Postin kulkemisen vaikeus

Paketin noutopaikka 40km päässä väärässä kaupungissa vaikka lähikaupungissakin useita noutopisteitä.
Yksittäisiä tapauksia vituttanut noutaa 15km sisällä postinumerosta jostain peräkylien noutopisteistä minne ei mitään asiaa, mutta tämä oma henk.koht ennätys.
Liekö postin vittuilua kiina-pakettien tilaajille?
 
Paketin noutopaikka 40km päässä väärässä kaupungissa vaikka lähikaupungissakin useita noutopisteitä.
Yksittäisiä tapauksia vituttanut noutaa 15km sisällä postinumerosta jostain peräkylien noutopisteistä minne ei mitään asiaa, mutta tämä oma henk.koht ennätys.
Liekö postin vittuilua kiina-pakettien tilaajille?
Ei kait tuohon tarvitse kuin sen, että joku lajittelija erheessä nakkaa paketin väärään rullakkoon tms Jos joku haluaisi vidduilla, niin ehkä vdtöici jollain trukilla yli
 
Ei kait tuohon tarvitse kuin sen, että joku lajittelija erheessä nakkaa paketin väärään rullakkoon
Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?
Onko kellään kokemusta vaatimuksesta lähettää lähempään noutopisteeseen kun noutopiste useita kymmeniä kilometrejä väärässä paikassa?

Postin sivuilta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä.
Maksaako vaivan selvitellä asiaa vai pääseekö helpommalla vain noutaa pidemmältä?
 
Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?
Onko kellään kokemusta vaatimuksesta lähettää lähempään noutopisteeseen kun noutopiste useita kymmeniä kilometrejä väärässä paikassa?

Postin sivuilta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä.
Maksaako vaivan selvitellä asiaa vai pääseekö helpommalla vain noutaa pidemmältä?
Jos paketti on ohjautunut vahingossa väärään paikkaan, siirretään se ilmaiseksi lähemmäksi. Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?
Onko kellään kokemusta vaatimuksesta lähettää lähempään noutopisteeseen kun noutopiste useita kymmeniä kilometrejä väärässä paikassa?

Postin sivuilta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä.
Maksaako vaivan selvitellä asiaa vai pääseekö helpommalla vain noutaa pidemmältä?
Kyllä noita on lähempään noutopisteeseen saanut siirrettyä ilmaiseksi ainakin silloin kun on ollut selkeästi Postin virhe viedä paketti jonnekin hevonkuuseen noudettavaksi. Itselleni ei moisia ole osunut kohdalle mutta ainakin yksi tuttu sai paketin tulemaan lähipostiin kun valitti että paketti oli mennyt jonnekin about 50km päähän ja kuitenkin osoite oli paketissa ollut oikein eikä ollut mitään "omanoutopistettä" määritelty tuonne kauas. Jostakin syystä oli vain jaettu väärin ja oli mennyt toiseen kuntaan noutopisteeseen.
 
Ei pakettiautomaattien tiedoissa ole normaalisti kirjeiden jättöaikaa kun ei niillä sellaisia voi yleensä lähettää.

Oletko varma että tuo pasteamasi tieto oli nimenomaan kyseisestä pakettiautomaatista, eikä esim. samassa tilassa toimivasta noutopisteestä tjsp?
Olen.

Postin automaatti, S-market​


Ja tuon alla kellonajat jotka jo copy-pastasin.

Privasyistä en linkkaamaan fyysistä paikkaa mistä kirjoitin.
 
Katos Posti oli tehnyt ihan tiedotteen kiinapakettien ongelmista:

Mulla on nyt kolme pakettia tullissa. Tuon tiedotteen mukaan saattaisivat vielä korjata tietoja. Aikaisemmin aspa vakuutteli että kaikki tulliin jääneet palautuvat.

Nyt olen saanut kuitenkin pari pakettia läpi. Oma päätelmä on että vain joillakin toimijoilla on ongelmia tiedoissa. Mulla oli esim samalta kauppiaalta useampi paketti ja kaikki jäi tulliin. Eli ei kannata tilaa myyjältä LeftSitu mitään. Hyvityksen sain kuitenkin jo yhdelle paketille.
 
Tammikuun alussa tuli vielä aliexpressin lähetys normaalisti perille mutta nyt jäi tulliin. Postin aspa meinasi että saavat lähetykset eteenpäin mutta osa saattaa palautua lähettäjälle
 
Se on kyllä jännä miten tämmöset uudet vaatimukset tuntuu tulevan täysin yllättäen Postille ja siellä sitten hätä kädessä ihmetellään, että mitäs nyt tehdään.. Jotenkin kuitenkin semmonen fiilis, että noista direktiiveistä ym. kyllä tiedotetaan hyvissä ajoin ennen voimaanastumista, eikä muissa maissa tunnu olevan ongelmaa.. :rolleyes:
 
Se on kyllä jännä miten tämmöset uudet vaatimukset tuntuu tulevan täysin yllättäen Postille ja siellä sitten hätä kädessä ihmetellään, että mitäs nyt tehdään.. Jotenkin kuitenkin semmonen fiilis, että noista direktiiveistä ym. kyllä tiedotetaan hyvissä ajoin ennen voimaanastumista, eikä muissa maissa tunnu olevan ongelmaa.. :rolleyes:
Eiköhän tuon jokainen tiedä että tämä johtuu todennäköisesti siitä että kauppakamari on kovistellut ministeriä joka valuttanut paskaa alaspäin virastoon että jokaisen paketin sisällön kirjaus pitää olla hienoprinttiä myöten virheetön. Vaikka kuiteissa ja ioss järjestelmässä kaikki tuotteiden arvot lopulta ja alunperin menisikin ja olisi oikein. Puhdasta vittuilua ja kiusantekoa kuluttajien suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vahvaa suorittamista Postilta jälleen kerran, kyseessä siis Viroon menevä Samsungin vaihtolaite valmiiksi täytetyllä palautuslapulla joka nyt on ensin mennyt Norjaan ja sieltä vielä Ruotsiin, toivotaan että lopulta päätyisi oikeaan osoitteeseen. Ei ole kyllä aikaisemmin näin pahasti Posti sekoillut omalla kohdalla.

Screenshot_2025-02-28-07-03-43-28_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
 
Itselläkin Aliexpressistä tilattujen tavaroiden kanssa ongelmia. Postin aspa käski olla tulliin yhteydessä ja sitten myyjään. Olin tulliin yhteydessä ja sanoivat että posti selvittää nämä ongelmat. Noh odotellaan jos posti selvittäisi ongelmat.

1740989810237.png
 
Siellä on jonkinlainen paskahalvauskohtaus paketinkäsittelyssä jos tulee EU:n ulkopuolelta.
Viiveitä EU:n ulkopuolelta tulevien pakettien tullauksessa
Ystävän Britanniasta lähettämä lahja on ollut jossain välihelvetissä jumissa 11. helmikuuta lähtien, en saanut edes ilmoitusta että se on tullut Suomeen kuin vasta 10 päivää myöhemmin siitä. Posti ohjeistaa tullaamaan, tullin sivut ei löydä mitään pakettia kyseisellä lähetyskoodilla. Ainut ohje tuntuu olevan että odota. Ei teknisesti pitäisi olla pelkoa että 20 päivän käsittelyaika on voimassa mutta ei yhtään yllättäisi jos saan kuulla yhdeksän päivän päästä että paketti on mennyt bumerangina takaisin lähettäjälle.
 
Tänään lähtenyt paketti nettikaupasta liikkelle, on jo lähtenyt kuljetukseen ensimmäisestä lajittelukeskuksesta ja OmaPosti näyttää arvioiduksi saapumisajaksi viikon päähän 11.3. Onko nyt jotain ongelmia tai ruuhkaa vai miten tuossa noin kauan kestää?
Edit: no nyt vaihtui arvioitu aika täksi päiväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on mullekin tulossa tuollainen SPxxxxxxxFI kiinapussi, eikä lupaavalta näytä. Muutamassa päivässä paketti Suomeen ja seurannan mukaan tullauskin olisi mennyt automaattisesti, mutta nyt posti sitten makuuttaa sitä jossakin "Rengaslajittelussa".

Arvioitu saapuminen
To 13.3.2025

07.03.2025 14:48
Lähetys on lajiteltu
Posti Rengaslajittelu
06.03.2025 15:43
Lähetys on kuljetuksessa.
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
06.03.2025 10:36
Lähetys on tullattu.
06.03.2025 10:36
Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille
05.03.2025 07:17
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
01.03.2025 10:03
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi.
 
Rengaslajittelu lienee tuo alihankkijan SOL hoitama erilliskäsittelyn lajittelu, ei sen kummempaa. Mitä meinasit makuuttamisella? Tänäänhän se on lajiteltu iltapäivällä.
 
Täällä kans paketti jumissa. Ei saa tullattua itse, eikä paketti ilmankaan liiku. Hitto että piti tilata tuota zigbee tavaraa, kun se ilmeisesti on ongelma. Paketissa olisi muutakin, lähinnä tärkeämpää työkalua, jotka pitäisi saada

Lähetyksen vaiheet
Kuljetuksessa
26.02.2025 19:44
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA
26.02.2025 15:52
Lähetys on kuljetuksessa.
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
26.02.2025 09:15
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen.
26.02.2025 08:07
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Lue lisää
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
23.02.2025 04:16
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi.
 
Täällä kans paketti jumissa. Ei saa tullattua itse, eikä paketti ilmankaan liiku. Hitto että piti tilata tuota zigbee tavaraa, kun se ilmeisesti on ongelma. Paketissa olisi muutakin, lähinnä tärkeämpää työkalua, jotka pitäisi saada

Lähetyksen vaiheet
Kuljetuksessa
26.02.2025 19:44
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA
26.02.2025 15:52
Lähetys on kuljetuksessa.
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
26.02.2025 09:15
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen.
26.02.2025 08:07
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Lue lisää
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
23.02.2025 04:16
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi.

Herää kysymys, miksi zigbee tavara on se ongelma? :)
 
Herää kysymys, miksi zigbee tavara on se ongelma? :)
Tuskin on zigbee-tavara ongelmana, enemmänkin veikkaisin että liittyy siihen samaan mitä nyt on enemmänkin ollut Postin ja Tullin kanssa että eivät jostain syystä ole noita paketin tietoja saaneet. Oma zigbee-laitteita sisältänyt paketti tuli pari viikkoa sitten ihan sukkana läpi, oli jopa litiumparistot valmiina laitteissa.
 
Oma aliexpress-paketti on ollut jumissa 20.2 lähtien. Onneksi tuossa on vain uusi näyttö varapuhelimeen mutta rahaa siitäkin on maksettu.
 
Tuskin on zigbee-tavara ongelmana, enemmänkin veikkaisin että liittyy siihen samaan mitä nyt on enemmänkin ollut Postin ja Tullin kanssa että eivät jostain syystä ole noita paketin tietoja saaneet. Oma zigbee-laitteita sisältänyt paketti tuli pari viikkoa sitten ihan sukkana läpi, oli jopa litiumparistot valmiina laitteissa.
Samaa mieltä, ei johdu sisällöstä. Kun vaihdoin myyjää, tuli samat tavarat ripeästi läpi. Ilmeisesti toiset myyjät osaa laittaa postitustiedot oikein ja toiset ei. Onneksi hyvityksiä on saanut melko hyvin. Onhan siinä ikävästi vaivaa kerjätä näitä hyvityksiä.

Onkohan nyt jumi syntynyt myös Kiinan päähän? Mulla viimeiset kaksi tilausta on jumittanut Kiinan päässä. Eivät vielä edes näy Postin seurannassa. Esim tämä on odottanut viikon lentoa:
1741521491270.png
 
Samaa mieltä, ei johdu sisällöstä. Kun vaihdoin myyjää, tuli samat tavarat ripeästi läpi. Ilmeisesti toiset myyjät osaa laittaa postitustiedot oikein ja toiset ei. Onneksi hyvityksiä on saanut melko hyvin. Onhan siinä ikävästi vaivaa kerjätä näitä hyvityksiä.

Onkohan nyt jumi syntynyt myös Kiinan päähän? Mulla viimeiset kaksi tilausta on jumittanut Kiinan päässä. Eivät vielä edes näy Postin seurannassa. Esim tämä on odottanut viikon lentoa:
1741521491270.png
Taitaa olla jotain ruuhkaa tosiaan Kiinan päässä, viimeisin tilaus on edennyt vähän normaalia hitaammin mutta näytti sentään eilen päässeen export-tullista läpi ja väittää lähteneensä maasta eli ehkä parin päivän päästä tulee Euroopan puolelle seurantaan. Tällä paketilla siis on mennyt tasan viikko päästä tuohon vaiheeseen kun normaalisti paketti pääsee samaan vaiheeseen noin 3 päivässä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 642
Viestejä
4 683 594
Jäsenet
76 633
Uusin jäsen
Volmari^^

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom