Postin kulkemisen vaikeus

10 päivää kesti ja paketti putkahti esiin Jyväskylässä "...kuljetetaan vastaanottajalle" -statuksella. En kylläkään itse ole Jyväskylässä enkä usko, että sieltä asti kannattaisi kuljettaa. Joka tapauksessa on viikon myöhässä ja olen sitten kätevästi työasioissa poissa vastaanottamasta tätä. Jes.

Makasikohan tuo vain jossain nurkassa vai kestääkö express-rahti oikesti 10 päivää Vantaalta Jyväskylään?

Nih, olisivat toimittaneet juuri silloin kun en enää ollut paikalla. Siirsin sitten toimituksen viikon myöhemmäksi ja kolhiintunut paketti löysi viimein perille. Postin Express-rahti perillä 16 päivää Vantaan terminaalista lähdön jälkeen, tosin 7 päivää tuota omaa toimituksen siirtoa.

Bonuksena tosin vielä eilen: postin rahtikuriiri soitti ja kysyi, voisinko hakea paketin 8 km päästä isomman tien varrelta. Outo käsitys kotiinkuljetuksesta. Toi sentään myrtsinä paketin pihaan, en tiedä olisiko se 40 kg kolli edes mahtunut autooni.
 
Nih, olisivat toimittaneet juuri silloin kun en enää ollut paikalla. Siirsin sitten toimituksen viikon myöhemmäksi ja kolhiintunut paketti löysi viimein perille. Postin Express-rahti perillä 16 päivää Vantaan terminaalista lähdön jälkeen, tosin 7 päivää tuota omaa toimituksen siirtoa.

Bonuksena tosin vielä eilen: postin rahtikuriiri soitti ja kysyi, voisinko hakea paketin 8 km päästä isomman tien varrelta. Outo käsitys kotiinkuljetuksesta. Toi sentään myrtsinä paketin pihaan, en tiedä olisiko se 40 kg kolli edes mahtunut autooni.

Tuo firma on niin tuuliajollankun johtajia lisää ja lisää liksaa ja sit työolot ihan paskat oli lakko tai ei.. ja sit tulee paljon postia ja paketteja lomautetaan miten meni posti niinkö omasta mielestä.. Lomautettiin heti kun saatiin "syy"
 
On kyllä mennyt Postin toimitus hitaaksi ja muutenkin huonommaksi. 10-Päivää paketti tuloillaan. Kumma homma, kun saksasta paketit ovat tulleet parhaillaan 3-4 päivässä ja suomen sisäiset kuljetukset vievät melkein 2 viikkoa. :facepalm:
 
Mielenkiintoista että täällä on hirveästi postin sekoilua, kun itsellä ei postin paketeissa ole mitään huonoa sanottavaa. Kaikki paketit on tullut ajallaan sekä kotiin kuljetetut että automaatista haetut.

Ainoastaan kiina paketteja on jäänyt tulematta, mutta niistä kun ei voi olla varma missä ne ovat niin en suorilta laittaisi Suomen Postin syyksi.
 
Ihan helppoa tehdä itse, tullin sivuilla on suoraan tullauspalvelu jossa voi seurantatunnuksella tehdä tullauksen. Sitten pitää erikseen maksaa se postin käsittelymaksu siellä postin palvelussa
Eli palvelumaksu on sama tekeekö itse vai antaa Postin hoitaa? Todellakin tuo lappu on muuttunut ja siinä ei ole mitään infoa tullin nettisivuista tai itsetullauksesta, ainoastaan infoa miten menetellä jos haluaa Postin sen tekevän.
 
Eli palvelumaksu on sama tekeekö itse vai antaa Postin hoitaa? Todellakin tuo lappu on muuttunut ja siinä ei ole mitään infoa tullin nettisivuista tai itsetullauksesta, ainoastaan infoa miten menetellä jos haluaa Postin sen tekevän.

Itse tullatessa maksat vain Postin käsittelymaksun 2,90e + verot + tullit.
Postin tullatessa maksat hinnaston mukaisen tuontitullauksen 25,60e + verot + tullit.
 
Tuli ensimmäinen (käsittelymaksun vaativa) tullattava lähetys postilta, tästä jäi muutamia kysymyksiä
Ensimmäinen ei toki liity postiin, mutta tullatessa tulli halusi luvan "Suostun siihen, että tulli voi jatkossa lähettää tavallista ja todisteellista tiedoksiantoa vaativat asiakirjat minulle sähköisesti". Ilman sitä ei luonnollisesti voinut jatkaa, mutta kysymyksenä onkin, mistä minä voin vetää tuon suostumuksen pois tullauksen jälkeen?

Toinen on, että postin sivuilla ei lukenut mitään muista maksuvaihtoehdoista kuin pankki tai luottokortista. Kuitenkin kävin postin asiakaspisteellä ja sieltä kyllä pystyi maksamaan käyteiselläkin (mitä toki odotinkin, sillä eiköhän se pakko korttimaksaminen olisi ollut laitonta). Kuitenkin hinta oli noussut netissä sanotusta 2,90 eurosta -> 3,30 euroon. Postin sivuilla kuitenkin lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä", tuossa ei puhuta mitään, että hinta riippuisi maksuvälineestä.
Eriasia olisi sitten, että hinta olisi ollut 3,30€ mutta luottokortilla maksettaessa se on 2,90.

Postilaissa on kuitenkin kohta;
"26
Hinnoittelu

Yleispalvelun tarjoajan on hinnoiteltava yleispalveluun kuuluvat postipalvelunsa siten, että hinnoittelu on kohtuullista, avointa ja syrjimätöntä. (8.9.2017/614)"

Onko se sitten oikein, että veroluonteisesta maksusta käteisenä maksavat henkilöt maksavat ylimääräistä? Summa nyt ei sinänsä merkkaa mitään, mutta mistäs tuon laillisuutta kannattaisi kysyä?
 
Toinen on, että postin sivuilla ei lukenut mitään muista maksuvaihtoehdoista kuin pankki tai luottokortista. Kuitenkin kävin postin asiakaspisteellä ja sieltä kyllä pystyi maksamaan käyteiselläkin (mitä toki odotinkin, sillä eiköhän se pakko korttimaksaminen olisi ollut laitonta). Kuitenkin hinta oli noussut netissä sanotusta 2,90 eurosta -> 3,30 euroon. Postin sivuilla kuitenkin lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä", tuossa ei puhuta mitään, että hinta riippuisi maksuvälineestä.
Eriasia olisi sitten, että hinta olisi ollut 3,30€ mutta luottokortilla maksettaessa se on 2,90.

Missä tuo lainaamasi 2,90e lukee? Ainakin Postin hinnastossa nuo on selkeästi eritelty: Tullaus- ja huolintapalvelujen hinnat - Posti Jos se on siinä kohtaa kun olet netissä menossa maksamaan sitä, niin relevanttiahan siinä on ilmoittaa juuri se nettihinta.

Henkilökohtaisesti olisi vaikea uskoa että 40 sentin lisähinta olisi yhdenvertaisuuden kannalta ongelmallinen, kun vanhempia maksutapoja käyttäviltä jatkuvasti peritään erilaisia paperilaskutuslisiä ym., ja mielestäni ihan aiheellisesti. Lisätyötä se on sekin että se Postin tyyppi sulle lyö sen hinnan kassaan ja maksat sen, vs. että maksat netissä. Jos nyt sitten yhdenvertaisuusasia mietityttää enemmän, niin varmaan se olisi yhdenvertaisuusvaltuutettu, jolta tuota kannattaa lähteä kyselemään.
 
Huomenna 10 päivää maannut ulkomaanterminaalissa :(

paketti.PNG
Vasta tänään saapui noudettavaksi postista ja lähetystunnus oli ylläripylläri muuttunut matkan varrella toiseksi alkuperäisestä.
 
Missä tuo lainaamasi 2,90e lukee?
Luki siinä sivulla jonnekka posti itse ohjasi lähettämässään kirjeessään. Myöskään kirjeessä ei kerrottu mitään hintaa, mutta sieltä oli suora linkki "posti.fi/kasittelymaksu". Tuolla lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. " Sieltä pääsee vielä "Lue lisää käsittelymaksusta" ( Tarkemmin tulliselvitettävien käsittelymaksusta - Posti )" Jossa myöskin lukee "Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä"

Ei siis sinänsä, mutta tuli ihan yllätyksenä tiskillä, että hinta on noussut, kun sitä ei missään postin itse antaman lapun sivuilla/linkin takana lukenut (hinnastoa en älynnyt edes katsoa, kun voisi olettaa että se oli se 2,90€. Myös tullin sivuilla käsittelymaksuun oli ohjeistus laittaa tuo 2,90€, joka periaatteessa tarkoittaa, että minun olisi joku sentti ehkä maksaa verojakin lisää. Mielestäni vähän harhaanjohtavaa, kun nimenomaan postin lapussa lukevaan osoitteeseen menee, ja kummassakaan ei lue lisämaksusta (maksettaessa käteisellä/paikanpäällä) mitään.

"kun vanhempia maksutapoja käyttäviltä jatkuvasti peritään erilaisia paperilaskutuslisiä ym., ja mielestäni ihan aiheellisesti "
Tuo vähän riippuu myös siitä voiko sen tehdä sitten maksuttomasti muulla tavoin ja mikä yritys/ala on kyseessä. Eli siis, että vaikka et voisi maksaa sähkölaskua muulla kuin kortilla / tai vaikka käteisellä ja muista tulisi lisämaksu, ei kuullosta kovin hyvältä. Sitten jos kyseessä on vaikka netflix niin se on eri asia. Jos siellä olisi erikseen manittu hinta vain netissä (kuten poliisilla), tai jos kyseessä olisi jokin muu kuin tämmöinen lähes veronomainen maksu, niin ei kiinnostaisi (oikeastaan jos tuon olisi voinut maksaa paytrail/suoraan verkkopankista, ilman korttitietojen näpyttelyä, niin en olisi vaivautunut postissa käymään).
"Lisätyötä se on sekin että se Postin tyyppi sulle lyö sen hinnan kassaan ja maksat sen"
Näkyi kestävän pari sekunttia kun luki sen paperin viivakoodin. Ja muutaman lisää, kun otti käteisen vastaan. Ymmärrän kyllä, jos siirtymistä nettiin palkittaisiin halvemmilla hinnoilla, mutta jotenkin se usein kääntyy näin, että se hinta pysyy nettikäyttäjille samana, ja muilla käyttäjille hinnat nousevat.

KKV:n sivuilla kuitenkin lukee.
"Erityisesti välttämättömyyspalveluissa on oltava tarjolla eri maksutapoja. Välttämättömyyspalvelut (esim. sähkö, vesi, lämpö ja puhelin) ovat kaikille kansalaisille välttämättömiä palveluja, joita ilman ei käytännössä tule toimeen. Kuluttajalla ei ole todellista vaihtoehtoa, käyttääkö hän välttämättömyyspalvelua vai ei. Välttämättömyyspalveluja tarjoaville yrityksille onkin sen vuoksi asetettu velvoitteita, joilla turvataan näiden palveluiden saanti kaikille."
"Jos kuluttajalle, joka ei käytä maksukortteja, tarjotaan vaihtoehdoksi vain laskutuslisän sisältävää laskua, tilanne voi olla kohtuuton. Uudemmassa lainsäädännössä, kuten taksiliikennelaissa (Taksiliikennelaki 17 §), asiakkaille on erikseen turvattu oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla."
Itse lukisin postin tähän, sillä etpä voi maksaa tuotakaan käsittelymaksua matkahuollolle (tai maksaa millään muulla tavalla ilman lisiä kuin kortilla). Myöskään kyseistä tuotetta ei saanut minkään muun toimittamana kuin kiina/singaporen postilla jota posti jakaa.

Varmaan sitten KKV:lta ja yhdenvertaisuusvaltuutetulta kysellä.
 
Luki siinä sivulla jonnekka posti itse ohjasi lähettämässään kirjeessään. Myöskään kirjeessä ei kerrottu mitään hintaa, mutta sieltä oli suora linkki "posti.fi/kasittelymaksu". Tuolla lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. " Sieltä pääsee vielä "Lue lisää käsittelymaksusta" ( Tarkemmin tulliselvitettävien käsittelymaksusta - Posti )" Jossa myöskin lukee "Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä"

Ei siis sinänsä, mutta tuli ihan yllätyksenä tiskillä, että hinta on noussut, kun sitä ei missään postin itse antaman lapun sivuilla/linkin takana lukenut (hinnastoa en älynnyt edes katsoa, kun voisi olettaa että se oli se 2,90€. Myös tullin sivuilla käsittelymaksuun oli ohjeistus laittaa tuo 2,90€, joka periaatteessa tarkoittaa, että minun olisi joku sentti ehkä maksaa verojakin lisää. Mielestäni vähän harhaanjohtavaa, kun nimenomaan postin lapussa lukevaan osoitteeseen menee, ja kummassakaan ei lue lisämaksusta (maksettaessa käteisellä/paikanpäällä) mitään.
Kyl se tuolla Postin hinnastossa on mainittu selkeästi ainakin (mutta pitäisi tuo mainita noilla sivuillakin/lapuissa kyl mielestäni):

Käsittelymaksu tulliselvitettäville yli 22 € lähetyksille
• posti.fi/kasittelymaksu 2,90 € (0 alv)
postissa käteisellä maksettaessa 3,30 € (0 alv)
 
Kyl se tuolla Postin hinnastossa on mainittu selkeästi
Kyllä hinnastossa, mutta ei sitten missään muualla, ei lapulla tai sivulla minne lappu ohjaa. Eipä tullut itselleni mieleenkään käydä katsomassa hinnastoa, kun kahdella postin sivulla ainoa hinta 2,90 ja tämän lisäksi vielä tullissakin ohjeena antaa tuo hinta. +toki sitten ne kaikki uutiset, että paketteihin tulee 2,90e lisämaksu, mutta noh minkäs sille voi.
 
Pyysin refundia alkuviikosta ja eilen palauttivat jo rahat paypalille. Tavarat saa pitää, jos joskus perille asti saapuvat.

Joo, laitoin myös refund-pyyntöä myös menemään ja rahat tulevat takaisin luottokortille 5-7 päivän sisällä.
 
Jos kyseessä on Posti Parcel Connect (00-alkuinen 20-numeromerkkinen seurantanumero) niin silloin saattaa tulla Liettuassa välimerkintä - ei kuitenkaan aina. Jos kyseessä on Priority-postipaketti (CEnnnnnnnnnFI) tai EMS-paketti (EEnnnnnnnnnFI) niin ei tule kokemuksieni mukaan koskaan välimerkintöjä (mihinkään maahan lähetettäessä).
00 alkuinen, onneksi nyt ilmestyi muutakin tekstiä.
1593612853647.png
 
1) yrityksen pankkikortti lähetetty 30.5, eikä vieläkään näy.

2) omat verkkopankkitunnukset lähetetty 18.6, eikä vieläkään näy.

3) Ulkomailta tullut paketti meni smartpost-automaattiin, joka oli pörssiyhtiön tiloissa. Olin aspan mukaan ihan itse sen sinne tilannut. Koitin tiedustella, että tietääkö pieni ulkomainen verkkokauppa niin paljon heidän pakettiautomaateistaan, että voisin valita sieltä jopa yksityiset. Aspa lupasi siirtää sen ”normi postiin”, mutta pidensikin vain säilytysaikaa.

4) Ranskasta lähtenyt paketti 17.6 lentokoneella Suomeen. Postin mukaan on vielä matkalla. (ei suomessa) Kummastelin aspalle tuota Ranskalaisten lentokoneiden hitautta, kun noin kauan kestää.

5) kirjeiden hinnat nousee kannattamattomana

Oy Posti Ab palveluksessanne.

Pankki voi lähettää myös tiedotteen pankki kortti tilattu, sitä ei ole silloin lähetetty vaan valmiudessa lähetykseen.
 
Pankki voi lähettää myös tiedotteen pankki kortti tilattu, sitä ei ole silloin lähetetty vaan valmiudessa lähetykseen.
Oli ihan lainavirkailija, joka sanoi lähettäneensä. Toki mahdollinen tuokin. Tänään saapui firman kortti ja verkkopankkitunnarit. Omaa korttia odottelen ja tuota 17.6 asti ilmassa ollutta lentokonetta Ranskasta.
 
En vaan tajua miksi tota tavaraa ei saada mitenkään muuten liikkumaan. Jopa jenkeissä todettiin että ei vittu me voida tän kaman päällä istua -> laivaan. Euroopassa juna, rekka, laiva, ??? Eikö millään mikään onnistu? Vai eikö postilta löydy vain kykyä/neuvottelutaitoa hoitaa mitään muita kuin minimimäärän pakollisia asioita normaaliaikana, ja muuten sit vaan levätään laakereillaan? Luulisi että asiat pystyy järjestämään kuntoon jos ne oikeasti haluaisi.
 
Reilu pari viikkoa nyt odotellut Ranskasta 15.6. lähetettyä pakettia (käyttäen Collisimoa). Eipä näy vieläkään Suomen puolella.
 
Sama juttu Suomeen päin tulevan postin kanssa. Helsinki-Vantaalla jumissa ollut kiinanpaketti jo 2 viikkoa! Mikään ei tunnu Postin kanssa toimivan. Ei Suomessa tai ulkomailla...
 
Itävallan posti vastasi, että ebaystä tilattu kahva oli tuolloin 3.6. lähtenyt lentokentältä... eli missä se sitten on? Putosi koneesta, vai jossain postin miljoonista rullakoista helsinki-vantaalla?
 
Itävallasta pakettia myös odotellaan. 12.6 "Item handed over at the airport" ja siihen se sitten jääkin.
 
Pitäisi saada Blue tomaton tilaus palautettua, mutta tämä on osoittautunut aivan *elvetin vaikeaksi. Olen pakettia kuskaillut postista matkahuoltoon, mutta aina sama homma, että palautus viivakooditarra ei toimi, eikä manuaalisesti näpyttämälläkään toimi. Nyt sitten Blue tomatosta ehdottavat, että jää kaksi vaihtoehtoa palautukseen 1. paketin vienti UPS asemalle heidän uudelleen lähettämällä viivakoodilla varustettuna. 2. Tilauksen kotoa hakemisen järjestäminen, joka tapahtuu arkipäivänä työaikoina.

1. Ei onnistu, koska Pieksämäellä ei ole mitään UPS toimintaa. Ehdotin heille, että onnistuisiko DHL käyttö se sentään löytyy tältäkin kylältä.
2. Menee hankalaksi, koska itse teen päivävuoroa kesätöissä, eikä paketin hakuaikaa voi erikseen antaa.

Oli kyllä viimeinen kerta kun tilaan tuolta Blue tomato firmasta mitään...
 
Perjantaisin ei taida normaali posti kulkea tämän kesän aikana? :confused:

Kätevä kyllä kun perjantai on edelleen yleinen päivä esim. pelien julkaisuun. Täytyy siis tukea isoja ketjuja (Gigantti) ja hakea lähimyymälästä peli sen sijaan, että tukisi perinteisempää suomalaista pelikauppaa.

(Eipä sillä että se perjantain jakelukaan nykyään mitään enää auttaisi, kun kirjeellä kestää se 5-10 päivää suomen sisällä.)
 
Mitäs tämä nyt on? Android puhelimessa ilmestyi Omaposti -sovellukseen Ikea:n mainos lähetyksen seuranta näkymään. Milloin tähän on mainokset tulleet?
 
Mitäs tämä nyt on? Android puhelimessa ilmestyi Omaposti -sovellukseen Ikea:n mainos lähetyksen seuranta näkymään. Milloin tähän on mainokset tulleet?
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
 
Perjantaina lähti paketti liikkeelle, lupasivat maanantaille 6.7, mutta yllätys oli suuri kun saapui jo lauantaina 4.7.

Joskus osaa yllättää.
 
Perjantaina lähti paketti liikkeelle, lupasivat maanantaille 6.7, mutta yllätys oli suuri kun saapui jo lauantaina 4.7.

Joskus osaa yllättää.
Postin seurantasivu ei taida tuntea noita suurimpien kaupunkien lauantaitoimitusalueita toimitusarvioissaan joten näyttää aina maanantaita (ellei sitten ole korjattu).

Tosin tarkemmin ajatellen ei se lauantaitoimitus mikään taattu taida olla joten lienee ihan loogista että arvioidaan vasta maanantaita...
 
Postin seurantasivu ei taida tuntea noita suurimpien kaupunkien lauantaitoimitusalueita toimitusarvioissaan joten näyttää aina maanantaita (ellei sitten ole korjattu).

Tosin tarkemmin ajatellen ei se lauantaitoimitus mikään taattu taida olla joten lienee ihan loogista että arvioidaan vasta maanantaita...
Yleisesti kai parempi näin päin että toimitus tapahtunut etuajassa.
 
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
Mulla ei tule mainoksia, käytössä on Opera mini joka blokkaa mainokset.
 
Pitäisi saada Blue tomaton tilaus palautettua, mutta tämä on osoittautunut aivan *elvetin vaikeaksi. Olen pakettia kuskaillut postista matkahuoltoon, mutta aina sama homma, että palautus viivakooditarra ei toimi, eikä manuaalisesti näpyttämälläkään toimi. Nyt sitten Blue tomatosta ehdottavat, että jää kaksi vaihtoehtoa palautukseen 1. paketin vienti UPS asemalle heidän uudelleen lähettämällä viivakoodilla varustettuna. 2. Tilauksen kotoa hakemisen järjestäminen, joka tapahtuu arkipäivänä työaikoina.

1. Ei onnistu, koska Pieksämäellä ei ole mitään UPS toimintaa. Ehdotin heille, että onnistuisiko DHL käyttö se sentään löytyy tältäkin kylältä.
2. Menee hankalaksi, koska itse teen päivävuoroa kesätöissä, eikä paketin hakuaikaa voi erikseen antaa.

Oli kyllä viimeinen kerta kun tilaan tuolta Blue tomato firmasta mitään...

Tilaa se UPS-nouto työpaikalle?
 
Joku aika sitten tosiaan rupesi tulemaan mainoksia OmaPostiin, olisikohan noin kuukausi-kaksi sitten. On aika hanurista kun niitä ei voi estää mitenkään. Tai, pitää ehkä kokeilla lähettää skannattu "Ei mainoksia" -lätkä omapostin aspaan...
Minusta toi on näyttäny jo yli puol vuotta noita.
Aluks ei ollu Play kaupassa ees ilmotusta, että sovellus sisältää mainoksia...
 
Onko jäänyt markkinointiluvat päälle? Nuo löytyy sovelluksen Omat tiedot-valikon alta.
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
 
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
Missä teillä näitä mainoksia näkyy..? Itsellä ei missään, ei koneella eikä mobiilissa.
 
Kerrotko tarkemmin sen asetuksen, jolla mainokset saa pois? Nimittäin sinakaan itse en sellaista löydä ja posti kommentoi ainskin play storesss "osa liiketoimintaamme joten kärsikää"-tyylillä.
Ja luonnollisesti kaikki mahdolliset luvat on otettu pois päältä, mainoksia on silti.
Näitä asetuksia tarkoitan, mutta ei niillä taida sittenkään olla vaikutusta jos kuitenkin puskee mainokset läpi. Itsellä ei kyllä ole mitään mainoksia näkynyt.
Screenshot_2020-07-05-21-02-06-899_fi.itella.posti.android.jpg
 
Näitä asetuksia tarkoitan, mutta ei niillä taida sittenkään olla vaikutusta jos kuitenkin puskee mainokset läpi. Itsellä ei kyllä ole mitään mainoksia näkynyt.
Screenshot_2020-07-05-21-02-06-899_fi.itella.posti.android.jpg
Toki kaikki tuon kaltaiset käännetään heti alkuun pois päältä. Siis jo ennen kuin toivat mainosspammin tuohon softaansa. Eli eivät korjaa tilannetta.

Ja näkyvät tosiaan juuri, kuten @Lawidoh edellä kuvan laittoikin. Eli listan toisena roikkuu joku mainos jonka voi poistaa mutta kyllä siihen sitten seuraavalla kerralla uusi ilmaantuu. Toisaalta toistaiseksi ei onneksi jokaisella käyttökerralla ole mainosta vaan harvemmin.

Omasta mielestäni kyllä jälleen yksi todella raivostuttava suuntaus tuon kuralaatuisen roskafirman toiminnassa. Lähes pakottavat käyttämään tuota softaa ja kun saatiin riittävästi käyttäjiä niin tuotiin mainokset. Kohta niitä voidaankin lisätä merkittävästi ja sitoa entistä enemmän kaikki tuohon softaan. Mutta mikäpä siinä on mainoksia katsella siitä ilosta kun se pitkään odotettu ja kalliisti postikuluja maksanut paketti seikkailee milloin missäkin lajittelussa...
 
Paikallinen postitoimipiste ei onnistunut kirjaamaan pakettia saapuneeksi kuljetuksesta. Käymällä asia ei selvinnyt ja ainoa keino saada apua on maksullinen palvelunumero (josta soittivat samaan paikkaan että etsivät sen lähtyksen eikä vaan katso koneelta ja pyörittele päätä). Hienoa toimintaa siis, ensin posti tekee virheitä ja sitten virheiden korjaaminen maksaa vastaanottajalle.
Hahaa, sain Postilta 5€ korvauksen, jota vaadin vahingonkorvauslomakkeella. En odottanut mitään ja lähinnä purin ärsytystä siitä että paketin saaminen edellytti yhteydenottoa maksulliseen numeroon ja varmistin, että jos Postin toiminta johtaa minulle kuluihin, niin ainakin vastaavalla summalla tuhlaan siellä työaikaa.
 
En nyt tähän hätään muista onko tämä jo ollut täällä, mutta varmuuden vuoksi (ja kertaus on opintojen äiti ja blaablaablaa):

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan:

"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten
  • tavaran tai palvelun viivästyksestä tai virheestä."
(kopioitu tähän vain oleellinen kohta; kandee lukea koko KKV:n näkemys asiasta)

Itse tulkitsen tämän niin, että jos paketin viivästymistä/katoamista kyselee maksullisesta numerosta, niin Postin tulee korvata aiheutuneet kulut (verrattuna perushintaiseen puheluun; sekin määritelty linkin takana).
 
En nyt tähän hätään muista onko tämä jo ollut täällä, mutta varmuuden vuoksi (ja kertaus on opintojen äiti ja blaablaablaa):

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan:

"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten
  • tavaran tai palvelun viivästyksestä tai virheestä."
(kopioitu tähän vain oleellinen kohta; kandee lukea koko KKV:n näkemys asiasta)

Itse tulkitsen tämän niin, että jos paketin viivästymistä/katoamista kyselee maksullisesta numerosta, niin Postin tulee korvata aiheutuneet kulut (verrattuna perushintaiseen puheluun; sekin määritelty linkin takana).

Jos nyt haluaa viilata pilkkua, niin paketin vastaanottaja ei ole postin asiakas tai asiakassuhteessa postiin, vaan paketin lähettäjä.
 
Ottamatta sen enempää kantaa tähän: Itte sain Postilta korvauksia aiemmasta tapauksesta jossa Smartpost-laatikko oli paskana. Jouduin useamman kerran soittelemaan Postin maksulliseen aspaan sekä käymään Postin asiakaspalvelussa, viikon sai asiasta tapella.

Posti nimenomaan perusteli tämän korvauksen näillä kuluilla ja olin siis paketin vastaanottaja - suomalainen firma oli lähettäjänä.
 
Ohhoh toukokuussa Itävallasta postitettu paketti heilahti eilen Suomeen, ja nyt tänään ilmeisesti tulee noudettavaksi. Ihme jumi tuollaisella alle 2000km matkalla. Paketti liikkui sellaista vajaa 50km/vrk tahtia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 621
Viestejä
4 902 254
Jäsenet
79 027
Uusin jäsen
Vand

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom