living_death
★ Still alive ™
- Liittynyt
- 15.11.2016
- Viestejä
- 7 793
Vasta tänään saapui noudettavaksi postista ja lähetystunnus oli ylläripylläri muuttunut matkan varrella toiseksi alkuperäisestä.Huomenna 10 päivää maannut ulkomaanterminaalissa
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vasta tänään saapui noudettavaksi postista ja lähetystunnus oli ylläripylläri muuttunut matkan varrella toiseksi alkuperäisestä.Huomenna 10 päivää maannut ulkomaanterminaalissa
![]()
Luki siinä sivulla jonnekka posti itse ohjasi lähettämässään kirjeessään. Myöskään kirjeessä ei kerrottu mitään hintaa, mutta sieltä oli suora linkki "posti.fi/kasittelymaksu". Tuolla lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. " Sieltä pääsee vielä "Lue lisää käsittelymaksusta" ( Tarkemmin tulliselvitettävien käsittelymaksusta - Posti )" Jossa myöskin lukee "Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä"Missä tuo lainaamasi 2,90e lukee?
Kyl se tuolla Postin hinnastossa on mainittu selkeästi ainakin (mutta pitäisi tuo mainita noilla sivuillakin/lapuissa kyl mielestäni):Luki siinä sivulla jonnekka posti itse ohjasi lähettämässään kirjeessään. Myöskään kirjeessä ei kerrottu mitään hintaa, mutta sieltä oli suora linkki "posti.fi/kasittelymaksu". Tuolla lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. " Sieltä pääsee vielä "Lue lisää käsittelymaksusta" ( Tarkemmin tulliselvitettävien käsittelymaksusta - Posti )" Jossa myöskin lukee "Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä"
Ei siis sinänsä, mutta tuli ihan yllätyksenä tiskillä, että hinta on noussut, kun sitä ei missään postin itse antaman lapun sivuilla/linkin takana lukenut (hinnastoa en älynnyt edes katsoa, kun voisi olettaa että se oli se 2,90€. Myös tullin sivuilla käsittelymaksuun oli ohjeistus laittaa tuo 2,90€, joka periaatteessa tarkoittaa, että minun olisi joku sentti ehkä maksaa verojakin lisää. Mielestäni vähän harhaanjohtavaa, kun nimenomaan postin lapussa lukevaan osoitteeseen menee, ja kummassakaan ei lue lisämaksusta (maksettaessa käteisellä/paikanpäällä) mitään.
Kyllä hinnastossa, mutta ei sitten missään muualla, ei lapulla tai sivulla minne lappu ohjaa. Eipä tullut itselleni mieleenkään käydä katsomassa hinnastoa, kun kahdella postin sivulla ainoa hinta 2,90 ja tämän lisäksi vielä tullissakin ohjeena antaa tuo hinta. +toki sitten ne kaikki uutiset, että paketteihin tulee 2,90e lisämaksu, mutta noh minkäs sille voi.Kyl se tuolla Postin hinnastossa on mainittu selkeästi
Pyysin refundia alkuviikosta ja eilen palauttivat jo rahat paypalille. Tavarat saa pitää, jos joskus perille asti saapuvat.
00 alkuinen, onneksi nyt ilmestyi muutakin tekstiä.Jos kyseessä on Posti Parcel Connect (00-alkuinen 20-numeromerkkinen seurantanumero) niin silloin saattaa tulla Liettuassa välimerkintä - ei kuitenkaan aina. Jos kyseessä on Priority-postipaketti (CEnnnnnnnnnFI) tai EMS-paketti (EEnnnnnnnnnFI) niin ei tule kokemuksieni mukaan koskaan välimerkintöjä (mihinkään maahan lähetettäessä).
1) yrityksen pankkikortti lähetetty 30.5, eikä vieläkään näy.
2) omat verkkopankkitunnukset lähetetty 18.6, eikä vieläkään näy.
3) Ulkomailta tullut paketti meni smartpost-automaattiin, joka oli pörssiyhtiön tiloissa. Olin aspan mukaan ihan itse sen sinne tilannut. Koitin tiedustella, että tietääkö pieni ulkomainen verkkokauppa niin paljon heidän pakettiautomaateistaan, että voisin valita sieltä jopa yksityiset. Aspa lupasi siirtää sen ”normi postiin”, mutta pidensikin vain säilytysaikaa.
4) Ranskasta lähtenyt paketti 17.6 lentokoneella Suomeen. Postin mukaan on vielä matkalla. (ei suomessa) Kummastelin aspalle tuota Ranskalaisten lentokoneiden hitautta, kun noin kauan kestää.
5) kirjeiden hinnat nousee kannattamattomana
Oy Posti Ab palveluksessanne.
Oli ihan lainavirkailija, joka sanoi lähettäneensä. Toki mahdollinen tuokin. Tänään saapui firman kortti ja verkkopankkitunnarit. Omaa korttia odottelen ja tuota 17.6 asti ilmassa ollutta lentokonetta Ranskasta.Pankki voi lähettää myös tiedotteen pankki kortti tilattu, sitä ei ole silloin lähetetty vaan valmiudessa lähetykseen.
Perjantaisin ei taida normaali posti kulkea tämän kesän aikana?![]()
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...Mitäs tämä nyt on? Android puhelimessa ilmestyi Omaposti -sovellukseen Ikea:n mainos lähetyksen seuranta näkymään. Milloin tähän on mainokset tulleet?
Postin seurantasivu ei taida tuntea noita suurimpien kaupunkien lauantaitoimitusalueita toimitusarvioissaan joten näyttää aina maanantaita (ellei sitten ole korjattu).Perjantaina lähti paketti liikkeelle, lupasivat maanantaille 6.7, mutta yllätys oli suuri kun saapui jo lauantaina 4.7.
Joskus osaa yllättää.
Yleisesti kai parempi näin päin että toimitus tapahtunut etuajassa.Postin seurantasivu ei taida tuntea noita suurimpien kaupunkien lauantaitoimitusalueita toimitusarvioissaan joten näyttää aina maanantaita (ellei sitten ole korjattu).
Tosin tarkemmin ajatellen ei se lauantaitoimitus mikään taattu taida olla joten lienee ihan loogista että arvioidaan vasta maanantaita...
Mulla ei tule mainoksia, käytössä on Opera mini joka blokkaa mainokset.Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
Puhuttiinkohan tässä kännykkäapista kenties?Mulla ei tule mainoksia, käytössä on Opera mini joka blokkaa mainokset.
Onko jäänyt markkinointiluvat päälle? Nuo löytyy sovelluksen Omat tiedot-valikon alta.Mitäs tämä nyt on? Android puhelimessa ilmestyi Omaposti -sovellukseen Ikea:n mainos lähetyksen seuranta näkymään. Milloin tähän on mainokset tulleet?
Pitäisi saada Blue tomaton tilaus palautettua, mutta tämä on osoittautunut aivan *elvetin vaikeaksi. Olen pakettia kuskaillut postista matkahuoltoon, mutta aina sama homma, että palautus viivakooditarra ei toimi, eikä manuaalisesti näpyttämälläkään toimi. Nyt sitten Blue tomatosta ehdottavat, että jää kaksi vaihtoehtoa palautukseen 1. paketin vienti UPS asemalle heidän uudelleen lähettämällä viivakoodilla varustettuna. 2. Tilauksen kotoa hakemisen järjestäminen, joka tapahtuu arkipäivänä työaikoina.
1. Ei onnistu, koska Pieksämäellä ei ole mitään UPS toimintaa. Ehdotin heille, että onnistuisiko DHL käyttö se sentään löytyy tältäkin kylältä.
2. Menee hankalaksi, koska itse teen päivävuoroa kesätöissä, eikä paketin hakuaikaa voi erikseen antaa.
Oli kyllä viimeinen kerta kun tilaan tuolta Blue tomato firmasta mitään...
Minusta toi on näyttäny jo yli puol vuotta noita.Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
Juu, kännykän appsia tarkoitan.Puhuttiinkohan tässä kännykkäapista kenties?
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.Onko jäänyt markkinointiluvat päälle? Nuo löytyy sovelluksen Omat tiedot-valikon alta.
Missä teillä näitä mainoksia näkyy..? Itsellä ei missään, ei koneella eikä mobiilissa.Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
Näitä asetuksia tarkoitan, mutta ei niillä taida sittenkään olla vaikutusta jos kuitenkin puskee mainokset läpi. Itsellä ei kyllä ole mitään mainoksia näkynyt.Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
Missä teillä näitä mainoksia näkyy..? Itsellä ei missään, ei koneella eikä mobiilissa.
Toki kaikki tuon kaltaiset käännetään heti alkuun pois päältä. Siis jo ennen kuin toivat mainosspammin tuohon softaansa. Eli eivät korjaa tilannetta.
Hahaa, sain Postilta 5€ korvauksen, jota vaadin vahingonkorvauslomakkeella. En odottanut mitään ja lähinnä purin ärsytystä siitä että paketin saaminen edellytti yhteydenottoa maksulliseen numeroon ja varmistin, että jos Postin toiminta johtaa minulle kuluihin, niin ainakin vastaavalla summalla tuhlaan siellä työaikaa.Paikallinen postitoimipiste ei onnistunut kirjaamaan pakettia saapuneeksi kuljetuksesta. Käymällä asia ei selvinnyt ja ainoa keino saada apua on maksullinen palvelunumero (josta soittivat samaan paikkaan että etsivät sen lähtyksen eikä vaan katso koneelta ja pyörittele päätä). Hienoa toimintaa siis, ensin posti tekee virheitä ja sitten virheiden korjaaminen maksaa vastaanottajalle.
En nyt tähän hätään muista onko tämä jo ollut täällä, mutta varmuuden vuoksi (ja kertaus on opintojen äiti ja blaablaablaa):
Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan:
"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten
(kopioitu tähän vain oleellinen kohta; kandee lukea koko KKV:n näkemys asiasta)
- tavaran tai palvelun viivästyksestä tai virheestä."
Itse tulkitsen tämän niin, että jos paketin viivästymistä/katoamista kyselee maksullisesta numerosta, niin Postin tulee korvata aiheutuneet kulut (verrattuna perushintaiseen puheluun; sekin määritelty linkin takana).
Jos nyt haluaa viilata pilkkua, niin paketin vastaanottaja ei ole postin asiakas tai asiakassuhteessa postiin, vaan paketin lähettäjä.
Sieltä on kusti polkenutOhhoh toukokuussa Itävallasta postitettu paketti heilahti eilen Suomeen, ja nyt tänään ilmeisesti tulee noudettavaksi. Ihme jumi tuollaisella alle 2000km matkalla. Paketti liikkui sellaista vajaa 50km/vrk tahtia.
Joo, laitoin myös refund-pyyntöä myös menemään ja rahat tulevat takaisin luottokortille 5-7 päivän sisällä.
Ei kai se seurannassa näykkään... tietääkseni. Itellä ainakin tullauksen yhteydessä oli jossain kohti linkki Postin sivulle, jossa voi suorituksen käydä suorittamassa. Pistää vaan seurantanumeron ja maksaa osoitteessa Käsittelymaksu tulliselvitettäville lähetyksille - PostiPosti osaa taas... Paketti joka tullattu jo yli vuorokausi sitten ei näy vieläkään postin seurannassa että voisi sen perkuleen käsittelymaksunkin maksaa...
OmaPosti on näissä tapauksissa melkosen kätevä, koska sinne tulee nuo ilmoitukset nopiaan, suosittelen ottamaan käyttöön, jos paketteja tilailee ulkomailta...Posti osaa taas... Paketti joka tullattu jo yli vuorokausi sitten ei näy vieläkään postin seurannassa että voisi sen perkuleen käsittelymaksunkin maksaa...
Käytössä on, kyse ei ole siitä, vaan se että tullauksesta (jonka siis tein itse) on kohta kulunut 2vrk ja edelleenkin postin käsittelymaksupaska sanoo lähetyskoodilla että "ei oleeee!".OmaPosti on näissä tapauksissa melkosen kätevä, koska sinne tulee nuo ilmoitukset nopiaan, suosittelen ottamaan käyttöön, jos paketteja tilailee ulkomailta...
Kuulostaa DHL Express -paketilta, eli DHL tai paikallinen alihankkija toimittaa. Jos sun alueella on DHL-noutopisteitä niin todennäköisesti Posti ei toimi alihankkijana.mikähän yhtiö mahdollisesti Suomessa hoitaa DHL paketin kuljetuksen, postilla nuo monet tullut aiemmin mutta nyt ei edes postin seurantaan käy tuo koodi? JD alkuinen koodi mikä DHLn seurannan mukaan liikkunut viime viikon to-pe Puolasta Helsinkiin, ja tekstit toimitus sovittu (jota ei ainakaan minun kanssa ole sovittu) ja toimituspäiväksi 6.7. mutta pakettia ei näkynyt ja seuranta ei ole tuon jälkeen myöskään päivittynyt.
Jos ei näy tuota niin sitten voinee olla jonkin muunkin tyyppinen paketti.Käsittelijä: DHL Express
Seurantanumero: 405392xxxx
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.