Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Disputet kehiin jo. Ei kannata olla lepsu kinkkujen kanssa.Jos meen tuon kiinalaisen seurannan sivulle, niin se näyttää että paketti olisi jopa jo luovutettukin. Mitä ihmettä?
Lisäksi nyt oli laittanut Aliexpress myyjä viestiä, että on havaittu laatuongelmia ja hän ei rehellisenä myyjänä voi lähettää tuotteita jos niissä on laatu ongelmia ja pyytää 5-7 päivää aikaa lisää sen takia. Miten niin ei voi lähettää tuotteita, sehän itse antoi tuon seurantanumeronkin jo ja sen mukaan tuotteet on lähetetty ja luovutettukin.
Empä paljoa voi disputea laittaa, ennen kuin saan tiedon postilta mitä tuolle paketille on käynyt ja missä se on.
Noiden kuljetukset on pahoin myöhäs koronan takia ja helmikuussa yksi tuote myöhästyi niin paljon, että ostajan suoja-aika meni umpeen ja jouduin laittaa refunding. Sitten kun sain tuoteen laitoin myyjälle viestiä, että miten voin sen maksaa. Se nyt kuukausien päästä on sen viestin lukenut ja ainut mitä se on vastannut, niin fuck u.
Noita myöhässä olevia tilauksia on monia ja myyjät ruinaa lisäaikaa ettei mene refundiin, mutta ei Aliin pysty enää laittamaan lisäaikaa mitenkään. Ennen tota sai lisättyä. Lisäksi jos posti ei käytä alkuperäistä koodia seuraamiseen, niin on tosi hankala tietää missä paketti on. Puhelinnumerosta katoaa se maakoodi noilla lähettäjillä ja eka nolla, niin posti ei osaa lähettää viestiä saapumisesta oikeaan numeroon. Ne ei ymmärrä lisätä sitä maakoodia puh. numeroon ja paketti menee hukkaan.
Noissa pidetään tietty määrä lokeroita tyhjinä lähetyksiä varten koko ajan käsittääkseni, jotta lähetys onnistuu melko varmasti sitä tarvitseville asiakkaille...On kyllä käsittämätöntä miten lähikaupan automaatti on aina "täynnä" kun siihen erehtyy pyytämään lähetyksen, 100 lokeroa ja aina kaikki täynnä. Paitsi kertaakaan ei ole ollut täynnä kun on varannut itse siitä lokeron lähetystä varten. Kerran jopa kokeilin 5min sen jälkeen varata vastaavan kokoselle paketille lokeroa kun tuli "täynnä" merkintä ja onnistu. Ilmeisesti siinä 5min ikkunassa oli sopivasti vapautunut...
Noissa pidetään tietty määrä lokeroita tyhjinä lähetyksiä varten koko ajan käsittääkseni, jotta lähetys onnistuu melko varmasti sitä tarvitseville asiakkaille...
Kiinalähetys noudettavissa +40km päästä missä itse asun. Ihan kaupungissa asustelen ja noutopisteita ym on kyllä ihan riittävästi alle 2km säteellä, ja kohdepostinumerokin on seurannan mukaan oikein, luulisi ettei olisi mistään postin tilanpuutteesta kyse.
"Suuren pakettimäärän vuoksi osa paketeista joudutaan ohjaamaan muualle kuin lähimpään noutopisteeseen, jotta ne ovat pikaisesti noudettavissa. Ethän siis pyydä lähetyksen siirtoa toiseen noutopisteeseen, jollei paketti ole selkeästi väärin ohjautunut.
Lähettäjä voi tilata palvelumuutoksen Postin verkossa olevaan lähetykseen. Lähetyksen vastaanottaja ei voi tilata lähetykselle palvelumuutosta."
Voin kertoa, että ei ole kyllä ainakaan pikaisemmin noudettu, vaikka noudettavissa olisikin.
Muuten tullut muutamia lähetyksiä viime päivinä ihan sinne minne kuuluukin.
Jep, mutta ilmeisesti vain lähettäjä voi pyytää siirtoa toiseen noutopisteeseen. Kiina-poika ei varmaan sellaista viitsi ruveta tekemään, tai välttämättä edes ymmärrä mistä on kyse.Eikai tuossa nyt ole mitään epäselvää sen suhteen, ettäkö tuo ei olisi selkeästi väärin ohjautunut.
Kyllä sä voit sitä ihan itse pyytää, kyllä se Posti sen sitten näkee ettei ole tainnut ohjattua ihan oikein. Se on sitten eri asia jos Kiinan myyjä merkkaillut pakettiin mitä sattuu.Jep, mutta ilmeisesti vain lähettäjä voi pyytää siirtoa toiseen noutopisteeseen. Kiina-poika ei varmaan sellaista viitsi ruveta tekemään, tai välttämättä edes ymmärrä mistä on kyse.
17.6 oli Postin työpuhelimien yhteydet alhaalla ja lähes kaikki tuon päivän tapahtumat on todennäköisesti kirjattu manuaalisesti seuraavana päivänä tai saman päivän iltana. Sen vuoksi on tullut tuo viimeinen päivitys.Häh? Paketti luovutettu vastaanottajalle vai ei?
![]()
Jaaha, pari amazonista tilattua lähetystä UPS:llä toimitettuna onkin käynyt noutamassa jotkut muut henkilöt kuin minä itse, ja sekin jännä, ettei ole tullut mitään ilmoitusta itselle pakettien saapumisesta noutopaikkaan.
Kolmas paketti tulossa myös UPS:llä puolasta, jännä nähdä meneekö tuokin jollekin muulle... Huoh...
Jaahas, kotimaan paketti express -rahdilla lähti seurannan mukaan perjantaina liikkeelle Vantaalta ja tuohon loppuvatkin merkinnät. Seuranta sanoo tänään, että odotettu saapumisaika on 15.6.2020. Just joo.
Poliisille ilmoitusta jos noin.. Mulla vei posti telkkarin ihan randomille eikä mulle tullu ilmoo ja numero ja osoite oli oikein.. Posti alko tekee perus monkumista niin rikosilmituksen jälkeen tuli uusi töllö ovelle anteeks pyytelyn kera nöyrästi.. Posti on paska firma menis konkkaan..
Ei taida soitella.Postilta on huomenna tulossa lähetys, palveluna "Kotipaketti". Tänään sain valita paketille toimitusajan ja valitsin ensimmäisen saatavilla olevat, huomenna klo 8-12.
Osaako kukaan sanoa, soittaako Postin kuski ennen lähetyksen saapumista? Alaovet ovat nimittäin lukossa ja käyn kyllä mielelläni avaamassa ne kuskille, ettei lähetys lähde takaisin.
Iherb tilausta saanut odotella reilu 2kk. USPS kautta ajattelin toimituksen, koska oli halpa. Tämän jälkeen tilattu samalta firmalta, mutta DHL kautta ja se paketti on jo tullut perille.
Tänään on viimeinen päivä estimated delivery.
Näköjään on tuota odottelua ollut muillakin. Viimeisin merkintä on 3.5.2020 Chicagosta. Joutaa tässä vielä sitte odotella.
Huhtikuun puolivälissä mulla merkintä Miamissa. Paketti ei oo saapunu. USPS seurantakin jo tyhjenty, enää ei näytä mitään seurantatietoja, USPS vissiin näyttää vaan 2kk ajan?Iherb tilausta saanut odotella reilu 2kk. USPS kautta ajattelin toimituksen, koska oli halpa. Tämän jälkeen tilattu samalta firmalta, mutta DHL kautta ja se paketti on jo tullut perille.
Tänään on viimeinen päivä estimated delivery.
Näköjään on tuota odottelua ollut muillakin. Viimeisin merkintä on 3.5.2020 Chicagosta. Joutaa tässä vielä sitte odotella.
Siinä menee aina melkeen se pari viikkoa aikaa. Siksi on paskaa jos jää paketti tulliin.Itselläkään ei ole pariin viikkoon liikkunut minnekkään tullin ja postin maksujen jälkeen.
Tein viime viikolla Postille selvityksen mutta siitä ei ole kuulunut mitään.
Kyllä pitäisi näyttää. Ensimmäinen merkintä usps sivuilta on minulla April 17, 2020. Jostain syystä ei anna tuohon tilaukseen suoraan ottaa refund vaihtoehtoa iherbin sivuilta. Taidan laittaa paypalin kautta ilmoitusta.Huhtikuun puolivälissä mulla merkintä Miamissa. Paketti ei oo saapunu. USPS seurantakin jo tyhjenty, enää ei näytä mitään seurantatietoja, USPS vissiin näyttää vaan 2kk ajan?
Jaan tuskasi. Itse juuri viisi minuuttia sitten tein Postille selvityspyynnön omasta kadonneesta paketistani. Tosin lomakkeen täytön ja digitaalisen lähettämisen jälkeen sanottiin, että ne käsitellään pääsääntöisesti 1-3 työpäivän kuluessa.
Onko kuulunut mitään? Mulla on jo kaks viikkoa kulunut siitä, kun tein selvityspyynnön. Miksi ne edes laittaa tuon 1-3 päivää, jos se on täyttä kusetusta?Laitoin myös jo viime viikolla torstaina m eipä ole mitään selvityksestä kuulunut että tuokin 1-3 lienee utopiaa
Siinä menee aina melkeen se pari viikkoa aikaa. Siksi on paskaa jos jää paketti tulliin.
Ai, mulla on mennyt aina niin että sen jälkeen kun alvit on maksettu, niin menee pitkä aika ennenkuin paketti liikahtaakaan. Siksi lopetin liian kalliiden pakettien tilaamisen iherbiltä.Meinaatko siis selvityspyyntöön tuota paria viikkoa vai tullaussettiin? Normaalisti homma menee niin että sähköinen saapumisilmoitus tullattavalle paketille kilahtaa OmaPostiin samana päivänä kuin paketti sinne saapuu, tullaat sen heti ja paketti on parhaassa tapauksessa jo seuraavana päivänä sulla, useimmiten toki vasta tullauksesta toisena arkipäivänä. Nyt varmaan toki koronasekoilujen takia kaikki aikataulut pilalla.
Ai, mulla on mennyt aina niin että sen jälkeen kun alvit on maksettu, niin menee pitkä aika ennenkuin paketti liikahtaakaan. Siksi lopetin liian kalliiden pakettien tilaamisen iherbiltä.
Itselläni on käynyt siten, että jos vastaanotto-osoitteessa on isompi firma, jolla on sopimus UPSin kanssa, ne kuljettavat saman tien paketin sen firman postikeskukseen. Kiva sitten metsästää sitä. Ja tosiaan, olisi pitänyt tehdä itsekin rikosilmoitus siitä, että paketti annetaan jollekulle muulle kuin vastaanottajalle. UPSin kanssa on aina säätöä.
Onko kuulunut mitään? Mulla on jo kaks viikkoa kulunut siitä, kun tein selvityspyynnön. Miksi ne edes laittaa tuon 1-3 päivää, jos se on täyttä kusetusta?
Olen laittanut jo asiasta 4 selvityspyyntöä ja yhteenkään ei ole tullut vastausta.
Täysi hiljaisuus. Eilen illalla aloin katella, että mitä kautta sitä lähtisi tilannetta selvittämään. Tod.näk. vaan vaadin rahoja takaisin postilta. Tilauksen arvo alle 20 euroa/kilo. Kaksi selvityspyyntöä oon laittanut.
Paketin sisältö on lähettäjän omaisuutta siihen asti että se sinulle käteen lyödään, joten vastaanottajalle koituneen rahallisen menetyksen korvaaminen on paketin lähettäjän vastuulla.
Olet ihan oikeassa. Itseäni vain suoraan sanoen ärsyttää aivan suunnattomasti, että paketti tulee Postille, se lajitellaan ja kerrotaan seuraavalle arkipäivälle toimitusaikakin ja sitten paketti vain yhtäkkiä katoaa ja Postin effortti homman selvittämiseen alta nollan. Mutta ehkä mun kannattaa vain olla fiksu ja mennä juuri tuota ehdottamaasi tietä.![]()
En nyt 100-varma ole, kun noita yksittäisillä näppäimistöilläkin varustettuja on montaa mallia...
Mutta noihin koodataan nuo avauskoodit käsin ja onpa sitä tullut aikanaan itsekin noiden kanssa mokattua.
Ja nuohan siis toki ovat (ainakin osa) paristokäyttöisiä (), että siinä lienee tuo sinun ongelmasi syy.
Vittumaista asiakkaalle, eikä noin pitäisi käydä, mutta kun on ihmisen tekemää työtä niin.. virheitä sattuu.
Enkä nyt tässä Postia puolustele, meno on tosiaan alaspäin ja kovaa.
Tähän liittyen pitää nyt antaa propsit ihan postille. Tilasin Kesäkuun 3. päivä puhelimen kuoria yms. hilpettä ja maanantaina oli postilaatikkoon tullut. Seurannan mukaan 20.6. Suomessa ja maanantaina jo laatikossa.10.4 Alista ostetut tavarat tuli tänää.
6.3 eBaysta ostettuja tavaroita ei oo vieläkään näkynyt...
Kyllä ne näköjään joskus tulee jos tulee.![]()
Itse ainakin oli käsittävinäni että koronan aiheuttaman kotijakelun määrän lisääntymisen takia nuo saman päivän ajat on usein täynnä kun jossain välissä jopa osa seuraavan päivän ajoistakin ei ollut valittavissa.@DJEzko ja muut postilaiset tai kokemusta omaavat
Onko tuotteen "Posti Kotipaketti" palvelu huonontunut?
Ennen tilanne oli:
Paketti lähetetään vaikkapa maanantaina, tiistaiaamuna tulee tekstari postilta, johon voi vastata A, B, C... vaihtoehdot taisi olla toimitus klo 14-16 välillä tai 17-21 välillä tai C, posti soittaa ja sopii uuden ajan myöhemmäksi.
Nyt tilanne on:
Paketti lähetetään vaikkapa maanantaina, tiistaiaamuna tulee tekstari, jossa on webbilinkki, ja webbisivulla pyydetään valitsemaan toimitusaika. Ensimmäinen toimitusslotti on KESKIVIIKKONA.
Eli kotipaketinkin kulku hidastunut, kun ei voi enää valita toimitusslottia samalle päivälle kun milloin viesti tulee?
Avasin sen viestissä olleen webbilinkin heti klo 09.20 kun viesti oli tullut joskus 5 min aiemmin.
Jumalauta, miten Postin palvelut voi vaan mennä huonompaan suuntaan.
Tämä siis Tampereella.
Aika normaalia on että postilla voi tilata palvelun jota se ei pysty toteuttamaan. Esim. vaihtoehtoisen toimituksen pystyy valitsemaan pakettiautomaattiin vaikka paketti ei sinne fyysisesti sovi. Sitten odotellaan 2 päivää jotta paketin voi noutaa postista.Itse ainakin oli käsittävinäni että koronan aiheuttaman kotijakelun määrän lisääntymisen takia nuo saman päivän ajat on usein täynnä kun jossain välissä jopa osa seuraavan päivän ajoistakin ei ollut valittavissa.
Oletko kokeillut ilman adblockia tms?En pysty kirjautumaan Omapostiin. Päivitin sovelluksen juuri Netpostista omapostiin. Asennus poisti Netpostin puhelimestani, eikä omapostiin pääse sisään. Selaimellakaan ei pääse, kysyy tunnuksen vahvistamista, jossa kohtaa tilttaa: Hups tapahtui virhe. Ota yhteyttä johonkin.
Postin sivuilla ei ole minkäänlaista numeroa vikatilanteita varten..
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.