Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
718
Niinhän nuo meillekin tulee, pankin aspan mukaan jakelijana ei ole Posti vaan toinen jakeluyritys.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Niinhän nuo meillekin tulee, pankin aspan mukaan jakelijana ei ole Posti vaan toinen jakeluyritys.
Hmm... mielenkiintoista. Saattaapi olla, että tämä toinen jakeluyritys ei sitten saa edes sitä toimitettua. Nuo taloyhtiön postiluukut kun on lukkojen takana. :hmm: Minä ainakin ääneen postia parjasin tänään Nordean virkailijalle, joka ei ainakaan korjannut että joku muu jakaa kuin posti.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
59
Iherbin paketti (maksikirje) sitten tuli tänään 5vk lähetyksestä. Viikon kesti postin tulo kaakonkulmalle tullipostista. Tänään tulleessa pakettikortissa oli nyt kolmas seurantanumero otettu käyttöön. Paketti oli viety toisen kaupunginosan R-Kioskille lapun mukaan? Tässäkin olisi ollut R-Kioskia ihan vieressä ja useita pakettiautomaatteja. No menin sitten illalla hakemaan, niin ei tuollaista pakettia ole täällä - kävisinkö huomenna uudestaan. Täh? Skannasin tämän jälkeen puhelimen seurantaan pakettikortin numeron ja kaupungin pääpostista eli nykyisin K-Supermarketista se sitten löytyi. Piti vain ajella tätä pitkulaista kaupunkia ensin täysin vikasuuuntaan ja tulla takaisin. Mukava vaan läiskästä noita vääriä hakupaikan leimoja ja ajatella porukkaa turhaan kilometrikaupalla pitkin maita ja mantuja. Mukava maksella näitä lisäkäsittelymaksuja tällaisesta palvelusta.

Onko muuten nykyään DHL ja UPS kautta tilatessa maksimissaan minkälaiset lisäkulut, jos tullaa itse? Nuo aikaisemmat ihmisten kokemukset korkeista lisäkuluista ovat pitäneet minut käyttämästä niitä. Voisi tilata useammin jos eivät paketin päälle täällä kotimaassa lätkäistävät ylimääräiset huolintakulut eivät esim 40€ paketissa ala olla jotain 10€ luokkaa.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
348
Holy moses!!!

USAsta huhtikuussa USPS:lla lähetetty paketti on saapunut nyt Suomen ulkomaanterminaaliin!

Se oli yli 2kk "ei missään", ei ollut päivittynyt Miamin jälkeen.

Taisi jäädä tulliin, mutta niin oletinkin, USA paketit tuntuu aina jäävän tulliin.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 711
Holy moses!!!

USAsta huhtikuussa USPS:lla lähetetty paketti on saapunut nyt Suomen ulkomaanterminaaliin!

Se oli yli 2kk "ei missään", ei ollut päivittynyt Miamin jälkeen.

Taisi jäädä tulliin, mutta niin oletinkin, USA paketit tuntuu aina jäävän tulliin.
Itellä oli sama paketin kanssa joka tuli Australiasta. Johtuu siitä, että pandemian takia paketteja kuljetetaan laivalla ja laivassa ei ole seurantaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Nyt kun asutaan paritalossa niin kaikki ongelmat postin kanssa loppuneet kun olen laittanut ruksin kohtaan saa jättää oven eteen ilman vastaanottajan kuittausta.

Katetulle kuistille ei näe mistään tieltä tai julkiselta paikalta eikä itse asiassa näe edes metrin päästä jos siinä on esim 40x40x40cm paketti, vaan sun pitää ihan oikeasti katsoa ja tulla ulko-ovelle että sen paketin siinä näkee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 121
Nyt kun asutaan paritalossa niin kaikki ongelmat postin kanssa loppuneet kun olen laittanut ruksin kohtaan saa jättää oven eteen ilman vastaanottajan kuittausta.

Katetulle kuistille ei näe mistään tieltä tai julkiselta paikalta eikä itse asiassa näe edes metrin päästä jos siinä on esim 40x40x40cm paketti, vaan sun pitää ihan oikeasti katsoa ja tulla ulko-ovelle että sen paketin siinä näkee.
Itse asentaisin tuohon vielä kameran, niin mahdollisissa epäselvissä tilanteissa on dataa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Itse asentaisin tuohon vielä kameran, niin mahdollisissa epäselvissä tilanteissa on dataa.
Redditissä ainakin välillä on postauksia kun joku käy kuistilta kääntään halloween-karkitkin, eli kaipa suomessakin joku innokas voi käydä raidaamassa joskus paikkoja.

Toisissa caseissa sit kuski vähän antaa runtua paketille jättäessään sitä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 121
Redditissä ainakin välillä on postauksia kun joku käy kuistilta kääntään halloween-karkitkin, eli kaipa suomessakin joku innokas voi käydä raidaamassa joskus paikkoja.

Toisissa caseissa sit kuski vähän antaa runtua paketille jättäessään sitä...
Meillä on viety kesällä amppelit ja talvella lätkämailat kuistilta. Varkaille kelpaa kaikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 354
Nyt kun asutaan paritalossa niin kaikki ongelmat postin kanssa loppuneet kun olen laittanut ruksin kohtaan saa jättää oven eteen ilman vastaanottajan kuittausta.

Katetulle kuistille ei näe mistään tieltä tai julkiselta paikalta eikä itse asiassa näe edes metrin päästä jos siinä on esim 40x40x40cm paketti, vaan sun pitää ihan oikeasti katsoa ja tulla ulko-ovelle että sen paketin siinä näkee.
Ite kokeilin kerran. Jättivät paketin keskelle oven eteen täysin kadulle näkyviin, vaikka n. 2 metrin säteellä olisi useampi paikka, mihin laatikon saisi ettei näy kadulle. Olisi hienoa jos siihen voisi yksinkertaisen valinnan sijaan kirjoittaa vaikka "jättäisitkö kuistin kaiteen taakse", eikä vain että saa jättää ovelle, koska ilmeisesti kaikkia ei ole siunattu maalaisjärjellä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Nyt kun asutaan paritalossa niin kaikki ongelmat postin kanssa loppuneet kun olen laittanut ruksin kohtaan saa jättää oven eteen ilman vastaanottajan kuittausta.
Mihin paketteihin tuon ruksin voi laittaa? Postnordilla olen sen mahdollisuuden huomannut.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
231
Onko kuulunut mitään? Mulla on jo kaks viikkoa kulunut siitä, kun tein selvityspyynnön. Miksi ne edes laittaa tuon 1-3 päivää, jos se on täyttä kusetusta?
Olen laittanut jo asiasta 4 selvityspyyntöä ja yhteenkään ei ole tullut vastausta.
Tänään tuli sähköpostitse vastaus. Sen sisältö oli, että pakettia ei ole löytynyt ja että lähettäjä voi kansainvälisten postisopimusten perusteella hakea korvausta.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Tänään tuli sähköpostitse vastaus. Sen sisältö oli, että pakettia ei ole löytynyt ja että lähettäjä voi kansainvälisten postisopimusten perusteella hakea korvausta.
Mulle tuli melkeen sama, paitsi et paketti ei kuulu kansainvälisen seurannan piiriin ja mitään ei ole tehtävissä Postin toimesta. Tein toki jo valituksen kilpailuvirastoonkin ultra hitaasta toiminnasta.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Kolme päivää siis meni, että edes pääs tekemään tullausta tiistaina tekemästäni paketista. Jos oikein käsitin seurannasta, niin tämä tulisi kotiin samassa läjässä, kuin kirjeetkin.

Ja jos postin tuntee, niin maanantaina se saattaa päätyä lajittelukeskukselle, josta sitten seuraavana päivänä, eli keskiviikkona kun tiistaina ei posti kulje postinkantaja tuo lapun, ettei se mahdu postiluukusta ja sit torstaina paikalliselta ärrältä paketti noudettavissa. Ja jos siellä on ruuhkaa, niin saattaa mennä perjantaillekkin sen skannauksen tekeminen.

Ja siis 10 kilometrin päässä paketti majailee. Ja sai sen 2,90€ maksaa siitä lystistä, että etanakin kulkee tämän matkan nopeammin. Ymmärtärtäisin maksun paremmin, jos sillä oikeasti saisi parempaa palvelua, mutta vuosi vuodelta huonommaksi menee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Sen nyt ymmärtää että nyt kun on koronaa jne niin ulkomaan paketit saattaa välillä kulkea hitaasti maasta toiseen mutta kun kotimaan pakettiliikennekin on ihan mitä sattuu.

Ennen koronaa muiden toimittajien paketit saatoivat tulla esim britanniasta jopa seuraavana päivänä jopa ihan ilman että olisi ottanut jotain express-toimitusta tai joka tapauksessa parissa päivässä.

Postilla taas välillä saattaa tulla jostakin paikasta paketti seuraavana päivänä, välillä kestää pari viikkoa eikä tuolla ole mitään logiikkaa. Seurannassa kuitenkin näkyy että paketti on samana päivänä päätynyt postin haltuun niin miten toimitusajassa voi olla noin paljon heittoa?

Ja sitten tuo että osa menee asiamiespostiin, osa lukuisiin pakettiautomaatteihin pitkin kylää, osa postin toissijaiseen asiamiespostiin ja osa väliaikaiseen noutopisteeseen. Sitten kun sattuu tulemaan esim 4 pakettia samana päivänä niin tasan ja tarkkaan jokainen paketti on eri paikassa ja mahdollisimman kaukana toisistaan. Onneksi on auto ja pääsee keräilemään noita eri paikoista, julkisilla noiden hajasijoitettujen pakettien nouto olisi yhtä helvettiä.

Ja vaikka kotiintoimitus maksaakin monesti extraa niin sitä on nykyään ainakin isompiin paketteihin tullut käytettyä. Ainoa vika siinä on, että jos on antanut luvan jättää paketin ovelle niin postipate ei ilmoita siitä toimituksesta mitenkään. Voisi edes ovikelloa rimpauttaa niin tietäisi että oven takana on paketti, nyt kun kuitenkin lähes joka päivä on etäduunissa. Monesti vaan paketin status tuntuu vaihtuvan tuntien viiveellä eli edes seurannasta ei voi päätellä että postininja olisi käynyt ovella. Ovikelon käyttö pakettia jättäessä ei luulisi olevan liian suuri juttu vaikka olisi kuinka ujo postipate, äkkiähän sitä voi juosta ovikellon käytön jälkeen rapusta ulos...

Ja monipakettilähetykset kyllä jo rupeavat huvittamaan, seurannasta näkee että ovat lähteneet samana päivänä, saapuneet suomeen samana päivänä ja aluksi toimitusaikakin on samana päivänä mutta silti ne kaksi erillistä pakettia tulee käytännössä aina peräkkäisinä päivinä. Sama homma on käynyt käytännössä joka kerta ainakin viimeisten parin vuoden aikana. Varmaan kerran on tullut tuollainen toimitus samalla kerralla kokonaan.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
348
Kolme päivää siis meni, että edes pääs tekemään tullausta tiistaina tekemästäni paketista. Jos oikein käsitin seurannasta, niin tämä tulisi kotiin samassa läjässä, kuin kirjeetkin.
Oliko sulla kolme päivää jumissa statuksella "HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI" ennen kuin tuli merkintä tulliin menemisestä?

Mulla on ollut jumissa ulkomaanterminaalissa jo useamman päivän, ei oo siirtyny tulliin tai liikkelle.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Oliko sulla kolme päivää jumissa statuksella "HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI" ennen kuin tuli merkintä tulliin menemisestä?

Mulla on ollut jumissa ulkomaanterminaalissa jo useamman päivän, ei oo siirtyny tulliin tai liikkelle.
Jep. Tosta päätellen mulla on käyny jopa hyvä tuuri.
 

laitsuZ

Tukijäsen
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
56
Laitoin iHerbin tilauksen sisään 11.3. ja viimeisin merkintä Chicagosta 16.3.

Tämän sivun oikeassa laidassa "Related links" -otsikon alla on tietoja USPS:n meriteitse saapuvia lähetyksiä, joista viimeisimmän aikataulutettu saapumisaika Eurooppaan oli toissapäivänä. Mulla alkaa 10.7. kesälomat ja jos siihen mennessä ei pakettia näy, niin rupean kinuamaan rahoja takaisin. Kiinasta reilu kuukausi myöhemmin tilattu paketti saapui eilen Helsinkiin, joten on varmaan ihan kohtuullinen aika jo tullut odotettua jenkkilähetystäkin.

E: linkki unohtui: International Service Alerts - Newsroom - About.usps.com
Pyysin refundia alkuviikosta ja eilen palauttivat jo rahat paypalille. Tavarat saa pitää, jos joskus perille asti saapuvat.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Tähän vielä tarinan update:

Tiistai iltana oli postipate käynyt Smartposteilla mutta ei ollut silloin asiaa hoitanut. (Kävin siellä "postin" aspassa kyselemässä tiistai-iltana että mitähän helvettiä, oli kuulemma käynyt siellä mutta ei ollut asiaa laittanut vireille eteenpäin) Laitoin Postin reklamaatio-osastolle viestiä tämän jälkeen tiistai iltana ja keskiviikko aamuna tuli vastausta että hoidetaan tänään.

Tänään torstaina soittelin jälleen Postiin, kuulemma tunti sitten oli tullut tieto että huolto tilattu sillä lukko paskana. Arvioitua korjausaikaa - ei ole, sillä eivät osaa sanoa koska huolto ehtii mennä lokeron korjaamaan. Kuulemma Pate ei ite pääse tuota lokeroa avaamaan.

Kyllä taas niin vitun nappisuoritus Postila kaikilta osin.
Tähän update v3: Posti tarjosi rahallista hyvitystä korvaukseksi. (Josta yllätyin aika paljon että tälläistä edes tarjosivat)

Nyt on paketti kourassa viikon sekoilun jälkeen ja case closed.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Meneekö Saksaan jotenki hitaammin nykyisin.
Itsellä merkintä 17.6.2020 jolloin lähteny suomesta kohdemaahan, eikä mitään seuranta merkintöjä ole tullu sen jälkeen.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 127
Meneekö Saksaan jotenki hitaammin nykyisin.
Itsellä merkintä 17.6.2020 jolloin lähteny suomesta kohdemaahan, eikä mitään seuranta merkintöjä ole tullu sen jälkeen.
Joo, itsellä meni pari viikkoa sitten 8 arkipäivää eli n. 3-4d enemmän normaaliin verrattuna. Sulla toki jo enemmän mennyt, mutta joka tapauksessa viivettä tuntuu olevan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Joo, itsellä meni pari viikkoa sitten 8 arkipäivää eli n. 3-4d enemmän normaaliin verrattuna. Sulla toki jo enemmän mennyt, mutta joka tapauksessa viivettä tuntuu olevan.
Ajattelin että pomppais matkalla puolaan liettuaan tms.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 127
Ajattelin että pomppais matkalla puolaan liettuaan tms.
Jos kyseessä on Posti Parcel Connect (00-alkuinen 20-numeromerkkinen seurantanumero) niin silloin saattaa tulla Liettuassa välimerkintä - ei kuitenkaan aina. Jos kyseessä on Priority-postipaketti (CEnnnnnnnnnFI) tai EMS-paketti (EEnnnnnnnnnFI) niin ei tule kokemuksieni mukaan koskaan välimerkintöjä (mihinkään maahan lähetettäessä).
 

Pirjo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
27.08.2019
Viestejä
67
Tuli tuo Postin tullaus lappu. Siinä ei ollut mitään infoa jos itse haluaa tullata. Oliko niin, että nyt halvimalla selviää jos antaa Postin tehdä tullauksen? Kun tuli nuo Postin palvelumaksut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Tuli tuo Postin tullaus lappu. Siinä ei ollut mitään infoa jos itse haluaa tullata. Oliko niin, että nyt halvimalla selviää jos antaa Postin tehdä tullauksen? Kun tuli nuo Postin palvelumaksut.
Siinäkö ei enää edes anneta vaihtoehtoa tullata itse tulli.fi/tullaa-pakettisi - osoitteessa?

Posti veloittaa tullauksesta hinnastonsa mukaisen 25,60e maksun, mikä sisältää sen käsittelymaksun myös. Eli reilu parikymppiä siinä menettää kun antaa Postin tullata.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tuli tuo Postin tullaus lappu. Siinä ei ollut mitään infoa jos itse haluaa tullata. Oliko niin, että nyt halvimalla selviää jos antaa Postin tehdä tullauksen? Kun tuli nuo Postin palvelumaksut.
Ihan helppoa tehdä itse, tullin sivuilla on suoraan tullauspalvelu jossa voi seurantatunnuksella tehdä tullauksen. Sitten pitää erikseen maksaa se postin käsittelymaksu siellä postin palvelussa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
57
10 päivää kesti ja paketti putkahti esiin Jyväskylässä "...kuljetetaan vastaanottajalle" -statuksella. En kylläkään itse ole Jyväskylässä enkä usko, että sieltä asti kannattaisi kuljettaa. Joka tapauksessa on viikon myöhässä ja olen sitten kätevästi työasioissa poissa vastaanottamasta tätä. Jes.

Makasikohan tuo vain jossain nurkassa vai kestääkö express-rahti oikesti 10 päivää Vantaalta Jyväskylään?
Nih, olisivat toimittaneet juuri silloin kun en enää ollut paikalla. Siirsin sitten toimituksen viikon myöhemmäksi ja kolhiintunut paketti löysi viimein perille. Postin Express-rahti perillä 16 päivää Vantaan terminaalista lähdön jälkeen, tosin 7 päivää tuota omaa toimituksen siirtoa.

Bonuksena tosin vielä eilen: postin rahtikuriiri soitti ja kysyi, voisinko hakea paketin 8 km päästä isomman tien varrelta. Outo käsitys kotiinkuljetuksesta. Toi sentään myrtsinä paketin pihaan, en tiedä olisiko se 40 kg kolli edes mahtunut autooni.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Nih, olisivat toimittaneet juuri silloin kun en enää ollut paikalla. Siirsin sitten toimituksen viikon myöhemmäksi ja kolhiintunut paketti löysi viimein perille. Postin Express-rahti perillä 16 päivää Vantaan terminaalista lähdön jälkeen, tosin 7 päivää tuota omaa toimituksen siirtoa.

Bonuksena tosin vielä eilen: postin rahtikuriiri soitti ja kysyi, voisinko hakea paketin 8 km päästä isomman tien varrelta. Outo käsitys kotiinkuljetuksesta. Toi sentään myrtsinä paketin pihaan, en tiedä olisiko se 40 kg kolli edes mahtunut autooni.
Tuo firma on niin tuuliajollankun johtajia lisää ja lisää liksaa ja sit työolot ihan paskat oli lakko tai ei.. ja sit tulee paljon postia ja paketteja lomautetaan miten meni posti niinkö omasta mielestä.. Lomautettiin heti kun saatiin "syy"
 
Liittynyt
31.01.2020
Viestejä
49
On kyllä mennyt Postin toimitus hitaaksi ja muutenkin huonommaksi. 10-Päivää paketti tuloillaan. Kumma homma, kun saksasta paketit ovat tulleet parhaillaan 3-4 päivässä ja suomen sisäiset kuljetukset vievät melkein 2 viikkoa. :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
857
Mielenkiintoista että täällä on hirveästi postin sekoilua, kun itsellä ei postin paketeissa ole mitään huonoa sanottavaa. Kaikki paketit on tullut ajallaan sekä kotiin kuljetetut että automaatista haetut.

Ainoastaan kiina paketteja on jäänyt tulematta, mutta niistä kun ei voi olla varma missä ne ovat niin en suorilta laittaisi Suomen Postin syyksi.
 

Pirjo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
27.08.2019
Viestejä
67
Ihan helppoa tehdä itse, tullin sivuilla on suoraan tullauspalvelu jossa voi seurantatunnuksella tehdä tullauksen. Sitten pitää erikseen maksaa se postin käsittelymaksu siellä postin palvelussa
Eli palvelumaksu on sama tekeekö itse vai antaa Postin hoitaa? Todellakin tuo lappu on muuttunut ja siinä ei ole mitään infoa tullin nettisivuista tai itsetullauksesta, ainoastaan infoa miten menetellä jos haluaa Postin sen tekevän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Eli palvelumaksu on sama tekeekö itse vai antaa Postin hoitaa? Todellakin tuo lappu on muuttunut ja siinä ei ole mitään infoa tullin nettisivuista tai itsetullauksesta, ainoastaan infoa miten menetellä jos haluaa Postin sen tekevän.
Itse tullatessa maksat vain Postin käsittelymaksun 2,90e + verot + tullit.
Postin tullatessa maksat hinnaston mukaisen tuontitullauksen 25,60e + verot + tullit.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
31
Tuli ensimmäinen (käsittelymaksun vaativa) tullattava lähetys postilta, tästä jäi muutamia kysymyksiä
Ensimmäinen ei toki liity postiin, mutta tullatessa tulli halusi luvan "Suostun siihen, että tulli voi jatkossa lähettää tavallista ja todisteellista tiedoksiantoa vaativat asiakirjat minulle sähköisesti". Ilman sitä ei luonnollisesti voinut jatkaa, mutta kysymyksenä onkin, mistä minä voin vetää tuon suostumuksen pois tullauksen jälkeen?

Toinen on, että postin sivuilla ei lukenut mitään muista maksuvaihtoehdoista kuin pankki tai luottokortista. Kuitenkin kävin postin asiakaspisteellä ja sieltä kyllä pystyi maksamaan käyteiselläkin (mitä toki odotinkin, sillä eiköhän se pakko korttimaksaminen olisi ollut laitonta). Kuitenkin hinta oli noussut netissä sanotusta 2,90 eurosta -> 3,30 euroon. Postin sivuilla kuitenkin lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä", tuossa ei puhuta mitään, että hinta riippuisi maksuvälineestä.
Eriasia olisi sitten, että hinta olisi ollut 3,30€ mutta luottokortilla maksettaessa se on 2,90.

Postilaissa on kuitenkin kohta;
"26
Hinnoittelu

Yleispalvelun tarjoajan on hinnoiteltava yleispalveluun kuuluvat postipalvelunsa siten, että hinnoittelu on kohtuullista, avointa ja syrjimätöntä. (8.9.2017/614)"

Onko se sitten oikein, että veroluonteisesta maksusta käteisenä maksavat henkilöt maksavat ylimääräistä? Summa nyt ei sinänsä merkkaa mitään, mutta mistäs tuon laillisuutta kannattaisi kysyä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Toinen on, että postin sivuilla ei lukenut mitään muista maksuvaihtoehdoista kuin pankki tai luottokortista. Kuitenkin kävin postin asiakaspisteellä ja sieltä kyllä pystyi maksamaan käyteiselläkin (mitä toki odotinkin, sillä eiköhän se pakko korttimaksaminen olisi ollut laitonta). Kuitenkin hinta oli noussut netissä sanotusta 2,90 eurosta -> 3,30 euroon. Postin sivuilla kuitenkin lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä", tuossa ei puhuta mitään, että hinta riippuisi maksuvälineestä.
Eriasia olisi sitten, että hinta olisi ollut 3,30€ mutta luottokortilla maksettaessa se on 2,90.
Missä tuo lainaamasi 2,90e lukee? Ainakin Postin hinnastossa nuo on selkeästi eritelty: Tullaus- ja huolintapalvelujen hinnat - Posti Jos se on siinä kohtaa kun olet netissä menossa maksamaan sitä, niin relevanttiahan siinä on ilmoittaa juuri se nettihinta.

Henkilökohtaisesti olisi vaikea uskoa että 40 sentin lisähinta olisi yhdenvertaisuuden kannalta ongelmallinen, kun vanhempia maksutapoja käyttäviltä jatkuvasti peritään erilaisia paperilaskutuslisiä ym., ja mielestäni ihan aiheellisesti. Lisätyötä se on sekin että se Postin tyyppi sulle lyö sen hinnan kassaan ja maksat sen, vs. että maksat netissä. Jos nyt sitten yhdenvertaisuusasia mietityttää enemmän, niin varmaan se olisi yhdenvertaisuusvaltuutettu, jolta tuota kannattaa lähteä kyselemään.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
31
Missä tuo lainaamasi 2,90e lukee?
Luki siinä sivulla jonnekka posti itse ohjasi lähettämässään kirjeessään. Myöskään kirjeessä ei kerrottu mitään hintaa, mutta sieltä oli suora linkki "posti.fi/kasittelymaksu". Tuolla lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. " Sieltä pääsee vielä "Lue lisää käsittelymaksusta" ( Tarkemmin tulliselvitettävien käsittelymaksusta - Posti )" Jossa myöskin lukee "Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä"

Ei siis sinänsä, mutta tuli ihan yllätyksenä tiskillä, että hinta on noussut, kun sitä ei missään postin itse antaman lapun sivuilla/linkin takana lukenut (hinnastoa en älynnyt edes katsoa, kun voisi olettaa että se oli se 2,90€. Myös tullin sivuilla käsittelymaksuun oli ohjeistus laittaa tuo 2,90€, joka periaatteessa tarkoittaa, että minun olisi joku sentti ehkä maksaa verojakin lisää. Mielestäni vähän harhaanjohtavaa, kun nimenomaan postin lapussa lukevaan osoitteeseen menee, ja kummassakaan ei lue lisämaksusta (maksettaessa käteisellä/paikanpäällä) mitään.

"kun vanhempia maksutapoja käyttäviltä jatkuvasti peritään erilaisia paperilaskutuslisiä ym., ja mielestäni ihan aiheellisesti "
Tuo vähän riippuu myös siitä voiko sen tehdä sitten maksuttomasti muulla tavoin ja mikä yritys/ala on kyseessä. Eli siis, että vaikka et voisi maksaa sähkölaskua muulla kuin kortilla / tai vaikka käteisellä ja muista tulisi lisämaksu, ei kuullosta kovin hyvältä. Sitten jos kyseessä on vaikka netflix niin se on eri asia. Jos siellä olisi erikseen manittu hinta vain netissä (kuten poliisilla), tai jos kyseessä olisi jokin muu kuin tämmöinen lähes veronomainen maksu, niin ei kiinnostaisi (oikeastaan jos tuon olisi voinut maksaa paytrail/suoraan verkkopankista, ilman korttitietojen näpyttelyä, niin en olisi vaivautunut postissa käymään).
"Lisätyötä se on sekin että se Postin tyyppi sulle lyö sen hinnan kassaan ja maksat sen"
Näkyi kestävän pari sekunttia kun luki sen paperin viivakoodin. Ja muutaman lisää, kun otti käteisen vastaan. Ymmärrän kyllä, jos siirtymistä nettiin palkittaisiin halvemmilla hinnoilla, mutta jotenkin se usein kääntyy näin, että se hinta pysyy nettikäyttäjille samana, ja muilla käyttäjille hinnat nousevat.

KKV:n sivuilla kuitenkin lukee.
"Erityisesti välttämättömyyspalveluissa on oltava tarjolla eri maksutapoja. Välttämättömyyspalvelut (esim. sähkö, vesi, lämpö ja puhelin) ovat kaikille kansalaisille välttämättömiä palveluja, joita ilman ei käytännössä tule toimeen. Kuluttajalla ei ole todellista vaihtoehtoa, käyttääkö hän välttämättömyyspalvelua vai ei. Välttämättömyyspalveluja tarjoaville yrityksille onkin sen vuoksi asetettu velvoitteita, joilla turvataan näiden palveluiden saanti kaikille."
"Jos kuluttajalle, joka ei käytä maksukortteja, tarjotaan vaihtoehdoksi vain laskutuslisän sisältävää laskua, tilanne voi olla kohtuuton. Uudemmassa lainsäädännössä, kuten taksiliikennelaissa (Taksiliikennelaki 17 §), asiakkaille on erikseen turvattu oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla."
Itse lukisin postin tähän, sillä etpä voi maksaa tuotakaan käsittelymaksua matkahuollolle (tai maksaa millään muulla tavalla ilman lisiä kuin kortilla). Myöskään kyseistä tuotetta ei saanut minkään muun toimittamana kuin kiina/singaporen postilla jota posti jakaa.

Varmaan sitten KKV:lta ja yhdenvertaisuusvaltuutetulta kysellä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Luki siinä sivulla jonnekka posti itse ohjasi lähettämässään kirjeessään. Myöskään kirjeessä ei kerrottu mitään hintaa, mutta sieltä oli suora linkki "posti.fi/kasittelymaksu". Tuolla lukee "Käsittelymaksun hinta 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. " Sieltä pääsee vielä "Lue lisää käsittelymaksusta" ( Tarkemmin tulliselvitettävien käsittelymaksusta - Posti )" Jossa myöskin lukee "Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä"

Ei siis sinänsä, mutta tuli ihan yllätyksenä tiskillä, että hinta on noussut, kun sitä ei missään postin itse antaman lapun sivuilla/linkin takana lukenut (hinnastoa en älynnyt edes katsoa, kun voisi olettaa että se oli se 2,90€. Myös tullin sivuilla käsittelymaksuun oli ohjeistus laittaa tuo 2,90€, joka periaatteessa tarkoittaa, että minun olisi joku sentti ehkä maksaa verojakin lisää. Mielestäni vähän harhaanjohtavaa, kun nimenomaan postin lapussa lukevaan osoitteeseen menee, ja kummassakaan ei lue lisämaksusta (maksettaessa käteisellä/paikanpäällä) mitään.
Kyl se tuolla Postin hinnastossa on mainittu selkeästi ainakin (mutta pitäisi tuo mainita noilla sivuillakin/lapuissa kyl mielestäni):

Käsittelymaksu tulliselvitettäville yli 22 € lähetyksille
• posti.fi/kasittelymaksu 2,90 € (0 alv)
postissa käteisellä maksettaessa 3,30 € (0 alv)
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
31
Kyl se tuolla Postin hinnastossa on mainittu selkeästi
Kyllä hinnastossa, mutta ei sitten missään muualla, ei lapulla tai sivulla minne lappu ohjaa. Eipä tullut itselleni mieleenkään käydä katsomassa hinnastoa, kun kahdella postin sivulla ainoa hinta 2,90 ja tämän lisäksi vielä tullissakin ohjeena antaa tuo hinta. +toki sitten ne kaikki uutiset, että paketteihin tulee 2,90e lisämaksu, mutta noh minkäs sille voi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
832
Pyysin refundia alkuviikosta ja eilen palauttivat jo rahat paypalille. Tavarat saa pitää, jos joskus perille asti saapuvat.
Joo, laitoin myös refund-pyyntöä myös menemään ja rahat tulevat takaisin luottokortille 5-7 päivän sisällä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Jos kyseessä on Posti Parcel Connect (00-alkuinen 20-numeromerkkinen seurantanumero) niin silloin saattaa tulla Liettuassa välimerkintä - ei kuitenkaan aina. Jos kyseessä on Priority-postipaketti (CEnnnnnnnnnFI) tai EMS-paketti (EEnnnnnnnnnFI) niin ei tule kokemuksieni mukaan koskaan välimerkintöjä (mihinkään maahan lähetettäessä).
00 alkuinen, onneksi nyt ilmestyi muutakin tekstiä.
1593612853647.png
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
1) yrityksen pankkikortti lähetetty 30.5, eikä vieläkään näy.

2) omat verkkopankkitunnukset lähetetty 18.6, eikä vieläkään näy.

3) Ulkomailta tullut paketti meni smartpost-automaattiin, joka oli pörssiyhtiön tiloissa. Olin aspan mukaan ihan itse sen sinne tilannut. Koitin tiedustella, että tietääkö pieni ulkomainen verkkokauppa niin paljon heidän pakettiautomaateistaan, että voisin valita sieltä jopa yksityiset. Aspa lupasi siirtää sen ”normi postiin”, mutta pidensikin vain säilytysaikaa.

4) Ranskasta lähtenyt paketti 17.6 lentokoneella Suomeen. Postin mukaan on vielä matkalla. (ei suomessa) Kummastelin aspalle tuota Ranskalaisten lentokoneiden hitautta, kun noin kauan kestää.

5) kirjeiden hinnat nousee kannattamattomana

Oy Posti Ab palveluksessanne.
Pankki voi lähettää myös tiedotteen pankki kortti tilattu, sitä ei ole silloin lähetetty vaan valmiudessa lähetykseen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Pankki voi lähettää myös tiedotteen pankki kortti tilattu, sitä ei ole silloin lähetetty vaan valmiudessa lähetykseen.
Oli ihan lainavirkailija, joka sanoi lähettäneensä. Toki mahdollinen tuokin. Tänään saapui firman kortti ja verkkopankkitunnarit. Omaa korttia odottelen ja tuota 17.6 asti ilmassa ollutta lentokonetta Ranskasta.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
En vaan tajua miksi tota tavaraa ei saada mitenkään muuten liikkumaan. Jopa jenkeissä todettiin että ei vittu me voida tän kaman päällä istua -> laivaan. Euroopassa juna, rekka, laiva, ??? Eikö millään mikään onnistu? Vai eikö postilta löydy vain kykyä/neuvottelutaitoa hoitaa mitään muita kuin minimimäärän pakollisia asioita normaaliaikana, ja muuten sit vaan levätään laakereillaan? Luulisi että asiat pystyy järjestämään kuntoon jos ne oikeasti haluaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
35
Reilu pari viikkoa nyt odotellut Ranskasta 15.6. lähetettyä pakettia (käyttäen Collisimoa). Eipä näy vieläkään Suomen puolella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 542
Viestejä
4 194 350
Jäsenet
70 748
Uusin jäsen
elcabron

Hinta.fi

Ylös Bottom