Pyöräily

Jos tossa luetellaan läjäpäin öljyjä, niin oletan että se öljy ei osteta koristeeks.
Ei ilmakannuun mitään typpeä laiteta, se menee vaimentimen puolelle. Nyt ollaan huoltamassa ilmakannua eli ilma jousta, ei vaimenninta. 2 eri asiaa.

Itsekin paljon huoltaneena, ilma kannun ja alajalkojen huollossa harvoin on oikeasti tarvetta pölysuojia tai tiivisteitä vaihdella. Eikä se öljy niin justiinsa siellä ilmakannun ja alajalkojen puolella ole kun sen ainoa tehtävä on pitää tiivisteet voideltuina, eli pää asia että siellä öljyä on. Toki kun valmistajien omia öljyjä käyttää ei ainakaan mene vikaan.
 
Jep, ilmakannun ja alajalkojen huolto kyseessä, eli vaimenninpuoliin ei kosketa. Nuo Foxin 20wt ja 5wt öljyt eivät ole kalliita. Jospa ostan nyt alkuun vain ne ja katson purkaessa keulan ja takaiskarin pölysuojien kunnon. Syksyllä kauden jälkeen sitten täysihuoltoon ihan liikkeeseen, jossa saavat uusia kaiken.
 
Jep, ilmakannun ja alajalkojen huolto kyseessä, eli vaimenninpuoliin ei kosketa. Nuo Foxin 20wt ja 5wt öljyt eivät ole kalliita. Jospa ostan nyt alkuun vain ne ja katson purkaessa keulan ja takaiskarin pölysuojien kunnon. Syksyllä kauden jälkeen sitten täysihuoltoon ihan liikkeeseen, jossa saavat uusia kaiken.
Jäähän tuosta öljyä useampaan kertaan jos ostaa isommat kanisterit. Esim. https://keulahuolto.com/ maksaa 34 Foxin huolto 135€, tiivisteineen niin jäähän tuosta tekemisen ilo. Itsellä työn alla ollut pidempään avopuolison RockShoxin Reba keulan huolto, kun oli valuttanut varaston seinällä kaulaöljyt pitkin fillarin runkoa lattialle. Olin jo tilannut mielestäni kaiken tarpeellisen, öljyt ja tiivistesarjat jne dust wipersit ja kun olin purkamassa alajalkojen tiivisteitä, niin tajusin, että tiivistesarja oli vain toiseen alajalkaan. Ei auttanut kuin osat laatikkoon ja tiivistesarja tilaukseen.
 
Jäähän tuosta öljyä useampaan kertaan jos ostaa isommat kanisterit. Esim. https://keulahuolto.com/ maksaa 34 Foxin huolto 135€, tiivisteineen niin jäähän tuosta tekemisen ilo. Itsellä työn alla ollut pidempään avopuolison RockShoxin Reba keulan huolto, kun oli valuttanut varaston seinällä kaulaöljyt pitkin fillarin runkoa lattialle. Olin jo tilannut mielestäni kaiken tarpeellisen, öljyt ja tiivistesarjat jne dust wipersit ja kun olin purkamassa alajalkojen tiivisteitä, niin tajusin, että tiivistesarja oli vain toiseen alajalkaan. Ei auttanut kuin osat laatikkoon ja tiivistesarja tilaukseen.
Jep, mahdollisesti kesällä voisi tehdä vielä toisen välihuollon, jos öljyt riittää ja on helppo homma. Rokkarit olivat helppoja huoltaa. Rebaa ja Sidiä huolsin aina täydellisesti kerran vuodessa. Vaimenninpuolikin oli helppo huoltaa, kun ei tarvinnut mitään typpeä ja tiivisteet olivat halpoja. Vaimentimeen käytin Motonetista ostettua moottoripyörälle tarkoitettua keulaöljyä ja alajalkoihin 5W30-moottoriöljyä, kun sitä oli hyllyt täynnä valmiiksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 751
Viestejä
4 629 927
Jäsenet
76 089
Uusin jäsen
hanavesi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom