Postin kulkemisen vaikeus

Samoilla tiedoilla olen itse liikenteessä. Tässä ostaja Torissa alkoi selittämään ihan suorilta päinvastaista "varmana tietona", että automaattisesti myyjän kuuluu korvata ostajalle kadonnut lähetys postikuluineen. Laittoi lisäksi copy-pastena jotain etsimiänsä random tekstinpätkiä kuluttajansuojalaista, mikä ei tietenkään tässä kohtaa tule kyseeseen.
Yksityishenkilöiden väliseen kauppaan sovelletaan kauppalakia, joka ottaa kantaa vaaranvastuun siirtymiseen, riippuen siitä mitä kuljetuksesta on sovittu.

 
Lähetyshän on myyjän vastuulla kunnes se on toimitettu vastaanottajalle. Eli myyjän tulee vastata korvaamisesta. Ostaja on maksanut tuotteen, ja myyjä ei ole hoitanut omaa osaansa eli toimittanut tuotetta ostajalle. On sitten Postin ja myyjän välinen asia, miten Posti korvaa myyjälle. Mutta myyjän tulee korvata ostajalle ensin.
 
Yksityishenkilöiden väliseen kauppaan sovelletaan kauppalakia, joka ottaa kantaa vaaranvastuun siirtymiseen, riippuen siitä mitä kuljetuksesta on sovittu.

"
Ostajan oikeudet

22 §


Jos tavaraa ei luovuteta tai se luovutetaan liian myöhään eikä tämä johdu ostajasta tai ostajan puolella olevasta seikasta, ostaja saa tämän luvun säännösten mukaisesti vaatia sopimuksen täyttämistä tai purkaa kaupan sekä lisäksi vaatia vahingonkorvausta. Hän saa myös 42 §:n mukaisesti pidättyä kauppahinnan maksamisesta.
"
Nythän tavaraa ei ole luovutettu ostajalle. Eikä ole ostajasta riippuvainen.
 
"
Ostajan oikeudet

22 §


Jos tavaraa ei luovuteta tai se luovutetaan liian myöhään eikä tämä johdu ostajasta tai ostajan puolella olevasta seikasta, ostaja saa tämän luvun säännösten mukaisesti vaatia sopimuksen täyttämistä tai purkaa kaupan sekä lisäksi vaatia vahingonkorvausta. Hän saa myös 42 §:n mukaisesti pidättyä kauppahinnan maksamisesta.
"
Nythän tavaraa ei ole luovutettu ostajalle. Eikä ole ostajasta riippuvainen.

Riippuu, mitä kuljettamisesta on sovittu, ks. toinen kappale alta. Luovutus voidaan tietyssä tilanteessa katsoa tapahtuneeksi, kun kuljetusliike saa lähetyksen haltuunsa.

Kuljetuskauppa​


7 §


Jos tavara on kuljetettava ostajalle samalla paikkakunnalla tai alueella, jolla myyjä yleensä huolehtii samankaltaisen tavaran kuljetuksesta, luovutus tapahtuu ostajan saadessa tavaran hallintaansa.

Jos tavara muussa tapauksessa on kuljetettava ostajalle eikä muuta johdu toimituslausekkeesta tai sopimuksesta muuten, luovutus tapahtuu, kun rahdinkuljettaja, joka on sitoutunut kuljettamaan tavaran lähetyspaikkakunnalta, saa tavaran hallintaansa. Jos myyjä itse suorittaa kuljetuksen, luovutus tapahtuu vasta ostajan saadessa tavaran hallintaansa.

Jos tavara on myyty "vapaasti", "toimitettuna" tai "vapaasti toimitettuna" määrätylle paikkakunnalle, sitä ei katsota luovutetuksi ennen kuin se on tullut perille tälle paikkakunnalle.

Vaaranvastuun siirtyminen​


13 §


Vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun tavaran luovutus sopimuksen taikka 6 tai 7 §:n mukaan tapahtuu.

Jos tavaraa ei luovuteta oikeaan aikaan ja tämä johtuu ostajasta tai ostajan puolella olevasta seikasta, vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun myyjä on tehnyt sen, mitä luovuttaminen häneltä edellyttää.

Jos ostajan on noudettava tavara muualta kuin myyjän luota, vaaranvastuu siirtyy, kun tavaran luovutuksen aika on tullut ja ostaja on saanut tietää, että tavara on noudettavissa.
 
Lähetyshän on myyjän vastuulla kunnes se on toimitettu vastaanottajalle. Eli myyjän tulee vastata korvaamisesta. Ostaja on maksanut tuotteen, ja myyjä ei ole hoitanut omaa osaansa eli toimittanut tuotetta ostajalle. On sitten Postin ja myyjän välinen asia, miten Posti korvaa myyjälle. Mutta myyjän tulee korvata ostajalle ensin.
Ei välttämättä yksityisten välisessä kaupankäynnissä kuten tuossa jo ylempänä todettiin. Yksityisten välisissä kaupoissa ei ole järjestään mitään oikeuksia. Tavara on siinä kunnossa kuin se on.

Hirveän arvokasta ei kannata postitse yksityisiltä ostaa, pl. postiennakko oikeudella avata lähetys ennen maksua (en muista onnistuuko tämä edes nykyään enää).

Tämäkin keissi olisi täysin erilainen postiennakolla. Ostaja olisi selvinnyt ilman menetyksiä.

Jos ei nyt miljoonista ole kyse, ihan reiluahan tässä olisi molempien osapuolien sopia joku kompromissi aiheen osalta.
 
Mulla tuli paketti tod. nopeasti Aloilta, mutta posti on hillonnut sitä jo viikon ja ei vieläkään valoa tunnelissa. Pistin viestiä chatin kautta ja sanoi, että neljä arkipäivää on ko paketin toimitusaika. No eipä ollut 😬
 
Oho, Posti ja Verkkokauppa.com yllättivät, eilen illalla tilailin muutaman tuotteen ja nyt on paketti jo lähikaupan pakettiautomaatissa odottelemassa. Olisikohan jotain 16h tilauksesta toimitukseen. Toki yleensä nuo verkkiksen paketit ovat tulleet melko nopeasti, parissa-kolmessa päivässä (elleivät sitten jumita urakalla jossain) mutta nyt tuli kyllä ennätyksellisen nopeasti.
 
Mulla tuli paketti tod. nopeasti Aloilta, mutta posti on hillonnut sitä jo viikon ja ei vieläkään valoa tunnelissa. Pistin viestiä chatin kautta ja sanoi, että neljä arkipäivää on ko paketin toimitusaika. No eipä ollut 😬
Mulle tällähetkellä tulossa (pitäisi olla..) paketti Kiinasta, viikonloppuna tullasin, Maanantaina lajiteltu kahteen otteeseen Vantaalla ja siihen loppu kulku, otin tänään postin aspaan yhteyttä ja sanoi suorilta, että eiköhän siitä ole lajittelukone repinyt lähetyslaput, kyseli paketin sisällön ja aiko laitella etsintäpyyntöä :cigarbeye:
 
Täälläkin Posti makuuttaa lähetystä, joka tuli todella nopeasti kerrankin Kiinasta.

Screenshot 2025-01-15 at 15-03-54 OTG 2 IN 1 USB-C to USB-A Adapter OmaPosti.png
 
Kannattaa omapostin kautta olla yhteydessä aspaan (EU:n ulkopuolelta saapuvat lähetykset), jotenkin sellanen tunne, että siellä on nyt enemmänkin paketteja kateissa :lonely:
Nyt näköjään oli päivittynyt.

Mikähän on rengaslajittelu 🤔

---

15.1.2025 17.31 • Posti Rengaslajittelu
Lähetys on lajiteltu
Lähetykset lajitellaan tavallisimmin 1–2 kertaa. Pidemmillä reiteillä lähetykset lajitellaan useammin.
 
Pitäisikö seurantaan tulla merkintä kun paketti on haettu automaatista toimitettavaksi? Lähettäjä vienyt eilen kahden jälkeen paketin automaattiin ja siitä on merkintä, mutta sen jälkeen ei ole yhtään merkintää.
 
Tuo rengaslajittelu kuulostaa manuaalilajittelulta, autonrenkaita kun ei isoissa kuormissa ole järkeä konelajitella(eikä niitä muutenkaan normaaliin lajittelukoneeseen voinedes syöttää), niin niitä lajitellaan simppelissä manuaalikentässä yksiköihin. Syitä taustalla voi toki olla useita, lajiittelukoneen rikko, suurehkon tavaran runsas määrä jne.
 
Ilmoitus OmaPostissa saapuneesta lähetyksestä:
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse se saavuttua Suomeen.

Sitten kun menen tekemään tullausta ja olen antanut kaikki kysytyt tiedot tulee virheilmoitus:
Lähetys on jo tullattu. Tarkista kuljetusyritykseltä saa MRN-viitenumero. Selvitä asia tarvittaessa kuljetusyrityksen kanssa.

Onko tämmöisestä kokemusta? Äsken oli viides kerta kun yritin tehdä tullausta ja aina tulee sama virheilmoitus.

seurantatiedot.png tulli_virhe.png
 
Ilmoitus OmaPostissa saapuneesta lähetyksestä:
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse se saavuttua Suomeen.

Sitten kun menen tekemään tullausta ja olen antanut kaikki kysytyt tiedot tulee virheilmoitus:
Lähetys on jo tullattu. Tarkista kuljetusyritykseltä saa MRN-viitenumero. Selvitä asia tarvittaessa kuljetusyrityksen kanssa.

Onko tämmöisestä kokemusta? Äsken oli viides kerta kun yritin tehdä tullausta ja aina tulee sama virheilmoitus.

seurantatiedot.png tulli_virhe.png
Ei ole ollut täsmälleen samaa ongelmia, mutta kannattaa soittaa Tullin palvelunumeroon joka voi tarkistaa mitä on viialla. Usein jos vika on Postin päässä ne Tulli pystyy vaatimaan korjauksen jonka Posti sitten myös tekee.
 
Ei ole ollut täsmälleen samaa ongelmia, mutta kannattaa soittaa Tullin palvelunumeroon joka voi tarkistaa mitä on viialla. Usein jos vika on Postin päässä ne Tulli pystyy vaatimaan korjauksen jonka Posti sitten myös tekee.

Vastaavia tilanteita ollut itselläni pari kertaa ja olen saanut hoidettua myös postin chatin kautta, ei ole vielä tarvinnut soitella tullin suuntaan. Asiakaspalvelija ei ole muistaakseni osannut sanoa missä vika, mutta on sanonut että laittaa tästä eteenpäin tiedon tms. ja hetkeä myöhemmin paketti onkin itsestään tullautunut. Jotenkin voisi kuvitella että nämä tapaukset olisivat jotenkin suoraan näkyvillä postin/tullin päässä ja ne voisi korjata automaattisesti, ei niin, että tehdään manuaalisesti vastaanottaja -> (tulli) -> posti viestiketju ja sitten asia vain korjautuu ilman että vastaanottaja antaa mitään tietoja tai tekee mitään muuta hyödyllistä kuin huikkaa postille että ota koppi.
 
Soitin tulliin ja sanoivat, että Postilla on jotain ongelmaa SPxxxxxxxxFI tunnuksellisissa lähetyksissä, kun niistä on lähtenyt asiakkaille turhaan tullausilmoituksia.

Kysyin kuuluuko tämän selvittäminen tullille vai postille ja sieltä sanottiin, että kuuluu postille.

Asiakaspalvelija lupasi laittaa asiasta pääkäyttäjälle viestiä ja pitää toivoa, että saavat vapautettua lähetyksen kuljetukseen.
 
Soitin tulliin ja sanoivat, että Postilla on jotain ongelmaa SPxxxxxxxxFI tunnuksellisissa lähetyksissä, kun niistä on lähtenyt asiakkaille turhaan tullausilmoituksia.

Kysyin kuuluuko tämän selvittäminen tullille vai postille ja sieltä sanottiin, että kuuluu postille.

Asiakaspalvelija lupasi laittaa asiasta pääkäyttäjälle viestiä ja pitää toivoa, että saavat vapautettua lähetyksen kuljetukseen.
Hyvä tietää, itsellekin juuri eilen lähti paketti tulemaan tuollaisella SPxxxxxxxxFI -tyyppisellä tunnuksella niin tietää varautua jos tulee jotain mystisiä tullausongelmaviestejä tms.

Tullin asiakaspalvelu tosiaan tuntuu toimivan, pari kertaa sinne olen soitellut ja aina on kyllä saanut erittäin hyvää palvelua ja asiat ovat hoituneet kiitettävän helposti ja nopeasti. Jotkut pelkäävät sinne soittamista mutta itse sanoisin että sieltä on kyllä saanut parasta puhelinpalvelua.
 
Nyt Posti vapautti lähetyksen kuljetukseen, mutta tuli turhaa hidastelua lähetyksen toimitukseen ja vaivaa kuunnella 20 minuuttia jonotusmusiikkia Tullin asiakaspalvelun puhelinnumerossa.

Screenshot 2025-01-20 at 11-16-59 VALO RIPSET LOMPAKKO JA TARRAT OmaPosti.png
 
Mulla sama SPxxxxxxxxFI lähetyksen kanssa perjantaina ehdoteltiin tullausta mikä ei tietenkään onnistu ja nyt vapautettu. Mielenkiintoisenti samasta paketista tulee sähköpostiin ilmoitus ja siinä on seurantatunnus CBxxxxxxxxxxxxxx
 
Mulla sama SPxxxxxxxxFI lähetyksen kanssa perjantaina ehdoteltiin tullausta mikä ei tietenkään onnistu ja nyt vapautettu. Mielenkiintoisenti samasta paketista tulee sähköpostiin ilmoitus ja siinä on seurantatunnus CBxxxxxxxxxxxxxx
Onkohan Posti filtteröinyt kaikki nämä tietojärjestelmästä ja vapauttanut toimitetuksi?
 
Itsellä torstaista asti ollut SPxxxxxx paketti "kuljetuksessa". Aspa chat mainitsi että "pitäisi tulla tällä viikolla". Onkohan tämä kuinka normaalia, tuntuisi että lajittelu tulee pian tuon maahansaapumisen jälkeen.

Screenshot_20250120_151526_OmaPosti.jpg
 
Jos sieltä uupuu editietoja, niin turhaa niitä lähetyksiä on monesti vetää lajittelukoneen lävitse, etenkin kun arvottomasta kiinapaskeesta kyse. Odottelee että joku korjaa editiedot ja sitten mankelin läpi normaalisti.
 
Täällä kans vastaava tapaus. Viime ke jäi tulliin ja sen jälkeen on kyllä kerran lajiteltu, mutta muuten ei ole liikkunut. Tänään postissa sanoivat että edelleen pitäisi yrittää tehdä tullaus, mutta kun se ei mene edelleenkään läpi. Mulla ei ole vieläkään tuota merkintää että olisi tullattu. Postilla ilmeisesti jotkin tiedot aika pahasti pielessä.
 
Toinen minun parin euron kiinatilaus on jumittanut marraskuun lopulta asti, kun ei tullaus onnistunut. Sen saa posti lähettää takaisin kiinaan jos eivät osaa hoitaa.
 
Tullaus meni läpi yöllä kun tarpeeksi arpoi sopivaa koodia osalle tavarasta. Mutta vapautuksen jälkeen nyt koko päivän vielä jumissa. Ei mitään erityisen vikkelää saa nähdä montako päivää tuossa menee.
 
Tullaus meni läpi yöllä kun tarpeeksi arpoi sopivaa koodia osalle tavarasta. Mutta vapautuksen jälkeen nyt koko päivän vielä jumissa. Ei mitään erityisen vikkelää saa nähdä montako päivää tuossa menee.
Mulla lähti vasta tänään liikkeelle vapautuksen jälkeen ja nyt on kuljetuksessa. Vuorokauden oli Tullin hallussa.
 
Tullaus meni läpi yöllä kun tarpeeksi arpoi sopivaa koodia osalle tavarasta. Mutta vapautuksen jälkeen nyt koko päivän vielä jumissa. Ei mitään erityisen vikkelää saa nähdä montako päivää tuossa menee.
Meinaatko, että vapautuksen jälkeen käy etsimässä juuri sen sinun lähetyksen tuhansien muiden joukosta ja lykkää eteenpäin? :rofl: Kyllä ne sieltä liikahtaa kun aika on.
 
Meni tänää ainenkin itsellä SPxxxxFI paketti ongelmitta tullista. Ei jääny sinne pyörimään
 
Meinaatko, että vapautuksen jälkeen käy etsimässä juuri sen sinun lähetyksen tuhansien muiden joukosta ja lykkää eteenpäin? :rofl: Kyllä ne sieltä liikahtaa kun aika on.

Ehkä sitä vain odottaa vähän tehokaampaa tahtia kuin että työpäivän jälkeen noita tyhjennellään... Noh liikui alle päivän niin kai se nykyaikaisessa logistiikassa on hyvä saavutus.
 
Ehkä sitä vain odottaa vähän tehokaampaa tahtia kuin että työpäivän jälkeen noita tyhjennellään... Noh liikui alle päivän niin kai se nykyaikaisessa logistiikassa on hyvä saavutus.
Kyseessä on kuitenkin vain ja ainoastaan kiinapaske joka on tyyliin tappiollista käsitellä jo ilman ongelmiakin. Jos kiinapaskeiden sähköiset ennakkotiedot kulkevat normaalisti, lähetyskin kulkee normaalisti ilman viiveitä.
 
Päivitystä AliExpress paketista. Nähtävästi tullin vapautumisesta menee 3-4 arkipäivää että pääsee liikkeelle, jos syynä tosiaan kaikilla samat virheelliset koodit.

Screenshot_20250121_200448_OmaPosti.jpg
 
Nyt vastasivat Postista että mun paketti palautetaan lähettäjälle, koska tullaustiedoissa puutteita. On se kumma kun tietoja ei voinut täällä korjata, eikä tullausta voinut tehdä itse. Nyt lähetellään sitten tavaraa ympäri maailman. Tullista sanoivat aamulla että 1500 pakettia olisi tullut viime viikolla väärillä tiedoilla, kuulemma ollut hieman kyselyjä niiden perään.
 
On se kumma kun tietoja ei voinut täällä korjata
Tuskin mahdotonta mutta kuka maksaa? 1500 lähetystä ja kauanko menee yhteen lähetykseen aikaa selvittää sisältö, mahdolliset maksut, jo maksetut alvit, puuttuvat alvit yms? Halvempaa ja helpompaa vain lähettää takaisin/hävittää.
 
voihan perse , toinen sp paketti jämähtäny tulliin. " Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi " ollu 4 pv jo tuossa tilassa
 
voihan perse , toinen sp paketti jämähtäny tulliin. " Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi " ollu 4 pv jo tuossa tilassa
Ainakin oma SP-alkuinen paketti sai tuon statuksen jo siinä vaiheessa kun se oli vasta lähdössä ulkomailta, joten en olisi välttämättä huolissani. Postin seurantaanhan ei tule läheskään kaikkia alkupään tapahtumia eli tuo status ei kerro oikeastaan mitään ellet seuraa pakettia jollain muulla kuin Postin seurannalla joihin tulee kaikkien matkalla olevien kuriirien statukset (Postal Ninja, Parcelsapp, 17track, ...).
 
Oma AliExpressin SP-alkuinen paketti on tänään lajiteltu Vantaalla. Näköjään osoitetiedot puuttuu, mutta paketti menee näillä näkymin pakettipisteeseen postinumeron perusteella. Saa nähdä mitä tämän kanssa lopulta käy, eipä ole tällaista ennen käynyt minulle.

Screenshot_20250123_111319_OmaPosti.jpg
 
Moi! Mitä tässä tapauksessa pitää tehdä. Paketti on jo 2 viikkoa Suomessa eikä vieläkään tullut perille

IMG_0849.png
 
Viimeksi muokattu:
Kaupat täällä foorumilla. Posti oli ensisijainen vaihtoehto, mutta kävi ilmi, että lähettäjällä oli läpiajomatka täällä. Aikatauluhaasteista johtuen tapaamista ei saatu kuitenkaan ajoitettua molemmille. Niinpä lähettäjä varasi täältä pakettiautomaatista lokeron paketin lähetykselle. Kohteena sama pakettiautomaatti.

Sen sijaan, että lokeroon pudotuksen jälkeen posti arpoisi uuden koodin lokerolle ja lähettäisi tiedon vastaanottajalle, paketti haetaan lokerosta, viedään lajitteluun 50km päähän ja tuodaan takaisin samaan automaattiin... :x3:
 
Kaupat täällä foorumilla. Posti oli ensisijainen vaihtoehto, mutta kävi ilmi, että lähettäjällä oli läpiajomatka täällä. Aikatauluhaasteista johtuen tapaamista ei saatu kuitenkaan ajoitettua molemmille. Niinpä lähettäjä varasi täältä pakettiautomaatista lokeron paketin lähetykselle. Kohteena sama pakettiautomaatti.

Sen sijaan, että lokeroon pudotuksen jälkeen posti arpoisi uuden koodin lokerolle ja lähettäisi tiedon vastaanottajalle, paketti haetaan lokerosta, viedään lajitteluun 50km päähän ja tuodaan takaisin samaan automaattiin... :x3:
Ihan järkeenkäypää, ei Postin kannata mitään erikoistoimia tuollaisen poikkeustapauksen takia ruveta tekemään. Postin pakettien noutaja vaan avaa lokerot ja lapioi lähetetyt paketit autoon riippumatta minne ne ovat menossa, tuossa olisi melkoinen homma kehitellä joku idioottivarma tapa että jos lokerossa olisikin samaanautomaattiin takaisin päätyvä paketti.
 
Ihan järkeenkäypää, ei Postin kannata mitään erikoistoimia tuollaisen poikkeustapauksen takia ruveta tekemään. Postin pakettien noutaja vaan avaa lokerot ja lapioi lähetetyt paketit autoon riippumatta minne ne ovat menossa, tuossa olisi melkoinen homma kehitellä joku idioottivarma tapa että jos lokerossa olisikin samaanautomaattiin takaisin päätyvä paketti.
Onhan Postilla vielä Vaihtolokero-palvelu tarjolla, joskin toimii vain automaateilla missä on erillinen näyttö.
 
Ihan järkeenkäypää, ei Postin kannata mitään erikoistoimia tuollaisen poikkeustapauksen takia ruveta tekemään. Postin pakettien noutaja vaan avaa lokerot ja lapioi lähetetyt paketit autoon riippumatta minne ne ovat menossa, tuossa olisi melkoinen homma kehitellä joku idioottivarma tapa että jos lokerossa olisikin samaanautomaattiin takaisin päätyvä paketti.

Ei tuo nyt kovin kummoinen olisi tehdä eikä pakettien noutajan tarvitse siitä tietää mitään.

Järjestelmä vastaanottaa lähetyslokeron tilauksen lähettäjältä ja toteaa siinä vaiheessa, että kohde on sama automaatti ja esimerkiksi flagittaa lokeron "vaihtolokeroksi" tjsp. Kun lähettäjä pudottaa paketin lokeroon ja sulkee oven, siitä jo tälläkin hetkellä menee tieto järjestelmään. Tässä vaiheessa järjestelmä voisi siis vain arpoa uuden koodin ja lähettää tiedon vastaanottajalle.

Onhan Postilla vielä Vaihtolokero-palvelu tarjolla, joskin toimii vain automaateilla missä on erillinen näyttö.

Tuosta vaihtolokero-palvelusta en tiennytkään, käyttöä toki rajoittaa lyhyt noutoaika ja lokerikon tyyppi.
 
Sen sijaan, että lokeroon pudotuksen jälkeen posti arpoisi uuden koodin lokerolle ja lähettäisi tiedon vastaanottajalle, paketti haetaan lokerosta, viedään lajitteluun 50km päähän ja tuodaan takaisin samaan automaattiin... :x3:
Postihan on kiinnostunut kokonaisuudesta ja keskitetty lajittelu muutamassa paikassa on tehokkaampi ja halvempi kuin vanhan mallin pienlajittelu monissa maakunnissa. Tuommoinen saman laatikoston käyttö on minusta ihan fiksua kieltää niin, että lähetys ei sieltä lähtisi postin hoteisiin kertaakaan.

Tuohan olisi esim huumekauppiaille hyvä ja riskitön jakelukanava etteivät myyjä ja ostaja kohtaa. Se, että lähetys altistuu lajittelukoneelle , tuo lähettäjälle riskiä pakata se hyvin ja toisaalta jos se vaurioituu ja sisältö on näkyvillä, lähettäjä ja vastaanottaja on heti tiedossa ja vaikka kohde olisikin lokerikko väärällä nimellä, poliisi pyytää postilta virka-apua ja rosvoille lähetyksen liikehdintä on ns. normaalia mutta ei se ikinä kulkeudu rosvoille ja lähetyksen noutaja otetaan kiinni automaatilla.

Teknisesti suurin osa lokerikoista on myös ns. tyhmiä, se koodi ei vain voi generoitua ilman henkilökunnan toimenpiteitä. Ne harvat jo mainitut näytöllä varustetut suoriutuvat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 825
Viestejä
4 872 299
Jäsenet
78 725
Uusin jäsen
RGN

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom