Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Postilta on huomenna tulossa lähetys, palveluna "Kotipaketti". Tänään sain valita paketille toimitusajan ja valitsin ensimmäisen saatavilla olevat, huomenna klo 8-12.

Osaako kukaan sanoa, soittaako Postin kuski ennen lähetyksen saapumista? Alaovet ovat nimittäin lukossa ja käyn kyllä mielelläni avaamassa ne kuskille, ettei lähetys lähde takaisin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
En ole vielä saanut yhtään Postnordin toimittamaa pakettia ilman mitään säätöä. Tälla kertaa tuli kyllä lokerokoodi tekstiviestillä, mutta tässä automaatissa pitäisi tietää se lokeron numero myös. Ei oikein kiinnostaisi näppäillä samaa koodia jokaisen lokeron lukkoon.

E: Hattua sen verran kouraan, että oma vika tällä kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
57
Jaahas, kotimaan paketti express -rahdilla lähti seurannan mukaan perjantaina liikkeelle Vantaalta ja tuohon loppuvatkin merkinnät. Seuranta sanoo tänään, että odotettu saapumisaika on 15.6.2020. Just joo.
10 päivää kesti ja paketti putkahti esiin Jyväskylässä "...kuljetetaan vastaanottajalle" -statuksella. En kylläkään itse ole Jyväskylässä enkä usko, että sieltä asti kannattaisi kuljettaa. Joka tapauksessa on viikon myöhässä ja olen sitten kätevästi työasioissa poissa vastaanottamasta tätä. Jes.

Makasikohan tuo vain jossain nurkassa vai kestääkö express-rahti oikesti 10 päivää Vantaalta Jyväskylään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
57
Poliisille ilmoitusta jos noin.. Mulla vei posti telkkarin ihan randomille eikä mulle tullu ilmoo ja numero ja osoite oli oikein.. Posti alko tekee perus monkumista niin rikosilmituksen jälkeen tuli uusi töllö ovelle anteeks pyytelyn kera nöyrästi.. Posti on paska firma menis konkkaan..
Itselläni on käynyt siten, että jos vastaanotto-osoitteessa on isompi firma, jolla on sopimus UPSin kanssa, ne kuljettavat saman tien paketin sen firman postikeskukseen. Kiva sitten metsästää sitä. Ja tosiaan, olisi pitänyt tehdä itsekin rikosilmoitus siitä, että paketti annetaan jollekulle muulle kuin vastaanottajalle. UPSin kanssa on aina säätöä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
719
Postilta on huomenna tulossa lähetys, palveluna "Kotipaketti". Tänään sain valita paketille toimitusajan ja valitsin ensimmäisen saatavilla olevat, huomenna klo 8-12.

Osaako kukaan sanoa, soittaako Postin kuski ennen lähetyksen saapumista? Alaovet ovat nimittäin lukossa ja käyn kyllä mielelläni avaamassa ne kuskille, ettei lähetys lähde takaisin.
Ei taida soitella.

 

laitsuZ

Tukijäsen
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
58
Iherb tilausta saanut odotella reilu 2kk. USPS kautta ajattelin toimituksen, koska oli halpa. Tämän jälkeen tilattu samalta firmalta, mutta DHL kautta ja se paketti on jo tullut perille.
Tänään on viimeinen päivä estimated delivery. :sworried:
Näköjään on tuota odottelua ollut muillakin. Viimeisin merkintä on 3.5.2020 Chicagosta. Joutaa tässä vielä sitte odotella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Iherb tilausta saanut odotella reilu 2kk. USPS kautta ajattelin toimituksen, koska oli halpa. Tämän jälkeen tilattu samalta firmalta, mutta DHL kautta ja se paketti on jo tullut perille.
Tänään on viimeinen päivä estimated delivery. :sworried:
Näköjään on tuota odottelua ollut muillakin. Viimeisin merkintä on 3.5.2020 Chicagosta. Joutaa tässä vielä sitte odotella.
Mulla yli 2kk tilauksesta ja iHerb alkoi jo hyvittelemään tilauksia kommentilla "jos joskus tulee perille niin pidä purkit".
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
349
Iherb tilausta saanut odotella reilu 2kk. USPS kautta ajattelin toimituksen, koska oli halpa. Tämän jälkeen tilattu samalta firmalta, mutta DHL kautta ja se paketti on jo tullut perille.
Tänään on viimeinen päivä estimated delivery. :sworried:
Näköjään on tuota odottelua ollut muillakin. Viimeisin merkintä on 3.5.2020 Chicagosta. Joutaa tässä vielä sitte odotella.
Huhtikuun puolivälissä mulla merkintä Miamissa. Paketti ei oo saapunu. USPS seurantakin jo tyhjenty, enää ei näytä mitään seurantatietoja, USPS vissiin näyttää vaan 2kk ajan?
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Itselläkään ei ole pariin viikkoon liikkunut minnekkään tullin ja postin maksujen jälkeen.
Tein viime viikolla Postille selvityksen mutta siitä ei ole kuulunut mitään.
Siinä menee aina melkeen se pari viikkoa aikaa. Siksi on paskaa jos jää paketti tulliin.
 

laitsuZ

Tukijäsen
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
58
Huhtikuun puolivälissä mulla merkintä Miamissa. Paketti ei oo saapunu. USPS seurantakin jo tyhjenty, enää ei näytä mitään seurantatietoja, USPS vissiin näyttää vaan 2kk ajan?
Kyllä pitäisi näyttää. Ensimmäinen merkintä usps sivuilta on minulla April 17, 2020. Jostain syystä ei anna tuohon tilaukseen suoraan ottaa refund vaihtoehtoa iherbin sivuilta. Taidan laittaa paypalin kautta ilmoitusta.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Jaan tuskasi. Itse juuri viisi minuuttia sitten tein Postille selvityspyynnön omasta kadonneesta paketistani. Tosin lomakkeen täytön ja digitaalisen lähettämisen jälkeen sanottiin, että ne käsitellään pääsääntöisesti 1-3 työpäivän kuluessa.
Laitoin myös jo viime viikolla torstaina m eipä ole mitään selvityksestä kuulunut että tuokin 1-3 lienee utopiaa
Onko kuulunut mitään? Mulla on jo kaks viikkoa kulunut siitä, kun tein selvityspyynnön. Miksi ne edes laittaa tuon 1-3 päivää, jos se on täyttä kusetusta?
Olen laittanut jo asiasta 4 selvityspyyntöä ja yhteenkään ei ole tullut vastausta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Siinä menee aina melkeen se pari viikkoa aikaa. Siksi on paskaa jos jää paketti tulliin.
Meinaatko siis selvityspyyntöön tuota paria viikkoa vai tullaussettiin? Normaalisti homma menee niin että sähköinen saapumisilmoitus tullattavalle paketille kilahtaa OmaPostiin samana päivänä kuin paketti sinne saapuu, tullaat sen heti ja paketti on parhaassa tapauksessa jo seuraavana päivänä sulla, useimmiten toki vasta tullauksesta toisena arkipäivänä. Nyt varmaan toki koronasekoilujen takia kaikki aikataulut pilalla.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Meinaatko siis selvityspyyntöön tuota paria viikkoa vai tullaussettiin? Normaalisti homma menee niin että sähköinen saapumisilmoitus tullattavalle paketille kilahtaa OmaPostiin samana päivänä kuin paketti sinne saapuu, tullaat sen heti ja paketti on parhaassa tapauksessa jo seuraavana päivänä sulla, useimmiten toki vasta tullauksesta toisena arkipäivänä. Nyt varmaan toki koronasekoilujen takia kaikki aikataulut pilalla.
Ai, mulla on mennyt aina niin että sen jälkeen kun alvit on maksettu, niin menee pitkä aika ennenkuin paketti liikahtaakaan. Siksi lopetin liian kalliiden pakettien tilaamisen iherbiltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Ai, mulla on mennyt aina niin että sen jälkeen kun alvit on maksettu, niin menee pitkä aika ennenkuin paketti liikahtaakaan. Siksi lopetin liian kalliiden pakettien tilaamisen iherbiltä.
No iHerbistä ei toki ole tullut tilattua, mutta ties mistä muualta kyllä. Meneeköhän iHerbin kamat jotenkin tarkempaan syyniin jos sisältö muistuttaa liiaksi jotain tullia potentiaalisesti kiinnostavaa? :hmm:
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Itselläni on käynyt siten, että jos vastaanotto-osoitteessa on isompi firma, jolla on sopimus UPSin kanssa, ne kuljettavat saman tien paketin sen firman postikeskukseen. Kiva sitten metsästää sitä. Ja tosiaan, olisi pitänyt tehdä itsekin rikosilmoitus siitä, että paketti annetaan jollekulle muulle kuin vastaanottajalle. UPSin kanssa on aina säätöä.
Kyllä mä tekisin ilmotuksen asap.. Turha noihi aspoihin on soitella ku samat vanhat akat selityksineen.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
231
Onko kuulunut mitään? Mulla on jo kaks viikkoa kulunut siitä, kun tein selvityspyynnön. Miksi ne edes laittaa tuon 1-3 päivää, jos se on täyttä kusetusta?
Olen laittanut jo asiasta 4 selvityspyyntöä ja yhteenkään ei ole tullut vastausta.
Täysi hiljaisuus. Eilen illalla aloin katella, että mitä kautta sitä lähtisi tilannetta selvittämään. Tod.näk. vaan vaadin rahoja takaisin postilta. Tilauksen arvo alle 20 euroa/kilo. Kaksi selvityspyyntöä oon laittanut.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 883
Täysi hiljaisuus. Eilen illalla aloin katella, että mitä kautta sitä lähtisi tilannetta selvittämään. Tod.näk. vaan vaadin rahoja takaisin postilta. Tilauksen arvo alle 20 euroa/kilo. Kaksi selvityspyyntöä oon laittanut.
Paketin sisältö on lähettäjän omaisuutta siihen asti että se sinulle käteen lyödään, joten vastaanottajalle koituneen rahallisen menetyksen korvaaminen on paketin lähettäjän vastuulla.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
231
Paketin sisältö on lähettäjän omaisuutta siihen asti että se sinulle käteen lyödään, joten vastaanottajalle koituneen rahallisen menetyksen korvaaminen on paketin lähettäjän vastuulla.
Olet ihan oikeassa. Itseäni vain suoraan sanoen ärsyttää aivan suunnattomasti, että paketti tulee Postille, se lajitellaan ja kerrotaan seuraavalle arkipäivälle toimitusaikakin ja sitten paketti vain yhtäkkiä katoaa ja Postin effortti homman selvittämiseen alta nollan. Mutta ehkä mun kannattaa vain olla fiksu ja mennä juuri tuota ehdottamaasi tietä. :thumbsup:
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 883
Olet ihan oikeassa. Itseäni vain suoraan sanoen ärsyttää aivan suunnattomasti, että paketti tulee Postille, se lajitellaan ja kerrotaan seuraavalle arkipäivälle toimitusaikakin ja sitten paketti vain yhtäkkiä katoaa ja Postin effortti homman selvittämiseen alta nollan. Mutta ehkä mun kannattaa vain olla fiksu ja mennä juuri tuota ehdottamaasi tietä. :thumbsup:
Ymmärrän täysin, viime vuonna tuli naureskeltua miten heikoksi postin palvelu on mennyt uudistusten myötä mutta jos tilannetta vertaa tämän hetkiseen niin itkuhan tässä meinaa tulla. Ihan täysi katastrofi koko firma.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
957
- Paketin piti tulla maanantaina noudettavaksi "22.6 klo 19 mennessä" (Kello 18:00 lähti Vantaalta - Tampereelle logistiikkakeskuksesta)
- Paketti noudettavissa 12 aikoihin 23.6
- Mene automaatille - lokero mykkänä, ei piipitä eikä anna avata lokeroa vaikka kolmeen kertaan koodi pistetään ja C:tä runkataan ennen koodin laittoa
- Jonota samassa tilassa olevaan Sokoksen aspaan "Joo Posti hoitaa noita lokeroita, soita siihe numeroon joka siinä automaatin kylessä on"
- Soita numeroon (joka on Postin ihan yleinen aspa) ja odota 15-20min.
- Kyselevät kaiken maailman osoitetiedot, lokerokoodit ym.
- "Joo... Laitan kuurille viestiä että uudelleen lokeroittavat, toivon mukaan huomenna olisi lokeroitu"

Miten meni näin omasta mielestä Posti? Teki mieli vääntää lokero väkisin auki... Kyllä sellanen "haista vittu" - palvelu koko Posti edelleen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
957
En nyt 100-varma ole, kun noita yksittäisillä näppäimistöilläkin varustettuja on montaa mallia...
Mutta noihin koodataan nuo avauskoodit käsin ja onpa sitä tullut aikanaan itsekin noiden kanssa mokattua.
Ja nuohan siis toki ovat (ainakin osa) paristokäyttöisiä ( :facepalm: ), että siinä lienee tuo sinun ongelmasi syy.

Vittumaista asiakkaalle, eikä noin pitäisi käydä, mutta kun on ihmisen tekemää työtä niin.. virheitä sattuu.
Enkä nyt tässä Postia puolustele, meno on tosiaan alaspäin ja kovaa.
Se oli siis täysin mykkä, eli tosiaan veikkaan että ne patterit on siitä lokerosta sitten död. Se ei siis mitään valoa/piippausta pitänyt.
Ja tosiaan siinä samassa tilassa olevaan "Postin"- aspaan menin ja kyselin että mitähän vittua. Niin kuulemma Sokos hoitaa postin noutopaketit ja Posti itse pakettiautomaatit, että soita kiltisti siihen numeroon vaan. Joka on melkosta haistavittu-byrokratiaa, varsinkin kun puhutaan Tampereen keskustan pääpostista.

Nykyään henkilökohtaisesti koitan mahdollisimman paljon tätä monopoli-paskaa välttämään, mutta aika monessa nettikaupassa ei ole muuta toimitusvaihtoehtoa kuin Posti.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
59
Tilasin Iherbista kanssa ~60€ paketin 20.5 DHL eCommerce halvimmalla postituksella - onneksi en ottanut usps tällä kertaa. Paketti meni melko vauhdilla Kentuckystä Illinoisiin Chicago kentän viereen ja pakattiin säkkiin 26.5 ja sen jälkeen sirkkojen soittoa. Viime viikolla koetin chattia aspaan ja siellä asiointi vain sanoin että nyt kestää (ei syitä). Heillä sisäinen järjestelmä ilmoitti toimitusajaksi kuukautta mikä ei näkynyt asiakkaalle. Normaalisti DHL seurantanumero GM alkuinen on rekisteröitynyt Suomeen asti mutta nyt lähetystunnus vaihtui UV alkuiseksi Delivery by Deutsche Post tunnukseksi. Tämä jälkimmäinen on aina ollut paketissa mutta nyt sitä käytettiin ensimmäisen kerran myös Postin taholta, kun paketti vihdoin viimein oli tullut tullipostiin 19.6. Kuukausi meni mutta nyt se alvien maksamisen jälkeen (hoitui todella nopeasti - ei tarvinnut lähetellä lippusia) seisoo edelleen tullipostissa, vaikka se on vapautettu liikenteeseen. Kymmenisen vuotta tullut tilailtua Iherbistä ja eka kerta kun kestää enemmän kuin 10 päivää.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
373
Vaikeasti kyllä Kusti polkee loppumatkan. Paketti tilattu express kotiinkuljetuksella 18. päivä ja 19.päivä tullut paikkakunnalle jo. Tuo paikkakunnalle saapuminen tosin tuli seurantasivulle näkyviin vasta viime yönä ja samalla kaikki muut tiedot tuolta seurantasivulta hävisi kuten se toimitustapa ja kaikki tekstit kuten "lähetys on lajiteltu" ovat hävinneet. Postnordin paketti tulossa saksasta neljässä arkipäivässä.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
349
@DJEzko ja muut postilaiset tai kokemusta omaavat

Onko tuotteen "Posti Kotipaketti" palvelu huonontunut?

Ennen tilanne oli:

Paketti lähetetään vaikkapa maanantaina, tiistaiaamuna tulee tekstari postilta, johon voi vastata A, B, C... vaihtoehdot taisi olla toimitus klo 14-16 välillä tai 17-21 välillä tai C, posti soittaa ja sopii uuden ajan myöhemmäksi.


Nyt tilanne on:

Paketti lähetetään vaikkapa maanantaina, tiistaiaamuna tulee tekstari, jossa on webbilinkki, ja webbisivulla pyydetään valitsemaan toimitusaika. Ensimmäinen toimitusslotti on KESKIVIIKKONA.

Eli kotipaketinkin kulku hidastunut, kun ei voi enää valita toimitusslottia samalle päivälle kun milloin viesti tulee?

Avasin sen viestissä olleen webbilinkin heti klo 09.20 kun viesti oli tullut joskus 5 min aiemmin.


Jumalauta, miten Postin palvelut voi vaan mennä huonompaan suuntaan.

Tämä siis Tampereella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Voe helkkari tämän postin kanssa.

Tilasin paketin jenkeistä, tällä kertaa se tuli USPS:llä, jonka yhteistyökumppani Suomessa on Posti. Postilta tuli NetPosti-sovellukseen ilmoitus, että paketti on tullissa, tullaatko itse vai tullaavatko he. Tullasin itse, mutta silti paketti jäi jumiin tulliin useaksi päiväksi. Ihmettelin aikani asiaa, ja sain selville, että Postille pitää vielä maksaa 2,90e, että suostuvat toimittamaan paketin minulle. Lähetystunnuksella sen pääsi jostain linkistä maksamaan epämääräisen luottokorttimaksukaavakkeen kautta. Saas nähdä lähteekö paketti nyt eteenpäin. Oma vika tietysti, kun en vaan tajunnut etsiä tätä ylimääräistä maksua itse heti.

Esim FedEX:llä vastaava tilaus, tullaus ja toimitus hoituu kätevämmän oloisesti. Ei mitään ylimääräisiä epämääräisiä maksuja ja seuranta toimii ja toimitus nopeaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
10.4 Alista ostetut tavarat tuli tänää.
6.3 eBaysta ostettuja tavaroita ei oo vieläkään näkynyt...
Kyllä ne näköjään joskus tulee jos tulee. :smoke:
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
10.4 Alista ostetut tavarat tuli tänää.
6.3 eBaysta ostettuja tavaroita ei oo vieläkään näkynyt...
Kyllä ne näköjään joskus tulee jos tulee. :smoke:
Tähän liittyen pitää nyt antaa propsit ihan postille. Tilasin Kesäkuun 3. päivä puhelimen kuoria yms. hilpettä ja maanantaina oli postilaatikkoon tullut. Seurannan mukaan 20.6. Suomessa ja maanantaina jo laatikossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
@DJEzko ja muut postilaiset tai kokemusta omaavat

Onko tuotteen "Posti Kotipaketti" palvelu huonontunut?

Ennen tilanne oli:

Paketti lähetetään vaikkapa maanantaina, tiistaiaamuna tulee tekstari postilta, johon voi vastata A, B, C... vaihtoehdot taisi olla toimitus klo 14-16 välillä tai 17-21 välillä tai C, posti soittaa ja sopii uuden ajan myöhemmäksi.


Nyt tilanne on:

Paketti lähetetään vaikkapa maanantaina, tiistaiaamuna tulee tekstari, jossa on webbilinkki, ja webbisivulla pyydetään valitsemaan toimitusaika. Ensimmäinen toimitusslotti on KESKIVIIKKONA.

Eli kotipaketinkin kulku hidastunut, kun ei voi enää valita toimitusslottia samalle päivälle kun milloin viesti tulee?

Avasin sen viestissä olleen webbilinkin heti klo 09.20 kun viesti oli tullut joskus 5 min aiemmin.


Jumalauta, miten Postin palvelut voi vaan mennä huonompaan suuntaan.

Tämä siis Tampereella.
Itse ainakin oli käsittävinäni että koronan aiheuttaman kotijakelun määrän lisääntymisen takia nuo saman päivän ajat on usein täynnä kun jossain välissä jopa osa seuraavan päivän ajoistakin ei ollut valittavissa.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Jenkeistä huhtikuusta asti matkalla ollut paketti saapui eilen puolen päivän aikaan ulkomaan terminaaliin ja sen jälkeen ei oo tapahtunu mitään. Saa nähdä meneekö tämän viimeisen 10 kilometrin kanssa vielä ens viikkoon, ennen kuin paketti kourassa ja varmaan meneekin Postin tuntien.

Tosin tätä ketjua kunnon seuraillu, niin sekään ei ole niin varmaa, kun ilmeisesti sen 2,90€ maksun käsittelyy vaatii oman aikansa. Hienoo, että saatiin moinen lisämaksu hidastamaan entisestään tullaustoimintaa. Kyl sitä jää kaipaamaan tullipostia, että sai saapumispäivänä itse käydä noikkimassa pakettinsa, vaikka senkin aukioloajat oli ihan perseestä, mutta sentään oli mahdollista.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 073
19.3.2020 lähetytty aliexpress paketti tänään tullu maahan. Saa nähdä onko tavara mitä pitää.

Itse ainakin oli käsittävinäni että koronan aiheuttaman kotijakelun määrän lisääntymisen takia nuo saman päivän ajat on usein täynnä kun jossain välissä jopa osa seuraavan päivän ajoistakin ei ollut valittavissa.
Aika normaalia on että postilla voi tilata palvelun jota se ei pysty toteuttamaan. Esim. vaihtoehtoisen toimituksen pystyy valitsemaan pakettiautomaattiin vaikka paketti ei sinne fyysisesti sovi. Sitten odotellaan 2 päivää jotta paketin voi noutaa postista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
En pysty kirjautumaan Omapostiin. Päivitin sovelluksen juuri Netpostista omapostiin. Asennus poisti Netpostin puhelimestani, eikä omapostiin pääse sisään. Selaimellakaan ei pääse, kysyy tunnuksen vahvistamista, jossa kohtaa tilttaa: Hups tapahtui virhe. Ota yhteyttä johonkin.

Postin sivuilla ei ole minkäänlaista numeroa vikatilanteita varten..
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
120
En pysty kirjautumaan Omapostiin. Päivitin sovelluksen juuri Netpostista omapostiin. Asennus poisti Netpostin puhelimestani, eikä omapostiin pääse sisään. Selaimellakaan ei pääse, kysyy tunnuksen vahvistamista, jossa kohtaa tilttaa: Hups tapahtui virhe. Ota yhteyttä johonkin.

Postin sivuilla ei ole minkäänlaista numeroa vikatilanteita varten..
Oletko kokeillut ilman adblockia tms?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Oletko kokeillut ilman adblockia tms?
Ei vaikutusta, sama ongelma laitteesta tai softasta riippumatta. Mitä ilmeisimmin joku tiliin liittyvä ongelma. Kritisoin eniten sitä, että postin sivuilla ei ole mitään numeroa tai spostia, johon ottaa yhteyttä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Mulle on nyt kesäkuussa tullut tosi hyvin kama kiinasta ja jenkeistä. Parissa viikossa, ei mitään ongelmia. Sit Itävallasta paketti laitettiin postiin 1kk sitten, ja mitään ei tapahdu. Jos rajat olis auki, ton hakis itse autolla parissa kolmessa päivässä :D Ei toi oikein muualla voi olla enää kuin hukassa. Laitoin kokeeksi itävallan postille selvityspyynnön, voi toki olla että tavaran ostaja ei noita voi tehdä, vaan myyjän/lähettäjän pitäis se pyyntö laittaa tulille.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
957
- Paketin piti tulla maanantaina noudettavaksi "22.6 klo 19 mennessä" (Kello 18:00 lähti Vantaalta - Tampereelle logistiikkakeskuksesta)
- Paketti noudettavissa 12 aikoihin 23.6
- Mene automaatille - lokero mykkänä, ei piipitä eikä anna avata lokeroa vaikka kolmeen kertaan koodi pistetään ja C:tä runkataan ennen koodin laittoa
- Jonota samassa tilassa olevaan Sokoksen aspaan "Joo Posti hoitaa noita lokeroita, soita siihe numeroon joka siinä automaatin kylessä on"
- Soita numeroon (joka on Postin ihan yleinen aspa) ja odota 15-20min.
- Kyselevät kaiken maailman osoitetiedot, lokerokoodit ym.
- "Joo... Laitan kuurille viestiä että uudelleen lokeroittavat, toivon mukaan huomenna olisi lokeroitu"

Miten meni näin omasta mielestä Posti? Teki mieli vääntää lokero väkisin auki... Kyllä sellanen "haista vittu" - palvelu koko Posti edelleen.
Tähän vielä tarinan update:

Tiistai iltana oli postipate käynyt Smartposteilla mutta ei ollut silloin asiaa hoitanut. (Kävin siellä "postin" aspassa kyselemässä tiistai-iltana että mitähän helvettiä, oli kuulemma käynyt siellä mutta ei ollut asiaa laittanut vireille eteenpäin) Laitoin Postin reklamaatio-osastolle viestiä tämän jälkeen tiistai iltana ja keskiviikko aamuna tuli vastausta että hoidetaan tänään.

Tänään torstaina soittelin jälleen Postiin, kuulemma tunti sitten oli tullut tieto että huolto tilattu sillä lukko paskana. Arvioitua korjausaikaa - ei ole, sillä eivät osaa sanoa koska huolto ehtii mennä lokeron korjaamaan. Kuulemma Pate ei ite pääse tuota lokeroa avaamaan.

Kyllä taas niin vitun nappisuoritus Postila kaikilta osin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
834
Iherb tilausta saanut odotella reilu 2kk. USPS kautta ajattelin toimituksen, koska oli halpa. Tämän jälkeen tilattu samalta firmalta, mutta DHL kautta ja se paketti on jo tullut perille.
Tänään on viimeinen päivä estimated delivery. :sworried:
Näköjään on tuota odottelua ollut muillakin. Viimeisin merkintä on 3.5.2020 Chicagosta. Joutaa tässä vielä sitte odotella.
Mulla yli 2kk tilauksesta ja iHerb alkoi jo hyvittelemään tilauksia kommentilla "jos joskus tulee perille niin pidä purkit".
Huhtikuun puolivälissä mulla merkintä Miamissa. Paketti ei oo saapunu. USPS seurantakin jo tyhjenty, enää ei näytä mitään seurantatietoja, USPS vissiin näyttää vaan 2kk ajan?
Laitoin iHerbin tilauksen sisään 11.3. ja viimeisin merkintä Chicagosta 16.3.

Tämän sivun oikeassa laidassa "Related links" -otsikon alla on tietoja USPS:n meriteitse saapuvia lähetyksiä, joista viimeisimmän aikataulutettu saapumisaika Eurooppaan oli toissapäivänä. Mulla alkaa 10.7. kesälomat ja jos siihen mennessä ei pakettia näy, niin rupean kinuamaan rahoja takaisin. Kiinasta reilu kuukausi myöhemmin tilattu paketti saapui eilen Helsinkiin, joten on varmaan ihan kohtuullinen aika jo tullut odotettua jenkkilähetystäkin.

E: linkki unohtui: International Service Alerts - Newsroom - About.usps.com
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
179
Tänään saapui Gigantin paketti automaattiin kolmen jälkeen. Eipä vaan auennut lokero tekstarilla tulleella koodilla. Kaupan henkilökunta ei pystynyt auttamaan, vaan pitää postin kanssa asioida. Kotona koitin sitten vielä katsella jos löytyis jotain muuta tietoa, niin huomasin, että seurannassa nyt viideltä tullut päivitys paketin noutamisesta. Eli ilmeisesti joku toinen saanut sen mun paketin automaatista? Tietenkään tuolla vitun postilla ei ole aspaa neljän jälkeen auki. Nyt sitten saa jonotella Gigantin chattiin...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 073
Ei vaikutusta, sama ongelma laitteesta tai softasta riippumatta. Mitä ilmeisimmin joku tiliin liittyvä ongelma. Kritisoin eniten sitä, että postin sivuilla ei ole mitään numeroa tai spostia, johon ottaa yhteyttä.
Nykyään on monella sivulla ongelmana että ei kelpuuta kui chromen uusimman version tai ehkä edgen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
179
Tänään saapui Gigantin paketti automaattiin kolmen jälkeen. Eipä vaan auennut lokero tekstarilla tulleella koodilla. Kaupan henkilökunta ei pystynyt auttamaan, vaan pitää postin kanssa asioida. Kotona koitin sitten vielä katsella jos löytyis jotain muuta tietoa, niin huomasin, että seurannassa nyt viideltä tullut päivitys paketin noutamisesta. Eli ilmeisesti joku toinen saanut sen mun paketin automaatista? Tietenkään tuolla vitun postilla ei ole aspaa neljän jälkeen auki. Nyt sitten saa jonotella Gigantin chattiin...
Ja pitkän jonottamisen jälkeen Gigantin aspa käskee ottamaan yhteyttä postin aspaan... Veikkauksia siitä käskeekö postin aspa huomenna ottamaan yhteyttä lähettäjään, koska vastaanottaja ei ole postin asiakas?
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Tilatkaa suosiolla vaikka woltin avulla kamanne mut postilla ei homma pelaa.. Ite vältän tota lafkaa ku syöpää!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Ei vaikutusta, sama ongelma laitteesta tai softasta riippumatta. Mitä ilmeisimmin joku tiliin liittyvä ongelma. Kritisoin eniten sitä, että postin sivuilla ei ole mitään numeroa tai spostia, johon ottaa yhteyttä.
Tänään aamupäivällä soittelin postin palvelunumeroon. Ensin tietysti väärään, mutta siellä robotti käski soittaa pakettienneuvontanumeroon. Soitin ja jonottelin hetken aikaa, sitten jätin soittopyynnön (robotti tarjosi). Eivät soittaneet tänään takaisin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Tänään piti oikein hierasta silmiä kun postin paku kurvasi pihaan ja kuljettaja SOITTI OVIKELLOA, meinasin jo pudota tuolilta. Näin tapahtui ekaa kertaa n. pariin vuoteen. Taitaa olla kesähessu, joka ei tiedä postin tapoja. Yleensä vain laitettu seurantaan "mahdoton toimittaa, viedään noutopisteelle". Vieläpä päivälleen Amazonin ilmoittamassa ajassa saapui, täysin ainutlaatuinen kokemus. Muilla firmoilla tälläinen on arkea, mutta postin kanssa rasti seinään kamaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
1) yrityksen pankkikortti lähetetty 30.5, eikä vieläkään näy.

2) omat verkkopankkitunnukset lähetetty 18.6, eikä vieläkään näy.

3) Ulkomailta tullut paketti meni smartpost-automaattiin, joka oli pörssiyhtiön tiloissa. Olin aspan mukaan ihan itse sen sinne tilannut. Koitin tiedustella, että tietääkö pieni ulkomainen verkkokauppa niin paljon heidän pakettiautomaateistaan, että voisin valita sieltä jopa yksityiset. Aspa lupasi siirtää sen ”normi postiin”, mutta pidensikin vain säilytysaikaa.

4) Ranskasta lähtenyt paketti 17.6 lentokoneella Suomeen. Postin mukaan on vielä matkalla. (ei suomessa) Kummastelin aspalle tuota Ranskalaisten lentokoneiden hitautta, kun noin kauan kestää.

5) kirjeiden hinnat nousee kannattamattomana

Oy Posti Ab palveluksessanne.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
719
Niinhän nuo meillekin tulee, pankin aspan mukaan jakelijana ei ole Posti vaan toinen jakeluyritys.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Niinhän nuo meillekin tulee, pankin aspan mukaan jakelijana ei ole Posti vaan toinen jakeluyritys.
Hmm... mielenkiintoista. Saattaapi olla, että tämä toinen jakeluyritys ei sitten saa edes sitä toimitettua. Nuo taloyhtiön postiluukut kun on lukkojen takana. :hmm: Minä ainakin ääneen postia parjasin tänään Nordean virkailijalle, joka ei ainakaan korjannut että joku muu jakaa kuin posti.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
59
Iherbin paketti (maksikirje) sitten tuli tänään 5vk lähetyksestä. Viikon kesti postin tulo kaakonkulmalle tullipostista. Tänään tulleessa pakettikortissa oli nyt kolmas seurantanumero otettu käyttöön. Paketti oli viety toisen kaupunginosan R-Kioskille lapun mukaan? Tässäkin olisi ollut R-Kioskia ihan vieressä ja useita pakettiautomaatteja. No menin sitten illalla hakemaan, niin ei tuollaista pakettia ole täällä - kävisinkö huomenna uudestaan. Täh? Skannasin tämän jälkeen puhelimen seurantaan pakettikortin numeron ja kaupungin pääpostista eli nykyisin K-Supermarketista se sitten löytyi. Piti vain ajella tätä pitkulaista kaupunkia ensin täysin vikasuuuntaan ja tulla takaisin. Mukava vaan läiskästä noita vääriä hakupaikan leimoja ja ajatella porukkaa turhaan kilometrikaupalla pitkin maita ja mantuja. Mukava maksella näitä lisäkäsittelymaksuja tällaisesta palvelusta.

Onko muuten nykyään DHL ja UPS kautta tilatessa maksimissaan minkälaiset lisäkulut, jos tullaa itse? Nuo aikaisemmat ihmisten kokemukset korkeista lisäkuluista ovat pitäneet minut käyttämästä niitä. Voisi tilata useammin jos eivät paketin päälle täällä kotimaassa lätkäistävät ylimääräiset huolintakulut eivät esim 40€ paketissa ala olla jotain 10€ luokkaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 087
Viestejä
4 191 093
Jäsenet
70 862
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom