Postin kulkemisen vaikeus

Tullaus meni läpi yöllä kun tarpeeksi arpoi sopivaa koodia osalle tavarasta. Mutta vapautuksen jälkeen nyt koko päivän vielä jumissa. Ei mitään erityisen vikkelää saa nähdä montako päivää tuossa menee.
Meinaatko, että vapautuksen jälkeen käy etsimässä juuri sen sinun lähetyksen tuhansien muiden joukosta ja lykkää eteenpäin? :rofl: Kyllä ne sieltä liikahtaa kun aika on.
 
Meni tänää ainenkin itsellä SPxxxxFI paketti ongelmitta tullista. Ei jääny sinne pyörimään
 
Meinaatko, että vapautuksen jälkeen käy etsimässä juuri sen sinun lähetyksen tuhansien muiden joukosta ja lykkää eteenpäin? :rofl: Kyllä ne sieltä liikahtaa kun aika on.

Ehkä sitä vain odottaa vähän tehokaampaa tahtia kuin että työpäivän jälkeen noita tyhjennellään... Noh liikui alle päivän niin kai se nykyaikaisessa logistiikassa on hyvä saavutus.
 
Ehkä sitä vain odottaa vähän tehokaampaa tahtia kuin että työpäivän jälkeen noita tyhjennellään... Noh liikui alle päivän niin kai se nykyaikaisessa logistiikassa on hyvä saavutus.
Kyseessä on kuitenkin vain ja ainoastaan kiinapaske joka on tyyliin tappiollista käsitellä jo ilman ongelmiakin. Jos kiinapaskeiden sähköiset ennakkotiedot kulkevat normaalisti, lähetyskin kulkee normaalisti ilman viiveitä.
 
Päivitystä AliExpress paketista. Nähtävästi tullin vapautumisesta menee 3-4 arkipäivää että pääsee liikkeelle, jos syynä tosiaan kaikilla samat virheelliset koodit.

Screenshot_20250121_200448_OmaPosti.jpg
 
Nyt vastasivat Postista että mun paketti palautetaan lähettäjälle, koska tullaustiedoissa puutteita. On se kumma kun tietoja ei voinut täällä korjata, eikä tullausta voinut tehdä itse. Nyt lähetellään sitten tavaraa ympäri maailman. Tullista sanoivat aamulla että 1500 pakettia olisi tullut viime viikolla väärillä tiedoilla, kuulemma ollut hieman kyselyjä niiden perään.
 
On se kumma kun tietoja ei voinut täällä korjata
Tuskin mahdotonta mutta kuka maksaa? 1500 lähetystä ja kauanko menee yhteen lähetykseen aikaa selvittää sisältö, mahdolliset maksut, jo maksetut alvit, puuttuvat alvit yms? Halvempaa ja helpompaa vain lähettää takaisin/hävittää.
 
voihan perse , toinen sp paketti jämähtäny tulliin. " Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi " ollu 4 pv jo tuossa tilassa
 
voihan perse , toinen sp paketti jämähtäny tulliin. " Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi " ollu 4 pv jo tuossa tilassa
Ainakin oma SP-alkuinen paketti sai tuon statuksen jo siinä vaiheessa kun se oli vasta lähdössä ulkomailta, joten en olisi välttämättä huolissani. Postin seurantaanhan ei tule läheskään kaikkia alkupään tapahtumia eli tuo status ei kerro oikeastaan mitään ellet seuraa pakettia jollain muulla kuin Postin seurannalla joihin tulee kaikkien matkalla olevien kuriirien statukset (Postal Ninja, Parcelsapp, 17track, ...).
 
Oma AliExpressin SP-alkuinen paketti on tänään lajiteltu Vantaalla. Näköjään osoitetiedot puuttuu, mutta paketti menee näillä näkymin pakettipisteeseen postinumeron perusteella. Saa nähdä mitä tämän kanssa lopulta käy, eipä ole tällaista ennen käynyt minulle.

Screenshot_20250123_111319_OmaPosti.jpg
 
Moi! Mitä tässä tapauksessa pitää tehdä. Paketti on jo 2 viikkoa Suomessa eikä vieläkään tullut perille

IMG_0849.png
 
Viimeksi muokattu:
Kaupat täällä foorumilla. Posti oli ensisijainen vaihtoehto, mutta kävi ilmi, että lähettäjällä oli läpiajomatka täällä. Aikatauluhaasteista johtuen tapaamista ei saatu kuitenkaan ajoitettua molemmille. Niinpä lähettäjä varasi täältä pakettiautomaatista lokeron paketin lähetykselle. Kohteena sama pakettiautomaatti.

Sen sijaan, että lokeroon pudotuksen jälkeen posti arpoisi uuden koodin lokerolle ja lähettäisi tiedon vastaanottajalle, paketti haetaan lokerosta, viedään lajitteluun 50km päähän ja tuodaan takaisin samaan automaattiin... :x3:
 
Kaupat täällä foorumilla. Posti oli ensisijainen vaihtoehto, mutta kävi ilmi, että lähettäjällä oli läpiajomatka täällä. Aikatauluhaasteista johtuen tapaamista ei saatu kuitenkaan ajoitettua molemmille. Niinpä lähettäjä varasi täältä pakettiautomaatista lokeron paketin lähetykselle. Kohteena sama pakettiautomaatti.

Sen sijaan, että lokeroon pudotuksen jälkeen posti arpoisi uuden koodin lokerolle ja lähettäisi tiedon vastaanottajalle, paketti haetaan lokerosta, viedään lajitteluun 50km päähän ja tuodaan takaisin samaan automaattiin... :x3:
Ihan järkeenkäypää, ei Postin kannata mitään erikoistoimia tuollaisen poikkeustapauksen takia ruveta tekemään. Postin pakettien noutaja vaan avaa lokerot ja lapioi lähetetyt paketit autoon riippumatta minne ne ovat menossa, tuossa olisi melkoinen homma kehitellä joku idioottivarma tapa että jos lokerossa olisikin samaanautomaattiin takaisin päätyvä paketti.
 
Ihan järkeenkäypää, ei Postin kannata mitään erikoistoimia tuollaisen poikkeustapauksen takia ruveta tekemään. Postin pakettien noutaja vaan avaa lokerot ja lapioi lähetetyt paketit autoon riippumatta minne ne ovat menossa, tuossa olisi melkoinen homma kehitellä joku idioottivarma tapa että jos lokerossa olisikin samaanautomaattiin takaisin päätyvä paketti.
Onhan Postilla vielä Vaihtolokero-palvelu tarjolla, joskin toimii vain automaateilla missä on erillinen näyttö.
 
Ihan järkeenkäypää, ei Postin kannata mitään erikoistoimia tuollaisen poikkeustapauksen takia ruveta tekemään. Postin pakettien noutaja vaan avaa lokerot ja lapioi lähetetyt paketit autoon riippumatta minne ne ovat menossa, tuossa olisi melkoinen homma kehitellä joku idioottivarma tapa että jos lokerossa olisikin samaanautomaattiin takaisin päätyvä paketti.

Ei tuo nyt kovin kummoinen olisi tehdä eikä pakettien noutajan tarvitse siitä tietää mitään.

Järjestelmä vastaanottaa lähetyslokeron tilauksen lähettäjältä ja toteaa siinä vaiheessa, että kohde on sama automaatti ja esimerkiksi flagittaa lokeron "vaihtolokeroksi" tjsp. Kun lähettäjä pudottaa paketin lokeroon ja sulkee oven, siitä jo tälläkin hetkellä menee tieto järjestelmään. Tässä vaiheessa järjestelmä voisi siis vain arpoa uuden koodin ja lähettää tiedon vastaanottajalle.

Onhan Postilla vielä Vaihtolokero-palvelu tarjolla, joskin toimii vain automaateilla missä on erillinen näyttö.

Tuosta vaihtolokero-palvelusta en tiennytkään, käyttöä toki rajoittaa lyhyt noutoaika ja lokerikon tyyppi.
 
Sen sijaan, että lokeroon pudotuksen jälkeen posti arpoisi uuden koodin lokerolle ja lähettäisi tiedon vastaanottajalle, paketti haetaan lokerosta, viedään lajitteluun 50km päähän ja tuodaan takaisin samaan automaattiin... :x3:
Postihan on kiinnostunut kokonaisuudesta ja keskitetty lajittelu muutamassa paikassa on tehokkaampi ja halvempi kuin vanhan mallin pienlajittelu monissa maakunnissa. Tuommoinen saman laatikoston käyttö on minusta ihan fiksua kieltää niin, että lähetys ei sieltä lähtisi postin hoteisiin kertaakaan.

Tuohan olisi esim huumekauppiaille hyvä ja riskitön jakelukanava etteivät myyjä ja ostaja kohtaa. Se, että lähetys altistuu lajittelukoneelle , tuo lähettäjälle riskiä pakata se hyvin ja toisaalta jos se vaurioituu ja sisältö on näkyvillä, lähettäjä ja vastaanottaja on heti tiedossa ja vaikka kohde olisikin lokerikko väärällä nimellä, poliisi pyytää postilta virka-apua ja rosvoille lähetyksen liikehdintä on ns. normaalia mutta ei se ikinä kulkeudu rosvoille ja lähetyksen noutaja otetaan kiinni automaatilla.

Teknisesti suurin osa lokerikoista on myös ns. tyhmiä, se koodi ei vain voi generoitua ilman henkilökunnan toimenpiteitä. Ne harvat jo mainitut näytöllä varustetut suoriutuvat.
 
Heh... Kiinapaketti tuli ennätysajassa Hki-Vantaalle mutta nyt sitten Posti (ja Tulli) ovat hautoneet pakettia monta päivää. Piti tänään tulla arvion mukaan pakettiautomaattiin, aamulla näytti vielä että olisi normaalisti lähtenyt kuljetukseenkin mutta eipä ole vain viestiä tullut että olisi noudettavissa. Tämä alkaa olla kyllä jo koomista, aina jos joku paketti tulee jotenkin normaalia nopeammin maahan niin sitten Posti onnistuu jotenkin pyörittelemään pakettia monta päivää :D No, jos tuo nyt tulisi edes viikonlopuksi...
 
Nyt vastasivat Postista että mun paketti palautetaan lähettäjälle, koska tullaustiedoissa puutteita. On se kumma kun tietoja ei voinut täällä korjata, eikä tullausta voinut tehdä itse. Nyt lähetellään sitten tavaraa ympäri maailman. Tullista sanoivat aamulla että 1500 pakettia olisi tullut viime viikolla väärillä tiedoilla, kuulemma ollut hieman kyselyjä niiden perään.
Sain Postin aspasta ihan saman selityksen tänään kiinapaketille. SP-alkuinen seurantakoodi. OmaPosti sanoo että pitäisi tullata, mutta se taas ei onnistu tullin sivulla (virheilmoitus: lähetys on jo tullattu) ja Postikaan ei pysty tietoja kuulemma korjaamaan vaan palauttaa paketin.
 
Heh... Kiinapaketti tuli ennätysajassa Hki-Vantaalle mutta nyt sitten Posti (ja Tulli) ovat hautoneet pakettia monta päivää. Piti tänään tulla arvion mukaan pakettiautomaattiin, aamulla näytti vielä että olisi normaalisti lähtenyt kuljetukseenkin mutta eipä ole vain viestiä tullut että olisi noudettavissa. Tämä alkaa olla kyllä jo koomista, aina jos joku paketti tulee jotenkin normaalia nopeammin maahan niin sitten Posti onnistuu jotenkin pyörittelemään pakettia monta päivää :D No, jos tuo nyt tulisi edes viikonlopuksi...
Tuttu tilanne. Käynyt itselle samoin muutaman kerran ja nimenomaan tänä vuonna
 
Tuttu tilanne. Käynyt itselle samoin muutaman kerran ja nimenomaan tänä vuonna
Juu, no paketti löysi tänään perille. Tuli kyllä ihmeen nopeasti kiinasta Hki-Vantaalle, 7 päivää. Sen jälkeen jumittikin ma-aamusta tähän iltapäivään eli neljättä päivää kunnes saapui lähikaupan palvelupisteelle noudettavaksi. Aikalailla on tottunut että kun paketti on maassa niin toisena päivänä se saapuu noudettavaksi ja näin onkin ollut varmaan yli 90% tapauksista.
 
Täytyypi ihmetellä miten PostNord onnistuu kuljettelemaan pakettia kotimaassa useamman päivän (3-4vrk) , kun Posti sentään usein toimittaa jo seuraavaksi työpäiväksi. :x3:
 
Mikäköhän näissä Kiinan lähetyksissä hiertää? Mulla lähti jo yksi paketti takaisin. Nyt näyttää että seuraavakin lähtee takaisin. Joillakin näyttää kuitenkin lähetykset tulevan läpi? Riippuukohan se sisällöstä, kun puhuvat että sisältömerkinnöissä puutteita?
 
Mikäköhän näissä Kiinan lähetyksissä hiertää? Mulla lähti jo yksi paketti takaisin. Nyt näyttää että seuraavakin lähtee takaisin. Joillakin näyttää kuitenkin lähetykset tulevan läpi? Riippuukohan se sisällöstä, kun puhuvat että sisältömerkinnöissä puutteita?
Voi olla että riippuu sisällöstä, varsinkin jos on jotain vähän "epämääräisempää" tai tarkemmin valvottua kuten ruokatuotteita, siemeniä, akkuja, kemikaaleja tms.

Itseasiassa yksi tuttukin valitteli että hänen halvimmat pakettinsa (muutamia euroja arvoltaan) ovat ruvenneet poukkoilemaan takaisin tai ovat pyörineet muuten tavanomaista pidempään kaikenmaailman tulleissa sun muissa mutta sitten vähän arvokkaammat eli useampien kymppien arvoiset ovat tulleet sukkana läpi. Hankala uskoa että jotenkin hinta vaikuttaisi mutta kaverilla on nyt useampiakin tuollaisia pikkutilauksia pompannut. Itselläni AliExpress-tilaukset ovat yleensä jotain 20-70e hintaluokassa ja ne ovat kyllä tulleet suhtkoht kivuttomasti tänäkin vuonna perille, kovin montaa tilausta tosin ei ole tälle vuodelle vielä kerinnyt tekemäänkään.
 
Mikäköhän näissä Kiinan lähetyksissä hiertää? Mulla lähti jo yksi paketti takaisin. Nyt näyttää että seuraavakin lähtee takaisin. Joillakin näyttää kuitenkin lähetykset tulevan läpi? Riippuukohan se sisällöstä, kun puhuvat että sisältömerkinnöissä puutteita?
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.

Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
 
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.

Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
Jos Posti sanoo palauttaneensa paketin niin siitä vaan englanninkielinen versio disputen liitteeksi jos AliExpressin tracking näyttää muuta. Itsellä joku paketti palautui jonkun syyn takia aikanaan ja myyjä lähetti paketin uusiksi kun pisti screenshotin Postin englanninkielisestä seurannasta jossa tuo näkyi.
 
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.

Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.

Vastaava keissi menossa. Ali hylkäsi disputen ja appealin, paketti palautuu alille 17.2.

Netsistä neuvottiin tekemään valitus niille. Teen 17.2. jälkeen
 
Tuli taas seuraavana päivänä maahantulosta noudettavaksi, että itsellä toiminut näiden kuljetus kyllä kokoajan. Viikon kesti tulo Suomeen siitä kun sähköinen EDI-tieto oli tullut Postin tietoon 3.2. -> 10.2, ja nouto 11.2.

IMG_9338.jpeg
 
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.

Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
Samaa tavaraa täälläkin, en ole saanut vielä palautuksia. Postin mukaan palautus on vielä matkalla, en tosin tiedä päivittyykö noille palautuksille jotain tapahtumia enää.

On tämä Aliexpress tilaaminen tällä hetkellä tuskaista. Splittasin alkuperäisen tilauksen tavarat useampaan lähetykseen uusintakierroksella. Yksi paketti tuli maanantaina läpi ja nyt on kaksi uutta pakettia jälleen tullissa. Myös kolmannen paketin tilanne näyttää myös heikolta kun jumittaa kentällä. Todella outoa että toisille tulee hienosti läpi ja tässä on mennyt aikaa jo kuukausi. Luulis että Aliexpress korjaisi jo systeemejään jos näin huonolla prosentilla tulee läpi.

Ja nyt tuo itsetullaus on mennyt vielä oudommaksi. Ekalla kerralla Tullin sivu tunnisti lähetyksen koodin. Nyt se ei edes tunnista lähetyksien koodeja ollenkaan.
 
puoltoista viikkoa näyttää tällä hetkellä että Alin paketit tulee kotiin/noutoon. Sukkana läpi tullista ilman mitään toimenpiteitä, maksuja ja viivytyksiä.

Screenshot_2025-02-12-22-21-56-11_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpgScreenshot_2025-02-12-22-22-24-95_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
 
puoltoista viikkoa näyttää tällä hetkellä että Alin paketit tulee kotiin/noutoon. Sukkana läpi tullista ilman mitään toimenpiteitä, maksuja ja viivytyksiä.

Screenshot_2025-02-12-22-21-56-11_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpgScreenshot_2025-02-12-22-22-24-95_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
On tää mystistä.

Mikä teillä on lähettäjänä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
 
Viimeksi muokattu:
On tää mystistä.

Kuka teillä on lähettäjä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
Ainakin yhdessä AliExpress-paketissa näyttäisi lukevan ilmeisesti Sender: STO. China, sopivasti juuri vähän huono tulostusjälki juuri siinä kohti. Toisessa näkyisi lukevan Cainiao (Netherlands) B.V. kuten kolmannessakin jonka pussukan jäänteet olivat vielä kotityöpisteen roskiksessa. Kaikki ovat tulleet suhtkoht sukkana perille.

edit:
Tuo ensimmäinen on siis tullut SPxxxxxxxxFI -seurantakoodilla, nuo toiset JJFIxxxxxxxxxxxxx -koodilla.
 
Postin asiakaspalvelussa sanoivat eilen että tariffikoodeissa on kiinalaisilla ongelma. Ongelma ollut yli kuukauden, eikä näytä korjaantuvan. Aspa sanoi suoraan että sieltä ei kannata tilata mitään. Mulle tuli nyt yksi lähetys läpi ja se oli työkalujen varaosia. Kaikki kotiautomaatio-osat ovat jääneet tulliin, joten niissä on jotain häikkää.

Kolmatta kertaa ei kehtais tilaa samoja kamoja. Onko Aliexpressille vaihtoehtoja? Onko www.banggood.com ok?
 
Postin asiakaspalvelussa sanoivat eilen että tariffikoodeissa on kiinalaisilla ongelma. Ongelma ollut yli kuukauden, eikä näytä korjaantuvan. Aspa sanoi suoraan että sieltä ei kannata tilata mitään. Mulle tuli nyt yksi lähetys läpi ja se oli työkalujen varaosia. Kaikki kotiautomaatio-osat ovat jääneet tulliin, joten niissä on jotain häikkää.

Kolmatta kertaa ei kehtais tilaa samoja kamoja. Onko Aliexpressille vaihtoehtoja? Onko www.banggood.com ok?
Itselle tuli juuri viikko-pari sitten kotiautomaatiotavaraa (esim zigbee-painikkeita) ihan hyvin läpi AliExpressistä, joten luultavasti vain joillakin myyjillä on jotain sekoilua. Tosin, itse en ihan miltä tahansa juuri aloittaneelta uudelta myyjältä tilailekaan tavaraa, niiden kanssa on ainakin muutamilla tutuilla ollut ongelmia (mutta ovat silti tilanneet kun on ollut halvin kauppa).

Ja tuo aspan vastaus ei nyt yhtään yllättänyt, tietenkään eivät halua että kukaan tilaisi AliExpressistä tai muistakaan kiinakaupoista mitään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Postin asiakaspalvelussa sanoivat eilen että tariffikoodeissa on kiinalaisilla ongelma. Ongelma ollut yli kuukauden, eikä näytä korjaantuvan. Aspa sanoi suoraan että sieltä ei kannata tilata mitään. Mulle tuli nyt yksi lähetys läpi ja se oli työkalujen varaosia. Kaikki kotiautomaatio-osat ovat jääneet tulliin, joten niissä on jotain häikkää.
Hieman outo ja yleistetty väite asiakaspalvelulta, koska omat tilaukset ovat tulleet ihan normaalisti postilla viime ja tällä viikolla. En tiedä vaikuttaako miten paljon, mutta olen tilannut nuo sieltä Alin Choice-valikoimasta missä (jossain vaiheessa matkaa) yhdistetään tuotteet yhteen.

Sinällään kyllä ymmärrän aspan kommentin, jos siellä ollaan valtavan pakettimeren keskellä jo toista kuukautta eikä niitä voi normaalisti päästää jatkamaan matkaa ja koko aika tulee vaan lisää. Jokunen kysely varmaan tulee päivän aikana paketista x. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun otan Postilta kotiinkuljetus sisäänkantona kuittausta vastaan tai ylipäätään. Suosinut muutenkin aina Matkahuolto.. Paketin piti tulla eilen 17-21.. Eipä tullut ja tässä lyhyt tarina siitä:

Eli kuvista näkyy, lähtenyt olevinaan tuomaan yms muut tarinat ja viivästynyt. Sitten tuo viimeisin viesti, kerkesin katsoa karttaa missä se on. Näytti että 4min, sitten kului 4min ja katsoin uudelleen niin epäonnistunut. Pointti on tässä se että tänään soitan Asiakaspalvelu ja haukun pystyyn koko lafkan ja sanon et turha selittää että kuski ei löytänyt kun olin alaovella vastassa ja pidä huoli siitä et se tuodaan kotiin koska olen maksanut palvelusta. Ongelma siinä et se oli pesukone ja olisi ollut tarvetta pestä pyykkiä, hoitanut vapaan että saan otettua koneen vastaan.

Screenshot_20250215_050718_Messages.jpgScreenshot_20250215_050741_Chrome.jpgScreenshot_20250215_050805_Chrome.jpgScreenshot_20250215_050839_Chrome.jpg
 
Hieman outo ja yleistetty väite asiakaspalvelulta, koska omat tilaukset ovat tulleet ihan normaalisti postilla viime ja tällä viikolla. En tiedä vaikuttaako miten paljon, mutta olen tilannut nuo sieltä Alin Choice-valikoimasta missä (jossain vaiheessa matkaa) yhdistetään tuotteet yhteen.

Sinällään kyllä ymmärrän aspan kommentin, jos siellä ollaan valtavan pakettimeren keskellä jo toista kuukautta eikä niitä voi normaalisti päästää jatkamaan matkaa ja koko aika tulee vaan lisää. Jokunen kysely varmaan tulee päivän aikana paketista x. :D
Tuollainen choice paketti oli itsellä, joka jäi tulliin ja palautui. Paketin sisällä oli kolme pienempää tilausta. Ei pitäisi siis siihenkään liittyä.

Rahanpalautuksiin liittyen: Dispute hylättiin samantien kahteen kertaan vaikka liitin siihen Postilta saadun englannin kielisen selvityksen asiasta ja linkit postin seurantaan. Aivan kuin eivät lukisi koko disputea. Toki tässä pakkaa sekoittaa vielä se, että ko. tilanteessa aliexpressin oma seuranta väittää, että paketti olisi vain jätetty hakematta postista. Muuta eivät disputesta taida edes tarkastaa.. Appeal-valituksella saman paketin sisällä olleista tilauksista 2/3 meni läpi ja niistä pitäisi rahat tulla takaisin, mutta kolmas ei, kun ei muka ole riittävää todistetta ongelmista. Täysin arpapeliä siis saako rahaakaan takaisin vai ei. Kannattaa ainakin luottokorttia käyttää maksuun nyt, jos mitään tilaa, niin voisi sitä kautta saada rahaa takaisin.
 
On tää mystistä.

Mikä teillä on lähettäjänä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
Ainakin yhdessä AliExpress-paketissa näyttäisi lukevan ilmeisesti Sender: STO. China, sopivasti juuri vähän huono tulostusjälki juuri siinä kohti. Toisessa näkyisi lukevan Cainiao (Netherlands) B.V. kuten kolmannessakin jonka pussukan jäänteet olivat vielä kotityöpisteen roskiksessa. Kaikki ovat tulleet suhtkoht sukkana perille.

edit:
Tuo ensimmäinen on siis tullut SPxxxxxxxxFI -seurantakoodilla, nuo toiset JJFIxxxxxxxxxxxxx -koodilla.
Vuoden vaihteeseen asti tuli lähes kaikki Aliexpress-paketit Cainiao (Netherlands) B.V lähettäminä JJFI-koodeilla ilman mitään ongelmia perille. Ne tullattiin ilmeisesti Liettuassa könttänä ja jatkoivat siitä normaalina postipakettina Suomeen Liettuan Itellan kautta. Nyt kun ne ilmeisesti tulevat suorempaa reittiä suoraan Suomeen jonakin epämääräisinä kirjeen ja paketin sekasikiöinä SP-koodeilla ja pitäisi Suomen Postin & Tullin tullata jokainen erikseen, niin jatkuvasti on jotain ongelmia ja viivästyksiä. Vaikka itse paketissa lukee lähettäjänä STO, seurantaan ne kirjautuvat Cainiaona kuten aiemmatkin lähetykset. Kolme tuollaista on nyt tullut verrattain ongelmitta mutta hidastellen perille, kolmessa lähetyksessä on tullut tuo "IOSS-tiedoissa puutteita" -valitus OmaPostiin kehotuksen kanssa että lähetys pitäisi itse tullata Tullin palvelussa, mikä ei kuitenkaan onnistunut, ja lopulta myös paperinen kirje samoilla höpinöillä. Chat/sähköpostipommituksen ansiosta tai siitä huolimatta juuri viimeisenä päivänä ennen kuin lähetys olisi ollut lähtemässä takaisin, onnistuivat tullaamaan yhden noista, kaksi muuta selvisivät vähän nopeammin.

Kaiken lisäksi nämä SP-paketit eivät enää ohjaudu OmaPostissa valittuun pakettiautomaattiin, niin todella mukava niitä jostain postin tiskiltä sitten haeskella jonne ne päätyvät, kun lähin automaatti on aina täynnä, ja sadan metrin päässä siitä olisi useampirivinen iso automaatti.
 
Näköjään Postin postiautomaattien postiinjättöaika on aika viitteellinen. Itse olin ymmärtänyt että paketin jättöaika tarkoittaa että siihen mennessä jätetyt paketit ehtivät saman päivän kuljetukseen.

Paketti joka oli laitettu automaattiin eilen iltapäivällä puolta tuntia ennen postiinjättöaikaa oli. Postin aspan mukaan otettu kuriirin kyytiin tänä aamupäivällä. Kun kysyin että miksi se ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen kuten palvelulupauksessa sanotaan, niin vastaus oli että "siellä kuriiri asioi toisinaan aamupäivästä.".

Olen liian putkiaivo ymmärtääkseni tätä kuviota.
 
Viimeksi muokattu:
Olen liian putkiaivo ymmärtääkseni tätä kuviota.
Mitä siinä on ymmärtämistä ja toisaalta, mitä sitten? Automaattikuskit käyvät järjestään kerran päivässä lokerikolla.

Riippuu ihan sijainnista milloin tämä sinne osuu reitillänsä. Yleensä ajat ovat suht samat päivästä toiseen milloin paketit ilmestyvät noudettaviksi ja luulisi samalla lähtevän lähetykset myös pois sieltä. Vanhassa osoitteessa tuli aina noin 14.40, sitä seuraavassa 15.30 ja nykyisessä 16.30.
 
Mitä siinä on ymmärtämistä ja toisaalta, mitä sitten? Automaattikuskit käyvät järjestään kerran päivässä lokerikolla.

Riippuu ihan sijainnista milloin tämä sinne osuu reitillänsä. Yleensä ajat ovat suht samat päivästä toiseen milloin paketit ilmestyvät noudettaviksi ja luulisi samalla lähtevän lähetykset myös pois sieltä. Vanhassa osoitteessa tuli aina noin 14.40, sitä seuraavassa 15.30 ja nykyisessä 16.30.
Meillä ainakin tuntuu tuossa lähimmällä automaatilla nuo pakettien tuontiajat vaihtelevan kovasti. Välillä tulee ilmoitus saapuneesta paketista noin puoliltapäivin, yleensä joskus noin 16 aikoihin ja välillä joskus about 20 aikoihin. Ja itsekin olen siinä jonkun pakettikuskin touhunneen rullakon vieressä ainakin noihin 16 ja 20 aikoihin kun olen noihin aikoihin kaupassa joskus sattunut käymään. Siihen en ole kyllä kiinnittänyt huomiota onko viikonpäivällä jotain merkitystä tuohon kellonaikaan. Ja tosiaan oletan että myös lähtevät paketit keräillään samalla reissulla automaatista.
 
Kyseisen postin tiedoissa lukee postin omilla sivuilla seuraavasti.

Postiinjättöajat
ma - pe
Kirjeet 15:00 Paketit 15:00

Paketti jätetty sinne 14.30 ja aspan mukaan eilinen tyhjennys tapahtunut aamupäivällä joten ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen vaikka jätetty ennen postiinjättöaikaa.

Jos tuo on noin randomia niin miksi postin sivuilla sitten ilmoitetaan mitään postiinjättöaikoja tai mitä sellaisella konseptilla edes tekee jos sitä ei noudateta? Tai miksi Posti kertoo julkisesti että postiinjättöajalla olisi jotain merkitystä?
 
Kyseisen postin tiedoissa lukee postin omilla sivuilla seuraavasti.

Postiinjättöajat
ma - pe
Kirjeet 15:00 Paketit 15:00

Paketti jätetty sinne 14.30 ja aspan mukaan eilinen tyhjennys tapahtunut aamupäivällä joten ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen vaikka jätetty ennen postiinjättöaikaa.

Jos tuo on noin randomia niin miksi postin sivuilla sitten ilmoitetaan mitään postiinjättöaikoja tai mitä sellaisella konseptilla edes tekee jos sitä ei noudateta? Tai miksi Posti kertoo julkisesti että postiinjättöajalla olisi jotain merkitystä?

Ei pakettiautomaattien tiedoissa ole normaalisti kirjeiden jättöaikaa kun ei niillä sellaisia voi yleensä lähettää.

Oletko varma että tuo pasteamasi tieto oli nimenomaan kyseisestä pakettiautomaatista, eikä esim. samassa tilassa toimivasta noutopisteestä tjsp?
 
Ei pakettiautomaattien tiedoissa ole normaalisti kirjeiden jättöaikaa kun ei niillä sellaisia voi yleensä lähettää.

Oletko varma että tuo pasteamasi tieto oli nimenomaan kyseisestä pakettiautomaatista, eikä esim. samassa tilassa toimivasta noutopisteestä tjsp?

Jo monesti ainakin asiamiespostien tapauksessa se asiamiesposti ei vastaa pakettiautomaattien toiminnasta vaan ne toimivat täysin erillään.
 
Kyseisen postin tiedoissa lukee postin omilla sivuilla seuraavasti.

Postiinjättöajat
ma - pe
Kirjeet 15:00 Paketit 15:00

Paketti jätetty sinne 14.30 ja aspan mukaan eilinen tyhjennys tapahtunut aamupäivällä joten ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen vaikka jätetty ennen postiinjättöaikaa.

Jos tuo on noin randomia niin miksi postin sivuilla sitten ilmoitetaan mitään postiinjättöaikoja tai mitä sellaisella konseptilla edes tekee jos sitä ei noudateta? Tai miksi Posti kertoo julkisesti että postiinjättöajalla olisi jotain merkitystä?

Ainakin esim. Helsingin postitalon tiedoissa on erikseen postiinjättöajat postille ja pakettiautomaatille. postin tiedoissa lukee kirjeiden ja pakettien aika, pakettiautomaatille vain pakettien aika.

Eli jätitkö paketin postiin vai pakettiautomaattiin? Ja kumman jättöajat katsoit?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 876
Viestejä
4 651 122
Jäsenet
76 314
Uusin jäsen
LassiH

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom