Postin kulkemisen vaikeus

Muuttoilmoituksen tekemisen paperilomakkeella voi kieltää erikseen omalta kohdaltaan Postin verkkosivujen palvelussa.

Kyllä oli tuokin asetus piilotettu hyvin (pitää periaatteessa aloittaa tekemään muuttoilmoitusta) ja melkosta kapulakieltä kaikenlisäksi sekin sisältää (Haluan, että palvelutilaukseni Postille voi myös tehdä (Postista tai Digi- ja väestötietovirastosta saatavalla) paperilomakkeella pelkällä allekirjoituksella.), kukahan noita oikein kirjoittelee...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään posti hukkasi työpaikalleni tulossa olleen radioaktiivisen lähetyksen. Kehtasivat vielä väittää, että paketti ei ole heille tullutkaan. Mystisesti paketti kuitenkin tuli paikalle 6 tuntia myöhässä, jolloin lähetys oli jo puoliintumisesta johtuen käyttökelvoton. Mitään selitystä, että mistä paketti heille olikin ilmaantunut, en saanut.

Ehkä tässä olisi ratkaisu ydinjätteen loppusijoitukseen? Postitetaan käytetyt uraanisauvat ja paketit tulevat perille vasta puoliintumisajan jälkeen?
 
Muuttoilmoituksen tekemisen paperilomakkeella voi kieltää erikseen omalta kohdaltaan Postin verkkosivujen palvelussa.

Kyllä oli tuokin asetus piilotettu hyvin (pitää periaatteessa aloittaa tekemään muuttoilmoitusta) ja melkosta kapulakieltä kaikenlisäksi sekin sisältää (Haluan, että palvelutilaukseni Postille voi myös tehdä (Postista tai Digi- ja väestötietovirastosta saatavalla) paperilomakkeella pelkällä allekirjoituksella.), kukahan noita oikein kirjoittelee...
Itse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:
https://oma.posti.fi/ => Asetukset => Käyttäjäasetukset => Postin ohjaus => Yhteystiedot ja luovutuskielto => Tilaaminen paperilomakkeella = Ei
 
Itse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:
https://oma.posti.fi/ => Asetukset => Käyttäjäasetukset => Postin ohjaus => Yhteystiedot ja luovutuskielto => Tilaaminen paperilomakkeella = Ei
Itse tosiaan valitsin tuon "Postin ohjaus" -kohdan sijasta "Tee muuttoilmoitus" linkin, joka vie samaan paikkaan, en hokannu tuota yläpalkkia heti :)

Mutta ompahan tuokin ny tehtynä, niin ei pahat poijat pääse muuttamaan osoitetta...
 
Itse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:
https://oma.posti.fi/ => Asetukset => Käyttäjäasetukset => Postin ohjaus => Yhteystiedot ja luovutuskielto => Tilaaminen paperilomakkeella = Ei
Hauskintahan tässä on se, että olen tehnyt tuon eston/kiellon jo silloin joskus aikanaan kun NetPosti tuli, mutta nyt näytti olevan taas sallittuna tuo paperilomakkeella tehtävä osoitteenmuutos eli jossain vaiheessa (varmaan silloin kun NetPosti vaihtui OmaPostiksi) tuo on taas muuttunut itsestään sallituksi. Laittelin taas paperiversion kielletyksi mutta pitää näköjään määräajoin käydä kurkkaamassa missä tilassa tuo on.

Suosittelen kyllä kaikille että käy varmistamassa missä tilassa tuo asetus on, ei ole ensimmäinen palvelu missä asetukset muuttuvat itsestään sallivampaan suuntaan ilman mitään ilmoitusta.

Ja samalla suosittelen että jos liiallinen mainosposti risoo niin käy tekemässä osoitteenluovutuskiellon ja katselee muutkin kiellot esim maistraatista, tulee ihan hiton paljon vähemmin roskapostia, turhia tekstareita ja markkinointipuheluita. Kun noita kävi kieltämässä niin kuukauden-parin päästä tosiaan kohdistetun eli osoitteellisen mainospostin määrä alkoi pienentyä aika radikaalisti kun markkinoijien tietokannat kerkisivät päivittyä.

Muutenkin aikanaan kärsin ihan järkyttävästä mainosten määrästä ensimmäiset pari vuotta nykyisessä osoitteessa, satun nimittäin asumaan juuri erään kaupungin ja kunnan rajalla ja molempien mainokset ja ilmaisjakelut tulivat postiluukkuun (plus pizzamainokset joita mikään "ei mainoksia" -teksti ei tunnu estävän). Ensimäisenä jouluna meinasi kirjaimellisesti hukkua mainospostiin kun sitä tuli ehkä jotain puolen metrin pino viikossa. Sitten tajusi ensin laittaa "Ei mainoksia" -tarran postiluukkuun ja vähän ajan päästä kieltää noita markkinointiposteja ja -puheluita.
 
Miksiköhän edelleen kamaa yritetään liikuttaa lentokoneilla. Lentääkö niitä riittävästi? Rekka ajaisi yön levolla Viroon Keski-Euroopasta, ja seuraavana päivänä tavara olisi Suomessa.

Vrt. nyt Itävallasta tilattu paketti on maatunut lentokentällä seurannan mukaan 3.6. lähtien, jossain siellä Itävallassa. Kumipyörillä se olisi tullut Suomeen saman viikon aikana. Ehkei se maakuljetuskaan sitten ole niin suoraviivaista, tai volyymit riittävät?
 
Gls kuljettaa omaa pakettiani itävalta - itävalta- saksa - romania - unkari.... sentään taas lähenee suomea.. 2-3 päivää joka etapilla aikaväliä leimoilla...
 
Pari kysymystä teille, joilla paketti on murjoutunut postin hellässä huomassa:

1) Tuliko lähetysten seurantaan tieto, että paketti vahingoittunut? (ilmeisesti yleisesti ottaen pitäisi tulla, haulla kun etsin vastaavia tapauksia niin joku mainitsi että oli maininta)

2) Entä kuinka kauan kesti ennen kuin vahingoittunut paketti pääsi jatkamaan matkaa?
 
Kengät piti tulla tänää postissa, mutta nyt näyttää että tulee huomenna tai ens viikolla. Kiva kun just tänään ois tarvinu. Kai sitten krokseilla liikenteeseen
 
Piti tänään tulla kotiinkuljetettuna ~15kg säkki koiranruokaa, vaimo ollut kotona koko päivän ja muka yritetty toimittaa jossain välissä eikä ketään kotona eli paketti on päätynyt asiamiespostiin.
Vaimo soitti asiakaspalveluun tiedustellakseen asiasta kun on kuitenkin maksettu kotiinkuljetuksesta, joku veeti linjan toisessa päässä aloitti vastauksensa virkkeellä "Kuulkaas mummo..."

Asiakaspalvelukokemus 5/5.
 
Viimeksi muokattu:
Gls kuljettaa omaa pakettiani itävalta - itävalta- saksa - romania - unkari.... sentään taas lähenee suomea.. 2-3 päivää joka etapilla aikaväliä leimoilla...
Itse itseäni lainaten.. jee nyt paketti samassa lajittelukeskuksessa saksassa kun 4.6 ol.... ans katsoo mihkäpain mailmaa se maanantaina singahtaa...
 
Piti tänään tulla kotiinkuljetettuna ~15kg säkki koiranruokaa, vaimo ollut kotona koko päivän ja muka yritetty toimittaa jossain välissä eikä ketään kotona eli paketti on päätynyt asiamiespostiin.
Vaimo soitti asiakaspalveluun tiedustellakseen asiasta kun on kuitenkin maksettu kotiinkuljetuksesta, joku veeti linjan toisessa päässä aloitti vastauksensa virkkeellä "Kuulkaas mummo..."

Asiakaspalvelukokemus 5/5.
Laita palaute postille. Varmaan nauhoittavat puhelut. Saa työntekijä ainakin huomautuksen korkeammalta taholta.
 
Huomenna 10 päivää maannut ulkomaanterminaalissa :(

paketti.PNG
 
Uutena tollona kyselen postiennakosta keillä kokemuksia... Kun on seurannassa haettu ja maksettu.

Onko siinä menny keskimäärin miten pitkään milloin maksu saapuu esim. OP pankkiin? :asif:
 
Laita palaute postille. Varmaan nauhoittavat puhelut. Saa työntekijä ainakin huomautuksen korkeammalta taholta.

Juu aika kipakka kirje on tuossa jo luonnosteltuna kunhan löydän jonkun emailin mihin sen saa paiskattua. Hassua että reklamaatioille ei näyttäisi olevan edes osoitetta listattuna tuolla postin yhteystiedoissa. Mistähän johtuu?
e: Ei löydy mitään muita yhteystietoja kuin geneerinen etunimi piste sukunimi ät posti piste fi eli ilmeisesti reklamaatiotkin pitäisi jättää suullisesti maksullisen puhelinpalvelun kautta. Onko tämä enää edes laillista?
 
Viimeksi muokattu:
Uutena tollona kyselen postiennakosta keillä kokemuksia... Kun on seurannassa haettu ja maksettu.

Onko siinä menny keskimäärin miten pitkään milloin maksu saapuu esim. OP pankkiin? :asif:
Muutama vuosi sitten ainakin oli noin pari pankkipäivää. Tietty moni asia on muuttunut tuon jälkeen mutta teoriassa rahan siirtyminen pitäisi olla vähintäänkin yhtä nopeaa ellei nopeampaakin nykypäivänä. Viikon jälkeen varmaan itse lähtisin kyselemään mikä maksaa...
 
Piti tänään tulla kotiinkuljetettuna ~15kg säkki koiranruokaa, vaimo ollut kotona koko päivän ja muka yritetty toimittaa jossain välissä eikä ketään kotona eli paketti on päätynyt asiamiespostiin.
Vaimo soitti asiakaspalveluun tiedustellakseen asiasta kun on kuitenkin maksettu kotiinkuljetuksesta, joku veeti linjan toisessa päässä aloitti vastauksensa virkkeellä "Kuulkaas mummo..."

Asiakaspalvelukokemus 5/5.

Ei muuta kun vaatimaan rahat takaisin joko myyjä taholta tai postilta en minä moisesta maksaisi.. Itse tylytin postin työntekijää aika huolella ku rupes aukoo naamaa ku paketti piti tulla tohon 700m päähän mut menikin 6km päähän kun tekiväy lajittelu virheen.. Miksi helvetissä tuo firma ei päädy konkkaan.. Jatkossa käytän dhl, MH, ups paketteihin enkä tilaa mtn jos noilla ei onnistu.
 
Oliko muilla vielä 3.6 maahan saapuneiden joukossa kirjeitä/paketteja lojumassa terminaalissa?
 

Liitteet

  • Screenshot_20200612-171143.jpg
    Screenshot_20200612-171143.jpg
    173,3 KB · Luettu: 87
Oliko muilla vielä 3.6 maahan saapuneiden joukossa kirjeitä/paketteja lojumassa terminaalissa?
Mulla on jenkeistä lähetetty paketti ollut nyt 1.6. alkaen statuksella:

Your item departed a transfer airport in HELSINKI, FINLAND on June 1, 2020 at 7:53 pm. The item is currently in transit to the destination.

En tiedä missä se nyt kuppaa ja mihin on menossa - Helsinkiin pitäis olla tulossa.
Näkyy siis myös Postin seurannassa, jossa lukee vaan "departed Helsinki".
 
Viimeksi muokattu:
Muutama vuosi sitten ainakin oli noin pari pankkipäivää. Tietty moni asia on muuttunut tuon jälkeen mutta teoriassa rahan siirtyminen pitäisi olla vähintäänkin yhtä nopeaa ellei nopeampaakin nykypäivänä. Viikon jälkeen varmaan itse lähtisin kyselemään mikä maksaa...
No nyt tuli illasta mutta uusi ongelma.

Posti maksoi kahteen kertaan postiennakon (100eur) tilille. :asif: :asif: :asif:

Täytyy kysellä mistä johtuu. Maksoiko ostaja kahteen kertaan vahingossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo vieläkään tullut huhtikuun alussa USA:sta lähetetty paketti. Viimeinen tieto on MIAMIsta.

Tainnut kadota... oletin, että olisi tullut jollain niistä laivakuljetuksista, mutta ei oo näkyny.
 
Juu aika kipakka kirje on tuossa jo luonnosteltuna kunhan löydän jonkun emailin mihin sen saa paiskattua. Hassua että reklamaatioille ei näyttäisi olevan edes osoitetta listattuna tuolla postin yhteystiedoissa. Mistähän johtuu?
e: Ei löydy mitään muita yhteystietoja kuin geneerinen etunimi piste sukunimi ät posti piste fi eli ilmeisesti reklamaatiotkin pitäisi jättää suullisesti maksullisen puhelinpalvelun kautta. Onko tämä enää edes laillista?
Entä tuolta
 
Entä tuolta

No ei edelleenkään, on haettu ihan riittävästi tälle illalle. Postiin saa yhteyden vain maksullisen puhelinpalvelun kautta.
Asiakaspalveluun soittamisen jälkeen tulee usein muutaman päivän sisään kysely sähköpostiin, ajateltiin sinne laittaa tuo palaute kun muuta kautta se ei onnistu.
 
No ei edelleenkään, on haettu ihan riittävästi tälle illalle. Postiin saa yhteyden vain maksullisen puhelinpalvelun kautta.
Asiakaspalveluun soittamisen jälkeen tulee usein muutaman päivän sisään kysely sähköpostiin, ajateltiin sinne laittaa tuo palaute kun muuta kautta se ei onnistu.
Ainakin yksi joka on hassusti yrityslomakkeena, mutta vaihtoehto yksityinen löytyy arkilta.
 
Nokitan. Saa nähdä, saavatko yli kuukauden tärvättyä tuon toimittamiseen (eiköhän).

mikäonkunei.png

@sbasil kirjoitin tuossa jo aikaisemmin, että minusta näyttää siltä että Postin käsittelymaksu on maksamatta ja sen takia paketti ei lähde eteenpäin.

Siitä tulee seurantaan oma rivi.
 
@sbasil kirjoitin tuossa jo aikaisemmin, että minusta näyttää siltä että Postin käsittelymaksu on maksamatta ja sen takia paketti ei lähde eteenpäin.

Siitä tulee seurantaan oma rivi.
Kappas, miten lie mennyt ohi tuo viesti. Kiitos! En missään välissä tuommoista maksua mielestäni nähnyt, eikä Postin sovellukseen, sähköpostiin tai puhelimeenkaan ole tullut mitään laskua. Nyt jännätään, joko Posti on lähettänyt paketin takaisin Kiinaan. Maksu kyllä onnistui ja nyt seurannassa lukee, että käsittelymaksu on maksettu postille, notta saas nähdä. Hartaasti pakettia ainakin on odotettu ja tilattu kahdesti uudestaan eri paikoista 6kk sisään, kun on ollut toimitusvaikeuksia.

edit: tänään näköjään paketti Helsingissä jo, eli ei sentään takasin päin lähtenyt. Vähän omaa tyhmyyttä/tietämättömyyttä tuo kolmen viikon odottelu tässä välissä, mutta voisivat kyllä Postillakin hieman parantaa asiakasviestintää. Koko aikana ei tullut mitään ilmoitusta sähköisesti missään muodossa tuosta käsittelymaksusta (varmaan jossain tullauksen yhteydessä se oli, mutta mennyt ohi, jonka jälkeen ei mitään). Olisi saattanut ketuttaa, jos paketti olisi 2,90e takia lähtenyt takaisin Kiinaan, kun sitä puoli vuotta tuli melkein odoteltua. Onneksi täällä oli aiheesta paremmin selvillä olevia. Loppu hyvin, kaikki hyvin. :)

edit 2: Dodiih, vaikeuksien kautta voittoon. SMD-juotosasema perillä vajaa puolen vuoden yrittämisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Kappas, miten lie mennyt ohi tuo viesti. Kiitos! En missään välissä tuommoista maksua mielestäni nähnyt, eikä Postin sovellukseen, sähköpostiin tai puhelimeenkaan ole tullut mitään laskua. Nyt jännätään, joko Posti on lähettänyt paketin takaisin Kiinaan. Maksu kyllä onnistui ja nyt seurannassa lukee, että käsittelymaksu on maksettu postille, notta saas nähdä. Hartaasti pakettia ainakin on odotettu ja tilattu kahdesti uudestaan eri paikoista 6kk sisään, kun on ollut toimitusvaikeuksia.

Et varmasti ole ainoa, joka tuota ei ole huomannut. Hieman virhealtis prosessi ja ohjelappunen Postilta. Onneksi kokemukseni mukaan muutaman päivän myöhästyneet ovat kyllä vielä pysyneet maassa.
 
Laitoin myös jo viime viikolla torstaina m eipä ole mitään selvityksestä kuulunut että tuokin 1-3 lienee utopiaa
Ei tullut kolmessa päivässä mitään. Laitoin jo eilen vielä toisenkin.
Tosin hassua kun siinä viestissä sanotaan, että "Jos olet meihin yhteydessä tähän liittyen, kerrothan meille numeron palvelun nopeuttamiseksi.", mutta mitään keinoa ei ole olla yhteydessä. Tuo viesti on tullut noreply osoitteesta.
Pistin sen takia uuden, kun laitoin siihen tuon kiinan seurannan tiedot missä sanotaan, että paketti on saapunut tänne ja et siitä on viestikin lähetetty.
Se vaan lähtee takas, ennenkuin Posti ton käsittelee...
 
Ei tullut kolmessa päivässä mitään. Laitoin jo eilen vielä toisenkin.
Tosin hassua kun siinä viestissä sanotaan, että "Jos olet meihin yhteydessä tähän liittyen, kerrothan meille numeron palvelun nopeuttamiseksi.", mutta mitään keinoa ei ole olla yhteydessä. Tuo viesti on tullut noreply osoitteesta.
Pistin sen takia uuden, kun laitoin siihen tuon kiinan seurannan tiedot missä sanotaan, että paketti on saapunut tänne ja et siitä on viestikin lähetetty.
Se vaan lähtee takas, ennenkuin Posti ton käsittelee...

Samassa veneessä ollaan. Tein tosiaan itse selvityspyynnön viime keskiviikkona. Nyt tänään ma 15.6. illalla lähetyksen viestiksi on vaihtunut: "Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake."

Lomaketta klikkaamalla se ohjaa samalle kaavakkeelle, jonka jo täytin viime keskiviikkona. :facepalm:
 
Jos meen tuon kiinalaisen seurannan sivulle, niin se näyttää että paketti olisi jopa jo luovutettukin. Mitä ihmettä?
Lisäksi nyt oli laittanut Aliexpress myyjä viestiä, että on havaittu laatuongelmia ja hän ei rehellisenä myyjänä voi lähettää tuotteita jos niissä on laatu ongelmia ja pyytää 5-7 päivää aikaa lisää sen takia. Miten niin ei voi lähettää tuotteita, sehän itse antoi tuon seurantanumeronkin jo ja sen mukaan tuotteet on lähetetty ja luovutettukin.
Empä paljoa voi disputea laittaa, ennen kuin saan tiedon postilta mitä tuolle paketille on käynyt ja missä se on.
Noiden kuljetukset on pahoin myöhäs koronan takia ja helmikuussa yksi tuote myöhästyi niin paljon, että ostajan suoja-aika meni umpeen ja jouduin laittaa refunding. Sitten kun sain tuoteen laitoin myyjälle viestiä, että miten voin sen maksaa. Se nyt kuukausien päästä on sen viestin lukenut ja ainut mitä se on vastannut, niin fuck u.
Noita myöhässä olevia tilauksia on monia ja myyjät ruinaa lisäaikaa ettei mene refundiin, mutta ei Aliin pysty enää laittamaan lisäaikaa mitenkään. Ennen tota sai lisättyä. Lisäksi jos posti ei käytä alkuperäistä koodia seuraamiseen, niin on tosi hankala tietää missä paketti on. Puhelinnumerosta katoaa se maakoodi noilla lähettäjillä ja eka nolla, niin posti ei osaa lähettää viestiä saapumisesta oikeaan numeroon. Ne ei ymmärrä lisätä sitä maakoodia puh. numeroon ja paketti menee hukkaan.
 
Kiva kun Briteistä kestää yli kuukausi pakettien saapuminen ja Ranskastakin samaan aikaan tilattua pakettia vieläkin odottelen. Oli kyllä kivaa kun nämä yli kuukauden toimitusajat oli vain Euroopan ulkopuolisille tilauksille.
 
Jos meen tuon kiinalaisen seurannan sivulle, niin se näyttää että paketti olisi jopa jo luovutettukin. Mitä ihmettä?
Lisäksi nyt oli laittanut Aliexpress myyjä viestiä, että on havaittu laatuongelmia ja hän ei rehellisenä myyjänä voi lähettää tuotteita jos niissä on laatu ongelmia ja pyytää 5-7 päivää aikaa lisää sen takia. Miten niin ei voi lähettää tuotteita, sehän itse antoi tuon seurantanumeronkin jo ja sen mukaan tuotteet on lähetetty ja luovutettukin.
Empä paljoa voi disputea laittaa, ennen kuin saan tiedon postilta mitä tuolle paketille on käynyt ja missä se on.
Noiden kuljetukset on pahoin myöhäs koronan takia ja helmikuussa yksi tuote myöhästyi niin paljon, että ostajan suoja-aika meni umpeen ja jouduin laittaa refunding. Sitten kun sain tuoteen laitoin myyjälle viestiä, että miten voin sen maksaa. Se nyt kuukausien päästä on sen viestin lukenut ja ainut mitä se on vastannut, niin fuck u.
Noita myöhässä olevia tilauksia on monia ja myyjät ruinaa lisäaikaa ettei mene refundiin, mutta ei Aliin pysty enää laittamaan lisäaikaa mitenkään. Ennen tota sai lisättyä. Lisäksi jos posti ei käytä alkuperäistä koodia seuraamiseen, niin on tosi hankala tietää missä paketti on. Puhelinnumerosta katoaa se maakoodi noilla lähettäjillä ja eka nolla, niin posti ei osaa lähettää viestiä saapumisesta oikeaan numeroon. Ne ei ymmärrä lisätä sitä maakoodia puh. numeroon ja paketti menee hukkaan.
Disputet kehiin jo. Ei kannata olla lepsu kinkkujen kanssa.
 
On kyllä käsittämätöntä miten lähikaupan automaatti on aina "täynnä" kun siihen erehtyy pyytämään lähetyksen, 100 lokeroa ja aina kaikki täynnä. Paitsi kertaakaan ei ole ollut täynnä kun on varannut itse siitä lokeron lähetystä varten. Kerran jopa kokeilin 5min sen jälkeen varata vastaavan kokoselle paketille lokeroa kun tuli "täynnä" merkintä ja onnistu. Ilmeisesti siinä 5min ikkunassa oli sopivasti vapautunut...

Edit. Avautuminen auttaa selkeesti. Nyt se onkin toimitettu tuonne automaattiin mikä oli valittu lähetys kohteeksi. Minne lie aluksi yrittivät sitten.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200616-175046.jpg
    Screenshot_20200616-175046.jpg
    169,8 KB · Luettu: 53
Viimeksi muokattu:
On kyllä käsittämätöntä miten lähikaupan automaatti on aina "täynnä" kun siihen erehtyy pyytämään lähetyksen, 100 lokeroa ja aina kaikki täynnä. Paitsi kertaakaan ei ole ollut täynnä kun on varannut itse siitä lokeron lähetystä varten. Kerran jopa kokeilin 5min sen jälkeen varata vastaavan kokoselle paketille lokeroa kun tuli "täynnä" merkintä ja onnistu. Ilmeisesti siinä 5min ikkunassa oli sopivasti vapautunut...
Noissa pidetään tietty määrä lokeroita tyhjinä lähetyksiä varten koko ajan käsittääkseni, jotta lähetys onnistuu melko varmasti sitä tarvitseville asiakkaille...
 
Kiinalähetys noudettavissa +40km päästä missä itse asun. Ihan kaupungissa asustelen ja noutopisteita ym on kyllä ihan riittävästi alle 2km säteellä, ja kohdepostinumerokin on seurannan mukaan oikein, luulisi ettei olisi mistään postin tilanpuutteesta kyse. :thumbsdown:

"Suuren pakettimäärän vuoksi osa paketeista joudutaan ohjaamaan muualle kuin lähimpään noutopisteeseen, jotta ne ovat pikaisesti noudettavissa. Ethän siis pyydä lähetyksen siirtoa toiseen noutopisteeseen, jollei paketti ole selkeästi väärin ohjautunut.
Lähettäjä voi tilata palvelumuutoksen Postin verkossa olevaan lähetykseen. Lähetyksen vastaanottaja ei voi tilata lähetykselle palvelumuutosta."


Voin kertoa, että ei ole kyllä ainakaan pikaisemmin noudettu, vaikka noudettavissa olisikin.
Muuten tullut muutamia lähetyksiä viime päivinä ihan sinne minne kuuluukin.
 
Kiinalähetys noudettavissa +40km päästä missä itse asun. Ihan kaupungissa asustelen ja noutopisteita ym on kyllä ihan riittävästi alle 2km säteellä, ja kohdepostinumerokin on seurannan mukaan oikein, luulisi ettei olisi mistään postin tilanpuutteesta kyse. :thumbsdown:

"Suuren pakettimäärän vuoksi osa paketeista joudutaan ohjaamaan muualle kuin lähimpään noutopisteeseen, jotta ne ovat pikaisesti noudettavissa. Ethän siis pyydä lähetyksen siirtoa toiseen noutopisteeseen, jollei paketti ole selkeästi väärin ohjautunut.
Lähettäjä voi tilata palvelumuutoksen Postin verkossa olevaan lähetykseen. Lähetyksen vastaanottaja ei voi tilata lähetykselle palvelumuutosta."


Voin kertoa, että ei ole kyllä ainakaan pikaisemmin noudettu, vaikka noudettavissa olisikin.
Muuten tullut muutamia lähetyksiä viime päivinä ihan sinne minne kuuluukin.

Eikai tuossa nyt ole mitään epäselvää sen suhteen, ettäkö tuo ei olisi selkeästi väärin ohjautunut.
 
Nyt on tullut paketti Suomeen. Kolme viikkoa kesti pyöriä jossain Euroopassa. Eiköhän tässä postikin ota toiset kolme viikkoa, että paketti löytää Poriin saakka.
 
Eikai tuossa nyt ole mitään epäselvää sen suhteen, ettäkö tuo ei olisi selkeästi väärin ohjautunut.
Jep, mutta ilmeisesti vain lähettäjä voi pyytää siirtoa toiseen noutopisteeseen. Kiina-poika ei varmaan sellaista viitsi ruveta tekemään, tai välttämättä edes ymmärrä mistä on kyse.
 
Jep, mutta ilmeisesti vain lähettäjä voi pyytää siirtoa toiseen noutopisteeseen. Kiina-poika ei varmaan sellaista viitsi ruveta tekemään, tai välttämättä edes ymmärrä mistä on kyse.
Kyllä sä voit sitä ihan itse pyytää, kyllä se Posti sen sitten näkee ettei ole tainnut ohjattua ihan oikein. Se on sitten eri asia jos Kiinan myyjä merkkaillut pakettiin mitä sattuu.
 
Vähän ylläoleviin. Lidlin nettikaupasta tilattu pakettiautomaattiin. 2 eri pakettia näytti olevan samassa tilauksessa, arvokkaampi tuli pari päivää perässä haluttuun automaattiin, mutta se toinen 2 markan tuote olisi postin toimipisteessä liian kaukana.
En todellakaan haluaisi sitä lähteä sieltä hakemaan, mutta en myöskään haluaisi sen palautuvan Lidlille.
 
Jaahas, kotimaan paketti express -rahdilla lähti seurannan mukaan perjantaina liikkeelle Vantaalta ja tuohon loppuvatkin merkinnät. Seuranta sanoo tänään, että odotettu saapumisaika on 15.6.2020. Just joo.
 
Häh? Paketti luovutettu vastaanottajalle vai ei?
Screenshot_2020-06-18-16-13-58-334_fi.itella.posti.android~2.jpg
17.6 oli Postin työpuhelimien yhteydet alhaalla ja lähes kaikki tuon päivän tapahtumat on todennäköisesti kirjattu manuaalisesti seuraavana päivänä tai saman päivän iltana. Sen vuoksi on tullut tuo viimeinen päivitys.
 
Itselläkään ei ole pariin viikkoon liikkunut minnekkään tullin ja postin maksujen jälkeen.
Tein viime viikolla Postille selvityksen mutta siitä ei ole kuulunut mitään.
posti.JPG
 
Jaaha, pari amazonista tilattua lähetystä UPS:llä toimitettuna onkin käynyt noutamassa jotkut muut henkilöt kuin minä itse, ja sekin jännä, ettei ole tullut mitään ilmoitusta itselle pakettien saapumisesta noutopaikkaan.
Kolmas paketti tulossa myös UPS:llä puolasta, jännä nähdä meneekö tuokin jollekin muulle... Huoh...
 
Jaaha, pari amazonista tilattua lähetystä UPS:llä toimitettuna onkin käynyt noutamassa jotkut muut henkilöt kuin minä itse, ja sekin jännä, ettei ole tullut mitään ilmoitusta itselle pakettien saapumisesta noutopaikkaan.
Kolmas paketti tulossa myös UPS:llä puolasta, jännä nähdä meneekö tuokin jollekin muulle... Huoh...

Poliisille ilmoitusta jos noin.. Mulla vei posti telkkarin ihan randomille eikä mulle tullu ilmoo ja numero ja osoite oli oikein.. Posti alko tekee perus monkumista niin rikosilmituksen jälkeen tuli uusi töllö ovelle anteeks pyytelyn kera nöyrästi.. Posti on paska firma menis konkkaan..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom