Postin kulkemisen vaikeus

Pitäisi saada Blue tomaton tilaus palautettua, mutta tämä on osoittautunut aivan *elvetin vaikeaksi. Olen pakettia kuskaillut postista matkahuoltoon, mutta aina sama homma, että palautus viivakooditarra ei toimi, eikä manuaalisesti näpyttämälläkään toimi. Nyt sitten Blue tomatosta ehdottavat, että jää kaksi vaihtoehtoa palautukseen 1. paketin vienti UPS asemalle heidän uudelleen lähettämällä viivakoodilla varustettuna. 2. Tilauksen kotoa hakemisen järjestäminen, joka tapahtuu arkipäivänä työaikoina.

1. Ei onnistu, koska Pieksämäellä ei ole mitään UPS toimintaa. Ehdotin heille, että onnistuisiko DHL käyttö se sentään löytyy tältäkin kylältä.
2. Menee hankalaksi, koska itse teen päivävuoroa kesätöissä, eikä paketin hakuaikaa voi erikseen antaa.

Oli kyllä viimeinen kerta kun tilaan tuolta Blue tomato firmasta mitään...
 
Perjantaisin ei taida normaali posti kulkea tämän kesän aikana? :confused:

Kätevä kyllä kun perjantai on edelleen yleinen päivä esim. pelien julkaisuun. Täytyy siis tukea isoja ketjuja (Gigantti) ja hakea lähimyymälästä peli sen sijaan, että tukisi perinteisempää suomalaista pelikauppaa.

(Eipä sillä että se perjantain jakelukaan nykyään mitään enää auttaisi, kun kirjeellä kestää se 5-10 päivää suomen sisällä.)
 
Mitäs tämä nyt on? Android puhelimessa ilmestyi Omaposti -sovellukseen Ikea:n mainos lähetyksen seuranta näkymään. Milloin tähän on mainokset tulleet?
 
Mitäs tämä nyt on? Android puhelimessa ilmestyi Omaposti -sovellukseen Ikea:n mainos lähetyksen seuranta näkymään. Milloin tähän on mainokset tulleet?
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
 
Perjantaina lähti paketti liikkeelle, lupasivat maanantaille 6.7, mutta yllätys oli suuri kun saapui jo lauantaina 4.7.

Joskus osaa yllättää.
 
Perjantaina lähti paketti liikkeelle, lupasivat maanantaille 6.7, mutta yllätys oli suuri kun saapui jo lauantaina 4.7.

Joskus osaa yllättää.
Postin seurantasivu ei taida tuntea noita suurimpien kaupunkien lauantaitoimitusalueita toimitusarvioissaan joten näyttää aina maanantaita (ellei sitten ole korjattu).

Tosin tarkemmin ajatellen ei se lauantaitoimitus mikään taattu taida olla joten lienee ihan loogista että arvioidaan vasta maanantaita...
 
Postin seurantasivu ei taida tuntea noita suurimpien kaupunkien lauantaitoimitusalueita toimitusarvioissaan joten näyttää aina maanantaita (ellei sitten ole korjattu).

Tosin tarkemmin ajatellen ei se lauantaitoimitus mikään taattu taida olla joten lienee ihan loogista että arvioidaan vasta maanantaita...
Yleisesti kai parempi näin päin että toimitus tapahtunut etuajassa.
 
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
Mulla ei tule mainoksia, käytössä on Opera mini joka blokkaa mainokset.
 
Pitäisi saada Blue tomaton tilaus palautettua, mutta tämä on osoittautunut aivan *elvetin vaikeaksi. Olen pakettia kuskaillut postista matkahuoltoon, mutta aina sama homma, että palautus viivakooditarra ei toimi, eikä manuaalisesti näpyttämälläkään toimi. Nyt sitten Blue tomatosta ehdottavat, että jää kaksi vaihtoehtoa palautukseen 1. paketin vienti UPS asemalle heidän uudelleen lähettämällä viivakoodilla varustettuna. 2. Tilauksen kotoa hakemisen järjestäminen, joka tapahtuu arkipäivänä työaikoina.

1. Ei onnistu, koska Pieksämäellä ei ole mitään UPS toimintaa. Ehdotin heille, että onnistuisiko DHL käyttö se sentään löytyy tältäkin kylältä.
2. Menee hankalaksi, koska itse teen päivävuoroa kesätöissä, eikä paketin hakuaikaa voi erikseen antaa.

Oli kyllä viimeinen kerta kun tilaan tuolta Blue tomato firmasta mitään...

Tilaa se UPS-nouto työpaikalle?
 
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
Minusta toi on näyttäny jo yli puol vuotta noita.
Aluks ei ollu Play kaupassa ees ilmotusta, että sovellus sisältää mainoksia...
 
Onko jäänyt markkinointiluvat päälle? Nuo löytyy sovelluksen Omat tiedot-valikon alta.
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
 
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
Missä teillä näitä mainoksia näkyy..? Itsellä ei missään, ei koneella eikä mobiilissa.
 
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
Näitä asetuksia tarkoitan, mutta ei niillä taida sittenkään olla vaikutusta jos kuitenkin puskee mainokset läpi. Itsellä ei kyllä ole mitään mainoksia näkynyt.
Screenshot_2020-07-05-21-02-06-899_fi.itella.posti.android.jpg
 
Näitä asetuksia tarkoitan, mutta ei niillä taida sittenkään olla vaikutusta jos kuitenkin puskee mainokset läpi. Itsellä ei kyllä ole mitään mainoksia näkynyt.
Screenshot_2020-07-05-21-02-06-899_fi.itella.posti.android.jpg
Toki kaikki tuon kaltaiset käännetään heti alkuun pois päältä. Siis jo ennen kuin toivat mainosspammin tuohon softaansa. Eli eivät korjaa tilannetta.

Ja näkyvät tosiaan juuri, kuten @Lawidoh edellä kuvan laittoikin. Eli listan toisena roikkuu joku mainos jonka voi poistaa mutta kyllä siihen sitten seuraavalla kerralla uusi ilmaantuu. Toisaalta toistaiseksi ei onneksi jokaisella käyttökerralla ole mainosta vaan harvemmin.

Omasta mielestäni kyllä jälleen yksi todella raivostuttava suuntaus tuon kuralaatuisen roskafirman toiminnassa. Lähes pakottavat käyttämään tuota softaa ja kun saatiin riittävästi käyttäjiä niin tuotiin mainokset. Kohta niitä voidaankin lisätä merkittävästi ja sitoa entistä enemmän kaikki tuohon softaan. Mutta mikäpä siinä on mainoksia katsella siitä ilosta kun se pitkään odotettu ja kalliisti postikuluja maksanut paketti seikkailee milloin missäkin lajittelussa...
 
Paikallinen postitoimipiste ei onnistunut kirjaamaan pakettia saapuneeksi kuljetuksesta. Käymällä asia ei selvinnyt ja ainoa keino saada apua on maksullinen palvelunumero (josta soittivat samaan paikkaan että etsivät sen lähtyksen eikä vaan katso koneelta ja pyörittele päätä). Hienoa toimintaa siis, ensin posti tekee virheitä ja sitten virheiden korjaaminen maksaa vastaanottajalle.
Hahaa, sain Postilta 5€ korvauksen, jota vaadin vahingonkorvauslomakkeella. En odottanut mitään ja lähinnä purin ärsytystä siitä että paketin saaminen edellytti yhteydenottoa maksulliseen numeroon ja varmistin, että jos Postin toiminta johtaa minulle kuluihin, niin ainakin vastaavalla summalla tuhlaan siellä työaikaa.
 
En nyt tähän hätään muista onko tämä jo ollut täällä, mutta varmuuden vuoksi (ja kertaus on opintojen äiti ja blaablaablaa):

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan:

"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten
  • tavaran tai palvelun viivästyksestä tai virheestä."
(kopioitu tähän vain oleellinen kohta; kandee lukea koko KKV:n näkemys asiasta)

Itse tulkitsen tämän niin, että jos paketin viivästymistä/katoamista kyselee maksullisesta numerosta, niin Postin tulee korvata aiheutuneet kulut (verrattuna perushintaiseen puheluun; sekin määritelty linkin takana).
 
En nyt tähän hätään muista onko tämä jo ollut täällä, mutta varmuuden vuoksi (ja kertaus on opintojen äiti ja blaablaablaa):

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan:

"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten
  • tavaran tai palvelun viivästyksestä tai virheestä."
(kopioitu tähän vain oleellinen kohta; kandee lukea koko KKV:n näkemys asiasta)

Itse tulkitsen tämän niin, että jos paketin viivästymistä/katoamista kyselee maksullisesta numerosta, niin Postin tulee korvata aiheutuneet kulut (verrattuna perushintaiseen puheluun; sekin määritelty linkin takana).

Jos nyt haluaa viilata pilkkua, niin paketin vastaanottaja ei ole postin asiakas tai asiakassuhteessa postiin, vaan paketin lähettäjä.
 
Ottamatta sen enempää kantaa tähän: Itte sain Postilta korvauksia aiemmasta tapauksesta jossa Smartpost-laatikko oli paskana. Jouduin useamman kerran soittelemaan Postin maksulliseen aspaan sekä käymään Postin asiakaspalvelussa, viikon sai asiasta tapella.

Posti nimenomaan perusteli tämän korvauksen näillä kuluilla ja olin siis paketin vastaanottaja - suomalainen firma oli lähettäjänä.
 
Ohhoh toukokuussa Itävallasta postitettu paketti heilahti eilen Suomeen, ja nyt tänään ilmeisesti tulee noudettavaksi. Ihme jumi tuollaisella alle 2000km matkalla. Paketti liikkui sellaista vajaa 50km/vrk tahtia.
 
Posti osaa taas... Paketti joka tullattu jo yli vuorokausi sitten ei näy vieläkään postin seurannassa että voisi sen perkuleen käsittelymaksunkin maksaa...
 
Itsekin ostin Itävallasta emolevyn toukokuun puolella ja viime viikolla sainkin rahat takaisin yritykseltä kun kuulemma Itävallan posti hukannut paketin. Noh tänään yllättäen paketti olikin postilaatikossa, mitähän tässä tekisi. Laillisesti ei varmaan mitään ongelmaa pitää paketti, mutta moraalisesti :hmm:
 
Joo, laitoin myös refund-pyyntöä myös menemään ja rahat tulevat takaisin luottokortille 5-7 päivän sisällä.

Ja tänään, muutaman päivän vajaa 4 kk sen jälkeen, kun paketti lähti matkaan, tuli Postilta ilmoitus, että paketti noudettavissa. Rahatkin sain jo viime viikolla takaisin.

Eli kyllä ne USPS:nkin laivapaketit kulkee.
 
Posti osaa taas... Paketti joka tullattu jo yli vuorokausi sitten ei näy vieläkään postin seurannassa että voisi sen perkuleen käsittelymaksunkin maksaa...
Ei kai se seurannassa näykkään... tietääkseni. Itellä ainakin tullauksen yhteydessä oli jossain kohti linkki Postin sivulle, jossa voi suorituksen käydä suorittamassa. Pistää vaan seurantanumeron ja maksaa osoitteessa Käsittelymaksu tulliselvitettäville lähetyksille - Posti
 
Posti osaa taas... Paketti joka tullattu jo yli vuorokausi sitten ei näy vieläkään postin seurannassa että voisi sen perkuleen käsittelymaksunkin maksaa...
OmaPosti on näissä tapauksissa melkosen kätevä, koska sinne tulee nuo ilmoitukset nopiaan, suosittelen ottamaan käyttöön, jos paketteja tilailee ulkomailta...
 
OmaPosti on näissä tapauksissa melkosen kätevä, koska sinne tulee nuo ilmoitukset nopiaan, suosittelen ottamaan käyttöön, jos paketteja tilailee ulkomailta...
Käytössä on, kyse ei ole siitä, vaan se että tullauksesta (jonka siis tein itse) on kohta kulunut 2vrk ja edelleenkin postin käsittelymaksupaska sanoo lähetyskoodilla että "ei oleeee!".
 
mikähän yhtiö mahdollisesti Suomessa hoitaa DHL paketin kuljetuksen, postilla nuo monet tullut aiemmin mutta nyt ei edes postin seurantaan käy tuo koodi? JD alkuinen koodi mikä DHLn seurannan mukaan liikkunut viime viikon to-pe Puolasta Helsinkiin, ja tekstit toimitus sovittu (jota ei ainakaan minun kanssa ole sovittu) ja toimituspäiväksi 6.7. mutta pakettia ei näkynyt ja seuranta ei ole tuon jälkeen myöskään päivittynyt.
 
mikähän yhtiö mahdollisesti Suomessa hoitaa DHL paketin kuljetuksen, postilla nuo monet tullut aiemmin mutta nyt ei edes postin seurantaan käy tuo koodi? JD alkuinen koodi mikä DHLn seurannan mukaan liikkunut viime viikon to-pe Puolasta Helsinkiin, ja tekstit toimitus sovittu (jota ei ainakaan minun kanssa ole sovittu) ja toimituspäiväksi 6.7. mutta pakettia ei näkynyt ja seuranta ei ole tuon jälkeen myöskään päivittynyt.
Kuulostaa DHL Express -paketilta, eli DHL tai paikallinen alihankkija toimittaa. Jos sun alueella on DHL-noutopisteitä niin todennäköisesti Posti ei toimi alihankkijana.

Tuo JD-alkuinen koodi on kollinumero eikä varsinainen seurantanumero. Jos syötät sen DHL:n seurantaan (www.dhl.fi) niin sen pitäisi kertoa että kyseessä on DHL Expressin käsittelemä paketti ja varsinainen 10-numeroinen seurantanumero, tyyliin:
Käsittelijä: DHL Express
Seurantanumero: 405392xxxx
Jos ei näy tuota niin sitten voinee olla jonkin muunkin tyyppinen paketti.

edit: Jos kyseessä kuitenkin onkin Postin toimittama paketti, pitää JD-alkuiseen kollinumeroon lisätä toinen J alkuun jotta toimii Postin seurannassa, eli Postin käyttämä seurantanumero on JJDxxxx.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen, kun mistään ei löytynyt pikaisella googletuksella tietoa, että Matkahuolto on ilmeisesti lopettanut Bussiennakon kokonaan?! Todella kummallista. Monihan ei tiedä, mutta Posti lopetti tarkistusoikeuspalvelun postiennakkolähetyksissään joku 2-4v sitten ja siitä asti Matkahuollon Bussiennakon tarkistusoikeusmahdollisuus on ollut ainoa fiksu keino ostaa kalliimpaa tavaraa postitettuna, huomattavasti pienemmällä riskillä polttaa näppinsä. Nyt siis Matkahuolto ei ole pelkästään poistanut tarkistusoikeuttaa vaan kaikessa hiljaisuudessa koko "postiennakko"-palvelunsa.
 
Ihmettelen, kun mistään ei löytynyt pikaisella googletuksella tietoa, että Matkahuolto on ilmeisesti lopettanut Bussiennakon kokonaan?! Todella kummallista. Monihan ei tiedä, mutta Posti lopetti tarkistusoikeuspalvelun postiennakkolähetyksissään joku 2-4v sitten ja siitä asti Matkahuollon Bussiennakon tarkistusoikeusmahdollisuus on ollut ainoa fiksu keino ostaa kalliimpaa tavaraa postitettuna, huomattavasti pienemmällä riskillä polttaa näppinsä. Nyt siis Matkahuolto ei ole pelkästään poistanut tarkistusoikeuttaa vaan kaikessa hiljaisuudessa koko "postiennakko"-palvelunsa.

Kyllä sivuilla ainakin vielä bussiennakko mainitaan. Kannattaa huomioida että se on vain toimipisteeltä saatavissa oleva lisäpalvelu, netistä sitä ei voi ostaa.

 
Kyllä sivuilla ainakin vielä bussiennakko mainitaan. Kannattaa huomioida että se on vain toimipisteeltä saatavissa oleva lisäpalvelu, netistä sitä ei voi ostaa.


Taisit hakea tuon sivun Googlen kautta. Matkahuollon sivuilta tuonne ei enää pääse, vaan:

Ei mainita enää Bussiennakkoa. Ja olen aika varma, että tuon Bussiennakko oli ennen myös netistä valittava vaihtoehto, heti seuraavalla lisäpalvelut-sivulla, kun paketin koko on valittu.
 
Taisit hakea tuon sivun Googlen kautta. Matkahuollon sivuilta tuonne ei enää pääse, vaan:

Ei mainita enää Bussiennakkoa.
Kyllä pääsee, tuolla linkkaamallasi sivulla on linkki kohdassa "Voit maksaa ja lähettää paketin myös Matkahuolloissa ja Matkahuollon asiamiespisteissä. Katso palvelut ja hinnat.". Ja bussiennakko löytyy sieltä.
 
Kyllä pääsee, tuolla linkkaamallasi sivulla on linkki kohdassa "Voit maksaa ja lähettää paketin myös Matkahuolloissa ja Matkahuollon asiamiespisteissä. Katso palvelut ja hinnat.". Ja bussiennakko löytyy sieltä.

Niinpä onkin. Jäi sanomatta, että mulla on toisenkäden tieto, että toimipisteessä on sanottu, ettei koko Bussiennakkoa enää ole. Ostin nimittäin pari päivää sitten kalliin näytönohjaimen ja myyjä oli käynyt Matkahuollossa, tarkoituksena lähettää tuo paketti Bussiennakolla ja tarkistusoikeudella ja sanoi, että näin oli vastattu. Olisikohan sitten vain paketin tarkistusoikeus vastaanottajalta poistunut ja tässä tullut sekaannus?
 
Niinpä onkin. Jäi sanomatta, että mulla on toisenkäden tieto, että toimipisteessä on sanottu, ettei koko Bussiennakkoa enää ole. Ostin nimittäin pari päivää sitten kalliin näytönohjaimen ja myyjä oli käynyt Matkahuollossa, tarkoituksena lähettää tuo paketti Bussiennakolla ja tarkistusoikeudella ja sanoi, että näin oli vastattu. Olisikohan sitten vain paketin tarkistusoikeus vastaanottajalta poistunut ja tässä tullut sekaannus?
En tiedä, mutta löysin yhden random-foorumipostauksen viime vuodelta jossa kirjoittaja sanoo, että tarkistusoikeutta ei enää Matkahuollolta saa.
 
Laittelin tonne Matkahuoltoon kyssää tästä Bussiennakosta ja tarkistusoikeudesta. Aika nopeita ja avoimia vastauksia sai. Tarkistusoikeudesta kuulemma luovuttu, koska Bussiennakolla yleensäkin aika vähän kysyntää ja tarkitusta hankalaa valvoa. Tällainen päätös tehty ylemmällä tasolla. Mutta Bussiennakko on olemassa, ainakin siis vielä toistaiseksi.
 
Päivitystä omaan keissiin: 25min jonotuksella läpi aspaan, lopputulos: Tullauksissa ollut ongelmaa 3-6.7. välisenä aikana jonka takia paketti ei ole koskaan rekisteröitynyt käsittelymaksut hoitavaan järjestelmään, lähtee kuulemma ilman maksua liikkeelle kunhan ehtivät huolinnassa hoitamaan.

Eipä vaan ole missään tuostakaan ollut mainintaa postin sivuilla että palvelu on ollut rikki...
 
Itse pidän tästä Postin optimistisesta asenteesta kyetä vielä toimittamaan pakettini toissapäivänä...
 

Liitteet

  • posti.png
    posti.png
    67,6 KB · Luettu: 347
Pientä päivitystä; USA:sta 30.3. USPS:lla lähtenyt paketti, jonka viimeinen päivitys oli kolme kuukautta 2.4. CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER, heräsi henkiin ja on nyt seurannan mukaan 3.7. saapunut Suomeen, tosin postilta ei ole tullut vielä mitään tietoa.
 
Pientä päivitystä; USA:sta 30.3. USPS:lla lähtenyt paketti, jonka viimeinen päivitys oli kolme kuukautta 2.4. CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER, heräsi henkiin ja on nyt seurannan mukaan 3.7. saapunut Suomeen, tosin postilta ei ole tullut vielä mitään tietoa.
Samalla päivämäärällä Chicagoon jumiin jäänyt pakettini saapui 2 viikkoa sitten noudettavaksi paikallisesta postista. Hieman hymyilytti saapumisilmoituksessa ollut teksti "pikakirje". Ei mennyt ihan putkeen USPS:n osalta.
 
DHL/Postin kuljetuksessa oleva USA:sta tuleva paketti koukkasi tullipostin kautta. Tullissa lisäsivät Postin 2,90 euron tullauksen käsittelymaksun tullattavaan summaan eli maksoin tullia myös Postin käsittelymaksusta. Menikö oikein?
 
DHL/Postin kuljetuksessa oleva USA:sta tuleva paketti koukkasi tullipostin kautta. Tullissa lisäsivät Postin 2,90 euron tullauksen käsittelymaksun tullattavaan summaan eli maksoin tullia myös Postin käsittelymaksusta. Menikö oikein?
Valitettavasti menee noin.
 
Joo ei voi kyllä kehua postin toimintaa. Isälle tilasin puoli vuotta sitten Kiinasta puhelimen kuoria. Aikalailla puolivuotta sitten oli suomessa. Tänään oli postilaatikossa. 3kk odotellut kelloa ja tulli ja postin käsittely maksut maksettu silti useamman päivän vieläkin makaa terminaalissa kyllähän tuota vielä paljon tavaraa odotellaan, useampi kk menny ja Suomen päässä vasta se hidastelu
 
Itselle tulee viikottain useita paketteja Postin välityksellä ja ihan murto-osa ollu myöhässä eikä kertaakaan oo hukkunu vuosien aikana. Tilaan toki euroopasta suurimman osan mut lähetän sit paketteja ympäri maailmaa. Mitään ongelmia tai valittamisia ei oo ollu edes korona-aikana Postin toimista. Taitaa noi probleemat liittyä kiinapaskaan, josta en osaa ees olla kauheen pahoillani ja nään positiivisena et niiden hintoja nostettu. Mut enivei, voihan olla et käyny vaan kauheen hyvä tuuri satojen ja satojen pakettien kans itellä. Tälleen pienenä positiivisena Postin kehumisena vaikka johto siellä pyrkiikin perseileen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom