Postin kulkemisen vaikeus

Huomenna 10 päivää maannut ulkomaanterminaalissa :(

paketti.PNG
Vasta tänään saapui noudettavaksi postista ja lähetystunnus oli ylläripylläri muuttunut matkan varrella toiseksi alkuperäisestä.
 
Missä tuo lainaamasi 2,90e lukee?
Luki siinä sivulla jonnekka posti itse ohjasi lähettämässään kirjeessään. Myöskään kirjeessä ei kerrottu mitään hintaa, mutta sieltä oli suora linkki "posti.fi/kasittelymaksu". Tuolla lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. " Sieltä pääsee vielä "Lue lisää käsittelymaksusta" ( Tarkemmin tulliselvitettävien käsittelymaksusta - Posti )" Jossa myöskin lukee "Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä"

Ei siis sinänsä, mutta tuli ihan yllätyksenä tiskillä, että hinta on noussut, kun sitä ei missään postin itse antaman lapun sivuilla/linkin takana lukenut (hinnastoa en älynnyt edes katsoa, kun voisi olettaa että se oli se 2,90€. Myös tullin sivuilla käsittelymaksuun oli ohjeistus laittaa tuo 2,90€, joka periaatteessa tarkoittaa, että minun olisi joku sentti ehkä maksaa verojakin lisää. Mielestäni vähän harhaanjohtavaa, kun nimenomaan postin lapussa lukevaan osoitteeseen menee, ja kummassakaan ei lue lisämaksusta (maksettaessa käteisellä/paikanpäällä) mitään.

"kun vanhempia maksutapoja käyttäviltä jatkuvasti peritään erilaisia paperilaskutuslisiä ym., ja mielestäni ihan aiheellisesti "
Tuo vähän riippuu myös siitä voiko sen tehdä sitten maksuttomasti muulla tavoin ja mikä yritys/ala on kyseessä. Eli siis, että vaikka et voisi maksaa sähkölaskua muulla kuin kortilla / tai vaikka käteisellä ja muista tulisi lisämaksu, ei kuullosta kovin hyvältä. Sitten jos kyseessä on vaikka netflix niin se on eri asia. Jos siellä olisi erikseen manittu hinta vain netissä (kuten poliisilla), tai jos kyseessä olisi jokin muu kuin tämmöinen lähes veronomainen maksu, niin ei kiinnostaisi (oikeastaan jos tuon olisi voinut maksaa paytrail/suoraan verkkopankista, ilman korttitietojen näpyttelyä, niin en olisi vaivautunut postissa käymään).
"Lisätyötä se on sekin että se Postin tyyppi sulle lyö sen hinnan kassaan ja maksat sen"
Näkyi kestävän pari sekunttia kun luki sen paperin viivakoodin. Ja muutaman lisää, kun otti käteisen vastaan. Ymmärrän kyllä, jos siirtymistä nettiin palkittaisiin halvemmilla hinnoilla, mutta jotenkin se usein kääntyy näin, että se hinta pysyy nettikäyttäjille samana, ja muilla käyttäjille hinnat nousevat.

KKV:n sivuilla kuitenkin lukee.
"Erityisesti välttämättömyyspalveluissa on oltava tarjolla eri maksutapoja. Välttämättömyyspalvelut (esim. sähkö, vesi, lämpö ja puhelin) ovat kaikille kansalaisille välttämättömiä palveluja, joita ilman ei käytännössä tule toimeen. Kuluttajalla ei ole todellista vaihtoehtoa, käyttääkö hän välttämättömyyspalvelua vai ei. Välttämättömyyspalveluja tarjoaville yrityksille onkin sen vuoksi asetettu velvoitteita, joilla turvataan näiden palveluiden saanti kaikille."
"Jos kuluttajalle, joka ei käytä maksukortteja, tarjotaan vaihtoehdoksi vain laskutuslisän sisältävää laskua, tilanne voi olla kohtuuton. Uudemmassa lainsäädännössä, kuten taksiliikennelaissa (Taksiliikennelaki 17 §), asiakkaille on erikseen turvattu oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla."
Itse lukisin postin tähän, sillä etpä voi maksaa tuotakaan käsittelymaksua matkahuollolle (tai maksaa millään muulla tavalla ilman lisiä kuin kortilla). Myöskään kyseistä tuotetta ei saanut minkään muun toimittamana kuin kiina/singaporen postilla jota posti jakaa.

Varmaan sitten KKV:lta ja yhdenvertaisuusvaltuutetulta kysellä.
 
Luki siinä sivulla jonnekka posti itse ohjasi lähettämässään kirjeessään. Myöskään kirjeessä ei kerrottu mitään hintaa, mutta sieltä oli suora linkki "posti.fi/kasittelymaksu". Tuolla lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. " Sieltä pääsee vielä "Lue lisää käsittelymaksusta" ( Tarkemmin tulliselvitettävien käsittelymaksusta - Posti )" Jossa myöskin lukee "Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä"

Ei siis sinänsä, mutta tuli ihan yllätyksenä tiskillä, että hinta on noussut, kun sitä ei missään postin itse antaman lapun sivuilla/linkin takana lukenut (hinnastoa en älynnyt edes katsoa, kun voisi olettaa että se oli se 2,90€. Myös tullin sivuilla käsittelymaksuun oli ohjeistus laittaa tuo 2,90€, joka periaatteessa tarkoittaa, että minun olisi joku sentti ehkä maksaa verojakin lisää. Mielestäni vähän harhaanjohtavaa, kun nimenomaan postin lapussa lukevaan osoitteeseen menee, ja kummassakaan ei lue lisämaksusta (maksettaessa käteisellä/paikanpäällä) mitään.
Kyl se tuolla Postin hinnastossa on mainittu selkeästi ainakin (mutta pitäisi tuo mainita noilla sivuillakin/lapuissa kyl mielestäni):

Käsittelymaksu tulliselvitettäville yli 22 € lähetyksille
• posti.fi/kasittelymaksu 2,90 € (0 alv)
postissa käteisellä maksettaessa 3,30 € (0 alv)
 
Kyl se tuolla Postin hinnastossa on mainittu selkeästi
Kyllä hinnastossa, mutta ei sitten missään muualla, ei lapulla tai sivulla minne lappu ohjaa. Eipä tullut itselleni mieleenkään käydä katsomassa hinnastoa, kun kahdella postin sivulla ainoa hinta 2,90 ja tämän lisäksi vielä tullissakin ohjeena antaa tuo hinta. +toki sitten ne kaikki uutiset, että paketteihin tulee 2,90e lisämaksu, mutta noh minkäs sille voi.
 
Pyysin refundia alkuviikosta ja eilen palauttivat jo rahat paypalille. Tavarat saa pitää, jos joskus perille asti saapuvat.

Joo, laitoin myös refund-pyyntöä myös menemään ja rahat tulevat takaisin luottokortille 5-7 päivän sisällä.
 
Jos kyseessä on Posti Parcel Connect (00-alkuinen 20-numeromerkkinen seurantanumero) niin silloin saattaa tulla Liettuassa välimerkintä - ei kuitenkaan aina. Jos kyseessä on Priority-postipaketti (CEnnnnnnnnnFI) tai EMS-paketti (EEnnnnnnnnnFI) niin ei tule kokemuksieni mukaan koskaan välimerkintöjä (mihinkään maahan lähetettäessä).
00 alkuinen, onneksi nyt ilmestyi muutakin tekstiä.
1593612853647.png
 
1) yrityksen pankkikortti lähetetty 30.5, eikä vieläkään näy.

2) omat verkkopankkitunnukset lähetetty 18.6, eikä vieläkään näy.

3) Ulkomailta tullut paketti meni smartpost-automaattiin, joka oli pörssiyhtiön tiloissa. Olin aspan mukaan ihan itse sen sinne tilannut. Koitin tiedustella, että tietääkö pieni ulkomainen verkkokauppa niin paljon heidän pakettiautomaateistaan, että voisin valita sieltä jopa yksityiset. Aspa lupasi siirtää sen ”normi postiin”, mutta pidensikin vain säilytysaikaa.

4) Ranskasta lähtenyt paketti 17.6 lentokoneella Suomeen. Postin mukaan on vielä matkalla. (ei suomessa) Kummastelin aspalle tuota Ranskalaisten lentokoneiden hitautta, kun noin kauan kestää.

5) kirjeiden hinnat nousee kannattamattomana

Oy Posti Ab palveluksessanne.

Pankki voi lähettää myös tiedotteen pankki kortti tilattu, sitä ei ole silloin lähetetty vaan valmiudessa lähetykseen.
 
Pankki voi lähettää myös tiedotteen pankki kortti tilattu, sitä ei ole silloin lähetetty vaan valmiudessa lähetykseen.
Oli ihan lainavirkailija, joka sanoi lähettäneensä. Toki mahdollinen tuokin. Tänään saapui firman kortti ja verkkopankkitunnarit. Omaa korttia odottelen ja tuota 17.6 asti ilmassa ollutta lentokonetta Ranskasta.
 
En vaan tajua miksi tota tavaraa ei saada mitenkään muuten liikkumaan. Jopa jenkeissä todettiin että ei vittu me voida tän kaman päällä istua -> laivaan. Euroopassa juna, rekka, laiva, ??? Eikö millään mikään onnistu? Vai eikö postilta löydy vain kykyä/neuvottelutaitoa hoitaa mitään muita kuin minimimäärän pakollisia asioita normaaliaikana, ja muuten sit vaan levätään laakereillaan? Luulisi että asiat pystyy järjestämään kuntoon jos ne oikeasti haluaisi.
 
Reilu pari viikkoa nyt odotellut Ranskasta 15.6. lähetettyä pakettia (käyttäen Collisimoa). Eipä näy vieläkään Suomen puolella.
 
Sama juttu Suomeen päin tulevan postin kanssa. Helsinki-Vantaalla jumissa ollut kiinanpaketti jo 2 viikkoa! Mikään ei tunnu Postin kanssa toimivan. Ei Suomessa tai ulkomailla...
 
Itävallan posti vastasi, että ebaystä tilattu kahva oli tuolloin 3.6. lähtenyt lentokentältä... eli missä se sitten on? Putosi koneesta, vai jossain postin miljoonista rullakoista helsinki-vantaalla?
 
Itävallasta pakettia myös odotellaan. 12.6 "Item handed over at the airport" ja siihen se sitten jääkin.
 
Pitäisi saada Blue tomaton tilaus palautettua, mutta tämä on osoittautunut aivan *elvetin vaikeaksi. Olen pakettia kuskaillut postista matkahuoltoon, mutta aina sama homma, että palautus viivakooditarra ei toimi, eikä manuaalisesti näpyttämälläkään toimi. Nyt sitten Blue tomatosta ehdottavat, että jää kaksi vaihtoehtoa palautukseen 1. paketin vienti UPS asemalle heidän uudelleen lähettämällä viivakoodilla varustettuna. 2. Tilauksen kotoa hakemisen järjestäminen, joka tapahtuu arkipäivänä työaikoina.

1. Ei onnistu, koska Pieksämäellä ei ole mitään UPS toimintaa. Ehdotin heille, että onnistuisiko DHL käyttö se sentään löytyy tältäkin kylältä.
2. Menee hankalaksi, koska itse teen päivävuoroa kesätöissä, eikä paketin hakuaikaa voi erikseen antaa.

Oli kyllä viimeinen kerta kun tilaan tuolta Blue tomato firmasta mitään...
 
Perjantaisin ei taida normaali posti kulkea tämän kesän aikana? :confused:

Kätevä kyllä kun perjantai on edelleen yleinen päivä esim. pelien julkaisuun. Täytyy siis tukea isoja ketjuja (Gigantti) ja hakea lähimyymälästä peli sen sijaan, että tukisi perinteisempää suomalaista pelikauppaa.

(Eipä sillä että se perjantain jakelukaan nykyään mitään enää auttaisi, kun kirjeellä kestää se 5-10 päivää suomen sisällä.)
 
Mitäs tämä nyt on? Android puhelimessa ilmestyi Omaposti -sovellukseen Ikea:n mainos lähetyksen seuranta näkymään. Milloin tähän on mainokset tulleet?
 
Mitäs tämä nyt on? Android puhelimessa ilmestyi Omaposti -sovellukseen Ikea:n mainos lähetyksen seuranta näkymään. Milloin tähän on mainokset tulleet?
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
 
Perjantaina lähti paketti liikkeelle, lupasivat maanantaille 6.7, mutta yllätys oli suuri kun saapui jo lauantaina 4.7.

Joskus osaa yllättää.
 
Perjantaina lähti paketti liikkeelle, lupasivat maanantaille 6.7, mutta yllätys oli suuri kun saapui jo lauantaina 4.7.

Joskus osaa yllättää.
Postin seurantasivu ei taida tuntea noita suurimpien kaupunkien lauantaitoimitusalueita toimitusarvioissaan joten näyttää aina maanantaita (ellei sitten ole korjattu).

Tosin tarkemmin ajatellen ei se lauantaitoimitus mikään taattu taida olla joten lienee ihan loogista että arvioidaan vasta maanantaita...
 
Postin seurantasivu ei taida tuntea noita suurimpien kaupunkien lauantaitoimitusalueita toimitusarvioissaan joten näyttää aina maanantaita (ellei sitten ole korjattu).

Tosin tarkemmin ajatellen ei se lauantaitoimitus mikään taattu taida olla joten lienee ihan loogista että arvioidaan vasta maanantaita...
Yleisesti kai parempi näin päin että toimitus tapahtunut etuajassa.
 
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
Mulla ei tule mainoksia, käytössä on Opera mini joka blokkaa mainokset.
 
Pitäisi saada Blue tomaton tilaus palautettua, mutta tämä on osoittautunut aivan *elvetin vaikeaksi. Olen pakettia kuskaillut postista matkahuoltoon, mutta aina sama homma, että palautus viivakooditarra ei toimi, eikä manuaalisesti näpyttämälläkään toimi. Nyt sitten Blue tomatosta ehdottavat, että jää kaksi vaihtoehtoa palautukseen 1. paketin vienti UPS asemalle heidän uudelleen lähettämällä viivakoodilla varustettuna. 2. Tilauksen kotoa hakemisen järjestäminen, joka tapahtuu arkipäivänä työaikoina.

1. Ei onnistu, koska Pieksämäellä ei ole mitään UPS toimintaa. Ehdotin heille, että onnistuisiko DHL käyttö se sentään löytyy tältäkin kylältä.
2. Menee hankalaksi, koska itse teen päivävuoroa kesätöissä, eikä paketin hakuaikaa voi erikseen antaa.

Oli kyllä viimeinen kerta kun tilaan tuolta Blue tomato firmasta mitään...

Tilaa se UPS-nouto työpaikalle?
 
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
Minusta toi on näyttäny jo yli puol vuotta noita.
Aluks ei ollu Play kaupassa ees ilmotusta, että sovellus sisältää mainoksia...
 
Onko jäänyt markkinointiluvat päälle? Nuo löytyy sovelluksen Omat tiedot-valikon alta.
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
 
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
Missä teillä näitä mainoksia näkyy..? Itsellä ei missään, ei koneella eikä mobiilissa.
 
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
Näitä asetuksia tarkoitan, mutta ei niillä taida sittenkään olla vaikutusta jos kuitenkin puskee mainokset läpi. Itsellä ei kyllä ole mitään mainoksia näkynyt.
Screenshot_2020-07-05-21-02-06-899_fi.itella.posti.android.jpg
 
Näitä asetuksia tarkoitan, mutta ei niillä taida sittenkään olla vaikutusta jos kuitenkin puskee mainokset läpi. Itsellä ei kyllä ole mitään mainoksia näkynyt.
Screenshot_2020-07-05-21-02-06-899_fi.itella.posti.android.jpg
Toki kaikki tuon kaltaiset käännetään heti alkuun pois päältä. Siis jo ennen kuin toivat mainosspammin tuohon softaansa. Eli eivät korjaa tilannetta.

Ja näkyvät tosiaan juuri, kuten @Lawidoh edellä kuvan laittoikin. Eli listan toisena roikkuu joku mainos jonka voi poistaa mutta kyllä siihen sitten seuraavalla kerralla uusi ilmaantuu. Toisaalta toistaiseksi ei onneksi jokaisella käyttökerralla ole mainosta vaan harvemmin.

Omasta mielestäni kyllä jälleen yksi todella raivostuttava suuntaus tuon kuralaatuisen roskafirman toiminnassa. Lähes pakottavat käyttämään tuota softaa ja kun saatiin riittävästi käyttäjiä niin tuotiin mainokset. Kohta niitä voidaankin lisätä merkittävästi ja sitoa entistä enemmän kaikki tuohon softaan. Mutta mikäpä siinä on mainoksia katsella siitä ilosta kun se pitkään odotettu ja kalliisti postikuluja maksanut paketti seikkailee milloin missäkin lajittelussa...
 
Paikallinen postitoimipiste ei onnistunut kirjaamaan pakettia saapuneeksi kuljetuksesta. Käymällä asia ei selvinnyt ja ainoa keino saada apua on maksullinen palvelunumero (josta soittivat samaan paikkaan että etsivät sen lähtyksen eikä vaan katso koneelta ja pyörittele päätä). Hienoa toimintaa siis, ensin posti tekee virheitä ja sitten virheiden korjaaminen maksaa vastaanottajalle.
Hahaa, sain Postilta 5€ korvauksen, jota vaadin vahingonkorvauslomakkeella. En odottanut mitään ja lähinnä purin ärsytystä siitä että paketin saaminen edellytti yhteydenottoa maksulliseen numeroon ja varmistin, että jos Postin toiminta johtaa minulle kuluihin, niin ainakin vastaavalla summalla tuhlaan siellä työaikaa.
 
En nyt tähän hätään muista onko tämä jo ollut täällä, mutta varmuuden vuoksi (ja kertaus on opintojen äiti ja blaablaablaa):

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan:

"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten
  • tavaran tai palvelun viivästyksestä tai virheestä."
(kopioitu tähän vain oleellinen kohta; kandee lukea koko KKV:n näkemys asiasta)

Itse tulkitsen tämän niin, että jos paketin viivästymistä/katoamista kyselee maksullisesta numerosta, niin Postin tulee korvata aiheutuneet kulut (verrattuna perushintaiseen puheluun; sekin määritelty linkin takana).
 
En nyt tähän hätään muista onko tämä jo ollut täällä, mutta varmuuden vuoksi (ja kertaus on opintojen äiti ja blaablaablaa):

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan:

"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten
  • tavaran tai palvelun viivästyksestä tai virheestä."
(kopioitu tähän vain oleellinen kohta; kandee lukea koko KKV:n näkemys asiasta)

Itse tulkitsen tämän niin, että jos paketin viivästymistä/katoamista kyselee maksullisesta numerosta, niin Postin tulee korvata aiheutuneet kulut (verrattuna perushintaiseen puheluun; sekin määritelty linkin takana).

Jos nyt haluaa viilata pilkkua, niin paketin vastaanottaja ei ole postin asiakas tai asiakassuhteessa postiin, vaan paketin lähettäjä.
 
Ottamatta sen enempää kantaa tähän: Itte sain Postilta korvauksia aiemmasta tapauksesta jossa Smartpost-laatikko oli paskana. Jouduin useamman kerran soittelemaan Postin maksulliseen aspaan sekä käymään Postin asiakaspalvelussa, viikon sai asiasta tapella.

Posti nimenomaan perusteli tämän korvauksen näillä kuluilla ja olin siis paketin vastaanottaja - suomalainen firma oli lähettäjänä.
 
Ohhoh toukokuussa Itävallasta postitettu paketti heilahti eilen Suomeen, ja nyt tänään ilmeisesti tulee noudettavaksi. Ihme jumi tuollaisella alle 2000km matkalla. Paketti liikkui sellaista vajaa 50km/vrk tahtia.
 
Posti osaa taas... Paketti joka tullattu jo yli vuorokausi sitten ei näy vieläkään postin seurannassa että voisi sen perkuleen käsittelymaksunkin maksaa...
 
Itsekin ostin Itävallasta emolevyn toukokuun puolella ja viime viikolla sainkin rahat takaisin yritykseltä kun kuulemma Itävallan posti hukannut paketin. Noh tänään yllättäen paketti olikin postilaatikossa, mitähän tässä tekisi. Laillisesti ei varmaan mitään ongelmaa pitää paketti, mutta moraalisesti :hmm:
 
Joo, laitoin myös refund-pyyntöä myös menemään ja rahat tulevat takaisin luottokortille 5-7 päivän sisällä.

Ja tänään, muutaman päivän vajaa 4 kk sen jälkeen, kun paketti lähti matkaan, tuli Postilta ilmoitus, että paketti noudettavissa. Rahatkin sain jo viime viikolla takaisin.

Eli kyllä ne USPS:nkin laivapaketit kulkee.
 
Posti osaa taas... Paketti joka tullattu jo yli vuorokausi sitten ei näy vieläkään postin seurannassa että voisi sen perkuleen käsittelymaksunkin maksaa...
Ei kai se seurannassa näykkään... tietääkseni. Itellä ainakin tullauksen yhteydessä oli jossain kohti linkki Postin sivulle, jossa voi suorituksen käydä suorittamassa. Pistää vaan seurantanumeron ja maksaa osoitteessa Käsittelymaksu tulliselvitettäville lähetyksille - Posti
 
Posti osaa taas... Paketti joka tullattu jo yli vuorokausi sitten ei näy vieläkään postin seurannassa että voisi sen perkuleen käsittelymaksunkin maksaa...
OmaPosti on näissä tapauksissa melkosen kätevä, koska sinne tulee nuo ilmoitukset nopiaan, suosittelen ottamaan käyttöön, jos paketteja tilailee ulkomailta...
 
OmaPosti on näissä tapauksissa melkosen kätevä, koska sinne tulee nuo ilmoitukset nopiaan, suosittelen ottamaan käyttöön, jos paketteja tilailee ulkomailta...
Käytössä on, kyse ei ole siitä, vaan se että tullauksesta (jonka siis tein itse) on kohta kulunut 2vrk ja edelleenkin postin käsittelymaksupaska sanoo lähetyskoodilla että "ei oleeee!".
 
mikähän yhtiö mahdollisesti Suomessa hoitaa DHL paketin kuljetuksen, postilla nuo monet tullut aiemmin mutta nyt ei edes postin seurantaan käy tuo koodi? JD alkuinen koodi mikä DHLn seurannan mukaan liikkunut viime viikon to-pe Puolasta Helsinkiin, ja tekstit toimitus sovittu (jota ei ainakaan minun kanssa ole sovittu) ja toimituspäiväksi 6.7. mutta pakettia ei näkynyt ja seuranta ei ole tuon jälkeen myöskään päivittynyt.
 
mikähän yhtiö mahdollisesti Suomessa hoitaa DHL paketin kuljetuksen, postilla nuo monet tullut aiemmin mutta nyt ei edes postin seurantaan käy tuo koodi? JD alkuinen koodi mikä DHLn seurannan mukaan liikkunut viime viikon to-pe Puolasta Helsinkiin, ja tekstit toimitus sovittu (jota ei ainakaan minun kanssa ole sovittu) ja toimituspäiväksi 6.7. mutta pakettia ei näkynyt ja seuranta ei ole tuon jälkeen myöskään päivittynyt.
Kuulostaa DHL Express -paketilta, eli DHL tai paikallinen alihankkija toimittaa. Jos sun alueella on DHL-noutopisteitä niin todennäköisesti Posti ei toimi alihankkijana.

Tuo JD-alkuinen koodi on kollinumero eikä varsinainen seurantanumero. Jos syötät sen DHL:n seurantaan (www.dhl.fi) niin sen pitäisi kertoa että kyseessä on DHL Expressin käsittelemä paketti ja varsinainen 10-numeroinen seurantanumero, tyyliin:
Käsittelijä: DHL Express
Seurantanumero: 405392xxxx
Jos ei näy tuota niin sitten voinee olla jonkin muunkin tyyppinen paketti.

edit: Jos kyseessä kuitenkin onkin Postin toimittama paketti, pitää JD-alkuiseen kollinumeroon lisätä toinen J alkuun jotta toimii Postin seurannassa, eli Postin käyttämä seurantanumero on JJDxxxx.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
288 820
Viestejä
4 949 844
Jäsenet
79 545
Uusin jäsen
Simo T.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom