ja sitten task managerista priority high:lle. Hiiriohjaus tuntuu ainakin luonnollisemmalta nyt kuin aikaisemmin.
 
Otin vsyncin pois päältä, niin pelistä tuli aivan pelikelvoton tökkimissimulaatio. Ongelmaani auttoi, kun laitoin borderless window tilaan ja sitten task managerista priority high:lle. Hiiriohjaus tuntuu ainakin luonnollisemmalta nyt kuin aikaisemmin.

Mitkäs sulla on koneen specsit jos saan udella? Ja Vsync kannattaa aina olla pois päältä ku Siegeä pelaa.

Ja tosiaan uusin season alkaakin vasta torstaina. Hiukan harmillista, kun tänään olisi jo hyvin ehtinyt aloittaa grindauksen kun olisi ollut koko ilta vapaata.
 
Mitkäs sulla on koneen specsit jos saan udella? Ja Vsync kannattaa aina olla pois päältä ku Siegeä pelaa.

Ja tosiaan uusin season alkaakin vasta torstaina. Hiukan harmillista, kun tänään olisi jo hyvin ehtinyt aloittaa grindauksen kun olisi ollut koko ilta vapaata.

Näyttiksenä 1060 3Gb. FPS:t on aina reilusti yli 60, että ei oo siitä kiinni.
 
Toki toki, mutta yleensä Siegessä prossu on se joka menoa rajoittaa. Varsinkin jos on Inteliä alla ja sattuu tulemaan CPU bugi.
Öö nyt taitaa olla vähän mutua tämä - itselläni pyöri i5 6500 + gtx 1060 6gb yhdistelmällä aivan sulavasti ultra-asetuksilla ja -tekstuureilla. Ei todellakaan ole raskas peli pyörittää.
 
Öö nyt taitaa olla vähän mutua tämä - itselläni pyöri i5 6500 + gtx 1060 6gb yhdistelmällä aivan sulavasti ultra-asetuksilla ja -tekstuureilla. Ei todellakaan ole raskas peli pyörittää.

Ei oo vissiin tullu vastaan siis tuo Intelin CPU bugi siegessä? Eli toisin sanoen vetää prossun käytön 100% jolloin alkaa ongelmat. Tuo taitaa olla mahdollista saada kaikilla Intelin normikuluttajaprossuilla, vaikka onkin harvinaisempi Coffee Lakella, mutta hyvinkin yleinen neliytimisillä.

Ryzenillä tuota bugia ei ole. Sen sijaan Ryzenillä on ollut bugi, joka aiheuttaa kaatuilua silloin tällöin, mutta tuo viimein on saatu korjattua nyt Para Bellumissa.

Ja mikä lasketaan sulavaksi? Itse lasken sen pyörivän tarpeeksi hyvin kun average on vähintään sen 144. Ja kyllähän tuohon pääsee, mutta on tuo FPS laskenut tasaiseen tahtiin aina uusien päivitysten tullessa.
 
Isellä aikaisemmin ollut i5-6500 + gtx 1060 3gb kyllä pyöritti ihan hyvin peliä, mutta cpu käyttöaste oli koko ajan 100%
 
Isellä aikaisemmin ollut i5-6500 + gtx 1060 3gb kyllä pyöritti ihan hyvin peliä, mutta cpu käyttöaste oli koko ajan 100%

Tuo on juurikin se bugi, mistä mainitsin edellisessä viestissä. Joku tuota taisi joskus yrittää selvitellä ja jos muistan oikein (en hirveästi kiinnittänyt huomiota kun ei itseä koskenut) niin saattoi liittyi jotenkin Intelin mikrokoodiin, jonka takia tuota bugia ei ole vielä saatu korjattua.
 
Tuo on juurikin se bugi, mistä mainitsin edellisessä viestissä. Joku tuota taisi joskus yrittää selvitellä ja jos muistan oikein (en hirveästi kiinnittänyt huomiota kun ei itseä koskenut) niin saattoi liittyi jotenkin Intelin mikrokoodiin, jonka takia tuota bugia ei ole vielä saatu korjattua.
Kaverilla on juuri parhaillaan toi bugi 6600K:lla ja mulla oli myös yli vuosi sitten kun vielä oli sama prossu.

Joku jutteli että siihenkin tulisi fixi nyt Parabellumissa :confused: Onko jollain tietoa onko toi riivannut pelkästään i5 vai myös i7 käyttäjiä?
 
Kaverilla on juuri parhaillaan toi bugi 6600K:lla ja mulla oli myös yli vuosi sitten kun vielä oli sama prossu.

Joku jutteli että siihenkin tulisi fixi nyt Parabellumissa :confused: Onko jollain tietoa onko toi riivannut pelkästään i5 vai myös i7 käyttäjiä?

Ei mun tietääkseni ole tullut tuohon fixiä mutta voin vilkasta kohta.

Riivaa myös i7 käyttäjiä, mutta huomattavasti yleisempää i5 käyttäjillä. Myöskin harvinaisempaa CoffeeLaken kuusi ytimisillä, mutta olen kuullut myös sieltä muutamia tapauksia
 
Itsellä i5-3570k ja cpu melkein kokoajan 100%. Itse peli kuitenkin pyörii sulavasti 110-130fps.

BF1 toisaalta pelikelvoton kun cpu 100%.
 
Noniin pari päivää normaalia myöhemmin tulossa Operaatio Para Bellum, kun se tänään tulee PC:lle ladattavaksi noin kello 16.00.

Paljon uutta hyvää tulossa tänään kuten dropshotin nerffaus, Club Housen uusi versio, tähtäinten korjaus, liikkumisnopeuksien muutokset ja paljon muuta. Ja vielä tuossa pari päivää sitten julkaistiin myös, että Tower poistuu Ranked Map Poolista. Tuo oli erinomainen päätös, koska kenttä on aivan uskomattoman pahasti epäonnistunut.

Pro Liigan kannalta hiukan ikävää tämä viivästyminen, koska NA tiimeillä on aikaa treenata vain kolmisen päivää ennen ensimmäisiä pelejä.

Tästä päästäkin siihen, että myös Pro Liigassa tapahtui suuria muutoksia. Ensinnäkin turnausformaatti muuttuu liigamaisemmaksi eli jokainen joukkue pelaa kahdesti oman alueensa (EU, NA, APAC, LATAM) joukkueita vastaan. Pelit muuttuvat Bo3 matseista Bo1 matseihin. Peleissä joukkueet eivät enää vaihda puolia kierrosten välissä, (hyökkääjät, puolustajat) vaan ensin toinen joukkue hyökkää 5 kertaa ja sitten vaihtuu toisin päin. Kumpi voittaa ensin 6 kierrosta, voittaa ottelun.

Myös map pool muuttuu, kun entisen 9 sijasta vain 7 kenttää on uudella kaudella. Entisistä kentistä Chalet, Skyscraper ja Kafe Dostoyevsky poistuvat ja uusi kenttä Villa tulee tilalle. Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin ottelut tulevat olemaan Bo1. 7 kentästä vain 5 on valittavissa, sillä 2 edellisten viikkojen kentistä eivät ole valittavissa (en muista oliko joukkuekohtainen vai liigakohtainen), joista molemmat bannaavat 2 kenttää.

Ja vielä kolmas iso muutos on operaattoribannit. Eli ensin toinen joukkue bannaa yhden operaattorin (olikohan hyökkääjän), jonka jälkeen toinen joukkue bannaa yhden hyökkääjän ja yhden puolustajan ja sen jälkeen ensimmäinen joukkue vielä bannaa yhden operaattorin (olikohan puolustajan). Tämä on ehkä se kuitenkin suurin muutos itse peleissä, koska esimerkiksi Mira ja Hibana/Termiitti kuuluvat suurimpaan osaan taktiikoista.

Encestä vielä sen verran, että Pannarille on löydetty korvaaja, kun belgialainen Gomfi liittyi joukkueen vahvuuteen. Tämä on sinänsä iso muutos Encelle, koska ensimmäistä kertaa joukkueen historiassa kokoonpano ei ole täysin suomalainen. Kokoonpanoon saattaa vielä tulla muutoksia, kun Pentan Shatte siirtyi varapelaajaksi ja Encen Kantorakettia on vahvimmin huhuttu paikkaamaan Shatte kokoonpanossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 265
Viestejä
4 972 253
Jäsenet
79 747
Uusin jäsen
rippon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom