• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

ProShop kokemuksia?

Todella hidas huolto-/asiakaspalvelu (3 viikkoa). Lisäksi muistivikaisen emon takuu hylättiin ruuvinreikien vieressä olleiden naarmujen vuoksi. En voi suositella kyseistä kauppaa kellekään
Kuvia naarmuista? jos ne on ruuvinkantaa leveemmällä niin aivan syystäkin hylätty. Mikäli jää kannan alle, niin riitauttaisin.

Tilasin osia ja ihmettelin missä viipyy. Tuli ilmotus että ne oli jo lähetetty takas kun en hakenut. Puhelinnumero oli väärin ni en saanut saapumisilmotusta. Tiedän satavarmasti että numero oli oikein kun tilasin. Tarkistan aina pari kertaa että kaikki oikein.

Tilasin osia ja ihmettelin missä viipyy. Tuli ilmotus että ne oli jo lähetetty takas kun en hakenut. Puhelinnumero oli väärin ni en saanut saapumisilmotusta. Tiedän satavarmasti että numero oli oikein kun tilasin. Tarkistan aina pari kertaa että kaikki oikein.
katsoitko tilausvahvistuksesta että oli oikea numero...

Tai siis minulle se tuli e-mail otsikolla: Arvioitu toimitusaika - Tilaus: 6091XXXX

Tuota kun katsoo löytyy mitä tilattu, toimitusosoite ja puh numero.
Joten katsotta omaasi, onko siinä oikea numero niin tiedät antaneesi oikein.

katsoitko tilausvahvistuksesta että oli oikea numero...

Tai siis minulle se tuli e-mail otsikolla: Arvioitu toimitusaika - Tilaus: 6091XXXX

Tuota kun katsoo löytyy mitä tilattu, toimitusosoite ja puh numero.
Joten katsotta omaasi, onko siinä oikea numero niin tiedät antaneesi oikein.
En löydä enää sähköpostia. Ei ollut ihan tuore tapaus. Mutta hyvä tietää että tuo kannattaa tarkistaa.

Tilasin pöytä PC:n viikko sitten sunnuntaina, perille tuli perjantaina. Eli tasan viisi arkipäivää kesti rahti. Takuuasiatkin ovat sujuneet ongelmitta heidän kanssaan. Puhelimellakin saa kiinni tarvittaessa. Ei huonoja kokemuksia heidän kanssaan.

Tilasin Alienware näytön uutena, paketti saapui tänään ja kannoin kotiin.

En tiiä pitäisikö olla nyt koskematta, mutta ainakin tossa laatikossa on jesaria mikä on joskus revitty auki.

Mietin vain kun nyt tilasin kuitenkin uuden tuotteen ja minulle saapui avattu paketti?

Tilasin Alienware näytön uutena, paketti saapui tänään ja kannoin kotiin.

En tiiä pitäisikö olla nyt koskematta, mutta ainakin tossa laatikossa on jesaria mikä on joskus revitty auki.

Mietin vain kun nyt tilasin kuitenkin uuden tuotteen ja minulle saapui avattu paketti?
Ettei ole yritetty korjata mitään kuljetusvaurioita vai onko selvästi aukaistu ja laitettu kiinni uudelleen? Kyselisin proshopilta mikä homma.
E: Ostaessa ei ollut mitään, että olisi ollut asiakaspalautus tms?

Ettei ole yritetty korjata mitään kuljetusvaurioita vai onko selvästi aukaistu ja laitettu kiinni uudelleen? Kyselisin proshopilta mikä homma.
Joo laitoin kyselyä sinne.

Kyllä tuossa näkyy ehkä lähetyslistasta palanen et on käyny laatikko jossain muualla.

Muutenkin laatikko näyttää reissaanneelta.

17430920771358594923765463510024.jpg

Ostin kyllä täyteen hintaan uuden tuotteen, en avattua tai huolettua.

Joo laitoin kyselyä sinne.

Kyllä tuossa näkyy ehkä lähetyslistasta palanen et on käyny laatikko jossain muualla.

Muutenkin laatikko näyttää reissaanneelta.

17430920771358594923765463510024.jpg

Ostin kyllä täyteen hintaan uuden tuotteen, en avattua tai huolettua.
No on tuolle jotain tehty. Ei se mikään avaamaton enää ole. Itse ostin parisen vuotta sitten alienware näytön proshopista ja ei ollut mitään ongelmaa. Bring kuljetti paketin nätisti perille.
E: Ettei sitten nuo alkuperäiset teippaukset ole jotenkin pettänyt ja laitettu jesaria siihen vielä kylkeen. No odota vastausta heiltä mitä kertovat.

No on tuolle jotain tehty. Ei se mikään avaamaton enää ole. Itse ostin parisen vuotta sitten alienware näytön proshopista ja ei ollut mitään ongelmaa. Bring kuljetti paketin nätisti perille.
E: Ettei sitten nuo alkuperäiset teippaukset ole jotenkin pettänyt ja laitettu jesaria siihen vielä kylkeen. No odota vastausta heiltä mitä kertovat.
Ne jesarit oli viiletty auki.

Enpä malttanut ootella kun on toi 14pv katumusoikeus.

Katsoin sisälle, näyttö on käytetty eli näin suomalaisittain sanottuna minua on kusetettu.

Näiköhän myyvät uudestaan jollekkin uutena, pitänee kääriä huomioteippiin pakkaus ja kirjottaa tussilla käytetty sekä avattu.
Screenshot_20250327_184350_WhatsApp.jpg

Viimeksi muokattu:
On kyllä erikoista, että tuollaista on kehdattu edes ylipäätänsä lähettää. Kukahan tuuhio ollut töissä siellä.
Selkeä maininta olisi pitänyt sitten olla, että tuote on käytetty.

Katsoisin rauhassa että onko priima. Sitten käytetyn alennus pyyntö kauppaan. Jos hyvitys sellainen että lämmittää, niin pidä se ja jos ei , niin palauta. Kanattaa mainita "palautusuhka" hyvitysvaateessa.

Hyvällä säkällä saat priiman halvalla.

Tilasin kaksi tilausta ProShopista tässä kuussa. Toisessa kesti 10 päivää saapua (muutaman päivän yli luvatun ajan). Toisessa kesti vain muutama päivä. Pakettien seuranta ei toiminut kummassakaan lähetyksessä.

Tilasin kaksi tilausta ProShopista tässä kuussa. Toisessa kesti 10 päivää saapua (muutaman päivän yli luvatun ajan). Toisessa kesti vain muutama päivä. Pakettien seuranta ei toiminut kummassakaan lähetyksessä.
Meillä muuten samat, mutta toimitus kesti molemmissa 4 päivää ja seurantakin pelasi.

Meillä muuten samat, mutta toimitus kesti molemmissa 4 päivää ja seurantakin pelasi.
Mitä sulla näkyi seurannassa? Mulla näkyi että ovat ottaneet paketin Tanskassa kuljetukseen, sen jälkeen arvioitu saapumisaika väheni joka päivä yhden päivän verran, kunnes arvioitu saapumisaika meni 0 päivään, jonka jälkeen arvioitu saapumisaika oli "unknown" ja paketti näkyi edelleen olevan tanskassa, siihen saakka kunnes se ilmestyi kotiovelle.

Mitä sulla näkyi seurannassa? Mulla näkyi että ovat ottaneet paketin Tanskassa kuljetukseen, sen jälkeen arvioitu saapumisaika väheni joka päivä yhden päivän verran, kunnes arvioitu saapumisaika meni 0 päivään, jonka jälkeen arvioitu saapumisaika oli "unknown" ja paketti näkyi edelleen olevan tanskassa, siihen saakka kunnes se ilmestyi kotiovelle.

Koge Pakketerminal -> Turku -> Tampere -> Kuopio -> Noudettavissa.
Myös tuo päivien määrä piti kutinsa.

Tilattu: 22.3.
Varastossa/lähetetty: 27.3.
Arvioitu toimituspvm: 31.3.

Seuranta:
KØGE PAKKETERMINAL: 27.3.
TURKU : 28.3.

..ja siis asun Helsingissä..

Eipä mulle tässä hirveästi muuta vaihtoehtoa jäänyt, kuin ottaa yhteys KKV:hen ja katsoa mitä he sanovat.
Voisin sen kortin vaihtoehtoisesti ottaa myös takaisin, mutta tuo takuun raukeaminen samaan syssyyn ei kuulosta diililtä, minkä hyväksyn muitta mutkitta.

Proshopista tilannut vuosien varrella paljonkin rojua, mutta nyt oli ensimmäinen kerta kun joutui heidän palautus/rekkulaosaston kanssa olemaan tekemisissä ja en kyllä suosittele.
Tarkkaan kyllä syynäävät, kun jokaisesta sormenjäljestäkin (kaksi) tuli raportti perässä.

Vaikuttaakohan asiakkaan aiempi historia (tilaukset/palautukset) miten palautukset käsitellään, jos sulla Maklaitti useampi kortti kiertänyt jo parin kk aikana, myös ProShopista tilattu enemmän kuin yksi 50-sarjalainen... ?

Mahdollistaahan tuo ihan selvän kusettamisen asiakkaan puolelta jos tuohon ei jollain tavalla puututa. Voisivat tietenkin vaikka laskuttaa jonkun summan arvonalenemasta sen sijaan että antavat noin rajut vaihtoehdot.

Ihmisillä on jostain syystä sellainen käsitys että tuo 14 vrk palautusoikeus olisi tarkoitettu täydeksi perseilyoikeudeksi ja se varmaan lisää turhien palautusten määrää sen verran että kaupoilla lienee varsinkin näiden näytönohjainten suhteen mitta täynnä. Alunperinhan tuo palautusoikeuden idea oli että asiakas ehtii tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin kaupasta ostaessaan voisi tehdä, eli näytönohjaimen ollessa kyseessä se on lähinnä myyntipakkauksen tuijottelua. Eikös tuohon sen takia äskettäin tullutkin linjaveto että kauppa saa laskuttaa arvonalenemaa vastaavan summan niissä tilanteissa joissa tuo kaupassa tustumista vastaava toiminta laskee arvoa (vrt. esim. esittelykappale)?

Oli miten oli, Proshop on selvästi päättänyt tulkita tuota pykälää tiukemmin. Takuun eväämisen voi tavallaan ymmärtää siltä kantilta että kortti voisi tosiaan sarjanumeron puuttuessa olla ihan eri kappale kuin sieltä ostettu. Jännä nähdä saako KKV käännettyä heidän päänsä. Rahat siellä lienee nyt kiinni siihen asti?

Vaikuttaakohan asiakkaan aiempi historia (tilaukset/palautukset) miten palautukset käsitellään, jos sulla Maklaitti useampi kortti kiertänyt jo parin kk aikana, myös ProShopista tilattu enemmän kuin yksi 50-sarjalainen... ?
5090 Astral, Inno3d 5080 ja 5080 FE tullut Proshopilta. Ainut palautus tuo Astral.

Mahdollistaahan tuo ihan selvän kusettamisen asiakkaan puolelta jos tuohon ei jollain tavalla puututa. Voisivat tietenkin vaikka laskuttaa jonkun summan arvonalenemasta sen sijaan että antavat noin rajut vaihtoehdot.

Ihmisillä on jostain syystä sellainen käsitys että tuo 14 vrk palautusoikeus olisi tarkoitettu täydeksi perseilyoikeudeksi ja se varmaan lisää turhien palautusten määrää sen verran että kaupoilla lienee varsinkin näiden näytönohjainten suhteen mitta täynnä. Alunperinhan tuo palautusoikeuden idea oli että asiakas ehtii tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin kaupasta ostaessaan voisi tehdä, eli näytönohjaimen ollessa kyseessä se on lähinnä myyntipakkauksen tuijottelua. Eikös tuohon sen takia äskettäin tullutkin linjaveto että kauppa saa laskuttaa arvonalenemaa vastaavan summan niissä tilanteissa joissa tuo kaupassa tustumista vastaava toiminta laskee arvoa (vrt. esim. esittelykappale)?

Oli miten oli, Proshop on selvästi päättänyt tulkita tuota pykälää tiukemmin. Takuun eväämisen voi tavallaan ymmärtää siltä kantilta että kortti voisi tosiaan sarjanumeron puuttuessa olla ihan eri kappale kuin sieltä ostettu. Jännä nähdä saako KKV käännettyä heidän päänsä. Rahat siellä lienee nyt kiinni siihen asti?
Juu rahat on kiinni siellä. Onhan ne sen sarjanumeron voinut katsoa samalla, kun testaavat kortin, mutta jostain syystä tuo tarra nyt tuntuu olevan kovin tärkeä. Kaipa nämä oli niitä oppirahoja taas kerran.

Voisko johtua tiukka linja taas yleisestä suhmuroinnista näyttisten suhteen? Voin kuvitella mikä säätäminen noilla on aina kun uusia julkaistaan.

Ehkä vaan on totuttu siihen että monella kaupalla on paljon paremmat palautusehdot kuin mitä laki määrää? Tosiaanhan se palautusoikeus on tarkoitettu siihen että voi tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin kivijalkamyymälässä...

Onhan se ymärrettävää että arvo laskee jos kelmuja revitään irti, tuskin täälläkään kukaan tuollaista korttia hyväksyisi täydellä hinnalla?

Tuossa tapauksessa mä ainakin yrittäisin katsoa jos se tarra löytyisi roskiksesta jonne ne muovit oli heitetty. Ja mahtaakohan ainakaan jälleenmyyjä pystyä lukemaan kortin sarjanumeron itse kortista?

Voisko johtua tiukka linja taas yleisestä suhmuroinnista näyttisten suhteen? Voin kuvitella mikä säätäminen noilla on aina kun uusia julkaistaan.
Joo näistä on täällä ollut juttua, ei nvidian julkaisut jälleenmyyjille helppo tilanne ole. Ei tietoa saatavuudesta ja asiakkaat kyselee jatkuvasti, kuormittaen samalla asiakaspalvelua.

Sitten saatavuus kun on heikko joten ihmiset ottavat paniikissa sen kortin mitä koriin saavat, saattaa olla jopa eri sarja (5080 vs 5090 mitä asiakas edes halusi, ei lueta arvosteluita, ostetaan tunnetusti äänekkäitä malleja ja palautetaan meluisina, vaikka testeissä oli yli 41 dBA.

Pitää muistaa esim ProShopin (miksei muidenkin) tapauksessa että ei he valmistajalta mitään automaattisia huoltotikettejä saa, kyllä valmistajat haluavat tietää tarkasti mikä on vialla ja voivat evätä huollon jälleenmyyjältä jos ei aitoja perusteita ole.
Takuuehtoja katsomalla selviää että valmistajat ovat tiukempia kuin aiemmin, vian pitää olla toiminnallinen, ei esim kosmeettinen/normaali kuluma.

Nykyään on yleistynyt tämä trendi jossa kone pitää olla pöydällä, korostaen tulee sitten esim coil whine esille. Näissä tapauksisa valmistajien käytäntö taitaa pääasiassa olla, että normaali toiminta ja ei kuulu takuun piiriin. Jälleenmyyjähän on sitten ongelmissa kun valmistajan mielestä kortti normaalisti mutta asiakas on sen palauttanut vian johdosta, joka ei kuulu takuun piiriin. Vitsaushan on velä siinä, että usein kortti on ok, ongelma johtuu virtalähteestä.

Tähän kyseiseen tapaukseen liittyen, ProShopin olisi hyvä kylllä olla asiakkaalle enemmän ymmärtäväinen, ei hekään täydellisiä ole, kerran itse ostamani tuote olikin käytetty vaikka uutena myytiin.

Viimeksi muokattu:
Ehkä vaan on totuttu siihen että monella kaupalla on paljon paremmat palautusehdot kuin mitä laki määrää? Tosiaanhan se palautusoikeus on tarkoitettu siihen että voi tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin kivijalkamyymälässä...

Onhan se ymärrettävää että arvo laskee jos kelmuja revitään irti, tuskin täälläkään kukaan tuollaista korttia hyväksyisi täydellä hinnalla?
Muuten pitkälti samaa mieltä sun kanssa, mut tässä 50-sarjalaisten myllytyksessä löytyy vaikka kuinka paljon harrastajaa, jotka ostavat ne hieman käytetyt kortit täydellä hinnalla. Sen näkee jo siitä, että Verkkokaupan outletiin nää kortit tulee 1 euron alennuksella ja ne katoo sieltä nopeasti.

Kyseessä kuitenkin yli kolmen tonnin premium-tuote. Aivan varmasti jokainen haluaa sitä testata sen verran, että onko ylimääräisiä ääniä, äänitaso yleensä, lämmöt ja suorituskyky.
Jokainen kortti on tämän jälkeen outlet-tuote, jota ei myydä täyteen hintaan.

Se, että lain mukaan etämyynnissä olevan 14vrk:n palautusajan lisäksi on noita kaupan omia myönnytyksiä on myynninedistämistä.
En ainakaan itse ostaisi yhtään mitään testaamatta, varsinkin jos on hyvin tiedossa, että tuotteessa voi olla ominaisuuksia, joita takuu ei kata (coil whine).
Kalvot minä otin tuosta varovasti pois, koska lähtökohtaisesti tuo oli ihan pitokortti ja toisekseen valmistajan ohjeistus on poistaa kalvot ennen käyttöä.

Ilmeisesti Proshopilta ostaessa et saa edes testata tuotetta tai poistaa niitä folioita kortin ympäriltä, koska muuten tuotetta ei voi enää palauttaa normaalin 14vrk palautusajan mukaisesti.

Tämä ei kyllä ole lainmukaista toimintaa tällä kuvauksella. Lain mukaan sen tuotteen saa avata ja sitä saa testata. Eli tässä tapauksessa sen saa ottaa paketista pois ja laittaa koneeseen kiinni. Sarjanumerosta en osaa sanoa, mutta vähän sana-sanaa vastaan tilanne. Ja miten niin eivät voi tietää, onko kortti heiltä tilattu, koska näkevät että olet heiltä kortin ostanut? Epäilevät siis että ostit 2 samanlaista korttia ja palautatkin sen toisen Proshopiin? On kyllä aika kaukaa haettua.

Ei ole mitään uutta, että B-stock kamaa myydään uutena. Tässä omia kokemuksia muutaman vuoden takaa.
Viime viikolla Proshopista tilattu 3080 Ti Ventus tuli tänään ja tämähän on jo kerran avattu paketti. Tökerösti teipattu uudestaan kiinni tuo antistaattinen pussi ja kortti täynnä sormenjälkiä.

Mitä vittua? En mä mitään B-stock kamaa tilannut, joka on ollut jonkun mainausrigissa pari viikkoa. :mad:

teippi.jpg
Mulle kävi 3080 Ti:n kanssa sama homma reilu vuosi sitten. Sinetit paketista auki. Teipattu takaisin jollain hemmetin tiimari-teipillä ja kortti täynnä jonkun limanuljaskan rasvaisia sormenjälkiä.

Uutena myös tilattu, eli ei ollut myyntinimikkeen mukaan mikään demo- tai palautustuote.

Tuossa tapauksessa mä ainakin yrittäisin katsoa jos se tarra löytyisi roskiksesta jonne ne muovit oli heitetty. Ja mahtaakohan ainakaan jälleenmyyjä pystyä lukemaan kortin sarjanumeron itse kortista?
Piti itse huvikseen katsella kuinka helpolla tuon sarjanumeron saa ongittua omasta FE kortista. Sarjanumero löytyi suoraan HWiNFO64 -sovelluksesta Video Adapter -> "5090" -> ASIC Serial Number. Eli ainakin FE-korteissa tämä plus laatikko pitäisi olla riittävän pätevä tapa tunnistaa..

On kyllä erikoista asiakkaan kyykyttämistä koko palautusprosessi tuonnepäin.

Piti itse huvikseen katsella kuinka helpolla tuon sarjanumeron saa ongittua omasta FE kortista. Sarjanumero löytyi suoraan HWiNFO64 -sovelluksesta Video Adapter -> "5090" -> ASIC Serial Number. Eli ainakin FE-korteissa tämä plus laatikko pitäisi olla riittävän pätevä tapa tunnistaa..

On kyllä erikoista asiakkaan kyykyttämistä koko palautusprosessi tuonnepäin.
Onkohan tuo kortin vai sirun sarjanumero? FE:ssä voivat toki olla sama asia, mutta ehkä eri valmistajilla on eri numerot?

Mihin perustuu käsitys siitä, että näytön ohjaimen saisi kokonaan purkaa paketistaan ja muoveistaan ja asentaa koneeseen testausta varten? Tiedän kyllä, että periaatteessa kokeilu on sallittu laissa, mutta toisaalta sääntöjen mukaan tuotteen "käyttöön ottaminen" ja siitä seuraava arvon alentuminen ei olisi sallittua. Jos GPU:sta poistaa muovit ja ehkä tekee liittimiin pari naarmuakin, ostaisitko itse sen uuden hinnalla? Onkohan tuosta jotain tarkempia ohjeita kuten kuluttajaviranomaisen suosituksia tai oikeusjuttuja? Peruste tosiaan ei ole se, että jotkut kaupat sen sallivat.

Mihin perustuu käsitys siitä, että näytön ohjaimen saisi kokonaan purkaa paketistaan ja muoveistaan ja asentaa koneeseen testausta varten? Tiedän kyllä, että periaatteessa kokeilu on sallittu laissa, mutta toisaalta sääntöjen mukaan tuotteen "käyttöön ottaminen" ja siitä seuraava arvon alentuminen ei olisi sallittua. Jos GPU:sta poistaa muovit ja ehkä tekee liittimiin pari naarmuakin, ostaisitko itse sen uuden hinnalla? Onkohan tuosta jotain tarkempia ohjeita kuten kuluttajaviranomaisen suosituksia tai oikeusjuttuja? Peruste tosiaan ei ole se, että jotkut kaupat sen sallivat.

Tuolta voi lukea asiasta tarkemmin.

Kun ei kyseessä ole mikään tuote joka tuolla erityisesti ei saa peruutusoikeutta, esimerkiksi hygieniatuotteet, peruutusoikeus on voimassa. Takuuhommat sitten erikseen ja siitähän ne nyt yrittävät vääntää tuon sarjanumerohässäkän kanssa.

Ja naarmuttamiset sun muut voidaan ottaa huomioon arvonalenemana, jos eivät olennaisesti vaikuta tuotteen toimintaan. Muutama sormenjälki tuskin laskee arvoa merkittävästi.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
273 574
Jäsenet
77 052
Uusin jäsen
Pyrre

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom