Postin kulkemisen vaikeus

Heh... Kiinapaketti tuli ennätysajassa Hki-Vantaalle mutta nyt sitten Posti (ja Tulli) ovat hautoneet pakettia monta päivää. Piti tänään tulla arvion mukaan pakettiautomaattiin, aamulla näytti vielä että olisi normaalisti lähtenyt kuljetukseenkin mutta eipä ole vain viestiä tullut että olisi noudettavissa. Tämä alkaa olla kyllä jo koomista, aina jos joku paketti tulee jotenkin normaalia nopeammin maahan niin sitten Posti onnistuu jotenkin pyörittelemään pakettia monta päivää :D No, jos tuo nyt tulisi edes viikonlopuksi...
 
Nyt vastasivat Postista että mun paketti palautetaan lähettäjälle, koska tullaustiedoissa puutteita. On se kumma kun tietoja ei voinut täällä korjata, eikä tullausta voinut tehdä itse. Nyt lähetellään sitten tavaraa ympäri maailman. Tullista sanoivat aamulla että 1500 pakettia olisi tullut viime viikolla väärillä tiedoilla, kuulemma ollut hieman kyselyjä niiden perään.
Sain Postin aspasta ihan saman selityksen tänään kiinapaketille. SP-alkuinen seurantakoodi. OmaPosti sanoo että pitäisi tullata, mutta se taas ei onnistu tullin sivulla (virheilmoitus: lähetys on jo tullattu) ja Postikaan ei pysty tietoja kuulemma korjaamaan vaan palauttaa paketin.
 
Heh... Kiinapaketti tuli ennätysajassa Hki-Vantaalle mutta nyt sitten Posti (ja Tulli) ovat hautoneet pakettia monta päivää. Piti tänään tulla arvion mukaan pakettiautomaattiin, aamulla näytti vielä että olisi normaalisti lähtenyt kuljetukseenkin mutta eipä ole vain viestiä tullut että olisi noudettavissa. Tämä alkaa olla kyllä jo koomista, aina jos joku paketti tulee jotenkin normaalia nopeammin maahan niin sitten Posti onnistuu jotenkin pyörittelemään pakettia monta päivää :D No, jos tuo nyt tulisi edes viikonlopuksi...
Tuttu tilanne. Käynyt itselle samoin muutaman kerran ja nimenomaan tänä vuonna
 
Tuttu tilanne. Käynyt itselle samoin muutaman kerran ja nimenomaan tänä vuonna
Juu, no paketti löysi tänään perille. Tuli kyllä ihmeen nopeasti kiinasta Hki-Vantaalle, 7 päivää. Sen jälkeen jumittikin ma-aamusta tähän iltapäivään eli neljättä päivää kunnes saapui lähikaupan palvelupisteelle noudettavaksi. Aikalailla on tottunut että kun paketti on maassa niin toisena päivänä se saapuu noudettavaksi ja näin onkin ollut varmaan yli 90% tapauksista.
 
Täytyypi ihmetellä miten PostNord onnistuu kuljettelemaan pakettia kotimaassa useamman päivän (3-4vrk) , kun Posti sentään usein toimittaa jo seuraavaksi työpäiväksi. :x3:
 
Mikäköhän näissä Kiinan lähetyksissä hiertää? Mulla lähti jo yksi paketti takaisin. Nyt näyttää että seuraavakin lähtee takaisin. Joillakin näyttää kuitenkin lähetykset tulevan läpi? Riippuukohan se sisällöstä, kun puhuvat että sisältömerkinnöissä puutteita?
 
Mikäköhän näissä Kiinan lähetyksissä hiertää? Mulla lähti jo yksi paketti takaisin. Nyt näyttää että seuraavakin lähtee takaisin. Joillakin näyttää kuitenkin lähetykset tulevan läpi? Riippuukohan se sisällöstä, kun puhuvat että sisältömerkinnöissä puutteita?
Voi olla että riippuu sisällöstä, varsinkin jos on jotain vähän "epämääräisempää" tai tarkemmin valvottua kuten ruokatuotteita, siemeniä, akkuja, kemikaaleja tms.

Itseasiassa yksi tuttukin valitteli että hänen halvimmat pakettinsa (muutamia euroja arvoltaan) ovat ruvenneet poukkoilemaan takaisin tai ovat pyörineet muuten tavanomaista pidempään kaikenmaailman tulleissa sun muissa mutta sitten vähän arvokkaammat eli useampien kymppien arvoiset ovat tulleet sukkana läpi. Hankala uskoa että jotenkin hinta vaikuttaisi mutta kaverilla on nyt useampiakin tuollaisia pikkutilauksia pompannut. Itselläni AliExpress-tilaukset ovat yleensä jotain 20-70e hintaluokassa ja ne ovat kyllä tulleet suhtkoht kivuttomasti tänäkin vuonna perille, kovin montaa tilausta tosin ei ole tälle vuodelle vielä kerinnyt tekemäänkään.
 
Ihan normisti kulki juuri. 5.2. saapui Suomeen ja eilen 6.2. oli noudettavissa.

IMG_9278.jpeg
 
Mikäköhän näissä Kiinan lähetyksissä hiertää? Mulla lähti jo yksi paketti takaisin. Nyt näyttää että seuraavakin lähtee takaisin. Joillakin näyttää kuitenkin lähetykset tulevan läpi? Riippuukohan se sisällöstä, kun puhuvat että sisältömerkinnöissä puutteita?
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.

Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
 
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.

Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
Jos Posti sanoo palauttaneensa paketin niin siitä vaan englanninkielinen versio disputen liitteeksi jos AliExpressin tracking näyttää muuta. Itsellä joku paketti palautui jonkun syyn takia aikanaan ja myyjä lähetti paketin uusiksi kun pisti screenshotin Postin englanninkielisestä seurannasta jossa tuo näkyi.
 
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.

Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.

Vastaava keissi menossa. Ali hylkäsi disputen ja appealin, paketti palautuu alille 17.2.

Netsistä neuvottiin tekemään valitus niille. Teen 17.2. jälkeen
 
Tuli taas seuraavana päivänä maahantulosta noudettavaksi, että itsellä toiminut näiden kuljetus kyllä kokoajan. Viikon kesti tulo Suomeen siitä kun sähköinen EDI-tieto oli tullut Postin tietoon 3.2. -> 10.2, ja nouto 11.2.

IMG_9338.jpeg
 
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.

Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
Samaa tavaraa täälläkin, en ole saanut vielä palautuksia. Postin mukaan palautus on vielä matkalla, en tosin tiedä päivittyykö noille palautuksille jotain tapahtumia enää.

On tämä Aliexpress tilaaminen tällä hetkellä tuskaista. Splittasin alkuperäisen tilauksen tavarat useampaan lähetykseen uusintakierroksella. Yksi paketti tuli maanantaina läpi ja nyt on kaksi uutta pakettia jälleen tullissa. Myös kolmannen paketin tilanne näyttää myös heikolta kun jumittaa kentällä. Todella outoa että toisille tulee hienosti läpi ja tässä on mennyt aikaa jo kuukausi. Luulis että Aliexpress korjaisi jo systeemejään jos näin huonolla prosentilla tulee läpi.

Ja nyt tuo itsetullaus on mennyt vielä oudommaksi. Ekalla kerralla Tullin sivu tunnisti lähetyksen koodin. Nyt se ei edes tunnista lähetyksien koodeja ollenkaan.
 
puoltoista viikkoa näyttää tällä hetkellä että Alin paketit tulee kotiin/noutoon. Sukkana läpi tullista ilman mitään toimenpiteitä, maksuja ja viivytyksiä.

Screenshot_2025-02-12-22-21-56-11_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpgScreenshot_2025-02-12-22-22-24-95_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
 
puoltoista viikkoa näyttää tällä hetkellä että Alin paketit tulee kotiin/noutoon. Sukkana läpi tullista ilman mitään toimenpiteitä, maksuja ja viivytyksiä.

Screenshot_2025-02-12-22-21-56-11_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpgScreenshot_2025-02-12-22-22-24-95_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
On tää mystistä.

Mikä teillä on lähettäjänä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
 
Viimeksi muokattu:
On tää mystistä.

Kuka teillä on lähettäjä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
Ainakin yhdessä AliExpress-paketissa näyttäisi lukevan ilmeisesti Sender: STO. China, sopivasti juuri vähän huono tulostusjälki juuri siinä kohti. Toisessa näkyisi lukevan Cainiao (Netherlands) B.V. kuten kolmannessakin jonka pussukan jäänteet olivat vielä kotityöpisteen roskiksessa. Kaikki ovat tulleet suhtkoht sukkana perille.

edit:
Tuo ensimmäinen on siis tullut SPxxxxxxxxFI -seurantakoodilla, nuo toiset JJFIxxxxxxxxxxxxx -koodilla.
 
Postin asiakaspalvelussa sanoivat eilen että tariffikoodeissa on kiinalaisilla ongelma. Ongelma ollut yli kuukauden, eikä näytä korjaantuvan. Aspa sanoi suoraan että sieltä ei kannata tilata mitään. Mulle tuli nyt yksi lähetys läpi ja se oli työkalujen varaosia. Kaikki kotiautomaatio-osat ovat jääneet tulliin, joten niissä on jotain häikkää.

Kolmatta kertaa ei kehtais tilaa samoja kamoja. Onko Aliexpressille vaihtoehtoja? Onko www.banggood.com ok?
 
Postin asiakaspalvelussa sanoivat eilen että tariffikoodeissa on kiinalaisilla ongelma. Ongelma ollut yli kuukauden, eikä näytä korjaantuvan. Aspa sanoi suoraan että sieltä ei kannata tilata mitään. Mulle tuli nyt yksi lähetys läpi ja se oli työkalujen varaosia. Kaikki kotiautomaatio-osat ovat jääneet tulliin, joten niissä on jotain häikkää.

Kolmatta kertaa ei kehtais tilaa samoja kamoja. Onko Aliexpressille vaihtoehtoja? Onko www.banggood.com ok?
Itselle tuli juuri viikko-pari sitten kotiautomaatiotavaraa (esim zigbee-painikkeita) ihan hyvin läpi AliExpressistä, joten luultavasti vain joillakin myyjillä on jotain sekoilua. Tosin, itse en ihan miltä tahansa juuri aloittaneelta uudelta myyjältä tilailekaan tavaraa, niiden kanssa on ainakin muutamilla tutuilla ollut ongelmia (mutta ovat silti tilanneet kun on ollut halvin kauppa).

Ja tuo aspan vastaus ei nyt yhtään yllättänyt, tietenkään eivät halua että kukaan tilaisi AliExpressistä tai muistakaan kiinakaupoista mitään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Postin asiakaspalvelussa sanoivat eilen että tariffikoodeissa on kiinalaisilla ongelma. Ongelma ollut yli kuukauden, eikä näytä korjaantuvan. Aspa sanoi suoraan että sieltä ei kannata tilata mitään. Mulle tuli nyt yksi lähetys läpi ja se oli työkalujen varaosia. Kaikki kotiautomaatio-osat ovat jääneet tulliin, joten niissä on jotain häikkää.
Hieman outo ja yleistetty väite asiakaspalvelulta, koska omat tilaukset ovat tulleet ihan normaalisti postilla viime ja tällä viikolla. En tiedä vaikuttaako miten paljon, mutta olen tilannut nuo sieltä Alin Choice-valikoimasta missä (jossain vaiheessa matkaa) yhdistetään tuotteet yhteen.

Sinällään kyllä ymmärrän aspan kommentin, jos siellä ollaan valtavan pakettimeren keskellä jo toista kuukautta eikä niitä voi normaalisti päästää jatkamaan matkaa ja koko aika tulee vaan lisää. Jokunen kysely varmaan tulee päivän aikana paketista x. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun otan Postilta kotiinkuljetus sisäänkantona kuittausta vastaan tai ylipäätään. Suosinut muutenkin aina Matkahuolto.. Paketin piti tulla eilen 17-21.. Eipä tullut ja tässä lyhyt tarina siitä:

Eli kuvista näkyy, lähtenyt olevinaan tuomaan yms muut tarinat ja viivästynyt. Sitten tuo viimeisin viesti, kerkesin katsoa karttaa missä se on. Näytti että 4min, sitten kului 4min ja katsoin uudelleen niin epäonnistunut. Pointti on tässä se että tänään soitan Asiakaspalvelu ja haukun pystyyn koko lafkan ja sanon et turha selittää että kuski ei löytänyt kun olin alaovella vastassa ja pidä huoli siitä et se tuodaan kotiin koska olen maksanut palvelusta. Ongelma siinä et se oli pesukone ja olisi ollut tarvetta pestä pyykkiä, hoitanut vapaan että saan otettua koneen vastaan.

Screenshot_20250215_050718_Messages.jpgScreenshot_20250215_050741_Chrome.jpgScreenshot_20250215_050805_Chrome.jpgScreenshot_20250215_050839_Chrome.jpg
 
Hieman outo ja yleistetty väite asiakaspalvelulta, koska omat tilaukset ovat tulleet ihan normaalisti postilla viime ja tällä viikolla. En tiedä vaikuttaako miten paljon, mutta olen tilannut nuo sieltä Alin Choice-valikoimasta missä (jossain vaiheessa matkaa) yhdistetään tuotteet yhteen.

Sinällään kyllä ymmärrän aspan kommentin, jos siellä ollaan valtavan pakettimeren keskellä jo toista kuukautta eikä niitä voi normaalisti päästää jatkamaan matkaa ja koko aika tulee vaan lisää. Jokunen kysely varmaan tulee päivän aikana paketista x. :D
Tuollainen choice paketti oli itsellä, joka jäi tulliin ja palautui. Paketin sisällä oli kolme pienempää tilausta. Ei pitäisi siis siihenkään liittyä.

Rahanpalautuksiin liittyen: Dispute hylättiin samantien kahteen kertaan vaikka liitin siihen Postilta saadun englannin kielisen selvityksen asiasta ja linkit postin seurantaan. Aivan kuin eivät lukisi koko disputea. Toki tässä pakkaa sekoittaa vielä se, että ko. tilanteessa aliexpressin oma seuranta väittää, että paketti olisi vain jätetty hakematta postista. Muuta eivät disputesta taida edes tarkastaa.. Appeal-valituksella saman paketin sisällä olleista tilauksista 2/3 meni läpi ja niistä pitäisi rahat tulla takaisin, mutta kolmas ei, kun ei muka ole riittävää todistetta ongelmista. Täysin arpapeliä siis saako rahaakaan takaisin vai ei. Kannattaa ainakin luottokorttia käyttää maksuun nyt, jos mitään tilaa, niin voisi sitä kautta saada rahaa takaisin.
 
On tää mystistä.

Mikä teillä on lähettäjänä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
Ainakin yhdessä AliExpress-paketissa näyttäisi lukevan ilmeisesti Sender: STO. China, sopivasti juuri vähän huono tulostusjälki juuri siinä kohti. Toisessa näkyisi lukevan Cainiao (Netherlands) B.V. kuten kolmannessakin jonka pussukan jäänteet olivat vielä kotityöpisteen roskiksessa. Kaikki ovat tulleet suhtkoht sukkana perille.

edit:
Tuo ensimmäinen on siis tullut SPxxxxxxxxFI -seurantakoodilla, nuo toiset JJFIxxxxxxxxxxxxx -koodilla.
Vuoden vaihteeseen asti tuli lähes kaikki Aliexpress-paketit Cainiao (Netherlands) B.V lähettäminä JJFI-koodeilla ilman mitään ongelmia perille. Ne tullattiin ilmeisesti Liettuassa könttänä ja jatkoivat siitä normaalina postipakettina Suomeen Liettuan Itellan kautta. Nyt kun ne ilmeisesti tulevat suorempaa reittiä suoraan Suomeen jonakin epämääräisinä kirjeen ja paketin sekasikiöinä SP-koodeilla ja pitäisi Suomen Postin & Tullin tullata jokainen erikseen, niin jatkuvasti on jotain ongelmia ja viivästyksiä. Vaikka itse paketissa lukee lähettäjänä STO, seurantaan ne kirjautuvat Cainiaona kuten aiemmatkin lähetykset. Kolme tuollaista on nyt tullut verrattain ongelmitta mutta hidastellen perille, kolmessa lähetyksessä on tullut tuo "IOSS-tiedoissa puutteita" -valitus OmaPostiin kehotuksen kanssa että lähetys pitäisi itse tullata Tullin palvelussa, mikä ei kuitenkaan onnistunut, ja lopulta myös paperinen kirje samoilla höpinöillä. Chat/sähköpostipommituksen ansiosta tai siitä huolimatta juuri viimeisenä päivänä ennen kuin lähetys olisi ollut lähtemässä takaisin, onnistuivat tullaamaan yhden noista, kaksi muuta selvisivät vähän nopeammin.

Kaiken lisäksi nämä SP-paketit eivät enää ohjaudu OmaPostissa valittuun pakettiautomaattiin, niin todella mukava niitä jostain postin tiskiltä sitten haeskella jonne ne päätyvät, kun lähin automaatti on aina täynnä, ja sadan metrin päässä siitä olisi useampirivinen iso automaatti.
 
Näköjään Postin postiautomaattien postiinjättöaika on aika viitteellinen. Itse olin ymmärtänyt että paketin jättöaika tarkoittaa että siihen mennessä jätetyt paketit ehtivät saman päivän kuljetukseen.

Paketti joka oli laitettu automaattiin eilen iltapäivällä puolta tuntia ennen postiinjättöaikaa oli. Postin aspan mukaan otettu kuriirin kyytiin tänä aamupäivällä. Kun kysyin että miksi se ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen kuten palvelulupauksessa sanotaan, niin vastaus oli että "siellä kuriiri asioi toisinaan aamupäivästä.".

Olen liian putkiaivo ymmärtääkseni tätä kuviota.
 
Viimeksi muokattu:
Olen liian putkiaivo ymmärtääkseni tätä kuviota.
Mitä siinä on ymmärtämistä ja toisaalta, mitä sitten? Automaattikuskit käyvät järjestään kerran päivässä lokerikolla.

Riippuu ihan sijainnista milloin tämä sinne osuu reitillänsä. Yleensä ajat ovat suht samat päivästä toiseen milloin paketit ilmestyvät noudettaviksi ja luulisi samalla lähtevän lähetykset myös pois sieltä. Vanhassa osoitteessa tuli aina noin 14.40, sitä seuraavassa 15.30 ja nykyisessä 16.30.
 
Mitä siinä on ymmärtämistä ja toisaalta, mitä sitten? Automaattikuskit käyvät järjestään kerran päivässä lokerikolla.

Riippuu ihan sijainnista milloin tämä sinne osuu reitillänsä. Yleensä ajat ovat suht samat päivästä toiseen milloin paketit ilmestyvät noudettaviksi ja luulisi samalla lähtevän lähetykset myös pois sieltä. Vanhassa osoitteessa tuli aina noin 14.40, sitä seuraavassa 15.30 ja nykyisessä 16.30.
Meillä ainakin tuntuu tuossa lähimmällä automaatilla nuo pakettien tuontiajat vaihtelevan kovasti. Välillä tulee ilmoitus saapuneesta paketista noin puoliltapäivin, yleensä joskus noin 16 aikoihin ja välillä joskus about 20 aikoihin. Ja itsekin olen siinä jonkun pakettikuskin touhunneen rullakon vieressä ainakin noihin 16 ja 20 aikoihin kun olen noihin aikoihin kaupassa joskus sattunut käymään. Siihen en ole kyllä kiinnittänyt huomiota onko viikonpäivällä jotain merkitystä tuohon kellonaikaan. Ja tosiaan oletan että myös lähtevät paketit keräillään samalla reissulla automaatista.
 
Kyseisen postin tiedoissa lukee postin omilla sivuilla seuraavasti.

Postiinjättöajat
ma - pe
Kirjeet 15:00 Paketit 15:00

Paketti jätetty sinne 14.30 ja aspan mukaan eilinen tyhjennys tapahtunut aamupäivällä joten ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen vaikka jätetty ennen postiinjättöaikaa.

Jos tuo on noin randomia niin miksi postin sivuilla sitten ilmoitetaan mitään postiinjättöaikoja tai mitä sellaisella konseptilla edes tekee jos sitä ei noudateta? Tai miksi Posti kertoo julkisesti että postiinjättöajalla olisi jotain merkitystä?
 
Kyseisen postin tiedoissa lukee postin omilla sivuilla seuraavasti.

Postiinjättöajat
ma - pe
Kirjeet 15:00 Paketit 15:00

Paketti jätetty sinne 14.30 ja aspan mukaan eilinen tyhjennys tapahtunut aamupäivällä joten ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen vaikka jätetty ennen postiinjättöaikaa.

Jos tuo on noin randomia niin miksi postin sivuilla sitten ilmoitetaan mitään postiinjättöaikoja tai mitä sellaisella konseptilla edes tekee jos sitä ei noudateta? Tai miksi Posti kertoo julkisesti että postiinjättöajalla olisi jotain merkitystä?

Ei pakettiautomaattien tiedoissa ole normaalisti kirjeiden jättöaikaa kun ei niillä sellaisia voi yleensä lähettää.

Oletko varma että tuo pasteamasi tieto oli nimenomaan kyseisestä pakettiautomaatista, eikä esim. samassa tilassa toimivasta noutopisteestä tjsp?
 
Ei pakettiautomaattien tiedoissa ole normaalisti kirjeiden jättöaikaa kun ei niillä sellaisia voi yleensä lähettää.

Oletko varma että tuo pasteamasi tieto oli nimenomaan kyseisestä pakettiautomaatista, eikä esim. samassa tilassa toimivasta noutopisteestä tjsp?

Jo monesti ainakin asiamiespostien tapauksessa se asiamiesposti ei vastaa pakettiautomaattien toiminnasta vaan ne toimivat täysin erillään.
 
Kyseisen postin tiedoissa lukee postin omilla sivuilla seuraavasti.

Postiinjättöajat
ma - pe
Kirjeet 15:00 Paketit 15:00

Paketti jätetty sinne 14.30 ja aspan mukaan eilinen tyhjennys tapahtunut aamupäivällä joten ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen vaikka jätetty ennen postiinjättöaikaa.

Jos tuo on noin randomia niin miksi postin sivuilla sitten ilmoitetaan mitään postiinjättöaikoja tai mitä sellaisella konseptilla edes tekee jos sitä ei noudateta? Tai miksi Posti kertoo julkisesti että postiinjättöajalla olisi jotain merkitystä?

Ainakin esim. Helsingin postitalon tiedoissa on erikseen postiinjättöajat postille ja pakettiautomaatille. postin tiedoissa lukee kirjeiden ja pakettien aika, pakettiautomaatille vain pakettien aika.

Eli jätitkö paketin postiin vai pakettiautomaattiin? Ja kumman jättöajat katsoit?
 
Paketin noutopaikka 40km päässä väärässä kaupungissa vaikka lähikaupungissakin useita noutopisteitä.
Yksittäisiä tapauksia vituttanut noutaa 15km sisällä postinumerosta jostain peräkylien noutopisteistä minne ei mitään asiaa, mutta tämä oma henk.koht ennätys.
Liekö postin vittuilua kiina-pakettien tilaajille?
 
Paketin noutopaikka 40km päässä väärässä kaupungissa vaikka lähikaupungissakin useita noutopisteitä.
Yksittäisiä tapauksia vituttanut noutaa 15km sisällä postinumerosta jostain peräkylien noutopisteistä minne ei mitään asiaa, mutta tämä oma henk.koht ennätys.
Liekö postin vittuilua kiina-pakettien tilaajille?
Ei kait tuohon tarvitse kuin sen, että joku lajittelija erheessä nakkaa paketin väärään rullakkoon tms Jos joku haluaisi vidduilla, niin ehkä vdtöici jollain trukilla yli
 
Ei kait tuohon tarvitse kuin sen, että joku lajittelija erheessä nakkaa paketin väärään rullakkoon
Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?
Onko kellään kokemusta vaatimuksesta lähettää lähempään noutopisteeseen kun noutopiste useita kymmeniä kilometrejä väärässä paikassa?

Postin sivuilta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä.
Maksaako vaivan selvitellä asiaa vai pääseekö helpommalla vain noutaa pidemmältä?
 
Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?
Onko kellään kokemusta vaatimuksesta lähettää lähempään noutopisteeseen kun noutopiste useita kymmeniä kilometrejä väärässä paikassa?

Postin sivuilta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä.
Maksaako vaivan selvitellä asiaa vai pääseekö helpommalla vain noutaa pidemmältä?
Jos paketti on ohjautunut vahingossa väärään paikkaan, siirretään se ilmaiseksi lähemmäksi. Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?
Onko kellään kokemusta vaatimuksesta lähettää lähempään noutopisteeseen kun noutopiste useita kymmeniä kilometrejä väärässä paikassa?

Postin sivuilta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä.
Maksaako vaivan selvitellä asiaa vai pääseekö helpommalla vain noutaa pidemmältä?
Kyllä noita on lähempään noutopisteeseen saanut siirrettyä ilmaiseksi ainakin silloin kun on ollut selkeästi Postin virhe viedä paketti jonnekin hevonkuuseen noudettavaksi. Itselleni ei moisia ole osunut kohdalle mutta ainakin yksi tuttu sai paketin tulemaan lähipostiin kun valitti että paketti oli mennyt jonnekin about 50km päähän ja kuitenkin osoite oli paketissa ollut oikein eikä ollut mitään "omanoutopistettä" määritelty tuonne kauas. Jostakin syystä oli vain jaettu väärin ja oli mennyt toiseen kuntaan noutopisteeseen.
 
Ei pakettiautomaattien tiedoissa ole normaalisti kirjeiden jättöaikaa kun ei niillä sellaisia voi yleensä lähettää.

Oletko varma että tuo pasteamasi tieto oli nimenomaan kyseisestä pakettiautomaatista, eikä esim. samassa tilassa toimivasta noutopisteestä tjsp?
Olen.

Postin automaatti, S-market​


Ja tuon alla kellonajat jotka jo copy-pastasin.

Privasyistä en linkkaamaan fyysistä paikkaa mistä kirjoitin.
 
Katos Posti oli tehnyt ihan tiedotteen kiinapakettien ongelmista:

Mulla on nyt kolme pakettia tullissa. Tuon tiedotteen mukaan saattaisivat vielä korjata tietoja. Aikaisemmin aspa vakuutteli että kaikki tulliin jääneet palautuvat.

Nyt olen saanut kuitenkin pari pakettia läpi. Oma päätelmä on että vain joillakin toimijoilla on ongelmia tiedoissa. Mulla oli esim samalta kauppiaalta useampi paketti ja kaikki jäi tulliin. Eli ei kannata tilaa myyjältä LeftSitu mitään. Hyvityksen sain kuitenkin jo yhdelle paketille.
 
Tammikuun alussa tuli vielä aliexpressin lähetys normaalisti perille mutta nyt jäi tulliin. Postin aspa meinasi että saavat lähetykset eteenpäin mutta osa saattaa palautua lähettäjälle
 
Se on kyllä jännä miten tämmöset uudet vaatimukset tuntuu tulevan täysin yllättäen Postille ja siellä sitten hätä kädessä ihmetellään, että mitäs nyt tehdään.. Jotenkin kuitenkin semmonen fiilis, että noista direktiiveistä ym. kyllä tiedotetaan hyvissä ajoin ennen voimaanastumista, eikä muissa maissa tunnu olevan ongelmaa.. :rolleyes:
 
Vahvaa suorittamista Postilta jälleen kerran, kyseessä siis Viroon menevä Samsungin vaihtolaite valmiiksi täytetyllä palautuslapulla joka nyt on ensin mennyt Norjaan ja sieltä vielä Ruotsiin, toivotaan että lopulta päätyisi oikeaan osoitteeseen. Ei ole kyllä aikaisemmin näin pahasti Posti sekoillut omalla kohdalla.

Screenshot_2025-02-28-07-03-43-28_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
 
Itselläkin Aliexpressistä tilattujen tavaroiden kanssa ongelmia. Postin aspa käski olla tulliin yhteydessä ja sitten myyjään. Olin tulliin yhteydessä ja sanoivat että posti selvittää nämä ongelmat. Noh odotellaan jos posti selvittäisi ongelmat.

1740989810237.png
 
Siellä on jonkinlainen paskahalvauskohtaus paketinkäsittelyssä jos tulee EU:n ulkopuolelta.
Viiveitä EU:n ulkopuolelta tulevien pakettien tullauksessa
Ystävän Britanniasta lähettämä lahja on ollut jossain välihelvetissä jumissa 11. helmikuuta lähtien, en saanut edes ilmoitusta että se on tullut Suomeen kuin vasta 10 päivää myöhemmin siitä. Posti ohjeistaa tullaamaan, tullin sivut ei löydä mitään pakettia kyseisellä lähetyskoodilla. Ainut ohje tuntuu olevan että odota. Ei teknisesti pitäisi olla pelkoa että 20 päivän käsittelyaika on voimassa mutta ei yhtään yllättäisi jos saan kuulla yhdeksän päivän päästä että paketti on mennyt bumerangina takaisin lähettäjälle.
 
Tänään lähtenyt paketti nettikaupasta liikkelle, on jo lähtenyt kuljetukseen ensimmäisestä lajittelukeskuksesta ja OmaPosti näyttää arvioiduksi saapumisajaksi viikon päähän 11.3. Onko nyt jotain ongelmia tai ruuhkaa vai miten tuossa noin kauan kestää?
Edit: no nyt vaihtui arvioitu aika täksi päiväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on mullekin tulossa tuollainen SPxxxxxxxFI kiinapussi, eikä lupaavalta näytä. Muutamassa päivässä paketti Suomeen ja seurannan mukaan tullauskin olisi mennyt automaattisesti, mutta nyt posti sitten makuuttaa sitä jossakin "Rengaslajittelussa".

Arvioitu saapuminen
To 13.3.2025

07.03.2025 14:48
Lähetys on lajiteltu
Posti Rengaslajittelu
06.03.2025 15:43
Lähetys on kuljetuksessa.
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
06.03.2025 10:36
Lähetys on tullattu.
06.03.2025 10:36
Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille
05.03.2025 07:17
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
01.03.2025 10:03
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi.
 
Rengaslajittelu lienee tuo alihankkijan SOL hoitama erilliskäsittelyn lajittelu, ei sen kummempaa. Mitä meinasit makuuttamisella? Tänäänhän se on lajiteltu iltapäivällä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 360
Viestejä
4 866 404
Jäsenet
78 645
Uusin jäsen
NR772

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom